Omelet met veel groenten en ham?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:07 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
ff een vraagje tussendoor.
Naast de 3 cambridge producten eet ik een lichte avondmaaltijd. Mijn culinaire inzichten gaan ff niet verder dan...sla met kip![]()
Hier in de campingwinkel () hebben ze geen vis.
Iemand tips ?
Dat waren geen kleuters of peuters, maar schoolgaande kinderen en ja die kun je alles leren eten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje gemakkelijk.
Heb je dat programma van Jamie Oliver wel eens gezien? Waarin hij gezond eten probeert in te voeren op scholen. Dat stuit eerst ook flink wat protest, want die kinderen zijn alleen pizza en patat gewend, maar langzamerhand... Als ik later kinderen krijg (áls), dan vind ik het prima als ze een paar dingen niet lusten, maar ik wil niet horen dat ze 'geen groente' of 'geen fruit' lusten. Het is immers aan mij om te zorgen dat ze gezond blijven.
Jahaaa, maar er zijn natuurlijk net zo goed massa's ouders die wél zo'n kind hebben maar uberhaupt niet over dit soort dingen nadenken en er vanuit gaan dat hun zeurende prinsje of prinsesje zélf bedacht heeft dat diepvrieskipnuggets een uberhaupt maaltijd-optie zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:59 schreef Viking84 het volgende:
Heerlijk om te lezen trouwens hoe kinderloze mensen altijd zo goed weten hoe ze een kind moeten opvoeden![]()
(incl. ikzelf).
Ja klopt!! Wat ik ook vaak doe is tegen het einde, als het al bijna goed is de deksel even van de pan, dan wordt de jus wat dikker.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:08 schreef Greys het volgende:Nou wel een beetje. Maar om zeven uur eten is ook prima, dan pruttelt het vier uren, dan moet het wel eens gaar zijn toch? Maar het klopt dus dat als je halverwege kijkt dat het dan een beetje taaiig aanvoelt nog?
Hoe harder je'm zet, hoe taaier het wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:12 schreef Greys het volgende:
Okido! En een plak kruid/ontbijtkoek er bij aan het einde, dat bindt ook de jus en geeft een lekkere smaak
Oh nog even... dat pruttelen mag toch een héél klein prutteltje zijn he? Dat je echt af en toe een bubbeltje ziet? Of moet het wel iets harder pruttelen?
Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik denk dat je toch voorzichtiger moet zijn met je stelling.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:56 schreef minilot het volgende:
Het klinkt vast heel onaardig, maar ik weet zéker dat het grootste deel van de ouders met lastige etertjes de ellende grotendeels (en vaak per ongeluk) aan zichzelf te danken hebben.
Zo.![]()
Groentesoep? In de breedste zin van het woord? Gazpacho? Gegrilde groentes?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:07 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
ff een vraagje tussendoor.
Naast de 3 cambridge producten eet ik een lichte avondmaaltijd. Mijn culinaire inzichten gaan ff niet verder dan...sla met kip![]()
Hier in de campingwinkel () hebben ze geen vis.
Iemand tips ?
Jij hebt wrs ook geen probleem eters.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:17 schreef mspoez het volgende:
Mijn jongens hebben nooit te kiezen gehad, ze kregen wat wij kregen, eerst gepureerd daarna geprakt en in stukjes en zo verder. verschillende dingen aanbieden? Wel nee. Soms was er een tijd dat ze niet wilden eten, goed, aten ze niet, kregen ze vanzelf weer trek en aten ze de volgende maaltijd wat meer. Wel was het zo; bord niet leeg, geen tussendoortjes. Ze eten nu alles, ook bij andere mensen, is heel handig, geen gedoe met 'lussiknie' of 'hebbieookappelmoes?'.
Sorry SHE, dan deed ik precies hoe het niet moest ...
Jamie Oliver heeft dat natuurlijk ook niet zo goed aangepakt; hij had het nogal naïeve idee dat kinderen hun gefrituurde kalkoenfiguurtjes wel zouden laten staan als je er een blitse pastamaaltijd naast zette en er een paar lesuren 'Hoe herken ik een courgette' bovenop gooide. Het viel 'm nogal tegen dat er zoveel weerstand was, maar wie een beetje verstand van kinderen heeft had dat wel zien aankomen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat waren geen kleuters of peuters, maar schoolgaande kinderen en ja die kun je alles leren eten.
Maar elk mens heeft wel een aversie jegens een of meerdere voedingsmiddelen en ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je dat moet gaan forceren.
Volgens mij juist wel!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:17 schreef mspoez het volgende:
Mijn jongens hebben nooit te kiezen gehad, ze kregen wat wij kregen, eerst gepureerd daarna geprakt en in stukjes en zo verder. verschillende dingen aanbieden? Wel nee. Soms was er een tijd dat ze niet wilden eten, goed, aten ze niet, kregen ze vanzelf weer trek en aten ze de volgende maaltijd wat meer. Wel was het zo; bord niet leeg, geen tussendoortjes. Ze eten nu alles, ook bij andere mensen, is heel handig, geen gedoe met 'lussiknie' of 'hebbieookappelmoes?'.
Sorry SHE, dan deed ik precies hoe het niet moest ...
Heel goed. Klein houden dat kreng. Voor je het weet zit die sloerie met haar zakgeld bij Coolcat!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:31 schreef k_i_m het volgende:
Ik blijf die van mij gewoon altijd melk geven. Ik begin gewoon niet aan vast voedsel.
Heb ik ook 9 maanden volgehouden. Poepgemakkelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:31 schreef k_i_m het volgende:
Ik blijf die van mij gewoon altijd melk geven. Ik begin gewoon niet aan vast voedsel.
Bedrijfskunde, met een logisch gevolg naar Voedingswetenschappen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:42 schreef minilot het volgende:
Zo. Risotto pruttelt.
Wat voor opleiding heb jij eigenlijk precies gedaan, SHE?
Je eet ook vreselijk keurig Ise, volgens mij heb ik je nog niet op stomme dingen kunnen betrappen..ondanks je smokkelgenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:45 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag gaan we gehaktballen eten.Met een salade van rucola en paprikaatjes enzo.
En mijn bijzondere chocolades zijn binnen (met roze peper, met gember, 88% cacao).
Lijstje vandaag:
O: yoghurt, gojimuesli, zoetstof
T: VitaLinea
L: salade van komkommer, paprika, tomaatjes, gerookte kip en zoete chilisaus
T: aalbessen
T: klein handje hazelnoten
Mensen zeggen dat ze kunnen zien dat ik al ben afgevallen.
Wacht maar tot vrijdag.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Je eet ook vreselijk keurig Ise, volgens mij heb ik je nog niet op stomme dingen kunnen betrappen..ondanks je smokkelgen![]()
quote:Geniet ook van de complimentjes he!
Want jij kan het niet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:35 schreef -marz- het volgende:
Mijn kroost moet maar leren koken van papa.
Je bent dus ook professioneel raadgeefster? Tof!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Bedrijfskunde, met een logisch gevolg naar Voedingswetenschappen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:45 schreef Isegrim het volgende:
Mensen zeggen dat ze kunnen zien dat ik al ben afgevallen.
ik loop gewoon door de wijk. gelukkig woon ik net "buiten de singels" en kan ik dus mooi een rondje door mn volkswijkje lopen. vind t niet heel prettig met zoveel mensen die je zien, maar ik probeer daar schijt aan te hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:00 schreef -marz- het volgende:
Je woont in de stad toch kwak? Hoe doe je dat met hardlopen?
Ik volg m'n eigen SHE dieetquote:Op zondag 8 juni 2008 22:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Er zitten nu 16 fokkers op een soortgelijk schema ( voor elk na de begin periode aangepast )
2 ervan zitten nu op een verlies van 13 en 11 kg na 2.5 mnd ( wrs een hoop vocht ook ) en die mogen zich hier zelf komen verkneukelen.
2 zijn er afgehaakt; zijn zwak en zijn mijn aandacht onwaardig en de overigen op 5 dames na, zijn nog in de eerste maand.
Spannend is het pas na een jaar.
En yoghurtquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:08 schreef -marz- het volgende:
Zit je de hele dag fuit te eten Wicky? Respect
Doe je dan ook geen/weinig aardappels, pasta etc., of is het vooral het afkicken van suiker?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:11 schreef yvonne het volgende:
heek verhaal
Deze Merel, maar door SHE aangepast op mijn levensritme:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:20 schreef Merel het volgende:
[..]
Doe je dan ook geen/weinig aardappels, pasta etc., of is het vooral het afkicken van suiker?
Beetje, maar dat is altijd zo als ik overdag slaap. Maar niet meer rillerig enzo. Eerder vandaag: raam dicht, verwarming aan, dikke trui aan, onder de dekens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:17 schreef -marz- het volgende:
En hoe voel je je nu Wicky? Niet braque?
Jij hebt 'r vast wat toegestopt dat ze zo lovend over je spreekt, jij loeder!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:33 schreef SHE het volgende:
Je ziet dat Vonne een oermoeder is he? Met zachte dwang veegt ze je weer on-topic
Zoveel heb ik niet voor d'r gedaan heur. Dat mens verzint alles zelfquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:35 schreef conleche het volgende:
[..]
Jij hebt 'r vast wat toegestopt dat ze zo lovend over je spreekt, jij loeder!
Dat was een gebbetje hè, dat begrijp je![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |