Omdat ik:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:29 schreef Faithy het volgende:
[..]
waarom zit JIJ aan de shakes meid???![]()
Ik word altijd erg moe van de preken dat ik toch weer enorm dik ga worden, EN MISSCHIEN NOG WEL DIKKER DAN IK WAS OOK!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:21 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ja ik zit zelf namelijk ook aan de shakes, Herbalife vandaar
Maar krijg altijd van die aparte blikken als ik dat mensen vertel of mensen zien dat ik dat nuttig..
Hang het verders ook niet aan de grote klok ofzo omdat het toch nog altijd als een soort "taboe" ofzo wordt gezien
Kijk, dat klinkt heel verstandig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Echtgenoot heeft de helft op, collega ook twee punten. En de rest heb ik weggewerkt. Maar ik neem kleine punten
Heb ik andersom! Als ik sip of chagrijnig ben heb ik helemaal nergens trek in en dan eet ik ook maar weinig. Bij stevige tegenslag kan ik een hele ochtend over een cupasoupje doen. Ik associeer leuke dingen juist automatisch met eten, wat natuurlijk net zo lastig is als je heel zonnig van aard bent.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ook. Aanvankelijk. Toen verhuisde ik naar een studentenhuis waar ze nogal van lekker en veel hielden... Zucht. Hoewel de meeste kilo's nog steeds komen van een dip: je rot voelen, probren het weg te eten en te lam zijn om te sporten.
Mja is ook wel zo, die ugly betty parodie eropquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind Herbalife een beetje eng vanwege het 'cultuurtje'Totaal ondeskundige verkopers, bijvoorbeeld
Das mijn probleem: dat wil ik nu juist wel!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:33 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt heel verstandig.Van die brownietaart wil je ook geen grote punten.
Overtuigd van wat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
Kim, ik ben bijna overtuigd, alleen denk ik dat ik van die humorloze shakes niet vol zou houden
???quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:34 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Mja is ook wel zo, die ugly betty parodie erop
Maar mijn tante is dus mijn "verkoopster" en ik heb bij haar het resultaat gezien, en haar zoontje heeft glüten en hij gebruikt de shakes juist om aan te komen.. en mijn tante zou NOOIT maar dan ook nooit iets aan haar kinderen geven wat slecht is..
Ik snap precies wat je bedoeld.. Ik heb dus mijn tante als voorbeeld.. die was echt een dikke zeekoe (met een knap koppie) en nu ist gewoon een lekker wijf om het maar even plat te zeggen..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik word altijd erg moe van de preken dat ik toch weer enorm dik ga worden, EN MISSCHIEN NOG WEL DIKKER DAN IK WAS OOK!.
Maar dat is helemaal niet zo, als je gewoon normaal eet en sport. Je valt alleen sneller af, maar het is absoluut geen garantie dat het er (en nog meer) weer bijkomt. En ik heb niet alleen mezelf als voorbeeld maar ook een aantal vriendinnetjes -die mij op dit dieet wezen- die ook nog steeds haske slank zijn.
Mzpoes; ik zou het je niet kunnen vertellen.
Oh, ik dacht dat je eindelijk overtuigd was dat ik niet meer aan zou komenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Van de noodzaak van een maandje cambridgen om snel gewicht kwijt te raken
Mja, ik snap wat je bedoeld maar hoe ik mijn tante ken zou ze dat niet doen, en haar man zou haar ook zeker tegenhouden dan, die is wel zo nuchter daarinquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
???
Dat ben ik niet helemaal met je eens, trouwens. Ik heb een incidentele discussie over eten in OUD meegemaakt, iedereen roept 'maar mijn kind eet gezond!!!!' vraag je dan verder, dan blijkt het kind in kwestie op smeerleverworst en taksi de dag door te komen. Ouders denken dat dat gezond is, maar hebben er gewoon geen verstand van.
Juist dán is het zaak om goed te leren koken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Omdat ik:
- Te dik begon te worden, haast niks lust dus dieten best moeilijk is dan.
Oh, het is niet een persoonlijke aanvall in de richting van je tante. Meer de algemene opmerking dat veel mensen weinig verstand van eten hebben. Dan bedoel ik niet dat ze vies koken, maar gewoon dat ze geen idee hebben wat ze binnenkrijgen, en dat ze in hun goede wil (ook voor kinderen) maar wat aanklooien omdat ze denken dat het wel goed is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:39 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Mja, ik snap wat je bedoeld maar hoe ik mijn tante ken zou ze dat niet doen, en haar man zou haar ook zeker tegenhouden dan, die is wel zo nuchter daarin
Ik heb van Co geleerd dat je rundergehakt lekker aanmaakt met een gesnipperd uitje, restjes groenten (wat je ook maar tegenkomt in je koelkast), een ei en brood/paneermeel/beschuit en wat ketjap, kruiden e.d.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:40 schreef k_i_m het volgende:
Oja, gehaktbrood. Ben ik enorm nieuwsgierig naar, hoe maak je dat? Is dat makkelijk?
Snap ikquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, het is niet een persoonlijke aanvall in de richting van je tante. Meer de algemene opmerking dat veel mensen weinig verstand van eten hebben. Dan bedoel ik niet dat ze vies koken, maar gewoon dat ze geen idee hebben wat ze binnenkrijgen, en dat ze in hun goede wil (ook voor kinderen) maar wat aanklooien omdat ze denken dat het wel goed is.
Ja! Heel makkelijk en ook ontzettend fijn om restjes in te verwerken!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:40 schreef k_i_m het volgende:
Oja, gehaktbrood. Ben ik enorm nieuwsgierig naar, hoe maak je dat? Is dat makkelijk?
Nou ja, ik moet wel een beetje op mijn vingers gaan zitten om dan niet heel erg uit te halen als het gaat over een kind met glutenallergie of -intolerantie (tenminste, dat maak ik van jouw omschrijving). Maar het heeft weinig zin om me er druk om te makenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Snap ik
Ik ben alleen gewend om wat herbalife betreft in de verdedigingsmodus te schieten
Ja maar,quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Juist dán is het zaak om goed te leren koken.
Tot mijn achttiende lustte ik echt geen sodemieter en deed ik overal heel erg moeilijk over. Pas toen ik mezelf écht goed heb leren koken raakte ik van dat probleem af. Ik kwam erachter dat ik heel veel etenswaren best lust, als ze maar op een goede manier (door mij!) klaargemaakt zijn. En da's een kwestie van veel uitproberen in je eigen keuken en veel proeven. En blijven proeven! Je smaak verandert voortdurend, en dingen die je ooit vies vond vind je nu misschien wél lekker.
Maar het scheelt in elk geval enorm als je van koken leert houden, en als je interesse krijgt in verschillende keukens en ingrediënten. Als ik dat zelf nooit gedaan had dan had ik alleen maar klaar blijven maken wat ik toch al lustte en woog ik nu een miljoen kilo.
Haha, nou, laat me je geruststellen - Sonja Bakker beschijft allemaal dingen in dat boek die ik echt met geen mogelijkheid weg zou krijgen, en dat geldt geloof ik voor de meeste foodies.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ja maar,SHE en Coldfeet zeggen juist dat ik er nooit aan moet beginnen
Nee maar ik snap wat je bedoeld en daar ben ik ook mee bezig stapsgewijsik bedoelde alleen meer te zeggen dat bijvoorbeeld
Sonja Bakker
al allemaal dingen in dat boek beschrijft die ik gewoon op dit moment echt (nog) niet lust, en dat motiveert je dan niet om te gaan dieten..
Van mij mag jequote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet wel een beetje op mijn vingers gaan zitten om dan niet heel erg uit te halen als het gaat over een kind het glutenallergie of -intolerantie (tenminste, dat maak ik van jouw omschrijving). Maar het heeft weinig zin om me er druk om te maken
Ach, ik smeer er ook iedere x wat anders op. Laatst had ik er ook nog oxo bijgedaan. En ik had toen halfomhalf gehakt gebruikt, wat natuurlijk nog lekkerder was, maar ook wat minder dieettechnisch verantwoord.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:49 schreef Greys het volgende:
Nou, als ze er nou nog niet uitkomt, met dat gehaktbrood!
Even lijstjes vergelijken of ik nog iets vergeten was de vorige keer... ohja, ketchup er op smeren. Ik had alleen chilisaus en ketjap er op. Was ook al heerlijk
Dat bedoelde ik helemaaaaaal niet. Ik moet al kokhalzen bij het idee aan een bananenshake als ontbijtquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Van mij mag je![]()
Met die verdedigingsmodus bedoel ik ook niet dat ik dat wereldje van herbalife helemaal goedkeur en weetikveel wat, maar meer dat je altijd moet verdedigen wat KIM bijv zegt over dat aankomen, en dat je de weg van de minste weerstand kiest enzo..
Zelf heb ik zoiets van ik gebruik dat spul, dat is mijn ontbijt en lunch, het werkt bij mij en klaar.
I knowquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik helemaaaaaal niet. Ik moet al kokhalzen bij het idee aan een bananenshake als ontbijt![]()
Wel vind ik herbalife als merk een beetje 'verdacht'. Maar vooral hoop ik dat je tante een arts heeft geconsulteerd voordat ze haar zoontje aan de Herbalife zetteDaar viel ik over, en niet over het feit dat jij shake't.
Super! Ik heb nog allemaal groentedingen in de koelkast, het lijkt me wel leuk om dat vanavond eens te maken. Ik ben toch alleen thuis vanavond, heb ik mooi wat te doen (in plaats van opruimen, mijn kast uitmesten en was opvouwenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja! Heel makkelijk en ook ontzettend fijn om restjes in te verwerken!
Kilo gehakt
1 ei (of 2 kan ook)
1 grote ui (of 2 kan ook)
half zakje paprika rauwkost (dat kan dus van alles zijn, wat je ook maar aan restjes groenten hebt liggen! Ik had er laatst zelfs overgebleven röstirondjes in verwerkt)
Anderhalve verkruimelde beschuit (oud brood kan ook)
verse kruiden/zout/peper/sambal/chilisaus
knoflook (optioneel)
tomatenketchup
vloeibare bouillonextract (oxo)
ketjap
Het gehaktbrood moet je besmeren met een mengsel van ketjap, tomatenketchup en chilisaus en dan met deksel of onder alufolie de oven in. Echt lekker! Laatste kwartier, alufolie verwijderen.
Ah joh, ik klim altijd net zo hard op een kist als het over Echt Koken gaat als jij als het over Herbalife gaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
I know
Maar ik probeerde de automatische verdedigingsmodus uit te leggen hahamaar ik zal proberen wat duidelijker te zijn int vervolg
Door die shakes ontbijt ik nu juist, ik kan 's ochtends echt niks wegrkijgen anders
Dat vind ik geen belediging!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik haal Conleche en Coldfeet de hele tijd door de war, totaal niet logisch maar goed
Waarom dat eiwit poeder??quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:12 schreef mspoez het volgende:
Nou zitik toch al weer bijna aan de 1000
400.00 ml groentesoep met gehaktballetjes (verse)
2.00 stuk 4 granen ei middel
4.00 snee boterham volkoren
4.00 eetlepel eiwitpoeder whey concentrate vanille (m double you)
20.00 gram pistachenootjes (gepeld)
Verhouding: 30% 30% 39%
kC 818
En dan mag ik zo nog ananas, avondeten en een avondsnack?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |