Bourdaisquote:Bourdais kan niet overweg met STR 3
Sebastien Bourdais is aan zijn eerste jaar in de Formule 1 bezig. De Fransman begon het jaar spectaculair met een zevende plaats in de GP van Australifotoë. De races daarna verliepen ook nog voortvarend. In Monaco werd de nieuwe STR 3 geïntroduceerd. Sindsdien zijn de prestaties van Bourdais schrikbarend minder geworden.
Bourdais is van mening dat het aan de auto ligt. “ Ik voel me niet erg goed in de auto ”, zegt Bourdais tegenover het Franse RMC. “ We hebben geen technische oplossing voor het probleem. De karakteristiek van de auto past gewoon niet bij me.”
De auto waar Bourdais nu in rijdt, de STR 3, is een exacte kopie van de auto waar Red Bull mee rijdt. Toro Rosso is voor de ontwikkeling van de auto volledig afhankelijk van Red Bull. Dat kan wel eens nadelig uitvallen voor Bourdais. “ Het probleem is dat ik van de vier Red Bull coureurs de enige ben die klaagt. Het is niet aan Toro Rosso om over de ontwikkeling van de auto te praten ”, aldus Bourdais.
quote:Rosberg: "We weten wat de problemen zijn"
Volgens Nico Rosberg heeft het team van Williams ontdekt waarom het de laatste tijd wat minder gaat bij de Britse renstal. De Duitser begon sterk aan het seizoen, met een podium in Australië, maar heeft sinds de Grand Prix van Turkije geen punten meer weten te scoren. Afgelopen zondag finishte Rosberg slechts als veertiende.
"We hebben onze problemen tot op de bodem uitgezocht", vertelde Rosberg aan het Britse Autosport. "We hebben nu een verkaring voor onze minder prestaties. We weten wat een van de belangrijkste oorzaken hiervoor is. Daar ben ik in Hongarije achter gekomen. We hebben hiermee een kleine stap in de goede richting gezet."
Rosberg laat weten dat het nog wel even kan duren voordat de problemen ook daadwerkelijk zijn opgelost. Rosberg: "Dit kost tijd. Je moet iets ontwerpen, daarna moet je het testen en pas daarna kun je het op de auto zetten. Dat neemt een paar weken in beslag. Op de korte termijn zul je dus nog geen verbetering zien.''
Nou ik kan niet wachten tot de optocht..quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:13 schreef DennisDeBengel het volgende:
Onboard beelden van het Valencia straten circuit:
1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.quote:
Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 04:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
1) De auto's in het filmpje zijn een tikkie breder dan F1 wagens (F1 auto's zijn erg smal als je ze in het echt voor je hebt staan, GT's zijn superbreed). Brede auto's > smaller lijkend circuit.
2) Geen vleugels, wel slicks, ook KERS.
3) Stratencircuits zijn "wat" goedkoper in onderhoud dan normale circuits (om de kosten terug te dringen).
4) Nordschleiffe is "iets" te hobbelig voor F1 ... daar kun je nu niet vol met een F1 auto rijden. Het circuit aanpassen kost meer dan 20 seizoenen op Valencia rijden
Er moet dan ook een trend te zien zijn bij andere teams lijkt mequote:"Ferrari en McLaren gebruiken banden anders"
Het verschil in balans tussen de McLaren en de Ferrari kan de oorzaak zijn voor het feit dat McLaren in de ene race beter presteert dan Ferrari en omgekeerd. Dat zegt bandenleverancier Bridgestone.
Bridgestone's hoofd van bandenontwikkeling Hirohide Hamashima denkt dat de ondersturende aard van de Ferrari de oorzaak is achter de kwalificatieproblemen die de Italiaanse renstal soms ervaart.
"De Ferrari heeft de neiging om onder te sturen," vertelde hij. "De McLaren overstuurt meer. Als de band veel grip heeft, zal de wagen met de neiging om over te sturen sneller zijn over een enkele ronde dan een neutrale of ondersturende wagen."
Maar als de temperaturen de lucht inschieten is Ferrari dan weer in het voordeel, meent Hamashima.
"Als je kijkt naar Hongarije en het wagengedrag van de wagen van Hamilton - na een paar ronden had hij moeite met overstuur, hij maakte veel tegensturende bewegingen. Aan de andere kant had de Ferrari na een paar ronden een goede balans," besloot hij.
quote:Bridgestone gaf nu aan welke banden het voor de resterende races voorziet. De Japanse bandenleverancier zal zachte en superzachte banden voorzien in Valencia en medium en zachte banden in Japan. In China zal Bridgestone dan weer de medium en harde banden voorzien. Voor de seizoensfinale in Brazilië voorziet Bridgestone dan weer de medium en zachte banden.
Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:22 schreef Giem het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.. maar iedereen klaagt wel dat er niet ingehaald wordt..
Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Toch heet dat filmpje "Race1 - From P13 to P6 - Onboard"
En dat in minder dan 2 laps... in GT klasse.
Dit filmpje geeft de breedte wat duidelijker weer, imo
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:57 schreef LeXX het volgende:
[..]
Hij doet er ruim 2 minuten over.... Ik ben benieuwd wat de tijden zullen zijn van de F1's.
Nog meer beelden die een indruk geven, volgens mij breed zat:
quote:Ron Dennis: Ik stop als we de titel pakken
Team-manager van McLaren, Ron Dennis, verlaat het team pas als hij een wereldkampioenschap te pakken heeft. De 61-jarige Brit werkt al sinds zijn tienerjaren bij de renstal uit Woking en is er op gebrand die loopbaan passend af te sluiten. Als McLaren dit jaar de titel pakt dan zou dat wel eens het einde kunnen zijn van Ron Dennis als manager van de ‘silberpfeilen’
Tegen Auto Motor und Sport zei Dennis: “Als ik me uit de Formule 1 terugtrek, dan alleen met een titel op zak.”
Het magazine gaf ook te kennen dat er bij McLaren alles aan gedaan wordt om die titel binnen te halen. Veel teams zijn gaandeweg hun focus naar het volgende jaar aan het verleggen maar McLaren niet. Ondanks de regelveranderingen die voor volgend jaar op stapel staan, blijft McLaren liever aan de auto van dit jaar sleutelen.
Dennis stond vorig jaar onder flinke druk na het spionageschandaal. De vastberaden manager, voorzitter en 15% eigenaar van McLaren bleef destijds echter aan als manager van het team.
quote:
Er stond gewoon 'foto' tussenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:06 schreef kepler het volgende:
[..]![]()
Ik moest echt drie keer lezen voordat ik begreep wat er stond/gebeurt was![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |