Tot nu toe is het nooit nodig geweest, denk dat hij het daarom niet deed.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:50 schreef stefan92 het volgende:
Ja inderdaad, maar ik heb nog een vraag. Ik zie bij Nadal 19 toernooien staan in totaal en bij Federer 18, waarom speelt Federer dan niet nog een ATP om zijn nummer 1 positie te verstevigen? Is het dan te zwaar?
quote:De strijd om de nummer 1 positie op de rankings is spannender en vooral heviger dan ooit. Met niet alleen Nadal en Federer, maar ook Djokovic die lijkt te kunnen meedoen. De top-10 staat van onderen open en bij een uitschieter sta je daar zo in op dit moment en als je een paar weken niet presteert val je er zo weer uit. In de kantlijn is Martin bezig aan een ongekende opmars en passeert hij de ene na de andere landgenoot op de ranking.
Bij de vrouwen is het ook uitermate spannend, maar in tegenstelling tot de mannen, waar er juist drie enorme toppers om de hoogste plek strijden, is het bij de dames vooral spannend vanwege het gebrek aan een echte topper, sinds het stoppen van Justine Henin dat maakt dat er divsere speelsters meedoen om de #1 positie.
Bij de dubbels zijn recent de Bryans als nummer 1 afgelost door Daniel Nestor, kortom, overal beweging. Ook komen er in de verschillende tennistopics regelmatig vragen voorbij omtrent de ranking van bepaalde spelers of hoe het systeem uberhaupt werkt. Ideaal moment dus om een topic te openen waar alles met betrekking tot de rankings besproken kan worden.De basis:
De ATP kent 2 verschillende rankings.
De bekendste is de traditionele Entry Ranking, momenteel bekend als 'South African Airways ATP Rankings'. Deze lijst rangschikt de spelers op grond van hun resultaten in de afgelopen 52 weken. Elke week wordt de ranking opgemaakt: de punten van een jaar geleden vallen weg en de punten die behaald zijn in de afgelopen week worden bij je totaal opgeteld. Bijna alle toernooien tellen hiervoor mee: Grand Slams, ATP-toernooien, Challengers en Futures. Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld de Hopman Cup, World Team Cup en de Davis Cup, waar geen punten te verdienen zijn. Deze ranking wordt vooral gebruikt om spelers toegang te geven voor bepaalde toernooien en om die spelers binnen die toernooien te plaatsen.
Daarnaast bestaat er de ATP-race. Die is in 2000 in het leven geroepen om de gemiddelde volger een duidelijker beeld te geven van de prestaties van spelers. Hier begin je elk jaar op 0 punten en wordt er aan het einde van het jaar een streep getrokken om de balans op te maken, waarbij de top-8 mee mag doen aan de Tennis Masters Cup. Verschil met de entry ranking is dat hier enkel de Grand-slams, Masters en ATP-toernooien meetellen. Er zijn echter wel bepaalde regels verbonden, het is dus geen kwestie van behaalde alle punten op te tellen.De Regels:
Voor de Entry Ranking geldt dat voor elke speler de 13 'verplichte' (bekend als mandatory) toernooien in ieder geval meetellen: de 4 Grand Slams en de 9 Masters-toernooien. Daarnaast tellen er dan 5 toernooien uit de International Series (zeg maar de normale ATP-toernooien) mee, waarin je de meeste punten hebt gehaald. Stel dat je dus in de eerste ronde van Wimbledon uitgeschakeld wordt, dan kun je dat dus niet vervangen door pakweg een kwartfinale van een zesde 'normaal' toernooi. Voor elk van de 13 mandatory toernooien waarin je niet wordt toegelaten door je ranking mag je een extra 'normaal' toernooi aan je totaal toevoegen. De Tennis Masters Cup telt als een extra 19e toernooi als je je daarvoor kwalificeert.
Voor de Race geldt in principe hetzelfde. Verschil is dus dat je elk jaar op 0 begint, de punten factor 5 minder zijn en challengers en lager niet meetellen.De Puntentelling:
Handig om te weten:
* Als je zes maanden of langer geblesseerd bent kun je een beschermde ranking aanvragen. Die geeft je de mogelijkheid om aan bepaalde toernooien te kunnen meedoen, ook al is je huidige ranking daar niet goed genoeg voor. Als je de protected ranking krijgt toegewezen heb je de mogelijkheid om de eerste acht toernooien na je comeback, met een limiet van negen maanden, binnen te komen met je gemiddelde ranking van de eerste drie maanden na je blessure. De beschermde ranking zorgt er enkel voor dat je toernooien kunt binnenkomen (met uitzondering van de Tennis Masters Cup), het geeft je geen recht op een plaatsing op basis van je beschermde ranking.
* De WTA kent in grote lijnen hetzelfde systeem. In detail verschilt het wel, maar om dat helemaal te gaan uitleggen lijkt me, gezien de kwaliteit van de WTA-tour en de status die het hier heeft lijkt me dat overbodig.
* Er zijn nog diverse regeltjes waar rekening mee moet worden gehouden voor wat betreft de rankings, maar om die nu allemaal aan te stippen. Bij onduidelijkheid gewoon je vraag hier stellen, op Fok is er genoeg kennis aanwezig om vragen over de rankings te beantwoorden en domme vragen bestaan niet.
Persoonlijk denk ik dat een algemeen topic wel van waarde is (zoals ik al zei in FB), bij de dames wisselt de #1 ook regelmatig en je ziet ook regelmatig vragen in topics voorbijkomen over de ranking, omdat veel mensen het systeem niet kennen. Maar goed, dat is mijn meningquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:54 schreef Tim86 het volgende:
Denk dat andere rankingzaken minder boeiend zijn en al snel in de desbetreffende andere topics vallen. Ranking van Haase en Kraaij (en Martin natuurlijk) is interessant maar die kunnen in de eigen topics besproken worden. De rest kan wel in ATP of WTA denk ik.
Ranking/Race:quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:08 schreef NY_Giant het volgende:
Hoeveel punten zijn er nu eigenlijk in Peking te halen?
Zoals ik al zei zou ik Djokovic in ieder geval zeker niet vergeten in de strijd om de #1.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:29 schreef stefan92 het volgende:
Mij maakt het niet uit hoor als hier een algemeen rankingtopic van gemaakt wordt, alhoewel een topic om alleen de nr 1 strijd tussen Federer en Nadal te bespreken ook wel boeiend is. Na 13 pagina's wordt het topic toch gesloten? Misschien dan dit topic houden en een apart algemeen topic? Ik weet niet wat het meest handige is. Wat vinden jullie het handigst om te doen?
Nadal heeft inderdaad de laatste twee jaar mindere resultaten behaald na Wimbledon, maar het is niet zo dat hij steeds in eerste/tweede rondes verloren heeft. Bovendien heeft hij Montreal en Madrid al eens gewonnen en heeft hij vorig jaar de finale in Parijs gehaald, en hij speelt dit jaar beter dan dat hij in voorgaande jaren doet dus zou het mij niet verbazen als hij dit jaar wel zijn voorsprong in de race behoudt en dus het jaar afsluit als #1, het verschil met Federer en Djokovic is wel best groot. Als Nadal constant kwart en halve finales haalt kan het al genoeg zijn om de voorsprong te behouden, tenzij Federer of Djokovic bijna geen wedstrijden meer verliezen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Nadal zakt elk jaar weg na het gravel/gras seizoen. Ik verwacht dan ook dat FedEx toch weer het jaar zal afsluiten als nr. 1 ...
Vergeet niet, Rafael Nadal tennist zichzelf helemaal de vernieling in met zijn fysiek knoepertzware speelstijl. Hij zal echt gas terug moeten nemen (zo verdedigt hij deze week zijn Stuttgart-titel al niet) wil hij niet zwaar geblesseerd raken.
Hoeveel partijen moeten ze eigenlijk spelen bij de OS?quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ranking/Race:
Gold: 400/80
Silver: 280/56
Bronze: 205/41
SF: 155/31
QF: 100/20
R16: 50/10
R32: 25/5
R64: 5/1
Als je hem zag spelen in Hamburg, Parijs, Queen's en Wimbledon waren het toch vooral (niet alleen maar, maar vooral) verdedelde trainingspartijtjes. Zijn tegenstanders lopen in een partij meestal meer dan hijzelf.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Vergeet niet, Rafael Nadal tennist zichzelf helemaal de vernieling in met zijn fysiek knoepertzware speelstijl. Hij zal echt gas terug moeten nemen (zo verdedigt hij deze week zijn Stuttgart-titel al niet) wil hij niet zwaar geblesseerd raken.
ranking dingen kunnen toch in 1 post beantwoord worden??? Daar hoeft toch niet een hele topic voor aangemaakt te worden?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:10 schreef wimderon het volgende:
Wat wordt het nu? Algemeen of niet?
In het scheveningen-topic staat ook alweer een vraag over de ranking
Waar Federer vooral op techniek speelt, speelt Nadal idd veel op kracht en armwerk. Vandaar ook het verschil in fysiek tussen deze beide spelers. Nadal kan nog wel een aantal jaar mee, maar toch zie ik hem wel eens in een zware blessure terecht komen waar hij zo 1,2,3 niet uitkomt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Nadal zakt elk jaar weg na het gravel/gras seizoen. Ik verwacht dan ook dat FedEx toch weer het jaar zal afsluiten als nr. 1 ...
Dan niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
ranking dingen kunnen toch in 1 post beantwoord worden??? Daar hoeft toch niet een hele topic voor aangemaakt te worden?
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:50 schreef Tim86 het volgende:
Verander de titel gewoon naar ATP Ranking Topic #1- Fed vs Rafa: Strijd om plek 1
Vragen kunnen dan hier terecht, OP lekker zo laten
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:30 schreef Ambrosius het volgende:
Titel aangepast en ik gooi nog wat van de uitleg van wimderon in de OP.
Je bedoelt 2 weken eerderquote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:37 schreef Ambrosius het volgende:
Wat volgens mij nog niet gemeld is:
De Masters van Cincinnati en Toronto worden dit jaar 2 weken later gespeeld (in verband met de OS), er wordt gekeken naar hoeveel punten je het jaar ervoor in een bepaalde week hebt gehaald. Dat betekent dat Federer tot 18 augustus 850 punten verliest en Nadal 480 (Stuttgart + deze twee Masters toernooien). Ofwel: het verschil is nog kleiner.
Omdat Stuttgart vorig jaar een week later werd gespeeld. Volgende week klopt het weer helemaal dus.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:28 schreef stefan92 het volgende:
Waarom tellen de punten van Stuttgart nog bij Nadal? Op de ATP site staat dat nog bij zijn 'best 18' ?
quote:Achterstand Nadal op Federer slinkt
Rafael Nadal kan als hij de Rogers Masters in Toronto wint bij het volgende toernooi de nummer één-positie overnemen.
Toernooiwinst van Nadal zou het gat terugbrengen van 770 tot 275 punten. In zijn veel punten te verdienen voor Nadal.
Als hij op dit Masters Series-toernooi de finale haalt en Federer slaagt hier niet in, dan is de Spanjaard de nieuwe lijstaanvoerder.
Federer is al sinds 2 februari 2004 de nummer één van de wereld. Dat is 234 weken op rij. Nadal, die op dit moment 25 wedstrijden achter elkaar gewonnen heeft, staat al 157 weken op rij op de tweede plaats.
bron? klopt niet helemaal.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:27 schreef tennisboy het volgende:
Na Cincinnati ( na Torronto) kan Nadal de nummer 1 zijn
[..]
1 Federer , R. 6605quote:Het gat tussen nummer één Roger Federer en Rafael Nadal op de maandag nieuw verschenen wereldranglijst is nog driehonderd punten. De Spanjaard duldt de Zwitser al 157 weken voor zich, maar kan hem deze week met een titel bij het Masters Series-toernooi in Cincinnati van de troon stoten. Federer moet dan voor de halve finales verliezen.
Als Nadal Cincinnatti wint, verdient hij het gewoon om nummer 1 te zijn. Nu ook al trouwens.quote:
Nee het is geen zekerheid, wel een zeer grote waarschijnlijkheid.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als Nadal Cincinnatti wint, verdient hij het gewoon om nummer 1 te zijn. Nu ook al trouwens.
Maar stel dat Nadal deze week geen nummer 1 wordt, wordt hij het dan sowieso over een paar weken (als de punten van vorig jaar vervallen van de toernooien die toen twee weken later werden gespeeld?
quote:Nadal stoot Federer van de troon
... Vrijdagnacht had Rafael Nadal zich
verzekerd van de eerste plaats op de
wereldranglijst.Door een 7-6,6-1 zege
op Nicolas Lapentti op het Masters
Series-toernooi in Cincinnati,stootte
hij Roger Federer van zijn troon.
Als Nadal de finale van het toernooi
wint,is de positie maandag al van hem.
Mocht dat niet lukken,dan is Nadal per
18 augustus lijstaanvoerder.In de halve
finales treft hij Novak Djokovic.
Federer opende de deur voor Nadal door
in de derde ronde van het toernooi te
verliezen van de Kroaat Ivo Karlovic.
De Zwitser beheerste de afgelopen jaren
onbedreigd de top van het mannentennis
en was 235 weken lang de nummer één.
Waarbij aangetekend moet worden dat Murray lekker slim heeft gedaan om zonder reden uit Indy weg te blijven laatst. Nu loopt hij met een 0-punter als een van z'n optionals rondquote:Op maandag 4 augustus 2008 16:30 schreef TubewayDigital het volgende:
01 Federer , R. 6680
02 Nadal , R. 6455
03 Djokovic , N. 5390
04 Davydenko , N. 2795
05 Ferrer , D. 2775
06 Murray , A. 2135
07 Nalbandian , D. 1980
08 Blake , J. 1955
09 Roddick , A. 1865
10 Wawrinka , S. 1610
Ik hoop wel dat Federer het redt. Maar god, nu hij de US Open heeft gewonnen is zijn jaar denk ik toch al goed. En ik hoop dat hij de AO wint. Zag op Betfair dat hij daarvoor op dit moment blijkbaar de favoriet is. Je kunt nu al wedden op wie de AO gaat winnen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:56 schreef wimderon het volgende:
Nadal heeft nog 510 punten nodig om het jaar als nummer 1 af te sluiten. En als hij dat onverhoopt niet mocht halen in de drie toernooien die nog op z'n programma staan zal Federer alles moeten winnen waar ie aan meedoet, wat gezien de data vrij onvoorstelbaar is.
Tuurlijk, RG en Wimbledon ook al op diverse plaatsen. Op Unibet kun je o.a. wedden op wanneer Federer gaat stoppen, wie volgend jaar als nummer 1 eindigt, of en wanneer Federer Sampras inhaalt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Federer het redt. Maar god, nu hij de US Open heeft gewonnen is zijn jaar denk ik toch al goed. En ik hoop dat hij de AO wint. Zag op Betfair dat hij daarvoor op dit moment blijkbaar de favoriet is. Je kunt nu al wedden op wie de AO gaat winnen.
klopt en die heeft als voordeel dat ie een kwartfinale op Wimbledon te verdedigen heeft en Federer een finaleplek. Tevens een kwartfinale op Queen's tegenover een winst van Federer in Halle.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:08 schreef TubewayDigital het volgende:
Met zijn 9020 punten komt Murray opvallend dicht in de buurt van Fed.
Ik vind het wel een rare regel, dat als je je punten hebt verdedigt, er per saldo geen punten bij je ranking komen,quote:Op maandag 8 juni 2009 21:14 schreef Szura het volgende:
[..]
klopt en die heeft als voordeel dat ie een kwartfinale op Wimbledon te verdedigen heeft en Federer een finaleplek. Tevens een kwartfinale op Queen's tegenover een winst van Federer in Halle.
Die kan dus een goede slag slaan in het grasseizoen.
Vergeet ook niet dat Djokovic op Wimbledon geen hol te verdedigen heeft maar die staat natuurlijk rond de 8000 punten
Ja, leuk, maar die heeft na Wimbledon een shitload aan punten te verdedigen, net als in mindere mate Djokovic. In de virtuele race over 2009 staat Murray (en Djokovic) een kleine 2000 punten achter Federer. Sterker nog, in die race staan Del Potro, Roddick en Verdasco een stuk dichter bij Murray en Djokovic dan dat zij bij Nadal en Federer staan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:08 schreef TubewayDigital het volgende:
Met zijn 9020 punten komt Murray opvallend dicht in de buurt van Fed.
Het scheelt eigenlijk allemaal niet zo heel veel.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar die heeft na Wimbledon een shitload aan punten te verdedigen, net als in mindere mate Djokovic. In de virtuele race over 2009 staat Murray (en Djokovic) een kleine 2000 punten achter Federer. Sterker nog, in die race staan Del Potro, Roddick en Verdasco een stuk dichter bij Murray en Djokovic dan dat zij bij Nadal en Federer staan.
Ik vind dat ook altijd vreemd. Stel dat je in een jaar alle toernooien wint waaraan je deelneemt dan blijf je het jaar erop in het allergunstige geval gelijk qua punten.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:34 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Ik vind het wel een rare regel, dat als je je punten hebt verdedigt, er per saldo geen punten bij je ranking komen,
Stel Federer wint Halle,en Wimbledon, alsnog kan Murray dan dichterbij komen als hij bijvoorbeeld 2 halve finale plaatsen haalt.
[..]
Hoe is dat niet logisch?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind dat ook altijd vreemd. Stel dat je in een jaar alle toernooien wint waaraan je deelneemt dan blijf je het jaar erop in het allergunstige geval gelijk qua punten.
Dat zit toch ook na Wimbledon, ik snap dus niet wat de punten tot en met de US Open er wat dat betreft toe doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:24 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Djokovic en Murray hebben alleen een beter indoorseizoen.
Dat er niks bij komt en dat je je niet kunt verbeteren, bijvoorbeeld via nonuspunten als je hetzelfde opnieuw presteert.quote:
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat er niks bij komt en dat je je niet kunt verbeteren, bijvoorbeeld via nonuspunten als je hetzelfde opnieuw presteert.
Omdat winst = perfecte punten en dat kan je inderdaad niet verbeteren. Je kan het toch ook niet beter doen dan vorige keer? Waarom zou je dan meer punten moeten krijgen? Beetje als op de middelbare school, als je een tien staat kan je je cijfer moeilijk verbeteren, aangezien het al de perfecte score is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat er niks bij komt en dat je je niet kunt verbeteren, bijvoorbeeld via nonuspunten als je hetzelfde opnieuw presteert.
Wat zijn nonuspunten?quote:
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:46 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Ik weet dat je bonuspunten bedoelde
dat was dus ook mijn voorstelquote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:44 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik vind altijd wel wat voor het golf-ranking systeem te zeggen. Punten krijg je na ieder toernooi dat je speelt, en gaan er vervolgens iedere week exponentieel af, over een periode van 1 of 2 jaar. Dus geen schokken naar beneden, wel naar boven.
Bij golf wordt de nadruk gelegd op je gemiddelde prestatie, niet op de top. Daar ben ik het wel mee eens (tankjobs afstraffen), maar de tennis nadruk op winst mag natuurlijk ook.
denk het wel, van Fed wint ie alleen niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:08 schreef Komakie het volgende:
En ik denk dat Murray helemaal niet zo ver gaat komen op Wimbledon....
Murray vind ik geen goeie grasspeler (of hij nou Queens wint of niet) en gaat onder de druk bezwijken.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:39 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
denk het wel, van Fed wint ie alleen niet.
Ik vind Murray een geweldige grasspeler...Hij heeft megavlakke slagen, een megavlakke service en een messcherpe return. In het huidige tijdperk dat er toch niemand naar het net gaat denk ik dat hij bijna de ideale grasspeler is. Na Federerquote:Op zondag 21 juni 2009 23:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Murray vind ik geen goeie grasspeler (of hij nou Queens wint of niet) en gaat onder de druk bezwijken.
Dat denk ik ook niet. Heel raar, maar ik had hem als hij in de helft van Federer had gezeten wel een kans gegeven. Denk dat hij in een halve finale veel minder druk zou voelen dan in de finale. En als je tegen Federer niet 100 procent ben win je niet van hem. Als Murray - Federer dus de finale wordt denk ik dat de ervaring van Federer de doorslag gaat geven en dat Murray daarom de finale niet wint.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:07 schreef Szura het volgende:
Zou geniaal zijn 3 man binnen 500 punten maar Murray wint Wimbledon niet, niet dit jaar
Volgens Murray zelf is Federer juist bang voor hém. Nou weet je niet of dat waar is -ik denk dat het in bepaalde mate wel klopt-, maar het is iig niet een uitspraak van iemand die vrees heeft voor een finale tegen Fed.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:11 schreef Colplay het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Heel raar, maar ik had hem als hij in de helft van Federer had gezeten wel een kans gegeven. Denk dat hij in een halve finale veel minder druk zou voelen dan in de finale. En als je tegen Federer niet 100 procent ben win je niet van hem. Als Murray - Federer dus de finale wordt denk ik dat de ervaring van Federer de doorslag gaat geven en dat Murray daarom de finale niet wint.
Ik denk ook meer dat Murray last zal hebben van het staan in een GS-finale en dan ook nog eens in GB. Tegen andere spelers zal hij hier ook wel last van hebben, maar met het afzeggen van Nadal zijn er maar weinig spelers met redelijke ervaring in het spelen van GS-finales over. Daarom ook dat ik zei dat als Murray in de SF tegen Federer zou spelen ik hem een betere kans zou geven dan nu in de finale. Ik denk dat Murray zeker van Federer kan winnen en daar het vertrouwen voor heeft, maar denk dat de druk van Mount Murray en alles er om heen in Engeland te veel zou kunnen zijn en dat Federer de ervaring heeft om hier optimaat gebruik van te maken en de finale te winnen.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Volgens Murray zelf is Federer juist bang voor hém. Nou weet je niet of dat waar is -ik denk dat het in bepaalde mate wel klopt-, maar het is iig niet een uitspraak van iemand die vrees heeft voor een finale tegen Fed.
Eind van het jaar staat Murray nummer 1.
Zou kunnen, wie weet.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:08 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik denk ook meer dat Murray last zal hebben van het staan in een GS-finale en dan ook nog eens in GB. Tegen andere spelers zal hij hier ook wel last van hebben, maar met het afzeggen van Nadal zijn er maar weinig spelers met redelijke ervaring in het spelen van GS-finales over. Daarom ook dat ik zei dat als Murray in de SF tegen Federer zou spelen ik hem een betere kans zou geven dan nu in de finale. Ik denk dat Murray zeker van Federer kan winnen en daar het vertrouwen voor heeft, maar denk dat de druk van Mount Murray en alles er om heen in Engeland te veel zou kunnen zijn en dat Federer de ervaring heeft om hier optimaat gebruik van te maken en de finale te winnen.
quote:
Volgens deze berekening niet?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:45 schreef stefan92 het volgende:
1 Nadal, Rafael (ESP) 10,735
2 Murray, Andy (GBR) 10,730
3 Federer, Roger (SUI) 10,420
Stand als Murray van Federer zou winnen in de finale?
Ja, ik weet dat bij Nadal ook nog de punten van Olympische Spelen wegvallen, maar wel leuke stand zo.![]()
Al hoop ik dat Federer nummer 1 gaat worden.
Yep. Als Murray wint neemt hij op 20 juli de #1-positie over.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:59 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nope. Als Murray wint staat hij 5 punten achter Nadal.
Netjes Wim!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Yep. Als Murray wint neemt hij op 20 juli de #1-positie over.
Net als Federer al zeker is van het inhalen van Nadal door zijn overwinning tegen Soderling, op 3 augustus welteverstaan. Als hij ook van Karlovic wint is hij uiterlijk 3 augustus nummer 1, ook al wint Murray en wordt die tussendoor dan nog de nummer 1.
ooohhh, pinkt traantje weg.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:29 schreef Szura het volgende:
Prachtige openingspagina: http://www.atpworldtour.com/Splash/Splash-Page.aspx![]()
Gegeven dat Nadal pas bij de USOpen terug komt, lijkt me dat ook wel gegarandeerd, jaquote:Op maandag 6 juli 2009 12:15 schreef Szura het volgende:
Overigens lijkt Federer me zeker van de nummer 1 tot na de US Open (13-09)
Dan komt ie weer 10 weken dichter bij het record van Pete Sampras
247 vs 286
Nadal verliest sowieso nog 800 punten van de OS, Federer 200. Dus +600 voor Federerquote:Op maandag 6 juli 2009 12:30 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Gegeven dat Nadal pas bij de USOpen terug komt, lijkt me dat ook wel gegarandeerd, ja
Mocht Fed ook daar winnen/finale halen, komt dat record toch wel rap naderbij.
1 Federer (SUI) 7 460quote:Op maandag 6 juli 2009 12:20 schreef thijsdetweede het volgende:
De 2009 punten van de top4, als ik het goed heb uitgerekend:
Federer 7460
Nadal 6885
Djokovic 4290
Murray 4250
Klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:36 schreef Szura het volgende:
Volgens Teletekst kan Murray de nummer 2 worden als ie de finale haalt.
Wie zei ook alweer dat Murray op het eind van dit jaar nummer 1 zou staan? Wim?
USO 2008 was vrij matig idd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:50 schreef TubewayDigital het volgende:
zit een kleine 3000 punten tussen andy en fed, fed heeft bovendien niet veel punten te verliezen en murray wel, zie andy niet zo snel #1 worden. Volgens jaar misschien, echter dan is nadal weer fit.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Murray, Andy (GBR) 9,250 Nadal, Rafael (ESP) 8,665 Djokovic, Novak (SRB) 7,150 Roddick, Andy (USA) 5,800 Del Potro, Juan Martin (ARG) 5,405 Tsonga, Jo-Wilfried (FRA) 3,960 Davydenko, Nikolay (RUS) 3,655 Simon, Gilles (FRA) 3,320 Verdasco, Fernando (ESP) 3,185 |
Cincinatti is er al af.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:59 schreef Szura het volgende:
Murray heeft volgende week in Cincinnati 1000 punten te verdedigen waar Federer er maar 150 heeft staan. En ook gaan er in oktober nog punten af voor Hamburg 2008 (winst) terwijl hij in Madrid dit jaar in de kwartfinale verloor.
Komt nog de US Open finale bij.
Voor de OS staan er maar 10 punten voor hem terwijl Federer er 200 verliest.
Maar eerst maar eens die MS in Cincinnati afwachten. Maar kleine kans dat Murray de nummer 1 positie dit jaar pakt.
Och ja.quote:
Dat klopt niet. In ieder geval niet op de ranking van deze week.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:53 schreef Szura het volgende:
[..]
Och ja.![]()
Trouwens, gisteren werd op Studio Sport gezegd dat Del Potro na de zege op Roddick de Amerikaan voorbij ging?
Is erin berekendquote:Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef Komakie het volgende:
Maar Nadal heeft van Monfils gewonnen.... inmiddels
Een kennerquote:Op zondag 31 oktober 2010 04:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Yoez Youz Youz for the What-The-Fuck finals!!!!
het blijft een ontzettend leuk systeem, de manier waarop de ATP de ranking op stelt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:35 schreef wimderon het volgende:
Hopelijk geen jinx door deze kick, maar het lijkt toch weer spannend te gaan worden.
1 Nadal 12390
2 Federer 9245
Verschil lijkt nog groot, maar Federer heeft, buiten de Australian Open, geen drol te verdedigen tot en met Wimbledon.
Vind ik wel...Goed systeem hoor..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:11 schreef Outlined het volgende:
[..]
het blijft een ontzettend leuk systeem, de manier waarop de ATP de ranking op stelt.
Wat zou jij een beter systeem vinden?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:11 schreef Outlined het volgende:
[..]
het blijft een ontzettend leuk systeem, de manier waarop de ATP de ranking op stelt.
Ja, laten we hopen dat hij dat doet. Ik kan me goed voorstellen dat hij dan nog wel een of meer GS'en wint dit jaar, omdat hij dan zo relaxed kan spelen; zijn jaar is dan in feite al goed.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:34 schreef TheGeneral het volgende:
Wanneer Federer de AO succesvol verdedigt ziet het er goed uit voor hem.
Het verschil is ook groot, zonder die AO is het 12030 versus 7245, en Federer is geen duidelijke favoriet boven Nadal.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:35 schreef wimderon het volgende:
Hopelijk geen jinx door deze kick, maar het lijkt toch weer spannend te gaan worden.
1 Nadal 12390
2 Federer 9245
Verschil lijkt nog groot, maar Federer heeft, buiten de Australian Open, geen drol te verdedigen tot en met Wimbledon.
En dan? Daarna heeft hij tot en met Wimbledon in totaliteit minder punten te verdedigen als de 2000 van de Australian Open.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:48 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Het verschil is ook groot, zonder die AO is het 12030 versus 7245, en Federer is geen duidelijke favoriet boven Nadal.
Daarom scheelt het ook bijna 5000 punten...quote:Op zondag 9 januari 2011 00:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
En dan? Daarna heeft hij tot en met Wimbledon in totaliteit minder punten te verdedigen als de 2000 van de Australian Open.
Zoiets?:quote:Op zondag 9 januari 2011 01:31 schreef wimderon het volgende:
Dude, wat is je punt nou?
Als jij het allemaal beter weer doe jij even een uiteenzetting stel ik voor.
Nou ja, sorry hoor, maar als er qua rankings 1 ding op dit moment totaal niet spannend is, is het de nummer 1 ranking. Vanwege dat enorme verschil.quote:lijkt toch weer spannend te gaan worden
Als je logisch nadenkt zie je dat Fed al paar jaar aan het afbreken is en alleen succes kan halen op de GS's wanneer de concurrentie het af laat weten. Denken dat Fed nog ooit op de nummer 1 positie komt is erg dom imo.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:33 schreef wimderon het volgende:
Waar zie je mij zeggen dat het op dit moment spannend is?
Het lijkt spannend te gaan worden. En als je een beetje logisch nadenkt is dat geen gekke gedachte. Daar hoef je absoluut geen raketgeleerde voor te zijn.
En nog 120 erbij dus hij komt op 2530, bij winst op Ferrer komt ie op 2730.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:25 schreef Szura het volgende:
Almagro komt steeds dichter bij de top-10
Pakt al 90 punten tov vorig jaar in Acapulco.
Youzhny raakt 300 punten van Dubai kwijt, Melzer 180.
Virtueel
10. Melzer 2685
11. Monfils 2560
12. Youzhny 2410
13. Almagro 2410
Tsja, Nadal gaat het ook niet volhouden denk ik zo, of is het iig niet zeker of hij dat wel kan handhaven..kijk maar naar 2 jaar terug. Ik denk dat het eerder door een Djokovic (of iemand anders) wordt waardoor Fed de #1 positie niet meer gaat halen...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:15 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Als je logisch nadenkt zie je dat Fed al paar jaar aan het afbreken is en alleen succes kan halen op de GS's wanneer de concurrentie het af laat weten. Denken dat Fed nog ooit op de nummer 1 positie komt is erg dom imo.
Wat gaat hij niet volhouden of handhaven? De nummer 1 plek dit jaar? Ik denk dat Rafa die wel vast kan houden. De kans dat hij weer 3 GS's wint is natuurlijk niet groot, maar als hij er 2 wint (RG is kans wel erg groot denk ik) dan houd die de #1 plek al vast.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, Nadal gaat het ook niet volhouden denk ik zo, of is het iig niet zeker of hij dat wel kan handhaven..kijk maar naar 2 jaar terug. Ik denk dat het eerder door een Djokovic (of iemand anders) wordt waardoor Fed de #1 positie niet meer gaat halen...
Ja, hij staat op dit moment 4.425 punten voor op Fed.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:21 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Wat gaat hij niet volhouden of handhaven? De nummer 1 plek dit jaar? Ik denk dat Rafa die wel vast kan houden. De kans dat hij weer 3 GS's wint is natuurlijk niet groot, maar als hij er 2 wint (RG is kans wel erg groot denk ik) dan houd die de #1 plek al vast.
quote:1 Novak Djokovic SRB 2725
2 Roger Federer SUI 1270
3 David Ferrer ESP 1270
4 Andy Murray GBR 1200
5 Robin Soderling SWE 1180
6 Nicolas Almagro ESP 980
7 Andy Roddick USA 830
8 Milos Raonic CAN 793
9 Stanislas Wawrinka SUI 790
10 Tomas Berdych CZE 765
11 Alexandr Dolgopolov UKR 755
12 Tommy Robredo ESP 560
13 Viktor Troicki SRB 540
14 Jo Wilfried Tsonga FRA 525
15 Marin Cilic CRO 465
16 Rafael Nadal ESP 450
17 Juan Martin Del Potro ARG 425
18 Santiago Giraldo COL 420
19 Gilles Simon FRA 405
20 Ivan Dodig CRO 405
quote:Op maandag 21 maart 2011 18:10 schreef Szura het volgende:
Na Miami2011 hopelijk Roddick uit de top-10100
http://tennislive.free.fr/race'quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:36 schreef TheVulture het volgende:
Is er ergens een link naar een live-ranking van de ATP op dit moment? Ik heb hem ooit eens gezien voor de WTA, dat dus de huidige resultaten gelijk verwerkt worden
Davis Cup was na de WTF vorig jaar, en daar won hij 235 (2x80 +75 bonus voor 7-0 record in winning team), die dus tellen voor de world tour finals.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:01 schreef Norrage het volgende:
Hoe komt Djoko nou aan 3735 punten?
AO =2000
Dubai =500
IW =1000
Totaal=3500....
Krijg je punten voor het winnen in de DC?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:44 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Davis Cup was na de WTF vorig jaar, en daar won hij 235 (2x80 +75 bonus voor 7-0 record in winning team), die dus tellen voor de world tour finals.
Voor elke live-rubber die je wint krijg je punten ja. Te weinig, maar wel punten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Krijg je punten voor het winnen in de DC?
quote:1 Novak Djokovic SRB 4725
2 Roger Federer SUI 1990
3 Rafael Nadal ESP 1690
4 David Ferrer ESP 1660
5 Robin Soderling SWE 1310
6 Andy Murray GBR 1220
7 Tomas Berdych CZE 1075
8 Nicolas Almagro ESP 1070
9 Juan Martin Del Potro ARG 1035
10 Andy Roddick USA 1010
quote:
Maar ik denk dat ie zelfs nog punten gaat verliezenquote:Op zondag 3 april 2011 23:01 schreef Szura het volgende:
Murray heeft echt geen ruk te verdedigen komende tijd![]()
Monte Carlo: 0
Madrid: 180
Rome: 90
Roland Garros: 180
Zou zomaar kunnenquote:Op zondag 3 april 2011 23:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ie zelfs nog punten gaat verliezen
quote:Op zondag 3 april 2011 23:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ie zelfs nog punten gaat verliezen
Nadal en Djokovic zijn nu welgeteld twee weken nummer 1 en 2. Daarvoor waren zo ongeveer vijf jaar achtereen Nadal en Federer nummer 1 en 2. En Federer heeft niet zo'n grip. Dus ja, het lijkt me toeval.quote:Op woensdag 6 april 2011 01:58 schreef San_Andreas het volgende:
de #1 en de #2 spelen met een zeer extreme forehand grip. Toeval? Denk het niet. Persoonlijk vind ik het een hele lelijke grip maar het werkt wel blijkbaar.
Dat lijkt me niet meer dan normaal nadat jojomen heeft gesproken.quote:
is dat de reden dat hij Barca gespeeld heeft?quote:Op zondag 24 april 2011 21:39 schreef jojomen4 het volgende:
Kan de TT aangepast worden? Fed doet niet meer mee, het gaat tussen Rafa (1) en Djoko (2).
Rafa kan na vandaag weer 500 puntjes toevoegen op z'n lijst. 500 belangrijke punten denk ik, omdat ik denk dat dit het verschil zal gaan maken tussen het niet af hoeven te staan van de nummer 1 titel.
Denk het wel.quote:Op zondag 24 april 2011 21:45 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
is dat de reden dat hij Barca gespeeld heeft?
Probeer het nog eens, was al 67 dagen geen reactie, schijnbaar kan het dan niet meerquote:Op zondag 24 april 2011 21:46 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Denk het wel.
Ambro: weet jij waarom er in het volgende Rafa topic (dat niet vol is) niet gereageerd kan wordeN?
Rafael Nadal #4: Weer Master in Montreal
Klassiek model? Hij speelt gewoon nog steeds met een topline van Wilson. Een type racket waar wel meer spelers mee spelen. De Head Prestige is net zo'n soort racket. Net iets anders, maar het komt op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:06 schreef San_Andreas het volgende:
wat ze op TENNIS.com dus ook zeggen: hij heeft dit jaar alleen nog maar van rafa en nole verloren en is dus eigenlijk gewoon in supervorm. Ben echt benieuwd of hij komende maanden ook van die 2 weet te winnen. Het enige wat hij volgens mij nog kan veranderen om te kunnen winnen is zijn racket. Niemand op de tour speelt meer met zo'n klassiek model als fed.
Nadal heeft vandaag precies 0 punten gewonnen.quote:Op zondag 24 april 2011 21:39 schreef jojomen4 het volgende:
Kan de TT aangepast worden? Fed doet niet meer mee, het gaat tussen Rafa (1) en Djoko (2).
Rafa kan na vandaag weer 500 puntjes toevoegen op z'n lijst. 500 belangrijke punten denk ik, omdat ik denk dat dit het verschil zal gaan maken tussen het niet af hoeven te staan van de nummer 1 titel.
Dat laatste wordt in zekere zin lastig, want hij heeft een contract om tot het eind evan zijn carrière met dit racket te spelen. Nou lijkt me dat hij de eventuele boete voor contractbreuk wel zal kunnen betalen, maar toch.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:06 schreef San_Andreas het volgende:
wat ze op TENNIS.com dus ook zeggen: hij heeft dit jaar alleen nog maar van rafa en nole verloren en is dus eigenlijk gewoon in supervorm. Ben echt benieuwd of hij komende maanden ook van die 2 weet te winnen. Het enige wat hij volgens mij nog kan veranderen om te kunnen winnen is zijn racket. Niemand op de tour speelt meer met zo'n klassiek model als fed.
500 toch? Of bedoel je dat hij ze pas morgen krijgt?quote:Op zondag 24 april 2011 22:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nadal heeft vandaag precies 0 punten gewonnen.
nee joh, alle andere spelers spelen met een groter blad en waarschijnlijk ook iets lichter. Fed staat met zijn stick helemaal aan de uiterste kant van het spectrum.quote:Op zondag 24 april 2011 21:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Klassiek model? Hij speelt gewoon nog steeds met een topline van Wilson. Een type racket waar wel meer spelers mee spelen. De Head Prestige is net zo'n soort racket. Net iets anders, maar het komt op hetzelfde neer.
nee joh, het contract is dat het een racket van Wilson is, niet specifiek dat racket van Wilson.quote:Op zondag 24 april 2011 22:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat laatste wordt in zekere zin lastig, want hij heeft een contract om tot het eind evan zijn carrière met dit racket te spelen. Nou lijkt me dat hij de eventuele boete voor contractbreuk wel zal kunnen betalen, maar toch.
Hoe bedel je dat? Bedoel je dat het uitgesloten is dat Federer nog nummer 1 wordt of dat hij op de korte termijn geen bedreiging zal zijn voor Nadal (of eventueel Djokovic).quote:Op zondag 24 april 2011 21:39 schreef jojomen4 het volgende:
[...]
Ik dacht toen te hebben begrepen dat het om dat specifieke racket ging maar ik kan me vergissen.quote:Op zondag 24 april 2011 22:28 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
nee joh, het contract is dat het een racket van Wilson is, niet specifiek dat racket van Wilson.
wat denk je zelf?quote:Op zondag 24 april 2011 22:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik dacht toen te hebben begrepen dat het om dat specifieke racket ging maar ik kan me vergissen.
Nee en nee.quote:Op zondag 24 april 2011 22:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
500 toch? Of bedoel je dat hij ze pas morgen krijgt?
Zelf denk ik dat het om dat specifieke racket ging, want dat werd er toen bij verteld.quote:
Oké, wist ik niet. Ik dacht gewoon dat elke week de punten van de corresponderende week van het jaar ervoor vervielen. Wat is de reden voor de 'uitzondering' (als het dat is) die jij beschrijft?quote:Op zondag 24 april 2011 22:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nee en nee.
Die punten kan hij pas in augustus meetellen voor z'n ranking, omdat hij er 500 uit Tokyo heeft staan en verder twee 0-punters.
Federer zit in hetzelfde schuitje, die heeft 480 punten uit Dubai en Monte Carlo in de wacht staan, die er respectievelijk pas na Hamburg en Washington bij kunnen komen.
0-punters (dus niet als je in de eerste ronde uitgeschakeld wordt, maar als je je te laat afmeldt of niet on-site aanwezig bent terwijl je geblesseerd bent e.d.) tellen hoe dan ook mee voor je ranking en die blijft een heel jaar staan. Nadal heeft op dit moment 0-punters staan van Washington en Valencia.quote:Op zondag 24 april 2011 22:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, wist ik niet. Ik dacht gewoon dat elke week de punten van de corresponderende week van het jaar ervoor vervielen. Wat is de reden voor de 'uitzondering' (als het dat is) die jij beschrijft?
quote:Op zondag 24 april 2011 22:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
0-punters (dus niet als je in de eerste ronde uitgeschakeld wordt, maar als je je te laat afmeldt of niet on-site aanwezig bent terwijl je geblesseerd bent e.d.) tellen hoe dan ook mee voor je ranking en die blijft een heel jaar staan. Nadal heeft op dit moment 0-punters staan van Washington en Valencia.
Dat valt wel mee.quote:Op zondag 24 april 2011 22:27 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
nee joh, alle andere spelers spelen met een groter blad en waarschijnlijk ook iets lichter. Fed staat met zijn stick helemaal aan de uiterste kant van het spectrum.
quote:Federer still believes he can retake No. 1
Even though he has won just one tournament and is 0-5 against No. 1 Rafael Nadal and No. 2 Novak Djokovic this year, No. 3 Roger Federer says he can still reclaim the No. 1 ranking. "It's still important for me to get back to being No. 1," Federer said in Rome. "I mentioned after Wimbledon it was a goal of mine. It's still very real and possible. I think I can do it if I win one of those Grand Slams."
With 285 total weeks at No. 1, the Swiss is still one week behind Pete Sampras for the all-time lead. "They (Djokovic and Nadal) are playing better than me but I'm close to winning those tournaments," said Federer. "It's not as if I'm losing in the first or second rounds. I feel I'm playing well myself. Apart from Novak not losing all year not much has changed in the game. Everybody can play well on all surfaces these days."—Matthew Cronin
Bron.
Gewoon toezien omdat het onbegonnen werk is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:40 schreef jojomen4 het volgende:
Fed is wijs genoeg om zich niet gek te laten maken. Blijft lekker rustig.
Ik vermoed van wel ja. Nadal kan de komende tijd geen punten winnen en kon ook de afgelopen tijd geen punten winnen (vanaf Monte Carlo).quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:13 schreef jojomen4 het volgende:
Als Rafa Rome, RG en Wimbledon wint, en DJoko haalt hier telkens de finale, dan is Djoko de nummer 1, toch?
Geloof het wel ja. Zou enigszins genant voor de rest van de tour zijn als de laatste 6 verplichte toernooien allemaal dezelfde finale zouden hebben, trouwens.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:13 schreef jojomen4 het volgende:
Als Rafa Rome, RG en Wimbledon wint, en DJoko haalt hier telkens de finale, dan is Djoko de nummer 1, toch?
Djoko kan daar 1640 punten winnen.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:48 schreef San_Andreas het volgende:
en nadal kan op RG alleen maar punten verliezen. Wat valt er voor nole te winnen?
Dat kan best. Het zal alleen dit jaar niet meer worden. Als Djokovic weer terug op aarde is en Federer nog een goed jaar draait kan het best dat hij nog een keer nummer 1 wordt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:23 schreef Federer-fan het volgende:
Federer denkt ook dat hij nog nummer 1 kan worden:
[..]
Finaleplek is dus genoeg voor de 1e plek.quote:
minder is volgens mij al goed genoeg.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:47 schreef Morthill het volgende:
[..]
Finaleplek is dus genoeg voor de 1e plek.
quote:Op maandag 16 mei 2011 20:19 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
minder is volgens mij al goed genoeg.
je hebt gelijk, finaleplek is goed genoeg. Moet Nadal wel het toernooi winnen, anders is minder wel goed genoeg.
Ja en?quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:34 schreef Federer-fan het volgende:
Ik zit net pas te denken, Djokovic heeft natuurlijk een geweldig jaar, maar hij heeft volgend jaar al extreem veel punten te verdedigen. Tot en met de halve finale van RG kan hij geen punten winnen maar alleen verliezen. Tenzij hij een extra toernooi speelt ofzo.
Ik dacht dat het een goeie opmerking van me was. Is het weer niks.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja en?
Ten eerste heeft de rest (Nadal) ook veel te verdedigen en ten tweede, als ie het gewoon beter doet dan de rest maakt het echt niet uit dat ie punten verliest. Vind dit altijd zon raar discussiepunt(komt vaak op MTF ter sprake).....
Nee fedfan het is een goede hoor!!!quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een goeie opmerking van me was. Is het weer niks.
jaquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:44 schreef Federer-fan het volgende:
Als ik het goed begrijp, wordt Djokovic 1 als hij de finale haalt of als de finale Federer-Nadal wordt en Federer wint. Klopt dat?
Nou, als Murray de finale haalt is Djokovic ook nummer 1.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:44 schreef Federer-fan het volgende:
Als ik het goed begrijp, wordt Djokovic 1 als hij de finale haalt of als de finale Federer-Nadal wordt en Federer wint. Klopt dat?
Bedankt. Ik hoop op Fed def Nadal.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:53 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nou, als Murray de finale haalt is Djokovic ook nummer 1.
Er is maar één finaleuitslag uit de acht mogelijk waarbij Nadal 1 blijft:
Fed def. Murray
Fed def. Nadal
Djok def Nadal
Djok def Murray
Nadal def Djok
Nadal def Fed
Murray def Fed
Murray def Djok
Lijkt me ook leuk, en dan hoop ik dat Fed in straight sets wint.quote:
Je ziet Federer niet van Nadal winnen in de finale? Zelf heb ik geen idee maar ik ben heel erg benieuwd hoe bang Federer nog voor Nadal is nu het geploeter en de onzekerheid van Nadal op gravel heeft gezien.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:02 schreef tennisboy het volgende:
Het zou leuk zijn als Federer Roland Garros gaat winnen.
Dus ik ga voor Federer def Murray
Nu in de vorm waar Nadal verkeerd kan Federer er wel van winnen. Maar ik zie hem liever tegen Murray spelen aangezien Federer vaak van Nadal verliest op gravel. Dit zit dan misschien toch niet lekker in zijn hoofd als hij tegen Nadal speelt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je ziet Federer niet van Nadal winnen in de finale? Zelf heb ik geen idee maar ik ben heel erg benieuwd hoe bang Federer nog voor Nadal is nu het geploeter en de onzekerheid van Nadal op gravel heeft gezien.
Aan de andere kant zit er totaal geen druk op Federer, hij hoeft niet te winnen, hij heeft niks meer te bewijzen of te verdedigen. Nadal staat onder enorme druk om zijn nummer 1-positie niet kwijt te raken aan Djoko en moet bovendien laten zien dat hij op gravel nog altijd de beste is. Natuurlijk, beide zijn mentaal sterk en laten weinig randzaken meespelen, maar denk dat het wel van invloed kan zijn. Nadal die gaat forceren en Federer die juist relaxt precies slaat zoals het moet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:15 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Nu in de vorm waar Nadal verkeerd kan Federer er wel van winnen. Maar ik zie hem liever tegen Murray spelen aangezien Federer vaak van Nadal verliest op gravel. Dit zit dan misschien toch niet lekker in zijn hoofd als hij tegen Nadal speelt.
Maar Nadal is te dom om dat te beseffen hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:05 schreef TheGeneral het volgende:
Nou ja, Nadal staat natuurlijk niet onder enorme druk om zijn nr 1 te behouden want die is hij gewoon kwijt. Of dat nou na Roland Garros is, of een maandje later. Die nummer 1 positie raakt snel hij kwijt.
Daar heb ik mijn oom toni voor, no?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar Nadal is te dom om dat te beseffen hoor
Ben ook erg benieuwd wat er met djoko gebeurt als ie eenmaal verliest....quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:18 schreef thijsdetweede het volgende:
Da's geen reden om hem nu niet even te verdedigen, natuurlijk. Al was het maar omdat er nog zo'n voorbeeld op dit moment rondloopt, die een record op 2 weken mist.
En Djokovic zal toch ergens wel weer op aarde terug komen?
want dan gaat hij een verlies steak neerzetten van 30 verliespartijen achter elkaar of zo ?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ben ook erg benieuwd wat er met djoko gebeurt als ie eenmaal verliest....
Maar wel constant klagen dat het allemaal te zwaar is en dat hij een 2-jaars ranking wil, maar ondertussen wel volgende week weer keurig op Queens gaan staan ballenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar Nadal is te dom om dat te beseffen hoor
Nouja, meer of hij dan weer een streak van tenminste 2 toernooien op rij kan neerzetten of dat hij nu weer in hetzelfde niveau als voor zijn streak terugraakt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:22 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
want dan gaat hij een verlies steak neerzetten van 30 verliespartijen achter elkaar of zo ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | New Old This Project Low Rank Rank Player Week Points Opt 1 1 Nadal 2000 12070 2 2 Djokovic 720 12025 3 3 Federer 1200 9230 4 4 Murray 720 6625 5 5 Soderling 360 4595 6 7 Ferrer 180 4150 7 6 Berdych 10 3490 8 9 Monfils 360 2780 9 10 Fish 90 2440 10 11 Roddick 0 2200 11 8 Melzer 45 2175 12 15 Troicki 180 1930 13 16 Gasquet 180 1925 14 14 Wawrinka 180 1920 15 12 Almagro 10 1875 16 18 Simon 180 1745 17 13 Youzhny 25 1740 18 19 Mayer F 45 1600 19 17 Tsonga 90 1480 20 34 Chela 360 1475 21 22 Dolgopolov 90 1450 22 26 Del Potro 90 1445 23 20 Verdasco 90 1425 24 23 Nalbandian 0 1425 25 24 Llodra 10 1400 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | 1 Novak Djokovic (SRB) 7695 (--) (--) 02 Rafael Nadal (ESP) 6390 (--) (--) 03 Roger Federer (SUI) 3820 (--) (--) 04 David Ferrer (ESP) 2965 (45) (00) 05 Andy Murray (GBR) 2750 (--) (--) 06 Robin Soderling (SWE) 2030 (250) (--) 07 Tomas Berdych (CZE) 1580 (45) (40) 08 Juan Martin Del Potro (ARG) 1465 (--) ----------------------------------------------------------- 09 Nicolas Almagro (ESP) 1450 (250) (--) 10 Richard Gasquet (FRA) 1270 (45) (--) ----------------------------------------------------------- 11 Stanislas Wawrinka (SUI) 1260 (90) (--) 12 Viktor Troicki (SRB) 1240 (70) (--) 13 Gilles Simon (FRA) 1100 (40) 14 Alexandr Dolgopolov (UKR) 1100 (10) 15 Milos Raonic (CAN) 1097 (32) 16 Florian Mayer (GER) 1045 (45) 17 Andy Roddick (USA) 1030 (--) (--) 18 Juan-Ignacio Chela (ARG) 965 (--) 19 Thomaz Bellucci (BRZ) 930 (10) 20 Marin Cilic (CRO) 925 (45) (--) ----------------------------------------------------------- 21 Mardy Fish (USA) 920 (45) (--) 22 Jurgen Melzer (AUT) 880 (--) (--) 23 Jo-Wilfried Tsonga (FRA) 850 (45) (--) 24 Gael Monfils (FRA) 840 (--) (--) 25 Tommy Robredo (ESP) 830 (--) |
Nole deed vorig jaar niet mee zover ik weet?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef San_Andreas het volgende:
maar nole trekt zich ook terug dus nole verliest ook punten
lukt me niet om het te achterhalen via de ATP site noch de Queens sitequote:Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nole deed vorig jaar niet mee zover ik weet?
Mij wel. Vorig jaar Djoko 2e ronde eruit tegen Malisse. dat waren 20 punten. Die verliest hij dus.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:39 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
lukt me niet om het te achterhalen via de ATP site noch de Queens site
Djokovic haalt er vooral een stuk meer dan hij eerst haalde.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:45 schreef Colplay het volgende:
Toch is het vreemd dat Nadal niet meer nr. 1 is als houder van drie GS op dit moment. Waar laat hij dan de punten liggen dat Djokovic toch nr. 1 is?
In de Masters- en ATP-toernooien.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:45 schreef Colplay het volgende:
Toch is het vreemd dat Nadal niet meer nr. 1 is als houder van drie GS op dit moment. Waar laat hij dan de punten liggen dat Djokovic toch nr. 1 is?
Natuurlijk heeft Djokovic een heel goed eerste helft gehad en hier veel punten gehaald. Maar vaak haalde Nadal toch ook de finale, waarin hij weliswaar van Djokovic verloor, maar die verschillen zijn toch minder klein dan in GS-finales.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Djokovic haalt er vooral een stuk meer dan hij eerst haalde.
Maar Nadal deed niet veel anders dan in 2010, Djokovic wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:49 schreef Colplay het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Djokovic een heel goed eerste helft gehad en hier veel punten gehaald. Maar vaak haalde Nadal toch ook de finale, waarin hij weliswaar van Djokovic verloor, maar die verschillen zijn toch minder klein dan in GS-finales.
En in ieder geval de meeste potentie.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:28 schreef medwedew het volgende:
zoals tsonga ook al zei: Djokovic is zonder twijfel de beste speler ter wereld , hij is overal beresterk ongelooflijk snel, niet normaal hoe elastisch en ongelooflijk slim in de rally. Sorry maar als je dan Nadal ziet tennissen scheelt dat nogal wat . het is geweldig om te zien hoe nadal zich ondans beperkingen geregeld weet te verbeteren maar zoals je dit jaar kan zien (ook al wint i wimbledon) is djokovic werkelijk bezig om beter te spelen dan dat je op je nintendo kan. ik ben van niemand een fan maar als ik hier naar zit te kijken moet ik toch zeggen pfffffffff buitenaards bij vlagen! toch speelt hij dit toernooi ietsje minder dan de vorige dus wie weet kan vechter nadal hem bijbenen maar als het gas er op gaat bij djokovic vrees ik dat nadal weer met lege handen staat
Probleem is dat je met Nadal ook niet weet hoe lang hij het volhoudt. Djokovic heeft in ieder geval in zijn carrière tot nu toe een stuk minder blessures gehad.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
En in ieder geval de meeste potentie.
Ik denk dat als je op technisch vlak kijkt Dokovic absoluut beter is dan Nadal, maar ik vraag me af of Djoko net zo lang als Nadal alles uit zijn lichaam kan halen. Hij houdt het nu een half jaar vol, maar zo lang als een Nadal of Federer op topniveau is nog maar de vraag.
Met topniveau bedoel ik ook letterlijk de top van zijn kunnen he. Hij speelt natuurlijk al jaren op topniveau, maar even voor de duidelijkheid
Hij is ook 1 van de weinigen die van Nadal met regelmaat kan winnen door zijn type spel. Wat een groot probleem is voor veel spelers is dat Nadal linkshandig is en met ongelooflijk veel spin de bal op iemands backhand kan spelen. Aangezien de backhand van Djoko zo sterk is, is het voor Nadal heel moeilijk spelen.
We zullen zien hoe lang hij het volhoudt
Dat is wel zo, hoewel Nadal het natuurlijk eigenlijk ook al jaren volhoudt. Maar ik vraag me ook af hoe lang Nadal nog op topniveau kan blijven spelen. Er komt toch verschrikkelijk veel kracht bij kijken en zijn benen zijn niet de meest degelijke onderdelen van zijn lichaam, terwijl daar zoveel vanaf hangt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Probleem is dat je met Nadal ook niet weet hoe lang hij het volhoudt. Djokovic heeft in ieder geval in zijn carrière tot nu toe een stuk minder blessures gehad.
Zelfs al was dat wel zo, zijn spel is zo fysiek en hij legt zoveel druk op zijn lichaam, topsport is nu eenmaal niet gezond en de manier waarop Nadal het speelt moet dat toch gewoon funest zijnquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is wel zo, hoewel Nadal het natuurlijk eigenlijk ook al jaren volhoudt. Maar ik vraag me ook af hoe lang Nadal nog op topniveau kan blijven spelen. Er komt toch verschrikkelijk veel kracht bij kijken en zijn benen zijn niet de meest degelijke onderdelen van zijn lichaam, terwijl daar zoveel vanaf hangt.
Schoorel stond vorig jaar in de afgelopen week in de finale van Scheveningen. Dit jaar speelt hij helemaal niet door de Davis Cup en dus zakt hij flink.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:40 schreef Plus_Ultra het volgende:
Blijft een wonderbaarlijk ding, die ranglijst. Schoorel zit in een stijgende lijn, echter daalt flink op de lijst en staat nu #121. De Bakker zit in een dalende lijn en stijgt 1 plek naar plaats #99.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |