abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60764487
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:29 schreef Faithy het volgende:

[..]

waarom zit JIJ aan de shakes meid???
Omdat ik:
- Te dik begon te worden, haast niks lust dus dieten best moeilijk is dan.
- ik geen discipline heb
- ik sporten verafschuw
- ik het al een keer eerder heb gedaan en er toen op de voor mij moeilijke plaaten heel mooi ben afgevallen (heupen en bovenbenen)
- mijn tante er echt 50 kilo ofzo mee af is gevallen en er nu ongelofelijk stunning uitziet..
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:33:06 #52
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60764494
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:21 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ja ik zit zelf namelijk ook aan de shakes, Herbalife vandaar

Maar krijg altijd van die aparte blikken als ik dat mensen vertel of mensen zien dat ik dat nuttig..
Hang het verders ook niet aan de grote klok ofzo omdat het toch nog altijd als een soort "taboe" ofzo wordt gezien
Ik word altijd erg moe van de preken dat ik toch weer enorm dik ga worden, EN MISSCHIEN NOG WEL DIKKER DAN IK WAS OOK! .

Maar dat is helemaal niet zo, als je gewoon normaal eet en sport. Je valt alleen sneller af, maar het is absoluut geen garantie dat het er (en nog meer) weer bijkomt. En ik heb niet alleen mezelf als voorbeeld maar ook een aantal vriendinnetjes -die mij op dit dieet wezen- die ook nog steeds haske slank zijn.

Mzpoes; ik zou het je niet kunnen vertellen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60764499
@conleche: ik ben het juist echt aan het ontdekken, patisserie. Vind het bereiden ervan zo leuk. Zelfgemaakt korstdeeg, blind bakken, etc.

Banoffee pie mijn heupen, wat doe je
pi_60764516
dat heb ik nog steeds nooit gemaakt/gegeten.. maar goed ook denk ik
Doei.
pi_60764517
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Echtgenoot heeft de helft op, collega ook twee punten. En de rest heb ik weggewerkt. Maar ik neem kleine punten
Kijk, dat klinkt heel verstandig. Van die brownietaart wil je ook geen grote punten.
pi_60764525
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ook. Aanvankelijk. Toen verhuisde ik naar een studentenhuis waar ze nogal van lekker en veel hielden... Zucht. Hoewel de meeste kilo's nog steeds komen van een dip: je rot voelen, probren het weg te eten en te lam zijn om te sporten.
Heb ik andersom! Als ik sip of chagrijnig ben heb ik helemaal nergens trek in en dan eet ik ook maar weinig. Bij stevige tegenslag kan ik een hele ochtend over een cupasoupje doen. Ik associeer leuke dingen juist automatisch met eten, wat natuurlijk net zo lastig is als je heel zonnig van aard bent.
Ik zie thuis een film kijken als reden om thema-maaltijd in elkaar te knutselen, en een vrije zondagochtend maakt dat ik een brioche ga staan bakken. Da's iets waar ik wel mee uit moet kijken, want ik zie elke gelegenheid als een leuk eetfeestje.
Let me see you stripped down to the bone
pi_60764546
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind Herbalife een beetje eng vanwege het 'cultuurtje' Totaal ondeskundige verkopers, bijvoorbeeld
Mja is ook wel zo, die ugly betty parodie erop

Maar mijn tante is dus mijn "verkoopster" en ik heb bij haar het resultaat gezien, en haar zoontje heeft glüten en hij gebruikt de shakes juist om aan te komen.. en mijn tante zou NOOIT maar dan ook nooit iets aan haar kinderen geven wat slecht is..
pi_60764563
Taarten bakken is leuk.
Koken is sowieso leuk. Ik ga morgen denk een spicy gamba salade met mango en munt maken.
pi_60764565
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:33 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Kijk, dat klinkt heel verstandig. Van die brownietaart wil je ook geen grote punten.
Das mijn probleem: dat wil ik nu juist wel!!
pi_60764570
Kim, ik ben bijna overtuigd, alleen denk ik dat ik van die humorloze shakes niet vol zou houden
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:36:17 #61
14746 k_i_m
pi_60764599
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
Kim, ik ben bijna overtuigd, alleen denk ik dat ik van die humorloze shakes niet vol zou houden
Overtuigd van wat? .
In my life
Why do I smile
pi_60764631
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:34 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Mja is ook wel zo, die ugly betty parodie erop

Maar mijn tante is dus mijn "verkoopster" en ik heb bij haar het resultaat gezien, en haar zoontje heeft glüten en hij gebruikt de shakes juist om aan te komen.. en mijn tante zou NOOIT maar dan ook nooit iets aan haar kinderen geven wat slecht is..
???
Dat ben ik niet helemaal met je eens, trouwens. Ik heb een incidentele discussie over eten in OUD meegemaakt, iedereen roept 'maar mijn kind eet gezond!!!!' vraag je dan verder, dan blijkt het kind in kwestie op smeerleverworst en taksi de dag door te komen. Ouders denken dat dat gezond is, maar hebben er gewoon geen verstand van.
pi_60764645
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:33 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik word altijd erg moe van de preken dat ik toch weer enorm dik ga worden, EN MISSCHIEN NOG WEL DIKKER DAN IK WAS OOK! .

Maar dat is helemaal niet zo, als je gewoon normaal eet en sport. Je valt alleen sneller af, maar het is absoluut geen garantie dat het er (en nog meer) weer bijkomt. En ik heb niet alleen mezelf als voorbeeld maar ook een aantal vriendinnetjes -die mij op dit dieet wezen- die ook nog steeds haske slank zijn.

Mzpoes; ik zou het je niet kunnen vertellen .
Ik snap precies wat je bedoeld.. Ik heb dus mijn tante als voorbeeld.. die was echt een dikke zeekoe (met een knap koppie) en nu ist gewoon een lekker wijf om het maar even plat te zeggen..
pi_60764661
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:36 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Overtuigd van wat? .
Van de noodzaak van een maandje cambridgen om snel gewicht kwijt te raken
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:39:16 #65
163650 Greys
pi_60764686
Het ruikt nu zo lekker in de keuken, met die pan draadjesvlees op, dat ik het liefst nu al met een vork in die jus zou willen prikken om te kijken of er al iets klaar is (yeah, right, na een half uur ). Het ruikt naar rode wijn, mosterd, laurier, kruidnagel, mjam mjam
En dan zometeen nog een gehaktbrood in de oven, zodat Heer Greys weer heel de week koude gehakt op brood mee kan nemen naar zijn werk. Dat is allemaal jouw schuld, Co
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:39:38 #66
14746 k_i_m
pi_60764705
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Van de noodzaak van een maandje cambridgen om snel gewicht kwijt te raken
Oh, ik dacht dat je eindelijk overtuigd was dat ik niet meer aan zou komen .
In my life
Why do I smile
pi_60764715
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:37 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

???
Dat ben ik niet helemaal met je eens, trouwens. Ik heb een incidentele discussie over eten in OUD meegemaakt, iedereen roept 'maar mijn kind eet gezond!!!!' vraag je dan verder, dan blijkt het kind in kwestie op smeerleverworst en taksi de dag door te komen. Ouders denken dat dat gezond is, maar hebben er gewoon geen verstand van.
Mja, ik snap wat je bedoeld maar hoe ik mijn tante ken zou ze dat niet doen, en haar man zou haar ook zeker tegenhouden dan, die is wel zo nuchter daarin
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:40:26 #68
14746 k_i_m
pi_60764727
Oja, gehaktbrood. Ben ik enorm nieuwsgierig naar, hoe maak je dat? Is dat makkelijk?
In my life
Why do I smile
pi_60764793
Patiserie is eigenlijk ook niet helemaal in overeenstemming met mijn manier van koken: normaal gesproken gooi ik op intuitie wat dingen bij elkaar. Een recept volg ik maar zelden helemaal blindelings: als ik denk dat een ingredient beter kan worden vervangen door een ander dan doe ik dat en dat gaat meestal wel goed. Bij patisserie komt het allemaal veel nauwer. Als je de hoeveelheden niet goed aanhoudt, of niet goed genoeg klopt, kneedt of weet ik wat, dan komt er ineens iets heel anders uit je oven!
pi_60764845
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:32 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Omdat ik:
- Te dik begon te worden, haast niks lust dus dieten best moeilijk is dan.
Juist dán is het zaak om goed te leren koken.
Tot mijn achttiende lustte ik echt geen sodemieter en deed ik overal heel erg moeilijk over. Pas toen ik mezelf écht goed heb leren koken raakte ik van dat probleem af. Ik kwam erachter dat ik heel veel etenswaren best lust, als ze maar op een goede manier (door mij! ) klaargemaakt zijn. En da's een kwestie van veel uitproberen in je eigen keuken en veel proeven. En blijven proeven! Je smaak verandert voortdurend, en dingen die je ooit vies vond vind je nu misschien wél lekker.
Maar het scheelt in elk geval enorm als je van koken leert houden, en als je interesse krijgt in verschillende keukens en ingrediënten. Als ik dat zelf nooit gedaan had dan had ik alleen maar klaar blijven maken wat ik toch al lustte en woog ik nu een miljoen kilo.
Let me see you stripped down to the bone
pi_60764851
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:39 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Mja, ik snap wat je bedoeld maar hoe ik mijn tante ken zou ze dat niet doen, en haar man zou haar ook zeker tegenhouden dan, die is wel zo nuchter daarin
Oh, het is niet een persoonlijke aanvall in de richting van je tante. Meer de algemene opmerking dat veel mensen weinig verstand van eten hebben. Dan bedoel ik niet dat ze vies koken, maar gewoon dat ze geen idee hebben wat ze binnenkrijgen, en dat ze in hun goede wil (ook voor kinderen) maar wat aanklooien omdat ze denken dat het wel goed is.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:44:33 #72
163650 Greys
pi_60764884
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:40 schreef k_i_m het volgende:
Oja, gehaktbrood. Ben ik enorm nieuwsgierig naar, hoe maak je dat? Is dat makkelijk?
Ik heb van Co geleerd dat je rundergehakt lekker aanmaakt met een gesnipperd uitje, restjes groenten (wat je ook maar tegenkomt in je koelkast), een ei en brood/paneermeel/beschuit en wat ketjap, kruiden e.d.
Daarna prop je dat in een cakeblik of een ovenschaal en smeer je het in met sweet chilisaus en een beetje ketjap. En dan in de oven, ongeveer 180 graden. Half uurtje met alufolie er overheen, dan droogt het niet uit. En daarna nog een twintig minuutjes zonder folie. Dan krijgt het een lekker bruin (en zoet! door de insmeersels!) korstje. Zo is het vorige week prima gelukt in elk geval!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60764915
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh, het is niet een persoonlijke aanvall in de richting van je tante. Meer de algemene opmerking dat veel mensen weinig verstand van eten hebben. Dan bedoel ik niet dat ze vies koken, maar gewoon dat ze geen idee hebben wat ze binnenkrijgen, en dat ze in hun goede wil (ook voor kinderen) maar wat aanklooien omdat ze denken dat het wel goed is.
Snap ik

Ik ben alleen gewend om wat herbalife betreft in de verdedigingsmodus te schieten
pi_60765005
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:40 schreef k_i_m het volgende:
Ja! Heel makkelijk en ook ontzettend fijn om restjes in te verwerken!

Kilo gehakt
1 ei (of 2 kan ook)
1 grote ui (of 2 kan ook)
half zakje paprika rauwkost (dat kan dus van alles zijn, wat je ook maar aan restjes groenten hebt liggen! Ik had er laatst zelfs overgebleven röstirondjes in verwerkt)
Anderhalve verkruimelde beschuit (oud brood kan ook)
verse kruiden/zout/peper/sambal/chilisaus
knoflook (optioneel)
tomatenketchup
vloeibare bouillonextract (oxo)
ketjap

Het gehaktbrood moet je besmeren met een mengsel van ketjap, tomatenketchup en chilisaus en dan met deksel of onder alufolie de oven in. Echt lekker! Laatste kwartier, alufolie verwijderen.
pi_60765014
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:45 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Snap ik

Ik ben alleen gewend om wat herbalife betreft in de verdedigingsmodus te schieten
Nou ja, ik moet wel een beetje op mijn vingers gaan zitten om dan niet heel erg uit te halen als het gaat over een kind met glutenallergie of -intolerantie (tenminste, dat maak ik van jouw omschrijving). Maar het heeft weinig zin om me er druk om te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')