quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
quote:Tegenspoed Olav Mol: "Shitzooi"
Uitgegeven door Bas Kaligis 4 augustus 2008 14:24 - Print artikel
Olav Mol miste de finale in Hongarije waar de F1 GP werd verreden. De symphatieke en enthousiaste TV verslaggever van RTL GP moest halsoverkop naar huis. Op zijn website verklaarde Mol zijn afwezigheid: 'De reden dat ik er niet was,...'
"Op sommige dingen in je leven kun je nooit voorbereid zijn. Zaterdagmiddag kreeg ik een teefoontje in Hongarije dat mn vrouw naar het ziekenhuis gebracht was. Door snel handelen, zo gaat dat in Spanje, wisten ze een paar uur later al wat er aan de hand was. Ze heeft een gezwel in haar hoofd en uitzaaiingen naar lever en nieren. Daarom ben ik zsm terug naar huis gegaan om haar en de kinderen te steunen. Vandaag gaan de onderzoeken verder en bepalen de doktoren de vorm van behandeling; bestralen, opereren of chemo. Normaal deel je zoiets niet zomaar met de wereld dus doe ik het om rare geruchten en opmerkingen te voorkomen. We zijn een sterk en positief gezin en gaan vol in de slag dit te overwinnen. Gelukkg is het 2008 en kunnen ze veel tegenwoordig."
bron: racexpress.nl
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=11804
Oei, heftig zeg.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:43 schreef IkWilbert het volgende:
Niet direct iets met F1 te maken, maar wilde het toch even posten...
[..]
quote:
Stimmt, er staat Puma op de overall, maar Kimi draagt weldegelijk Alpinestars alleen mag de merknaam niet op de overall omdat Ferrari een exclusieve deal heeft met Puma.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef Atreidez het volgende:
http://images.gpupdate.net/large/107325.jpg
Ik zie toch een puma logo'tje ter hoogte van ze middel. Zoiezo lijkt me de puma deal meer van invloed op teamkleding, merchandise kleding en schoenen
En natuurlijk sterkte gewenst aan de familie Mol!quote:Hoge temperaturen oorzaak problemen brandstoftanks
Wat we eigenlijk al langer wisten, werd vandaag bevestigd. De problemen die een aantal teams hadden met het bijtanken van de wagens tijdens de Grote Prijs van Hongarije waren te wijten aan de hoge temperaturen op de Hungaroring.
Tijdens de pitstops braken er kleine brandjes uit bij Rubens Barrichello, Sebastien Bourdais en Kazuki Nakajima. Gelukkig zonder veel erg, de brandjes werden snel geblust en de rijders konden verder rijden.
Oorzaak van de bandjes was dus de hoge temperatuur, behalve bij Rubens Barrichello. Zijn Honda team geeft toe dat de aansluiting van de benzineslang op de wagen niet correct gebeurde.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:53 schreef Trystar het volgende:
Kan een modje dit toevoegen aan de TT; Waar Massa het ditmaal niet verdiende.
Held!quote:
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Maarrrrr, over 3 weken de eerste nachtrace, ben dan ook zeer benieuwd![]()
Van de week even mijn kaartje voor Singapore ophalenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:46 schreef Trystar het volgende:
[..]
Held!
[..]
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.
Opvallend hoe zijn Alpinestars overall op zijn Puma overall lijkt. Hij lijkt precies hetzelfde te vallen, niet baggy oid, verder ook nog het ontbreken van de ''buikriem''. Massa reed nog wel rond met de overall met Puma straps. Ik moet zeggen dat Ferrari's Puma overalls best anders zijn dan die van de andere teams die met Puma rijden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Stimmt, er staat Puma op de overall, maar Kimi draagt weldegelijk Alpinestars alleen mag de merknaam niet op de overall omdat Ferrari een exclusieve deal heeft met Puma.
Vergelijk de shoulderpads van Kimi maar eens met die van Christian Klien, die zijn identiek.
Puma hanteert een heel ander design op de schouders.
Overigens droeg Kimi tijdens de persconferentie wel weer zo'n bekende sponsor jacket van Puma.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 01:10 schreef Libris het volgende:
[..]
Van de week even mijn kaartje voor Singapore ophalen
Pff idd duurt echt te langquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:24 schreef Atreidez het volgende:
3 Weken vakansie voor de F1Echt afzien..
ben ook erg benieuwdquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:44 schreef Trystar het volgende:
Helemaal omdat we naar een nieuw (straten)circuit gaan, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden in Valencia!
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:46 schreef Trystar het volgende:
[..]
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.
Tuurlijk pakt Kimi hem weer. No question about it.quote:Hill tipt op Raikkonen als wereldkampioen
Damon Hill gelooft nog steeds in Kimi Raikkonen. Hoewel de Fin de voorbije weken eerder anoniem rond rijdt en hier en daar heel wat kritiek te verduren krijgt, staat hij toch nog steeds maar op vijf punten van WK-leider Lewis Hamilton in de WK tussenstand. Volgens Hill is Raikkonen nog steeds de grote favoriet op de eindzege.
"Ferrari blijft altijd gevaarlijk. We komen nu aan een gedeelte van het seizoen met circuits die Ferrari echt liggen. Ik zet mijn geld op Raikkonen."
Verder gaf Hill nog aan dat hij denkt dat Lewis Hamilton iets te zelfzeker was na de kwalificaties voor de Grote Prijs van Hongarije en daardoor de race verloor.
"Hij (Hamilton nvdr.) zei voor de race dat hij zichzelf niet zou overschatten en goed zou opletten voor de concurrentie maar volgens mij dacht hij bij zichzelf dat het al binnen was. Na z'n mindere start wou hij het waarschijnlijk goed maken en daardoor deed hij dingen fout," aldus Damin Hill.
» Gepost door Wesley Jeunen - 5/08/2008 17:21
bron: www.f1journaal.be
quote:Massa suffered oil pressure problem
by Niamh O'Mahony, 04 August 2008
Felipe Massa's Race Engineer Rob Smedley has confirmed to Setanta Ireland that an oil pressure problem was the reason behind the Brazilian's disheartening exit from the Hungarian Grand Prix.
Massa was on course for his fourth win of the season until smoke bellowed from the rear of his Ferrari with just three laps remaining.
Smedley, however, did take immense pleasure from seeing his charge pass title rival Lewis Hamilton on the opening lap of the race after the ease with which the 23-year-old got by the Ferrari driver at the Germany Grand Prix.
"We have no real idea what happened at the minute - we know it was oil pressure but that's about all we know. We're just very disappointed being so close to a win," he told Setanta Ireland.
"It was a very good start [from Felipe], very enjoyable. Lewis Hamilton made a comment I think about two weeks ago that Felipe wouldn't go past him so easy, but I think we saw the answer to that [in Hungary]."
Speaking to Gary Anderson, Massa also insisted that he can be happy with his year so - despite the missed opportunities.
"I can manage to work very well with the car and to get the best out of it, so I am happy with my performance," he said.
"For sure when you do a good job and there are still people in front, it is disappointing but I am not disappointed with me, just the circumstances."
quote:Ferrari paranoid over Raikkonen engine
05 August 2008
After Felipe Massa's engine blew just three laps before the end of the Hungarian Grand Prix, Ferrari noted that Kimi Raikkonen, now running third, appeared to have a problem at the same time.
"At the end, we told him to take it easy because we felt that we had a mechanical problem at the rear of the car so we didn't want to take any risks," Ferrari team boss Stefano Domenicali said. "We wanted him to bring the car home after what we saw unfortunately with Felipe on the same lap."
Did it have any bearing on Felipe's problem? "No, no, no. Completely different," emphasised Domenicali. "We saw there was something on the mechanical side on the rear that was not properly working."
So going into the next race, the European Grand Prix at Valencia, what is Ferrari's focus: the reliability problems experienced in Budapest, or the qualifying problems experienced by Kimi Raikkonen in particular?
"I think both," said Domenicali. "Not only these two points but for sure reliability because we cannot accept to have these kind of problems, even if it was only 10 kilometers from the end. We cannot have this problem of reliability because we are paying too much of a price for it.
quote:Raikkonen 'not the driver Ferrari needs'.
Tuesday, 5th August 2008
Ferrari's defending F1 World Champion Kimi Raikkonen comes in for harsh words of criticism following the latest in a line of off-colour performances in the Hungarian Grand Prix last weekend.
Kimi Raikkonen has come in for a scathing attack from the Italian media following another lacklustre performance in the Hungarian Grand Prix last weekend – being described variously as ‘a pale imitation of the driver of the past' and ‘not the driver Ferrari needs'.
The defending Formula 1 World Champion has now not triumphed in seven races, putting the defence of his hard-won 2007 crown in distinct jeopardy, with both McLaren-Mercedes' Lewis Hamilton and Ferrari team-mate Felipe Massa seeming to be in considerably better shape than the Finn as the 2008 campaign races towards its conclusion.
Since Raikkonen's second – and thus far latest – victory of the season in Barcelona all the way back in April, the 28-year-old has notched up just 28 points, compared to the 42, 36 and 30 of title rivals Hamilton, Massa and Robert Kubica respectively.
Though he may have lucked into a rostrum finish with third place in Budapest, the 17-time grand prix winner failed to convince weekend-long, qualifying a lowly sixth and spending the first two-thirds of the race tucked up behind Fernando Alonso's markedly slower Renault – a fact not lost on the notoriously merciless and fickle Italian press.
‘He seems a pale imitation of the driver of the past,' blasted national sports newspaper Tuttosport. ‘This Raikkonen is not the driver that Ferrari needs. He needs to ask himself whether he really still has the desire.'
For his part, the erstwhile world championship leader has responded to claims that he is likely to hang up his F1 helmet at the end of the current campaign, second title in the bag or not.
“I never said anything like that,” he stressed. “Somebody made it up.”
There were rather warmer words, meanwhile, for Massa, who – against the odds – dominated the race around the Hungaroring, from his superbly aggressive pass all the way around the outside of pole-sitter Hamilton at the start to his cruel retirement with engine failure whilst in a commanding position a scant three laps from the chequered flag.
‘What more can Ferrari ask of its driver?' the respected La Gazzetta dello Sport mused.
wat lijkt me dat toch een verschrikkelijke kerel om in het team erbij te hebben zegquote:Alonso verwacht weinig verbetering bij Renault
06 augustus 2008
Het team van Renault kan dit seizoen niet meedoen om de overwinningen en Fernando Alonso verwacht niet dat dat volgend seizoen anders zal zijn.
"Ik denk dat het moeilijk gaat worden, ondanks dat er volgend jaar compleet nieuwe regels gelden, die voor een andere pikorde kunnen zorgen", vertelde Alonso aan de Spaanse radiozender Cadena Ser. "Ik heb echter nog nooit een auto gezien die het ene jaar in de middenmoot meerijdt, en het volgende jaar het hele veld verslaat."
"Dit soort dingen gaan stap voor stap", denkt de 27-jarige Spanjaard. "Wat onze problemen ook mogen zijn, we zullen hard moeten werken om dichterbij de voorste teams te komen. Ik denk echter dat dat heel erg moeilijk gaat worden."
Alonso staat momenteel achtste in het tussenklassement, met 18 punten.
bron
Bourdaisquote:Bourdais kan niet overweg met STR 3
Sebastien Bourdais is aan zijn eerste jaar in de Formule 1 bezig. De Fransman begon het jaar spectaculair met een zevende plaats in de GP van Australifotoë. De races daarna verliepen ook nog voortvarend. In Monaco werd de nieuwe STR 3 geïntroduceerd. Sindsdien zijn de prestaties van Bourdais schrikbarend minder geworden.
Bourdais is van mening dat het aan de auto ligt. “ Ik voel me niet erg goed in de auto ”, zegt Bourdais tegenover het Franse RMC. “ We hebben geen technische oplossing voor het probleem. De karakteristiek van de auto past gewoon niet bij me.”
De auto waar Bourdais nu in rijdt, de STR 3, is een exacte kopie van de auto waar Red Bull mee rijdt. Toro Rosso is voor de ontwikkeling van de auto volledig afhankelijk van Red Bull. Dat kan wel eens nadelig uitvallen voor Bourdais. “ Het probleem is dat ik van de vier Red Bull coureurs de enige ben die klaagt. Het is niet aan Toro Rosso om over de ontwikkeling van de auto te praten ”, aldus Bourdais.
quote:Rosberg: "We weten wat de problemen zijn"
Volgens Nico Rosberg heeft het team van Williams ontdekt waarom het de laatste tijd wat minder gaat bij de Britse renstal. De Duitser begon sterk aan het seizoen, met een podium in Australië, maar heeft sinds de Grand Prix van Turkije geen punten meer weten te scoren. Afgelopen zondag finishte Rosberg slechts als veertiende.
"We hebben onze problemen tot op de bodem uitgezocht", vertelde Rosberg aan het Britse Autosport. "We hebben nu een verkaring voor onze minder prestaties. We weten wat een van de belangrijkste oorzaken hiervoor is. Daar ben ik in Hongarije achter gekomen. We hebben hiermee een kleine stap in de goede richting gezet."
Rosberg laat weten dat het nog wel even kan duren voordat de problemen ook daadwerkelijk zijn opgelost. Rosberg: "Dit kost tijd. Je moet iets ontwerpen, daarna moet je het testen en pas daarna kun je het op de auto zetten. Dat neemt een paar weken in beslag. Op de korte termijn zul je dus nog geen verbetering zien.''
Nou ik kan niet wachten tot de optocht..quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:13 schreef DennisDeBengel het volgende:
Onboard beelden van het Valencia straten circuit:
1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.quote:
Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 04:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.
2) Geen vleugels, wel slicks, ook KERS.
3) Stratencircuits zijn "wat" goedkoper in onderhoud dan normale circuits (om de kosten terug te dringen).
4) Nordschleiffe is "iets" te hobbelig voor F1 ... daar kun je nu niet vol met een F1 auto rijden. Het circuit aanpassen kost meer dan 20 seizoenen op Valencia rijden
Er moet dan ook een trend te zien zijn bij andere teams lijkt mequote:"Ferrari en McLaren gebruiken banden anders"
Het verschil in balans tussen de McLaren en de Ferrari kan de oorzaak zijn voor het feit dat McLaren in de ene race beter presteert dan Ferrari en omgekeerd. Dat zegt bandenleverancier Bridgestone.
Bridgestone's hoofd van bandenontwikkeling Hirohide Hamashima denkt dat de ondersturende aard van de Ferrari de oorzaak is achter de kwalificatieproblemen die de Italiaanse renstal soms ervaart.
"De Ferrari heeft de neiging om onder te sturen," vertelde hij. "De McLaren overstuurt meer. Als de band veel grip heeft, zal de wagen met de neiging om over te sturen sneller zijn over een enkele ronde dan een neutrale of ondersturende wagen."
Maar als de temperaturen de lucht inschieten is Ferrari dan weer in het voordeel, meent Hamashima.
"Als je kijkt naar Hongarije en het wagengedrag van de wagen van Hamilton - na een paar ronden had hij moeite met overstuur, hij maakte veel tegensturende bewegingen. Aan de andere kant had de Ferrari na een paar ronden een goede balans," besloot hij.
quote:Bridgestone gaf nu aan welke banden het voor de resterende races voorziet. De Japanse bandenleverancier zal zachte en superzachte banden voorzien in Valencia en medium en zachte banden in Japan. In China zal Bridgestone dan weer de medium en harde banden voorzien. Voor de seizoensfinale in Brazilië voorziet Bridgestone dan weer de medium en zachte banden.
Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:22 schreef Giem het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..
Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"
En dat in minder dan 2 laps... in GT klasse.
Dit filmpje geeft de breedte wat duidelijker weer, imo
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:57 schreef LeXX het volgende:
[..]
Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.
Nog meer beelden die een indruk geven, volgens mij breed zat:
quote:Ron Dennis: Ik stop als we de titel pakken
Team-manager van McLaren, Ron Dennis, verlaat het team pas als hij een wereldkampioenschap te pakken heeft. De 61-jarige Brit werkt al sinds zijn tienerjaren bij de renstal uit Woking en is er op gebrand die loopbaan passend af te sluiten. Als McLaren dit jaar de titel pakt dan zou dat wel eens het einde kunnen zijn van Ron Dennis als manager van de ‘silberpfeilen’
Tegen Auto Motor und Sport zei Dennis: “Als ik me uit de Formule 1 terugtrek, dan alleen met een titel op zak.”
Het magazine gaf ook te kennen dat er bij McLaren alles aan gedaan wordt om die titel binnen te halen. Veel teams zijn gaandeweg hun focus naar het volgende jaar aan het verleggen maar McLaren niet. Ondanks de regelveranderingen die voor volgend jaar op stapel staan, blijft McLaren liever aan de auto van dit jaar sleutelen.
Dennis stond vorig jaar onder flinke druk na het spionageschandaal. De vastberaden manager, voorzitter en 15% eigenaar van McLaren bleef destijds echter aan als manager van het team.
quote:
Er stond gewoon 'foto' tussenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:06 schreef kepler het volgende:
[..]![]()
Ik moest echt drie keer lezen voordat ik begreep wat er stond/gebeurt was![]()
Dat zag ik ook wel, maar dat duurde dus evenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Er stond gewoon 'foto' tussen
Dat had ik er nog wel in gelezen hoor
Volgens mij is het doel om een kampioenschap te winnen, hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:26 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat hebben we vaker gezien.. en dan volgend jaar een *** auto hebben... heel slim..
Ja en dan veel te veel geld en tijd in dit jaar stoppen en volgendjaar tot de middenvelders horenquote:Op zondag 10 augustus 2008 11:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Volgens mij is het doel om een kampioenschap te winnen, hoor.
Heel slim, dus.
Beter dat dan meerdere jaren achter elkaar bij de kopgroep horen maar nooit de titel kunnen pakken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:20 schreef Giem het volgende:
[..]
Ja en dan veel te veel geld en tijd in dit jaar stoppen en volgendjaar tot de middenvelders horenDan weet ik niet wie er slim is.
erg mooi jaquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:45 schreef Atreidez het volgende:
Gave docu net op RTL7, over de GP van Zandvoort
Fok, gemistquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:45 schreef Atreidez het volgende:
Gave docu net op RTL7, over de GP van Zandvoort
Jaja, en wie bouwt er in 2010 verder op de puinhopen van VJM?quote:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:35 schreef NED het volgende:
[..]
Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.!
Als ik zoveel centen had als VJ *, een Ferrari-motoren-deal had, een ervaren coureur als Fisi en een uitblinkertje als Sutil ** ... dan had ik m'n lat toch ook wel hoog gelegd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:35 schreef NED het volgende:
[..]
Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.!
Ach.. 'blaaskaak'... noem het ambities, dat moet je wel uitstralen naar je sponsoren, werknemers en achterban.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:35 schreef NED het volgende:
[..]
Jaja, en wie bouwt er in 2010 verder op de puinhopen van VJM?
Ik begin die blaaskaak een beetje zat te worden.
Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.!
quote:Dino Toso heeft zijn gevecht tegen de ziekte kanker verloren en is vanmorgen op 39-jarige leeftijd thuis vredig gestorven. Dit heeft het diepbedroefde Renault bevestigd. De Nederlander was een gewaardeerde kracht binnen het team en maakte de succesvolste periode in haar historie mee.
,,Zijn bijdrage aan het team is fenomenaal geweest”, schrijft Renault in haar persbericht. ,,Op twee vlakken: vanwege de geweldige resultaten waar hij zijn steentje aan heeft bijgedragen en de enorme moed die hij tijdens zijn ziekbed heeft getoond. We zullen Dino missen en onze gedachten gaan uit naar zijn familie.”
Na acht succesvolle jaren was er half juni een einde gekomen aan de samenwerking tussen de aerodynamicus en Renault. Toso leidde sinds 2003 de aerodynamica-afdeling en kende zijn grootste successen in 2005 en 2006 toen Fernando Alonso en Renault twee keer op rij het WK wonnen.
,,Graag wil ik Flavio Briatore en Bob Bell bedanken voor hun professionele en persoonlijke steun tijdens onze gezamenlijke tijd bij Renault waarin we grote successen hebben gekend”, zei Toso toen in een reactie. Hij heeft acht jaar voor de Frans/Engelse renstal gewerkt.
,,Mijn passie voor de autosport heeft zich altijd geconcentreerd op de aerodynamica, en dan met name de innovatieve kant ervan. Daar wil ik nu opnieuw mee aan de slag.” Die tijd is hem niet gegund: Toso's laatste kunstje bij Renault was meewerken aan de aerodynamische update die de R28 onderging in Barcelona.
Toso’s carrière in de Formule 1 begon bij Jordan, en vanaf 2000 was hij dienst bij Renault. In 2003 werd hij tot hoofd van de aerodynamica-afdeling benoemd, maar kort daarna werd er kanker bij hem geconstateerd.
De geboren Italiaan genas, droeg bij aan de wereldkampioenschappen van Renault in 2005 en 2006 en kreeg in 2007 dus een nieuwe, belangrijke functie die Dirk de Beer inmiddels heeft overgenomen. In 2005 werd Toso uitgeroepen tot aerodynamica-specialist van het jaar binnen de Formule 1.
Naar nu blijkt is Toso opnieuw getroffen door dezelfde ziekte. Dit keer verloor hij de strijd.
KVN / FORMULE 1 RaceReport
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Had het ook al gelezen ja.
ik dacht trouwens dat er begin dit jaar een bericht naar buiten werd gebracht dat Toso was genezen
staat er toch echtquote:Naar nu blijkt is Toso opnieuw getroffen door dezelfde ziekte. Dit keer verloor hij de strijd.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[Naar nu blijkt is Toso opnieuw getroffen door dezelfde ziekte. Dit keer verloor hij de strijd]
staat er toch echt
R.I.P.
quote:
Damnquote:
quote:Raikkonen krijgt eigen postzegel
Brieven in Finland zullen vanaf september gesierd worden met de afbeelding van Kimi Raikkonen. De Finse postkantoren hebben besloten hem te eren met een postzegel.
Om de 370ste verjaardag van het Finse postbedrijf te vieren wordt een speciale postzegel uitgebracht met daarop de afbeelding van Raikkonen op het podium in Maleisië. Daarbij zal de tekst 'F1 World Champion '07 Kimi Raikkonen' staan.
De Finnen mogen hun racehelden graag eren met een postzegel, Mika Hakkinen viel dezelfde eer ten deel toen hij in 1998 zijn eerste wereldtitel pakte.
quote:Valencia track guide
By Christopher Hayes on Saturday, August 16, 2008
ValenciaOrganisers are working around the clock to get the glamorous Spanish port city of Valencia ready for its inaugural European Grand Prix next week.
The alluring Juan Carlos I Marina, which will provide the backdrop to the much anticipated 57-lap race, has already played host to the 32nd America’s Cup in 2007. And in July the 5.4km Herman Tilke-designed street circuit held its first race for Formula 3 and GT cars.
Honda protégé and GP2 star Mike Conway testifies:
“I raced at Valencia the weekend before the Hungarian Grand Prix in a GT sportscar. It’s a challenging track, although the high concrete walls give it a very different feel to somewhere like Monaco.
“The first corner is a curved right-hander, which will be taken flat-out in an F1 car, and then it’s hard on the brakes for Turn 2, a second-gear right-hander. Turn 3 is a fourth-gear kink, as are Turns 5 and 6, and the cars will probably be in seventh gear before they brake for Turn 8, which is the start of the bridge section.
“There’s a small bump as you go on and off the Astilleros Bridge, which could unsettle the cars in the wet, and then there’s a 90-degree right before the track drops away and you head down a long, curved straight. Slower cars could be a problem here in qualifying, so you need to keep your eyes on the marshals as you accelerate through the gears.
“You brake really hard for Turn 12 and it is here that it feels most like a street circuit because there are traffic lights hanging across the track and you can see buildings. A double-left comes next and you’re almost immediately into Turn 14, a fourth gear 90-degree right. Then you’re onto another long straight, at the end of which there’s a hairpin that’s not dissimilar to the Adelaide Hairpin at Magny-Cours. This will be a good overtaking opportunity.
“You’re now into the latter stages of the lap, which is characterised by some fast, sweeping corners. They take you all the way to the final corner, which is a fairly tight left-hander. The exit will be important because you’re then heading onto the start/finish straight to start another lap.”
quote:Mercedes' 25bhp advantage
McLaren have more power
Aug.18 (GMM) McLaren's 2008 car is now benefiting from the superior performance of its Mercedes-Benz engine, according to the German magazine Auto Motor und Sport.
The report claims that recent chassis improvements, including the Honda and BMW Sauber-like nose wings that debuted in Hungary, are allowing the car to perform more efficiently through the air.
Rival teams believe Mercedes' V8 engine is producing about 25 horse power more than any other 2.4 litre unit on the grid.
"If those numbers are right, then an advantage of 25 horse power with the same air resistance brings a benefit of four tenths (per lap)," BMW's technical chief Willy Rampf commented.
McLaren's MP4-23 has won the last three grands prix.
quote:Ferrari begint aan productie 2009-chassis
Het team van Ferrari start in de fabriek in Maranello met de productie van de belangrijkste onderdelen van de auto voor 2009. Zo heeft de technisch directeur van Ferrari, Aldo Costa, laten weten. Volgens Costa betekent dit niet dat de doorontwikkeling van de huidige auto op een laag pitje wordt gezet.
"We beginnen aan de productiefase van de belangrijkste onderdelen voor de 2009-auto, waaronder het chassis en de versnellingsbak", vertelde Costa. "Ferrari beschikt over de middelen om aan de auto van volgend jaar te bouwen, en tegelijkertijd onverminderd door te werken aan de doorontwikkeling van de F2008-bolide. Toch is het werken aan de nieuwe auto een grotere uitdaging dan voorheen, vanwege het feit dat er volgend jaar allerlei nieuwe regels gelden, zoals de terugkeer van de slicks en de introductie van het KERS-systeem. Dat maakt deze operatie iets gecompliceerder. Het is daarom zaak om zo efficiënt mogelijk te werken en geen fouten te maken."
"Voor komend weekend in Valencia is ons doel hetzelfde als anders: ervoor zorgen dat het team en de wagen maximaal presteren, zodat we zoveel mogelijk punten kunnen scoren en hopelijk zelfs als eerste deze race kunnen winnen."
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Weet niet of ie al ooit gepost was:
Adrian rent als een echte vent!
quote:Alonso calls for Madrid plane crash tribute
Former world champion Fernando Alonso will urge his fellow drivers to join him in paying tribute to 153 victims of yesterday's Madrid aircrash ahead of first practice for the European Grand Prix at Valencia.
The Spaniard, who will wear a black armband as a personal act of respect after a Spanair flight crashed shortly after take-off from Madrid airport, is hoping to convince the other 19 drivers on the grid to join him in a minute's silence before heading onto the Valencia street circuit for the first time.
"I will wear a black armband and I will talk with the drivers tomorrow," said Alonso. "Maybe we can do something before starting - maybe one minute's silence in the pit-lane."
Alonso also believes that the tragedy will overshadow Valencia's first grand prix.
"It will definitely change the weekend for me, because it's a tragedy what happened," he said."All the Spanish people are in shock and I am too. It's probably the saddest approach to a weekend I have had.
"Tomorrow we will start slowly to get into the weekend - life continues. But it's a different weekend compared to what it should be."
A three-day national period of mourning has been declared in Spain.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Weet niet of ie al ooit gepost was:
Adrian rent als een echte vent!
quote:Ferrari-monteur niet ernstig verwond bij pitstop
De Ferrari-monteur die bij de stop van Kimi Raikkonen omver werd gereden, heeft alleen zijn voet geblesseerd. Dat heeft het team laten weten.
De man werd omver geduwd toen Raikkonen te vroeg wegreed bij zijn tweede pitstop en werd op een brancard weggevoerd. Het zag er naar uit, maar afgezien van zijn voet is hij dus in orde. Hij gaat nog wel even naar het plaatselijke ziekenhuis voor wat onderzoeken.
*bron*quote:Massa krijgt waarschuwing en boete
De zege die Felipe Massa vanmiddag behaalde op het circuit van Valencia komt niet in gevaar. De Braziliaan heeft van de wedstrijdleiding een officiële waarschuwing gekregen, en moet daarnaast een boete van $10.000 betalen.
Massa krijgt deze straf wegens het veroorzaken van een gevaarlijke situatie in de pitstraat. Bij de tweede pitstop reed Massa weg, terwijl Adrian Sutil ook naderde. Door een oplettende Massa eindigde de race voor het tweetal niet in tranen.
De wedstrijdleiding liet tijdens de race al weten het moment na de race te onderzoeken. Dat is bij deze gebeurd, en voor de FIA is hiermee de kous af.
Eens, Massa heeft niets fout gedaan.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:36 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
*bron*
Ferrari zal de boete wel betalen (terecht), maar de officiële waarschuwing voor Massa slaat eigenlijk nergens op. Het is de fout van het team, Massa zorgt er zelfs voor dat er geen aanrijding plaats vindt.
Tot hier zou je zeggen ... NATUURLIJK is het jouw fout! Maar helaas, de volgende zin de correctie:quote:Raikkonen takes blame for pitstop blunder
By Jonathan Noble and Pablo Elizalde Sunday, August 24th 2008, 16:18 GMT
A Ferrari mechanic is carried on a stretcher in ValenciaKimi Raikkonen took the blame for the pitstop incident in which he hit a Ferrari mechanic during the European Grand Prix at Valencia.
The world champion injured a mechanic when he set off before the fuel nozzle had been removed during his seconds pitstop.
Raikkonen admitted it was his own fault.
"There is not much to say. I left (the pits) a bit too early," he told reporters after the race.
"It was my fault and unfortunately I ran over the guy who was refuelling."
quote:"We need to look and see what really happened."
Although the incident dropped Raikkonen to sixth place, in the end it mattered little, as the Finn retired when his engine exploded on lap 46.
The Ferrari driver dropped to third place in the standings, now 13 points behind Lewis Hamilton.
Raikkonen, however, believes his championship chances are still good.
"I am fine. I was not a nice weekend but it is not the first time," he said. "We are in a bit of a worse situation in the championship but if we get all the things sorted then I think we still have a chance to come back. We just need to get things as we want and try again."
The world champion did concede he needs to sort his qualifying problems quickly if he is to have a shot at retaining the crown.
"We need to get things sorted in qualifying," he added. "I think we still have a good chance, but we do the best that we can in the next races and then we will see where we are.
"We know what the issues have been, but unfortunately we haven't been able to sort them out. Hopefully now in the next test we can work a bit and try to find the solution for it. If we get the qualifying right it will help a lot."
Dat komt omdat ik het verhaal in tweeën heb gehakt. Dit zegt 'ie:quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:16 schreef Atreidez het volgende:
Ik snap je punt niet helemaal, het onderste bericht heeft op zich weinig met t bovenstaande te makenRaikonen moet gewoon ze shit in orde krijgen, want iemand met dezelfde auto rijdt m er in de qual uit en in de race.. dus tuurlijk ligt het aan m zelf
Dit gebeurde er ... als "Ze" moeten "zien wat er echt is gebeurd" terwijl de hele wereld het al heeft gezien (ook in slow motion en vanuit verschillende hoeken) dan zeg ik : standaard coureur-ik-lul-me-eruit-verhaal.quote:"It was my fault and unfortunately I ran over the guy who was refuelling. We need to look and see what really happened."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |