abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60033085
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:22 schreef Norrage het volgende:

[..]

ranking dingen kunnen toch in 1 post beantwoord worden??? Daar hoeft toch niet een hele topic voor aangemaakt te worden?
Dan niet.

Een OP met uitleg neemt zo al de helft van de vragen die gesteld worden weg.

Er worden topics voor minder aangemaakt, maar goed.
pi_60033094
Verander de titel gewoon naar ATP Ranking Topic #1- Fed vs Rafa: Strijd om plek 1
Vragen kunnen dan hier terecht, OP lekker zo laten
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_60034311
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:50 schreef Tim86 het volgende:
Verander de titel gewoon naar ATP Ranking Topic #1- Fed vs Rafa: Strijd om plek 1
Vragen kunnen dan hier terecht, OP lekker zo laten
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_60034768
Cijfertjes Lijstjes Statistieken Sport Tennis

Als je het zo leest gaat het idd zeer moeilijk worden voor Federer om de no1 te blijven.
Aan de andere kant als Nadal de US Open wint, dan is het ook niet meer dan terecht dat hij No1 is.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_60035671
Titel aangepast en ik gooi nog wat van de uitleg van wimderon in de OP.
sig verwijderd door FA
pi_60035745
Wat volgens mij nog niet gemeld is:

De Masters van Cincinnati en Toronto worden dit jaar 2 weken later gespeeld (in verband met de OS), er wordt gekeken naar hoeveel punten je het jaar ervoor in een bepaalde week hebt gehaald. Dat betekent dat Federer tot 18 augustus 850 punten verliest en Nadal 480 (Stuttgart + deze twee Masters toernooien). Ofwel: het verschil is nog kleiner .
sig verwijderd door FA
pi_60035897
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:30 schreef Ambrosius het volgende:
Titel aangepast en ik gooi nog wat van de uitleg van wimderon in de OP.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_60036985
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:37 schreef Ambrosius het volgende:
Wat volgens mij nog niet gemeld is:

De Masters van Cincinnati en Toronto worden dit jaar 2 weken later gespeeld (in verband met de OS), er wordt gekeken naar hoeveel punten je het jaar ervoor in een bepaalde week hebt gehaald. Dat betekent dat Federer tot 18 augustus 850 punten verliest en Nadal 480 (Stuttgart + deze twee Masters toernooien). Ofwel: het verschil is nog kleiner .
Je bedoelt 2 weken eerder
pi_60037056
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 10:51 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Je bedoelt 2 weken eerder
Klopt, je hebt gelijk .
sig verwijderd door FA
pi_60092396
Waarom tellen de punten van Stuttgart nog bij Nadal? Op de ATP site staat dat nog bij zijn 'best 18' ?
pi_60092430
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:28 schreef stefan92 het volgende:
Waarom tellen de punten van Stuttgart nog bij Nadal? Op de ATP site staat dat nog bij zijn 'best 18' ?
Omdat Stuttgart vorig jaar een week later werd gespeeld. Volgende week klopt het weer helemaal dus.
sig verwijderd door FA
pi_60179871
Goed topic.

Ik heb alleen zo'n gevoel dat "Federer vs Djokovic: strijd om plek 2" misschien (helaas?) realistischer is. Nadal is als duidelijke kampioen uit het niet-hardcourt seizoen gekomen. Nu we weer het hardcourt seizoen in gaan zijn er zeker meer kansen voor Fed en Djok, maar de enorme hoeveelheid punten die Nadal heeft gewonnen en verdedigegd op het gravel en het gras zijn niet mis. Als hij het gewoon goed doet, vaak de halve finales haalt, wellicht nog een finale of een winst in huis sleept wordt dat voor zowel Djokovic als Federer onmogelijk in te halen.

Uiteraard staat Federer nog steeds nummer 1, wat betekent dat hij het vorig jaar wel degelijk zoveel beter heeft gedaan dan Nadal in het laatste derde van het jaar, maar Nadal lijkt me niet al te verzwakt na dit jaars gravel en gras: hij heeft praktisch evenveel gespeeld als Federer. Federer moet eerst maar zien weer de US, een Master en de Masters te winnen EN dan moet Nadal het slechter doen dan vorig jaar...

Federer vs. Djokovic is wellicht interessanter, omdat beiden min of meer evenveel punten hebben in de race. Djokovic heeft al een tijdje niets meer gewonnen, maar verliest bijna uitsluitend van Nadal en een keertje van Federer (en Safin ). Beiden staan meer bekend als goede hardcourtspelers en zullen azen op titels.

Mijn gok voor de Masters aan het eind van het jaar:

1 Nadal
2 Djokovic
3 Federer
4 Davydenko
5 Ferrer
6 Roddick
7 Blake
8 Murray

Maar 2 en 3 zouden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.
pi_60179912
Hoor ik daar een spuit 11?

pi_60183724
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 01:43 schreef TheGeneral het volgende:
Hoor ik daar een spuit 11?

4 Dagen, nauwelijks.
pi_60312152
Verander die nadal maar in djokovic en die 1 maar in 2....
pi_60312629
Zo wordt het wel heel lastig ja .
sig verwijderd door FA
pi_60312635
Nu kan Nadal goede zaken doen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:51:44 #43
67205 Colplay
How you doin??
pi_60313186
Kan Nadal nou al voor de US Open nummer 1 worden? Dus als topseed in New York beginnen? Of moet Federer dan overal in de eerste ronde verliezen?
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_60313771
Volgens mij kan Nadal na de Olympische Spelen #1 worden. Federer heeft als de punten van Montreal vorig jaar eraf gaan nog maar 150 punten voorsprong op Nadal, als Nadal tijdens Toronto, Cincinnati en de Olympische Spelen 150 punten meer scoort dan Federer is hij voor de USO #1.
pi_60315918
28 juli komt Toronto erbij voor Umag / Kitzbuhel / Indy 2007
4 aug komt Cincy erbij voor Sopot / Washington 2007
11 aug komt Los Angeles erbij voor Montreal 2007
18 aug komt OS / Washington erbij voor Cincy 2007
25 aug New Haven voor New Haven
8 sep Us Open voor Us Open

6600 - 5830 is nu de stand.
Als Nadal Toronto pakt is het 6605 - 6305 (Nadal levert Rotterdam tijdelijk in voor Toronto!)
Voor Cincy moet Nadal 75 pnt. van Dubai inleveren, dus 6230 vs. 6605 is de uitgangspositie. Bij winst Nadal moet Federer een QF halen voor de stand: 6730 - 6730!!!
Dat ligt echter niet voor de hand, laten we van de 'oude Federer' uitgaan en toernooiwinst in Cincy en voor Nadal een SF voorspellen: 7105 - 6455.
De week erna (11 aug; zonder te spelen): 6755 - 6305. (Nadal krijgt Dubai terug voor Montreal)
De week erna is de uitgangspositie 6255 - 6325 in het voordeel van Nadal. De punten voor de OS komen er dan echter bij. Nadal levert hiervan 25 punten in want heeft 5 non-mandatories op zijn conto, dus moet Federer 45 punten goedmaken.
Het zou wat zijn, een Olympische finale waar naast het goud tevens de nr.1 positie op het spel staat...
Speel mee met www.fantasytennismanager.nl
Koop met je budget iedere week spelers uit de diverse ATP toernooien en scoor zo punten voor de ranglijst! Het spel start met de Australian Open 2012, deelname is gratis!
pi_60316455
Ik kijk vooral naar de race op dit moment. Momenteel staat nadal 270 punten voor, wat vertaald naar 1350 punten verschil, en dat verschil wordt alleen maar groter dit toernooi. Om dat direct te compenseren moet Federer een grandslam en een master winnen waarin Nadal in de eerste ronde verliest (of natuurlijk nog meer winnen met middelmatige resultaten van Nadal). Het enige wat Nadal dus hoeft te doen is constant zijn. Als hij gewoon vaak de halve finale of zelfs de kwartfinale haalt wordt het heel moeilijk voor Federer om die gaten dicht te slaan. Aan het eind van het jaar zal Nadal wel nummer 1 staan, lijkt me dus. Daarbij moet wel gezegd worden dat Federer begin volgend jaar flink wat punten te winnen heeft, dan kan hij wellicht de nummer 1 weer terugpakken.

Ondertussen heeft Djokovic ook al geen titel meer gepakt sinds MC, hij zal ook op zijn favouriete ondergrond een spaak in de wielen kunnen zijn voor vooral Federer, aangezien Nadal aan halve finales en zeker aan finales genoeg heeft.
pi_60317191
Na Cincinnati ( na Torronto) kan Nadal de nummer 1 zijn
quote:
Achterstand Nadal op Federer slinkt
Rafael Nadal kan als hij de Rogers Masters in Toronto wint bij het volgende toernooi de nummer één-positie overnemen.
Toernooiwinst van Nadal zou het gat terugbrengen van 770 tot 275 punten. In zijn veel punten te verdienen voor Nadal.

Als hij op dit Masters Series-toernooi de finale haalt en Federer slaagt hier niet in, dan is de Spanjaard de nieuwe lijstaanvoerder.

Federer is al sinds 2 februari 2004 de nummer één van de wereld. Dat is 234 weken op rij. Nadal, die op dit moment 25 wedstrijden achter elkaar gewonnen heeft, staat al 157 weken op rij op de tweede plaats.
pi_60318460
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:27 schreef tennisboy het volgende:
Na Cincinnati ( na Torronto) kan Nadal de nummer 1 zijn
[..]

bron? klopt niet helemaal.
Koop met je budget iedere week spelers uit de diverse ATP toernooien en scoor zo punten voor de ranglijst! Het spel start met de Australian Open 2012, deelname is gratis!
pi_60321607
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:23 schreef Forum_Guest het volgende:

[..]

bron? klopt niet helemaal.
Bron: www.tennis.nl
pi_60323691
Ik zie het. Nogal amateuristisch van ze. Als Nadal het toernooi van Toronto wint, is het gat op de ranking 300 punten. Tel daarbij op dat Nadal in zijn ranking dan nog dubai (75 punten) meetelt, moet hij 375 overbruggen om na cincy bovenaan te staan. Zeg maar gerust dat hun berekening van geen kant klopt. De conclusie, dat Nadal bij winst deze week volgende week om de nummer 1 positie speelt, is wel juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')