quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
quote:Tegenspoed Olav Mol: "Shitzooi"
Uitgegeven door Bas Kaligis 4 augustus 2008 14:24 - Print artikel
Olav Mol miste de finale in Hongarije waar de F1 GP werd verreden. De symphatieke en enthousiaste TV verslaggever van RTL GP moest halsoverkop naar huis. Op zijn website verklaarde Mol zijn afwezigheid: 'De reden dat ik er niet was,...'
"Op sommige dingen in je leven kun je nooit voorbereid zijn. Zaterdagmiddag kreeg ik een teefoontje in Hongarije dat mn vrouw naar het ziekenhuis gebracht was. Door snel handelen, zo gaat dat in Spanje, wisten ze een paar uur later al wat er aan de hand was. Ze heeft een gezwel in haar hoofd en uitzaaiingen naar lever en nieren. Daarom ben ik zsm terug naar huis gegaan om haar en de kinderen te steunen. Vandaag gaan de onderzoeken verder en bepalen de doktoren de vorm van behandeling; bestralen, opereren of chemo. Normaal deel je zoiets niet zomaar met de wereld dus doe ik het om rare geruchten en opmerkingen te voorkomen. We zijn een sterk en positief gezin en gaan vol in de slag dit te overwinnen. Gelukkg is het 2008 en kunnen ze veel tegenwoordig."
bron: racexpress.nl
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=11804
Oei, heftig zeg.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:43 schreef IkWilbert het volgende:
Niet direct iets met F1 te maken, maar wilde het toch even posten...
[..]
quote:
Stimmt, er staat Puma op de overall, maar Kimi draagt weldegelijk Alpinestars alleen mag de merknaam niet op de overall omdat Ferrari een exclusieve deal heeft met Puma.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef Atreidez het volgende:
http://images.gpupdate.net/large/107325.jpg
Ik zie toch een puma logo'tje ter hoogte van ze middel. Zoiezo lijkt me de puma deal meer van invloed op teamkleding, merchandise kleding en schoenen
En natuurlijk sterkte gewenst aan de familie Mol!quote:Hoge temperaturen oorzaak problemen brandstoftanks
Wat we eigenlijk al langer wisten, werd vandaag bevestigd. De problemen die een aantal teams hadden met het bijtanken van de wagens tijdens de Grote Prijs van Hongarije waren te wijten aan de hoge temperaturen op de Hungaroring.
Tijdens de pitstops braken er kleine brandjes uit bij Rubens Barrichello, Sebastien Bourdais en Kazuki Nakajima. Gelukkig zonder veel erg, de brandjes werden snel geblust en de rijders konden verder rijden.
Oorzaak van de bandjes was dus de hoge temperatuur, behalve bij Rubens Barrichello. Zijn Honda team geeft toe dat de aansluiting van de benzineslang op de wagen niet correct gebeurde.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:53 schreef Trystar het volgende:
Kan een modje dit toevoegen aan de TT; Waar Massa het ditmaal niet verdiende.
Held!quote:
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Maarrrrr, over 3 weken de eerste nachtrace, ben dan ook zeer benieuwd![]()
Van de week even mijn kaartje voor Singapore ophalenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:46 schreef Trystar het volgende:
[..]
Held!
[..]
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.
Opvallend hoe zijn Alpinestars overall op zijn Puma overall lijkt. Hij lijkt precies hetzelfde te vallen, niet baggy oid, verder ook nog het ontbreken van de ''buikriem''. Massa reed nog wel rond met de overall met Puma straps. Ik moet zeggen dat Ferrari's Puma overalls best anders zijn dan die van de andere teams die met Puma rijden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Stimmt, er staat Puma op de overall, maar Kimi draagt weldegelijk Alpinestars alleen mag de merknaam niet op de overall omdat Ferrari een exclusieve deal heeft met Puma.
Vergelijk de shoulderpads van Kimi maar eens met die van Christian Klien, die zijn identiek.
Puma hanteert een heel ander design op de schouders.
Overigens droeg Kimi tijdens de persconferentie wel weer zo'n bekende sponsor jacket van Puma.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 01:10 schreef Libris het volgende:
[..]
Van de week even mijn kaartje voor Singapore ophalen
Pff idd duurt echt te langquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:24 schreef Atreidez het volgende:
3 Weken vakansie voor de F1Echt afzien..
ben ook erg benieuwdquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:44 schreef Trystar het volgende:
Helemaal omdat we naar een nieuw (straten)circuit gaan, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden in Valencia!
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:46 schreef Trystar het volgende:
[..]
Valencia is geen nachtrace. In Singapore zal voor het eerst een nachtrace worden gehouden; op 28 September.
Tuurlijk pakt Kimi hem weer. No question about it.quote:Hill tipt op Raikkonen als wereldkampioen
Damon Hill gelooft nog steeds in Kimi Raikkonen. Hoewel de Fin de voorbije weken eerder anoniem rond rijdt en hier en daar heel wat kritiek te verduren krijgt, staat hij toch nog steeds maar op vijf punten van WK-leider Lewis Hamilton in de WK tussenstand. Volgens Hill is Raikkonen nog steeds de grote favoriet op de eindzege.
"Ferrari blijft altijd gevaarlijk. We komen nu aan een gedeelte van het seizoen met circuits die Ferrari echt liggen. Ik zet mijn geld op Raikkonen."
Verder gaf Hill nog aan dat hij denkt dat Lewis Hamilton iets te zelfzeker was na de kwalificaties voor de Grote Prijs van Hongarije en daardoor de race verloor.
"Hij (Hamilton nvdr.) zei voor de race dat hij zichzelf niet zou overschatten en goed zou opletten voor de concurrentie maar volgens mij dacht hij bij zichzelf dat het al binnen was. Na z'n mindere start wou hij het waarschijnlijk goed maken en daardoor deed hij dingen fout," aldus Damin Hill.
ģ Gepost door Wesley Jeunen - 5/08/2008 17:21
bron: www.f1journaal.be
quote:Massa suffered oil pressure problem
by Niamh O'Mahony, 04 August 2008
Felipe Massa's Race Engineer Rob Smedley has confirmed to Setanta Ireland that an oil pressure problem was the reason behind the Brazilian's disheartening exit from the Hungarian Grand Prix.
Massa was on course for his fourth win of the season until smoke bellowed from the rear of his Ferrari with just three laps remaining.
Smedley, however, did take immense pleasure from seeing his charge pass title rival Lewis Hamilton on the opening lap of the race after the ease with which the 23-year-old got by the Ferrari driver at the Germany Grand Prix.
"We have no real idea what happened at the minute - we know it was oil pressure but that's about all we know. We're just very disappointed being so close to a win," he told Setanta Ireland.
"It was a very good start [from Felipe], very enjoyable. Lewis Hamilton made a comment I think about two weeks ago that Felipe wouldn't go past him so easy, but I think we saw the answer to that [in Hungary]."
Speaking to Gary Anderson, Massa also insisted that he can be happy with his year so - despite the missed opportunities.
"I can manage to work very well with the car and to get the best out of it, so I am happy with my performance," he said.
"For sure when you do a good job and there are still people in front, it is disappointing but I am not disappointed with me, just the circumstances."
quote:Ferrari paranoid over Raikkonen engine
05 August 2008
After Felipe Massa's engine blew just three laps before the end of the Hungarian Grand Prix, Ferrari noted that Kimi Raikkonen, now running third, appeared to have a problem at the same time.
"At the end, we told him to take it easy because we felt that we had a mechanical problem at the rear of the car so we didn't want to take any risks," Ferrari team boss Stefano Domenicali said. "We wanted him to bring the car home after what we saw unfortunately with Felipe on the same lap."
Did it have any bearing on Felipe's problem? "No, no, no. Completely different," emphasised Domenicali. "We saw there was something on the mechanical side on the rear that was not properly working."
So going into the next race, the European Grand Prix at Valencia, what is Ferrari's focus: the reliability problems experienced in Budapest, or the qualifying problems experienced by Kimi Raikkonen in particular?
"I think both," said Domenicali. "Not only these two points but for sure reliability because we cannot accept to have these kind of problems, even if it was only 10 kilometers from the end. We cannot have this problem of reliability because we are paying too much of a price for it.
quote:Raikkonen 'not the driver Ferrari needs'.
Tuesday, 5th August 2008
Ferrari's defending F1 World Champion Kimi Raikkonen comes in for harsh words of criticism following the latest in a line of off-colour performances in the Hungarian Grand Prix last weekend.
Kimi Raikkonen has come in for a scathing attack from the Italian media following another lacklustre performance in the Hungarian Grand Prix last weekend – being described variously as ‘a pale imitation of the driver of the past' and ‘not the driver Ferrari needs'.
The defending Formula 1 World Champion has now not triumphed in seven races, putting the defence of his hard-won 2007 crown in distinct jeopardy, with both McLaren-Mercedes' Lewis Hamilton and Ferrari team-mate Felipe Massa seeming to be in considerably better shape than the Finn as the 2008 campaign races towards its conclusion.
Since Raikkonen's second – and thus far latest – victory of the season in Barcelona all the way back in April, the 28-year-old has notched up just 28 points, compared to the 42, 36 and 30 of title rivals Hamilton, Massa and Robert Kubica respectively.
Though he may have lucked into a rostrum finish with third place in Budapest, the 17-time grand prix winner failed to convince weekend-long, qualifying a lowly sixth and spending the first two-thirds of the race tucked up behind Fernando Alonso's markedly slower Renault – a fact not lost on the notoriously merciless and fickle Italian press.
‘He seems a pale imitation of the driver of the past,' blasted national sports newspaper Tuttosport. ‘This Raikkonen is not the driver that Ferrari needs. He needs to ask himself whether he really still has the desire.'
For his part, the erstwhile world championship leader has responded to claims that he is likely to hang up his F1 helmet at the end of the current campaign, second title in the bag or not.
“I never said anything like that,” he stressed. “Somebody made it up.”
There were rather warmer words, meanwhile, for Massa, who – against the odds – dominated the race around the Hungaroring, from his superbly aggressive pass all the way around the outside of pole-sitter Hamilton at the start to his cruel retirement with engine failure whilst in a commanding position a scant three laps from the chequered flag.
‘What more can Ferrari ask of its driver?' the respected La Gazzetta dello Sport mused.
wat lijkt me dat toch een verschrikkelijke kerel om in het team erbij te hebben zegquote:Alonso verwacht weinig verbetering bij Renault
06 augustus 2008
Het team van Renault kan dit seizoen niet meedoen om de overwinningen en Fernando Alonso verwacht niet dat dat volgend seizoen anders zal zijn.
"Ik denk dat het moeilijk gaat worden, ondanks dat er volgend jaar compleet nieuwe regels gelden, die voor een andere pikorde kunnen zorgen", vertelde Alonso aan de Spaanse radiozender Cadena Ser. "Ik heb echter nog nooit een auto gezien die het ene jaar in de middenmoot meerijdt, en het volgende jaar het hele veld verslaat."
"Dit soort dingen gaan stap voor stap", denkt de 27-jarige Spanjaard. "Wat onze problemen ook mogen zijn, we zullen hard moeten werken om dichterbij de voorste teams te komen. Ik denk echter dat dat heel erg moeilijk gaat worden."
Alonso staat momenteel achtste in het tussenklassement, met 18 punten.
bron
Bourdaisquote:Bourdais kan niet overweg met STR 3
Sebastien Bourdais is aan zijn eerste jaar in de Formule 1 bezig. De Fransman begon het jaar spectaculair met een zevende plaats in de GP van Australifotoë. De races daarna verliepen ook nog voortvarend. In Monaco werd de nieuwe STR 3 geīntroduceerd. Sindsdien zijn de prestaties van Bourdais schrikbarend minder geworden.
Bourdais is van mening dat het aan de auto ligt. “ Ik voel me niet erg goed in de auto ”, zegt Bourdais tegenover het Franse RMC. “ We hebben geen technische oplossing voor het probleem. De karakteristiek van de auto past gewoon niet bij me.”
De auto waar Bourdais nu in rijdt, de STR 3, is een exacte kopie van de auto waar Red Bull mee rijdt. Toro Rosso is voor de ontwikkeling van de auto volledig afhankelijk van Red Bull. Dat kan wel eens nadelig uitvallen voor Bourdais. “ Het probleem is dat ik van de vier Red Bull coureurs de enige ben die klaagt. Het is niet aan Toro Rosso om over de ontwikkeling van de auto te praten ”, aldus Bourdais.
quote:Rosberg: "We weten wat de problemen zijn"
Volgens Nico Rosberg heeft het team van Williams ontdekt waarom het de laatste tijd wat minder gaat bij de Britse renstal. De Duitser begon sterk aan het seizoen, met een podium in Australië, maar heeft sinds de Grand Prix van Turkije geen punten meer weten te scoren. Afgelopen zondag finishte Rosberg slechts als veertiende.
"We hebben onze problemen tot op de bodem uitgezocht", vertelde Rosberg aan het Britse Autosport. "We hebben nu een verkaring voor onze minder prestaties. We weten wat een van de belangrijkste oorzaken hiervoor is. Daar ben ik in Hongarije achter gekomen. We hebben hiermee een kleine stap in de goede richting gezet."
Rosberg laat weten dat het nog wel even kan duren voordat de problemen ook daadwerkelijk zijn opgelost. Rosberg: "Dit kost tijd. Je moet iets ontwerpen, daarna moet je het testen en pas daarna kun je het op de auto zetten. Dat neemt een paar weken in beslag. Op de korte termijn zul je dus nog geen verbetering zien.''
Nou ik kan niet wachten tot de optocht..quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:13 schreef DennisDeBengel het volgende:
Onboard beelden van het Valencia straten circuit:
1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.quote:
Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 04:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.
2) Geen vleugels, wel slicks, ook KERS.
3) Stratencircuits zijn "wat" goedkoper in onderhoud dan normale circuits (om de kosten terug te dringen).
4) Nordschleiffe is "iets" te hobbelig voor F1 ... daar kun je nu niet vol met een F1 auto rijden. Het circuit aanpassen kost meer dan 20 seizoenen op Valencia rijden
Er moet dan ook een trend te zien zijn bij andere teams lijkt mequote:"Ferrari en McLaren gebruiken banden anders"
Het verschil in balans tussen de McLaren en de Ferrari kan de oorzaak zijn voor het feit dat McLaren in de ene race beter presteert dan Ferrari en omgekeerd. Dat zegt bandenleverancier Bridgestone.
Bridgestone's hoofd van bandenontwikkeling Hirohide Hamashima denkt dat de ondersturende aard van de Ferrari de oorzaak is achter de kwalificatieproblemen die de Italiaanse renstal soms ervaart.
"De Ferrari heeft de neiging om onder te sturen," vertelde hij. "De McLaren overstuurt meer. Als de band veel grip heeft, zal de wagen met de neiging om over te sturen sneller zijn over een enkele ronde dan een neutrale of ondersturende wagen."
Maar als de temperaturen de lucht inschieten is Ferrari dan weer in het voordeel, meent Hamashima.
"Als je kijkt naar Hongarije en het wagengedrag van de wagen van Hamilton - na een paar ronden had hij moeite met overstuur, hij maakte veel tegensturende bewegingen. Aan de andere kant had de Ferrari na een paar ronden een goede balans," besloot hij.
quote:Bridgestone gaf nu aan welke banden het voor de resterende races voorziet. De Japanse bandenleverancier zal zachte en superzachte banden voorzien in Valencia en medium en zachte banden in Japan. In China zal Bridgestone dan weer de medium en harde banden voorzien. Voor de seizoensfinale in Brazilië voorziet Bridgestone dan weer de medium en zachte banden.
Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:22 schreef Giem het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..
Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"
En dat in minder dan 2 laps... in GT klasse.
Dit filmpje geeft de breedte wat duidelijker weer, imo
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:57 schreef LeXX het volgende:
[..]
Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.
Nog meer beelden die een indruk geven, volgens mij breed zat:
quote:Ron Dennis: Ik stop als we de titel pakken
Team-manager van McLaren, Ron Dennis, verlaat het team pas als hij een wereldkampioenschap te pakken heeft. De 61-jarige Brit werkt al sinds zijn tienerjaren bij de renstal uit Woking en is er op gebrand die loopbaan passend af te sluiten. Als McLaren dit jaar de titel pakt dan zou dat wel eens het einde kunnen zijn van Ron Dennis als manager van de ‘silberpfeilen’
Tegen Auto Motor und Sport zei Dennis: “Als ik me uit de Formule 1 terugtrek, dan alleen met een titel op zak.”
Het magazine gaf ook te kennen dat er bij McLaren alles aan gedaan wordt om die titel binnen te halen. Veel teams zijn gaandeweg hun focus naar het volgende jaar aan het verleggen maar McLaren niet. Ondanks de regelveranderingen die voor volgend jaar op stapel staan, blijft McLaren liever aan de auto van dit jaar sleutelen.
Dennis stond vorig jaar onder flinke druk na het spionageschandaal. De vastberaden manager, voorzitter en 15% eigenaar van McLaren bleef destijds echter aan als manager van het team.
quote:
Er stond gewoon 'foto' tussenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:06 schreef kepler het volgende:
[..]![]()
Ik moest echt drie keer lezen voordat ik begreep wat er stond/gebeurt was![]()
Dat zag ik ook wel, maar dat duurde dus evenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Er stond gewoon 'foto' tussen
Dat had ik er nog wel in gelezen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |