abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60551200


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 |34 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2008 tot nu toe:

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic
[F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008
[F1] De grote prijs van Hongarije

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Force India
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema




Wie staan er aankomend seizoen aan de start

Ferrari
1. Kimi Räikkönen
2. Felipe Massa

BMW Sauber
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

Renault
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima

Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Toyota
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri*
18. Takuma Sato
19. Anthony Davidson

Force India
20. Adrian Sutil
21. Giancarlo Fisichella

McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen

* Super Aguri is voor de GP van Turkije uit de F1 gestapt.

De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:43:05 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_60551365
Niet direct iets met F1 te maken, maar wilde het toch even posten...
quote:
Tegenspoed Olav Mol: "Shitzooi"
Uitgegeven door Bas Kaligis 4 augustus 2008 14:24 - Print artikel

Olav Mol miste de finale in Hongarije waar de F1 GP werd verreden. De symphatieke en enthousiaste TV verslaggever van RTL GP moest halsoverkop naar huis. Op zijn website verklaarde Mol zijn afwezigheid: 'De reden dat ik er niet was,...'

"Op sommige dingen in je leven kun je nooit voorbereid zijn. Zaterdagmiddag kreeg ik een teefoontje in Hongarije dat mn vrouw naar het ziekenhuis gebracht was. Door snel handelen, zo gaat dat in Spanje, wisten ze een paar uur later al wat er aan de hand was. Ze heeft een gezwel in haar hoofd en uitzaaiingen naar lever en nieren. Daarom ben ik zsm terug naar huis gegaan om haar en de kinderen te steunen. Vandaag gaan de onderzoeken verder en bepalen de doktoren de vorm van behandeling; bestralen, opereren of chemo. Normaal deel je zoiets niet zomaar met de wereld dus doe ik het om rare geruchten en opmerkingen te voorkomen. We zijn een sterk en positief gezin en gaan vol in de slag dit te overwinnen. Gelukkg is het 2008 en kunnen ze veel tegenwoordig."
bron: racexpress.nl
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=11804
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_60551559
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:43 schreef IkWilbert het volgende:
Niet direct iets met F1 te maken, maar wilde het toch even posten...
[..]
Oei, heftig zeg.
pi_60555133
Hopen voor ze dat dat allemaal goed komt, al heb ik er mn twijfels bij als ik al hoor over uitzaaiingen her en der
pi_60559072
Waar massa het ditmaal niet verdiende.
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:58:51 #6
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_60559304
zeer bout nieuws idd. Dus dan ook sterkte toegewenst......

Maarrrrr, over 3 weken de eerste nachtrace, ben dan ook zeer benieuwd
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:51 schreef HPoi het volgende:
Waar massa het ditmaal niet verdiende.


TT aanpassen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:22:25 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_60559949
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef Atreidez het volgende:
http://images.gpupdate.net/large/107325.jpg
Ik zie toch een puma logo'tje ter hoogte van ze middel. Zoiezo lijkt me de puma deal meer van invloed op teamkleding, merchandise kleding en schoenen
Stimmt, er staat Puma op de overall, maar Kimi draagt weldegelijk Alpinestars alleen mag de merknaam niet op de overall omdat Ferrari een exclusieve deal heeft met Puma.
Vergelijk de shoulderpads van Kimi maar eens met die van Christian Klien, die zijn identiek.
Puma hanteert een heel ander design op de schouders.

Overigens droeg Kimi tijdens de persconferentie wel weer zo'n bekende sponsor jacket van Puma.
pi_60560582
Meer info over de brandjes:
quote:
Hoge temperaturen oorzaak problemen brandstoftanks


Wat we eigenlijk al langer wisten, werd vandaag bevestigd. De problemen die een aantal teams hadden met het bijtanken van de wagens tijdens de Grote Prijs van Hongarije waren te wijten aan de hoge temperaturen op de Hungaroring.

Tijdens de pitstops braken er kleine brandjes uit bij Rubens Barrichello, Sebastien Bourdais en Kazuki Nakajima. Gelukkig zonder veel erg, de brandjes werden snel geblust en de rijders konden verder rijden.

Oorzaak van de bandjes was dus de hoge temperatuur, behalve bij Rubens Barrichello. Zijn Honda team geeft toe dat de aansluiting van de benzineslang op de wagen niet correct gebeurde.
En natuurlijk sterkte gewenst aan de familie Mol!
pi_60560839
Kan een modje dit toevoegen aan de TT; Waar Massa het ditmaal niet verdiende.
pi_60561426
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:53 schreef Trystar het volgende:
Kan een modje dit toevoegen aan de TT; Waar Massa het ditmaal niet verdiende.


EDIT: topicreport geplaatst. (gaat het sneller )

[ Bericht 10% gewijzigd door HPoi op 04-08-2008 22:35:55 ]
pi_60564683
TT aangepast .
sig verwijderd door FA
pi_60565488
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:07 schreef Ambrosius het volgende:
TT aangepast .
Held!
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Maarrrrr, over 3 weken de eerste nachtrace, ben dan ook zeer benieuwd
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.

[ Bericht 36% gewijzigd door Trystar op 05-08-2008 00:58:25 ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:10:10 #13
19840 Libris
Live from Singapore
pi_60565920
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:46 schreef Trystar het volgende:

[..]

Held!
[..]

Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.
Van de week even mijn kaartje voor Singapore ophalen
pi_60566519
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Stimmt, er staat Puma op de overall, maar Kimi draagt weldegelijk Alpinestars alleen mag de merknaam niet op de overall omdat Ferrari een exclusieve deal heeft met Puma.
Vergelijk de shoulderpads van Kimi maar eens met die van Christian Klien, die zijn identiek.
Puma hanteert een heel ander design op de schouders.

Overigens droeg Kimi tijdens de persconferentie wel weer zo'n bekende sponsor jacket van Puma.
Opvallend hoe zijn Alpinestars overall op zijn Puma overall lijkt. Hij lijkt precies hetzelfde te vallen, niet baggy oid, verder ook nog het ontbreken van de ''buikriem''. Massa reed nog wel rond met de overall met Puma straps. Ik moet zeggen dat Ferrari's Puma overalls best anders zijn dan die van de andere teams die met Puma rijden.
pi_60571104
3 Weken vakansie voor de F1 Echt afzien..
Where facts are few, experts are many.
pi_60573052
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 01:10 schreef Libris het volgende:

[..]

Van de week even mijn kaartje voor Singapore ophalen
->
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:24 schreef Atreidez het volgende:
3 Weken vakansie voor de F1 Echt afzien..
Pff idd duurt echt te lang
Helemaal omdat we naar een nieuw (straten)circuit gaan, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden in Valencia!
pi_60573160
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:44 schreef Trystar het volgende:

Helemaal omdat we naar een nieuw (straten)circuit gaan, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden in Valencia!
ben ook erg benieuwd

hopelijk is het breder dan monaco,ik heb eigenlijk nog geen foto's gezien van het circuit
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:53:22 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_60580592
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:46 schreef Trystar het volgende:
[..]
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.
Je hebt helemaal gelijk. Idd 'n mixup van me met Singapore
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_60581031
Onboard beelden van het Valencia straten circuit:

pi_60581219
Filmpje heb ik toevallig vanmorgen zitten kijken.. Volgens mij is het gewoon een optocht circuit
Where facts are few, experts are many.
pi_60581674
ik vind het er toch wel erg tof uitzien
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:51:57 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60581748
het is in ieder geval een circuit wat een klein foutje gelijk afstraft want die muren zijn overal wel errug dichtbij...

het heeft ook wel iets van weg een circuit in een racegame, PGR 4 / GRID achtig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_60582592
quote:
Hill tipt op Raikkonen als wereldkampioen

Damon Hill gelooft nog steeds in Kimi Raikkonen. Hoewel de Fin de voorbije weken eerder anoniem rond rijdt en hier en daar heel wat kritiek te verduren krijgt, staat hij toch nog steeds maar op vijf punten van WK-leider Lewis Hamilton in de WK tussenstand. Volgens Hill is Raikkonen nog steeds de grote favoriet op de eindzege.

"Ferrari blijft altijd gevaarlijk. We komen nu aan een gedeelte van het seizoen met circuits die Ferrari echt liggen. Ik zet mijn geld op Raikkonen."

Verder gaf Hill nog aan dat hij denkt dat Lewis Hamilton iets te zelfzeker was na de kwalificaties voor de Grote Prijs van Hongarije en daardoor de race verloor.

"Hij (Hamilton nvdr.) zei voor de race dat hij zichzelf niet zou overschatten en goed zou opletten voor de concurrentie maar volgens mij dacht hij bij zichzelf dat het al binnen was. Na z'n mindere start wou hij het waarschijnlijk goed maken en daardoor deed hij dingen fout," aldus Damin Hill.

» Gepost door Wesley Jeunen - 5/08/2008 17:21

bron: www.f1journaal.be
Tuurlijk pakt Kimi hem weer. No question about it.

En hij gaat voor de 4de keer op rij gewoon Spa winnen!!!

Go Kimi go!!!!
pi_60582981
Wat Ferrari nieuws:
quote:
Massa suffered oil pressure problem
by Niamh O'Mahony, 04 August 2008

Felipe Massa's Race Engineer Rob Smedley has confirmed to Setanta Ireland that an oil pressure problem was the reason behind the Brazilian's disheartening exit from the Hungarian Grand Prix.

Massa was on course for his fourth win of the season until smoke bellowed from the rear of his Ferrari with just three laps remaining.

Smedley, however, did take immense pleasure from seeing his charge pass title rival Lewis Hamilton on the opening lap of the race after the ease with which the 23-year-old got by the Ferrari driver at the Germany Grand Prix.

"We have no real idea what happened at the minute - we know it was oil pressure but that's about all we know. We're just very disappointed being so close to a win," he told Setanta Ireland.

"It was a very good start [from Felipe], very enjoyable. Lewis Hamilton made a comment I think about two weeks ago that Felipe wouldn't go past him so easy, but I think we saw the answer to that [in Hungary]."

Speaking to Gary Anderson, Massa also insisted that he can be happy with his year so - despite the missed opportunities.

"I can manage to work very well with the car and to get the best out of it, so I am happy with my performance," he said.

"For sure when you do a good job and there are still people in front, it is disappointing but I am not disappointed with me, just the circumstances."
quote:
Ferrari paranoid over Raikkonen engine
05 August 2008

After Felipe Massa's engine blew just three laps before the end of the Hungarian Grand Prix, Ferrari noted that Kimi Raikkonen, now running third, appeared to have a problem at the same time.

"At the end, we told him to take it easy because we felt that we had a mechanical problem at the rear of the car so we didn't want to take any risks," Ferrari team boss Stefano Domenicali said. "We wanted him to bring the car home after what we saw unfortunately with Felipe on the same lap."

Did it have any bearing on Felipe's problem? "No, no, no. Completely different," emphasised Domenicali. "We saw there was something on the mechanical side on the rear that was not properly working."

So going into the next race, the European Grand Prix at Valencia, what is Ferrari's focus: the reliability problems experienced in Budapest, or the qualifying problems experienced by Kimi Raikkonen in particular?

"I think both," said Domenicali. "Not only these two points but for sure reliability because we cannot accept to have these kind of problems, even if it was only 10 kilometers from the end. We cannot have this problem of reliability because we are paying too much of a price for it.
quote:
Raikkonen 'not the driver Ferrari needs'.
Tuesday, 5th August 2008

Ferrari's defending F1 World Champion Kimi Raikkonen comes in for harsh words of criticism following the latest in a line of off-colour performances in the Hungarian Grand Prix last weekend.

Kimi Raikkonen has come in for a scathing attack from the Italian media following another lacklustre performance in the Hungarian Grand Prix last weekend – being described variously as ‘a pale imitation of the driver of the past' and ‘not the driver Ferrari needs'.

The defending Formula 1 World Champion has now not triumphed in seven races, putting the defence of his hard-won 2007 crown in distinct jeopardy, with both McLaren-Mercedes' Lewis Hamilton and Ferrari team-mate Felipe Massa seeming to be in considerably better shape than the Finn as the 2008 campaign races towards its conclusion.

Since Raikkonen's second – and thus far latest – victory of the season in Barcelona all the way back in April, the 28-year-old has notched up just 28 points, compared to the 42, 36 and 30 of title rivals Hamilton, Massa and Robert Kubica respectively.

Though he may have lucked into a rostrum finish with third place in Budapest, the 17-time grand prix winner failed to convince weekend-long, qualifying a lowly sixth and spending the first two-thirds of the race tucked up behind Fernando Alonso's markedly slower Renault – a fact not lost on the notoriously merciless and fickle Italian press.

‘He seems a pale imitation of the driver of the past,' blasted national sports newspaper Tuttosport. ‘This Raikkonen is not the driver that Ferrari needs. He needs to ask himself whether he really still has the desire.'

For his part, the erstwhile world championship leader has responded to claims that he is likely to hang up his F1 helmet at the end of the current campaign, second title in the bag or not.

“I never said anything like that,” he stressed. “Somebody made it up.”

There were rather warmer words, meanwhile, for Massa, who – against the odds – dominated the race around the Hungaroring, from his superbly aggressive pass all the way around the outside of pole-sitter Hamilton at the start to his cruel retirement with engine failure whilst in a commanding position a scant three laps from the chequered flag.

‘What more can Ferrari ask of its driver?' the respected La Gazzetta dello Sport mused.
Calm down, please!
pi_60597222
quote:
Alonso verwacht weinig verbetering bij Renault
06 augustus 2008

Het team van Renault kan dit seizoen niet meedoen om de overwinningen en Fernando Alonso verwacht niet dat dat volgend seizoen anders zal zijn.

"Ik denk dat het moeilijk gaat worden, ondanks dat er volgend jaar compleet nieuwe regels gelden, die voor een andere pikorde kunnen zorgen", vertelde Alonso aan de Spaanse radiozender Cadena Ser. "Ik heb echter nog nooit een auto gezien die het ene jaar in de middenmoot meerijdt, en het volgende jaar het hele veld verslaat."

"Dit soort dingen gaan stap voor stap", denkt de 27-jarige Spanjaard. "Wat onze problemen ook mogen zijn, we zullen hard moeten werken om dichterbij de voorste teams te komen. Ik denk echter dat dat heel erg moeilijk gaat worden."

Alonso staat momenteel achtste in het tussenklassement, met 18 punten.
bron
wat lijkt me dat toch een verschrikkelijke kerel om in het team erbij te hebben zeg
altijd maar negatief...ik snap best dat je realistisch moet blijven maar juist in een periode dat het steeds beter gaat mag je je ook wel eens positief over je team uitlaten.

alonso
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60626154
quote:
Bourdais kan niet overweg met STR 3

Sebastien Bourdais is aan zijn eerste jaar in de Formule 1 bezig. De Fransman begon het jaar spectaculair met een zevende plaats in de GP van Australifotoë. De races daarna verliepen ook nog voortvarend. In Monaco werd de nieuwe STR 3 geïntroduceerd. Sindsdien zijn de prestaties van Bourdais schrikbarend minder geworden.

Bourdais is van mening dat het aan de auto ligt. “ Ik voel me niet erg goed in de auto ”, zegt Bourdais tegenover het Franse RMC. “ We hebben geen technische oplossing voor het probleem. De karakteristiek van de auto past gewoon niet bij me.”

De auto waar Bourdais nu in rijdt, de STR 3, is een exacte kopie van de auto waar Red Bull mee rijdt. Toro Rosso is voor de ontwikkeling van de auto volledig afhankelijk van Red Bull. Dat kan wel eens nadelig uitvallen voor Bourdais. “ Het probleem is dat ik van de vier Red Bull coureurs de enige ben die klaagt. Het is niet aan Toro Rosso om over de ontwikkeling van de auto te praten ”, aldus Bourdais.
Bourdais
Gewoon een gebrek aan talent bij Bourdais, kijk maar naar Vettel die weet wel raad met de STR 3.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 13:58:56 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60626384
Die kan dus terug naar Amerika
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_60627936
Je kan, als iemand 1 keer kampioen wordt bij de champcar, misschien nog spreken van geluk. Maar 4 keer op rij je titel prolongeren, ook al was het niet t beste veld wat er te vinden is, blijft alsnog een prestatie hoor.. in mijn optiek

Jos kon toch ook niet zo goed overweg met de benetton van 94
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:19:18 #29
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_60629018
Inderdaad, dat Bourdais een behoorlijk stukje kan sturen lijkt me duidelijk. Maar één van de kwaliteiten van een formule 1 coureur lijkt me toch ook het kunnen aanpassen en inspelen op het materiaal en de omstandigheden.

En anders kan Bourdais beter op zoek naar een ander team want bij Toro Rosso zal hij ook in 2009 geen op-maat-gemaakt chassis krijgen.
pi_60643061
tvp
pi_60649616
Meeleesgeval
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_60649802
Max Mosley, you dirty old man!
pi_60651242
quote:
Rosberg: "We weten wat de problemen zijn"

Volgens Nico Rosberg heeft het team van Williams ontdekt waarom het de laatste tijd wat minder gaat bij de Britse renstal. De Duitser begon sterk aan het seizoen, met een podium in Australië, maar heeft sinds de Grand Prix van Turkije geen punten meer weten te scoren. Afgelopen zondag finishte Rosberg slechts als veertiende.

"We hebben onze problemen tot op de bodem uitgezocht", vertelde Rosberg aan het Britse Autosport. "We hebben nu een verkaring voor onze minder prestaties. We weten wat een van de belangrijkste oorzaken hiervoor is. Daar ben ik in Hongarije achter gekomen. We hebben hiermee een kleine stap in de goede richting gezet."

Rosberg laat weten dat het nog wel even kan duren voordat de problemen ook daadwerkelijk zijn opgelost. Rosberg: "Dit kost tijd. Je moet iets ontwerpen, daarna moet je het testen en pas daarna kun je het op de auto zetten. Dat neemt een paar weken in beslag. Op de korte termijn zul je dus nog geen verbetering zien.''
pi_60651709
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:13 schreef DennisDeBengel het volgende:
Onboard beelden van het Valencia straten circuit:


Nou ik kan niet wachten tot de optocht..

Ik snap de F1 echt niet meer... de auto's moeten allemaal maar aangepast worden zodat inhalen makkelijker wordt. Geen motor ontwikkeling meer, volgend jaar bijna geen vleugels meer enz enz.. (we krijgen dus A1GP 2) Allemaal om de kosten terug te dringen.. en meer inhaal acties te krijgen..

Maar vervolgens gaan we wel naar circuits die niet veel breder zijn dan een fietspad en waar we netjes in een optocht naar het Zwart/Wit geblokt kunnen... Gewoon weer de rijders circuits terug en niet al die achterlijke stratenciruits..

Herstel de 'Nordschleife' weer, en ga daar rijden.. niet een een stad.. daar ga je wonen, niet racen...
pi_60676848
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:53 schreef Giem het volgende:

[..]
1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.

2) Geen vleugels, wel slicks, ook KERS.

3) Stratencircuits zijn "wat" goedkoper in onderhoud dan normale circuits (om de kosten terug te dringen).

4) Nordschleiffe is "iets" te hobbelig voor F1 ... daar kun je nu niet vol met een F1 auto rijden. Het circuit aanpassen kost meer dan 20 seizoenen op Valencia rijden

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 09-08-2008 04:53:03 ]
Calm down, please!
pi_60678196
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 04:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.

2) Geen vleugels, wel slicks, ook KERS.

3) Stratencircuits zijn "wat" goedkoper in onderhoud dan normale circuits (om de kosten terug te dringen).

4) Nordschleiffe is "iets" te hobbelig voor F1 ... daar kun je nu niet vol met een F1 auto rijden. Het circuit aanpassen kost meer dan 20 seizoenen op Valencia rijden
Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..
pi_60678631
Het circuit in Valencia is verre van smal Giem, inhaalmogelijkheden zat!
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_60680062
Bridgestone geeft zelf aan dat de banden wellicht de oorzaak zijn van het wisselende presteren van McLaren en Ferrari.
quote:
"Ferrari en McLaren gebruiken banden anders"

Het verschil in balans tussen de McLaren en de Ferrari kan de oorzaak zijn voor het feit dat McLaren in de ene race beter presteert dan Ferrari en omgekeerd. Dat zegt bandenleverancier Bridgestone.

Bridgestone's hoofd van bandenontwikkeling Hirohide Hamashima denkt dat de ondersturende aard van de Ferrari de oorzaak is achter de kwalificatieproblemen die de Italiaanse renstal soms ervaart.

"De Ferrari heeft de neiging om onder te sturen," vertelde hij. "De McLaren overstuurt meer. Als de band veel grip heeft, zal de wagen met de neiging om over te sturen sneller zijn over een enkele ronde dan een neutrale of ondersturende wagen."

Maar als de temperaturen de lucht inschieten is Ferrari dan weer in het voordeel, meent Hamashima.

"Als je kijkt naar Hongarije en het wagengedrag van de wagen van Hamilton - na een paar ronden had hij moeite met overstuur, hij maakte veel tegensturende bewegingen. Aan de andere kant had de Ferrari na een paar ronden een goede balans," besloot hij.
Er moet dan ook een trend te zien zijn bij andere teams lijkt me Gaat dit bijvoorbeeld ook op voor het goede presteren van Toyota, of juist van Williams?

Uit een ander artikel is te lezen welke banden er meegaan naar de resterende GP's:
quote:
Bridgestone gaf nu aan welke banden het voor de resterende races voorziet. De Japanse bandenleverancier zal zachte en superzachte banden voorzien in Valencia en medium en zachte banden in Japan. In China zal Bridgestone dan weer de medium en harde banden voorzien. Voor de seizoensfinale in Brazilië voorziet Bridgestone dan weer de medium en zachte banden.


[ Bericht 16% gewijzigd door LeXX op 09-08-2008 11:51:01 ]
pi_60680129
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:22 schreef Giem het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..
Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"

En dat in minder dan 2 laps... in GT klasse.



Dit filmpje geeft de breedte wat duidelijker weer, imo
Calm down, please!
pi_60680281
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"

En dat in minder dan 2 laps... in GT klasse.



Dit filmpje geeft de breedte wat duidelijker weer, imo
Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.
Nog meer beelden die een indruk geven, volgens mij breed zat :
pi_60681944
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:57 schreef LeXX het volgende:

[..]

Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.
Nog meer beelden die een indruk geven, volgens mij breed zat :
hahahaha

Of de pits een beetje stoffig zijn (7:04 minuten in je filmpje)
Calm down, please!
pi_60682516
Net ff gereden met F1 op Valencia in rFactor, maar haal net 1.55 Kan nog wel sneller, maar gok toch dat de tijd rond de 1.40 gaat liggen, hoop lanzame bochten met kleine rechte stukjes ertussen.
Where facts are few, experts are many.
pi_60687449
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_60688883
quote:
Ron Dennis: Ik stop als we de titel pakken

Team-manager van McLaren, Ron Dennis, verlaat het team pas als hij een wereldkampioenschap te pakken heeft. De 61-jarige Brit werkt al sinds zijn tienerjaren bij de renstal uit Woking en is er op gebrand die loopbaan passend af te sluiten. Als McLaren dit jaar de titel pakt dan zou dat wel eens het einde kunnen zijn van Ron Dennis als manager van de ‘silberpfeilen’

Tegen Auto Motor und Sport zei Dennis: “Als ik me uit de Formule 1 terugtrek, dan alleen met een titel op zak.”

Het magazine gaf ook te kennen dat er bij McLaren alles aan gedaan wordt om die titel binnen te halen. Veel teams zijn gaandeweg hun focus naar het volgende jaar aan het verleggen maar McLaren niet. Ondanks de regelveranderingen die voor volgend jaar op stapel staan, blijft McLaren liever aan de auto van dit jaar sleutelen.

Dennis stond vorig jaar onder flinke druk na het spionageschandaal. De vastberaden manager, voorzitter en 15% eigenaar van McLaren bleef destijds echter aan als manager van het team.


[ Bericht 0% gewijzigd door Trystar op 09-08-2008 21:02:56 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:07:20 #45
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60689471
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:39 schreef Trystar het volgende:

[..]


quote:
tienfotoerjaren
zn wat?
The line is a dot to you!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:07:59 #46
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_60689485
Nog mensen die morgen naar de F1-coureurs van de toekomst gaan kijken, oftewel, naar de Masters of Formula 3 gaan op het circuit van Zolder?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_60690739
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:07 schreef kepler het volgende:

[..]


[..]

zn wat?

Z'n tienerjaren
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:06:28 #48
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60690792
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:03 schreef Trystar het volgende:

[..]


Z'n tienerjaren


Ik moest echt drie keer lezen voordat ik begreep wat er stond/gebeurt was
The line is a dot to you!
pi_60691542
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:06 schreef kepler het volgende:

[..]



Ik moest echt drie keer lezen voordat ik begreep wat er stond/gebeurt was
Er stond gewoon 'foto' tussen

Dat had ik er nog wel in gelezen hoor
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_60695519
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:39 schreef Trystar het volgende:

[..]


Dat hebben we vaker gezien.. en dan volgend jaar een *** auto hebben... heel slim..
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:06:42 #51
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60700746
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Er stond gewoon 'foto' tussen

Dat had ik er nog wel in gelezen hoor
Dat zag ik ook wel, maar dat duurde dus even Vooral omdat je gewoon snel aan het lezen bent, en dan twee zinnen later denkt: Wat was dat nu weer voor woord???
The line is a dot to you!
pi_60701545
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:26 schreef Giem het volgende:

[..]

Dat hebben we vaker gezien.. en dan volgend jaar een *** auto hebben... heel slim..
Volgens mij is het doel om een kampioenschap te winnen, hoor.

Heel slim, dus.
Calm down, please!
pi_60701592
Als Kovalainen ze best doet zitten er misschien nog wel 2 kampioenschappen in
Where facts are few, experts are many.
pi_60703313
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 11:44 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Volgens mij is het doel om een kampioenschap te winnen, hoor.

Heel slim, dus.
Ja en dan veel te veel geld en tijd in dit jaar stoppen en volgendjaar tot de middenvelders horen Dan weet ik niet wie er slim is.
pi_60705843
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:20 schreef Giem het volgende:

[..]

Ja en dan veel te veel geld en tijd in dit jaar stoppen en volgendjaar tot de middenvelders horen Dan weet ik niet wie er slim is.
Beter dat dan meerdere jaren achter elkaar bij de kopgroep horen maar nooit de titel kunnen pakken.
Nu zitten ze er dichtbij dus zetten ze er alles op om de titel pakken.

Volgend jaar -met de komst van alle veranderingen- zullen alle teams toch wel aan het kutten zijn.
Zo denk ik bijvoorbeeld dat Honda volgend jaar wellicht sterker kan zijn dan een team als BMW.
Calm down, please!
pi_60710502
Gave docu net op RTL7, over de GP van Zandvoort
Where facts are few, experts are many.
pi_60710518
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:45 schreef Atreidez het volgende:
Gave docu net op RTL7, over de GP van Zandvoort
erg mooi ja

villeneuve die hem effe in de achteruit gooit en doorrijd
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60710582
Ja, ik dacht dat t alleen een lekke band was Velg compleet afgebroken..
Where facts are few, experts are many.
pi_60716629
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:45 schreef Atreidez het volgende:
Gave docu net op RTL7, over de GP van Zandvoort
Fok, gemist Hopelijk nog ergens op het net te vinden.....
pi_60771064
quote:
Jaja, en wie bouwt er in 2010 verder op de puinhopen van VJM?

Ik begin die blaaskaak een beetje zat te worden.
Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.

!
pi_60771473
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:35 schreef NED het volgende:

[..]

Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.

!

Dat zullen ze een wonder nodig hebben en 2 andere coureurs.
pi_60775655
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:35 schreef NED het volgende:

[..]

Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.

!
Als ik zoveel centen had als VJ *, een Ferrari-motoren-deal had, een ervaren coureur als Fisi en een uitblinkertje als Sutil ** ... dan had ik m'n lat toch ook wel hoog gelegd.

* net worth of US$1.2 billion

** jaja ... uitblinkertje : Hij begon op 14-jarige leeftijd met karten. In 2002 nam hij deel aan de Zwitserse Formule Ford, en won alle tien races, vanaf poleposition. In dat zelfde seizoen won hij vijf races in de Oostenrijkse Formula Masters. Voor Adrian naar de Formule 1 ging racete hij in de All-Japan F3, hij werd daar tevens kampioen.
Calm down, please!
pi_60780380
En voor alsnog heeft hij (imo) bar weinig van al dat talent laten zien in de F1.

Ja, een keertje, met veel geluk vooraan eruit getetst worden door Kimi, maargoed, als die race normaal verlopen was had hij ook niet op die plek gereden.

Nee, ik ben niet onder de indruk van Sutil. Helemaal niet zelfs.

  woensdag 13 augustus 2008 @ 00:41:02 #64
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_60781118
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:35 schreef NED het volgende:

[..]

Jaja, en wie bouwt er in 2010 verder op de puinhopen van VJM?

Ik begin die blaaskaak een beetje zat te worden.
Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.

!
Ach.. 'blaaskaak'... noem het ambities, dat moet je wel uitstralen naar je sponsoren, werknemers en achterban.
Remember Spyker? Ik heb de term 'aansluiting bij de middenmoot' daar ook regelmatig horen vallen voor aanvang van het 2007 seizoen. Albers heeft volgens mij zelfs een keer het woord 'podium' in de mond durven nemen, al erkende hij wel dat daar wat geluk voor nodig zou zijn.
Anders misschien Minardi 2003 met Jos De Baas? Dezelfde termen, zelfde ambitie -> uiteindeljk een teleurstelling.

Over 3 jaar is het een ander team, met een andere naam in dezelfde uitzichtloze positie met dezelfde grote ambities.

Al valt natuurlijk nooit uit te sluiten dat VJM er echt iets van bouwt, maar hij heeft het verleden tegen zich.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 13-08-2008 13:53:10 ]
pi_60797271
Dino Toso overleden...
quote:
Dino Toso heeft zijn gevecht tegen de ziekte kanker verloren en is vanmorgen op 39-jarige leeftijd thuis vredig gestorven. Dit heeft het diepbedroefde Renault bevestigd. De Nederlander was een gewaardeerde kracht binnen het team en maakte de succesvolste periode in haar historie mee.

,,Zijn bijdrage aan het team is fenomenaal geweest”, schrijft Renault in haar persbericht. ,,Op twee vlakken: vanwege de geweldige resultaten waar hij zijn steentje aan heeft bijgedragen en de enorme moed die hij tijdens zijn ziekbed heeft getoond. We zullen Dino missen en onze gedachten gaan uit naar zijn familie.”

Na acht succesvolle jaren was er half juni een einde gekomen aan de samenwerking tussen de aerodynamicus en Renault. Toso leidde sinds 2003 de aerodynamica-afdeling en kende zijn grootste successen in 2005 en 2006 toen Fernando Alonso en Renault twee keer op rij het WK wonnen.

,,Graag wil ik Flavio Briatore en Bob Bell bedanken voor hun professionele en persoonlijke steun tijdens onze gezamenlijke tijd bij Renault waarin we grote successen hebben gekend”, zei Toso toen in een reactie. Hij heeft acht jaar voor de Frans/Engelse renstal gewerkt.

,,Mijn passie voor de autosport heeft zich altijd geconcentreerd op de aerodynamica, en dan met name de innovatieve kant ervan. Daar wil ik nu opnieuw mee aan de slag.” Die tijd is hem niet gegund: Toso's laatste kunstje bij Renault was meewerken aan de aerodynamische update die de R28 onderging in Barcelona.

Toso’s carrière in de Formule 1 begon bij Jordan, en vanaf 2000 was hij dienst bij Renault. In 2003 werd hij tot hoofd van de aerodynamica-afdeling benoemd, maar kort daarna werd er kanker bij hem geconstateerd.

De geboren Italiaan genas, droeg bij aan de wereldkampioenschappen van Renault in 2005 en 2006 en kreeg in 2007 dus een nieuwe, belangrijke functie die Dirk de Beer inmiddels heeft overgenomen. In 2005 werd Toso uitgeroepen tot aerodynamica-specialist van het jaar binnen de Formule 1.

Naar nu blijkt is Toso opnieuw getroffen door dezelfde ziekte. Dit keer verloor hij de strijd.

KVN / FORMULE 1 RaceReport
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:15:42 #66
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_60799520
Had het ook al gelezen ja.

ik dacht trouwens dat er begin dit jaar een bericht naar buiten werd gebracht dat Toso was genezen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_60800243
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Had het ook al gelezen ja.

ik dacht trouwens dat er begin dit jaar een bericht naar buiten werd gebracht dat Toso was genezen
quote:
Naar nu blijkt is Toso opnieuw getroffen door dezelfde ziekte. Dit keer verloor hij de strijd.
staat er toch echt

R.I.P.
Calm down, please!
pi_60800324
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:03 schreef kevin6188 het volgende:
Dino Toso overleden...
[..]


R.I.P.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:52:04 #69
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_60800337
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[Naar nu blijkt is Toso opnieuw getroffen door dezelfde ziekte. Dit keer verloor hij de strijd]

staat er toch echt

R.I.P.
Niet goed gelezen dus.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_60801050
wat een kutbericht
en nog zo jong

ik wist trouwens niet eens dat ie ziek was
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60802383
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:03 schreef kevin6188 het volgende:
Dino Toso overleden...
[..]
Sterkte voor de nabestaanden

overgenomen op FOK!sport
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_60803379
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:03 schreef kevin6188 het volgende:
Dino Toso overleden...
[..]


Damn
RIP

Vond hem vooral tijdens zijn Jordan-periode erg gaaf als enthousiasteling tijdens de uitzendingen. Kutziekte....
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_60808670
tvp
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 13 augustus 2008 @ 23:18:43 #74
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_60811914
wat een rot einde van de dag zeg. toen ik het nieuws over Dino las
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 13 augustus 2008 @ 23:21:32 #75
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60812003
damn, dat wens je niemand toe natuurlijk...
The line is a dot to you!
pi_60823170
Dit nieuws mag niet onopgemerkt blijven:
quote:
Raikkonen krijgt eigen postzegel

Brieven in Finland zullen vanaf september gesierd worden met de afbeelding van Kimi Raikkonen. De Finse postkantoren hebben besloten hem te eren met een postzegel.

Om de 370ste verjaardag van het Finse postbedrijf te vieren wordt een speciale postzegel uitgebracht met daarop de afbeelding van Raikkonen op het podium in Maleisië. Daarbij zal de tekst 'F1 World Champion '07 Kimi Raikkonen' staan.

De Finnen mogen hun racehelden graag eren met een postzegel, Mika Hakkinen viel dezelfde eer ten deel toen hij in 1998 zijn eerste wereldtitel pakte.
pi_60837417
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_60842179
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_60876604
Piquet verhaal : Ah ... ik zie nu dat dit ook op FokSport staat my bad

Dan maar een Valencia Track Guide:
quote:
Valencia track guide
By Christopher Hayes on Saturday, August 16, 2008

ValenciaOrganisers are working around the clock to get the glamorous Spanish port city of Valencia ready for its inaugural European Grand Prix next week.

The alluring Juan Carlos I Marina, which will provide the backdrop to the much anticipated 57-lap race, has already played host to the 32nd America’s Cup in 2007. And in July the 5.4km Herman Tilke-designed street circuit held its first race for Formula 3 and GT cars.

Honda protégé and GP2 star Mike Conway testifies:

“I raced at Valencia the weekend before the Hungarian Grand Prix in a GT sportscar. It’s a challenging track, although the high concrete walls give it a very different feel to somewhere like Monaco.

“The first corner is a curved right-hander, which will be taken flat-out in an F1 car, and then it’s hard on the brakes for Turn 2, a second-gear right-hander. Turn 3 is a fourth-gear kink, as are Turns 5 and 6, and the cars will probably be in seventh gear before they brake for Turn 8, which is the start of the bridge section.

“There’s a small bump as you go on and off the Astilleros Bridge, which could unsettle the cars in the wet, and then there’s a 90-degree right before the track drops away and you head down a long, curved straight. Slower cars could be a problem here in qualifying, so you need to keep your eyes on the marshals as you accelerate through the gears.

“You brake really hard for Turn 12 and it is here that it feels most like a street circuit because there are traffic lights hanging across the track and you can see buildings. A double-left comes next and you’re almost immediately into Turn 14, a fourth gear 90-degree right. Then you’re onto another long straight, at the end of which there’s a hairpin that’s not dissimilar to the Adelaide Hairpin at Magny-Cours. This will be a good overtaking opportunity.

“You’re now into the latter stages of the lap, which is characterised by some fast, sweeping corners. They take you all the way to the final corner, which is a fairly tight left-hander. The exit will be important because you’re then heading onto the start/finish straight to start another lap.”
Calm down, please!
pi_60903128
Iemand ook iets gehoord van Sato en Toro Rosso?
pi_60941696
quote:
Mercedes' 25bhp advantage
McLaren have more power

Aug.18 (GMM) McLaren's 2008 car is now benefiting from the superior performance of its Mercedes-Benz engine, according to the German magazine Auto Motor und Sport.

The report claims that recent chassis improvements, including the Honda and BMW Sauber-like nose wings that debuted in Hungary, are allowing the car to perform more efficiently through the air.

Rival teams believe Mercedes' V8 engine is producing about 25 horse power more than any other 2.4 litre unit on the grid.

"If those numbers are right, then an advantage of 25 horse power with the same air resistance brings a benefit of four tenths (per lap)," BMW's technical chief Willy Rampf commented.

McLaren's MP4-23 has won the last three grands prix.
Calm down, please!
pi_60956754
quote:
Ferrari begint aan productie 2009-chassis

Het team van Ferrari start in de fabriek in Maranello met de productie van de belangrijkste onderdelen van de auto voor 2009. Zo heeft de technisch directeur van Ferrari, Aldo Costa, laten weten. Volgens Costa betekent dit niet dat de doorontwikkeling van de huidige auto op een laag pitje wordt gezet.

"We beginnen aan de productiefase van de belangrijkste onderdelen voor de 2009-auto, waaronder het chassis en de versnellingsbak", vertelde Costa. "Ferrari beschikt over de middelen om aan de auto van volgend jaar te bouwen, en tegelijkertijd onverminderd door te werken aan de doorontwikkeling van de F2008-bolide. Toch is het werken aan de nieuwe auto een grotere uitdaging dan voorheen, vanwege het feit dat er volgend jaar allerlei nieuwe regels gelden, zoals de terugkeer van de slicks en de introductie van het KERS-systeem. Dat maakt deze operatie iets gecompliceerder. Het is daarom zaak om zo efficiënt mogelijk te werken en geen fouten te maken."

"Voor komend weekend in Valencia is ons doel hetzelfde als anders: ervoor zorgen dat het team en de wagen maximaal presteren, zodat we zoveel mogelijk punten kunnen scoren en hopelijk zelfs als eerste deze race kunnen winnen."
pi_60972494
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:23:22 #84
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_60976327
Weet niet of ie al ooit gepost was:

Adrian rent als een echte vent!
pi_60976698
Gepost of niet, heb t live gezien.. Weet niet in welke staat die uit de auto kwam, maar het zal niet misstaan op de roze parade
Where facts are few, experts are many.
pi_60978443
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Weet niet of ie al ooit gepost was:

Adrian rent als een echte vent!
(had het al gezien live)
pi_60994867
F1-manager - de prijzen dit jaar

En er is een Geheugensteuntje verstuurd! Dit keer een 'normale' met een verwijzing naar bovenstaand bericht.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 augustus 2008 @ 00:36:25 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60997744
[Special] Het stratencircuit in Valencia deel 1

Voor de liefhebbers is er alvast een preview van het stratencircuit van Valencia, waar komend weekend geracet gaat worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61013042
quote:
Alonso calls for Madrid plane crash tribute

Former world champion Fernando Alonso will urge his fellow drivers to join him in paying tribute to 153 victims of yesterday's Madrid aircrash ahead of first practice for the European Grand Prix at Valencia.

The Spaniard, who will wear a black armband as a personal act of respect after a Spanair flight crashed shortly after take-off from Madrid airport, is hoping to convince the other 19 drivers on the grid to join him in a minute's silence before heading onto the Valencia street circuit for the first time.

"I will wear a black armband and I will talk with the drivers tomorrow," said Alonso. "Maybe we can do something before starting - maybe one minute's silence in the pit-lane."

Alonso also believes that the tragedy will overshadow Valencia's first grand prix.

"It will definitely change the weekend for me, because it's a tragedy what happened," he said."All the Spanish people are in shock and I am too. It's probably the saddest approach to a weekend I have had.

"Tomorrow we will start slowly to get into the weekend - life continues. But it's a different weekend compared to what it should be."

A three-day national period of mourning has been declared in Spain.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 augustus 2008 @ 21:48:27 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61021544
[Special] Het stratencircuit in Valencia deel 2

Het tweede en laatste deel van de reportage over het circuit in Valencia
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61066126
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:40:25 #92
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_61081686
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Weet niet of ie al ooit gepost was:

Adrian rent als een echte vent!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_61088578
quote:
Ferrari-monteur niet ernstig verwond bij pitstop

De Ferrari-monteur die bij de stop van Kimi Raikkonen omver werd gereden, heeft alleen zijn voet geblesseerd. Dat heeft het team laten weten.

De man werd omver geduwd toen Raikkonen te vroeg wegreed bij zijn tweede pitstop en werd op een brancard weggevoerd. Het zag er naar uit, maar afgezien van zijn voet is hij dus in orde. Hij gaat nog wel even naar het plaatselijke ziekenhuis voor wat onderzoeken.
pi_61089005
quote:
Massa krijgt waarschuwing en boete
De zege die Felipe Massa vanmiddag behaalde op het circuit van Valencia komt niet in gevaar. De Braziliaan heeft van de wedstrijdleiding een officiële waarschuwing gekregen, en moet daarnaast een boete van $10.000 betalen.

Massa krijgt deze straf wegens het veroorzaken van een gevaarlijke situatie in de pitstraat. Bij de tweede pitstop reed Massa weg, terwijl Adrian Sutil ook naderde. Door een oplettende Massa eindigde de race voor het tweetal niet in tranen.

De wedstrijdleiding liet tijdens de race al weten het moment na de race te onderzoeken. Dat is bij deze gebeurd, en voor de FIA is hiermee de kous af.
*bron*

Ferrari zal de boete wel betalen (terecht), maar de officiële waarschuwing voor Massa slaat eigenlijk nergens op. Het is de fout van het team, Massa zorgt er zelfs voor dat er geen aanrijding plaats vindt.
pi_61089149
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:36 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

*bron*

Ferrari zal de boete wel betalen (terecht), maar de officiële waarschuwing voor Massa slaat eigenlijk nergens op. Het is de fout van het team, Massa zorgt er zelfs voor dat er geen aanrijding plaats vindt.
Eens, Massa heeft niets fout gedaan.
pi_61105516
Het blijft een piemol van een lul, die Kimi
quote:
Raikkonen takes blame for pitstop blunder
By Jonathan Noble and Pablo Elizalde Sunday, August 24th 2008, 16:18 GMT

A Ferrari mechanic is carried on a stretcher in ValenciaKimi Raikkonen took the blame for the pitstop incident in which he hit a Ferrari mechanic during the European Grand Prix at Valencia.

The world champion injured a mechanic when he set off before the fuel nozzle had been removed during his seconds pitstop.

Raikkonen admitted it was his own fault.

"There is not much to say. I left (the pits) a bit too early," he told reporters after the race.

"It was my fault and unfortunately I ran over the guy who was refuelling."
Tot hier zou je zeggen ... NATUURLIJK is het jouw fout! Maar helaas, de volgende zin de correctie:
quote:
"We need to look and see what really happened."

Although the incident dropped Raikkonen to sixth place, in the end it mattered little, as the Finn retired when his engine exploded on lap 46.

The Ferrari driver dropped to third place in the standings, now 13 points behind Lewis Hamilton.

Raikkonen, however, believes his championship chances are still good.

"I am fine. I was not a nice weekend but it is not the first time," he said. "We are in a bit of a worse situation in the championship but if we get all the things sorted then I think we still have a chance to come back. We just need to get things as we want and try again."

The world champion did concede he needs to sort his qualifying problems quickly if he is to have a shot at retaining the crown.

"We need to get things sorted in qualifying," he added. "I think we still have a good chance, but we do the best that we can in the next races and then we will see where we are.

"We know what the issues have been, but unfortunately we haven't been able to sort them out. Hopefully now in the next test we can work a bit and try to find the solution for it. If we get the qualifying right it will help a lot."
Calm down, please!
pi_61105765
Ik snap je punt niet helemaal, het onderste bericht heeft op zich weinig met t bovenstaande te maken Raikonen moet gewoon ze shit in orde krijgen, want iemand met dezelfde auto rijdt m er in de qual uit en in de race.. dus tuurlijk ligt het aan m zelf
Where facts are few, experts are many.
pi_61105863
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:16 schreef Atreidez het volgende:
Ik snap je punt niet helemaal, het onderste bericht heeft op zich weinig met t bovenstaande te maken Raikonen moet gewoon ze shit in orde krijgen, want iemand met dezelfde auto rijdt m er in de qual uit en in de race.. dus tuurlijk ligt het aan m zelf
Dat komt omdat ik het verhaal in tweeën heb gehakt. Dit zegt 'ie:
quote:
"It was my fault and unfortunately I ran over the guy who was refuelling. We need to look and see what really happened."
Dit gebeurde er ... als "Ze" moeten "zien wat er echt is gebeurd" terwijl de hele wereld het al heeft gezien (ook in slow motion en vanuit verschillende hoeken) dan zeg ik : standaard coureur-ik-lul-me-eruit-verhaal.



[ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 25-08-2008 11:26:26 ]
Calm down, please!
pi_61106010
Aangezien Massa ook een wegrijdakkefietje had gok ik dat er volgende race gewoon weer een mannetje met een bord voor die auto staat
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')