OP met vlindertjesquote:Op donderdag 10 juli 2008 22:08 schreef PM-girl het volgende:
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.
Mooie linkjes:
http://lichtwerker.web-log.nl/
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/
Engeltjes:
Max: 7 augustus 1995-9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002-11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 -5 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Stan: 28 oktober 2005 -20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 1 mei 2003 -20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 -21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 6 september 2004 -9 juni 2006 (zoon van _Bar_ & SoaringCondor)
Estee: 4 april 2006 -6 april 2006 (dochter van dayves)
Ayden: 08 januari 2008-08 januari 2008(zoon van Tan)
Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)
Ouders van Prachtige Engeltjes (7)
Ouders van Prachtige Engeltjes (8)
Ouders van Prachtige Engeltjes (9)
Ouders van Prachtige Engeltjes (10)
Ouders van Prachtige Engeltjes (11)
Ouders van Prachtige Engeltjes (12)
Jamie is van 11-08-1985quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:49 schreef YPPY het volgende:
Jaimy is toch van 'morgen' Bluezz? Waarom staat zij eigenlijk niet in het rijtje in de OP?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:23 schreef moussy het volgende:
Idd fluf, zulke dingen zijn gewoon lastig. Zo zaten wij weer te dubben met de familiekalender, wel niet, wel niet, toch maar niet, er is geen verjaardag te vieren.
Om die reden wilde ik bijvoorbeeld niet het telefoonnummer van oma uit mijn telefoonlijst halen, voelde zo... tja.. gewoon niet goed. Nu heb ik nieuwe simkaart, dus alle telefoonnummers moesten er opnieuw op, maar dan staat ze er niet meer bij,k net zo goed al sommige andere nummers die niet meer gebruikt worden daar niet meer inkomen Verjaardagskalenders e.d. blijft ze wel op staan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 07:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het altijd "mooi" (mooi is eigenlijk het verkeerde woord) als overleden mensen wel op de kalender staan. En dan niet 1 keer, maar 2 keer. Om te laten zien dat ze echt niet vergeten worden, ook al zijn ze niet meer in ons midden.
Ik pak zelf haar fotootjes er altijd bij, ik heb er 2, ze ligt daar in haar kistje, mijn vader heeft die foto's destijds gemaakt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:44 schreef Tan het volgende:
Bluezz, doen jullie nog wat speciaals op 'de' dag, voor jou dus vandaag begrijp ik?
De scherpe randjes zijn eraf en de laatste jaren droom ik niet meer van haar.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:21 schreef phluphy het volgende:
Bluezz, voor jou ook. Ik vroeg me af hoe je het ervaart, in tegenstelling tot de eerste jaren?
Wat ontzettend moeilijk voor jullie, ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe!!quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:46 schreef irule25 het volgende:
Lang niet meer op fok geweest, kijk een keer in de active topics list, en daar is hij weer, het engeltjes topic...
Dat kan geen toeval zijn...
Meteen maar een heel tijdje terug gelezen, en weer de prachtige foto's tegengekomen van Thijs. Zit ik hier op kantoor met de tranen in mijn ogen...
Natuurlijk Moussy en Bluezz veel sterkte!
Nadat we Stan verloren aan een zeldzame hartafwijking (ebstein) blijkt nu onze andere zoon, Lars, een zeldzame spierziekte te hebben (becker spierdystrofie). Dit is een ziekte die verwant is aan Duchenne, maar gelukkig langzamer verloopt. We weten het nu een maand of vier, dus ons leven staat weer behoorlijk overhoop.
Vreemde van de situatie is dat we ineens weer teruggeworpen werden in de situatie direct na het overlijden van Stan. Eerst werd gedacht dat het Duchenne was, en het enige wat je dan denkt is dat je over een paar jaar nummer twee moet afgeven...
Sommige mensen hebben altijd geluk...
Ik heb haar de eerste jaren ook altijd op de kalender bijgeschreven, haar naam met een vlindertje erbij.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:44 schreef Tan het volgende:
En tja, de verjaardagskalender, daar heb ik nog niet eens aan gedachtDat ga ik meteen eens even rechtzetten, voor mij dus wél een plekje op de kalender.
Verder ben ik het met phluphy eens, het goed doen is altijd erg moeilijk, vinden buitenstaanders. Terwijl het mij eigenlijk niet eens zoveel uitmaakt, je merkt aan andere dingen wel hoe veel ze betrokken zijn of juist niet.
Wat simpel, maar ongelofelijk mooi gezegd. Kippenvel... Sterkte, voor Bar en andere ouders die een kindje verloren hebben.quote:Op zaterdag 6 september 2008 07:30 schreef Sugar het volgende:
En nu ben je jarig
en je bent er niet eens.
Dát dus.quote:Op zaterdag 6 september 2008 07:30 schreef Sugar het volgende:
En nu ben je jarig
en je bent er niet eens.
Lieve Bar, ik denk aan jou en je mooie zoon vandaag.
*uit lurkstandquote:Op vrijdag 12 september 2008 14:46 schreef phluphy het volgende:
Het was ook echt een heerlijke dag. Ik heb de "nare" dag eigenlijk altijd op de 10e, de dag dat Danyel geboren had moeten worden, als alles goed was gegaan.
Zo, nu nog even wat reacties afhandelen!![]()
Lois, die afbeelding heb ik op mijn werk als bureaublad achtergrond. Mooi is-ie he.![]()
Als iemand weet hoe deze plant heet, dan hoor ik het graag!
Bix, een piercing is niet mijn ding!Maar ik heb het linkje even naar mijn nichtje gemaild.
![]()
En die afbeelding is inderdaad prachtig. Hele mooie symboliek. Ik denk dat ik daar nog wel eens wat moois van ga maken voor aan de muur.
Yppy, ik weet niet wat beads zijn, maar dit is toch (ook) een kraal, of als zodanig te gebruiken?
Mijn moeder houdt zich erg met dat soort dingen bezig, ik ga haar eens vragen of het ook in Nederland te krijgen is.
ff een kleine lurker break-in De plant van de foto van Lois is warschijnlijk een cultivar van de Nicotiana of te wel siertabak.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:46 schreef phluphy het volgende:
Het was ook echt een heerlijke dag. Ik heb de "nare" dag eigenlijk altijd op de 10e, de dag dat Danyel geboren had moeten worden, als alles goed was gegaan.
Zo, nu nog even wat reacties afhandelen!![]()
Lois, die afbeelding heb ik op mijn werk als bureaublad achtergrond. Mooi is-ie he.![]()
Als iemand weet hoe deze plant heet, dan hoor ik het graag!
Bix, een piercing is niet mijn ding!Maar ik heb het linkje even naar mijn nichtje gemaild.
![]()
En die afbeelding is inderdaad prachtig. Hele mooie symboliek. Ik denk dat ik daar nog wel eens wat moois van ga maken voor aan de muur.
Yppy, ik weet niet wat beads zijn, maar dit is toch (ook) een kraal, of als zodanig te gebruiken?
Mijn moeder houdt zich erg met dat soort dingen bezig, ik ga haar eens vragen of het ook in Nederland te krijgen is.
Ja...Die gedachte houd mij ook steeds bezig...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:17 schreef jellyrose het volgende:
Jeetjehet is inderdaad een afschuwelijke gedachte dat zo'n jong mens zich al zo ongelukkig voelt om hiertoe in staat te zijn
Veel sterkte gewenst Vamp
'Durven' je kinderen morgen afscheid te gaan nemen?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:49 schreef vamperotica het volgende:
(Zo kan ik er toch een beetje voor 'm zijn waren de woorden van zoonlief)
"Trots" op mn zoon bij wie het veel pijn doet dat hij iemand gekend heeft die schijnbaar zo veel pijn met zich meegedragen heeft zonder dat ie eht in de gaten had, die zo graag nog meer had willen laten zien dat ie 'm "oke" vond ( om het zo maar even uit te drukken)quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:20 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ik moet er gewoon serieus een beetje van huilen. (en wat kan/zal jij trots zijn op je zoon, hartverwarmend
)
Fijne vakantie gehad?quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:53 schreef Bluezz het volgende:
Ik lees het nu pas allemaal, net terug van vakantie
@ Tan, dit nummer werd gespeeld bij de afscheidsdiens van Siem... zijn kistje stond op tafel en de diaserie met allerlei foto's van hem werd er pal naast vertoond, tegelijkertijd hoorden we deze muziek.
Zo toepasselijk....
@ Vamperotica wat verschrikkelijkWat jong
![]()
![]()
Hoe is het met je kids nu?
Ik heb hem even heel brutaal hier gekopiëerd, Oxy. Ik vind het prachtig.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:11 schreef Oxymoron het volgende:
Voorzichtig proberen, of je niemand onbedoeld, kwetst. (Dat zou ik heel erg vinden). Maar toch:
Bij een overleden kindje
Nu je weg bent
jong ben je -
te oud voor deze wereld
nu al groot
in mijn hoofd
zonder jou - nooit altijd met je
Kom kleine
korte herinnering
neem je plaats in mijn hart
hier ben je - niet.
(c) Oxymoron
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:34 schreef vamperotica het volgende:
[..]
"Trots" op mn zoon bij wie het veel pijn doet dat hij iemand gekend heeft die schijnbaar zo veel pijn met zich meegedragen heeft zonder dat ie eht in de gaten had, die zo graag nog meer had willen laten zien dat ie 'm "oke" vond ( om het zo maar even uit te drukken)
Trots ook op mn dochter die morgen mee wil, vooral om anderen te steunen,
die gister desnoods de hele avond in de sportschool wilde blijven terwijl ze dr eerste schoolfeest had.
Maar dit is toch veel belangrijker mama....
Verdrietig om, vooral bij mn zoon te zien hoe ie worstelt met het onbegrip en zn eigen gevoelens.... Vandaag ook liever niet naar school ging omdat ie bang was dat er kinderen grapjes over gingen maken....
Verdrietig om een heerlijk mannetje van 13 wat zooooo ongelukkig was....
quote:Op zaterdag 1 november 2008 23:10 schreef pepper_961 het volgende:
Mooi Oxy!![]()
Even eenvoor allemaal.
Ik ga nooit naar "allerzielen", vanaaf wel geweest.
Was fijn en mooi, onverwachte traantjes, fijn....gewoon fijn en warm... ook al was het fris.
Fijn lijkt me dat ja... Die verbondenheid weer te voelen...quote:Op zondag 2 november 2008 20:54 schreef phluphy het volgende:
pepperLeuk je weer eens te zien.
Wij hebben vandaag ook een prachtige Allerzielen-dienst gehad in Sterksel. Het thema was (weer) een steen, die de stroom verlegd van een rivier op aarde ("gejat" van k-bot). Het was heel fijn om weer mensen te zien die Danyel kenden, en die ons heel nabij waren in de dagen van het afscheid.
We hebben de dag afgesloten met een etentje, we werden getrakteerd door Jeroen's ouders.
Al met al een fijne dag.
Hoi!quote:Op zondag 2 november 2008 20:54 schreef phluphy het volgende:
pepperLeuk je weer eens te zien.
Wij hebben vandaag ook een prachtige Allerzielen-dienst gehad in Sterksel. Het thema was (weer) een steen, die de stroom verlegd van een rivier op aarde ("gejat" van k-bot). Het was heel fijn om weer mensen te zien die Danyel kenden, en die ons heel nabij waren in de dagen van het afscheid.
We hebben de dag afgesloten met een etentje, we werden getrakteerd door Jeroen's ouders.
Al met al een fijne dag.
quote:Op maandag 3 november 2008 20:09 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Fijn lijkt me dat ja... Die verbondenheid weer te voelen...
Klote is dat hè als het je zo onverwachts naar de strot grijpt?quote:Op woensdag 5 november 2008 15:45 schreef _Bar_ het volgende:
Bah....
Vanmorgen zat ik al vroeg bij de kapper, nog beetje duf en genoot van het gefrunnik door mijn haar,
Naast mij werd op dat moment ook een vrouwtje geknipt, en die had een gesprek met de kapper.
En dat gesprek ging over het zoontje van de kapper die vanmorgen opgenomen is in het ziekenhuis, ivm een 3de koortstuip die ochtend....
Het zoontje moet een nachtje blijven om de koorts te laten zakken....
Dit hele gebeuren, ving ik natuurlijk op, men wat heb ik mezelf op lopen vreten om maar niet in tranen uit te barsten, bemoeide mij ook niet met het gesprek, want dat kon ik gewoon niet aan.
Gelukkig waren er tijdschriften en mijn kapster die met mij over de zaak sprak.
Maar nog steeds ben ik van slag, nog steeds loop ik vol met emotie, ben kwaad, ben neerslachtig en kan het aboluut niet plaatsen.
Mis Thijssie weer zo intens.......
Gelukkig zo wat afleiding op het werk
Ik heb er gewoon ook even tranen van....quote:Op woensdag 5 november 2008 16:04 schreef _Bar_ het volgende:
Klopt als een bus, voel me ook weer net zo machteloos als toen.... en nu wil ik wederom niets liever als die kleine even knuffelen
Tijd voor een spreukquote:Op donderdag 6 november 2008 13:24 schreef bixister het volgende:
en dat je er af en toe wat chagrijnig van bent lijkt me niet meer dan logisch, daar moeten mensen maar begrip voor hebben hoor (en zo niet dan niet).
Barquote:Op woensdag 5 november 2008 16:04 schreef _Bar_ het volgende:
Klopt als een bus, voel me ook weer net zo machteloos als toen.... en nu wil ik wederom niets liever als die kleine even knuffelen
Ach meissie toch.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:04 schreef _Bar_ het volgende:
Het liedje gaat oorspronkelijk over jezus en Maria Magdalena, ik denk dat de symboliek van de video is zij in hem was en hij in haarquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Ja lieverds
Maar ik snap geen bal van de video van Katie, vind het maar een raar filmpje
Weet je Phluphy, komende van jou vind ik het eigenlijk ergens best een mooie gedachte en ook niet eng of luguberquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:06 schreef phluphy het volgende:
Dat laatste is een beetje luguber, maar ja, het zijn wel gedachten die je zomaar spontaan kunt krijgen.
Na t weekend ga ik mijn verhaal hier neerzetten Sugarquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:53 schreef Sugar het volgende:
He, Fluf, dat is toch ook zwaar, zulke dingen.![]()
Maffemuts, wat is jouw verhaal eigenlijk? Alleen als je het kwijt wil zomaar hier, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |