Volgens mij is het doel om een kampioenschap te winnen, hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:26 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat hebben we vaker gezien.. en dan volgend jaar een *** auto hebben... heel slim..
Ja en dan veel te veel geld en tijd in dit jaar stoppen en volgendjaar tot de middenvelders horenquote:Op zondag 10 augustus 2008 11:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Volgens mij is het doel om een kampioenschap te winnen, hoor.
Heel slim, dus.
Beter dat dan meerdere jaren achter elkaar bij de kopgroep horen maar nooit de titel kunnen pakken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:20 schreef Giem het volgende:
[..]
Ja en dan veel te veel geld en tijd in dit jaar stoppen en volgendjaar tot de middenvelders horenDan weet ik niet wie er slim is.
erg mooi jaquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:45 schreef Atreidez het volgende:
Gave docu net op RTL7, over de GP van Zandvoort
Fok, gemistquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:45 schreef Atreidez het volgende:
Gave docu net op RTL7, over de GP van Zandvoort
Jaja, en wie bouwt er in 2010 verder op de puinhopen van VJM?quote:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:35 schreef NED het volgende:
[..]
Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.!
Als ik zoveel centen had als VJ *, een Ferrari-motoren-deal had, een ervaren coureur als Fisi en een uitblinkertje als Sutil ** ... dan had ik m'n lat toch ook wel hoog gelegd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:35 schreef NED het volgende:
[..]
Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.!
Ach.. 'blaaskaak'... noem het ambities, dat moet je wel uitstralen naar je sponsoren, werknemers en achterban.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:35 schreef NED het volgende:
[..]
Jaja, en wie bouwt er in 2010 verder op de puinhopen van VJM?
Ik begin die blaaskaak een beetje zat te worden.
Hij meent dat ze in 2009 serieus in de middenmoot kunnen meedraaien.!
quote:Dino Toso heeft zijn gevecht tegen de ziekte kanker verloren en is vanmorgen op 39-jarige leeftijd thuis vredig gestorven. Dit heeft het diepbedroefde Renault bevestigd. De Nederlander was een gewaardeerde kracht binnen het team en maakte de succesvolste periode in haar historie mee.
,,Zijn bijdrage aan het team is fenomenaal geweest”, schrijft Renault in haar persbericht. ,,Op twee vlakken: vanwege de geweldige resultaten waar hij zijn steentje aan heeft bijgedragen en de enorme moed die hij tijdens zijn ziekbed heeft getoond. We zullen Dino missen en onze gedachten gaan uit naar zijn familie.”
Na acht succesvolle jaren was er half juni een einde gekomen aan de samenwerking tussen de aerodynamicus en Renault. Toso leidde sinds 2003 de aerodynamica-afdeling en kende zijn grootste successen in 2005 en 2006 toen Fernando Alonso en Renault twee keer op rij het WK wonnen.
,,Graag wil ik Flavio Briatore en Bob Bell bedanken voor hun professionele en persoonlijke steun tijdens onze gezamenlijke tijd bij Renault waarin we grote successen hebben gekend”, zei Toso toen in een reactie. Hij heeft acht jaar voor de Frans/Engelse renstal gewerkt.
,,Mijn passie voor de autosport heeft zich altijd geconcentreerd op de aerodynamica, en dan met name de innovatieve kant ervan. Daar wil ik nu opnieuw mee aan de slag.” Die tijd is hem niet gegund: Toso's laatste kunstje bij Renault was meewerken aan de aerodynamische update die de R28 onderging in Barcelona.
Toso’s carrière in de Formule 1 begon bij Jordan, en vanaf 2000 was hij dienst bij Renault. In 2003 werd hij tot hoofd van de aerodynamica-afdeling benoemd, maar kort daarna werd er kanker bij hem geconstateerd.
De geboren Italiaan genas, droeg bij aan de wereldkampioenschappen van Renault in 2005 en 2006 en kreeg in 2007 dus een nieuwe, belangrijke functie die Dirk de Beer inmiddels heeft overgenomen. In 2005 werd Toso uitgeroepen tot aerodynamica-specialist van het jaar binnen de Formule 1.
Naar nu blijkt is Toso opnieuw getroffen door dezelfde ziekte. Dit keer verloor hij de strijd.
KVN / FORMULE 1 RaceReport
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Had het ook al gelezen ja.
ik dacht trouwens dat er begin dit jaar een bericht naar buiten werd gebracht dat Toso was genezen
staat er toch echtquote:Naar nu blijkt is Toso opnieuw getroffen door dezelfde ziekte. Dit keer verloor hij de strijd.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[Naar nu blijkt is Toso opnieuw getroffen door dezelfde ziekte. Dit keer verloor hij de strijd]
staat er toch echt
R.I.P.
quote:
Damnquote:
quote:Raikkonen krijgt eigen postzegel
Brieven in Finland zullen vanaf september gesierd worden met de afbeelding van Kimi Raikkonen. De Finse postkantoren hebben besloten hem te eren met een postzegel.
Om de 370ste verjaardag van het Finse postbedrijf te vieren wordt een speciale postzegel uitgebracht met daarop de afbeelding van Raikkonen op het podium in Maleisië. Daarbij zal de tekst 'F1 World Champion '07 Kimi Raikkonen' staan.
De Finnen mogen hun racehelden graag eren met een postzegel, Mika Hakkinen viel dezelfde eer ten deel toen hij in 1998 zijn eerste wereldtitel pakte.
quote:Valencia track guide
By Christopher Hayes on Saturday, August 16, 2008
ValenciaOrganisers are working around the clock to get the glamorous Spanish port city of Valencia ready for its inaugural European Grand Prix next week.
The alluring Juan Carlos I Marina, which will provide the backdrop to the much anticipated 57-lap race, has already played host to the 32nd America’s Cup in 2007. And in July the 5.4km Herman Tilke-designed street circuit held its first race for Formula 3 and GT cars.
Honda protégé and GP2 star Mike Conway testifies:
“I raced at Valencia the weekend before the Hungarian Grand Prix in a GT sportscar. It’s a challenging track, although the high concrete walls give it a very different feel to somewhere like Monaco.
“The first corner is a curved right-hander, which will be taken flat-out in an F1 car, and then it’s hard on the brakes for Turn 2, a second-gear right-hander. Turn 3 is a fourth-gear kink, as are Turns 5 and 6, and the cars will probably be in seventh gear before they brake for Turn 8, which is the start of the bridge section.
“There’s a small bump as you go on and off the Astilleros Bridge, which could unsettle the cars in the wet, and then there’s a 90-degree right before the track drops away and you head down a long, curved straight. Slower cars could be a problem here in qualifying, so you need to keep your eyes on the marshals as you accelerate through the gears.
“You brake really hard for Turn 12 and it is here that it feels most like a street circuit because there are traffic lights hanging across the track and you can see buildings. A double-left comes next and you’re almost immediately into Turn 14, a fourth gear 90-degree right. Then you’re onto another long straight, at the end of which there’s a hairpin that’s not dissimilar to the Adelaide Hairpin at Magny-Cours. This will be a good overtaking opportunity.
“You’re now into the latter stages of the lap, which is characterised by some fast, sweeping corners. They take you all the way to the final corner, which is a fairly tight left-hander. The exit will be important because you’re then heading onto the start/finish straight to start another lap.”
quote:Mercedes' 25bhp advantage
McLaren have more power
Aug.18 (GMM) McLaren's 2008 car is now benefiting from the superior performance of its Mercedes-Benz engine, according to the German magazine Auto Motor und Sport.
The report claims that recent chassis improvements, including the Honda and BMW Sauber-like nose wings that debuted in Hungary, are allowing the car to perform more efficiently through the air.
Rival teams believe Mercedes' V8 engine is producing about 25 horse power more than any other 2.4 litre unit on the grid.
"If those numbers are right, then an advantage of 25 horse power with the same air resistance brings a benefit of four tenths (per lap)," BMW's technical chief Willy Rampf commented.
McLaren's MP4-23 has won the last three grands prix.
quote:Ferrari begint aan productie 2009-chassis
Het team van Ferrari start in de fabriek in Maranello met de productie van de belangrijkste onderdelen van de auto voor 2009. Zo heeft de technisch directeur van Ferrari, Aldo Costa, laten weten. Volgens Costa betekent dit niet dat de doorontwikkeling van de huidige auto op een laag pitje wordt gezet.
"We beginnen aan de productiefase van de belangrijkste onderdelen voor de 2009-auto, waaronder het chassis en de versnellingsbak", vertelde Costa. "Ferrari beschikt over de middelen om aan de auto van volgend jaar te bouwen, en tegelijkertijd onverminderd door te werken aan de doorontwikkeling van de F2008-bolide. Toch is het werken aan de nieuwe auto een grotere uitdaging dan voorheen, vanwege het feit dat er volgend jaar allerlei nieuwe regels gelden, zoals de terugkeer van de slicks en de introductie van het KERS-systeem. Dat maakt deze operatie iets gecompliceerder. Het is daarom zaak om zo efficiënt mogelijk te werken en geen fouten te maken."
"Voor komend weekend in Valencia is ons doel hetzelfde als anders: ervoor zorgen dat het team en de wagen maximaal presteren, zodat we zoveel mogelijk punten kunnen scoren en hopelijk zelfs als eerste deze race kunnen winnen."
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Weet niet of ie al ooit gepost was:
Adrian rent als een echte vent!
quote:Alonso calls for Madrid plane crash tribute
Former world champion Fernando Alonso will urge his fellow drivers to join him in paying tribute to 153 victims of yesterday's Madrid aircrash ahead of first practice for the European Grand Prix at Valencia.
The Spaniard, who will wear a black armband as a personal act of respect after a Spanair flight crashed shortly after take-off from Madrid airport, is hoping to convince the other 19 drivers on the grid to join him in a minute's silence before heading onto the Valencia street circuit for the first time.
"I will wear a black armband and I will talk with the drivers tomorrow," said Alonso. "Maybe we can do something before starting - maybe one minute's silence in the pit-lane."
Alonso also believes that the tragedy will overshadow Valencia's first grand prix.
"It will definitely change the weekend for me, because it's a tragedy what happened," he said."All the Spanish people are in shock and I am too. It's probably the saddest approach to a weekend I have had.
"Tomorrow we will start slowly to get into the weekend - life continues. But it's a different weekend compared to what it should be."
A three-day national period of mourning has been declared in Spain.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Weet niet of ie al ooit gepost was:
Adrian rent als een echte vent!
quote:Ferrari-monteur niet ernstig verwond bij pitstop
De Ferrari-monteur die bij de stop van Kimi Raikkonen omver werd gereden, heeft alleen zijn voet geblesseerd. Dat heeft het team laten weten.
De man werd omver geduwd toen Raikkonen te vroeg wegreed bij zijn tweede pitstop en werd op een brancard weggevoerd. Het zag er naar uit, maar afgezien van zijn voet is hij dus in orde. Hij gaat nog wel even naar het plaatselijke ziekenhuis voor wat onderzoeken.
*bron*quote:Massa krijgt waarschuwing en boete
De zege die Felipe Massa vanmiddag behaalde op het circuit van Valencia komt niet in gevaar. De Braziliaan heeft van de wedstrijdleiding een officiële waarschuwing gekregen, en moet daarnaast een boete van $10.000 betalen.
Massa krijgt deze straf wegens het veroorzaken van een gevaarlijke situatie in de pitstraat. Bij de tweede pitstop reed Massa weg, terwijl Adrian Sutil ook naderde. Door een oplettende Massa eindigde de race voor het tweetal niet in tranen.
De wedstrijdleiding liet tijdens de race al weten het moment na de race te onderzoeken. Dat is bij deze gebeurd, en voor de FIA is hiermee de kous af.
Eens, Massa heeft niets fout gedaan.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:36 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
*bron*
Ferrari zal de boete wel betalen (terecht), maar de officiële waarschuwing voor Massa slaat eigenlijk nergens op. Het is de fout van het team, Massa zorgt er zelfs voor dat er geen aanrijding plaats vindt.
Tot hier zou je zeggen ... NATUURLIJK is het jouw fout! Maar helaas, de volgende zin de correctie:quote:Raikkonen takes blame for pitstop blunder
By Jonathan Noble and Pablo Elizalde Sunday, August 24th 2008, 16:18 GMT
A Ferrari mechanic is carried on a stretcher in ValenciaKimi Raikkonen took the blame for the pitstop incident in which he hit a Ferrari mechanic during the European Grand Prix at Valencia.
The world champion injured a mechanic when he set off before the fuel nozzle had been removed during his seconds pitstop.
Raikkonen admitted it was his own fault.
"There is not much to say. I left (the pits) a bit too early," he told reporters after the race.
"It was my fault and unfortunately I ran over the guy who was refuelling."
quote:"We need to look and see what really happened."
Although the incident dropped Raikkonen to sixth place, in the end it mattered little, as the Finn retired when his engine exploded on lap 46.
The Ferrari driver dropped to third place in the standings, now 13 points behind Lewis Hamilton.
Raikkonen, however, believes his championship chances are still good.
"I am fine. I was not a nice weekend but it is not the first time," he said. "We are in a bit of a worse situation in the championship but if we get all the things sorted then I think we still have a chance to come back. We just need to get things as we want and try again."
The world champion did concede he needs to sort his qualifying problems quickly if he is to have a shot at retaining the crown.
"We need to get things sorted in qualifying," he added. "I think we still have a good chance, but we do the best that we can in the next races and then we will see where we are.
"We know what the issues have been, but unfortunately we haven't been able to sort them out. Hopefully now in the next test we can work a bit and try to find the solution for it. If we get the qualifying right it will help a lot."
Dat komt omdat ik het verhaal in tweeën heb gehakt. Dit zegt 'ie:quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:16 schreef Atreidez het volgende:
Ik snap je punt niet helemaal, het onderste bericht heeft op zich weinig met t bovenstaande te makenRaikonen moet gewoon ze shit in orde krijgen, want iemand met dezelfde auto rijdt m er in de qual uit en in de race.. dus tuurlijk ligt het aan m zelf
Dit gebeurde er ... als "Ze" moeten "zien wat er echt is gebeurd" terwijl de hele wereld het al heeft gezien (ook in slow motion en vanuit verschillende hoeken) dan zeg ik : standaard coureur-ik-lul-me-eruit-verhaal.quote:"It was my fault and unfortunately I ran over the guy who was refuelling. We need to look and see what really happened."
quote:Ferrari confirm con rod failure on Kimi V8
25 August, 2008
Ferrari confirmed today that Kimi Räikkönen's engine failure was caused by the breakage of a connecting rod in the left bank of his V8, the second such problem in two races. Kimi was running in sixth at the time of the failure, which saw him lose more ground in the drivers' championship, with team-mate Felipe Massa and Lewis Hamilton moving further ahead with their 1st and 2nd places respectively.
“Initial analysis of the engine fitted to Kimi Räikkönen's car, which arrived in Maranello this morning, confirmed the breakage of a con rod,” began a statement issued by Ferrari. “Currently underway are further checks to try and understand what provoked the failure.”
The Maranello-based team also revealed that engineers had been worried about the engine's reliability, given that the connecting rods in Kimi's engine had come from the same batch used in Massa's Budapest powerplant, which failed three laps from the end of the race. However, given that an engine change would have cost Kimi 10 places on the grid, and the difficulty of overtaking, it was decided to take the risk of running the old engine, which had survived the swealtering 70-lap race in Hungary.
Ferrari returns to the track tomorrow at Monza, taking advantage of their second of four 'joker' days of the testing season, in which they are allowed to run an inexperienced driver outside the usual schedule. Italian Andrea Bertolini will have the honour of lapping the F2008 around the legendary venue, before handing over to Felipe Massa for Wednesday, when all nine other teams will join the Scuderia. Massa will also drive on Thursday, before handing over to Räikkönen, as the team perpares for the Italian Grand Prix at the same venue just under three weeks from now.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |