James1988 | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:00 |
Hier alweer deel 118 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: Vorig topic. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Randstadrail Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje van de Twentse stad Almelo naar het Vechtdal. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting in Mariënberg op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met de problemen dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen) en dat reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede kunnen reizen. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations: Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
James1988 | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:01 |
En hier gaan we lekker verder ![]() Waar ik in de TT naar verwijs: Treinentopic 117 - De zomer door met 40% korting! | |
Fixers | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:05 |
Wat betreft de Albatros: Ik blijf het een lelijk goedkoop uitgevoerd ontwerp vinden. Alsof een of andere sjonnie op een zondagmiddag er een goedkope plastic bodykit op op gepopnageld heeft. Kunnen we straks de topic reeks omdopen in het "Stratenmakers TGV topic"? Er kan alvast geen photoshop tegenop om dat ding mooi te maken. | |
SNArky | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:07 |
quote:Foto's bewerken is al zo oud als de fotografie zelf, alleen is het met photoshop allemaal wat makkelijker ![]() Het is nou eenmaal heel handig dat als bijvoorbeeld de belichting van een foto niet helemaal goed is, je die met een muisklik kan aanpassen zodat de foto wat toonbaarder is ![]() Waar fotografeert de gemiddelde trein ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:20 |
EOS350D met Tamron 28-75mm op F2.8, uiteraard altijd in RAW-formaat | |
Dr_Flash | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:20 |
Netjes Jimmy ![]() Alleen die railhummer blijft een kankerlelijk onding ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:21 |
quote:Canon Powershot S3 IS. Geen kwaliteit, maar Kwantiteit ![]() ![]() | |
bork | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:40 |
kZag het al op Got, zit er persoonlijk niet op te w88 als je het leuk vind, ga je gang van mij hoeft het niet hier. | |
Guppy | dinsdag 15 juli 2008 @ 22:07 |
Ik doe ook nog een ritje mee ![]() Fotograferen doe ik overigens met een Olympus E-500 digitale spiegelreflex. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 juli 2008 @ 22:13 |
Guppy ![]() Maak je ook weleens foto's van treinen? ![]() | |
Willy84 | dinsdag 15 juli 2008 @ 22:15 |
Ik neem ook weer plaats in de 1e klasse ![]() fotograveren doe ik niet meer sinds een medestudent dat ding heeft laten flikkeren uit een kluisje ![]() Oke was niet zo slim van me om hem tussen onze jassen in te leggen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 juli 2008 @ 22:19 |
Camera's verbruik je gewoon. Niks mis mee. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 juli 2008 @ 22:27 |
Morgen maar eens naar Schiphol treinen. ![]() | |
Willy84 | dinsdag 15 juli 2008 @ 22:46 |
quote:Geld verbuik ik ook als vanzelf ![]() morgen maar weer naar me werk metroën ![]() Ow fuck me OV is niet meer geldig ![]() Shit, vergeten meneer ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 juli 2008 @ 00:18 |
ik denk dat ik morgen maar een 3 ster abbonement ga kopen om deze maand te overbruggen.... Kan ik lekker tussen den haag mariahoeve en delft heen en weer kachelen zoveel ik wil ![]() | |
sander89 | woensdag 16 juli 2008 @ 01:38 |
quote:Met de trein? kan dat op dit traject met een 3 sterren (bus)abonnement? | |
TommyGun | woensdag 16 juli 2008 @ 08:08 |
Game On | |
Dr_Flash | woensdag 16 juli 2008 @ 08:41 |
quote:Nee. Met de tram natuurlijk ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 16 juli 2008 @ 08:45 |
quote:Mee eens ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 juli 2008 @ 08:55 |
quote:Met de trein dus... | |
Dr_Flash | woensdag 16 juli 2008 @ 09:01 |
quote:Koop dan gewoon niks, als je in overtreding wilt zijn ![]() | |
Guppy | woensdag 16 juli 2008 @ 09:17 |
quote: ![]() Maar ze zitten niet gesorteerd in een mapje, jammergenoeg... Ik heb met iMac net even een zoekopdrachtje gegeven, dus hier een greep uit de 'oude doos': Dubbeldekker op station Den Bosch ![]() Lint in de sneeuw op Arnhem Centraal (helaas onscherp...) ![]() Koploper in Deventer ![]() Lint vertrekt uit Terborg ![]() Dubbeldekker in Oss ![]() Een Lint en een Dubbeldekker in mijn fotografieopdracht ![]() Oke, de kwaliteit laat nogal te wensen over, maar de meeste foto's zijn ook nog met mijn oude compactcamera'tje gemaakt ![]() Ik zal van de week eens m'n computer induiken voor meer treinen, want ik weet zeker dat ik meer heb! | |
Dr_Flash | woensdag 16 juli 2008 @ 09:22 |
Nou, ziet er niet verkeerd uit hoor ![]() Die Lint uit Terborg vind ik wel wat hebben. En die eerste natuurlijk, in Den Bosch ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 juli 2008 @ 09:25 |
quote:Mierenpenetreerder ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 juli 2008 @ 09:29 |
quote:Zeg dat maar tegen de HC ![]() Mijn probleem is het niet hoor ![]() | |
sander89 | woensdag 16 juli 2008 @ 11:56 |
Zie je wel, stoute jongen ![]() | |
Christiaan | woensdag 16 juli 2008 @ 12:05 |
Vrijdag ga ik vliegen. En nog eens vliegen. En dan met de Thalys van Amsterdam naar Parijs. En dan met de TGV naar Nice. Ben benieuwd hoe zo'n TGV is, ik zie vaak van die buitenlandse dingen staan in A'dam en Utrecht, maar nu kan ik er eens zelf in ![]() | |
Luco | woensdag 16 juli 2008 @ 12:16 |
Ik mag maandag met de trein naar Berlijn, vanaf Amersfoort. Gereserveerde plekken, just in case. Weet iemand of die lijn druk is op maandag? (Trein van 15:41) | |
classpc | woensdag 16 juli 2008 @ 12:17 |
Mooie foto's Guppyfriend, als ik ze zo zie zou ik zelf wel graag op een trein willen rijden. (Ondanks dat dat wat anders is dan foto's van treinen maken natuurlijk ![]() | |
dennistd | woensdag 16 juli 2008 @ 12:35 |
Maandag is trouwens mijn OV-kaart nog gecontroleerd met de railpocket van de HC, door het nummer in te toetsen. Nog nooit eerder meegemaakt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 juli 2008 @ 13:28 |
quote:Bij mij 3 keer kort na elkaar enniewee, van nu.nl quote: | |
Dr_Flash | woensdag 16 juli 2008 @ 13:33 |
quote:Ik heb dat Duitse stuk ook ff opgezocht. Hier staat het. Voor de liefhebber ![]() | |
Guppy | woensdag 16 juli 2008 @ 14:24 |
@ --Christiaan--, de TGV is erg leuk, en het gaat zo snel! Vergeet niet af en toe naar buiten te kijken, want voor je t weet ben je in Nice. Ik ben een keer van Angouleme naar Rotterdam gegaan, en een keer van Dijon naar Rotterdam, met overstappen in Parijs natuurlijk. Maar dat is alweer lang geleden, jammer genoeg. Hier nog wat plaatjes: Dubbeldekker in Arnhem Centraal ![]() ICE komt aan in Arnhem Centraal ![]() En moet dan natuurlijk wel even gepoetst worden, voor ie Duitsland ingaat ![]() Dag ICE ![]() ![]() Madurodam, yeah! ![]() ![]() Verder doe ik ook wel eens creatief met treintjes Guppy ergert zich aan vertragingen... ![]() Guppy zwijmelt weg op het station ![]() Guppy leest een bericht over de vertraagde HSL verbinding in de krant en maakt een kaartje ![]() ![]() | |
Luco | woensdag 16 juli 2008 @ 14:44 |
![]() Tof! | |
Zug-Chef | woensdag 16 juli 2008 @ 15:29 |
Mooie scherpte platen Guppyfriend ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 16 juli 2008 @ 15:37 |
Zoals beloofd het laatste deel van de foto's van de vakantie:![]() In het Innsbrucker Hauptbahnhof is zojuist IC 512 `Hotel IBIS` uit Graz Hbf gearriveerd. Rangeerlok 2068 012 rangeert daarvan enkele CityShuttle rijtuigen weg richting opstelterrein. ![]() ÖBB 4024 077 is als R 5224 onderweg naar Innsbruck Hbf en passeert een boerenschuurtje nabij St. Jodok am Brenner. ![]() Vanuit Brennero arriveert te Bressanone/Brixen de E464 090 met de R 20495 richting Bolzano/Bozen en Ala. ![]() Op vrijdag is het weer heerlijk grijs als een van de hoogtepunten zou rijden, de Orient Express Paris - Venezia. ÖBB 1144 243 en 1144 246 rijden met de luxetrein door het station van Steinach in Tirol. ![]() Naar het bergdorp Fulpmes rijden vanuit Innsbruck nog vrij oude trammetjes. Innsbrucker vervoersmaatschappij IVB is met tramstel 85 op het eindpunt gearriveerd. ![]() De Pinzgaubahn is een smalspoorlijn tussen Zell am See, Mittersill en Krimml. Motorwagen SLB16 staat gereed voor vertrek voor de pendel tot Bruckberg Golfplatz. ![]() Met op de achtergrond de Kirchberger Gaisberg passeert ÖBB 4024 092 als R 5261 (Wörgl - Fieberbrunn) een boerenschuur en enkele schaapjes ter hoogte van Gundhabing. ![]() ÖBB 1016 213 is met ÖBB EC 668 `CARITAS Kinderpatenschaften` onderweg van Wien Westbahnhof naar Bregenz en passeert hier de haltestelle Kitzbühel Schwarzsee. ![]() Voor vakantiegangers rijdt zowel in de winter- als in de zomermaanden een extra trein vanuit München naar het toeristengebied Kitzbühel-Zell am See en vice versa. Op de dag dat mijn vakantie in Oostenrijk eindigde, werd deze trein gereden met een wel heel bijzondere lok, de 103 245 in originele kleuren, een museumlok! Hier staat de D1280 `Grossglockner` vertrekgereed in Wörgl. ![]() Net buiten de kap te München Hbf staan DB 218 421 en 218 426 met Eurocity 190 naar Zürich HB te wachten op vertrek. | |
Luco | woensdag 16 juli 2008 @ 17:01 |
Mooie platen! Vind dat toch altijd mooie foto's. Zo'n trein voor zo'n berg(landschap) | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 juli 2008 @ 17:56 |
Alle platenmakers bedankt, het genieten hoor ![]() | |
bork | woensdag 16 juli 2008 @ 17:57 |
Schitterrende plaatjes alweer, heb je alleen maar mooi weer gehad? | |
Socios | woensdag 16 juli 2008 @ 17:58 |
quote: ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 16 juli 2008 @ 18:58 |
quote:Powershot A85, en voor het geval ze ver weg zijn heb ik er nog een converter op om het 2,4x dichterbij te halen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 juli 2008 @ 19:21 |
quote:Die heb ik ook op de A60 gebruikt ja ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 16 juli 2008 @ 20:01 |
quote:valt wel mee vind ik, niet echt last mee gehad | |
SpeedyRich | woensdag 16 juli 2008 @ 21:51 |
wat was er nou met die ICE's aan de hand ? | |
Christiaan | donderdag 17 juli 2008 @ 05:54 |
Nog even een vraagje, in die Thalys en TGV, is daar eten en drinken te krijgen aan boord? Ik zit er immers van 8.30 tot 19.15 in. | |
Guppy | donderdag 17 juli 2008 @ 07:31 |
quote:Achtergrondinformatie: Vanaf vrijdag 11 juli, middernacht, voert Deutsche Bahn uit voorzorg spoedcontroles uit aan een deel van het ICE-3-materieel. Deze voorzorgsmaatregel is getroffen na een defect aan een as van een soortgelijk treinstel. De treinstellen die in orde zijn bevonden, worden weer ingevoerd in de dienstregeling. Klik quote:Reizen met Thalys • Topsnelheden van 300 km/u • Comfortabel reizen • Werken terwijl u reist • Thalys Corporate Program • Bar/buffet gedurende de hele reis Klik Reizen met TGV • Comfortabele, verstelbare stoelen • Lekker je benen strekken onderweg • Barrijtuig aanwezig • Aankomst in het centrum van de stad Klik | |
Christiaan | donderdag 17 juli 2008 @ 07:48 |
quote:Ah dankje! Nog een vraagje, wat ik niet op de site kan vinden, stopt de TGV op al deze stations (die op de route liggen natuurlijk). Ik moet namelijk eigenlijk in Antibes zijn, dus dat zou helemaal top zijn ![]() | |
Guppy | donderdag 17 juli 2008 @ 08:17 |
als je Brussel-Zuid > Antibes invult krijg je een rechtstreekse verbinding met een TGV. denk het wel dan. maarre, heb je de reis met de TGV niet geboekt dan? je moet m immers reserveren. en kan je toch zien of ie in Antibes stopt? | |
Dichterbijer | donderdag 17 juli 2008 @ 08:19 |
Eindelijk eens weer echte foto's ![]() ![]() | |
Christiaan | donderdag 17 juli 2008 @ 08:27 |
quote:Ik heb hem inderdaad geboekt, en heb twee tickets thuisgekregen. Op de ene staat Amsterdam - Parijs, en op de andere Parijs - Nice. Niks over tussenstations | |
Guppy | donderdag 17 juli 2008 @ 08:37 |
misschien ligt het eraan hoe laat je gaat. vul je reis zoals je die geboekt hebt eens in op de internationale reisplanner, en kijk dan eens bij de tussenstations? heb je tijdens het boeken Nice aangegeven, of Antibes? als je Nice opgegeven hebt, hebben ze gedaan wat je zei. en als je Antibes hebt opgegeven zal er waarschijnlijk geen rechtstreekse trein zijn op jouw tijd. maar check het eens ff, en neem anders ff contact op met NS Hispeed? ik ga iig weer ff de trein in! doeii ![]() | |
De_Hertog | donderdag 17 juli 2008 @ 10:01 |
Zugchef: erg mooie foto's weer! | |
Zug-Chef | donderdag 17 juli 2008 @ 11:47 |
Thx allen!quote:Mwah, nog best vaak last gehad van wolken, maar over het algemeen wel vrij zonnig weer inderdaad. Zo'n drie dagen waren wolkvrije dagen en 2 dagen waren zeer somber cq regen/bagger. Al met al toppie weer toch ![]() Foto's -> week 27 en week 28 | |
ghizzer | donderdag 17 juli 2008 @ 18:17 |
tvp | |
Luco | donderdag 17 juli 2008 @ 18:22 |
Ik vraag het gewoon nog een keer ![]() Weet iemand hier hoe druk de internationale trein van Schiphol naar Berlijn is op maandag? Heb om 15:41 deze trein, weliswaar met gereserveerde plaatsen. Toch denk ik dat deze rit vrij druk is, is dit ook zo? | |
Charango | donderdag 17 juli 2008 @ 19:08 |
Mijn ervaring is dat vooral de trein vanaf Amsterdam CS (143) altijd erg vol zit met int. reizigers. Dat is dus vertrek vanaf Asd om 10:57. De trein die jij neemt zit normaal gesproken vooral vaak vol met forensen. Desalniettemin is het nu vakantie, en zijn er dus minder forensen en veel meer toeristen. Als je zeker wil zijn van een zitplaats zou ik toch gewoon reserveren (ik dacht dat dat sowieso al gebeurde bij online-booking). Sonst; gute Reise! | |
Luco | donderdag 17 juli 2008 @ 19:54 |
Ik heb al gereserveerde plekken. Hoe gaat dat dan als er iemand zit? Gewoon met je papiertje zwaaien en je plek eisen? Lijkt me geweldig om te doen ![]() | |
Guppy | donderdag 17 juli 2008 @ 20:12 |
quote:yep, zo moet je dat doen. doe ik ook vaak genoeg | |
von_Preussen | donderdag 17 juli 2008 @ 21:24 |
Of je pakt gewoon je wapenstok en ramt z'n tanden eruit, das pas echt geweldig om te doen! | |
Brembo | donderdag 17 juli 2008 @ 21:33 |
quote:Kan je alsjeblieft af van zwart/gele letters , vreselijk ![]() Voor de rest, de NS zet extra treinen in naar Nijmegen ![]() | |
dennistd | donderdag 17 juli 2008 @ 22:03 |
quote:nouja, de 3700 zit deze week aan de 3600 geknoopt, dus zou er in principe ICRm moeten rijden volgens mij | |
Zug-Chef | donderdag 17 juli 2008 @ 22:27 |
Nou feest vanavond ![]() ik zit in de 19:20 IC vanuit Zwolle naar Leeuwarden, als zo rond 19:30 de HC met de mededeling komt dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden tussen Heerenveen en Leeuwarden. Heerenveen zal ons eindstation zijn, mededelingen over eventuele vervangend busvervoer zou later vermeldt worden. Afijn, we passeren Heerenveen IJsstadion als de HC met de mededeling komt dat Heerenveen inderdaad het eindstation is. Reizigers naar Leeuwarden kunnen met, en nu komt het mooie: Arriva lijn 28 naar Leeuwarden, vertrektijd 20:04... De kenner weet, dat die bus a: door Connexxion gereden wordt, maar nog veel mooier: die bus rijdt helemaal niet meer na 19:00.... ![]() Zo'n 60 man weet dat alleen niet, en loopt rustig naar het busstation van Heerenveen, waar lijn 28 zou moeten vertrekken... Zo rond 20:08 komt er dan een Den Oudsten bus aan zetten, lijn 99 naar Sneek-Bolsward-Harlingen. Enkele mensen vragen waar lijn 28 blijft, en tja, dan komt de aap vanzelf uit de mouw, de chauffeuse meldt dat die bus niet meer rijdt na 19:00. Reizigers naar Leeuwarden druipen maar weer af en besluiten te wachten, op een handje vol na (exlusief reguliere reizigers voor deze lijn 99). Het gezelschap wat wel met lijn 99 besluit mee te reizen, moet deels naar Harlingen (5 personen) en deels naar Leeuwarden (2 personen, waaronder ondergetekende). Voor een dalkaartje, nu nog 2 euro, kan ik in ieder geval in Sneek komen. Afijn, in Sneek aangekomen, is de trein naar Leeuwarden natuurlijk allang weg, daar heb je ook helemaal geen aansluiting op, zeg maar een -20 overstap ![]() Dat laatste dus maar gedaan, niet zonder succes overigens =) Netjes de overstap in Bolsward gehaald en met mooie chauffeuse en -6 in Leeuwarden aangekomen, overigens wel +90 ten opzichte van de geplande treinaankomst. Tussendoor nog even met jeepee83 contact gelegd, die een uur na mij dezelfde richting op moest. Wat bleek: om 21:15 waren er bussen besteld, en om 22:00 zou er weer gereden kunnen gaan worden... Of die vervangende bussen ooit gereden hebben vraag ik me af, maar die treinen rijden nu iig nog niet... Tot slot: sterkte voor de mcn! | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 juli 2008 @ 23:09 |
En dan vraag ik me af Beste Zug: Wil je die chauffeuse foto met ons delen ![]() | |
Willy84 | donderdag 17 juli 2008 @ 23:52 |
Zag in Amersfoort wel staan dat je helemaal om mocht reizen via......Groningen! Dat is me nogal een stukje om zeg! Het is ook een gat ook ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 juli 2008 @ 08:35 |
quote:Een korte blik op de spoorkaart leert je dat dat simpelweg de enige optie is natuurlijk ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 juli 2008 @ 08:36 |
quote:Er zit teveel bus in je post, off topic, foei! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 juli 2008 @ 11:02 |
quote:Dat dus. ![]() | |
TommyGun | vrijdag 18 juli 2008 @ 11:28 |
Watbenjedan | |
Duvel | vrijdag 18 juli 2008 @ 11:32 |
quote:Dood. | |
SpeedyRich | vrijdag 18 juli 2008 @ 11:55 |
quote:ik bedoel ermee wat is precies het defect | |
von_Preussen | vrijdag 18 juli 2008 @ 12:18 |
Correct me if I'm wrong, maar in Keulen ontspoorde een ICE-3 omdat de as gebroken was. Voor de zekerheid wilden ze dan alle treinstellen controleren, voordat er bij 300km/h een wagon uit de rails springt. | |
Zug-Chef | vrijdag 18 juli 2008 @ 12:47 |
Bekijk deze YouTube-video DB 103 245 te Kitzbühel | |
Zug-Chef | vrijdag 18 juli 2008 @ 13:20 |
Bekijk deze YouTube-video ÖBB 1016 010 + REX 1507 met oude Schlierenwagen te Kitzbühel | |
Dr_Flash | vrijdag 18 juli 2008 @ 15:24 |
Roosendaal-Antwerpen gestremd ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 18 juli 2008 @ 15:35 |
quote:Mwah ik maak geen stiekeme foto's van anderen ![]() | |
Guppy | vrijdag 18 juli 2008 @ 18:14 |
ik was vandaag op station Houten, wat komen die intercity's daar hard voorbij zeg! | |
Dr_Flash | vrijdag 18 juli 2008 @ 20:01 |
quote:Moet je eens op Castellum gaan staan, dan zijn ze al dik begonnen aan de klim naar de Schalkwijkse Brug, dat scheelt echt stukken hoor ![]() ![]() | |
Guppy | vrijdag 18 juli 2008 @ 20:13 |
quote:maar ik hoefde niet op Castellum te zijn, maar op 'Centraal' ![]() kwas trouwens nog nooit in Houten geweest, grappig plaatsje wel. | |
bork | vrijdag 18 juli 2008 @ 23:41 |
quote:Grappig? Houten staat in mijn top 3 van "Daar wil je niet dood gevonden worden ", naast Zoetermeer-Oost en nog een te benoemen goede 3e. Ach ja, zoals ik al eerder liet ontsnappen uit mijn mond, smaken verschillen ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 juli 2008 @ 00:54 |
quote:Spijkenisse ? | |
Guppy | zaterdag 19 juli 2008 @ 08:53 |
quote:Houd er rekening mee dat ik alleen het stationsgebied heb gezien, en een paar straten he ![]() Zoals ik al zei, ik was er nog nooit eerder geweest | |
Dr_Flash | zaterdag 19 juli 2008 @ 10:28 |
Houten met de auto is pure hel ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 19 juli 2008 @ 10:30 |
Terecht natuurlijk, auto's zijn kut =) | |
Dr_Flash | zaterdag 19 juli 2008 @ 10:35 |
Zie? Grappig stadje toch? ![]() | |
dennistd | zaterdag 19 juli 2008 @ 10:38 |
Houten is een bouwput... als je al tussen de 5 en 10 minuten moet lopen om van perron 1 naar perron 2 te gaan, is het echt slecht.... | |
Intergalactrick | zaterdag 19 juli 2008 @ 12:48 |
quote:Och, je kan ook gewoon gelijk naar het goede spoor lopen. Heb je nergens last van! ![]() | |
ReisT | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:01 |
Wel als je vanuit Utrecht wil overstappen op die tram, dan moet je van spoor 2 naar spoor 3 (aan het eind van spoor 1).quote:De bus is een paar jaar terug ook verbannen uit Houten, die slagbomen zijn er niet meer.Voor de hulpdiensten hebben ze iets nieuws bedacht: rubberen paaltjes. Kan iedereen dus overheen rijden, en ze breken soms af. | |
Eix | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:13 |
quote:Schlierenwagens. ![]() Overigens was ook de deursluiting defect bij de deur waar ik toen uitstapte => er stond heel groot "Tur Schliessen" op een A4tje dat tegen de ruit was geplakt. Kortom deur achter je dichtgooien. ![]() Wat ik me wel zo afvraag. Heeft de OBB een rijtuigen tekort ofzo? Volgens mij rijden best veel IC's met extra city shuttle rijtuigen en die EZ treinen lijken me ook een verkapte manier om oud materieel in te kunnen zetten. [ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 19-07-2008 13:22:35 ] | |
zwahiel | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:14 |
Áls ik al eens foto's maak van treinen (komt er nooit van) dan gebeurd dat met deze jongeman:![]() Trouwens ik ving van twee conducteurs op dat 'men' van plan is om de toiletten in alle korte treinen te sluiten. En dat ze middellange treinen ook willen ontzien van toiletten. Geloof er geen snars van, maar heeft iemand hier iets over opgevangen. Weet dat Syntus 't wel doet en Arriva heeft ook geloof ik dergelijke praktijken (gehad?). Gelukkig doet Veolia 't niet en XX ook niet. | |
Wadloper | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:19 |
Maar we zijn in een treintopic, dus verder geen gelul meer over ander soorten vervoer. *goede voorbeeld geeft ![]() Klik op het plaatje voor een grotere versie ![]() Stoomloc 1220 van de ZLSM loopt in in Valkenburg. Een toevalstreffer, was toevallig in de buurt van het station, dus besloot even een kijkje te nemen ![]() ![]() Stoomloc 1220 gereed voor vertrek ![]() Niet een geweldige plaat, maar vind het wel een leuk plaatje met een Veolia V + stationsgebouw Valkenburg ![]() Nog een Veolia V, het viel mij op dat veel stellen graffiti op de zijkanten hadden ![]() ![]() GTW 2/6 10229 komt Zuidbroek binnen rijden ![]() GTW 2/8 10302 verlaat Zuidbroek ![]() GTW 2/6 10229 komt Zuidbroek weer binnen rijden, nu in de Zuidbroekpendel ![]() GTW 2/8 10321 rijdt Zuidbroek binnen ![]() En als laatste, de 6415 met de dolomiettrein richting Veendam. De enige gelukte cargo van die dag. Ik kwam naar het station voor de dolomiet, containertrein, huisvuiltrein en de RTB, maar de RTB kwam niet (waarschijnlijk maandag, 16 juni heb ik hem voor het laatst gezien). Alleen de rest waren niet mooi geworden. Deze is onbewerkt, en ook niet zo héél fraai, maar deze is het wel waard om te plaatsen ![]() Ik heb ook foto's van de DH's in Amersfoort, hoe ze er een tijdje geleden bij stonden. Bij interesse wil ik deze ook wel plaatsen ![]() | |
Wadloper | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:23 |
quote:Arriva heeft zoiets niet gedaan, tenzij de wc zichzelf afsluit omdat de biotank onder de wc vol zit. Arriva hoeft alleen geen wc in de elektrospurts in te bouwen, omdat dit niet geeist was in de concessie. Veolia sluit voor zover ik weet ook geen wc's af, maar zo vaak rijdt ik niet mee met Veolia, helemaal niet meer nu ze die overvolle treinen hebben ![]() Maar NS moet gewoon opbokken met hun smoesjes, ik vind een wc gewoon een serviceverlening die je aan de mensen kunt leveren, het kost veel mensen al vrij veel om een reis te kunnen maken. En wat levert het ze op? Wel 4 hele zitplaatsen! ![]() | |
zwahiel | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:51 |
Nee Veolia laat 'm juist open als service naar de klanten toe. Dat doen ze vrij aardig. Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia. Waar ik me wel kapot aan erger is dat graf ProRail wat de vertrekseinen volgens mij met de hand bediend of zo. Wordt daar helemaal maf van, soms staat de trein wel 5 minuten te wachten voor ie weg mag. En dan hoppa rijd je zo +5 of +10. Echt om maf van te worden. Sprak ook een conducteur, die gaf ook aan dat 't niet aan Veolia lag maar aan Prorail. "Ze zijn ontzettend traag met die seinen," zei hij. "Volgens mij kun je nog beter blind rijden, want 't schiet maar niet op met die lui," aldus de conducteur. Volgens hem was 't een goede, rendabele lijn en hij vroeg zich ook hardop af waarom NS 'm weggedaan had, want met een kleine wijziging zoals Veolia dat gedaan had, was de lijn veel rendabeler geworden. Hij kreeg van mensen vaak te horen dat ze 't fijn vonden dat er nu 2x per uur treinen reden die overal stopte. Maar dat men 't wel lang vond duren zo. Een IC van Roermond via Venlo naar Nijmegen met stops alleen op die stations zou wel eens mogen komen gaf hij ook aan. Maar dat scheen moeilijk in te passen zijn in het lopende schema. Wel een ontzettend geinig gesprek moet ik zeggen. | |
Ofyles2 | zaterdag 19 juli 2008 @ 13:55 |
ProRail schijnt als smoes te gebruiken dat het seinprogramma verouderd is en structureel vernieuwd moet worden. Volgens mij ligt het eerder aan een verkeerd algoritme of het moedwillig tegenhouden van innovatie. | |
De_Hertog | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:02 |
quote:Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar wil dit zeggen dat ProRail de wissel bij Schin op Geul heeft teruggeplaatst, of rijden ze nog steeds af en toe om via Kerkrade? | |
Wadloper | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:17 |
Dat weet ik niet. Ik was er toevallig 1 dagje, en dan alleen in Valkenburg ![]() | |
Wadloper | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:21 |
quote:Ik heb foto's gezien van een Veolia machinist, waarbij de treinen veel te kort waren en overvol waren. (op de Maaslijn) Het is ook geen geheim dat Veolia veel te weinig in zet (of in heeft gezet), want ik ben gestopt met het volgen van het Veolia-drama toen er berichten kwamen dat ze eventueel wel meer stellen in gingen zetten. Verder boeit mij Veolia ook niet, want ik woon niet in die omstreken, Hier ben ik tevreden met Arriva, en zij mogen zelfs na deze concessie nog hier rijden ![]() | |
dennistd | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:32 |
quote:Die wissel is volgens mij in 2006 of 2007 teruggelegd (edit: 21 januari 2007 dus, zie wiki) ![]() | |
Eix | zaterdag 19 juli 2008 @ 14:33 |
quote:Veolia had laatst een hele goede economische inval. Namelijk op een zaterdag met 5 solo 2/6jes rijden (2 baks gtw) en 1 solo 2/8 (3 baks trein). Doet het goed financieel natuurlijk want het bespaart een hoop diesel. Alleen men was even vergeten dat de treinen erg druk zijn in de weekenden door de NS kruidvat actie (waar Veolia in participeert en natuurlijk een hoop geld voor krijgt). Kortom treinen overvol. Vervolgens was er een stremming tussen Roermond en Weert met als gevolg een zodanig uitpuilende trein dat de machinist het onverantwoord vond om nog te stoppen in Cuijk en passagiers bij hem door de deur in de cabine vielen door het gedrang/drukte. IVW heeft ook een onderzoek ingesteld betreffende dit incident. Maar persoonlijk ben ik aardig teleurgesteld in Veolia dat men het zover heeft laten komen en niet gewoon voldoende materieel inzet. Het is gewoon schandalig dat men wel veel geld vangt door de extra reizigers maar niet voldoende materieel inzet om iedereen op een nette wijze te vervoeren. Ik heb geen enkel probleem met solo stelletjes op de Maaslijn maar het reizigersaanbod moet dan wel relatief laag zijn. Heb overigens al vaker moeten staan bij Veolia omdat er een solo stel reed terwijl het druk was. Vanaf september kom ik een periode elke dag Sittard - Nijmegen Heyendael te doen. Hopelijk valt het mee. Volgens mij zet men wel voldoende materieel in de spits in (extra spitstreinen en langere treinen roermond - nijmegen). ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Eix op 19-07-2008 14:40:41 ] | |
Guppy | zaterdag 19 juli 2008 @ 16:03 |
Syntus heeft geen wc's in de treinen inderdaad. Soms best balen... | |
Ofyles2 | zaterdag 19 juli 2008 @ 23:38 |
In de DM'90 wel, in de Lint 41-stellen niet. Alleen moet je gokken in welke trein je terecht komt, afgezien van het traject Almelo-Mariënberg rijden de Linten en de Buffels door elkaar. | |
Ofyles2 | zaterdag 19 juli 2008 @ 23:40 |
quote:Een prutser. Ik weet niet waarom haastige mensen op het allerlaatste moment de spoorwegovergang proberen over te steken voordat een trein passeert. | |
Peter | zaterdag 19 juli 2008 @ 23:53 |
Wat was nou die treintickets website voor internationaal reizen? (Flash en anderen gebruiken die wel eens, ik heb mot met de nshispeed en tgv-websites die geen tarief willen laten zien..) | |
sander89 | zondag 20 juli 2008 @ 00:22 |
quote:Ik gebruik altijd Google daarvoor, gewoon vertrek en aankomst station intypen. ![]() ![]() Dan kom je ook op die site terecht die jij volgens mij bedoelt. | |
Zug-Chef | zondag 20 juli 2008 @ 00:28 |
Treinreiswinkel?![]() | |
James1988 | zondag 20 juli 2008 @ 00:47 |
quote:https://be-internet.bene-system.com/selfservice-nmbs/start.do?shopId=2&locale=nl_NL gebruik ik meestal, doet het prima hier ![]() | |
sander89 | zondag 20 juli 2008 @ 00:51 |
Beetje erg verkeerd gelezen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 20 juli 2008 @ 05:40 |
Zo vanaf Moerwijk naar Eindhoven vian Schiphol, eerste verbinding. Ben benieuwd weke discussiestof dat gaat opleveren onderweg, zeker met 3 printjes van verschillende planners die allemaal hetzelfde aangeven... | |
Wadloper | zondag 20 juli 2008 @ 08:14 |
Nou, het is te hopen dat het morgen nog wat redelijk weer wordt... Wilde eigenlijk wat plaatjes schieten hier in de omgeving, om meteen wat te oefenen met mijn camera. Alleen kijk ik net in de verwachtingen, wordt er alwéér kl*te weer verwacht... Wat vonden jullie trouwens van de foto's? Heb er eigenlijk geen enkele reactie op gehad ![]() Tips zijn altijd welkom natuurlijk ![]() | |
Duvel | zondag 20 juli 2008 @ 08:35 |
quote:Mooi scherp, beetje donker. De foto's van de V'tjes vond ik leuker dan die van de (zoveelste, sorry) Spurt. Misschien dat er van de cargo nog wat te maken is als je 'm iets lichter maakt? | |
Guppy | zondag 20 juli 2008 @ 08:58 |
quote:In de Buffels die op de lijn Arnhem - Winterswijk rijden, zijn de wc's afgesloten. Je kan ze dus niet gebruiken. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer. | |
Socios | zondag 20 juli 2008 @ 11:18 |
Absurd. | |
Dr_Flash | zondag 20 juli 2008 @ 16:45 |
Keutels draaien op het balkon ![]() | |
Ofyles2 | zondag 20 juli 2008 @ 18:45 |
quote:Oké, bedankt voor de info. | |
Willy84 | zondag 20 juli 2008 @ 20:32 |
quote:Ja, vooral als straks alle treinen voorzien zijn van camera's. Kan je leuke filmpjes op youtube bekijken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 juli 2008 @ 20:41 |
quote:www.citynightline.ch www.nachtzug.de dat soort dingen ![]() Treinreiswinkel? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 juli 2008 @ 20:41 |
quote:Het is een complot ![]() Cam erin, plees eruit, kom maar op met die footage ![]() | |
dennistd | zondag 20 juli 2008 @ 21:27 |
In de TC Tubantia van vandaag stond een stuk over het reviseren van stoomlocs, en dan met name over Dampflokwerk Meiningen. Zal morgenvroeg eens kijken of ik hem hier neer kan zetten. | |
Dr_Flash | zondag 20 juli 2008 @ 21:29 |
Is dat die fabriek die gewoon nog steeds draait als een tierelier, en alleen maar voor museumclubs produceert? ![]() | |
Mark-Hgl | zondag 20 juli 2008 @ 22:07 |
STS in Landgraaf. Veolia ging door de rooie en kwam tegenover de stopper naar Duitsland te staan... | |
Willy84 | zondag 20 juli 2008 @ 22:49 |
http://www.nu.nl/news/166(...)treinen_Limburg.html | |
dennistd | zondag 20 juli 2008 @ 22:52 |
quote:ja, hoewel ze ook onderhoud aan de sneeuwploegen van DB doen Tot 2011 hoeven ze iig geen winst te draaien | |
Dr_Flash | maandag 21 juli 2008 @ 09:31 |
quote: quote:Ik denk omdat de snelheid nog geen 40 km/h was ![]() | |
Duvel | maandag 21 juli 2008 @ 10:10 |
quote:Op de reguliere Heuvellandlijn ( ![]() | |
SpeedyRich | maandag 21 juli 2008 @ 10:53 |
quote:Waarschijnlijk niet want met NG kan je geen rood sein negeren | |
Wadloper | maandag 21 juli 2008 @ 11:08 |
Misschien had die Duitse trein wel een groen sein, weet jij veel? Laten we gewoon het onderzoek afwachten ![]() | |
Duvel | maandag 21 juli 2008 @ 12:03 |
quote:Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is... | |
Eix | maandag 21 juli 2008 @ 12:59 |
quote:"Hij wil niet speculeren over het gebeuren maar wacht eerst het onderzoek af." En ondertussen wel heel subtiel het ongeluk zodanig nuanceren dat het beveiligingssysteem mogelijk niet correct heeft gewerkt. Wacht dan ook gewoon af. | |
dennistd | maandag 21 juli 2008 @ 13:19 |
quote: ![]() | |
Duvel | maandag 21 juli 2008 @ 13:27 |
Leuk stuk. ![]() | |
SpeedyRich | maandag 21 juli 2008 @ 14:30 |
quote: ![]() ![]() zover ik weet heeft NG nog geen bekende beperkingen | |
Duvel | maandag 21 juli 2008 @ 15:17 |
De enige beperking is het systeem zelf: het is incompatible met alles behalve zichzelf. | |
Duvel | maandag 21 juli 2008 @ 15:18 |
quote:Maar wel een dode prutser. | |
Dr_Flash | maandag 21 juli 2008 @ 16:25 |
quote:En automatische Darwin-award nominee ![]() Hoewel het @ 74 waarschijnlijk wel een beetje aan de late kant is om jezelf uit de genenpool te verwijderen ![]() | |
Wadloper | maandag 21 juli 2008 @ 17:53 |
quote:Soms is het een nadeel dat er bakens zijn, maar volgens mij verder niet. Ik vind ATB-EG slechter dan NG, maar dat is persoonlijk. Want volgens mij word je met NG bij een rood sein echt stopgezet, bij EG niet. | |
James1988 | maandag 21 juli 2008 @ 18:41 |
Het zou mooi zijn als heel Europa op één bovenleidingvoltage, één signalisatiesysteem en één spoorbreedte zou zitten. Stel je voor, de mogelijkheid om met een gewone VIRM4 vanaf Utrecht door te rijden naar Brussel, Parijs, en dan door naar Madrid en eindbestemming Lissabon. En dan ook gewoon de huidige manier van kaartverkoop handhaven (= kaartje kopen en instappen, niet weken van tevoren online plannen enzo). Met ETCS wordt één van die dingen i.i.g. werkelijkheid, en de NS is ook aan het kijken om delen van het spoor te upgraden naar 3 kV (en ik dacht zelfs 25 kV)... het begin is gemaakt. Nu de rest nog. | |
Willy84 | maandag 21 juli 2008 @ 19:09 |
Laten we dat nou maar niet doen want dan kopen de Chinezen de wadlopertjes die per schip naar China gaan en dan rollen ze zo de grens over vol met chinezen ![]() De spoorbreedte had iig wel met zoiets te maken. Militair oogpunt. Spanning heb ik geen idee, gewoon economisch het goedkoopste. | |
Willy84 | maandag 21 juli 2008 @ 19:11 |
quote:Ik zit al op meerdere onderzoeken te wachten ![]() die trein waar ik inzat welke bij Zandvoort door rood is gereden heb ik ook nooit meer wat van gehoord. Dat zou ook onderzocht worden. Heb zelfs nog iemand van IVW aan de lijn gehad. Nooit meer iets van gehoord..!! Altijd die onderzoeken terwijl het in 99% van de gevallen door rood rijden onder de 40 km is. Zeker bij die nieuwe vervoerdertjes. | |
ghizzer | maandag 21 juli 2008 @ 20:04 |
Gisteren met de trein richting Zutphen geweest. Staan daar op het rangeerterrein 3x2 1600/1700's met daar tussen veel glimmende ICK-rijtuigen. Iemand enig idee waar dit materiaal vandaag voor gebruikt is of voor in de nabije toekomst voor is bedoeld? alvast heel hartelijk bedankt, want ik ben erg benieuwd! | |
Brembo | maandag 21 juli 2008 @ 20:47 |
quote:Staan al lange tijd in Zutphen, ik heb het gevoel dat ze eerder ingezet worden voor Deventer - Amsterdam ipv in de 3700. Wanneer zal er eigenlijk tussen Zutphen en Deventer 4x per uur gereden worden ![]() | |
TommyGun | maandag 21 juli 2008 @ 21:12 |
Vandaag naar Railz Miniworld geweest in R'dam. Leuk! Maar viel me toch wel tegen qua grootte... maar wat ze hadden was erg mooi en interessant opgezet. Ga zeker weer eens kijken als het andere gedeelte ook klaar is, dan hebben ze het dubbele van wat er nu te zien is. | |
Dr_Flash | maandag 21 juli 2008 @ 21:13 |
quote:Ra ra, wat klopt hier niet? ![]() | |
Wadloper | maandag 21 juli 2008 @ 21:22 |
quote:Over de STS'en van Veolia en Cxx is wel een onderzoek verschenen, ook al waren dat kleine STS'en, vooral bij Veolia waren het kleintjes. En misschien publiceren ze niet ieder rapport, en blijft het intern bij de vervoerder en IVW. | |
Dr_Flash | maandag 21 juli 2008 @ 21:25 |
quote:Doen ze wel hoor. Wet Openbaarheid Bestuur en zo ![]() | |
hooibaal | maandag 21 juli 2008 @ 21:30 |
quote:Voor een kippeneindje Utrecht-Lissabon lijkt me DDAR inderdaad beter. (en 3kV!?!?) Afgelopen zaterdag trouwens een blikseminslag bij Nijmegen. I.v.m. werk moest ik met de laatste trein vanuit Utrecht terug naar Nijmegen (die van 01:53) dus ik zag het lijk al drijven. Tot vlak voor Arnhem banggemaakt met vervangend busvervoer. Komt er bij Oosterbeek een conducteur langs die de mensen in de coupé 1 voor 1 vraagt waar de reis heengaat. Dus ik zeg "Nijmegen, hoop ik, hoezo?" Nou, we zijn even aan het tellen hoeveel mensen er nog naar Elst en Nijmegen moeten. Ik denk, dat wordt een taxibusje als het er maar een paar zijn ofzo. Roepen ze ter hoogte van Arnhem Berg (waarom sta je trouwens zelfs om drie uur 's nachts nog in arnhem te wachten tot je het station binnen mag??) om dat de trein tóch door zal rijden naar Nijmegen... erg handig. Verkeer op zondag blijkbaar nog tot uurtje of vijf gestremd geweest, maar toen sliep ik nog. | |
sander89 | maandag 21 juli 2008 @ 21:41 |
Ga eind van deze week serieus trein kilometers maken in een korte tijd met een Interrailpas. ![]() Ga eerst naar Kopenhagen een paar dagen, daarna in de buurt van Frankfurt bij familie op bezoek ook voor een paar dagen en dan weer terug naar NL. ![]() Word meestal wel de snelste verbinding die we kunnen nemen, namelijk meeste de ICE trein. ![]() Rijdt ook een ICE trein naar Kopenhagen, ook al is er 500 km lang geen HSL spoor. ![]() ![]() Zelf vind ik treinen erg mooi maar ben niet iemand die uitgebreid gaat staan spotten, denk dat na deze trip wel even zat ben al die treinen. Zal wel nog wat foto's maken, heb niet veel ervaring mee maar zie wel wat het word. Nog een vraagje heb al lopen zoeken, want Interrailpas is niet in NL geldig, vanaf de grens pas. We nemen de ICE trein vanaf Arnhem, dus moet je dan nog extra betalen tot het eerst station in Duitsland ofzo? | |
Dr_Flash | maandag 21 juli 2008 @ 21:45 |
quote:Als je een Global Pass koopt, krijg je meteen de vraag of je ook een kaartje voor het Nederlandse deel erbij wilt. Daar krijg je 50 % korting op (uiteraard een retourtje). ![]() Oh en als je een rittenlog bij houdt en terugstuurt, krijg je een uiterst hippe 256 MB USB-stick thuisgestuurd ![]() ![]() | |
sander89 | maandag 21 juli 2008 @ 22:40 |
quote:Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is? Dus pak de ICE vanaf Arnhem naar Duitsland kost het niks extra? ![]() Ga dan gewoon naar Arnhem met de IC IPV ICE. Kwam net ook achter dat het een ICE TD is die naar Kopenhagen gaat ![]() ![]() Ook wist ik niet dat we 20 km met een boot gaan met de ICE trein er op ![]() Maar word wel een (mooi) avontuur, ook moeten we nog om 22 uur een hostel/hotel vinden in Kopenhagen ![]() ![]() | |
RealZeus | maandag 21 juli 2008 @ 22:50 |
quote: ![]() | |
James1988 | maandag 21 juli 2008 @ 23:02 |
quote:Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan. Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder. ![]() | |
sander89 | maandag 21 juli 2008 @ 23:39 |
quote:WTF jij wilt meer dan 3 uur in een VIRM gaan zitten ![]() ![]() ![]() Denk dat je dat niet overleeft een VIRM naar Frankrijk/Spanje. Laat maar gewoon over aan de HST over de HSL, die rijden stukken comfortabeler en dan gaat mijn voorkeur uit naar ICE3 die heeft tenminste genoeg been ruimte. Ook ben je stukken sneller etc, zal vast wel ooit is in de toekomst een HST rijden van Amsterdam naar Barcelona over de HSL in 7/8 uur ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 21-07-2008 23:50:04 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 22 juli 2008 @ 00:07 |
quote:Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel. ![]() De VIRM's kunnen wel degelijk op 25 kV wisselspanning rijden als je er transformators inbouwt. | |
sander89 | dinsdag 22 juli 2008 @ 00:15 |
![]() ![]() ![]() Is niet erg, ik kan er ook wel soms wat van ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 22-07-2008 01:25:38 ] | |
ReisT | dinsdag 22 juli 2008 @ 01:05 |
quote:Wat een onzinnig plan zeg, Ja OK, bij 3000V zou je de bestaande bovenleiding kunnen blijven gebruiken maar je moet toch alle treinen ombouwen, een hoop gedoe voor een tijdswinst van 6,5 minuut. Doe het dan gelijk goed en maak er 25 kV van. 't is ook maar een plan van een paar jaar terug, en van NS - die gaan daar helemaal niet over. ProRail houdt ondertussen vast aan het plan in de toekomst (op z'n vroegst over een jaar of 10) over te gaan stappen op 25kV. | |
Socios | dinsdag 22 juli 2008 @ 07:27 |
quote:Klinkt als een zeer interessante reis! Heb je een reisschema dat je wil posten? Ben zelf (ook) ICE-fan en ben benieuwd naar je (ICE)-reisschema. Ook met dat stukje met een ICE op de boot enzo? ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 juli 2008 @ 07:52 |
quote:Wat een mooie waanzin! Het snelheidsgrafiekje dat je met 3000V twee keer zo snel optrekt als op 1500V lijkt me echt bizarre onzin. ![]() Verder vind ik in de afkortingenlijst terug: "kVac = kiloVolt alternating currency" "Vdc = Volt direct currency" Grappig. ![]() | |
Guppy | dinsdag 22 juli 2008 @ 08:33 |
quote:moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen? anyway, zoals ik het begrepen heb, is arnhem niet de grens, maar echt de grensovergang bij emmerich. dat kaartje kan je niet bij de automaat kopen, maar alleen aan de (internationale) balie. maar ik reis met een one country pass, dus misschien dat het anders is dan. ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de balie, scheelt je een hoop gedoe eventueel. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 09:05 |
quote:En dan bij Barneveld Noord ineens alle BMW's op de A1 eruit trekken ![]() Want dan trek je natuurlijk NOG 8 keer sneller op, dat begrijp je ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 09:14 |
quote:Dat is correct ![]() ![]() quote:Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te bieden ![]() | |
TommyGun | dinsdag 22 juli 2008 @ 10:05 |
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me). | |
dennistd | dinsdag 22 juli 2008 @ 10:13 |
quote:oud nieuws ![]() maandag de 14e ben ik een keer of 3 gewaarschuwd door conducteurs daarvoor, om gek van te worden... op een gegeven moment zei ik zelf maar dat ik al wist dat ie niet geldig zou zijn | |
Guppy | dinsdag 22 juli 2008 @ 10:14 |
quote:bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim. maar zoals jij dat uitlegt klopt dat dus ook ![]() ik moet die kaartjes alleen nog wel kopen, omdat er misschien mensen zijn die ons naar Arnhem willen brengen. en dan is het een beetje zonde als je al kaartjes hebt en zo. maar komt goed! quote:dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 10:45 |
quote:Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen? ![]() | |
Guppy | dinsdag 22 juli 2008 @ 10:46 |
quote:daar stopt de ICE die we willen nemen niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 10:47 |
quote:ga je een uurtje eerder met de RE 5 richting Koblenz ![]() Pak je in Oberhausen alsnog een vette ICE ergens heen ![]() | |
TommyGun | dinsdag 22 juli 2008 @ 10:51 |
quote:Dacht alleen op dat zwarte hoesje maar dat is overtollig materiaal wat je toch niet bewaard ![]() Anyhow, heb het zelf niet meer (lang leve BBL ![]() Back OT | |
ReisT | dinsdag 22 juli 2008 @ 11:35 |
quote:Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart. Velen zijn in de veronderstelling dat voor die kaart andere regels gelden dan er achterop staan. Zelfs bij NS weten ze het niet precies. | |
TommyGun | dinsdag 22 juli 2008 @ 11:43 |
quote:Najah, daar ging het niet om maar idd, doordeweeks voor 9 uur krijg je wel korting ja ![]() | |
sander89 | dinsdag 22 juli 2008 @ 13:23 |
Reisschema staat nog niet echt vast en hot(s)el's ook nog niet ![]() ![]() Waarschijnlijk word het aankomende donderdag weg uit NL en dinsdag weer terug in NL. Donderdag? quote: Zaterdagmiddag? Of toch heel misschien zaterdagavond vertrekken uit Kopenhagen? Als het de avond word het de Euronight van Malmo naar Berlijn, gaat met de boot 100 km de Oostzee over. ![]() Kost iets van 15/30 euro extra: http://berlin-night-express.com/ Vanaf de Berlijn dan de ICE rechtstreeks naar Frankfurt zijn we daar zondag om 10 uur ofzo. quote:Dinsdag? quote: Word iedergeval heel veel ICE treinen ![]() ![]() Ik ga er niet vanuit dat dit helemaal klopt ![]() We zien vanzelf waar we terecht komen, hebben toch geen echt haast ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 22-07-2008 13:34:50 ] | |
Acyrus | dinsdag 22 juli 2008 @ 14:33 |
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes..... Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein ![]() ![]() ![]() | |
TommyGun | dinsdag 22 juli 2008 @ 14:38 |
FapfapfapfapFapfapfapfap | |
Dichterbijer | dinsdag 22 juli 2008 @ 14:52 |
quote:Fuck... nu moet ik de onderkant van mijn bureau gaan schoonmaken ![]() | |
Wadloper | dinsdag 22 juli 2008 @ 16:24 |
quote:Dat is iets wat toch niet uit te leggen is aan een persoon die niets met treinen heeft (Ook al zeg je 50x hetzelfde), dus ik ga er ook niet aan beginnen ![]() Zo heeft ieder zo zijn/haar hobby, en als ieder daar gewoon respect voor heeft, zie ik geen problemen ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Wadloper op 22-07-2008 16:32:44 ] | |
ghizzer | dinsdag 22 juli 2008 @ 16:52 |
quote:dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen? en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen. ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 juli 2008 @ 17:29 |
quote:Dan moet je daar eerst het spoor verdubbelen... | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 18:02 |
quote:Wat ik moet, hoef ik niet van ene Ofyles2 te horen ![]() Ik wens je heel veel plezier om 3500 km aan een stuk in die piepende schommelboot door te brengen ![]() | |
ghizzer | dinsdag 22 juli 2008 @ 18:03 |
quote:dat weet ik, maar dan zijn ze ook al vol mee bezig dat er door te krijgen. vooral omdat er meer dan genoeg draagvlak voor toekomstig station Zwolle Zuid blijkt te zijn. | |
Willy84 | dinsdag 22 juli 2008 @ 19:25 |
quote:Mee eens, ik ga niet aan de baan staan schreeuwen als ik een trein voorbij zie komen. Wat dat betreft ben ik meer een stille genieter ![]() Dit vind ik dan weer wel mooi om te zien. | |
Willy84 | dinsdag 22 juli 2008 @ 19:32 |
quote:Plan T dat de Atlantische Oceaan inrijdt ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 22 juli 2008 @ 19:32 |
quote:Kijk maar op Wikipedia en zoek op 'IRM'. Dan zul je zien dat ik gelijk heb. ![]() ![]() En hierbij sluit ik deze discussie af, voordat de trein echt gruwelijk uit de rails loopt. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 19:41 |
Beste jongen, je mag van mij aan alle kanten gelijk hebben over feitelijke zaken. Dat heb ik ook nergens in twijfel getrokken. Dat ik het er nou eenmaal niet mee eens ben dat het "mooi" zou zijn als je met een IRM naar Portugal zou kunnen rijden, dat is gewoon iets anders. IK VIND het gewoon ontzettend waardeloze vervelende verknetterde zaaddodende kuttreinen, wat er op wikipedia dan ook staat ![]() SPOILER | |
Socios | dinsdag 22 juli 2008 @ 20:09 |
Plan U! Prachtige film. ![]() | |
Fixers | dinsdag 22 juli 2008 @ 20:19 |
Als de prijs van de kaartjes weer omhoog gaat komend jaar, kan de NS dan wat van dat extra geld spenderen aan een paar stukkies teflon en wat glijmiddel. Dat gejank en gepiep van de loopplankjes in de rijtuigkoppelingen werkt echt op de zenuwen. Nu nog een serieuze vraag: Ik werk vanaf komende week in Antwerpen en zal nog een aantal keren met de trein heen en weer moeten tussen Antwerpen en Den Haag. Welke kaartsoorten zijn daar nu makkelijk voor? Die NS-hispeed site blinkt weer eens uit in waardeloosheid. Is het makkelijkste gewoon steeds enkeltjes kopen hier en in belgië. Of zijn er ook open retouren, dat de terugreis op een latere datum plaats kan vinden. (heen en terugreis zal niet op dezelfde dag plaats gaan vinden). | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 20:23 |
Je zou voor het belgische traject Essen-Roosendaal kunnen denken aan een Rail Pass (of als je <26 bent een Go Pass). 10 enkele reizen naar keuze binnen een jaar door heel België voor 71 Euro (een Go Pass is 52 euro geloof ik, zoiets). Daarmee zou je een hele week op en neer kunnen dus. Heb je nog steeds een 5-retourkaart Den Haag - Roosendaal en 5 grensretourtjes nodig. Echt heel rendabel is dat misschien niet (aangezien je voor 1 rit ook Essen - Athus zou kunnen nemen bijvoorbeeld), maar iig minder geklooi dan losse enkeltjes of retourtjes. Anders ff naar de Internationale balie lopen en je situatie voorleggen. | |
James1988 | dinsdag 22 juli 2008 @ 20:25 |
quote:Mja, goed punt. Maar het was maar een voorbeeld ![]() quote:Lijkt mij ook, maar het zou mooi zijn als het zou kunnen ![]() quote:Als ADIF in Spanje een beetje opschiet wel ja ![]() | |
Socios | dinsdag 22 juli 2008 @ 20:37 |
Er rijdt al een rechtstreekse hogesnelheidstrein in 7,5 uur van Amsterdam naar Marseille. We zijn al aardig in de buurt. ![]() | |
Brembo | dinsdag 22 juli 2008 @ 21:15 |
quote:Materieel tekort, vind het zo'n vreemd. Mat'64 wordt nu toch ook al afgeschreven terwijl sommige stellen nog niet aan hun onderhoudstermijn toe zijn. Daarnaast zal me niks verbazen dat er momenteel nog geen goedkeuring / onderhoudsplaats is voor het materiaal. Daarnaast mag de 3600 Eerder een IC dienst als Zwolle - Deventer - Zutphen doen en de kleine 'toekomstige' stations aan doen door een stoptrein Arnhem - Zwolle. | |
Fixers | dinsdag 22 juli 2008 @ 21:23 |
quote:Ik ga het niet te moeilijk maken voor een euro meer of minder. Ik krijg een vergoeding ervoor van de baas en naar waarschijnlijkheid ga ik eens per week in mijn weekend op en neer. Helaas winkelwerk geeft een zondag-maandag weekend. weekend retouren zijn op een enkele uitzondering na geen optie. Ik denk dat ik inderdaad maar even naar de internationaal balie loop. Nog een klein vraagje alvast: Zijn de weekend retouren voor België nu ook al vrijdag in de ochtenduren geldig? De gewone zijn dat pas 's avonds. Maar volgens de Hispeed site kan je op vrijdagochtend met een weekendretour opstappen in de zuurstok. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 21:33 |
quote:Dat weet ik niet, dat zou je ook ff aan de Int balie moeten vragen denk ik. Zoeen railpass is op zich wel handig hoor. Je hebt op zich met een grenskaartje en een railpass genoeg om in de frambozenlollie-expres te duiken. Je hoeft in Roosendaal niet een uur te verliezen met het stoppertje naar Essen. Dat mag gewoon ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 juli 2008 @ 21:42 |
Met een Go Pass mag je níet naar grensstation reizen (dacht met een Rail Pass ook niet). Wel t/m Essen bijvoorbeeld, niet tot Roosendaal-Grens. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 21:47 |
quote:WEL naar een grensSTATION NIET naar een grensPUNT Maar als jij een kaartje Roosendaal-Essen hebt en op je Go/Rail Pass een rit Essen - Antwerpen invult, mag je gewoon de kauwgomballentrein in ![]() Dat houdt dus in dat als je een SOV Roosendaal - Roosendaal Grens EN een enkeltje Roosendaal grens - Essen EN een ritje op je Go/Rail Pass Essen - Antwerpen invult/hebt dat dat mag ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 juli 2008 @ 21:50 |
quote:Hmm, ok... wat is dan precies het verschil? quote:Ik vind het best leuke kleuren hoor, gelukkig staan er geen vlinders op zoals bij dit model: ![]() (En gelukkig komen die ook niet op het eindresultaat van de HST's) | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 21:51 |
quote:Zie mijn edit ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 juli 2008 @ 22:19 |
quote:Het meervoud van "transformator" is "transformatoren"! En was het maar zo makkelijk... ![]() | |
Peter | dinsdag 22 juli 2008 @ 22:29 |
Donderdag naar Valence, en maandag terug. Das dus achtereenvolgens: - Zuurstokexpres - TGV - TGV - Thalys | |
Dr_Flash | dinsdag 22 juli 2008 @ 22:44 |
quote:Bordjesfoto's treinenfoto's schema achteraf posten ![]() Veel plezier vast ![]() | |
Guppy | woensdag 23 juli 2008 @ 09:20 |
quote:kan ik toch net zo goed vanuit Doetinchem gaan? is nog korter ook ![]() en bovendien sta ik al jarenlang te kwijlen als de ICE in Arnhem aankomt ('dat wil ik oook'), dus nu wil ik er daar ook wel eens instappen ![]() quote:Op mijn OV-weekkaart staat het volgende: - Korting: van zaterdag 4,00 tot maandag 4,00, van 16 juli 4,00 tot 16 augustus 4,00 en op feestdagen van 4,00 tot 4,00 de volgende dag. Met studenten OV heb je, als je geen vrij reizen hebt, dus altijd recht op korting. Magoed, nu weet ie t toch al ![]() Ik wil mijn OV niet inleveren 5 september ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2008 @ 09:34 |
quote:Dat is dus ook wat ik zei ![]() Maar als je per se in de ICE wil zitten is dat ook een goed punt natuurlijk ![]() | |
Guppy | woensdag 23 juli 2008 @ 10:15 |
quote: ![]() | |
ReisT | woensdag 23 juli 2008 @ 14:38 |
quote:Dat is 't nou, er is nu even geen materieeltekort, 't is zomer dus is er minder nodig. En na de zomer komen de nieuwe VIRM's als aanvulling. Bovendien gaan Arriva/Vejolija hun V'tjes zo weer inleveren omdat de GTWs komen. Dus dat er nu wat Mat'64 een paar maandjes eerder aan de kant gaat, ze doen er gewoon geen moeite meer voor. Totdat natuurlijk de nieuwe dienstregeling begint en er toch weer te weinig treinen blijken te zijn, want zo gaat dat altijd. | |
Ofyles2 | donderdag 24 juli 2008 @ 12:46 |
Ik vermoed dat de nieuwe vierdelige VIRM's treinstellen worden in plaats van treinstammen. Ik hoor wel iets over de 9547 en de 9548, maar hun zesdelige alter-ego's 8747 en 8748 heb ik nog niet op de baan gezien. | |
dennistd | donderdag 24 juli 2008 @ 14:04 |
die 95 slaat er alleen op dat het 4'tjes zijn met een nieuwe ABv4, die geeft het nummer aan namelijk op het moment dat er een 9547 is, kan er geen 8747 zijn | |
Duvel | donderdag 24 juli 2008 @ 15:22 |
quote:En dan blijf jij stil staan, en liggen de spoorstaven in Apeldoorn. ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juli 2008 @ 15:23 |
quote:Er zijn toch ook alleen maar viertjes besteld? Een stuk of 50? | |
Peterselieman | donderdag 24 juli 2008 @ 15:31 |
Zijn idd alleen maar 51 IV besteld, maar het kan door omstandigheden voorkomen dat een van de stellen verlengd wordt tot een VI, maar of en wanneer dat gebeurt, zal de tijd ons leren. | |
Duvel | donderdag 24 juli 2008 @ 15:44 |
Als een VIRM-VI twee kapotte neuzen heeft, zullen ze wel een VI gaan bouwen lijkt me. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2008 @ 22:45 |
quote:Laten we dan 30 KV doen, dan liggen ze in Deventer. Da's mooi, want er moet nog altijd een stukje verdubbeld worden richting Olst ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2008 @ 22:52 |
zondag weer een leuk rondje maken door België ![]() 600+ km, niet heel spannend, wel een stuk of 20 nieuwe bordjes. Maar ook lange overstaps, veel. Na ja, serves the purpose ![]() 35 min. in Leuven 48 min. in Hasselt 1:06 in Neerwinden ( ![]() 38 min. in Leuven 55 min. in Antwerpen en nog een aantal andere overstaps van rond de 20 minuten. In dat licht valt 600+ km nog best mee eigenlijk. Het is dan ook een lange dag ![]() | |
Willy84 | vrijdag 25 juli 2008 @ 09:03 |
Wat een overstapjes daar! Welke interval hebben die diensten daar? Ben nog nooit door Belgie getourd op de BNL na ![]() Maar las wel iets over een 2 uurs interval ![]() ![]() Wel gaaf! Wil nog steeds ook een keer naar Belgie! ![]() | |
Christiaan | vrijdag 25 juli 2008 @ 09:15 |
Ik ben weg hier, mijn reis gaat beginnen, morgen Thalys en TGV ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 juli 2008 @ 09:19 |
quote:Dat mag niet van Europa, de bovenleidingspanning moet voldoen aan norm NEN-EN 50163. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 juli 2008 @ 09:28 |
quote:Veel secundaire lijntjes 1 trein per 2 uur ja. Of er rijdt gewoon helemaal niks in het weekend ![]() ![]() | |
Brembo | vrijdag 25 juli 2008 @ 11:27 |
quote:Verwend, je krijgt pas mensen de trein in als er een goed aanbod van diensten is. Als je 1x in de 2 uur zou gaan, pakken mensen de auto wel. In Nederland mag van mij apart de frequentie nog hoger op alle lijnen ![]() | |
classpc | vrijdag 25 juli 2008 @ 13:38 |
Zijn er ook nog users die mee gaan met de SGM-II afscheidsrit? | |
Dr_Flash | vrijdag 25 juli 2008 @ 14:01 |
quote:Ik niet iig ![]() ![]() ![]() Ze hadden een actie moeten organiseren van "trap hier de laatste citypendel het land uit" dan was het veel drukker geworden ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 juli 2008 @ 14:02 |
Ik wil jou nog weleens zien met je rollator bij de VIRM afscheidsrit! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 juli 2008 @ 14:03 |
quote:Mij? Kan je lang wachten ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 juli 2008 @ 14:37 |
quote:Ik heb nog wel ff als 't goed is. | |
Tecnix | vrijdag 25 juli 2008 @ 14:57 |
![]() In welke stad is dit ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 juli 2008 @ 15:00 |
Parijs | |
Tecnix | vrijdag 25 juli 2008 @ 15:07 |
quote:Heul goed, was er afgelopen week heen, kwam er nog een vrouwelijke spotter tegen ![]() ![]() | |
Guppy | vrijdag 25 juli 2008 @ 15:08 |
![]() | |
classpc | vrijdag 25 juli 2008 @ 15:08 |
quote:Ik vind het ook maar een lelijk ding. Ik had nog wel een ritje mee willen rijden, ware het niet dat ze een programma hebben van 9.00 t/m 19.50, waarbij ze aan het eind weer bij Utrecht CS aankomen. Dat duurt me allemaal maar wat te lang voor een trein die ik niet ken en waar ik ook geen fan van ben. [edit] En het moet 35 euro kosten ![]() | |
Tecnix | vrijdag 25 juli 2008 @ 15:14 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 juli 2008 @ 15:54 |
quote:Dopingcontroles met de trein ![]() Staat toch "Inval" op ![]() [/flauwe garp] | |
Dr_Flash | vrijdag 25 juli 2008 @ 15:56 |
quote:Heul op zich is dat best een schappelijk bedrag voor zo'n rit ![]() | |
Tecnix | vrijdag 25 juli 2008 @ 15:59 |
quote: ![]() Ik moest lachen ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 26 juli 2008 @ 14:29 |
Donderdag een dagje Ruhrgebied gedaan:![]() Rail4Chem's 185 563 is met een bonte graantrein op weg vanuit Bottrop richting Köln en passeert hier de Abzweigstelle Tiefenbroich op de Westbahn tussen Duisburg en Düsseldorf. ![]() HGK 185 589 is met een fraaie keteltrein op weg naar het zuiden, inhoud van de ketels is mij niet bekend, maar de code op de ketels kan misschien uitsluitsel geven: 30 1202. ![]() De Niederrheinische Verkehrsbetriebe Aktiengesellschaft, kortweg NIAG, is met lokje 4 en enkele Uacs'n voor Kalkmeel onderweg naar Flandersbach en passeert hier een stukje groen nabij Ratinger stadsdeel Tiefenbroich. ![]() Dagelijkse gast in het Ruhrgebiet is SNCF Fret. Met een tankcontainertrein richting Rhein, Mosel en uiteindelijk Frankrijk passeert lok 437020 de bossen tussen Lintorf, Tiefenbroich en Ratingen. ![]() Vanuit Beverwijk komt 'onze' bekende Flabakatrein 47751. De treindienstleiding heeft de trein al linkerspoor gestuurd voor een betere doorvoering van overige, achteropkomende treinen. ![]() Ook fraai is een van de oudste 140'ers die nog rond rijden. De 140 013, nog met DB-Cargo opschriften, is met een treintje Tds'jes zuidwaarts op weg en passeert het voormalig stationnetje van Lintorf tussen Duisburg en Düsseldorf ![]() Het oude stationnetje van Lintorf is het decor van boxXpress trein 59078 (Kornwestheim - Bremerhaven) met Taurus ES-64-U2-009. Deze trein rijdt normaliter via Hannover maar wordt gedurende enkele maanden omgeleid via het Ruhrgebied. Op de terugweg de stopper Düsseldorf - Venlo gemist, omdat de S-Bahn flink te laat was. Daardoor een last minute ICE-ticket moeten halen uit de automaat, maar uiteindelijk nog wel thuis gekomen ![]() | |
von_Preussen | zaterdag 26 juli 2008 @ 17:27 |
Het zijn weer uitstekende foto’s Zug-Chef, altijd interessant om ook eens wat beelden uit het buitenland te zien! | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juli 2008 @ 17:57 |
Netjes weer Zug ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juli 2008 @ 17:57 |
quote:Extra kosten? Gauw een eurootje of 50 schat ik? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 26 juli 2008 @ 18:31 |
Mwah, ik had 's ochtends (omdat het voor 9u was) een enkeltje Venlo - Düsseldorf gekocht, was ¤9,10. Naar later bleek ik een zusatz-kaartje te zijn vergeten, maar de HC keek het door de vingers. In de bus richting Ratingen mocht ik met hetzelfde ticket mee, ipv volgens de officiele regels een extra kaartje te kopen. Dit omdat Venlo - Düsseldorf 3 zones is, en de zone naar Ratingen eigenlijk een zone verder is. Om die reden dus geen NRW Ticket gekocht. In de avond een buskaartje naar Düsseldorf terug gekocht, dat was incl stukkie S-Bahn van Ratingen Ost naar Düsseldorf Hbf. Helaas had deze trein flink vertraging (+15), waardoor ik de stopper naar Venlo mistte. Een enkele reis met de ICE van Düsseldorf naar Arnhem kostte me uit de automaat vervolgens ¤33,20. Dus tja... | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juli 2008 @ 18:57 |
Oh da's nog schappelijk dan ![]() | |
Tecnix | zaterdag 26 juli 2008 @ 20:35 |
Nice foto's Zug ![]() | |
its_me_ | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:17 |
De foto's die hier worden geplaatst zijn vooral uit het Nederland en het Ruhrgebied en niet uit bijvoorbeeld Frankrijk. Komt dat doordat er daar gewoon minder leuke treinen rijden of doordat het simpelweg verder van Nederland ligt? | |
Tecnix | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:31 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:51 |
quote:Nice zug-chef. Over de inhoud van de keteltrein kan ik kort zijn. Het was of stookolie of diesel wat er in zat. | |
Alexxxxx | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:53 |
30 1202 is benzine of diesel. ben ff kwijt welke van de twee | |
Alexxxxx | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:53 |
ah, diesel dus. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:59 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Anders nog iets misschien? ![]() | |
its_me_ | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:20 |
quote:Graag ![]() Franse stoomtreinen ofzo? | |
Peterselieman | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:26 |
morgen even een spaans geval posten en ter vergelijking ook even een spaans trammetje ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:29 |
quote:die heknie ![]() | |
its_me_ | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:40 |
quote:Jammer ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:59 |
quote:Die is mooi. Is dat echt maar één wagen, zoals een bus? (Wagen of andere goede term :p) | |
Fixers | zaterdag 26 juli 2008 @ 23:06 |
Ik snap nu waarom men Antwerpen de Spoorwegcathedraal noemt. Bizar station is dat als je zo op spoor 22 staat en naar boven kijkt. Wel heel erg mooi uitgevoerd. Nu nog één vraag over de treinkaartjes, eentje die ik niet aan het loket durf te stellen: Ik heb vanavond een enkele reis Antwerpen - Den Haag gekocht. Maar had ik dat biljet nog moet afstempelen voor ik instapte? Ik ben niet gecontroleerd en ik zou het dus makkelijk nog een keer kunnen gebruiken. De geldigheid die staat vermeld is 26-07-8 t/m 25-09-08. (en als de NMBS nu eens treinkaartjes van fatsoenlijk formaat gaat gebruiken kan de prijs met 10% omlaag) | |
Duvel | zondag 27 juli 2008 @ 00:07 |
quote:Een fatsoenlijke kleustelling, en niet zulke lelijke moderne treinen. ![]() | |
Guppy | zondag 27 juli 2008 @ 08:34 |
quote:wij hebben ons enkeltje toen niet afgestempeld, want daar zeiden ze bij het loket niks over. maar we zijn dan ook niet gecontroleerd... | |
ghizzer | zondag 27 juli 2008 @ 11:34 |
mensen, vette pica's!!!!!!! | |
Duvel | zondag 27 juli 2008 @ 12:02 |
Quizzzz!![]() | |
Zug-Chef | zondag 27 juli 2008 @ 12:35 |
ERS 6603 + Containertrein 42376 op 17 juli ergens vlak voor Oldenzaal, in Duitsland nog dus :-) | |
Duvel | zondag 27 juli 2008 @ 12:49 |
WTF ![]() Als je je omdraait na het nemen van de foto, zie je nog iets leuks trouwens. | |
Brembo | zondag 27 juli 2008 @ 13:01 |
quote:Zien we de fotograaf ![]() | |
Duvel | zondag 27 juli 2008 @ 13:03 |
Nee, er staat geen spiegel. | |
Socios | zondag 27 juli 2008 @ 19:30 |
quote:Die kun je net zolang gebruiken totdat je een keer gestempeld wordt. ![]() | |
Fixers | zondag 27 juli 2008 @ 20:52 |
quote:Ik weet dat het belgen zijn, maar moet je dergelijke internationale kaartjes echt niet stempelen zoal een gewoon binnenlands treinkaartje zonder datum? Ik kijk net op mijn in een Nederlandse Kaartautomaat gekocht enkeltje naar Antwerpen. Dat heeft eenzelfde datumaanduiding met een geldigheid van twee maanden. Is dat nu niet een enorme maas in de tariefstructuur? Of gaan ze uit van 100% controle op internationale trajecten. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 juli 2008 @ 20:54 |
't laatste ja ![]() | |
James1988 | zondag 27 juli 2008 @ 21:20 |
quote:Bedoel je dit: Die's mooi ja ![]() quote:Kun je maximaal 2 maanden gebruiken, of tot je gecontroleerd wordt. In België doen ze afaik niet aan stempelautomaten, en zo'n kaartje is te groot om in een Nederlandse automaat te proppen. quote:Hehe, tsja, de NMBS is al een stuk voordeliger dan de NS voor zover ik weet... quote:Good luck met stempelen zonder het kaartje te moeten vouwen. Ook als komt zo'n kaart uit een Nederlandse automaat, zo'n kaartje is ongeveer een halve centimeter te groot. quote:Dat is een maas ja, waarom ze het doen is mij ook niet bekend, ik denk omdat België dus geen stempelautomaten heeft. Als je daar een kaartje koopt, is het of voor de huidige dag, of je moet er met een pen opschrijven wanneer je reist. En dat moet ingevuld zijn voor de conducteur langskomt... als je gaat invullen wanneer de conducteur binnenkomt, ben je te laat. | |
Willy84 | maandag 28 juli 2008 @ 00:09 |
Ga om 0.36 vanaf Diemen Zuid naar Schiphol Dan reis je via Utrecht CS en ben je 2 uur en 20 minuten onderweg ![]() Koop een interrailticket en kom in de eerste de beste stad een leuke dame tegen waar je vervolgens de halve zomer mee gaat rampetampen en weg is je interrail ticket ![]() | |
Socios | maandag 28 juli 2008 @ 03:07 |
Leg uit. ![]() | |
RealZeus | maandag 28 juli 2008 @ 03:24 |
quote:Zoals ik het lees is hij niet verder gekomen dan Arnhem of Den Bosch en daar heeft hij heel wat anders gereden dan een trein. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 09:16 |
quote:Ja, een eenbaks dieselstelletje. Zoals de wadlopers er hier ook af en toe bij reden. In Duitsland heb je dan nog BR650. EN dan heb je nog in het oostblok de Echte railbussen, die hebben maar 2 assen zelfs. Deze AM, de wadloper (DH-1) en de BR650 hebben allemaal 2 draaistellen, dus 4 assen. | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 09:32 |
quote:Dat is waar ![]() Weekkaart, 2e klas, B: ¤ 76,00 5-dagkaart, 2e klas, NL: ¤ 208,50 (= 174,3 % duurder, EN 2 dagen minder geldig) Weekkaart, 1e klas, B: ¤ 118,00 5-dagkaart, 1e klas, NL: ¤ 354,00 (= 200,0 % duurder, EN 2 dagen minder geldig) Maandkaart, 2e klas, B: ¤ 254,00 Maandkaart, 2e klas, NL: ¤ 328,30 (= 29,3 % duurder) Maandkaart, 1e klas, B: ¤ 392,00 Maandkaart, 1e klas, NL: ¤ 557,10 (= 42,1 % duurder) Jaarkaart, 2e klas, B: ¤ 2544 Jaarkaart, 2e klas, NL: ¤ 3152 (= 23,9 % duurder) Jaarkaart, 1e klas, B: ¤ 3917 Jaarkaart, 1e klas, NL: ¤ 5349 (= 36,6 % duurder) Nou is het natuurlijk inderdaad zo dat er in NL vaker en punctueler gereden wordt, maar dan nog. Ik vind de verschillen opvallend groot. Het is al bijna lucratief om voor een weekend een weeknetkaart te pakken in Belgie. 2 dagkaarten kosten hier namelijk ¤ 83,40, bijvoorbeeld. | |
Guppy | maandag 28 juli 2008 @ 09:41 |
maar het verschil in hoeveelheid van treinen maakt dat mensen in België toch wel in de auto stappen. and I can't blame them... | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 09:48 |
Nou ja, aan de ene kant heeft Belgie natuurlijk wel een aantal lijnen die in NL allang opgedoekt zouden zijn. Maar om daar alleen door de weeks eens per 2 uur op te gaan rijden, sja... ![]() | |
Fixers | maandag 28 juli 2008 @ 13:09 |
Das nogal een verschil fles. Dan te bedenken dat de ns ook wel dat soort prijzen kan hanteren. Servex klopt de reizigers immers genoeg geld uit de zakken. Bij het wachten op de zuurstok heb ik op Den Haag HS nog een Arriva spurt gespot. Hoop gele hesjes voor in de cabine. Trainings/proef/overbrengings rit? | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 13:20 |
quote:Zal idd wel een trainingsritje voor de Merwede-Lingelijn geweest zijn ja ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 13:21 |
quote:Ik denk dat er een onwaarschijnlijke hoop staats-doekoe bij gaat, in Belgie. Ik heb ook ooit eens gelezen dat Infrabel ongeveel half zo veel spoor beheert als Prorail, met drie keer zoveel mensen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 14:40 |
Zo. Pff ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 28 juli 2008 @ 19:12 |
Netjes. Had ik eigenlijk niet willen missen ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 juli 2008 @ 19:40 |
quote:Idd een testritje quote:Onderhoud van die dingen is in de werkplaats van Leidschendam. | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 19:53 |
quote:Vertel nouwwwwww ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 juli 2008 @ 20:11 |
Hijs fijn weer ![]() | |
ghizzer | maandag 28 juli 2008 @ 20:55 |
weet iemand of er in juli en augustus ook 'spits-tijden' door de ns gevoerd worden? dit omdat ik graag deze week de fiets in de trein wil meenemen. alvast hartelijk dank voor reacties! | |
Zug-Chef | maandag 28 juli 2008 @ 21:48 |
Fiets mag 24/7 mee in de trein in de zomermaanden | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 22:04 |
De Slag om België vordert gestaag. Verdwijnende lijntjes betekent: klaar met de bordjes daar ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 28 juli 2008 @ 22:18 |
quote:Oh ja! Nou ja, dit dus: ![]() En dit: ![]() En dat allemaal van de bewoner van dit ex-seinhuis: ![]() QUIZZZ! Waarrrr??? Fles is uitgesloten van deelname. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Duvel op 28-07-2008 22:34:35 ] | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 22:21 |
Die laatste had nou net niet gemoeten ![]() Ist das Riekchen Von Wasserhausen? ![]() | |
Duvel | maandag 28 juli 2008 @ 22:24 |
So etwas ja.![]() | |
Duvel | maandag 28 juli 2008 @ 22:25 |
De echte Riekje ben ik jaren geleden wel eens geweest, aardige vrouw, maar wat een verzameling!! | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 22:28 |
quote:Daar fiets je gewoon heen en bel je aan of wat? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 juli 2008 @ 22:32 |
quote:Nou, zo vreselijk moeilijk zal het niet meer zijn nu he? ![]() | |
Duvel | maandag 28 juli 2008 @ 22:35 |
quote:Nou ja, voor wie niet online was toen de andere foto's er nog stonden. ![]() En nou kappen met zeiken ja. ![]() | |
Duvel | maandag 28 juli 2008 @ 22:35 |
quote:Ja, precies. | |
Gutz | dinsdag 29 juli 2008 @ 00:30 |
quote:Werkelijk waar, deze dingen zijn heerlijk om in te reizen. | |
Duvel | dinsdag 29 juli 2008 @ 08:10 |
Maar, werkelijk waar, de ontwerper verdient een enkeltje Siberisch werkkamp. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 juli 2008 @ 08:41 |
De bijnaam van die dingen luidt overigens "Dildo". | |
Duvel | dinsdag 29 juli 2008 @ 09:48 |
quote:Die ranzige Fransen ook. ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 29 juli 2008 @ 11:22 |
quote:het zal wel een andere betekenis hebben ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 juli 2008 @ 11:23 |
quote:Nou, nee. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 juli 2008 @ 12:11 |
De DB heeft ze ook rijden onder de naam Br 641. Hier is goed te zien waarom ze die bijnaam hebben:![]() Gemirrord van eoa pikkebaas die loopt te zeiken over hotlinken. ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door Dr_Flash op 29-07-2008 12:21:24 ] | |
James1988 | dinsdag 29 juli 2008 @ 12:44 |
Leuke bakjes om te zien, maar idd... net een dildo ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 juli 2008 @ 12:50 |
quote:Dildo is dildo, inschuifpretmateriaal of zo. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 juli 2008 @ 13:25 |
quote:Deze schijnt nog behoorlijk te rammelen ook. Misschien iets voor Guppy? ![]() | |
zwahiel | dinsdag 29 juli 2008 @ 13:28 |
Mwoh vind 't wel meevallen, ziet er in elk geval beter uit dat die op zijn bek geslagen Albatros die NSR in wil zetten als de zuurstok expres! Weet iemand trouwens hoe 't nu zit met de Beneluxtrein? Aangezien ik straks in Antwerpen woon en zo af en toe ook nog wel eens naar Nederland wil komen... En ik geen zin heb om weken van te voren te reserveren (schei toch uit NS alsjeblieft!) en rare tarieven te krijgen. | |
Duvel | dinsdag 29 juli 2008 @ 13:32 |
quote: ![]() Sterkte. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 juli 2008 @ 13:34 |
quote: ![]() | |
ghizzer | dinsdag 29 juli 2008 @ 19:49 |
quote:mooi wil ik het niet noemen, maar zeker apart en daarom kan ik dit model absoluut waarderen! | |
Guppy | dinsdag 29 juli 2008 @ 20:15 |
en buiten het model om, hoef je voor dat boemeltje ook niet te reserveren. ideaal! ennuh, quote:iets voor mij?? omdat ie rammelt, of omdat zn bijnaam 'dildo' is ![]() blond en lange dag is geen goede combi ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 juli 2008 @ 20:27 |
quote:Beide dus he ![]() SPOILER | |
ghizzer | dinsdag 29 juli 2008 @ 20:34 |
weet iemand of de e-baykaartjes nog voorradig zijn? heb overigens wél een 40-procent kortingskaart, maar dan kost een dagkaart toch 25 euro? alvast thanx, gewaardeerde treinenliefhebbers!! ![]() |