abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60626154
quote:
Bourdais kan niet overweg met STR 3

Sebastien Bourdais is aan zijn eerste jaar in de Formule 1 bezig. De Fransman begon het jaar spectaculair met een zevende plaats in de GP van Australifotoë. De races daarna verliepen ook nog voortvarend. In Monaco werd de nieuwe STR 3 geïntroduceerd. Sindsdien zijn de prestaties van Bourdais schrikbarend minder geworden.

Bourdais is van mening dat het aan de auto ligt. “ Ik voel me niet erg goed in de auto ”, zegt Bourdais tegenover het Franse RMC. “ We hebben geen technische oplossing voor het probleem. De karakteristiek van de auto past gewoon niet bij me.”

De auto waar Bourdais nu in rijdt, de STR 3, is een exacte kopie van de auto waar Red Bull mee rijdt. Toro Rosso is voor de ontwikkeling van de auto volledig afhankelijk van Red Bull. Dat kan wel eens nadelig uitvallen voor Bourdais. “ Het probleem is dat ik van de vier Red Bull coureurs de enige ben die klaagt. Het is niet aan Toro Rosso om over de ontwikkeling van de auto te praten ”, aldus Bourdais.
Bourdais
Gewoon een gebrek aan talent bij Bourdais, kijk maar naar Vettel die weet wel raad met de STR 3.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 13:58:56 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60626384
Die kan dus terug naar Amerika
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_60627936
Je kan, als iemand 1 keer kampioen wordt bij de champcar, misschien nog spreken van geluk. Maar 4 keer op rij je titel prolongeren, ook al was het niet t beste veld wat er te vinden is, blijft alsnog een prestatie hoor.. in mijn optiek

Jos kon toch ook niet zo goed overweg met de benetton van 94
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:19:18 #29
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_60629018
Inderdaad, dat Bourdais een behoorlijk stukje kan sturen lijkt me duidelijk. Maar één van de kwaliteiten van een formule 1 coureur lijkt me toch ook het kunnen aanpassen en inspelen op het materiaal en de omstandigheden.

En anders kan Bourdais beter op zoek naar een ander team want bij Toro Rosso zal hij ook in 2009 geen op-maat-gemaakt chassis krijgen.
pi_60643061
tvp
pi_60649616
Meeleesgeval
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_60649802
Max Mosley, you dirty old man!
pi_60651242
quote:
Rosberg: "We weten wat de problemen zijn"

Volgens Nico Rosberg heeft het team van Williams ontdekt waarom het de laatste tijd wat minder gaat bij de Britse renstal. De Duitser begon sterk aan het seizoen, met een podium in Australië, maar heeft sinds de Grand Prix van Turkije geen punten meer weten te scoren. Afgelopen zondag finishte Rosberg slechts als veertiende.

"We hebben onze problemen tot op de bodem uitgezocht", vertelde Rosberg aan het Britse Autosport. "We hebben nu een verkaring voor onze minder prestaties. We weten wat een van de belangrijkste oorzaken hiervoor is. Daar ben ik in Hongarije achter gekomen. We hebben hiermee een kleine stap in de goede richting gezet."

Rosberg laat weten dat het nog wel even kan duren voordat de problemen ook daadwerkelijk zijn opgelost. Rosberg: "Dit kost tijd. Je moet iets ontwerpen, daarna moet je het testen en pas daarna kun je het op de auto zetten. Dat neemt een paar weken in beslag. Op de korte termijn zul je dus nog geen verbetering zien.''
pi_60651709
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:13 schreef DennisDeBengel het volgende:
Onboard beelden van het Valencia straten circuit:


Nou ik kan niet wachten tot de optocht..

Ik snap de F1 echt niet meer... de auto's moeten allemaal maar aangepast worden zodat inhalen makkelijker wordt. Geen motor ontwikkeling meer, volgend jaar bijna geen vleugels meer enz enz.. (we krijgen dus A1GP 2) Allemaal om de kosten terug te dringen.. en meer inhaal acties te krijgen..

Maar vervolgens gaan we wel naar circuits die niet veel breder zijn dan een fietspad en waar we netjes in een optocht naar het Zwart/Wit geblokt kunnen... Gewoon weer de rijders circuits terug en niet al die achterlijke stratenciruits..

Herstel de 'Nordschleife' weer, en ga daar rijden.. niet een een stad.. daar ga je wonen, niet racen...
pi_60676848
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:53 schreef Giem het volgende:

[..]
1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.

2) Geen vleugels, wel slicks, ook KERS.

3) Stratencircuits zijn "wat" goedkoper in onderhoud dan normale circuits (om de kosten terug te dringen).

4) Nordschleiffe is "iets" te hobbelig voor F1 ... daar kun je nu niet vol met een F1 auto rijden. Het circuit aanpassen kost meer dan 20 seizoenen op Valencia rijden

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 09-08-2008 04:53:03 ]
Calm down, please!
pi_60678196
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 04:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.

2) Geen vleugels, wel slicks, ook KERS.

3) Stratencircuits zijn "wat" goedkoper in onderhoud dan normale circuits (om de kosten terug te dringen).

4) Nordschleiffe is "iets" te hobbelig voor F1 ... daar kun je nu niet vol met een F1 auto rijden. Het circuit aanpassen kost meer dan 20 seizoenen op Valencia rijden
Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..
pi_60678631
Het circuit in Valencia is verre van smal Giem, inhaalmogelijkheden zat!
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_60680062
Bridgestone geeft zelf aan dat de banden wellicht de oorzaak zijn van het wisselende presteren van McLaren en Ferrari.
quote:
"Ferrari en McLaren gebruiken banden anders"

Het verschil in balans tussen de McLaren en de Ferrari kan de oorzaak zijn voor het feit dat McLaren in de ene race beter presteert dan Ferrari en omgekeerd. Dat zegt bandenleverancier Bridgestone.

Bridgestone's hoofd van bandenontwikkeling Hirohide Hamashima denkt dat de ondersturende aard van de Ferrari de oorzaak is achter de kwalificatieproblemen die de Italiaanse renstal soms ervaart.

"De Ferrari heeft de neiging om onder te sturen," vertelde hij. "De McLaren overstuurt meer. Als de band veel grip heeft, zal de wagen met de neiging om over te sturen sneller zijn over een enkele ronde dan een neutrale of ondersturende wagen."

Maar als de temperaturen de lucht inschieten is Ferrari dan weer in het voordeel, meent Hamashima.

"Als je kijkt naar Hongarije en het wagengedrag van de wagen van Hamilton - na een paar ronden had hij moeite met overstuur, hij maakte veel tegensturende bewegingen. Aan de andere kant had de Ferrari na een paar ronden een goede balans," besloot hij.
Er moet dan ook een trend te zien zijn bij andere teams lijkt me Gaat dit bijvoorbeeld ook op voor het goede presteren van Toyota, of juist van Williams?

Uit een ander artikel is te lezen welke banden er meegaan naar de resterende GP's:
quote:
Bridgestone gaf nu aan welke banden het voor de resterende races voorziet. De Japanse bandenleverancier zal zachte en superzachte banden voorzien in Valencia en medium en zachte banden in Japan. In China zal Bridgestone dan weer de medium en harde banden voorzien. Voor de seizoensfinale in Brazilië voorziet Bridgestone dan weer de medium en zachte banden.


[ Bericht 16% gewijzigd door LeXX op 09-08-2008 11:51:01 ]
pi_60680129
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:22 schreef Giem het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..
Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"

En dat in minder dan 2 laps... in GT klasse.



Dit filmpje geeft de breedte wat duidelijker weer, imo
Calm down, please!
pi_60680281
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"

En dat in minder dan 2 laps... in GT klasse.



Dit filmpje geeft de breedte wat duidelijker weer, imo
Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.
Nog meer beelden die een indruk geven, volgens mij breed zat :
pi_60681944
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:57 schreef LeXX het volgende:

[..]

Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.
Nog meer beelden die een indruk geven, volgens mij breed zat :
hahahaha

Of de pits een beetje stoffig zijn (7:04 minuten in je filmpje)
Calm down, please!
pi_60682516
Net ff gereden met F1 op Valencia in rFactor, maar haal net 1.55 Kan nog wel sneller, maar gok toch dat de tijd rond de 1.40 gaat liggen, hoop lanzame bochten met kleine rechte stukjes ertussen.
Where facts are few, experts are many.
pi_60687449
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_60688883
quote:
Ron Dennis: Ik stop als we de titel pakken

Team-manager van McLaren, Ron Dennis, verlaat het team pas als hij een wereldkampioenschap te pakken heeft. De 61-jarige Brit werkt al sinds zijn tienerjaren bij de renstal uit Woking en is er op gebrand die loopbaan passend af te sluiten. Als McLaren dit jaar de titel pakt dan zou dat wel eens het einde kunnen zijn van Ron Dennis als manager van de ‘silberpfeilen’

Tegen Auto Motor und Sport zei Dennis: “Als ik me uit de Formule 1 terugtrek, dan alleen met een titel op zak.”

Het magazine gaf ook te kennen dat er bij McLaren alles aan gedaan wordt om die titel binnen te halen. Veel teams zijn gaandeweg hun focus naar het volgende jaar aan het verleggen maar McLaren niet. Ondanks de regelveranderingen die voor volgend jaar op stapel staan, blijft McLaren liever aan de auto van dit jaar sleutelen.

Dennis stond vorig jaar onder flinke druk na het spionageschandaal. De vastberaden manager, voorzitter en 15% eigenaar van McLaren bleef destijds echter aan als manager van het team.


[ Bericht 0% gewijzigd door Trystar op 09-08-2008 21:02:56 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:07:20 #45
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60689471
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:39 schreef Trystar het volgende:

[..]


quote:
tienfotoerjaren
zn wat?
The line is a dot to you!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:07:59 #46
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_60689485
Nog mensen die morgen naar de F1-coureurs van de toekomst gaan kijken, oftewel, naar de Masters of Formula 3 gaan op het circuit van Zolder?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_60690739
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:07 schreef kepler het volgende:

[..]


[..]

zn wat?

Z'n tienerjaren
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:06:28 #48
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60690792
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:03 schreef Trystar het volgende:

[..]


Z'n tienerjaren


Ik moest echt drie keer lezen voordat ik begreep wat er stond/gebeurt was
The line is a dot to you!
pi_60691542
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:06 schreef kepler het volgende:

[..]



Ik moest echt drie keer lezen voordat ik begreep wat er stond/gebeurt was
Er stond gewoon 'foto' tussen

Dat had ik er nog wel in gelezen hoor
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_60695519
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:39 schreef Trystar het volgende:

[..]


Dat hebben we vaker gezien.. en dan volgend jaar een *** auto hebben... heel slim..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')