abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60769412
Die "ongelooflijke energie" viel hier wel mee trouwens. Ik ben dan ook nog jong en in de bloei van mijn leven en dus reeds voorzien van energie (denk ik).
Springfield's looking pretty dusty today
pi_60769466
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Zoveel heb ik niet voor d'r gedaan heur. Dat mens verzint alles zelf

wat in boedha's naam is een gebbetje?
Van Dale: gebbetje, grapje, gekheid, dwaas gebaar: gebbetjes maken...
  Admin dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:42:13 #203
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60769508
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef -marz- het volgende:
Die "ongelooflijke energie" viel hier wel mee trouwens. Ik ben dan ook nog jong en in de bloei van mijn leven en dus reeds voorzien van energie (denk ik).
Ik weet niet wat voor werk je doet?
Maar ik merk gewoon dat ik na een stel zware diensten weer heel snel opgeknapt ben, ik heb nu eindelijk wat aan m'n vrije dagen, zonder eerst een dag bijkomen.

SHE
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_60769540
Nou, ik merk vooral op dagen dat ik veel suiker eet dat ik vooral mínder energie heb

Ik heb honger. En de gast die mee eet is er pas over 3 kwartier . Kut
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_60769552
Waarom staat er eigenlijk een BMI-eis in de OP? Weten jullie dan niet dat dat hele BMI-gebeuren totaal onwetenschappelijk HBO-geneuzel is, gebaseerd op totaal verkeerde argumentatie, een combinatie van verschillende drogredenen?

Ik weet dat al die lijnfreaks er zich blind op staren. Dat hebben die marketinglui van "gezonde produkten" toch maar mooi voor elkaar gekregen. Maar da's nog geen reden om dat hier nog eens te herhalen.
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:44:31 #206
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60769554
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef -marz- het volgende:
Volgens mij was jij ook een smokkelaar, n'est-ce pas?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:44:40 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60769559
tvp
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60769560
fijn zeg Yvonne!

(zo ik ga mijn kort gegrilde biefstuk die na het grillen gemarineerd is in Olijfolie,citroensap, geplette knof en verse tijm, in plakken snijden... lekkere salade erbij met zelf gedroogde tomaten: erg netjes-eet - verantwoord vond ik zelf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:45:52 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60769589
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:44 schreef Lifesaver48 het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een BMI-eis in de OP? Weten jullie dan niet dat dat hele BMI-gebeuren totaal onwetenschappelijk HBO-geneuzel is, gebaseerd op totaal verkeerde argumentatie, een combinatie van verschillende drogredenen?

Ik weet dat al die lijnfreaks er zich blind op staren. Dat hebben die marketinglui van "gezonde produkten" toch maar mooi voor elkaar gekregen. Maar da's nog geen reden om dat hier nog eens te herhalen.
Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.
pi_60769670
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.

En nu even serieus, dit is namelijk een zeer ernstige zaak. Honderdduizenden in Nederland staren zich blind op een getalletje dat in werkelijkheid (nagenoeg) betekenisloos is. Zeker in het kader van het lijnen/afslanken heeft het eigenlijk geen enkele toegevoegde waarde.
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:51:35 #211
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60769744
Waarde levensredder, de BMI wordt hier nauwelijks verheerlijkt en vaak stelselmatig genegeerd.
De reden dat het in de OP staat, is omdat er 2 afscheidingen zijn in dit subforum: dieet-topic en slank-topic.
Om daar toch een beetje onderscheid in te kunnen maken is de BMI er bij gepakt, zodat we de koetjes van de kalfjes kunnen scheiden.
Een paar kilootjes kwijt moeten vergt een geheel andere aanpak dan het lozen van een half mens.
pi_60769789
Fijn zo'n lifesaver, ik stond op het punt te bezwijken aan het staren naar mijn BMI.
pi_60769819
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Volgens mij was jij ook een smokkelaar, n'est-ce pas?
Dat was ik niet, dat ben ik Ben 4 weken heel braaf geweest. Moest de energie nog komen misschien? Sowieso at ik al weinig suiker voorheen, denk dat dan het effect minder groot is. Wat ik wel merkte is minder middagdip.
pi_60769828
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef SHE het volgende:

[..]

!

Heerlijk dit.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:54:26 #215
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60769833
Oh en for the record, zelfs het getal op je weegschaal is nagenoeg betekenisloos.
Dus de enige die hier toch iets te anal over doet ben jij.
Ik heb hier nog niemand kunnen betrappen op het verheerlijken van BMI.

Er zijn wel wat mensen, die de cijfers op hun weegschaal als orgastisch ervaren ( ik noem geen namen ), maar die hebben dat recht ook, want ze zijn oud. En als je oud bent, zijn cijfers ineens je grootste vijand.

pi_60769909
Als ik nog eens onderzoek zou doen, zou ik onderzoek doen naar de psychologische effecten van gewichtsverlies.

Ik snap niet waarom ik mezelf steeds dikker ga vinden naarmate mijn broeken verder afzakken. Zijn het de verhoudingen die nu anders zijn?
pi_60769922
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:51 schreef SHE het volgende:
Waarde levensredder, de BMI wordt hier nauwelijks verheerlijkt en vaak stelselmatig genegeerd.
De reden dat het in de OP staat, is omdat er 2 afscheidingen zijn in dit subforum: dieet-topic en slank-topic.
Om daar toch een beetje onderscheid in te kunnen maken is de BMI er bij gepakt, zodat we de koetjes van de kalfjes kunnen scheiden.
Een paar kilootjes kwijt moeten vergt een geheel andere aanpak dan het lozen van een half mens.
Waarom laat je mensen zelf niet bepalen of ze "een paar kilootjes kwijt willen", of "een half mens"? Natuurlijk zullen mensen daarbij zelf die vermaledijde BMI als uitgangspunt nemen en komen ze daarbij tot dezelfde conclusie als in de OP (vrijwel iedereen wil namelijk de voor hem 'ideale' BMI bereiken ).

Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur! Door deze echter te noemen in de OP (inclusief een lijstje waarin deze netjes voor verschillende users wordt bijgehouden, Joost mag weten waarom), help je er juist alleen maar aan mee.
pi_60770008
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:54 schreef SHE het volgende:
Oh en for the record, zelfs het getal op je weegschaal is nagenoeg betekenisloos.
Als absoluut getal inderdaad wel. Maar als relatief getal, vergeleken met een beginsituatie niet per se.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:01:15 #219
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60770032
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef -marz- het volgende:
Als ik nog eens onderzoek zou doen, zou ik onderzoek doen naar de psychologische effecten van gewichtsverlies.

Ik snap niet waarom ik mezelf steeds dikker ga vinden naarmate mijn broeken verder afzakken. Zijn het de verhoudingen die nu anders zijn?
Komt bijna altijd voor; althans zeker voor een bepaalde periode. Het lichaam verandert proportioneel en vooral je gezicht krijgt andere trekken.
Die onherkenbaarheid kan negatieve associaties oproepen en zelfs ervoor zorgen dat je jezelf plomper of dikker vind, terwijl je juist gewicht bent verloren.
Dat beeld stelt zich na een tijdje weer bij. Gebeurt dat niet, dan spreken we van typisch anorexisch denken of een verstoord zelfbeeld.
Iets waar vrouwen per definitie gevoeliger voor zijn.

Mannen denken over het algemeen weer precies het tegenovergestelde. Hun gedachten bij het afvallen zijn bijna opportunistisch te noemen. Zelfs zonder waarneembaar gewichtsverlies kan er voor de man toch reden zijn zichzelf ineens veel slanker of gespierder te vinden.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:04:27 #220
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60770119
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Waarom laat je mensen zelf niet bepalen of ze "een paar kilootjes kwijt willen", of "een half mens"? Natuurlijk zullen mensen daarbij zelf die vermaledijde BMI als uitgangspunt nemen en komen ze daarbij tot dezelfde conclusie als in de OP (vrijwel iedereen wil namelijk de voor hem 'ideale' BMI bereiken ).

Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur! Door deze echter te noemen in de OP (inclusief een lijstje waarin deze netjes voor verschillende users wordt bijgehouden, Joost mag weten waarom), help je er juist alleen maar aan mee.
Waaruit concludeer je dat ze dat niet zelf bepalen. Dat doen ze ook.
En de 1 post hier, de ander in het dieet topic.

Ik begrijp nog steeds niet welk punt je wil maken?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:06:38 #221
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60770193
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:00 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Als absoluut getal inderdaad wel. Maar als relatief getal, vergeleken met een beginsituatie niet per se.
Oh ja, hoe betekenisvol is het getal op je weegschaal dan?
Wat weet je als je 79kg ziet staan?

Niks.
Wanneer weet je wel wat? Wanneer je je lengte weet en je leeftijd én je gewicht...hence : BMI.
BMI is geen absolute wetenschap, maar een hulpmiddel. Je moet het dus ook als zodanig beschouwen.
Ik ben bang dat jij er zelf meer van maakt.
pi_60770230
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Waaruit concludeer je dat ze dat niet zelf bepalen.
Uit de OP:

"Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt."

Dus onder de 25 ben je hier sowieso welkom, en boven de 27 moet je maar opzouten naar het dikkerdjestopic. Daar tussenin mag je zelf kijken, m.a.w. kijk eens in de spiegel en beslis zelf waar je je het meeste thuisvoelt.
pi_60770234
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef Lifesaver48 het volgende:
Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur!
Overdrijf je nou niet een klein beetje?
pi_60770291
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Oh ja, hoe betekenisvol is het getal op je weegschaal dan?
Wat weet je als je 79kg ziet staan?

Niks.
Dat zeg ik. Aan dat ene absolute getal heb je inderdaad niet zoveel. Het wordt pas interessant als je weet hoeveel je een week/maand/jaar eerder woog.
quote:
Wanneer weet je wel wat? Wanneer je je lengte weet en je leeftijd én je gewicht...hence : BMI.
Dan weet je niets méér. Lengte en leeftijd zeggen niks over wat jouw persoonlijke ideale gewicht zou moeten zijn.
pi_60770317
Ik zou zeggen, open er een topic over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')