Soep. Met een pietsie komijn en een klein scheutje sinaasappelsap.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Iemand trouwens een goed idee om bietjes leuk te maken?
Ik vind ze geen drol aan, maar moet ze van mezelf eten. ( want: powerfood )
Ik heb ze al julliene door mijn veldsla gedaan, maar ik zit nu nog met 3 bollen
Ik zou t eerst even laten slinken en dan mengen met eieren en een klein scheutje roomquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb wel versie spinazie over van de salade gisteren. Maar moet je daar dan room doorheen gooien?
Gekookt al? Met de kaasschaaf in plakjes (of rasp maar dan de plakjesstand) opwarmen en een beetje (balsamico)azijn erdoor en een beetje zout net zolang dat het zuur goed is met het zoet van de biet. Dan bak je uienringetjes knapperig met een beetje zout en peper en die leg je erop bij het serveren. (als je ze erdoor doet wordt het weer zompig)quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Nee, want 600kcal voor een stukje taart is wat fors.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:28 schreef k_i_m het volgende:
Hee SHE, is mijn spinazietaart verantwoord eigenlijk?
Ingrediënten
1 pak spinazie à la crème (diepvries 450 g)
5 plakjes bladerdeeg (diepvries)
4 eieren (M)
1 schaaltje rundergehakt (ca. 200 g)
1 zakje gemalen pittige kaas
Bevat per eenpersoonsportie: Energie 645 kCal - Eiwit 38 g - Vet 43 g - Koolhydraten 27 g
Getver, nee, dat is de reden dat ik jarenlang geen spinazie bliefdequote:Op maandag 18 augustus 2008 17:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind spinazie à la crème stiekem heerlijk.
Af laten koelen, en een flink wat ui er door doen (ui op een biet). En slasausquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
soep! moet je aan CF vragenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Filodeeg is beter?quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, want 600kcal voor een stukje taart is wat fors.
Het is wel ontzettend lekker, maar ik zou dan voor filodeeg hebben gekozen ipv bladerdeeg.
En feta ipv rundergehakt en kaas.
Das idd ook best lekker en is daarmee de 1e zinnige post die ik je zie postenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Af laten koelen, en een flink wat ui er door doen (ui op een biet). En slasaus
Koken, in blokjes snijden, dot creme fraiche (aangemaakt met zout, peper en citroensap) erop.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:37 schreef Webkim het volgende:
Dus. Prompt flikkert mijn halve webloglezersbestand over me heen vanwege het eetschema wat ik volg. Dat het eenzijdig is en een crashdieet en slecht voor 't kind.
IS het slecht voor 't kind? Want dan pak ik het liever anders aan.
(Hoewel het net lekker gaat. Mensen beginnen het aan me te zien.)
Enne, woei! Ik ga per 1 sept. weer beginnen als spinninginstructeur.![]()
Borscht: http://www.elise.com/recipes/archives/006191borscht.phpquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef SHE het volgende:
Ik ga Co's variant vanavond eten als bijgerecht.
CF, hoe maak ik bietensoep dan?
Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef SHE het volgende:
Ik ga Co's variant vanavond eten als bijgerecht.
CF, hoe maak ik bietensoep dan?
Ik heb geen enkele wodka drinken voor alcoholist uitgemaakt! Maar wodka drink je voor de alcohol, niet voor de smaak. En hoort wmb. niet in een dieet thuis. Neem dan een kruidenbitter... (= thee van jeneverquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Das idd ook best lekker en is daarmee de 1e zinnige post die ik je zie posten![]()
Mij een beetje uitmaken voor alcoholist![]()
Wodka is een smaak inducer; en totaal smaakloos is deze zeker niet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele wodka drinken voor alcoholist uitgemaakt! Maar wodka drink je voor de alcohol, niet voor de smaak. En hoort wmb. niet in een dieet thuis. Neem dan een kruidenbitter... (= thee van jeneverzit ook geen hol in, en wél smaak).
Dat is mijn lunch voor morgen; thanx!quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.
Klinkt goed. Ga ik eens proberen. Ik ben dol op bietjes.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.
hij is erg lekkerquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is mijn lunch voor morgen; thanx!
Die eet ik al 2 dagenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:58 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hij is erg lekker
(had je nog tomatensoep gemaakt?)
Behalve dat ik structureel veel eet, ben ik ook een echt vreetbuimonster. Tijdens bepaalde periodes kan dat heel erg zijn, maar in het algemeen probeer ik er dit aan te doen:quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:08 schreef kwakveense het volgende:
vanavond mensen op bezoek voor n vergadering, en dan hebben we altijd iets lekkers... en toen heb ik alles gekocht waar ik trek in had, en thuis van alles een beetje gegeten. en nu ben ik misselijk (t viel mee, twee merci'tje, twee blokjes noga, twee sinaassnippers, twee mergpijpjes - vroegah had ik alle verpakkingen leeggegeten)
Dat is idd ook een heerlijke combi.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt goed. Ga ik eens proberen. Ik ben dol op bietjes.
Ik eet ze overigens het liefst met rode ui, feta, balsamico en wat kruidenolie.
In bladerdeeg zit idd ook roomboterquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:47 schreef SHE het volgende:
[..]
ja, filodeeg = 6 gr vet
bladerdeeg = 23 g
Scheelt je een shitload aan kcal.
Door alcohol ga je meer smaak waarnemenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Wodka is een smaak inducer; en totaal smaakloos is deze zeker niet.
Daarbij is het de beste aperitief die je kunt bedenken; heb je verstand van de geneugten des levens? Ik noem een kaviaar? Weet je dat kaviaar te alle tijden geconsumeerd wordt met wodka? Omdat de wodka de smaak van eitjes omhoog haalt?
Wist je dat wodka dat met heel veel gerechten doet?
Verdikkme, nu reageer ik weer. Maar fyi, in het meeste bladerdeeg zit margarine.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
In bladerdeeg zit idd ook roomboter
Jij denkt dat roomboter en margarine rechtstreeks je aderen ingaan?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Verdikkme, nu reageer ik weer. Maar fyi, in het meeste bladerdeeg zit margarine.
En aan margarine wordt bij mijn weten toch echt vitamine D toegevoegd, tot er net zoveel in zit als in roomboter. Als ik het fout heb onthouden uit mijn studieboeken mag je me daarop wijzen, wel graag met vermelding.
Verder heeft roomboter een lager smeltpunt/-traject (nl. op lichaamstemperatuur) dan de gemiddelde margarine, wat ook weer beter voor het lichaam schijnt te zijn. Best logisch eigenlijk dat een vaste stof sneller in je aderen blijft plakken dan iets vloeibaars.
Ja alle alcohol doet dat. Daarom staat er standaard een fles ethanol bij mensen op tafel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Door alcohol ga je meer smaak waarnemenNiet persé met wodka. Alleen omdat wodka smaakneutraal is, en dus niet je eten beinvloed..
Volgens bronnen wordt de rijst dan perfect, en je hoeft er minder op te letten enzo.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:02 schreef Isegrim het volgende:
Daar heb ik nou het nut nooit van ingezien, een rijstkoker.
Bietenchips: in dunnen schijfjes snijden, afdeppen en frituren. Erg lekker!quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Tragisch. Kun je m de volgende keer niet opleuken met wat spannende smaakmakers? klein bakje spekjes, kort gefruit sjalotje, knoflook, dat soort dingen?quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:44 schreef k_i_m het volgende:
De spinazietaart was wel okee, maar niet zo lekker als hij eruit zag op het plaatje.
Klinkt interessant.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:41 schreef SHE het volgende:
Ja, de granaatjes klop je uit de appel die roer je door de rijst, dan de zooi erin en dan op de bovenkant roomboter.
Als je het eruit haalt, heb je een prachtige witte rijst, met zoetige granaatjes en een heerlijk rijke geelbruine korst van roomboter.
*zucht*
Om van te huilen zo lekker!
Als je alles bij elkaar optelt wat ik gegeten heb vandaag ga je ook huilen. 4 boterhammen met kipfilet, plak ontbijtkoek en een stukje spinazietaart. Oja, en dan moet ik nog shakenquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Tragisch. Kun je m de volgende keer niet opleuken met wat spannende smaakmakers? klein bakje spekjes, kort gefruit sjalotje, knoflook, dat soort dingen?
Conleche, was je weer laat uit bed?Meid, hoe je toch de dag doorkomt op zo weinig... Nou ja, ik heb ook niet zoveel gegeten vandaag, hoor.
Waarom post je je lijstje niet? Ik ben wel benieuwd en haal altijd eetideetjes uit jullie lijstjes.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:06 schreef Chicolate het volgende:
Ik lust geen bietjes(en mag ze ook niet) of roomboter
.
Ik denk dat ik vandaag gezond gegeten heb, op mn ontbijt na, maar durf niet te posten omdat ik bang ben dat ik het nu nog steeds fout doe (en omdat er al zo'n gezond wellus nietus discussie is).
Zo weinig toch niet? Heb het niet ingevoerd, maar schat het geheel op 1200 à 1300 cal. Vrij calorierijke etenswaren! Witlof met ham/kaas vult wel wat meer dan een stronk witlof uit gekookt water!quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Tragisch. Kun je m de volgende keer niet opleuken met wat spannende smaakmakers? klein bakje spekjes, kort gefruit sjalotje, knoflook, dat soort dingen?
Conleche, was je weer laat uit bed?Meid, hoe je toch de dag doorkomt op zo weinig... Nou ja, ik heb ook niet zoveel gegeten vandaag, hoor.
Euh, ik had een bak magere kwark als ontbijt, een smoothie als lunch, een bak soep met 2 pita's om 5 uur en nog een klein beetje soep om 7 uur. Maar goed dat ik nog een klein stukje taart bij mijn thee heb genomenquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:06 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je alles bij elkaar optelt wat ik gegeten heb vandaag ga je ook huilen. 4 boterhammen met kipfilet, plak ontbijtkoek en een stukje spinazietaart. Oja, en dan moet ik nog shaken.
Ontbijt: 3 boterhammen met suiker (ja met suikerquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom post je je lijstje niet? Ik ben wel benieuwd en haal altijd eetideetjes uit jullie lijstjes.
Ik ook niet, vandaar ook dequote:Op maandag 18 augustus 2008 22:12 schreef conleche het volgende:
Kim, vind het sws ongelofelijk dat je dat kan; half shakes, half gewoon eten. Heb ik nooit gekund. Hele dag modifast ging me prima af, maar zodra ik half/half moest lukte het me niet meer; kreeg die shakes niet meer weg...
Deze kwamen van de Turk in Den Haag. Eigenlijk vind ik gedroogde peulvruchten teveel werkquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:12 schreef Tinkepink het volgende:
Waar koop je die zwarte bonen eigenlijk CF? Mijn kinderen vinden ze zo lekker.
En toch smaken ze lekkerder dan uit blik / pot. :T Maar toch koop ik mijn kikkererwten vaak in pot. Dan denk ik "Hey ik heb zin in kikkererwten" maar dan is het al te laat om ze een nacht te laten weken.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Deze kwamen van de Turk in Den Haag. Eigenlijk vind ik gedroogde peulvruchten teveel werk
Kloptquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:20 schreef Tinkepink het volgende:Jij bent echt dol op brood hè? Ik denk dat ik morgen ook aardappeltjes en vis uit de oven maak. Goed idee.
De Turk heeft veel verschillende soorten bonen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Tinkepink het volgende:
Kikkererwten koop ik ook in pot. Maar zwarte bonen kom ik echt nooit tegen. Als ik NLben maar eens zoeken in turkse winkeltjes
quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:26 schreef Tinkepink het volgende:
Brood mis ik best wel eerlijk gezegd. Vandaag heb ik me in een zwak moment bijna vergrepen aan een broodje met pindakaas. Aan de andere kant is het me ook veel waard dat ik geen last meer heb van een opgezwollen buik. Mensen dachten gewoon dat ik weer zwanger was!
En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:32 schreef Aventura het volgende:
Over brood gesproken; ik ga overschakelen op witbrood. Van bruinbrood krijg ik een opgezwollen buik. Ben daar wederom van overtuigd toen ik gisteren (op Lowlands dus dat is mijn excuus), na het nuttigen van 2 tosti's (van witbrood), en kadetje (wit), een hamburger (met daaromheen en wit broodje) en Thaise noedels met kip (maar dat is verder niet relevant) nog een volledig plat buikje had. De dag ervoor en vandaag heb ik bruinbrood gegeten en ja hoor, een enorme pens.
Er zijn helaas nog maar verrekte weinig bakkers die écht lekker brood maken.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:36 schreef Merel het volgende:
Ik heb vroeger bij een bakker gewerkt, en écht lekker brood lust ik welAlleen ben ik een gemaks-shopper en haal ik zo veel mogelijk spul bij de supermarkt. En supermarktbrood vind ik niks. Dus eet ik maar geen brood meer
Roggebrood met pindakaasquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?
Het wordt steeds erger met die onzin. Vooral de Engelse ziekte (overmatig spatie gebruikquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Merel het volgende:
Ik ga nu trouwen een klacht naar de C1000 sturen over het etiket van de wijn. Hij komt volgens het etiket namelijk uit het Middelandse zee gebied. Ja, zo staat het er letterlijk. Met een L te weinig, een hoofdletter te weinig, en een spatie te veel
Beetje lekker brood verpesten met pindakaasquote:
Oh, daar erger ik me ook zo ontzettend aan!quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het wordt steeds erger met die onzin. Vooral de Engelse ziekte (overmatig spatie gebruik) neemt schrikbarende vormen aan.
quote:n het Nederlands moeten samengestelde woorden gewoon aan elkaar geschreven worden.
Er is dus geen enkele reden om een spatie in te voegen bij woorden als 'leesplezier', 'hogesnelheidslijn' en 'keukenbenodigdheden'. Deze fout wordt onnodig veel gemaakt, en het lijkt er zelfs op dat de foute spelling steeds vaker wordt toegepast. Een slechte ontwikkeling.
Het platform Signalering Onjuist Spatiegebruik (SOS) probeert deze ontwikkeling een halt toe te roepen. Met behulp van deze website willen we alle taalgebruikers wijzen op de veelgemaakte fout, om ze op die manier bewuster met deze regel uit de Nederlandse taal om te laten gaan.
Last van gluten?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:32 schreef Aventura het volgende:
Van bruinbrood krijg ik een opgezwollen buik.
Zuurdesem staat nog op mijn lijst van te proberen soorten. Heb alleen nooit tijd om het te halen. In de supermarkten ligt het niet en ik weet niet waar ik het wel kan halen eigenlijk...quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En andere soorten bruinbrood zoals zuurdesem of roggebrood? Zelfde probleem?
Spellingveranderingen doen zich maar eens in de zoveel jaar voor en als iemand 'pannekoek' schrijft in plaats van 'pannenkoek', zal mij dat aan mijn aars oxideren. Het zijn juist die dingen die al vijftig of honderd jaar dezelfde regels volgen (ik word - jij wordt - hij wordtquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:42 schreef conleche het volgende:
Hoe langer ik van school ben en hoe vaker die stomme spelling verandert, hoe vaker ik fouten maak. Het zij zo, ik doe m'n best....
Jij hoeft ook niet foutloos te kunnen spellenquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:42 schreef conleche het volgende:
Hoe langer ik van school ben en hoe vaker die stomme spelling verandert, hoe vaker ik fouten maak. Het zij zo, ik doe m'n best....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |