abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:03:52 #226
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60929485
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:58 schreef DarkElf het volgende:

[..]

hij is erg lekker
(had je nog tomatensoep gemaakt?)
Die eet ik al 2 dagen

Yum!
pi_60929492
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:03 schreef SHE het volgende:

[..]

Die eet ik al 2 dagen

Yum!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:08:50 #228
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60929560
ik ben gezwicht voor de chocolade vandaag. in een emo eetmoment (bui wil ik t niet noemen, daar was t te weinig voor)

heb gewoon gezond ontbeten, en geluncht. de hele dag me best goed groot gehouden, goed gewerkt, me niet teveel af laten leiden, maar 1 keer heel eventjes gehuild... en toen zat ik op de fiets naar huis ineens helemaal te trillen...

vanavond mensen op bezoek voor n vergadering, en dan hebben we altijd iets lekkers... en toen heb ik alles gekocht waar ik trek in had, en thuis van alles een beetje gegeten. en nu ben ik misselijk (t viel mee, twee merci'tje, twee blokjes noga, twee sinaassnippers, twee mergpijpjes - vroegah had ik alle verpakkingen leeggegeten)

en ik heb dus nu nergens meer zin in. niet in bezoek, niet in vergadering, niet in koken, niet in eten. bah.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60929737
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:08 schreef kwakveense het volgende:
vanavond mensen op bezoek voor n vergadering, en dan hebben we altijd iets lekkers... en toen heb ik alles gekocht waar ik trek in had, en thuis van alles een beetje gegeten. en nu ben ik misselijk (t viel mee, twee merci'tje, twee blokjes noga, twee sinaassnippers, twee mergpijpjes - vroegah had ik alle verpakkingen leeggegeten)
Behalve dat ik structureel veel eet, ben ik ook een echt vreetbuimonster. Tijdens bepaalde periodes kan dat heel erg zijn, maar in het algemeen probeer ik er dit aan te doen:

- altijd zorgen dat er genoeg (gezonde!) boodschappen zijn, en alleen boodschappen halen als ik me goed en niet hongerig voel
- altijd goed blijven eten, ookal heb ik iets slechts gegeten zoals een chocoladereep (ik wil mezelf niet 'straffen' voor slecht eten door te bezuinigen op goed en gezond eten)
- de tijd nemen voor lieve, kleine dingen voor mezelf (vandaag heb ik bijvoorbeeld een percolator gekocht, de schattige espressokopjes van zolder gehaald en lekkere koffie voor mezelf gemaakt; kost meer tijd dan de senseo, maar het biedt afleiding en ik vind het lekkerder)
- in het algemeen liever zijn voor mezelf (niet te veel verplichtingen aangaan die maken dat ik geen tijd heb om goed voor mezelf te zorgen, nare mensen uit mijn leven weren, veel aandacht besteden aan de mensen waar ik van houd)

Er zijn dingen die veel tijd kosten (een rustiger persoon worden die zich beter kan verenigen met de wereld) en dingen die je meteen voor jezelf kunt doen (smoothies maken, goed voor jezelf koken, mooie kleren aantrekken, dat soort dingen).

Sterkte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:20:32 #230
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60929784
k ga zo ook braaf mn rauwe andijvie stamppotje maken zoals ik gepland had. en heb al genoeg van die chocozooi gehd voor de rest van de week. al mn bezoek mag dat opmaken (heb mn avonden volgepland met gezellige dingen en gezellge vergaderingen)

t gaat vaak goed hoor, maar stapje voor stapje...
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:36:09 #231
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60930098
Ik vind dat je best beheerst emotioneel bent geweest.
Was je vandaag wel gorgeous?

Ik red mezelf altijd met cocktails; virgin cocktails overigens. Mooi glas, mooie versiersels, veel rijk fruit.
Ga ik helemaal zitten tutten en me bedenken hoe al die anti-oxidanten mij onweerstaanbaar maken
Hetzelfde heb ik met zeepjes en verzorgingsproducten overigens.

Na een bad of douche met mijn fijnste producten voel ik me net de koningin van SHEBA
Overigens is dit scenario alleen van toepassing na mijn dramatische huilbuien, het schoppen tegen het meubilair en het ruziemaken met mijn lief.

[ Bericht 0% gewijzigd door SHE op 18-08-2008 18:43:46 ]
pi_60930501
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klinkt goed. Ga ik eens proberen. Ik ben dol op bietjes.

Ik eet ze overigens het liefst met rode ui, feta, balsamico en wat kruidenolie.
Dat is idd ook een heerlijke combi.
Ik weet niet of je van risotto houdt; als dat het geval is, kun je eens bij een basisrisotto een deel van de bouillon vervangen door bietensap. Heerlijk.
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:03:22 #233
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60930826
ja hoor, begon de dag met een compliment (heb mn neiuwe jurkje aan, met legging, maaarrrr die zit dan weer in mn laarzen dus t is gewoon een dekkende panty) en een zwart vestje er overheen... zag er bijzonder stoer uit met daaroverheen weer mn getailleerde zomerjas, en een vriendinnetje die ik tegenkwam meldde dat je echt heel goed kon zien dat ik afgevallen was in deze kleren. compliment 2 was van mn baas "leuke jurk" (vrouwelijke baas)

dus ik voel me wat dat betreft vandaag wel goed.

verder ben ik een klein wrakje maar wel trots dat ik mn iq weer wat aanezwengeld heb op mn werk. zowaar weer eens nagedacht...
pi_60930922
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:47 schreef SHE het volgende:

[..]

ja, filodeeg = 6 gr vet
bladerdeeg = 23 g

Scheelt je een shitload aan kcal.
In bladerdeeg zit idd ook roomboter
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_60930936
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:52 schreef SHE het volgende:

[..]

Wodka is een smaak inducer; en totaal smaakloos is deze zeker niet.
Daarbij is het de beste aperitief die je kunt bedenken; heb je verstand van de geneugten des levens? Ik noem een kaviaar? Weet je dat kaviaar te alle tijden geconsumeerd wordt met wodka? Omdat de wodka de smaak van eitjes omhoog haalt?

Wist je dat wodka dat met heel veel gerechten doet?
Door alcohol ga je meer smaak waarnemen Niet persé met wodka. Alleen omdat wodka smaakneutraal is, en dus niet je eten beinvloed..
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:10:37 #236
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_60931022
zooo ik ga lekker richting sporthal
lekker zweten en bijkletsen met mijn teamgenootjes

gezellie hoor
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_60931155
Ha! Meneer C. heeft boodschappen gedaan en komt thuis met........Bieten!! Dat is wel echt opmerkelijk want ik heb hem niet verteld dat mee te nemen en we hebben echt al heel lang geen bieten gegeten. (zou hij misschien stiekem meelezen ) Dus ik ga morgen ook eens het bietensoeprecept van CF proberen. Hoewel ik van de komijn nog niet zeker ben, vanwege een wel erg overheersende smaak.

Vanavond eten we: vooraf een salade met friséesla, ui, tomaat, ei en mais. Daarna kipkarbonaadjes zonder vel. Gewoon gestoofd met peper en zout, zonder fancy smaakjes, wel dat het van de botten valt zo gaar) met witlof met ham/kaas uit de oven. (dat laatste eet ik heel vaak omdat het een korstje heeft en jullie weten hoe ik denk over korstjes )
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:21:11 #238
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60931333
*rent even binnen*
Helleu dames. Knufje voor Viking en Kwakveense, groetzels aan iedereen verder. Druk!
*rent weer verder*
Prrrrr
pi_60931420
De paprikasoep was heerlijk.

Lijstje:

O: 2 eitjes
T: VitaLinea
L: tomaat, komkommer, gerookte kip, tahu telor-saus
D: paprikaroomsoep, rundertartaar, twee stukjes stokbrood
T: stukje chocola

En vanavond neem ik waarschijnlijk een stukje van mijn pas gekocht oude geiten-brokkelkaas.
  Vis een optie? maandag 18 augustus 2008 @ 19:39:29 #240
70532 loveli
N
pi_60931842
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
In bladerdeeg zit idd ook roomboter
Verdikkme, nu reageer ik weer. Maar fyi, in het meeste bladerdeeg zit margarine.

En aan margarine wordt bij mijn weten toch echt vitamine D toegevoegd, tot er net zoveel in zit als in roomboter. Als ik het fout heb onthouden uit mijn studieboeken mag je me daarop wijzen, wel graag met vermelding.
Verder heeft roomboter een lager smeltpunt/-traject (nl. op lichaamstemperatuur) dan de gemiddelde margarine, wat ook weer beter voor het lichaam schijnt te zijn. Best logisch eigenlijk dat een vaste stof sneller in je aderen blijft plakken dan iets vloeibaars.
crap in = crap out
pi_60931981
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Verdikkme, nu reageer ik weer. Maar fyi, in het meeste bladerdeeg zit margarine.

En aan margarine wordt bij mijn weten toch echt vitamine D toegevoegd, tot er net zoveel in zit als in roomboter. Als ik het fout heb onthouden uit mijn studieboeken mag je me daarop wijzen, wel graag met vermelding.
Verder heeft roomboter een lager smeltpunt/-traject (nl. op lichaamstemperatuur) dan de gemiddelde margarine, wat ook weer beter voor het lichaam schijnt te zijn. Best logisch eigenlijk dat een vaste stof sneller in je aderen blijft plakken dan iets vloeibaars.
Jij denkt dat roomboter en margarine rechtstreeks je aderen ingaan?
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:57:57 #242
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60932418
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Door alcohol ga je meer smaak waarnemen Niet persé met wodka. Alleen omdat wodka smaakneutraal is, en dus niet je eten beinvloed..
Ja alle alcohol doet dat. Daarom staat er standaard een fles ethanol bij mensen op tafel.
Wodka wordt van een aantal grondstoffen gemaakt, en tot aan filtering toe wordt smaak bepaald.
Zeggen dat wodka smaakloos is, of dat alle alcohol smaak bepaalt doet mij vermoeden dat je mama gewoon een gall & gall medewerkster is. Sowieso een toko waar ze de kloten verstand hebben van drank.
Jij pist in elk geval bij elk onderwerp nogal naast de pot.
En geloof mij nou maar dat je mij als Oost-Europese weinig kan wijsmaken over wodka; ik kreeg het nog net niet in mijn fles.

Doe maar wieberen, je hebt sowieso geen flikker te zoeken hier.
pi_60932541
Rijstkoker gekocht. Hopelijk werkt het goed. Makkelijker om rijst te maken op die manier. :p
Vandaag gegeten:
ochtend/middag: japanse rijst
middag: broodje haring
avond: shoarma

Had geen zin in de avond om nog veel te maken. Morgen ga ik de rijstkoker uitproberen.
pi_60932555
Daar heb ik nou het nut nooit van ingezien, een rijstkoker.
pi_60932635
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:02 schreef Isegrim het volgende:
Daar heb ik nou het nut nooit van ingezien, een rijstkoker.
Volgens bronnen wordt de rijst dan perfect, en je hoeft er minder op te letten enzo. Nu is rijst maken op zich niet moeilijk, maar dit is natuurlijk weer net iets makkelijker. En dezelfde bronnen zeggen dat de rijst dan lekkerder smaakt, en dat wil ik natuurlijk wel eens proeven.
pi_60932657
Hmkay. Ik dacht dat het vooral voor n00bs was die niet weten hoe je rijst moet koken.
pi_60932685
Nee, veel mensen die juist alleen rijst eten gebruiken het. En het lijkt me dat die het juist wel kunnen.
pi_60932700
Dat mag je wel hopen!
pi_60933599
Crap, volgens mij is het weer loos met m'n kniebanden Kutknie. Zo raak ik natuurlijk nooit in vorm Misschien toch maar weer naar de sportschool
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:35:58 #250
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60933638
Oh mijn moeder maakt zulke lekkere rijst uit de koker, met roomboterkorst, granaatappeltjes en lange dunne korrel basmati.

Serieus, dat is hemel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')