abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60769412
Die "ongelooflijke energie" viel hier wel mee trouwens. Ik ben dan ook nog jong en in de bloei van mijn leven en dus reeds voorzien van energie (denk ik).
Springfield's looking pretty dusty today
pi_60769466
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Zoveel heb ik niet voor d'r gedaan heur. Dat mens verzint alles zelf

wat in boedha's naam is een gebbetje?
Van Dale: gebbetje, grapje, gekheid, dwaas gebaar: gebbetjes maken...
  Admin dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:42:13 #203
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60769508
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef -marz- het volgende:
Die "ongelooflijke energie" viel hier wel mee trouwens. Ik ben dan ook nog jong en in de bloei van mijn leven en dus reeds voorzien van energie (denk ik).
Ik weet niet wat voor werk je doet?
Maar ik merk gewoon dat ik na een stel zware diensten weer heel snel opgeknapt ben, ik heb nu eindelijk wat aan m'n vrije dagen, zonder eerst een dag bijkomen.

SHE
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_60769540
Nou, ik merk vooral op dagen dat ik veel suiker eet dat ik vooral mínder energie heb

Ik heb honger. En de gast die mee eet is er pas over 3 kwartier . Kut
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_60769552
Waarom staat er eigenlijk een BMI-eis in de OP? Weten jullie dan niet dat dat hele BMI-gebeuren totaal onwetenschappelijk HBO-geneuzel is, gebaseerd op totaal verkeerde argumentatie, een combinatie van verschillende drogredenen?

Ik weet dat al die lijnfreaks er zich blind op staren. Dat hebben die marketinglui van "gezonde produkten" toch maar mooi voor elkaar gekregen. Maar da's nog geen reden om dat hier nog eens te herhalen.
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:44:31 #206
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60769554
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef -marz- het volgende:
Volgens mij was jij ook een smokkelaar, n'est-ce pas?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:44:40 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60769559
tvp
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60769560
fijn zeg Yvonne!

(zo ik ga mijn kort gegrilde biefstuk die na het grillen gemarineerd is in Olijfolie,citroensap, geplette knof en verse tijm, in plakken snijden... lekkere salade erbij met zelf gedroogde tomaten: erg netjes-eet - verantwoord vond ik zelf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:45:52 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60769589
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:44 schreef Lifesaver48 het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een BMI-eis in de OP? Weten jullie dan niet dat dat hele BMI-gebeuren totaal onwetenschappelijk HBO-geneuzel is, gebaseerd op totaal verkeerde argumentatie, een combinatie van verschillende drogredenen?

Ik weet dat al die lijnfreaks er zich blind op staren. Dat hebben die marketinglui van "gezonde produkten" toch maar mooi voor elkaar gekregen. Maar da's nog geen reden om dat hier nog eens te herhalen.
Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.
pi_60769670
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Ok, we nemen het mee naar achteren. Wij danken u voor uw bezoek. Uw mening is belangrijk voor ons.

En nu even serieus, dit is namelijk een zeer ernstige zaak. Honderdduizenden in Nederland staren zich blind op een getalletje dat in werkelijkheid (nagenoeg) betekenisloos is. Zeker in het kader van het lijnen/afslanken heeft het eigenlijk geen enkele toegevoegde waarde.
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:51:35 #211
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60769744
Waarde levensredder, de BMI wordt hier nauwelijks verheerlijkt en vaak stelselmatig genegeerd.
De reden dat het in de OP staat, is omdat er 2 afscheidingen zijn in dit subforum: dieet-topic en slank-topic.
Om daar toch een beetje onderscheid in te kunnen maken is de BMI er bij gepakt, zodat we de koetjes van de kalfjes kunnen scheiden.
Een paar kilootjes kwijt moeten vergt een geheel andere aanpak dan het lozen van een half mens.
pi_60769789
Fijn zo'n lifesaver, ik stond op het punt te bezwijken aan het staren naar mijn BMI.
pi_60769819
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Volgens mij was jij ook een smokkelaar, n'est-ce pas?
Dat was ik niet, dat ben ik Ben 4 weken heel braaf geweest. Moest de energie nog komen misschien? Sowieso at ik al weinig suiker voorheen, denk dat dan het effect minder groot is. Wat ik wel merkte is minder middagdip.
pi_60769828
quote:

[..]

!

Heerlijk dit.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:54:26 #215
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60769833
Oh en for the record, zelfs het getal op je weegschaal is nagenoeg betekenisloos.
Dus de enige die hier toch iets te anal over doet ben jij.
Ik heb hier nog niemand kunnen betrappen op het verheerlijken van BMI.

Er zijn wel wat mensen, die de cijfers op hun weegschaal als orgastisch ervaren ( ik noem geen namen ), maar die hebben dat recht ook, want ze zijn oud. En als je oud bent, zijn cijfers ineens je grootste vijand.

pi_60769909
Als ik nog eens onderzoek zou doen, zou ik onderzoek doen naar de psychologische effecten van gewichtsverlies.

Ik snap niet waarom ik mezelf steeds dikker ga vinden naarmate mijn broeken verder afzakken. Zijn het de verhoudingen die nu anders zijn?
pi_60769922
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:51 schreef SHE het volgende:
Waarde levensredder, de BMI wordt hier nauwelijks verheerlijkt en vaak stelselmatig genegeerd.
De reden dat het in de OP staat, is omdat er 2 afscheidingen zijn in dit subforum: dieet-topic en slank-topic.
Om daar toch een beetje onderscheid in te kunnen maken is de BMI er bij gepakt, zodat we de koetjes van de kalfjes kunnen scheiden.
Een paar kilootjes kwijt moeten vergt een geheel andere aanpak dan het lozen van een half mens.
Waarom laat je mensen zelf niet bepalen of ze "een paar kilootjes kwijt willen", of "een half mens"? Natuurlijk zullen mensen daarbij zelf die vermaledijde BMI als uitgangspunt nemen en komen ze daarbij tot dezelfde conclusie als in de OP (vrijwel iedereen wil namelijk de voor hem 'ideale' BMI bereiken ).

Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur! Door deze echter te noemen in de OP (inclusief een lijstje waarin deze netjes voor verschillende users wordt bijgehouden, Joost mag weten waarom), help je er juist alleen maar aan mee.
pi_60770008
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:54 schreef SHE het volgende:
Oh en for the record, zelfs het getal op je weegschaal is nagenoeg betekenisloos.
Als absoluut getal inderdaad wel. Maar als relatief getal, vergeleken met een beginsituatie niet per se.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:01:15 #219
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60770032
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef -marz- het volgende:
Als ik nog eens onderzoek zou doen, zou ik onderzoek doen naar de psychologische effecten van gewichtsverlies.

Ik snap niet waarom ik mezelf steeds dikker ga vinden naarmate mijn broeken verder afzakken. Zijn het de verhoudingen die nu anders zijn?
Komt bijna altijd voor; althans zeker voor een bepaalde periode. Het lichaam verandert proportioneel en vooral je gezicht krijgt andere trekken.
Die onherkenbaarheid kan negatieve associaties oproepen en zelfs ervoor zorgen dat je jezelf plomper of dikker vind, terwijl je juist gewicht bent verloren.
Dat beeld stelt zich na een tijdje weer bij. Gebeurt dat niet, dan spreken we van typisch anorexisch denken of een verstoord zelfbeeld.
Iets waar vrouwen per definitie gevoeliger voor zijn.

Mannen denken over het algemeen weer precies het tegenovergestelde. Hun gedachten bij het afvallen zijn bijna opportunistisch te noemen. Zelfs zonder waarneembaar gewichtsverlies kan er voor de man toch reden zijn zichzelf ineens veel slanker of gespierder te vinden.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:04:27 #220
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60770119
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Waarom laat je mensen zelf niet bepalen of ze "een paar kilootjes kwijt willen", of "een half mens"? Natuurlijk zullen mensen daarbij zelf die vermaledijde BMI als uitgangspunt nemen en komen ze daarbij tot dezelfde conclusie als in de OP (vrijwel iedereen wil namelijk de voor hem 'ideale' BMI bereiken ).

Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur! Door deze echter te noemen in de OP (inclusief een lijstje waarin deze netjes voor verschillende users wordt bijgehouden, Joost mag weten waarom), help je er juist alleen maar aan mee.
Waaruit concludeer je dat ze dat niet zelf bepalen. Dat doen ze ook.
En de 1 post hier, de ander in het dieet topic.

Ik begrijp nog steeds niet welk punt je wil maken?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:06:38 #221
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60770193
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:00 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Als absoluut getal inderdaad wel. Maar als relatief getal, vergeleken met een beginsituatie niet per se.
Oh ja, hoe betekenisvol is het getal op je weegschaal dan?
Wat weet je als je 79kg ziet staan?

Niks.
Wanneer weet je wel wat? Wanneer je je lengte weet en je leeftijd én je gewicht...hence : BMI.
BMI is geen absolute wetenschap, maar een hulpmiddel. Je moet het dus ook als zodanig beschouwen.
Ik ben bang dat jij er zelf meer van maakt.
pi_60770230
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Waaruit concludeer je dat ze dat niet zelf bepalen.
Uit de OP:

"Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt."

Dus onder de 25 ben je hier sowieso welkom, en boven de 27 moet je maar opzouten naar het dikkerdjestopic. Daar tussenin mag je zelf kijken, m.a.w. kijk eens in de spiegel en beslis zelf waar je je het meeste thuisvoelt.
pi_60770234
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:57 schreef Lifesaver48 het volgende:
Maar we moeten toch ergens beginnen om een einde te maken aan de schandalige, mensonterende BMI-terreur!
Overdrijf je nou niet een klein beetje?
pi_60770291
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Oh ja, hoe betekenisvol is het getal op je weegschaal dan?
Wat weet je als je 79kg ziet staan?

Niks.
Dat zeg ik. Aan dat ene absolute getal heb je inderdaad niet zoveel. Het wordt pas interessant als je weet hoeveel je een week/maand/jaar eerder woog.
quote:
Wanneer weet je wel wat? Wanneer je je lengte weet en je leeftijd én je gewicht...hence : BMI.
Dan weet je niets méér. Lengte en leeftijd zeggen niks over wat jouw persoonlijke ideale gewicht zou moeten zijn.
pi_60770317
Ik zou zeggen, open er een topic over
pi_60770401
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:07 schreef -marz- het volgende:

[..]

Overdrijf je nou niet een klein beetje?
Nee.

Ben je weleens bij een diëtist geweest? Dit zijn mensen met een HBO-opleiding die de BMI misbruiken om hun cliënten over- cq ondergewicht aan te praten en daarmee hun eigen baantjes in stand houden.

Zonder BMI zou er 75% minder overgewicht zijn in Nederland. Niet omdat mensen dan automatisch zouden afvallen, maar omdat ze in feite gewoon niet te zwaar zijn, ook al zegt de BMI van wel.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:14:13 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60770438
quote:

[..]

. Jij bent echt te grappig soms.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:16:32 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60770515
@ SHE: Ben jij dat zelf op je avatar? Ik moet altijd aan Yolanthe van Kasbergen denken .
Niet meer actief op Fok!
pi_60770532
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:12 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Nee.

Ben je weleens bij een diëtist geweest? Dit zijn mensen met een HBO-opleiding die de BMI misbruiken om hun cliënten over- cq ondergewicht aan te praten en daarmee hun eigen baantjes in stand houden.

Zonder BMI zou er 75% minder overgewicht zijn in Nederland. Niet omdat mensen dan automatisch zouden afvallen, maar omdat ze in feite gewoon niet te zwaar zijn, ook al zegt de BMI van wel.
Nee, maar ik ben psycholoog en ik gebruik de DSM om mensen stoornissen aan te praten om mijn eigen baantje in stand te houden.

Oftewel, zo werkt de wereld en zonder BMI zou de dietist je nog steeds een onder- dan wel overgewicht aanpraten als hij daar zin in had. Alle hippe termen worden in de media en commercie misbruikt. Als jij toch weet hoe het werkelijk zit, dan is het toch prima verder? Ik snap niet waar je je druk om maakt. Wij redden het hier wel hoor, ondanks dat we allen een BMI hebben.
pi_60770548
Yolanthe Kabau van Kasbergen bedoel je toch zeker?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:19:26 #231
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60770612
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:17 schreef -marz- het volgende:
Yolanthe Kabau van Kasbergen bedoel je toch zeker?
Nee, Cabau van Kasbergen ( ), maar het is zo veel werk om die naam voluit te typen en jullie weten toch wel wie ik bedoel .
Niet meer actief op Fok!
pi_60770647
Jeetje je weet er wel alles van Vik, ben je soms verliefd??
pi_60770731
Over een jaar ofzo wss Yolanthe Smit - Cabau van Kasbergen
pi_60770809
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:54 schreef SHE het volgende:
Dus de enige die hier toch iets te anal over doet ben jij.
Ik heb hier nog niemand kunnen betrappen op het verheerlijken van BMI.

Er zijn wel wat mensen, die de cijfers op hun weegschaal als orgastisch ervaren ( ik noem geen namen ), maar die hebben dat recht ook, want ze zijn oud. En als je oud bent, zijn cijfers ineens je grootste vijand.

Ik voel me heul niet aangesproken, want ben misschien wel oud maar nog steeds goddelijk én onder de 60!!
59,8 BMI 21
pi_60770909
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:26 schreef conleche het volgende:
maar nog steeds goddelijk

Ik ga maar eens even mijn body mass herindelen @fitness.
pi_60771006
Je zei BMI
pi_60771153
Pff, wat gaan jullie hard. 1 dagje niet online en weer anderhalf topic vol. Zo maar eens bijlezen, maar wou al wel vast op greys reageren
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou, nu weet ik ZEKER dat jouw Mr Flirt en mijn Mr Greys niet dezelfde persoon zijn.
Die van mij kan niet eens een appel schillen
Mr. Flirt kan veel te lekker koken dat is niet handig in de vakantie, zo kom ik alleen maar aan Nog een paar weken, dan begint het sporten weer.
pi_60771436
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:38 schreef omearos het volgende:
Pff, wat gaan jullie hard. 1 dagje niet online en weer anderhalf topic vol. Zo maar eens bijlezen, maar wou al wel vast op greys reageren
[..]

Mr. Flirt kan veel te lekker koken dat is niet handig in de vakantie, zo kom ik alleen maar aan Nog een paar weken, dan begint het sporten weer.
Die van mij kookt niet, want ik kook veel te goed.

Erover gesproken, mijn lief is nog niet thuis, neemt zijn telefoon niet op, en nu is mijn risotto naar de maan!
Nu ja, dan eten we morgen risottokroketjes!
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:49:35 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60771474
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:20 schreef -marz- het volgende:
Jeetje je weet er wel alles van Vik, ben je soms verliefd??
Ja, maar niet op Yolanthe .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:53:51 #240
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60771580
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:16 schreef Viking84 het volgende:
@ SHE: Ben jij dat zelf op je avatar? Ik moet altijd aan Yolanthe van Kasbergen denken .
yep. Kijk maar in fobo.
Ik word heel vaak vergeleken met Yolante, maar ik vind mezelf toch echt ietsie knapper.
Ik heb geen tandvlees bloot als ik lach en ik heb vollere lippen.
We hebben wel een beetje hetzelfde haar, teint en vorm ogen.
Zij heeft een vierkanter gezicht.
pi_60771616
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, maar niet op Yolanthe .
Ik zeg altijd Yolanthe Kabouter omdat het wél in de buurt komt en ik haar echte naam maar niet kan onthouden.
Ik vind haar er hartstikke fraai uitzien, maar dat ze het doet met Jan Smit vind ik wel zó onsmakelijk dat ze toch wat weerstand bij me oproept..
pi_60771644
Jan is cute
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:59:13 #243
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60771741
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:07 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Uit de OP:

"Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt."

Dus onder de 25 ben je hier sowieso welkom, en boven de 27 moet je maar opzouten naar het dikkerdjestopic. Daar tussenin mag je zelf kijken, m.a.w. kijk eens in de spiegel en beslis zelf waar je je het meeste thuisvoelt.
Mensen met een BMI boven de 27 nemen ook teveel lebensraum in. Daarom is besloten deze mensen af te zonderen van hen die wel een menselijk gedeelte aan ruimte innemen op internet.
Er is maar zoveel plek te verdelen!
Het is gebleken dat het afscheiden van de dikkerds ervoor zorgde dat Fok! aanzienlijk minder traag was en posten veel gemakkelijker ging.
pi_60771761
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Mensen met een BMI boven de 27 nemen ook teveel lebensraum in. Daarom is besloten deze mensen af te zonderen van hen die wel een menselijk gedeelte aan ruimte innemen op internet.
Het is gebleken dat het afscheiden van de dikkerds ervoor zorgde dat Fok! aanzienlijk minder traag was en posten veel gemakkelijker ging.
SHE je bent echt te grappig
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_60771769
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Jan is cute
Hoe smaken toch kunnen verschillen!
Ik kan me zo gauw geen jonge bekende Nederlander voorstellen die ik onaantrekkelijker vind dan Jan Smit. Het is een soort perfecte dwarsdoorsnede van alle boerensuflullen waarmee ik in mijn dorp op de middelbare school zat. Als ik zijn hoofd zie ruik ik een traktor, ik kan het niet helpen!
Ieder z'n ding.

Gut, ik heb honger! Hónger! Waar blijft mijn tafelgenoot toch? Ik zou welhaast naar een tussendoortje grijpen als ik niet beter wist.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:00:30 #246
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60771779
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:26 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik voel me heul niet aangesproken, want ben misschien wel oud maar nog steeds goddelijk én onder de 60!!
59,8 BMI 21
Je bent té makkelijk Co!!
pi_60771964
Viking, toen jij ooit eens een vrouw meenam naar Land van Kokanje in Groningen, was dat wat?
Ik moet onverwacht een dag of drie in Groningen doorbrengen, en behalve het Stripmuseum weet ik er geen bliksem. En ik moet toch eten!
pi_60772011
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoe smaken toch kunnen verschillen!
Ik kan me zo gauw geen jonge bekende Nederlander voorstellen die ik onaantrekkelijker vind dan Jan Smit. Het is een soort perfecte dwarsdoorsnede van alle boerensuflullen waarmee ik in mijn dorp op de middelbare school zat. Als ik zijn hoofd zie ruik ik een traktor, ik kan het niet helpen!
Ieder z'n ding.

Gut, ik heb honger! Hónger! Waar blijft mijn tafelgenoot toch? Ik zou welhaast naar een tussendoortje grijpen als ik niet beter wist.
Nou laat ik het zo zeggen, hij is best leuk opgedroogd en hij komt gewoon zo heerlijk symphatiek over

Ow en jonge "bekende" onaantrekkelijke nederlander

De heer Rick Brandsteder God wat heb ik een hekel aan die gozer
pi_60772079
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:05 schreef minilot het volgende:
Viking, toen jij ooit eens een vrouw meenam naar Land van Kokanje in Groningen, was dat wat?
Ik moet onverwacht een dag of drie in Groningen doorbrengen, en behalve het Stripmuseum weet ik er geen bliksem. En ik moet toch eten!
Lekker restaurant.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:17:27 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60772308
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:05 schreef minilot het volgende:
Gut! Heb ik ook al verteld dat we daarnaartoe zijn geweest? .
Nou, het voorgerecht was geniaal (vlees-, vis- en vegahapjes), maar het hoofdgerecht viel tegen. Ik weet niet meer wat er met haar eten was, maar mijn struisvogelbiefstuk was erg taai. Desondanks is het wel een erg gezellig restaurant en misschien - hopelijk, vermoedelijk? - was die taaie biefstuk maar een incident .

Een andere, goedkopere tip (waar ik nog geen negatieve ervaringen mee heb): D'Ouwe Brandweer aan het Zuiderdiep (tegenover de Pathé-bioscoop).

Zelf vind ik ook De Eerste Kamer erg geslaagd, maar dat is wel aanschuiven en wegwezen (heel studentikoos dus, daar is de prijs dan ook naar) en je kunt er alleen een hoofdgerecht krijgen: gebakken aardappelen, salade en vlees of iets vegetarisch. Ik heb nog nooit zulke lekkere gebakken aardappelen gegeten als daar .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:19:21 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60772370
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:07 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo zeggen, hij is best leuk opgedroogd en hij komt gewoon zo heerlijk symphatiek over

Ow en jonge "bekende" onaantrekkelijke nederlander

[ afbeelding ]

De heer Rick Brandsteder God wat heb ik een hekel aan die gozer
Oh ja.
Ik dacht bijna van zijn pa af te zijn, krijgen we een jonger exemplaar dat ook nog 40 jaar mee wil .

En Jan Smit is misschien niet zo knap, maar wel heel sympathiek .
Niet meer actief op Fok!
pi_60772406
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh ja.
Ik dacht bijna van zijn pa af te zijn, krijgen we een jonger exemplaar dat ook nog 40 jaar mee wil .

En Jan Smit is misschien niet zo knap, maar wel heel sympathiek .
Als ik hem voor mijn auto krijg drukt mijn voet wss spontaan het gas in
pi_60772411
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gut! Heb ik ook al verteld dat we daarnaartoe zijn geweest? .
Nou, het voorgerecht was geniaal (vlees-, vis- en vegahapjes), maar het hoofdgerecht viel tegen. Ik weet niet meer wat er met haar eten was, maar mijn struisvogelbiefstuk was erg taai. Desondanks is het wel een erg gezellig restaurant en misschien - hopelijk, vermoedelijk? - was die taaie biefstuk maar een incident .

Een andere, goedkopere tip (waar ik nog geen negatieve ervaringen mee heb): D'Ouwe Brandweer aan het Zuiderdiep (vlak tegenover de Pathé-bioscoop).

Zelf vind ik ook De Eerste Kamer erg geslaagd, maar dat is wel aanschuiven en wegwezen (heel studentikoos dus, daar is de prijs dan ook naar) en je kunt er alleen een hoofdgerecht krijgen: gebakken aardappelen, salade en vlees of iets vegetarisch. Ik heb nog nooit zulke lekkere gebakken aardappelen gegeten als daar .
Ha, dat zijn tips! Fijn. Handig! Als ik tevreden ben laat ik het je weten!
En nee, je had niks verteld, je vroeg alleen vooraf op Fok of iemand een geschikt restaurant wist.

Goed, mijn lief blijkt onderweg. Dat worden aardbeien op boterhammen, want de risotto staat al af te koelen in de koelkast om morgen kroketten mee te maken. Dus.
Allemaal een goede avond nog!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:20:55 #254
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60772412
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:24 schreef minilot het volgende:
Hoe zit dat trouwens met de moeders hier, hoe staan jullie kindertjes tegenover eten?

Ik heb uit "De Larf" van Midas Dekkers geleerd dat het tamelijk sadistisch is om jonge kinderen spruitjes en een boel andere dingen te leren eten, aangezien de spijsvertering van het gemiddelde kleintje daar nog helemaal niet aan toe is.. Dat wist ik helemaal niet, en het verklaart heel wat eettafel-drama!

Zijn jullie ook een beetje bewust bezig met wat er nou wél en niet geschikt is voor zo'n miniatuurmensje, of is het sowieso eten wat de pot schaft? En hebben beschouwen jullie de omgang met eten tot een conreet onderdeel van de opvoeding? Ik en mijn lief, reusachtig vooruitlopend op de zaken, alvast wel.

Volgens mij scheelt het een hoop gedoe als je kind geen moeilijke eter is, maar vergt het wél wat ouderlijke deskundigheid om dat voor mekaar te krijgen.
Dat wat je hierboven zei, over dat jouw kind vast een geboren bourgondiertje wordt dat altijd minimaal een hapje proeft, dat dacht ik dus ook. Nadat mijn zorgvuldig zelf bereidde maaltijdjes waar ik op stond te zwoegen bij het aanschouwen ervan al door de kamer vlogen, en dat gedurende 3 weken, ben ik maar overgestapt op potjes (wel uit de natuurwinkel ).

Wat jij zegt is heel leuk en waar, maar voor kinderen vanaf een jaar of 5 denk ik. Rond de anderhalf á 2 jaar interesseert het ze geen lor wat voor genen ze hebben, hoe lang je in de keuken hebt gestaan, wat een mooie kleurtjes er op hun bordje liggen of wat voor leuk beestje ervan hebt geboetseerd.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:24:05 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60772513
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind ze eiks zelf ook wel lekker, maar ik hou sws van alles wat krokant is. Echt, ze kunnen me de meest vieze dingen voorzetten: als het een korstje heeft dan eet ik het.
Vandaar dat je niks merkte bij die SOAFransoos, je dacht wrs zelfs "Hmmm! "
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60772528
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Whahahaa
pi_60772546
Boe er waren allemaal jonge slanke godinnen
pi_60772590
quote:

[..]

_!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:27:02 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60772603
quote:

[..]

Viespeuk! .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:27:50 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60772626
Ik zit te wachten tot seizoen 2 van Weeds klaar is. Had hem al binnen, maar de audio en de ondertiteling liepen niet synchroon, dus nu even een andere regelen. Heel irritant. Dus hopelijk is het nu wel goed, want Weeds is echt een geniale serie .

[ Bericht 3% gewijzigd door Viking84 op 12-08-2008 20:39:34 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_60772865
Zei je nou synchroom?

Ik zoek ook nog een nieuwe serie voor als Sex and the city en ER op zijn. Weeds ken ik niet. Ik dacht aan Six feet under maar ik weet niet of het leuk is.
pi_60772879
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:20 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat wat je hierboven zei, over dat jouw kind vast een geboren bourgondiertje wordt dat altijd minimaal een hapje proeft, dat dacht ik dus ook. Nadat mijn zorgvuldig zelf bereidde maaltijdjes waar ik op stond te zwoegen bij het aanschouwen ervan al door de kamer vlogen, en dat gedurende 3 weken, ben ik maar overgestapt op potjes (wel uit de natuurwinkel ).

Wat jij zegt is heel leuk en waar, maar voor kinderen vanaf een jaar of 5 denk ik. Rond de anderhalf á 2 jaar interesseert het ze geen lor wat voor genen ze hebben, hoe lang je in de keuken hebt gestaan, wat een mooie kleurtjes er op hun bordje liggen of wat voor leuk beestje ervan hebt geboetseerd.
Tegenwicht uit de praktijk Niet alles geloven wat Midas D schrijft, dus
pi_60772935
Kan iemand ff mijn huis komen opruimen zeg, jesus.

Oeps sorry ik ben een slowchatmonster.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:39:17 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60773001
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:35 schreef -marz- het volgende:
Zei je nou synchroom?

Ik zoek ook nog een nieuwe serie voor als Sex and the city en ER op zijn. Weeds ken ik niet. Ik dacht aan Six feet under maar ik weet niet of het leuk is.
Typohunter .

Weeds is vooral heel bizar. Heb nog nooit zoveel WTF -momenten gehad bij een serie .
Niet meer actief op Fok!
pi_60773095
Mijn god he! In 12 uur bijna 2 topics vol . En ik dacht nog wel vaker online te zijn ... maar wat heb ik gelachen . Nu deze nog lezen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_60773124
quote:

[..]

Jij bent echt te erg.

M'n meneer vroeg waarom ik zat te grinniken en ik heb maar iets gemompeld.
pi_60773170
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:35 schreef -marz- het volgende:
Zei je nou synchroom?

Six feet under is top!!
pi_60773225
Ik heb Sex and the city nooit echt gevolgd. Nu wil ik de DVD-box, maar mijn mister pleit voor de laatste drie seizoenen Will & Grace en Friends
Arme ik
pi_60773245
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Jij bent echt te erg.

M'n meneer vroeg waarom ik zat te grinniken en ik heb maar iets gemompeld.
Nou het was grappig het ging over de korstjes van mijn SOAfransoos enne ... !
pi_60773317
Will and Grace
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:50:45 #271
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60773349
Soa? Alleen als ie krokant is .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:55:26 #272
163650 Greys
pi_60773500
Gátverdamme!
Maar ook wel weer hilarisch
Ik zie Co helemaal voor me, met rode konen iets mompelend (moeilijk he, ter plekke iets verzinnen! ) en heer C met zijn wenkbrauwen opgetrokken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60773503
Een lijstje dan maar:

voor het werk:
ei

tijdens het werk:
vitalinea
boterham met pindakaas
handje hazelnoten
boterham met fruitstroop-met-toegevoegd-ijzer

Na het werk:
beschuitjes met hazelnootpasta
turkse pizza met ui en sla (en saus)
roseetje

Misschien wat overuren maken komende week?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:57:44 #274
14746 k_i_m
pi_60773581
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:45 schreef conleche het volgende:

[..]

Six feet under is top!!
. . .

Ik moet nog steeds huilen bij de laatste aflevering .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:58:13 #275
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60773596
En bedankt dames, mijn snijbonen in creme fraiche hebben nu de indruk van een schimmelinfectie.

Naja, wat er niet aankomt, hoeft er ook niet vanaf zullen we maar denken.

Wat voor eter is Dean eigenlijk Vief?
pi_60773604
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:57 schreef k_i_m het volgende:

[..]

. . .

Ik moet nog steeds huilen bij de laatste aflevering .
Niks vertellen want daar ben ik nog niet!!!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:00:16 #277
14746 k_i_m
pi_60773673
Waar ben je dan?? Zit je al wel in seizoen 5? En dat huilen is meer omdat het echt een perfect eind is van de serie, met heule mooie muziek erbij. Zoals de hele serie onwijs goede muziek heeft .
In my life
Why do I smile
pi_60773715
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:58 schreef SHE het volgende:
En bedankt dames, mijn snijbonen in creme fraiche hebben nu de indruk van een schimmelinfectie.

Naja, wat er niet aankomt, hoeft er ook niet vanaf zullen we maar denken.

Wat voor eter is Dean eigenlijk Vief?
Snijbonen in creme fraiche?
Ik heb een levenslang sperziebonentrauma Maar ik eet soms als ik in een zondige bui ben mijn rijst met creme fraiche, lekker
pi_60773725
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Die van mij kookt niet, want ik kook veel te goed.

Erover gesproken, mijn lief is nog niet thuis, neemt zijn telefoon niet op, en nu is mijn risotto naar de maan!
Nu ja, dan eten we morgen risottokroketjes!
Die van mij moet nog indruk maken
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Zo kan je het ook bekijken

Eindelijk bijgelezen, stelletje kletskousen hier
pi_60773749
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:00 schreef k_i_m het volgende:
Waar ben je dan?? Zit je al wel in seizoen 5? En dat huilen is meer omdat het echt een perfect eind is van de serie, met heule mooie muziek erbij. Zoals de hele serie onwijs goede muziek heeft .
Ben pas halverwege seizoen 2!! Ik heb al wel seizoen 3 gekocht dus kan nog even vooruit!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:03:28 #281
163650 Greys
pi_60773783
Sudderpruttelborrel-experts:
Mijn draadjesvlees is gewelllldig gelukt! Heel zacht en smaakvol. Uiteraard hebben we vanavond dus maar gehaktbrood als vlees bij het eten gegeten, want tegen de tijd dat dat draadjesvlees eens klaar was (net pas ) was het te laat om te eten.

Maar nu... kan ik dat vlees uit de pan scheppen en in een Tupperware bak in de koelkast kwakken voor morgen? Of moet dat vlees ONDER de jus bewaard worden? Of kan het wel in een afgesloten bak zonder uit te drogen? U leest: ik ben nog lang geen Stepford Wive
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60773787
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:58 schreef SHE het volgende:

Maar het gaat tenminste wel over eten
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:04:05 #283
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60773805
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Snijbonen in creme fraiche?
Ik heb een levenslang sperziebonentrauma Maar ik eet soms als ik in een zondige bui ben mijn rijst met creme fraiche, lekker

Yup, is goddelijk. Snijbonen hebben iets zurigs nodig. Ik roerbak ze met ui, knoflook en rode peper pasta.
Daarna bakje creme fraiche erdoor..klaar.
Heerlijk!
pi_60773820
snijbonen stoven in een beetje boter met schijfjes citroen is ook yummie
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:05:16 #285
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60773838
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:03 schreef Greys het volgende:
Mijn draadjesvlees is gewelllldig gelukt! Heel zacht en smaakvol. Uiteraard hebben we vanavond dus maar gehaktbrood als vlees bij het eten gegeten, want tegen de tijd dat dat draadjesvlees eens klaar was (net pas ) was het te laat om te eten.

Maar nu... kan ik dat vlees uit de pan scheppen en in een Tupperware bak in de koelkast kwakken voor morgen? Of moet dat vlees ONDER de jus bewaard worden? Of kan het wel in een afgesloten bak zonder uit te drogen? U leest: ik ben nog lang geen Stepford Wive
Met jus en al in een tupperware bak.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:05:57 #286
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60773859
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:04 schreef DarkElf het volgende:
snijbonen stoven in een beetje boter met schijfjes citroen is ook yummie
Lekker
pi_60773892
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:03 schreef Greys het volgende:

Hoef je morgen niet te koken!! Ook wat waard!

Doe gewoon met jus en al in de tupperware en in de koelkast. Of nog makkelijker: plemp die hele pan erin.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:06:46 #288
14746 k_i_m
pi_60773894
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:02 schreef conleche het volgende:

[..]

Ben pas halverwege seizoen 2!! Ik heb al wel seizoen 3 gekocht dus kan nog even vooruit!
Seizoen 3 is echt briljant. Ik heb regelmatig zitten janken van het lachen .
In my life
Why do I smile
pi_60773911
TVP
288, valt mee dus.
15 km gefietst vanmiddag. En gewinkeld heb ik! Spijkerbroek, shirtje, vestje en rokje en dat voor 40 eur!
En de boel lijkt wel bedaard op zich.
Het mooi kotsende meisje.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:09:10 #290
163650 Greys
pi_60773994
Heb ik dan morgen niet een enorme klomp hard geworden jus in die bak?
Maar dan zeker weer opwarmen en dan is het weer oke?

Oh en Co, hele pan past niet in de koelkast (die staat altijd te vol om een pan in kwijt te kunnen ) dus het wordt de Tupbak met jus en al. Thanks, oh wijze dames!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60774024
Nog een goeie serie voor op DVD: Love my way Ik heb het eerste seizoen op tv gezien en nu heb ik het 2e seizoen nog te goed.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:10:35 #292
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60774040
Ok; 2l water, 2 eitjes, volkoboterham, eiwitshake (met water), groentesoep en 2 volkoboterhams, 150 g ananas, biefstukje, slatomaatkomkom, coopertest, 20 min fietsen, 20 min gewichtengooien en zo nog 150g kwark . Hoe is dat voor een eerste dag?
Prrrrr
pi_60774087
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:09 schreef Greys het volgende:
Heb ik dan morgen niet een enorme klomp hard geworden jus in die bak?
Maar dan zeker weer opwarmen en dan is het weer oke?

Ja! Je kan er dan zelfs voor kiezen om het gele vet er (gedeeltelijk) af te halen en alleen de fond op te warmen.
pi_60774110
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:07 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
TVP
288, valt mee dus.
15 km gefietst vanmiddag. En gewinkeld heb ik! Spijkerbroek, shirtje, vestje en rokje en dat voor 40 eur!
En de boel lijkt wel bedaard op zich.
Waar shop jij? Mijn shopping tripjes vallen altijd duurder uit
The way you rock'n'roll
pi_60774111
Six feet under? Ik ken het niet, wie legt me de titel uit?
pi_60774167
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:12 schreef ColdFeet het volgende:
Six feet under? Ik ken het niet, wie legt me de titel uit?
Best leuke serie, over een begrafenisonderneming

En de eerste 3 items 75% bij only, het rokje is vintage.
Heb er best een neus voor en ben dan ook eigenlijk gewoon een sloeber
Het mooi kotsende meisje.
pi_60774234
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:14 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Best leuke serie, over een begrafenisonderneming

En de eerste 3 items 75% bij only, het rokje is vintage.
Heb er best een neus voor en ben dan ook eigenlijk gewoon een sloeber
Ik ben ook sloeber op het moment dus only it is morgen, thanks
The way you rock'n'roll
pi_60774412
Ik moet ook weer even gaan shoppen, met de 'ronde prijzen' zijn veel dingen 70% afgeprijsd. Ik ben geen sloeber, maar ik heb wel een dure vakantie gepland
pi_60774453
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:00 schreef minilot het volgende:

[..]
Als ik zijn hoofd zie ruik ik een traktor, ik kan het niet helpen!
Ieder z'n ding.
Whehe, en ik een paling! Echt zo'n Volendammer inteeltkop, zijn zus is nog erger.
pi_60774464
Ik moet ook shoppen, kleding wordt te groot en ik shop bijna nooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')