Yashi!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Champignons
Dat lust ik nu net welOw en Aubergine en Courgette opzich ook mits in dunne schijfjes/plakjes..
in ons hotel in italie kregen we dus doodgewhateverde (weet nog steeds niet of het nu gekookt of gebakken was) courgettequote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:38 schreef conleche het volgende:
Fipo! Sepo dan.....
Aubergine kan, als het niet goed is klaargemaakt, een ontzettend nare structuur hebben, zo'n droog sponsachtig iets en is dan echt vies. Als het goed is klaargemaakt echter, vind ik het heerlijk. Courgette kan je ook goed verpesten door het te zompig laten worden.
ik ben ook aan de reep!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoi! Nog aan de repen? Hoe gaat het?
hoeveel ben je inmiddels kwijtgeraakt in de 2e ronde shakes KIM?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:00 schreef k_i_m het volgende:
Nee, ik heb de reep ingeruild voor 2 boterhammen. Nog wel twee shakes, en volgende week nog 1 en de week erna niks meer. Dan ben ik even vrij voor de vakantie en daarna ga ik wel weer verder kijken of ik nog één week streng doe, of dat ik het wel mooi vind en gewoon aan het sporten sla. Dat laatste moet toch al, maar dat moet ik uitstellen als ik nog een laatste week aan de zakkies ga. En aangezien ik sporten leuker vind dan zakjes vreten denk ik dat ik al weet wat ik ga doen
.
ligt eraan wat je wilt weten.... ik weet wel redelijk veel....quote:
Ik moet van de dermatoloog mijn leukocyten; bilirubine, Alk. fosfatase, y-GT en ALAT en ASAT laten meten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ligt eraan wat je wilt weten.... ik weet wel redelijk veel....kijk natuurlijk ook bij mijn patienten altijd naar mijn eigenhandig afgenomen bloeduitslagen
dus zeg het eens???
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef minilot het volgende:
Gaaah.. Wel een beetje uitgehuild nu. Ik vond het wat sneu worden voor mijn huidige huis.
Hoe zit dat bij jullie trouwens? Ik kwam echt enórm aan toen ik mijn ouderlijk huis verliet (én ging samenwonen met een luie bourgondiër) en dat geldt voor de meeste mensen die ik ken eigenlijk wel een beetje.
Iemand van jullie wél dun gebleven nadat je op jezelf ging?
Dun is een te groot woord want ik ben nooit echt dun geweest, Brede heupen + kont ftwquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef minilot het volgende:
Gaaah.. Wel een beetje uitgehuild nu. Ik vond het wat sneu worden voor mijn huidige huis.
Hoe zit dat bij jullie trouwens? Ik kwam echt enórm aan toen ik mijn ouderlijk huis verliet (én ging samenwonen met een luie bourgondiër) en dat geldt voor de meeste mensen die ik ken eigenlijk wel een beetje.
Ik werd juist graatmager van zelfstandig wonen. Eindelijk verlost van de veel te goede keuken van mama.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef minilot het volgende:
zie mijn foto's bovenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef minilot het volgende:
Nou ik zou wel willen kunnen koken zoals jij kan koken.. Ja ik ben een CUL lurksterquote:
Ik werd dunnerquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef minilot het volgende:
Oh, geen idee eigenlijk. Omdat ik ongesteld was heb ik al dagen niet meer op de weegschaal gestaanquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
hoeveel ben je inmiddels kwijtgeraakt in de 2e ronde shakes KIM?
leuko's zijn witte bloedcellen, die zijn verhoogd bij een onsteking (een infectieparameter dus)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik moet van de dermatoloog mijn leukocyten; bilirubine, Alk. fosfatase, y-GT en ALAT en ASAT laten meten.
Leuko's kan ik nog verzinnen, wrs immuun systeem?
Waarvoor is de rest?
Moet trouwens omdat er wat kleine bloedvaatjes spontaan zijn verwijd ( krijg je kleine rode vlekjes van )
Nu heb ik wel netjes een verwijskaart voor de laserkliniek, omze weg te laten halen, maar hij stond erop dat ik bloed liet controleren.
Why?
Nee, dat wil je niet. Al die spielerei in de keuken gaat direct naar je heupen!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Nou ik zou wel willen kunnen koken zoals jij kan koken.. Ja ik ben een CUL lurkster
Het nadeel is dat ik zo weinig lust dus dan maak je zoiets niet snel, en ik vind nog steeds best lastig om voor mezelf alleen te koken en dan ook nog eens gevarieerd te eten..
Achgos, een kinderschoentje! Dat maakt het wel extra dramatisch!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:02 schreef mspoez het volgende:
Goeimiddag altesaam. Eerste huisjes zijn altijd lief, zeker als ze er niet meer zijn. Mijn eerste koophuis ging ook gesloopt worden en toen ik er een keer langs fietste en ze begonnen waren stond boven op de berg een kleuterschoentje van mijn jongste. Moest ik ook heel hard huilen. Raar is dat.
Ah zie je wel, die klootzak wil me vertellen dat ik niet zoveel moet zuipenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
leuko's zijn witte bloedcellen, die zijn verhoogd bij een onsteking (een infectieparameter dus)
AF: zegt iets over de leverfunctie/ galwegen Een verhoging duidt op stuwing van galwegen, druk op de lever, of actieve botvorming
Y-Gt: Gamma Glutamyltranspeptidase is een leverenzym betrokken bij de aanmaak van eiwitten. Een verhoging duidt op stuwing van galwegen of druk op de lever. Een licht verhoogde waarde wordt ook gevonden bij bovenmatig gebruik van alcohol.
Asat/ Alat: Aspartaat Aminotransferase is een enzym betrokken bij de aanmaak van eiwitten. Een verhoogd ASAT past ondermeer bij een leverontsteking (hepatitis) of schade aan de spieren. Indien ASAT meer is verhoogd dan ALAT duidt dit vaak op een toxische (vergiftiging) in plaats van virus (b.v. hepatitis A, B of C) als oorzaak van de hepatitis, bijv. door alcohol.
dat zijn ze toch?
en ik ben nu ff boodschappen doen, maar kijk nog wel ff weer als ik terug ben
Haha, maar stiekem is het wel allemaal heel erg leukquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:17 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, dat wil je niet. Al die spielerei in de keuken gaat direct naar je heupen!
Kijk naar Coldfeet; die eet al dagen rabarbertaart![]()
Bovendien willen mensen dan steeds bij je eten, steekt je man geen poot meer uit en krijg je een ongezonde fascinatie voor supermarkten, markten, delicatessenwinkels en kookshops.
Doe het niet!!
Cambridge. En ooit moet een taboe doorbroken worden he?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wat voor shakes doe je KIM?
Ik dacht dat daar een taboe op heerste in dit soort topics
Ja ik zit zelf namelijk ook aan de shakes, Herbalife vandaarquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:20 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Cambridge. En ooit moet een taboe doorbroken worden he?.
Ik ook. Aanvankelijk. Toen verhuisde ik naar een studentenhuis waar ze nogal van lekker en veel hielden... Zucht. Hoewel de meeste kilo's nog steeds komen van een dip: je rot voelen, probren het weg te eten en te lam zijn om te sporten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik werd juist graatmager van zelfstandig wonen. Eindelijk verlost van de veel te goede keuken van mama.
Aangezien ik toen nog geen ei kon bakken en alleen leefde van snacks, smileys en maaltijdsalades bleven de kilo's lekker weg.
Ik ben anders een kilo afgevallen afgelopen week, tutquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:17 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, dat wil je niet. Al die spielerei in de keuken gaat direct naar je heupen!
Kijk naar Coldfeet; die eet al dagen rabarbertaart![]()
Eenschquote:Bovendien willen mensen dan steeds bij je eten, steekt je man geen poot meer uit en krijg je een ongezonde fascinatie voor supermarkten, markten, delicatessenwinkels en kookshops.
Doe het niet!!
waarom zit JIJ aan de shakes meid???quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:21 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ja ik zit zelf namelijk ook aan de shakes, Herbalife vandaar
Maar krijg altijd van die aparte blikken als ik dat mensen vertel of mensen zien dat ik dat nuttig..
Hang het verders ook niet aan de grote klok ofzo omdat het toch nog altijd als een soort "taboe" ofzo wordt gezien
Echtgenoot heeft de helft op, collega ook twee punten. En de rest heb ik weggewerkt. Maar ik neem kleine puntenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:28 schreef Liejannuh het volgende:
Als je taart maakt moet je gewoon zoveel mogelijk weggeven.Ik heb nog een halve brownietaart over en die ga ik echt niet in mn eentje opeten.
Ik vind Herbalife een beetje eng vanwege het 'cultuurtje'quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:21 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Maar krijg altijd van die aparte blikken als ik dat mensen vertel of mensen zien dat ik dat nuttig..
Hang het verders ook niet aan de grote klok ofzo omdat het toch nog altijd als een soort "taboe" ofzo wordt gezien
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Totaal ondeskundige verkopers, bijvoorbeeld
Omdat ik:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:29 schreef Faithy het volgende:
[..]
waarom zit JIJ aan de shakes meid???![]()
Ik word altijd erg moe van de preken dat ik toch weer enorm dik ga worden, EN MISSCHIEN NOG WEL DIKKER DAN IK WAS OOK!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:21 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt heel verstandig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Echtgenoot heeft de helft op, collega ook twee punten. En de rest heb ik weggewerkt. Maar ik neem kleine punten
Heb ik andersom! Als ik sip of chagrijnig ben heb ik helemaal nergens trek in en dan eet ik ook maar weinig. Bij stevige tegenslag kan ik een hele ochtend over een cupasoupje doen. Ik associeer leuke dingen juist automatisch met eten, wat natuurlijk net zo lastig is als je heel zonnig van aard bent.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ook. Aanvankelijk. Toen verhuisde ik naar een studentenhuis waar ze nogal van lekker en veel hielden... Zucht. Hoewel de meeste kilo's nog steeds komen van een dip: je rot voelen, probren het weg te eten en te lam zijn om te sporten.
Mja is ook wel zo, die ugly betty parodie eropquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind Herbalife een beetje eng vanwege het 'cultuurtje'Totaal ondeskundige verkopers, bijvoorbeeld
Das mijn probleem: dat wil ik nu juist wel!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:33 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt heel verstandig.Van die brownietaart wil je ook geen grote punten.
Overtuigd van wat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
Kim, ik ben bijna overtuigd, alleen denk ik dat ik van die humorloze shakes niet vol zou houden
???quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:34 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Mja is ook wel zo, die ugly betty parodie erop
Maar mijn tante is dus mijn "verkoopster" en ik heb bij haar het resultaat gezien, en haar zoontje heeft glüten en hij gebruikt de shakes juist om aan te komen.. en mijn tante zou NOOIT maar dan ook nooit iets aan haar kinderen geven wat slecht is..
Ik snap precies wat je bedoeld.. Ik heb dus mijn tante als voorbeeld.. die was echt een dikke zeekoe (met een knap koppie) en nu ist gewoon een lekker wijf om het maar even plat te zeggen..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik word altijd erg moe van de preken dat ik toch weer enorm dik ga worden, EN MISSCHIEN NOG WEL DIKKER DAN IK WAS OOK!.
Maar dat is helemaal niet zo, als je gewoon normaal eet en sport. Je valt alleen sneller af, maar het is absoluut geen garantie dat het er (en nog meer) weer bijkomt. En ik heb niet alleen mezelf als voorbeeld maar ook een aantal vriendinnetjes -die mij op dit dieet wezen- die ook nog steeds haske slank zijn.
Mzpoes; ik zou het je niet kunnen vertellen.
Oh, ik dacht dat je eindelijk overtuigd was dat ik niet meer aan zou komenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Van de noodzaak van een maandje cambridgen om snel gewicht kwijt te raken
Mja, ik snap wat je bedoeld maar hoe ik mijn tante ken zou ze dat niet doen, en haar man zou haar ook zeker tegenhouden dan, die is wel zo nuchter daarinquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
???
Dat ben ik niet helemaal met je eens, trouwens. Ik heb een incidentele discussie over eten in OUD meegemaakt, iedereen roept 'maar mijn kind eet gezond!!!!' vraag je dan verder, dan blijkt het kind in kwestie op smeerleverworst en taksi de dag door te komen. Ouders denken dat dat gezond is, maar hebben er gewoon geen verstand van.
Juist dán is het zaak om goed te leren koken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Omdat ik:
- Te dik begon te worden, haast niks lust dus dieten best moeilijk is dan.
Oh, het is niet een persoonlijke aanvall in de richting van je tante. Meer de algemene opmerking dat veel mensen weinig verstand van eten hebben. Dan bedoel ik niet dat ze vies koken, maar gewoon dat ze geen idee hebben wat ze binnenkrijgen, en dat ze in hun goede wil (ook voor kinderen) maar wat aanklooien omdat ze denken dat het wel goed is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:39 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Mja, ik snap wat je bedoeld maar hoe ik mijn tante ken zou ze dat niet doen, en haar man zou haar ook zeker tegenhouden dan, die is wel zo nuchter daarin
Ik heb van Co geleerd dat je rundergehakt lekker aanmaakt met een gesnipperd uitje, restjes groenten (wat je ook maar tegenkomt in je koelkast), een ei en brood/paneermeel/beschuit en wat ketjap, kruiden e.d.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:40 schreef k_i_m het volgende:
Oja, gehaktbrood. Ben ik enorm nieuwsgierig naar, hoe maak je dat? Is dat makkelijk?
Snap ikquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, het is niet een persoonlijke aanvall in de richting van je tante. Meer de algemene opmerking dat veel mensen weinig verstand van eten hebben. Dan bedoel ik niet dat ze vies koken, maar gewoon dat ze geen idee hebben wat ze binnenkrijgen, en dat ze in hun goede wil (ook voor kinderen) maar wat aanklooien omdat ze denken dat het wel goed is.
Ja! Heel makkelijk en ook ontzettend fijn om restjes in te verwerken!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:40 schreef k_i_m het volgende:
Oja, gehaktbrood. Ben ik enorm nieuwsgierig naar, hoe maak je dat? Is dat makkelijk?
Nou ja, ik moet wel een beetje op mijn vingers gaan zitten om dan niet heel erg uit te halen als het gaat over een kind met glutenallergie of -intolerantie (tenminste, dat maak ik van jouw omschrijving). Maar het heeft weinig zin om me er druk om te makenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Snap ik
Ik ben alleen gewend om wat herbalife betreft in de verdedigingsmodus te schieten
Ja maar,quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Juist dán is het zaak om goed te leren koken.
Tot mijn achttiende lustte ik echt geen sodemieter en deed ik overal heel erg moeilijk over. Pas toen ik mezelf écht goed heb leren koken raakte ik van dat probleem af. Ik kwam erachter dat ik heel veel etenswaren best lust, als ze maar op een goede manier (door mij!) klaargemaakt zijn. En da's een kwestie van veel uitproberen in je eigen keuken en veel proeven. En blijven proeven! Je smaak verandert voortdurend, en dingen die je ooit vies vond vind je nu misschien wél lekker.
Maar het scheelt in elk geval enorm als je van koken leert houden, en als je interesse krijgt in verschillende keukens en ingrediënten. Als ik dat zelf nooit gedaan had dan had ik alleen maar klaar blijven maken wat ik toch al lustte en woog ik nu een miljoen kilo.
Haha, nou, laat me je geruststellen - Sonja Bakker beschijft allemaal dingen in dat boek die ik echt met geen mogelijkheid weg zou krijgen, en dat geldt geloof ik voor de meeste foodies.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ja maar,SHE en Coldfeet zeggen juist dat ik er nooit aan moet beginnen
Nee maar ik snap wat je bedoeld en daar ben ik ook mee bezig stapsgewijsik bedoelde alleen meer te zeggen dat bijvoorbeeld
Sonja Bakker
al allemaal dingen in dat boek beschrijft die ik gewoon op dit moment echt (nog) niet lust, en dat motiveert je dan niet om te gaan dieten..
Van mij mag jequote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet wel een beetje op mijn vingers gaan zitten om dan niet heel erg uit te halen als het gaat over een kind het glutenallergie of -intolerantie (tenminste, dat maak ik van jouw omschrijving). Maar het heeft weinig zin om me er druk om te maken
Ach, ik smeer er ook iedere x wat anders op. Laatst had ik er ook nog oxo bijgedaan. En ik had toen halfomhalf gehakt gebruikt, wat natuurlijk nog lekkerder was, maar ook wat minder dieettechnisch verantwoord.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:49 schreef Greys het volgende:
Nou, als ze er nou nog niet uitkomt, met dat gehaktbrood!
Even lijstjes vergelijken of ik nog iets vergeten was de vorige keer... ohja, ketchup er op smeren. Ik had alleen chilisaus en ketjap er op. Was ook al heerlijk
Dat bedoelde ik helemaaaaaal niet. Ik moet al kokhalzen bij het idee aan een bananenshake als ontbijtquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Van mij mag je![]()
Met die verdedigingsmodus bedoel ik ook niet dat ik dat wereldje van herbalife helemaal goedkeur en weetikveel wat, maar meer dat je altijd moet verdedigen wat KIM bijv zegt over dat aankomen, en dat je de weg van de minste weerstand kiest enzo..
Zelf heb ik zoiets van ik gebruik dat spul, dat is mijn ontbijt en lunch, het werkt bij mij en klaar.
I knowquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik helemaaaaaal niet. Ik moet al kokhalzen bij het idee aan een bananenshake als ontbijt![]()
Wel vind ik herbalife als merk een beetje 'verdacht'. Maar vooral hoop ik dat je tante een arts heeft geconsulteerd voordat ze haar zoontje aan de Herbalife zetteDaar viel ik over, en niet over het feit dat jij shake't.
Super! Ik heb nog allemaal groentedingen in de koelkast, het lijkt me wel leuk om dat vanavond eens te maken. Ik ben toch alleen thuis vanavond, heb ik mooi wat te doen (in plaats van opruimen, mijn kast uitmesten en was opvouwenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja! Heel makkelijk en ook ontzettend fijn om restjes in te verwerken!
Kilo gehakt
1 ei (of 2 kan ook)
1 grote ui (of 2 kan ook)
half zakje paprika rauwkost (dat kan dus van alles zijn, wat je ook maar aan restjes groenten hebt liggen! Ik had er laatst zelfs overgebleven röstirondjes in verwerkt)
Anderhalve verkruimelde beschuit (oud brood kan ook)
verse kruiden/zout/peper/sambal/chilisaus
knoflook (optioneel)
tomatenketchup
vloeibare bouillonextract (oxo)
ketjap
Het gehaktbrood moet je besmeren met een mengsel van ketjap, tomatenketchup en chilisaus en dan met deksel of onder alufolie de oven in. Echt lekker! Laatste kwartier, alufolie verwijderen.
Ah joh, ik klim altijd net zo hard op een kist als het over Echt Koken gaat als jij als het over Herbalife gaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
I know
Maar ik probeerde de automatische verdedigingsmodus uit te leggen hahamaar ik zal proberen wat duidelijker te zijn int vervolg
Door die shakes ontbijt ik nu juist, ik kan 's ochtends echt niks wegrkijgen anders
Dat vind ik geen belediging!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik haal Conleche en Coldfeet de hele tijd door de war, totaal niet logisch maar goed
Waarom dat eiwit poeder??quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:12 schreef mspoez het volgende:
Nou zitik toch al weer bijna aan de 1000
400.00 ml groentesoep met gehaktballetjes (verse)
2.00 stuk 4 granen ei middel
4.00 snee boterham volkoren
4.00 eetlepel eiwitpoeder whey concentrate vanille (m double you)
20.00 gram pistachenootjes (gepeld)
Verhouding: 30% 30% 39%
kC 818
En dan mag ik zo nog ananas, avondeten en een avondsnack?
Ow tis maar 25 minuutjes van mij naar jouquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:26 schreef Faithy het volgende:
ik kan niet zonder kokendan word ik depressief
enstraks hebben we een grote ruime keuken
en dan ga ik met nóg meer plezier koken
Ik geef mijn meneer ook vaak rostirondjes bij zijn diner. Ik maak ze niet zelf though, komen regelrecht uit de vriezert.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:30 schreef SHE het volgende:
Ik heb alleen een kipfiletje met heinz balanz ketchup, 2 buffalo wingsen een eitje gegeten vandaag.
Daarom doe ik dus zo debiel, ik heb geen KH's gehad![]()
Zo maar eens een shitload fruit pompen.
Vanavond een biefstukje en snijbonen in creme fraiche. Voor meneer zijn beroemde rosti rondjes erbij. De kleuter.
Dat gaat alleen op voor babies, peuters en kleuters. Alles boven de 8 kun je/moet je alles leren eten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:24 schreef minilot het volgende:
Hoe zit dat trouwens met de moeders hier, hoe staan jullie kindertjes tegenover eten?
Ik heb uit "De Larf" van Midas Dekkers geleerd dat het tamelijk sadistisch is om jonge kinderen spruitjes en een boel andere dingen te leren eten, aangezien de spijsvertering van het gemiddelde kleintje daar nog helemaal niet aan toe is.. Dat wist ik helemaal niet, en het verklaart heel wat eettafel-drama!
Zijn jullie ook een beetje bewust bezig met wat er nou wél en niet geschikt is voor zo'n miniatuurmensje, of is het sowieso eten wat de pot schaft? En hebben beschouwen jullie de omgang met eten tot een conreet onderdeel van de opvoeding? Ik en mijn lief, reusachtig vooruitlopend op de zaken, alvast wel.
Volgens mij scheelt het een hoop gedoe als je kind geen moeilijke eter is, maar vergt het wél wat ouderlijke deskundigheid om dat voor mekaar te krijgen.
Over blij worden van koken en eten gesproken..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:26 schreef Faithy het volgende:
ik kan niet zonder kokendan word ik depressief
enstraks hebben we een grote ruime keuken
en dan ga ik met nóg meer plezier koken
Wat dacht jij Co, dat ik die smerige dingen zelf ging zitten freubelen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik geef mijn meneer ook vaak rostirondjes bij zijn diner. Ik maak ze niet zelf though, komen regelrecht uit de vriezert.
Ja want jij bent puristquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Wat dacht jij Co, dat ik die smerige dingen zelf ging zitten freubelen?
je mag best een keer komen eten koken hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ow tis maar 25 minuutjes van mij naar jou
Ik weiger dingen te maken die ik zelf niet wegkrijg.quote:
Maar dat haar eet je toch gewoon niet op?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:40 schreef conleche het volgende:
Ik ben ook dol op artisjokken, tenminste: de blaadjes. Dat hart vind ik wat teveel van het goede (bovendien, dat háar waar je eerst doorheen moet) en ik moet ze bv. ook niet op een pizza terugvinden. Maar 1 voor 1 die blaadjes in de vinaigrette dopen:
Whahaquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik weiger dingen te maken die ik zelf niet wegkrijg.
Hij vind ze sowieso het lekkerst uit de vriezert; en dan ook nog het liefst in vormpjes, zoals kerstboompjes en beertjes.
*sigh*
kookprogramma'squote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Over blij worden van koken en eten gesproken..
Kijken jullie als jullie in je eentje zijn ook graag in kookboeken, naar kookprogramma's of op kookwebsites terwijl je iets eet?
Echt? Ik ga ervan over mijn nekje. Ik moet zelfs huilen als ze door mijn pasta of pizza zitten. Ik vind dat dan zo gemeen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:37 schreef ColdFeet het volgende:
SHE, jij en mijn mister kunnen elkaar de hand schudden... Hoe lekker ik ze ook klaarmaak, hij blijft piepenDientengevolge eet ik ze nu maar zelf op; ik vind ze heerlijk!
Ik vind ze eiks zelf ook wel lekker, maar ik hou sws van alles wat krokant is. Echt, ze kunnen me de meest vieze dingen voorzetten: als het een korstje heeft dan eet ik het.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik weiger dingen te maken die ik zelf niet wegkrijg.
Hij vind ze sowieso het lekkerst uit de vriezert; en dan ook nog het liefst in vormpjes, zoals kerstboompjes en beertjes.
*sigh*
Maar kookprogramma's om half 5 zijn nooit leukquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:42 schreef Faithy het volgende:
[..]
kookprogramma's
Ready Steady Cook enzo
en de hele zaterdagochtend is culi-shizzle op de BBC
en ik lees altijd de Allerhande op de WC
Nou das mij nog nooit gelukt in één beweging, ik loop altijd te pulken en dan nog eindig ik met een bek vol haar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar dat haar eet je toch gewoon niet op?
In een beweging eraf plukken en weggooien: tadaaaah!! Bodem!!!
speaking of: net gerookte zalm gekocht, bieslook, ei, lekkere broodjes... voor het ontbijtquote:
Is gewoon een shake, vind ik lekker en is maar 110 kC en een heel vol gevoel !quote:
Mijn kinderen eten alles, ook spruitjes en slakken en zo, de ene lust alleen liever geen kaas en de andere geen champignons. Maar als ik macaroni maak met dat allebei erin is het toch zo weg hoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:24 schreef minilot het volgende:
Hoe zit dat trouwens met de moeders hier, hoe staan jullie kindertjes tegenover eten?
Dat vind ik een beetje gemakkelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:35 schreef SHE het volgende:
Ik geloof overigens niet in force feeden. Als een kind iets niet wil eten, dan eet ie het niet.
Ook een kind weet dondersgoed wat hij wel en niet kan eten, dat bepaal ik niet voor 'm. Ik geloof ook echt dat een bepaalde afkeer een reden heeft. ( denk aan allergie, niet kunnen verteren etc )
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:35 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op voor babies, peuters en kleuters.
Of omdat kinderen gestressed raken omdat hun ouders zo overspannen doen over een schep andijvie. Ik geloof er heilig in dat veel van dat soort problemen te voorkomen zijn als je als ouders het goede voorbeeld geeft door verliefd op eten te zijn en er zo relaxed mogelijk over doet. Kinderen apen na, en als je moeder Sonja Bakkert en je vader 'niks buitenlands' lust dan begin je natuurlijk al met een achterstand.. Een kleuter wiens paps en mams écht graag koken, eten en uitproberen zal er zelf ook niet snel heel moeilijk over gaan doen.quote:Ik geloof overigens niet in force feeden. Als een kind iets niet wil eten, dan eet ie het niet.
Ook een kind weet dondersgoed wat hij wel en niet kan eten, dat bepaal ik niet voor 'm. Ik geloof ook echt dat een bepaalde afkeer een reden heeft. ( denk aan allergie, niet kunnen verteren etc )
Da's waar. Niet álle kookprogramma's tijdens het eten zijn als porno tijdens zelfbevrediging!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:47 schreef Faithy het volgende:
nederlandse kookprogramma's en rip-off's zijn overigens heel naar.. ik kijk alleen maar naar programma's van britse makelij
Je weet: de beste stuurlui staan aan walquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:59 schreef Viking84 het volgende:
Heerlijk om te lezen trouwens hoe kinderloze mensen altijd zo goed weten hoe ze een kind moeten opvoeden![]()
(incl. ikzelf).
Dat kan!! Sommig vlees behoeft een halve dag pruttelen!! Rustig laten staan dus!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:00 schreef Greys het volgende:
Kan het zijn dat riblappen met vetadertjes na 2 uur sudderen nog geen tekenen vertonen van draderigheid? Of gaan ze pas na 3 uur sudderen uit elkaar vallen?
Omelet met veel groenten en ham?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:07 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
ff een vraagje tussendoor.
Naast de 3 cambridge producten eet ik een lichte avondmaaltijd. Mijn culinaire inzichten gaan ff niet verder dan...sla met kip![]()
Hier in de campingwinkel () hebben ze geen vis.
Iemand tips ?
Dat waren geen kleuters of peuters, maar schoolgaande kinderen en ja die kun je alles leren eten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje gemakkelijk.
Heb je dat programma van Jamie Oliver wel eens gezien? Waarin hij gezond eten probeert in te voeren op scholen. Dat stuit eerst ook flink wat protest, want die kinderen zijn alleen pizza en patat gewend, maar langzamerhand... Als ik later kinderen krijg (áls), dan vind ik het prima als ze een paar dingen niet lusten, maar ik wil niet horen dat ze 'geen groente' of 'geen fruit' lusten. Het is immers aan mij om te zorgen dat ze gezond blijven.
Jahaaa, maar er zijn natuurlijk net zo goed massa's ouders die wél zo'n kind hebben maar uberhaupt niet over dit soort dingen nadenken en er vanuit gaan dat hun zeurende prinsje of prinsesje zélf bedacht heeft dat diepvrieskipnuggets een uberhaupt maaltijd-optie zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:59 schreef Viking84 het volgende:
Heerlijk om te lezen trouwens hoe kinderloze mensen altijd zo goed weten hoe ze een kind moeten opvoeden![]()
(incl. ikzelf).
Ja klopt!! Wat ik ook vaak doe is tegen het einde, als het al bijna goed is de deksel even van de pan, dan wordt de jus wat dikker.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:08 schreef Greys het volgende:Nou wel een beetje. Maar om zeven uur eten is ook prima, dan pruttelt het vier uren, dan moet het wel eens gaar zijn toch? Maar het klopt dus dat als je halverwege kijkt dat het dan een beetje taaiig aanvoelt nog?
Hoe harder je'm zet, hoe taaier het wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:12 schreef Greys het volgende:
Okido! En een plak kruid/ontbijtkoek er bij aan het einde, dat bindt ook de jus en geeft een lekkere smaak
Oh nog even... dat pruttelen mag toch een héél klein prutteltje zijn he? Dat je echt af en toe een bubbeltje ziet? Of moet het wel iets harder pruttelen?
Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik denk dat je toch voorzichtiger moet zijn met je stelling.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:56 schreef minilot het volgende:
Het klinkt vast heel onaardig, maar ik weet zéker dat het grootste deel van de ouders met lastige etertjes de ellende grotendeels (en vaak per ongeluk) aan zichzelf te danken hebben.
Zo.![]()
Groentesoep? In de breedste zin van het woord? Gazpacho? Gegrilde groentes?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:07 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
ff een vraagje tussendoor.
Naast de 3 cambridge producten eet ik een lichte avondmaaltijd. Mijn culinaire inzichten gaan ff niet verder dan...sla met kip![]()
Hier in de campingwinkel () hebben ze geen vis.
Iemand tips ?
Jij hebt wrs ook geen probleem eters.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:17 schreef mspoez het volgende:
Mijn jongens hebben nooit te kiezen gehad, ze kregen wat wij kregen, eerst gepureerd daarna geprakt en in stukjes en zo verder. verschillende dingen aanbieden? Wel nee. Soms was er een tijd dat ze niet wilden eten, goed, aten ze niet, kregen ze vanzelf weer trek en aten ze de volgende maaltijd wat meer. Wel was het zo; bord niet leeg, geen tussendoortjes. Ze eten nu alles, ook bij andere mensen, is heel handig, geen gedoe met 'lussiknie' of 'hebbieookappelmoes?'.
Sorry SHE, dan deed ik precies hoe het niet moest ...
Jamie Oliver heeft dat natuurlijk ook niet zo goed aangepakt; hij had het nogal naïeve idee dat kinderen hun gefrituurde kalkoenfiguurtjes wel zouden laten staan als je er een blitse pastamaaltijd naast zette en er een paar lesuren 'Hoe herken ik een courgette' bovenop gooide. Het viel 'm nogal tegen dat er zoveel weerstand was, maar wie een beetje verstand van kinderen heeft had dat wel zien aankomen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat waren geen kleuters of peuters, maar schoolgaande kinderen en ja die kun je alles leren eten.
Maar elk mens heeft wel een aversie jegens een of meerdere voedingsmiddelen en ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je dat moet gaan forceren.
Volgens mij juist wel!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:17 schreef mspoez het volgende:
Mijn jongens hebben nooit te kiezen gehad, ze kregen wat wij kregen, eerst gepureerd daarna geprakt en in stukjes en zo verder. verschillende dingen aanbieden? Wel nee. Soms was er een tijd dat ze niet wilden eten, goed, aten ze niet, kregen ze vanzelf weer trek en aten ze de volgende maaltijd wat meer. Wel was het zo; bord niet leeg, geen tussendoortjes. Ze eten nu alles, ook bij andere mensen, is heel handig, geen gedoe met 'lussiknie' of 'hebbieookappelmoes?'.
Sorry SHE, dan deed ik precies hoe het niet moest ...
Heel goed. Klein houden dat kreng. Voor je het weet zit die sloerie met haar zakgeld bij Coolcat!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:31 schreef k_i_m het volgende:
Ik blijf die van mij gewoon altijd melk geven. Ik begin gewoon niet aan vast voedsel.
Heb ik ook 9 maanden volgehouden. Poepgemakkelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:31 schreef k_i_m het volgende:
Ik blijf die van mij gewoon altijd melk geven. Ik begin gewoon niet aan vast voedsel.
Bedrijfskunde, met een logisch gevolg naar Voedingswetenschappen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:42 schreef minilot het volgende:
Zo. Risotto pruttelt.
Wat voor opleiding heb jij eigenlijk precies gedaan, SHE?
Je eet ook vreselijk keurig Ise, volgens mij heb ik je nog niet op stomme dingen kunnen betrappen..ondanks je smokkelgenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:45 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag gaan we gehaktballen eten.Met een salade van rucola en paprikaatjes enzo.
En mijn bijzondere chocolades zijn binnen (met roze peper, met gember, 88% cacao).
Lijstje vandaag:
O: yoghurt, gojimuesli, zoetstof
T: VitaLinea
L: salade van komkommer, paprika, tomaatjes, gerookte kip en zoete chilisaus
T: aalbessen
T: klein handje hazelnoten
Mensen zeggen dat ze kunnen zien dat ik al ben afgevallen.
Wacht maar tot vrijdag.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Je eet ook vreselijk keurig Ise, volgens mij heb ik je nog niet op stomme dingen kunnen betrappen..ondanks je smokkelgen![]()
quote:Geniet ook van de complimentjes he!
Want jij kan het niet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:35 schreef -marz- het volgende:
Mijn kroost moet maar leren koken van papa.
Je bent dus ook professioneel raadgeefster? Tof!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Bedrijfskunde, met een logisch gevolg naar Voedingswetenschappen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:45 schreef Isegrim het volgende:
Mensen zeggen dat ze kunnen zien dat ik al ben afgevallen.
ik loop gewoon door de wijk. gelukkig woon ik net "buiten de singels" en kan ik dus mooi een rondje door mn volkswijkje lopen. vind t niet heel prettig met zoveel mensen die je zien, maar ik probeer daar schijt aan te hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:00 schreef -marz- het volgende:
Je woont in de stad toch kwak? Hoe doe je dat met hardlopen?
Ik volg m'n eigen SHE dieetquote:Op zondag 8 juni 2008 22:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Er zitten nu 16 fokkers op een soortgelijk schema ( voor elk na de begin periode aangepast )
2 ervan zitten nu op een verlies van 13 en 11 kg na 2.5 mnd ( wrs een hoop vocht ook ) en die mogen zich hier zelf komen verkneukelen.
2 zijn er afgehaakt; zijn zwak en zijn mijn aandacht onwaardig en de overigen op 5 dames na, zijn nog in de eerste maand.
Spannend is het pas na een jaar.
En yoghurtquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:08 schreef -marz- het volgende:
Zit je de hele dag fuit te eten Wicky? Respect
Doe je dan ook geen/weinig aardappels, pasta etc., of is het vooral het afkicken van suiker?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:11 schreef yvonne het volgende:
heek verhaal
Deze Merel, maar door SHE aangepast op mijn levensritme:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:20 schreef Merel het volgende:
[..]
Doe je dan ook geen/weinig aardappels, pasta etc., of is het vooral het afkicken van suiker?
Beetje, maar dat is altijd zo als ik overdag slaap. Maar niet meer rillerig enzo. Eerder vandaag: raam dicht, verwarming aan, dikke trui aan, onder de dekens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:17 schreef -marz- het volgende:
En hoe voel je je nu Wicky? Niet braque?
Jij hebt 'r vast wat toegestopt dat ze zo lovend over je spreekt, jij loeder!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:33 schreef SHE het volgende:
Je ziet dat Vonne een oermoeder is he? Met zachte dwang veegt ze je weer on-topic
Zoveel heb ik niet voor d'r gedaan heur. Dat mens verzint alles zelfquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:35 schreef conleche het volgende:
[..]
Jij hebt 'r vast wat toegestopt dat ze zo lovend over je spreekt, jij loeder!
Dat was een gebbetje hè, dat begrijp je![]()
Van Dale: gebbetje, grapje, gekheid, dwaas gebaar: gebbetjes maken...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Zoveel heb ik niet voor d'r gedaan heur. Dat mens verzint alles zelf![]()
wat in boedha's naam is een gebbetje?
Ik weet niet wat voor werk je doet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef -marz- het volgende:
Die "ongelooflijke energie" viel hier wel mee trouwens. Ik ben dan ook nog jong en in de bloei van mijn leven en dus reeds voorzien van energie (denk ik).
Volgens mij was jij ook een smokkelaar, n'est-ce pas?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef -marz- het volgende:
Die "ongelooflijke energie" viel hier wel mee trouwens. Ik ben dan ook nog jong en in de bloei van mijn leven en dus reeds voorzien van energie (denk ik).
Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:44 schreef Lifesaver48 het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een BMI-eis in de OP? Weten jullie dan niet dat dat hele BMI-gebeuren totaal onwetenschappelijk HBO-geneuzel is, gebaseerd op totaal verkeerde argumentatie, een combinatie van verschillende drogredenen?
Ik weet dat al die lijnfreaks er zich blind op staren. Dat hebben die marketinglui van "gezonde produkten" toch maar mooi voor elkaar gekregen. Maar da's nog geen reden om dat hier nog eens te herhalen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.
Dat was ik niet, dat ben ikquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Volgens mij was jij ook een smokkelaar, n'est-ce pas?
[..]
Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.
Waarom laat je mensen zelf niet bepalen of ze "een paar kilootjes kwijt willen", of "een half mens"? Natuurlijk zullen mensen daarbij zelf die vermaledijde BMI als uitgangspunt nemen en komen ze daarbij tot dezelfde conclusie als in de OP (vrijwel iedereen wil namelijk de voor hem 'ideale' BMI bereikenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:51 schreef SHE het volgende:
Waarde levensredder, de BMI wordt hier nauwelijks verheerlijkt en vaak stelselmatig genegeerd.
De reden dat het in de OP staat, is omdat er 2 afscheidingen zijn in dit subforum: dieet-topic en slank-topic.
Om daar toch een beetje onderscheid in te kunnen maken is de BMI er bij gepakt, zodat we de koetjes van de kalfjes kunnen scheiden.
Een paar kilootjes kwijt moeten vergt een geheel andere aanpak dan het lozen van een half mens.
Als absoluut getal inderdaad wel. Maar als relatief getal, vergeleken met een beginsituatie niet per se.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:54 schreef SHE het volgende:
Oh en for the record, zelfs het getal op je weegschaal is nagenoeg betekenisloos.
Komt bijna altijd voor; althans zeker voor een bepaalde periode. Het lichaam verandert proportioneel en vooral je gezicht krijgt andere trekken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef -marz- het volgende:
Als ik nog eens onderzoek zou doen, zou ik onderzoek doen naar de psychologische effecten van gewichtsverlies.
Ik snap niet waarom ik mezelf steeds dikker ga vinden naarmate mijn broeken verder afzakken. Zijn het de verhoudingen die nu anders zijn?
Waaruit concludeer je dat ze dat niet zelf bepalen. Dat doen ze ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Waarom laat je mensen zelf niet bepalen of ze "een paar kilootjes kwijt willen", of "een half mens"? Natuurlijk zullen mensen daarbij zelf die vermaledijde BMI als uitgangspunt nemen en komen ze daarbij tot dezelfde conclusie als in de OP (vrijwel iedereen wil namelijk de voor hem 'ideale' BMI bereiken).
Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur! Door deze echter te noemen in de OP (inclusief een lijstje waarin deze netjes voor verschillende users wordt bijgehouden, Joost mag weten waarom), help je er juist alleen maar aan mee.
Oh ja, hoe betekenisvol is het getal op je weegschaal dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:00 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Als absoluut getal inderdaad wel. Maar als relatief getal, vergeleken met een beginsituatie niet per se.
Uit de OP:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Waaruit concludeer je dat ze dat niet zelf bepalen.
Overdrijf je nou niet een klein beetje?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef Lifesaver48 het volgende:
Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur!
Dat zeg ik. Aan dat ene absolute getal heb je inderdaad niet zoveel. Het wordt pas interessant als je weet hoeveel je een week/maand/jaar eerder woog.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh ja, hoe betekenisvol is het getal op je weegschaal dan?
Wat weet je als je 79kg ziet staan?
Niks.
Dan weet je niets méér. Lengte en leeftijd zeggen niks over wat jouw persoonlijke ideale gewicht zou moeten zijn.quote:Wanneer weet je wel wat? Wanneer je je lengte weet en je leeftijd én je gewicht...hence : BMI.
Nee.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:07 schreef -marz- het volgende:
[..]
Overdrijf je nou niet een klein beetje?
[..]
Nee, maar ik ben psycholoog en ik gebruik de DSM om mensen stoornissen aan te praten om mijn eigen baantje in stand te houden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:12 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Nee.
Ben je weleens bij een diëtist geweest? Dit zijn mensen met een HBO-opleiding die de BMI misbruiken om hun cliënten over- cq ondergewicht aan te praten en daarmee hun eigen baantjes in stand houden.
Zonder BMI zou er 75% minder overgewicht zijn in Nederland. Niet omdat mensen dan automatisch zouden afvallen, maar omdat ze in feite gewoon niet te zwaar zijn, ook al zegt de BMI van wel.
Nee, Cabau van Kasbergen (quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:17 schreef -marz- het volgende:
Yolanthe Kabau van Kasbergen bedoel je toch zeker?
Ik voel me heul niet aangesproken, want ben misschien wel oud maar nog steeds goddelijk én onder de 60!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:54 schreef SHE het volgende:
Oh en for the record, zelfs het getal op je weegschaal is nagenoeg betekenisloos.
Dus de enige die hier toch iets te anal over doet ben jij.
Ik heb hier nog niemand kunnen betrappen op het verheerlijken van BMI.
Er zijn wel wat mensen, die de cijfers op hun weegschaal als orgastisch ervaren ( ik noem geen namen ), maar die hebben dat recht ook, want ze zijn oud. En als je oud bent, zijn cijfers ineens je grootste vijand.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:26 schreef conleche het volgende:
maar nog steeds goddelijk
Mr. Flirt kan veel te lekker kokenquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou, nu weet ik ZEKER dat jouw Mr Flirt en mijn Mr Greys niet dezelfde persoon zijn.
Die van mij kan niet eens een appel schillen
Die van mij kookt niet, want ik kook veel te goed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:38 schreef omearos het volgende:
Pff, wat gaan jullie hard. 1 dagje niet online en weer anderhalf topic vol. Zo maar eens bijlezen, maar wou al wel vast op greys reageren![]()
[..]
Mr. Flirt kan veel te lekker kokendat is niet handig in de vakantie, zo kom ik alleen maar aan
Nog een paar weken, dan begint het sporten weer.
Ja, maar niet op Yolanthequote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:20 schreef -marz- het volgende:
Jeetje je weet er wel alles van Vik, ben je soms verliefd??
yep. Kijk maar in fobo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:16 schreef Viking84 het volgende:
@ SHE: Ben jij dat zelf op je avatar? Ik moet altijd aan Yolanthe van Kasbergen denken.
Ik zeg altijd Yolanthe Kabouter omdat het wél in de buurt komt en ik haar echte naam maar niet kan onthouden.quote:
Mensen met een BMI boven de 27 nemen ook teveel lebensraum in. Daarom is besloten deze mensen af te zonderen van hen die wel een menselijk gedeelte aan ruimte innemen op internet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:07 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Uit de OP:
"Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt."
Dus onder de 25 ben je hier sowieso welkom, en boven de 27 moet je maar opzouten naar het dikkerdjestopic. Daar tussenin mag je zelf kijken, m.a.w. kijk eens in de spiegel en beslis zelf waar je je het meeste thuisvoelt.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Mensen met een BMI boven de 27 nemen ook teveel lebensraum in. Daarom is besloten deze mensen af te zonderen van hen die wel een menselijk gedeelte aan ruimte innemen op internet.
Er is maar zoveel plek te verdelen!
Het is gebleken dat het afscheiden van de dikkerds ervoor zorgde dat Fok! aanzienlijk minder traag was en posten veel gemakkelijker ging.
Hoe smaken toch kunnen verschillen!quote:
Je bent té makkelijk Co!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik voel me heul niet aangesproken, want ben misschien wel oud maar nog steeds goddelijk én onder de 60!!
![]()
![]()
59,8 BMI 21
![]()
![]()
Nou laat ik het zo zeggen, hij is best leuk opgedroogdquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoe smaken toch kunnen verschillen!
Ik kan me zo gauw geen jonge bekende Nederlander voorstellen die ik onaantrekkelijker vind dan Jan Smit. Het is een soort perfecte dwarsdoorsnede van alle boerensuflullen waarmee ik in mijn dorp op de middelbare school zat. Als ik zijn hoofd zie ruik ik een traktor, ik kan het niet helpen!
Ieder z'n ding.![]()
Gut, ik heb honger! Hónger! Waar blijft mijn tafelgenoot toch? Ik zou welhaast naar een tussendoortje grijpen als ik niet beter wist.
Lekker restaurant.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:05 schreef minilot het volgende:
Viking, toen jij ooit eens een vrouw meenam naar Land van Kokanje in Groningen, was dat wat?
Ik moet onverwacht een dag of drie in Groningen doorbrengen, en behalve het Stripmuseum weet ik er geen bliksem. En ik moet toch eten!
Gut! Heb ik ook al verteld dat we daarnaartoe zijn geweest?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:05 schreef minilot het volgende:
Viking, toen jij ooit eens een vrouw meenam naar Land van Kokanje in Groningen, was dat wat?
Ik moet onverwacht een dag of drie in Groningen doorbrengen, en behalve het Stripmuseum weet ik er geen bliksem. En ik moet toch eten!
Oh ja.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo zeggen, hij is best leuk opgedroogden hij komt gewoon zo heerlijk symphatiek over
Ow en jonge "bekende" onaantrekkelijke nederlander
[ afbeelding ]
De heer Rick BrandstederGod wat heb ik een hekel aan die gozer
![]()
Als ik hem voor mijn auto krijg drukt mijn voet wss spontaan het gas inquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh ja.
Ik dacht bijna van zijn pa af te zijn, krijgen we een jonger exemplaar dat ook nog 40 jaar mee wil![]()
.
En Jan Smit is misschien niet zo knap, maar wel heel sympathiek.
Ha, dat zijn tips! Fijn. Handig! Als ik tevreden ben laat ik het je weten!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gut! Heb ik ook al verteld dat we daarnaartoe zijn geweest?.
Nou, het voorgerecht was geniaal (vlees-, vis- en vegahapjes), maar het hoofdgerecht viel tegen. Ik weet niet meer wat er met haar eten was, maar mijn struisvogelbiefstuk was erg taai. Desondanks is het wel een erg gezellig restaurant en misschien - hopelijk, vermoedelijk? - was die taaie biefstuk maar een incident.
Een andere, goedkopere tip (waar ik nog geen negatieve ervaringen mee heb): D'Ouwe Brandweer aan het Zuiderdiep (vlak tegenover de Pathé-bioscoop).
Zelf vind ik ook De Eerste Kamer erg geslaagd, maar dat is wel aanschuiven en wegwezen (heel studentikoos dus, daar is de prijs dan ook naar) en je kunt er alleen een hoofdgerecht krijgen: gebakken aardappelen, salade en vlees of iets vegetarisch. Ik heb nog nooit zulke lekkere gebakken aardappelen gegeten als daar.
Dat wat je hierboven zei, over dat jouw kind vast een geboren bourgondiertje wordt dat altijd minimaal een hapje proeft, dat dacht ik dus ook. Nadat mijn zorgvuldig zelf bereidde maaltijdjes waar ik op stond te zwoegen bij het aanschouwen ervan al door de kamer vlogen, en dat gedurende 3 weken, ben ik maar overgestapt op potjes (wel uit de natuurwinkelquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:24 schreef minilot het volgende:
Ik heb uit "De Larf" van Midas Dekkers geleerd dat het tamelijk sadistisch is om jonge kinderen spruitjes en een boel andere dingen te leren eten, aangezien de spijsvertering van het gemiddelde kleintje daar nog helemaal niet aan toe is.. Dat wist ik helemaal niet, en het verklaart heel wat eettafel-drama!
Zijn jullie ook een beetje bewust bezig met wat er nou wél en niet geschikt is voor zo'n miniatuurmensje, of is het sowieso eten wat de pot schaft? En hebben beschouwen jullie de omgang met eten tot een conreet onderdeel van de opvoeding? Ik en mijn lief, reusachtig vooruitlopend op de zaken, alvast wel.
Volgens mij scheelt het een hoop gedoe als je kind geen moeilijke eter is, maar vergt het wél wat ouderlijke deskundigheid om dat voor mekaar te krijgen.
Vandaar dat je niks merkte bij die SOAFransoos, je dacht wrs zelfs "Hmmm! "quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind ze eiks zelf ook wel lekker, maar ik hou sws van alles wat krokant is. Echt, ze kunnen me de meest vieze dingen voorzetten: als het een korstje heeft dan eet ik het.
Whahahaaquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Vandaar dat je niks merkte bij die SOAFransoos, je dacht wrs zelfs "Hmmm! "
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Viespeuk!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tegenwicht uit de praktijkquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat wat je hierboven zei, over dat jouw kind vast een geboren bourgondiertje wordt dat altijd minimaal een hapje proeft, dat dacht ik dus ook. Nadat mijn zorgvuldig zelf bereidde maaltijdjes waar ik op stond te zwoegen bij het aanschouwen ervan al door de kamer vlogen, en dat gedurende 3 weken, ben ik maar overgestapt op potjes (wel uit de natuurwinkel).
Wat jij zegt is heel leuk en waar, maar voor kinderen vanaf een jaar of 5 denk ik. Rond de anderhalf á 2 jaar interesseert het ze geen lor wat voor genen ze hebben, hoe lang je in de keuken hebt gestaan, wat een mooie kleurtjes er op hun bordje liggen of wat voor leuk beestje ervan hebt geboetseerd.
Typohunterquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:35 schreef -marz- het volgende:
Zei je nou synchroom?
Ik zoek ook nog een nieuwe serie voor als Sex and the city en ER op zijn. Weeds ken ik niet. Ik dacht aan Six feet under maar ik weet niet of het leuk is.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Six feet under is top!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:35 schreef -marz- het volgende:
Zei je nou synchroom?
Ik zoek ook nog een nieuwe serie voor als Sex and the city en ER op zijn. Weeds ken ik niet. Ik dacht aan Six feet under maar ik weet niet of het leuk is.
Nou het was grappig het ging over de korstjes van mijn SOAfransoos enne ... !quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:43 schreef conleche het volgende:
[..]
![]()
Jij bent echt te erg.
M'n meneer vroeg waarom ik zat te grinniken en ik heb maar iets gemompeld.
quote:
Niks vertellen want daar ben ik nog niet!!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:57 schreef k_i_m het volgende:
[..].
.
.
Ik moet nog steeds huilen bij de laatste aflevering.
Snijbonen in creme fraiche?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:58 schreef SHE het volgende:
En bedankt dames, mijn snijbonen in creme fraiche hebben nu de indruk van een schimmelinfectie.
Naja, wat er niet aankomt, hoeft er ook niet vanaf zullen we maar denken.
Wat voor eter is Dean eigenlijk Vief?
Die van mij moet nog indruk makenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Die van mij kookt niet, want ik kook veel te goed.![]()
Erover gesproken, mijn lief is nog niet thuis, neemt zijn telefoon niet op, en nu is mijn risotto naar de maan!![]()
Nu ja, dan eten we morgen risottokroketjes!
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Mensen met een BMI boven de 27 nemen ook teveel lebensraum in. Daarom is besloten deze mensen af te zonderen van hen die wel een menselijk gedeelte aan ruimte innemen op internet.
Er is maar zoveel plek te verdelen!
Het is gebleken dat het afscheiden van de dikkerds ervoor zorgde dat Fok! aanzienlijk minder traag was en posten veel gemakkelijker ging.
Ben pas halverwege seizoen 2!! Ik heb al wel seizoen 3 gekocht dus kan nog even vooruit!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:00 schreef k_i_m het volgende:
Waar ben je dan?? Zit je al wel in seizoen 5? En dat huilen is meer omdat het echt een perfect eind is van de serie, met heule mooie muziek erbij. Zoals de hele serie onwijs goede muziek heeft.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:58 schreef SHE het volgende:
En bedankt dames, mijn snijbonen in creme fraiche hebben nu de indruk van een schimmelinfectie.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Snijbonen in creme fraiche?
Ik heb een levenslang sperziebonentraumaMaar ik eet soms als ik in een zondige bui ben mijn rijst met creme fraiche, lekker
Met jus en al in een tupperware bak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:03 schreef Greys het volgende:
Sudderpruttelborrel-experts:
Mijn draadjesvlees is gewelllldig gelukt! Heel zacht en smaakvol. Uiteraard hebben we vanavond dus maar gehaktbrood als vlees bij het eten gegeten, want tegen de tijd dat dat draadjesvlees eens klaar was (net pas) was het te laat om te eten.
Maar nu... kan ik dat vlees uit de pan scheppen en in een Tupperware bak in de koelkast kwakken voor morgen? Of moet dat vlees ONDER de jus bewaard worden? Of kan het wel in een afgesloten bak zonder uit te drogen? U leest: ik ben nog lang geen Stepford Wive
Lekkerquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:04 schreef DarkElf het volgende:
snijbonen stoven in een beetje boter met schijfjes citroen is ook yummie
Hoef je morgen niet te koken!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:03 schreef Greys het volgende:
Sudderpruttelborrel-experts:
Mijn draadjesvlees is gewelllldig gelukt! Heel zacht en smaakvol. Uiteraard hebben we vanavond dus maar gehaktbrood als vlees bij het eten gegeten, want tegen de tijd dat dat draadjesvlees eens klaar was (net pas) was het te laat om te eten.
Maar nu... kan ik dat vlees uit de pan scheppen en in een Tupperware bak in de koelkast kwakken voor morgen? Of moet dat vlees ONDER de jus bewaard worden? Of kan het wel in een afgesloten bak zonder uit te drogen? U leest: ik ben nog lang geen Stepford Wive
Seizoen 3 is echt briljant. Ik heb regelmatig zitten janken van het lachenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:02 schreef conleche het volgende:
[..]
Ben pas halverwege seizoen 2!! Ik heb al wel seizoen 3 gekocht dus kan nog even vooruit!
Ja! Je kan er dan zelfs voor kiezen om het gele vet er (gedeeltelijk) af te halen en alleen de fond op te warmen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:09 schreef Greys het volgende:
Heb ik dan morgen niet een enorme klomp hard geworden jus in die bak?
Maar dan zeker weer opwarmen en dan is het weer oke?
Waar shop jij? Mijn shopping tripjes vallen altijd duurder uitquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:07 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
TVP
288, valt mee dus.
15 km gefietst vanmiddag. En gewinkeld heb ik! Spijkerbroek, shirtje, vestje en rokje en dat voor 40 eur!
En de boel lijkt wel bedaard op zich.
Best leuke serie, over een begrafenisondernemingquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:12 schreef ColdFeet het volgende:
Six feet under? Ik ken het niet, wie legt me de titel uit?
Ik ben ook sloeber op het moment dus only it is morgen, thanksquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:14 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Best leuke serie, over een begrafenisonderneming
En de eerste 3 items 75% bij only, het rokje is vintage.
Heb er best een neus voor en ben dan ook eigenlijk gewoon een sloeber![]()
Whehe, en ik een paling! Echt zo'n Volendammer inteeltkop, zijn zus is nog erger.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Als ik zijn hoofd zie ruik ik een traktor, ik kan het niet helpen!
Ieder z'n ding.![]()
Ik nu pas, maar het was het waardquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:01 schreef omearos het volgende:
[..]
Die van mij moet nog indruk maken![]()
[..]
Zo kan je het ook bekijken
![]()
Eindelijk bijgelezen, stelletje kletskousen hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |