Soep. Met een pietsie komijn en een klein scheutje sinaasappelsap.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Iemand trouwens een goed idee om bietjes leuk te maken?
Ik vind ze geen drol aan, maar moet ze van mezelf eten. ( want: powerfood )
Ik heb ze al julliene door mijn veldsla gedaan, maar ik zit nu nog met 3 bollen
Ik zou t eerst even laten slinken en dan mengen met eieren en een klein scheutje roomquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb wel versie spinazie over van de salade gisteren. Maar moet je daar dan room doorheen gooien?
Gekookt al? Met de kaasschaaf in plakjes (of rasp maar dan de plakjesstand) opwarmen en een beetje (balsamico)azijn erdoor en een beetje zout net zolang dat het zuur goed is met het zoet van de biet. Dan bak je uienringetjes knapperig met een beetje zout en peper en die leg je erop bij het serveren. (als je ze erdoor doet wordt het weer zompig)quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Nee, want 600kcal voor een stukje taart is wat fors.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:28 schreef k_i_m het volgende:
Hee SHE, is mijn spinazietaart verantwoord eigenlijk?
Ingrediënten
1 pak spinazie à la crème (diepvries 450 g)
5 plakjes bladerdeeg (diepvries)
4 eieren (M)
1 schaaltje rundergehakt (ca. 200 g)
1 zakje gemalen pittige kaas
Bevat per eenpersoonsportie: Energie 645 kCal - Eiwit 38 g - Vet 43 g - Koolhydraten 27 g
Getver, nee, dat is de reden dat ik jarenlang geen spinazie bliefdequote:Op maandag 18 augustus 2008 17:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind spinazie à la crème stiekem heerlijk.
Af laten koelen, en een flink wat ui er door doen (ui op een biet). En slasausquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
soep! moet je aan CF vragenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Filodeeg is beter?quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, want 600kcal voor een stukje taart is wat fors.
Het is wel ontzettend lekker, maar ik zou dan voor filodeeg hebben gekozen ipv bladerdeeg.
En feta ipv rundergehakt en kaas.
Das idd ook best lekker en is daarmee de 1e zinnige post die ik je zie postenquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Af laten koelen, en een flink wat ui er door doen (ui op een biet). En slasaus
Koken, in blokjes snijden, dot creme fraiche (aangemaakt met zout, peper en citroensap) erop.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:37 schreef Webkim het volgende:
Dus. Prompt flikkert mijn halve webloglezersbestand over me heen vanwege het eetschema wat ik volg. Dat het eenzijdig is en een crashdieet en slecht voor 't kind.
IS het slecht voor 't kind? Want dan pak ik het liever anders aan.
(Hoewel het net lekker gaat. Mensen beginnen het aan me te zien.)
Enne, woei! Ik ga per 1 sept. weer beginnen als spinninginstructeur.![]()
Borscht: http://www.elise.com/recipes/archives/006191borscht.phpquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef SHE het volgende:
Ik ga Co's variant vanavond eten als bijgerecht.
CF, hoe maak ik bietensoep dan?
Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef SHE het volgende:
Ik ga Co's variant vanavond eten als bijgerecht.
CF, hoe maak ik bietensoep dan?
Ik heb geen enkele wodka drinken voor alcoholist uitgemaakt! Maar wodka drink je voor de alcohol, niet voor de smaak. En hoort wmb. niet in een dieet thuis. Neem dan een kruidenbitter... (= thee van jeneverquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Das idd ook best lekker en is daarmee de 1e zinnige post die ik je zie posten![]()
Mij een beetje uitmaken voor alcoholist![]()
Wodka is een smaak inducer; en totaal smaakloos is deze zeker niet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele wodka drinken voor alcoholist uitgemaakt! Maar wodka drink je voor de alcohol, niet voor de smaak. En hoort wmb. niet in een dieet thuis. Neem dan een kruidenbitter... (= thee van jeneverzit ook geen hol in, en wél smaak).
Dat is mijn lunch voor morgen; thanx!quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.
Klinkt goed. Ga ik eens proberen. Ik ben dol op bietjes.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uitje fruiten, teentje knof erbij, theelepeltje komijn. Bietjes in blokjes erbij, kippenbouillon erbijgieten tot de blokjes 1 cm onderstaan. Koken tot bietjes gaar zijn. Scheut versgeperst sinaasappelsap erdoor, pureren, peper en zout, klaar.
hij is erg lekkerquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is mijn lunch voor morgen; thanx!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |