Van Dale: gebbetje, grapje, gekheid, dwaas gebaar: gebbetjes maken...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Zoveel heb ik niet voor d'r gedaan heur. Dat mens verzint alles zelf![]()
wat in boedha's naam is een gebbetje?
Ik weet niet wat voor werk je doet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef -marz- het volgende:
Die "ongelooflijke energie" viel hier wel mee trouwens. Ik ben dan ook nog jong en in de bloei van mijn leven en dus reeds voorzien van energie (denk ik).
Volgens mij was jij ook een smokkelaar, n'est-ce pas?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef -marz- het volgende:
Die "ongelooflijke energie" viel hier wel mee trouwens. Ik ben dan ook nog jong en in de bloei van mijn leven en dus reeds voorzien van energie (denk ik).
Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:44 schreef Lifesaver48 het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een BMI-eis in de OP? Weten jullie dan niet dat dat hele BMI-gebeuren totaal onwetenschappelijk HBO-geneuzel is, gebaseerd op totaal verkeerde argumentatie, een combinatie van verschillende drogredenen?
Ik weet dat al die lijnfreaks er zich blind op staren. Dat hebben die marketinglui van "gezonde produkten" toch maar mooi voor elkaar gekregen. Maar da's nog geen reden om dat hier nog eens te herhalen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.
Dat was ik niet, dat ben ikquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Volgens mij was jij ook een smokkelaar, n'est-ce pas?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.
Waarom laat je mensen zelf niet bepalen of ze "een paar kilootjes kwijt willen", of "een half mens"? Natuurlijk zullen mensen daarbij zelf die vermaledijde BMI als uitgangspunt nemen en komen ze daarbij tot dezelfde conclusie als in de OP (vrijwel iedereen wil namelijk de voor hem 'ideale' BMI bereikenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:51 schreef SHE het volgende:
Waarde levensredder, de BMI wordt hier nauwelijks verheerlijkt en vaak stelselmatig genegeerd.
De reden dat het in de OP staat, is omdat er 2 afscheidingen zijn in dit subforum: dieet-topic en slank-topic.
Om daar toch een beetje onderscheid in te kunnen maken is de BMI er bij gepakt, zodat we de koetjes van de kalfjes kunnen scheiden.
Een paar kilootjes kwijt moeten vergt een geheel andere aanpak dan het lozen van een half mens.
Als absoluut getal inderdaad wel. Maar als relatief getal, vergeleken met een beginsituatie niet per se.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:54 schreef SHE het volgende:
Oh en for the record, zelfs het getal op je weegschaal is nagenoeg betekenisloos.
Komt bijna altijd voor; althans zeker voor een bepaalde periode. Het lichaam verandert proportioneel en vooral je gezicht krijgt andere trekken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef -marz- het volgende:
Als ik nog eens onderzoek zou doen, zou ik onderzoek doen naar de psychologische effecten van gewichtsverlies.
Ik snap niet waarom ik mezelf steeds dikker ga vinden naarmate mijn broeken verder afzakken. Zijn het de verhoudingen die nu anders zijn?
Waaruit concludeer je dat ze dat niet zelf bepalen. Dat doen ze ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Waarom laat je mensen zelf niet bepalen of ze "een paar kilootjes kwijt willen", of "een half mens"? Natuurlijk zullen mensen daarbij zelf die vermaledijde BMI als uitgangspunt nemen en komen ze daarbij tot dezelfde conclusie als in de OP (vrijwel iedereen wil namelijk de voor hem 'ideale' BMI bereiken).
Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur! Door deze echter te noemen in de OP (inclusief een lijstje waarin deze netjes voor verschillende users wordt bijgehouden, Joost mag weten waarom), help je er juist alleen maar aan mee.
Oh ja, hoe betekenisvol is het getal op je weegschaal dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:00 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Als absoluut getal inderdaad wel. Maar als relatief getal, vergeleken met een beginsituatie niet per se.
Uit de OP:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Waaruit concludeer je dat ze dat niet zelf bepalen.
Overdrijf je nou niet een klein beetje?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef Lifesaver48 het volgende:
Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur!
Dat zeg ik. Aan dat ene absolute getal heb je inderdaad niet zoveel. Het wordt pas interessant als je weet hoeveel je een week/maand/jaar eerder woog.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh ja, hoe betekenisvol is het getal op je weegschaal dan?
Wat weet je als je 79kg ziet staan?
Niks.
Dan weet je niets méér. Lengte en leeftijd zeggen niks over wat jouw persoonlijke ideale gewicht zou moeten zijn.quote:Wanneer weet je wel wat? Wanneer je je lengte weet en je leeftijd én je gewicht...hence : BMI.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |