Goed topic.
Ik heb alleen zo'n gevoel dat "Federer vs Djokovic: strijd om plek 2" misschien (helaas?) realistischer is. Nadal is als duidelijke kampioen uit het niet-hardcourt seizoen gekomen. Nu we weer het hardcourt seizoen in gaan zijn er zeker meer kansen voor Fed en Djok, maar de enorme hoeveelheid punten die Nadal heeft gewonnen en verdedigegd op het gravel en het gras zijn niet mis. Als hij het gewoon goed doet, vaak de halve finales haalt, wellicht nog een finale of een winst in huis sleept wordt dat voor zowel Djokovic als Federer onmogelijk in te halen.
Uiteraard staat Federer nog steeds nummer 1, wat betekent dat hij het vorig jaar wel degelijk zoveel beter heeft gedaan dan Nadal in het laatste derde van het jaar, maar Nadal lijkt me niet al te verzwakt na dit jaars gravel en gras: hij heeft praktisch evenveel gespeeld als Federer. Federer moet eerst maar zien weer de US, een Master en de Masters te winnen EN dan moet Nadal het slechter doen dan vorig jaar...
Federer vs. Djokovic is wellicht interessanter, omdat beiden min of meer evenveel punten hebben in de race. Djokovic heeft al een tijdje niets meer gewonnen, maar verliest bijna uitsluitend van Nadal en een keertje van Federer (en Safin

). Beiden staan meer bekend als goede hardcourtspelers en zullen azen op titels.
Mijn gok voor de Masters aan het eind van het jaar:
1 Nadal
2 Djokovic
3 Federer
4 Davydenko
5 Ferrer
6 Roddick
7 Blake
8 Murray
Maar 2 en 3 zouden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.