abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:14:50 #1
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58976090
Vertel er is wat meer over
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:17:38 #2
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_58976173
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_58976195
wat doet dat nou weer hier?
en wat een k*t OP
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:23:24 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58976380
Fluoride is leuk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58976384
begint met een f
uit een aspergernest
pi_58976414
doe lekker je eigen huiswerk...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:32:25 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58976678
fluoride wordt gebruikt om de bevolking volgzaam te maken. Net zoals chemtrails, ufo's, dr. pepper en spekkoek.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 29 mei 2008 @ 00:18:05 #8
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58977906
quote:
http://www.fonteine.com/fluor.html

• Fluoride verwart het imuunsysteem en veroorzaakt het aanvallen van eigen lichaamscellen. Ook versterkt het tumorgroei
  • Fluoride onderdrukt de werking van de schildklier
  • Fluoride remt antilichamen-produktie in het bloed
  • Fluorides veroorzaken vroegtijdige veroudering van het lichaam

De BESTE MANIER om een gezonde mond/keelholte te houden blijkt YOGHURT te zijn. Tijdens de jaarlijkse conferentie van de 'International Association for Dental Research', maart 05, bleek dat 2 maal 50 ml yoghurt per dag de schadelijke bacteriën terugdringt, plaque en slechte adem enorm voorkomt, en het tandvlees beschermt !

toevoeging van meer dan twee delen fluoride aan een miljoen delen water is in verband gebracht met een verhoogd risico van tandbederf, in de vorm van gevlekte tanden en kiezen, en een concentratie van meer dan acht delen per miljoen (dpm) zou tot botafwijkingen en degeneratieve ziekten kunnen leiden.
  • quote:
    http://www.fluoridation.com/atomicbomb.htm
    Fluoride was the key chemical in atomic bomb production, according to the documents. Massive quantities of fluoride – millions of tons – were essential for the manufacture of bomb-grade uranium and plutonium for nuclear weapons throughout the Cold War. One of the most toxic chemicals known, fluoride rapidly emerged as the leading chemical health hazard of the U.S atomic bomb program--both for workers and for nearby communities, the documents reveal.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
    pi_58978005
    Fluoride as an additive has a dark past: it was first added to water in the Soviet Gulag (prison system) since it is a neurological poison and made political and other difficult prisoners complacent and therefore easier to manage. It was added to the water supplies of the Nazi death and slave labor camps for the same reason.

Zoek even op "fluor" en "gulag" op google om er meer over te vinden.

Vraag je je toch af: is dat goed, fluor in de tandpasta?
    En waarom zijn er sommige tandartsen zo tegen het gebruik van fluor?
      donderdag 29 mei 2008 @ 00:31:27 #10
    52357 Lambiekje
    pi_58978220
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 00:22 schreef OldJeller het volgende:
    Fluoride as an additive has a dark past: it was first added to water in the Soviet Gulag (prison system) since it is a neurological poison and made political and other difficult prisoners complacent and therefore easier to manage. It was added to the water supplies of the Nazi death and slave labor camps for the same reason.

Is er wel een tandpasta zonder ??

gevonden .. Paradontax Blauw
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      donderdag 29 mei 2008 @ 00:34:34 #11
    52357 Lambiekje
    pi_58978284
    quote:
    http://www.daanspeak.com/LijfEnLeden04Fluoride.html

Fluoride
    Een ongeluk komt nooit alleen. Fluor, het middel in je tandpasta waarmee je dat kwik zo mooi laat glimmen, is ook al een gif. En niet zo'n beetje ook. 'Kinderen fluor doen slikken is volslagen waanzin. Dat zogenaamde 'voedingssuplement' heeft niets vandoen met een natuurlijk mineraal. Het is gerecycleerd milieuvergif, afkomstig uit de aluminium- en kunstmestindustrie. Het is zelfs lang gebruikt als ratten- en kakkerlakkenverdelgingsmiddel, want het is giftiger dan lood en van dezelfde orde als arsenicum', aldus de Haarlemse huisarts Dr. Hans Moolenburgh in het Belgische tijdschrift HUMO van 20 april 1999. 'Professor David Kennedy van de universiteit van Kansas en gewezen voorzitter van The International Academy of Oral Medicine and Toxicology: 'De fluoridering is het grootste bedrog en de best geslaagde cover-up van de eeuw''.
    Moolenburgh, schrijver van Fluoride, the Freedom Fight: 'Wij weten dat fluor niet helpt tegen tandbederf. Alleen het glazuur wordt wat harder; de tand zelf wordt brozer en breekt makkelijker af. [...] Fluor is een kankerverwekkende stof met bijkomend riscio voor botontkalking en hersenletsel. De hele fluorhandel, van pillen tot en met tandpasta, moet bij wet worden verboden, en als daarbij reputaties moeten sneuvelen, ja, dan moet dat maar. [...] Moolenburgh 'werd wereldbekend toen hij er na een felle strijd in slaagde het plan van de Nederlandse regering om het hele waterleidingnet te fluoridren, door de Tweede Kamer te laten kelderen. Dat was in 1976."
    pi_58978336
    Pak eens een goed scheikundeboek, dat helpt al een hoop waanbeelden uit de wereld.
    pi_58978387
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 00:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hou toch op met deze onzin, je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt en je bron heeft dat ook niet. Spreken over giftigheid zonder een bepaalde concentratie gifstof in ogenschouw te nemen is onmogelijk.
    pi_58979244
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 00:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hou toch op met deze onzin, je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt en je bron heeft dat ook niet. Spreken over giftigheid zonder een bepaalde concentratie gifstof in ogenschouw te nemen is onmogelijk.
    Heb jij dan ooit Lambiekje eens betrapt om een waarheid de wereld in te helpen
      donderdag 29 mei 2008 @ 08:40:18 #15
    52357 Lambiekje
    pi_58980614
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 00:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

quote:
    toevoeging van meer dan twee delen fluoride aan een miljoen delen water is in verband gebracht met een verhoogd risico van tandbederf, in de vorm van gevlekte tanden en kiezen, en een concentratie van meer dan acht delen per miljoen (dpm) zou tot botafwijkingen en degeneratieve ziekten kunnen leiden.
    dus ik weet.. volgens mij wil je je niet inlezen...
      Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 11:31:25 #16
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_58984041
    Okee dat is wel een beetje ERG fel!

[ Bericht 92% gewijzigd door ToT op 29-05-2008 17:32:49 ]
    Breitling - Instruments for Professionals
      donderdag 29 mei 2008 @ 11:38:29 #17
    pi_58984219
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 11:31 schreef CoolGuy het volgende:
    Je begint een beetje het lachertje van dit forum te worden
    Begint? n00b
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
      Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 11:50:19 #18
    16180 crew  CoolGuy
    pi_58984558
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Begint? n00b
    Laat me nou even voorzichtig zijn in hoe ik me uitdruk man Ik weet ook heus wel dat ie dat al was voordat ie zich geregistreerd had zo'n beetje
      donderdag 29 mei 2008 @ 12:02:33 #19
    pi_58984896
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 11:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Laat me nou even voorzichtig zijn in hoe ik me uitdruk man Ik weet ook heus wel dat ie dat al was voordat ie zich geregistreerd had zo'n beetje
    Sorry
      donderdag 29 mei 2008 @ 13:32:51 #20
    52357 Lambiekje
    pi_58986988
    Bekijk het maar zo, wie heeft er baat bij dat de leugens in stand worden gehouden? Het is naief om te denken dat het goed zou zijn. Ook al zou er ook maar een fractie waar zijn van dat het spul lichaamsdelen aantast of dat het een nuclear afvalproduct is. Dan is het wel ernstig dat ze ons er (onnodig) aan blootstellen.

Jullie beperkte eenzijdige referentiekader/wereldbeeld lijkt dat ik dom ben. En overigens waarom ben je dom als je de leugens van de industrie/orthodoxie/wetenschap niet geloofd? Dat jullie dat wel accepteren dat is pas echt stom en naief. Die gladde propagandische praatjes. Bah.

Door zo zielig/lacherig te reageren op serieuze onderwerpen geeft inweze wel aan op wat voor niveau jullie zitten. Het zegt iets over jullie en niet iets over mij. Het is jullie kennishiaat wat geprojecteerd wordt op mij.

Ik denk dat jullie hersenen al aardig aangetast zijn door fluoride

Oh en na het eten van een appel direct je tanden poetsen met grote klodders tandpasta
      donderdag 29 mei 2008 @ 13:36:52 #21
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58987087
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 13:32 schreef Lambiekje het volgende:
    Oh en na het eten van een appel direct je tanden poetsen met grote klodders tandpasta
    Dat is slecht voor je tanden, je moet even wachten tot je speeksel de zuren heeft afgebroken

Maar goed, waarom zouden de tandpastaproducenten ons dan willen vergiftigen?
    pi_58987147
    quote:
    [..]

Jullie beperkte eenzijdige referentiekader/wereldbeeld lijkt dat ik dom ben. En overigens waarom ben je dom als je de leugens van de industrie/orthodoxie/wetenschap niet geloofd? Dat jullie dat wel accepteren dat is pas echt stom en naief. Die gladde propagandische praatjes. Bah.

[..]
    De pot verwijt de ketel Lamnbiekje?
    Ik vind het al knap dat je denkt dat je slimmer bent dan iedereen hier op dit forum
    Je verwijt anderen van leugens, maar bij een beetje tegengas naar jou toe, is dat de enige verweer die je hebt.

Je bent op een punt beland waarin je alles als een complot ziet.

Ik wil niet zeggen dat er dingen zijn die kloppen zoals ze voorgeschoteld worden, maar je kan natuurlijk ook doorslaan.
    En dat lijkt me in jouw geval gebeurd te zijn.
      donderdag 29 mei 2008 @ 13:52:58 #23
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_58987519
    quote:
    Bekijk het maar zo, wie heeft er baat bij dat de leugens in stand worden gehouden? Het is naief om te denken dat het goed zou zijn. Ook al zou er ook maar een fractie waar zijn van dat het spul lichaamsdelen aantast of dat het een nuclear afvalproduct is. Dan is het wel ernstig dat ze ons er (onnodig) aan blootstellen.
    Waarom toch telkens weer het 'wie heeft er baat bij en wat willen ze' belangrijker vinden dan wat praktisch mogelijk is? Hitler wou vast ook wel een wapen hebben dat met 1 grote zap de hele wereldbevolking aries zou maken. Als dat niet mogelijk is houd het toch echt op.
    En weetje, jij bent ook een nuclear afvalproduct.
    quote:
    Een methode die zichzelf controleert en corrigeert gebruiken noem jij beperkt en eenzijdig? Hoezo dat nou weer? Je bent overigens niet dom als je het 'niet gelooft'. Je bent dom als je het blind gelooft. Gelukkig hoeft dat niet. Met een beetje intellect kan je veel dingen gewoon controleren. Het blind verwerpen zonder onderbouwing is dan weer wel dom te noemen. Zoals "gras is blauw en iedereen die anders denkt is geindoctrineerd!" dom is.
    quote:
    Door zo zielig/lacherig te reageren op serieuze onderwerpen geeft inweze wel aan op wat voor niveau jullie zitten. Het zegt iets over jullie en niet iets over mij. Het is jullie kennishiaat wat geprojecteerd wordt op mij.

Ik denk dat jullie hersenen al aardig aangetast zijn door fluoride
    Ons kennishiaat Zegt de persoon die termen gebruikt die hij niet eens kent of begrijpt.
    quote:
    Das best dom om te doen.
    Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
    Onikaan ni ov dovah
      donderdag 29 mei 2008 @ 13:55:00 #24
    52357 Lambiekje
    pi_58987588
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 13:39 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ik vind het al knap dat je denkt dat je slimmer bent dan iedereen hier op dit forum
    Je verwijt anderen van leugens, maar bij een beetje tegengas naar jou toe, is dat de enige verweer die je hebt.
    Dat zeg ik niet .. ik zeg dat ik ingelezener ben en verdiept heb het in de dissidente kant van een onderwerp
      donderdag 29 mei 2008 @ 13:59:54 #25
    52357 Lambiekje
    pi_58987729
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 13:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom toch telkens weer het 'wie heeft er baat bij en wat willen ze' belangrijker vinden dan wat praktisch mogelijk is? Hitler wou vast ook wel een wapen hebben dat met 1 grote zap de hele wereldbevolking aries zou maken. Als dat niet mogelijk is houd het toch echt op.
    En weetje, jij bent ook een nuclear afvalproduct.
    [..]

Een methode die zichzelf controleert en corrigeert gebruiken noem jij beperkt en eenzijdig? Hoezo dat nou weer? Je bent overigens niet dom als je het 'niet gelooft'. Je bent dom als je het blind gelooft. Gelukkig hoeft dat niet. Met een beetje intellect kan je veel dingen gewoon controleren. Het blind verwerpen zonder onderbouwing is dan weer wel dom te noemen. Zoals "gras is blauw en iedereen die anders denkt is geindoctrineerd!" dom is.
    [..]
    Ik geloof niet blind. Maar jullie zijn net zo blind voor geaccepteerde waarheid.
    Een ding is duidelijk. geld maakt corruptie.

Het valt me gewoon op dat niemand zich echt heeft verdiept. En maar met stokpaardjes van de orthodoxie blijft aankomen.
    quote:
    Ons kennishiaat Zegt de persoon die termen gebruikt die hij niet eens kent of begrijpt.
    [..]
    quote:
    Das best dom om te doen.
    Kijk en dat weet je dan weer wel. Maar er zijn zat vroeger op de basischool die dus direct na lunch met fruit gingen tandenpoetsen. Dit is niet algemeen bekend...
    pi_58988104
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 13:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet .. ik zeg dat ik ingelezener ben en verdiept heb het in de dissidente kant van een onderwerp
    Wat een arrogantie
      donderdag 29 mei 2008 @ 14:18:33 #27
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_58988212
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 13:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik geloof niet blind. Maar jullie zijn net zo blind voor geaccepteerde waarheid.
    Een ding is duidelijk. geld maakt corruptie.
    Dat doe je wel degelijk zolang je geen onderbouwde reden hebt om bepaalde dingen te negeren.
    quote:
    Het valt me gewoon op dat niemand zich echt heeft verdiept. En maar met stokpaardjes van de orthodoxie blijft aankomen.
    Misschien dat je nu dan wel de vraag wil beantwoorden. Waarom zou iemand die het niet met jou eens is zich niet in hebben gelezen?
    quote:
    Kijk en dat weet je dan weer wel. Maar er zijn zat vroeger op de basischool die dus direct na lunch met fruit gingen tandenpoetsen. Dit is niet algemeen bekend...
    Niet algemeen bekend? Werd waar ik vandaan kom gewoon door de tandarts aangeraden.
    Onikaan ni ov dovah
      donderdag 29 mei 2008 @ 14:18:53 #28
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_58988224
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 14:14 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Wat een arrogantie
    idd
    Onikaan ni ov dovah
    pi_58988386
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 14:18 schreef ATuin-hek het volgende:

Niet algemeen bekend? Werd waar ik vandaan kom gewoon door de tandarts aangeraden.

die zullen we net als de rest van de medische wereld bij het complot horen....

donderdag 29 mei 2008 @ 14:31:47 #30
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_58988545
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 14:25 schreef Ender_Wiggin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Mjah ben zelf natuurlijk ook onderdeel van het complot.
    Onikaan ni ov dovah
      Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 14:48:03 #31
    16180 crew  CoolGuy
    pi_58988898
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 13:39 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je bent op een punt beland waarin je alles als een complot ziet.

Ik wil niet zeggen dat er dingen zijn die kloppen zoals ze voorgeschoteld worden, maar je kan natuurlijk ook doorslaan.
    En dat lijkt me in jouw geval gebeurd te zijn.
    Lambiekje is net zo'n kneus als Rudeonline. Die dacht ook dat de hele wereld gek was, behalve hij.
      donderdag 29 mei 2008 @ 15:28:15 #32
    52357 Lambiekje
    pi_58989897
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 14:14 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Wat een arrogantie
    ontkracht ik dat jullie dom zijn is het weer niet goed ... ik kan kennelijk helemaal niets goed doen. Hier is is op zijn plaats : Wat je zegt ben je zelf.
      donderdag 29 mei 2008 @ 15:29:12 #33
    52357 Lambiekje
    pi_58989922
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 14:25 schreef Ender_Wiggin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Ze geven dus indirect aan dat het poetsen (met fluoride) slecht is...
      donderdag 29 mei 2008 @ 15:34:05 #34
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58990045
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 15:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ze geven dus indirect aan dat het poetsen (met fluoride) slecht is...
    Nee poetsen vlak na fruit is slecht, vanwege de zuren die nog niet zijn afgebroken door de enzymen in je speeksel. Dat heeft imho vrij weinig met fluoride te maken.

Maargoed, waarom wilt de overheid ons nou met fluoride vergiftigen dan?
      donderdag 29 mei 2008 @ 15:35:02 #35
    52357 Lambiekje
    pi_58990081
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 14:18 schreef ATuin-hek het volgende:

Misschien dat je nu dan wel de vraag wil beantwoorden. Waarom zou iemand die het niet met jou eens is zich niet in hebben gelezen?
    [..]
    Als je als gelovige theologie studeert dan val je van je geloof af. Als je dus stug vast blijft houden aan de intdustrie-dogma dan heb je je niet goed verdiept.
      donderdag 29 mei 2008 @ 15:36:18 #36
    52357 Lambiekje
    pi_58990115
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 15:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Nee poetsen vlak na fruit is slecht, vanwege de zuren die nog niet zijn afgebroken door de enzymen in je speeksel. Dat heeft imho vrij weinig met fluoride te maken.

Maargoed, waarom wilt de overheid ons nou met fluoride vergiftigen dan?
    En zieke manier om van nucleare afval af te komen en dat nog durven te verkopen als goed voor het gebit ook.
      donderdag 29 mei 2008 @ 15:39:30 #37
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58990191
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 15:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En zieke manier om van nucleare afval af te komen en dat nog durven te verkopen als goed voor het gebit ook.
    Maar waarom dumpen ze het dan niet in een zeetrog oid? Dat lijkt me makkelijker als het gebruiken om je eigen bevolking te vergiftigen...
      donderdag 29 mei 2008 @ 15:41:59 #38
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_58990247
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 15:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je als gelovige theologie studeert dan val je van je geloof af. Als je dus stug vast blijft houden aan de intdustrie-dogma dan heb je je niet goed verdiept.
    Dat kan je vast een stukje duidelijker uitleggen.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_58990927
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 15:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ontkracht ik dat jullie dom zijn is het weer niet goed ... ik kan kennelijk helemaal niets goed doen. Hier is is op zijn plaats : Wat je zegt ben je zelf.
    Ontkrachten heeft totaal geen waarde als je mensen uitmaakt voor dom.
    Iets terug nemen is wat teveel gevraagd waarschijnlijk van je.
    pi_58992439
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 13:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Maar goed, waarom zouden de tandpastaproducenten ons dan willen vergiftigen?
    Je kan je beter afvragen, waarom NIET...?

pi_58992762
    Fluoride in tandpasta om van nucleair afval af te komen?
    Dan lijkt het me effectiever om het gewoon in ons drinkwater te doen.

Oh wacht...

Nee maar er zijn gewoon veel efficiëntere manieren om afval te dumpen.
    Daarbij: als je je tanden poetst en je mond vervolgens goed spoelt, krijg je toch bijna niks binnen?
      donderdag 29 mei 2008 @ 18:22:37 #42
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58993766
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 17:37 schreef ToT het volgende:

Oh wacht...

Daarbij: als je je tanden poetst en je mond vervolgens goed spoelt, krijg je toch bijna niks binnen?
    Dat is nou precies waarmee ik zit, waarom zou je zoiets doen als het veel gemakkelijker kan?
      donderdag 29 mei 2008 @ 18:33:13 #43
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_58993966
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 18:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat is nou precies waarmee ik zit, waarom zou je zoiets doen als het veel gemakkelijker kan?
    Omdat anders iedereen direct door zou hebben dat het een complot is?

on-topic:
    Het is natuurlijk geen toeval dat de hoogste Fluoride concentraties voorkomen in de omgeving van Roswell!
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:01:33 #44
    52357 Lambiekje
    pi_58998884
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 17:37 schreef ToT het volgende:

Oh wacht...

precies NL heeft het niet maar er zijn zat landen waar het dus wel in het drinkwater zit.
    Je kriigt toch wat binnen en daarnaast we betalen dus voor afval.

Lijkt me dat het sowieso niet goed is.
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:04:04 #45
    52357 Lambiekje
    pi_58998929
    quote:
    http://www.eqgen.nl/gezondheid_fluoride.html
    Sodium Fluoride, wat is het voor een stof?

De feiten op een rij, deze gegevens zijn controleerbaar, lees en huiver.

• Fluoride is giftiger dan lood en net iets minder giftig dan arsenicum ( Clin Toxicol Commerc Prod, 1984; 11: 4, 112, 129, 138) .
  • Fluoride staat officieel bekend als een gif.
  • Fluoride is een hoofdbestanddeel in pesticide.
  • Fluoride is een hoofdbestanddeel in een atoombom.
  • Fluoride vinden we in bijna alle munitie die momenteel gebruikt wordt in Irak door de Amerikanen.
  • Fluoride is een hoofdbestanddeel in de operatiekamer om u in een diepe slaap te brengen (narcose).
  • Fluoride is een afvalstof die overblijft bij de productie van aluminium.
  • Fluoride werd door de Nazi's in de kampen gebruikt om de gevangenen gewillig te maken (denkt u daar maar eens over na tijdens het tandenpoetsen).
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:14:36 #46
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58999202
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

precies NL heeft het niet maar er zijn zat landen waar het dus wel in het drinkwater zit.

Wat ik niet snap...
    Stel je voor, jij zit aan je grote eikenhouten bestuurderstafel in je grote leren stoel. Je zit met een probleem, je moet tonnen fluoride kwijtraken... Wat zal je doen, laad je het op een schip en gooi je het ergens kilometers diep op de zeebodem? Nee, plotseling krijgt je rechterhand een geniaal idee, we stoppen het stiekem in tandpasta! Ja, natuurlijk dat is de oplossing!

Kom op zeg, daar zit toch geen logica in?
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:54:26 #47
    52357 Lambiekje
    pi_59000573
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:14 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat ik niet snap...
    Stel je voor, jij zit aan je grote eikenhouten bestuurderstafel in je grote leren stoel. Je zit met een probleem, je moet tonnen fluoride kwijtraken... Wat zal je doen, laad je het op een schip en gooi je het ergens kilometers diep op de zeebodem? Nee, plotseling krijgt je rechterhand een geniaal idee, we stoppen het stiekem in tandpasta! Ja, natuurlijk dat is de oplossing!

Kom op zeg, daar zit toch geen logica in?
    Maar helaas hoe je het nu schetst zo is het dus wel min of meer gebeurd.
    quote:
    http://www.fluoridealert.org/wastenot414.htm

*The original secret version--obtained by these reporters--of a 1948 study published by Program F scientists in the Journal of the American Dental Association shows that evidence of adverse health effects from fluoride was censored by the U.S. Atomic Energy Commission (AEC) --considered the most powerful of Cold War agencies-- for reasons of national security.

* The bomb program's fluoride safety studies were conducted at the University of Rochester, site of one of the most notorious human radiation experiments of the Cold War, in which unsuspecting hospital patients were injected with toxic doses of radioactive plutonium. The fluoride studies were conducted with the same ethical mind-set, in which "national security" was paramount.

* The U.S. government's conflict of interest--and its motive to prove fluoride "safe" -- has not until now been made clear to the general public in the furious debate over water fluoridation since the 1950's, nor to civilian researchers and health professionals, or journalists.

The declassified documents resonate with a growing body of scientific evidence, and a chorus of questions, about the health effects of fluoride in the environment.
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:58:07 #48
    52357 Lambiekje
    pi_59000668
    quote:
    Fluoride: lowering IQ's?New studies from China show that an excessive intake of fluoride can accumulate in the brain, permanently reducing a child’s intelligence

[..]

In these studies, researchers discovered that fluoride caused behavioural problems not unlike hyperactivity as well as learning deficits (Neurotoxicol Teratol, 1995; 17: 169-77). What was also surprising is how little exposure was needed before subtle brain damage was seen. Also, the brain effects were measurable at a lower level of exposure than that required to damage bones.
    Geen wonder die reacties hier op mijn topics
      donderdag 29 mei 2008 @ 23:55:50 #49
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_59002252
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je weet dat jij voor een groot deel ook nucleair afval bent?
    Onikaan ni ov dovah
      vrijdag 30 mei 2008 @ 00:01:13 #50
    41051 Rasing
    Taalnazis vereinigt euch!
    pi_59002395
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 23:55 schreef ATuin-hek het volgende:
    Je weet dat jij voor een groot deel ook nucleair afval bent?
    Dan hap ik wel even: leg uit?
    Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
    Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 00:30:56 #51
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_59003015
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:01 schreef Rasing het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_fusion
    en
    http://en.wikipedia.org/wiki/Supernova_nucleosynthesis

Alles behalve waterstof komt uiteindelijk voort uit een nucleaire reactie
    Onikaan ni ov dovah
    pi_59003094
    Woah, dit zocht ik gisteren op Internet en nu ontdek ik net deze thread, in een subforum waarvan ik niet wist dat het bestond.

Ik had dus ook het idee dat elke dag je tanden poetsen met fluoride niet per sé goed hoeft te zijn.

Zo kwam ik er ook achter dat ik roos krijg als ik mijn haar was met shampoo.
    Dan zeggen de evil forces: Je moet je haar wassen met ANTI-ROOS shampoo.
    Terwijl er helemaal niks aan de hand is als ik mijn haar gewoon was met water... Geen shampoo dus meer voor mij, en geen $$$ voor de

[ Bericht 46% gewijzigd door Elketraz op 30-05-2008 00:43:35 ]
    /\oo/\
    pi_59003300
    Lambiekje, wat voor tandpasta gebruik jij eigenlijk?
    En zijn er nog dingen die je bewust niet gebruikt omdat je denkt dat ze schadelijk voor je zouden zijn? (Vlees omdat er hormonen of antibiotica in zou kunnen zitten of zo?)
    pi_59003350
    Ik vraag me eigenlijk af: Waarom zou je überhaupt je tanden poetsen, en daarmee niet vertrouwen op je lichaam dat van zichzelf intelligent is en zichzelf op ontelbare manieren kan helen.

Ik heb ergens weleens gelezen dat ook je tanden zichzelf kunnen herstellen, maar niet als je poetst... Net als dat je huid haar beschermlaag verliest als je je elke dag met zeep / douchegel wast.

De natuur is niet te verbeteren, daar geloof ik sterk in. De mens is echter zo arrogant om dat te blijven proberen, en kijk eens wat we er van gemaakt hebben...

En dan nog iets over de complottheorieën: Ik denk dat je het subtieler moet zien, als krachten die mensen keuzes laten maken, waarbij de resultaten punten scoren voor de ene of de andere partij. Dus niet dat op het jaarlijkse congres voor tandartsen een prijs wordt uitgeloofd voor wie de meeste slaven heeft bemachtigd

Oftewel, in plaats van complotten kun je het hebben over onwetendheid: We denken dat fluoride goed is, maar we hebben niet ver genoeg gekeken. Plus, het kapitalisme heeft er baat bij dat iedereen (o.a.) tandpasta koopt, dus dat biedt alle ruimte voor corruptie en oneerlijk onderzoek.
    /\oo/\
      vrijdag 30 mei 2008 @ 03:48:22 #55
    57586 Bananenman
    -----------
    pi_59004496
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:52 schreef Elketraz het volgende:
    Ik vraag me eigenlijk af: Waarom zou je überhaupt je tanden poetsen, en daarmee niet vertrouwen op je lichaam dat van zichzelf intelligent is en zichzelf op ontelbare manieren kan helen.

Ik heb ergens weleens gelezen dat ook je tanden zichzelf kunnen herstellen, maar niet als je poetst... Net als dat je huid haar beschermlaag verliest als je je elke dag met zeep / douchegel wast.

De natuur is niet te verbeteren, daar geloof ik sterk in. De mens is echter zo arrogant om dat te blijven proberen, en kijk eens wat we er van gemaakt hebben...
    De natuur kan zichzelf uitstekend helen. Je eigen lichaam dus ook. Echter, drink jij alleen maar water? Nee. Ongetwijfeld drink je cola of andere frisdrank en eet je snoep of andere zoete rotzooi. Dat is niet natuurlijk, dus zal je ook 'onnatuurlijke' dingen nodig hebben om jezelf te 'helen', bijvoorbeeld fluoride. Dieren poetsen hun tanden ook niet en hun gebit is in de meeste gevallen ook uitstekend. Die dieren drinken echter ook geen cola of andere zooi.

Fact is dat fluoride in gematigde hoeveelheid gewoon goed voor je tanden is, en helpt een weerstandje op te bouwen tegen de zoete troep die we dagelijks in onze mond stoppen

Heeft niks met de arrogantie van de mens te maken, eerder de slimheid.
    pi_59004518
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 03:48 schreef Bananenman het volgende:

Dieren poetsen hun tanden ook niet en hun gebit is in de meeste gevallen ook uitstekend. Die dieren drinken echter ook geen cola of andere zooi.

En toch proberen ze ons dit soort dingen nog te verkopen.
    /\oo/\
      vrijdag 30 mei 2008 @ 04:00:06 #57
    84524 Morwen
    I got life
    pi_59004545
    quote:

En dan nog iets over de complottheorieën: Ik denk dat je het subtieler moet zien, als krachten die mensen keuzes laten maken, waarbij de resultaten punten scoren voor de ene of de andere partij. Dus niet dat op het jaarlijkse congres voor tandartsen een prijs wordt uitgeloofd voor wie de meeste slaven heeft bemachtigd

Oftewel, in plaats van complotten kun je het hebben over onwetendheid: We denken dat fluoride goed is, maar we hebben niet ver genoeg gekeken. Plus, het kapitalisme heeft er baat bij dat iedereen (o.a.) tandpasta koopt, dus dat biedt alle ruimte voor corruptie en oneerlijk onderzoek.
    Run you fool, ga weg van internet nu het nog kan
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
    pi_59004880
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 03:53 schreef Elketraz het volgende:

[..]

En toch proberen ze ons dit soort dingen nog te verkopen.
    Er zijn genoeg mensen die hun honden af en toe een koekje geven.

Door het voedingspatroon dat wij honden aanbieden krijgen zij vaak dezelfde gebitsproblemen als wij: tandsteen, tandbederf, ontstoken tandvlees enz.

Over fluoride als afvalproduct dat in een gebruiksmiddel komt: waar denk je dat vanille (vanniline) vandaan komt? Niet van die dure orchidee waar het vandaan zou moeten komen. Producten die natuurlijke vanille bevatten, hebben dat vaak trots op het etiket staan.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 12:25:52 #59
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59009883
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:01 schreef Rasing het volgende:

[..]

Iedere seconde vallen duizenden atomen uit elkaar in je lichaam.
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar helaas hoe je het nu schetst zo is het dus wel min of meer gebeurd.
    [..]

Maar nog steeds geen reden waarom ze het via tandpasta verspreiden ipv. op de gebruikelijke manier te dumpen.
    En als ik nu een geigerteller naast een brok fluoride hou, zou hij dan uit moeten slaan?
      vrijdag 30 mei 2008 @ 13:24:22 #60
    52357 Lambiekje
    pi_59011145
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:48 schreef ToT het volgende:
    Lambiekje, wat voor tandpasta gebruik jij eigenlijk?
    En zijn er nog dingen die je bewust niet gebruikt omdat je denkt dat ze schadelijk voor je zouden zijn? (Vlees omdat er hormonen of antibiotica in zou kunnen zitten of zo?)
    Om eerlijk te zijn vermijd ik alleen structureel aspartaam. Maar vlees endergelijke eet ik gewoon op.
    Fruit koop ik dan wel bij z'n turksefruitwinkel.

Ik heb Prodent in de badkamer staan. Ik heb wel een gezocht in de supermarkt naar fluoridelozepasta. Nu het onderwerp weer zo terzake kwam had ik eens gegoogled. Paradontax blauw blijkt dus loos te zijn. Dat maar eens proberen, op naar Etos ...
      vrijdag 30 mei 2008 @ 13:29:21 #61
    52357 Lambiekje
    pi_59011258
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 12:25 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Iedere seconde vallen duizenden atomen uit elkaar in je lichaam.
    [..]
    in looptijd van 7 jaar zijn al je cellen vervangen. Door steeds te copieeren onstaat ouderdom. Iedere keer kleine afwijkinkjes.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 13:35:24 #62
    52357 Lambiekje
    pi_59011387
    quote:

Kijk en dat is het ... onwetendheid.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 13:43:44 #63
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_59011567
    quote:

Precies, vroegâh waren mensen veel gezonder en leefden ze veel langer!
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      vrijdag 30 mei 2008 @ 13:57:53 #64
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59011834
    quote:

Ik stel voor, jij poetst je tanden een maand niet en dan kijken we hoe je gebit er voor staat.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 14:14:29 #65
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_59012186
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 13:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vermijd ik alleen structureel aspartaam. Maar vlees endergelijke eet ik gewoon op.
    Fruit koop ik dan wel bij z'n turksefruitwinkel.

Ik heb Prodent in de badkamer staan. Ik heb wel een gezocht in de supermarkt naar fluoridelozepasta. Nu het onderwerp weer zo terzake kwam had ik eens gegoogled. Paradontax blauw blijkt dus loos te zijn. Dat maar eens proberen, op naar Etos ...
    Je moet idd een beetje zoeken maar het bestaat nog wel. Oa voor mensen met een fluoride allergie (iirc)
    Onikaan ni ov dovah
    pi_59015527
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 13:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Waarom is het goed als mensen langer leven? Tegenwoordig worden mensen koste wat kost zo lang mogelijk in leven gehouden, wat onder andere als nadelen heeft: hoge kosten in de gezondheidszorg en overbevolking. Maar dat is iets voor een ander topic.
    /\oo/\
    pi_59016402
    Zeg Lambiekje, hoe zit het eigenlijk met jodium zout, of wel NaCl waaraan NaI is toegevoegd?

Ik wacht met spanning af wat de Bilderbergers daarmee willen bereiken.
    pi_59016722
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 00:22 schreef OldJeller het volgende:

en zuurstof die we nu inademen is vergelijkbaar met de zuurstof die Adolf Hitler inademde. De kans is zelfs groot dat je een aantal atomen bezit die vroeger van Djengis Khan waren, misschien is het dan maar beter om je meteen te verbranden?
    pi_59016743
    tvp
      vrijdag 30 mei 2008 @ 17:48:16 #70
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59016840
    Eerst een post doen en dan een tvp plaatsen
    pi_59017084
    @ Parodontax: de smaak is in het begin wel ontzettend wennen hoor, maar ik vind het perfect spul! Krijg je super gladde tanden van waar plaque zich niet snel op hecht.

@ fruit: in fruit zit weer een bron van fenylalanine, wat ook weer niet goed is als je dat in grotere hoeveelheden binnen krijgt.

En als we toch op gezondheidsgebied bezig zijn: sporten (überhaupt elke vorm van lichamelijke inspanning) is hartstikke slecht voor je: je verbruikt veel meer energie, dus gaat je spijsvertering harder, waardoor er meer glucose opgebruikt wordt, waardoor er meer vrije radicalen vrij komen, waardoor je lichaam sneller veroudert. Er is een echtpaar van wetenschappers die zich vanaf een bepaald moment hun hele leven aan een strak voedingsschema houden wat hen letterlijk lichtelijk uithongert; ze zorgen dat ze dagelijks NET wat te weinig energie binnen krijgen en eten af en toe 1 pecannootje of zo om de dagelijkse hoeveelheid anti-oxidanten binnen te krijgen om het effect an de vrije radicalen te minimaliseren. Ze hopen zo ergens diep in de100 jaar oud te worden.

Niet alles is een samenzwering: soms zijn meningen gewoon verdeeld omdat de ene persoon de ene factor belangrijker vindt, en de ander vindt een andere factor weer belangrijker.
    pi_59020987
    quote:
    bla, waardoor er meer vrije radicalen vrij komen, bla
    Vrije radicalen kunnen niet vrijkomen... als we toch gaan mierenneuken... Ja, zelfs water is giftig als je er maar genoeg van binnenkrijgt. Is dat ook alvast weer gezegd. Zucht.

Die opmerking over Jodium vond ik wel op zijn plaats, daar heb ik inderdaad ook al eerder over gehoord. Dat gejodeerd zout slecht zou zijn en een gewonnen slag van de "Ahrimaanse wezens".
    /\oo/\
    pi_59021154
    http://www.kruidenvrouwtje.nl/zozitdat/vrije-radicalen.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Radicaal_(scheikunde)

Ja of dat jij een specifieke betekenis aan "vrij komen" hecht?
    Ik bedoel gewoon dat ze ontstaan.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 12:21:32 #74
    52357 Lambiekje
    pi_59029411
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 13:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

De laatste generatie wordt anderhalf jaar minder oud.
    pi_59029585
    Oh? Waar heb je dat gelezen?

Zal vast wel komen door de vette en zoete voeding enzo.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 12:40:41 #76
    109065 sungaMsunitraM
    pi_59029719
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 12:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De laatste generatie wordt anderhalf jaar minder oud.
    Nou, poepoe...

Maar dan worden we nog steeds anderhalf keer zo oud als 100 jaar geleden
      zaterdag 31 mei 2008 @ 13:03:07 #77
    52357 Lambiekje
    pi_59030055
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 17:25 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
    Zeg Lambiekje, hoe zit het eigenlijk met jodium zout, of wel NaCl waaraan NaI is toegevoegd?

Ik wacht met spanning af wat de Bilderbergers daarmee willen bereiken.
    Ik weet het niet maar het enige wat ik weet is dat er op geen andere manier aan jodum inname te komen.
    Een stof wat de schildklier nodig heeft toch..

Ik heb voor eventjes gezocht maar kan niet echt een conspiracy vinden. Behalve dat er een in India wat speelt.
    quote:
    SJM claimed that the IDD epidemic is nothing more than:
  • a western conspiracy
  • a non-issue for the Indian government.
    and that:
  • iodised salt is six times the cost of normal salt.
  • the efficacy is lost due to high temperature cooking.
  • using it can leave the user vulnerable to TB, diabetes, cancer, and peevishness.
  • quote:
    http://www.fonteine.com/zout.html
    Zout heeft ten onrechte een slechte naam doordat hele volkstammen zich volstoppen met het slechtste meest geraffineerde zout dat er is. Het industrie zout uit de supermarkt dat zwaar verhit en chemisch behandeld is en ontdaan is van belangrijke sporenelementen en mineralen zoals magnesium.
    [..]
    Kies dus voor puur natuur, echt zout is cruciaal voor je gezondheid, met name bij mensen met luchtweg aandoeningen en allergiën. Zoutarm is dus net zo slecht als teveel zout eten. Ga voor 3-4 gram echt zout per dag. Laat zout ook nooit meekoken met een maaltijd, boven de 60 graden is alles namelijk electrisch dood.
    Niet echt iets dus, ik zie het meer dat echt zeezout beter is, wat niet ontdaan is van mineralen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 31-05-2008 13:11:59 ]
      zaterdag 31 mei 2008 @ 13:05:28 #78
    52357 Lambiekje
    pi_59030092
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 12:32 schreef ToT het volgende:
    Oh? Waar heb je dat gelezen?

Zal vast wel komen door de vette en zoete voeding enzo.
    en afname van vitamines in fruit en groente.

Ik weet niet of het ook voor NL generatie opgaat. Maar de amerikaanse generatie wordt minder oud. En aangezien we aardig aan het vermacdonaldsen zijn ... zal het ook hier niet lang duren voor afname.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 13:07:20 #79
    52357 Lambiekje
    pi_59030113
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 12:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nou, poepoe...

Maar dan worden we nog steeds anderhalf keer zo oud als 100 jaar geleden
    ja maar niet zo oud als 6000 jaar geleden, we zijn nu nog maar op een 12de
      zaterdag 31 mei 2008 @ 14:54:14 #80
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59031543
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 13:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik weet het niet maar het enige wat ik weet is dat er op geen andere manier aan jodum inname te komen.
    Een stof wat de schildklier nodig heeft toch..

Ik heb voor eventjes gezocht maar kan niet echt een conspiracy vinden. Behalve dat er een in India wat speelt.
    [..]

[..]

Niet echt iets dus, ik zie het meer dat echt zeezout beter is, wat niet ontdaan is van mineralen.
    Zout wat electrisch dood is?

En wist je dat zeezout voor 99 procent uit Duitsland komt? Nouja en ook een beete uit Twente
      zaterdag 31 mei 2008 @ 15:00:19 #81
    52357 Lambiekje
    pi_59031623
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 14:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zout wat electrisch dood is?

En wist je dat zeezout voor 99 procent uit Duitsland komt? Nouja en ook een beete uit Twente
    UIt mijnen zeker wat 100mlj geleden een zee was...
      zaterdag 31 mei 2008 @ 16:09:08 #82
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59032717
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 15:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

pi_59034158
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 23:14 schreef Erasmo het volgende:
    Vertel er is wat meer over
    er is, wat?
      zaterdag 31 mei 2008 @ 17:42:56 #84
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59034483
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 17:26 schreef sentiao. het volgende:

[..]

er is, wat?
    Nee, dat.
    pi_59035091
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 17:48 schreef Erasmo het volgende:
    Eerst een post doen en dan een tvp plaatsen
    ik las de vorige post niet zo goed en toen kreeg ik door dat mijn post nergens op sloeg
    pi_59035144
    oeps, nou zie ik pas dat ik een nieuwe post maakte ipv dat ik hem wijzigde
    pi_59036343
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 15:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

cool, dat wist ik niet
    /\oo/\
    pi_59037285
    Uit een van die bronnen van je, trouwens:
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 13:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
    Laat zout ook nooit meekoken met een maaltijd, boven de 60 graden is alles namelijk electrisch dood.
    [..]

En dan maar roepen dat wij kritisch moeten zijn over waar we onze informatie vandaan halen.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 20:35:34 #89
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_59037537
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 20:19 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
    Uit een van die bronnen van je, trouwens:
    [..]

[ link | afbeelding ]

En dan maar roepen dat wij kritisch moeten zijn over waar we onze informatie vandaan halen.
    'elektrisch dood zout'
    Onikaan ni ov dovah
      zondag 1 juni 2008 @ 05:20:57 #90
    203688 Drijfzand
    account closed
    pi_59043559
    Study Examines Boyhood Drinking of Fluoridated Water and Possible Links to Osteosarcoma
    quote:
    Elise Bassin, DDS, completed the study in 2001 for her doctoral dissertation at Harvard, where she now is clinical instructor in oral health policy and epidemiology. The study finally was published in the May issue of Cancer Causes and Control.

Bassin and colleagues' major finding: Boys who grew up in communities that added at least moderate levels of fluoride to their water got bone cancer -- osteosarcoma -- more often than boys who drank water with little or no fluoride.

The risk peaked for boys who drank more highly fluoridated water between the ages of 6 and 8 years -- a time at which children undergo a major growth spurt. By the time they were 20, these boys got bone cancer 5.46 times more often than boys with the lowest consumption. No effect was seen for girls.
    http://www.webmd.com/canc(...)-up-bone-cancer-risk

Fluoride werd vroeger gebruikt als behandeling voor osteosporose. Deze behandeling was gebaseerd op de waarneming dat fluoride de beendermassa doet toenemen. Uit latere studies is echter gebleken dat de beenderen eveneens brozer werden en de kans op breuken dus verhoogt.

http://www.slweb.org/fluoride-bone.html
    too much to do in the real world.
    pi_59043576
    Wat gruwel ik toch van dit soort topics. Men probeert elkaar te overtuigen op basis van het aantal 'vage' links dat men bij elkaar weet te Googlen. Daarbij gaat men volledig voorbij aan de wetenschap die de stof fluor (en al zijn afgeleiden) heeft omschreven, de scheikunde (en in mindere mate de natuurkunde), en dat is vreemd want er worden wel conclusies getrokken op basis van de uitkomsten (welke overigens verkeerd geïnterpreteerd zijn, maar dat terzijde natuurlijk ) gegeven door die scheikundige theorie. Het is echt een en al gezwets, en ik zou er dan ook voor willen pleiten gewoon je mond dicht te houden als niet minstens scheikunde en natuurkunde hebt gevolgd op het VWO. Alles daaronder heeft gewoon niet gewenste denkkader om in deze discussie een zinvolle bijdrage te kunnen leveren.
    pi_59043580
    Zit ik hier goed voor HET biertopic?
    pi_59043583
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 05:37 schreef Poit- het volgende:
    Zit ik hier goed voor HET biertopic?
    Hahaha wat mij betreft wel.
    pi_59043588
    *leest 1 na laatste post*

*leest hem nog een keer*

Juist, ik zeg bier! Fluoride is een toffe stof die je mond weer een beetje schoon maakt. denk ik
    pi_59044506
    @ Drijfzand: dat gaat over het drinken van water met een hoog fluoride-gehalte. Dat lijkt me wat anders dan je tanden poetsen met fluoride-houdende tandpasta en het weer uitspugen.

Daarbij: waarom zouden zo veel onafhankelijke commerciële bedrijven meedoen met het verspreiden van nucleair afval? (Want dat was fluoride toch volgens de consporacy-theorie?) Krijgen ze daar geld voor? Of worden ze gedwongen door de overheden?
      zondag 1 juni 2008 @ 12:00:33 #96
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_59045376
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 05:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Wat gruwel ik toch van dit soort topics. Men probeert elkaar te overtuigen op basis van het aantal 'vage' links dat men bij elkaar weet te Googlen. Daarbij gaat men volledig voorbij aan de wetenschap die de stof fluor (en al zijn afgeleiden) heeft omschreven, de scheikunde (en in mindere mate de natuurkunde), en dat is vreemd want er worden wel conclusies getrokken op basis van de uitkomsten (welke overigens verkeerd geïnterpreteerd zijn, maar dat terzijde natuurlijk ) gegeven door die scheikundige theorie. Het is echt een en al gezwets, en ik zou er dan ook voor willen pleiten gewoon je mond dicht te houden als niet minstens scheikunde en natuurkunde hebt gevolgd op het VWO. Alles daaronder heeft gewoon niet gewenste denkkader om in deze discussie een zinvolle bijdrage te kunnen leveren.
    Welkom in BNW
    Onikaan ni ov dovah
      maandag 2 juni 2008 @ 07:23:28 #97
    52357 Lambiekje
    pi_59061688
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 10:57 schreef ToT het volgende:
    @ Drijfzand: dat gaat over het drinken van water met een hoog fluoride-gehalte. Dat lijkt me wat anders dan je tanden poetsen met fluoride-houdende tandpasta en het weer uitspugen.

Daarbij: waarom zouden zo veel onafhankelijke commerciële bedrijven meedoen met het verspreiden van nucleair afval? (Want dat was fluoride toch volgens de consporacy-theorie?) Krijgen ze daar geld voor? Of worden ze gedwongen door de overheden?
    Overal waar een slaatje uit te slaan valt wordt aangepakt met bij de benen.

Onlangs was er toch een duitsechtpaar dat ovens maakt. Nazis bestelden er honderden. Het echtpaar wist dondersgoed dat het voor Auswitch werd gebruikt. Maar dus om je hoofd boven water te houden doe je alles.

Nu is eenmaal het leugentje dat fluoride goed is, terwijl het met inname botonkalking weet ik veel kan veroorzaken. Het punt is dat we min of meer al in ons dagelijks eten genoeg AHD binnen krijgen als je dan dus ook nog eens fluoride gaat poetsen (3 keer perdag) dan wordt een overkill.

En trouwens je kan toch zonder pardoen volgende week bijvoorbeeld een tandartspraktijk open, zonder enige papieren?!
      maandag 2 juni 2008 @ 07:46:20 #98
    109065 sungaMsunitraM
    pi_59061782
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 07:23 schreef Lambiekje het volgende:
    En trouwens je kan toch zonder pardoen volgende week bijvoorbeeld een tandartspraktijk open, zonder enige papieren?!
    " "
    pi_59062795
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 07:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik denk dat je pardoes en openen bedoelt? Even voorbijgaand aan je toch wat stuitende spelfouten, dat is complete kolder, ja je kan een kamer wit verven, er een stoel in zetten en jezelf tandarts noemen, maar de kans dat er ook maar 1 patiënt binnen zal komen is vrij klein, daar geen enkele zorgverzekeraar zaken zal willen doen met je. Je" redenatie" gaat in zoverre op dat het je voor het inrichten van een fysieke tandartspraktijk geen vergunning nodig hebt, alleen wat goede smaak, maar voor het uitoefenen van het beroep tandarts je toch een forse academische studie zal moeten volgen.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      maandag 2 juni 2008 @ 09:47:57 #100
    52357 Lambiekje
    pi_59062952
    Niet waar, er was laatst een tandarts opgepakt omdat hij duizenden gedupeerd heeft. Weet jy veel dat je geen gaatjes heeft .. gewoon maar wat boren hupsakee klantnen betalen wel.
    pi_59063124
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 09:47 schreef Lambiekje het volgende:
    Niet waar, er was laatst een tandarts opgepakt omdat hij duizenden gedupeerd heeft. Weet jy veel dat je geen gaatjes heeft .. gewoon maar wat boren hupsakee klantnen betalen wel.
    Mijn tandarts laat het me altijd zien mbv dat spiegeltje, en geeft me dan ook nog de keus uit meerdere vullingen, een mooie witte of een wat goedkopere als het achteraan is, niet alles over 1 kam scheren. (Daarnaast doen gaatjes ook gewoon pijn, vooral als ze al wat groter zijn)

Maar ik reageerde op jouw bericht waarin je schreef " En trouwens je kan toch zonder pardoen volgende week bijvoorbeeld een tandartspraktijk open, zonder enige papieren?!" En dan kom jij met bovenstaande, een voorbeeld van 1 tandarts die wat inhalig is? Wat heeft dat in godsnaam te maken met iemand die zich uitgeeft als tandarts, zonder de benodigde kennis en/of papieren?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      maandag 2 juni 2008 @ 09:59:59 #102
    109065 sungaMsunitraM
    pi_59063138
    ' '
    pi_59067176
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 13:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb Prodent in de badkamer staan. Ik heb wel een gezocht in de supermarkt naar fluoridelozepasta.
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Geen wonder die reacties hier op mijn topics
    pi_59075323
    Lambiekje, je zegt dus dat we met fluoride als kernafval zitten, en in plaats van dat er jaarlijks een paar vaten van de zee in gedumpt worden, stoppen ze er tegen betaling steeds wat milligrammetjes van in tubes tandpasta?

Klinkt me niet helemaal logisch in de oren: elke tandpastafabrikant ter wereld ladingen smeergeld geven om in elke tube een paar miligram van dat spul te stoppen terwijl je OOK nog weet dat het spul de complete mensheid langzaam verwoest,
    Als het spul echt alleen maar schadelijk zou zijn, kun je beter gewoon één of andere dronken visser een paar honderd euro geven en die het tijdens het vissen "per ongeluk" overboord te laten gooien.
      maandag 2 juni 2008 @ 19:00:46 #105
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59075575
    Wat zou er gebeuren als je een geigerteller naast een kilo fluoride hield?
    pi_59075716
    Volgens mij bedoelt hij dat fluoride een neutraal restproduct is. Niet radioactief, maar wel overbodig en blijkbaar schadelijk.
    Hiermee worden talloze studies over de werking van fluoride overboord gegooid, maar daar heb ik op zich geen probleem mee; dit is BNW, dus het is sowieso toegestaan om aan de gevestigde orde te twijfelen.

Ik vraag me alleen af of er geen efficiëntere manieren bestaan om het spul te dumpen, hoewel ik me met bijvoorbeeld badschuim en shampoo's wel eens afvraag of al die chemische shit die in de ingrediënten staan, allemaal wel nodig zijn.
      maandag 2 juni 2008 @ 19:11:42 #107
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59075800
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 19:06 schreef ToT het volgende:
    Volgens mij bedoelt hij dat fluoride een neutraal restproduct is. Niet radioactief, maar wel overbodig en blijkbaar schadelijk.
    Hiermee worden talloze studies over de werking van fluoride overboord gegooid, maar daar heb ik op zich geen probleem mee; dit is BNW, dus het is sowieso toegestaan om aan de gevestigde orde te twijfelen.

Ik vraag me alleen af of er geen efficiëntere manieren bestaan om het spul te dumpen, hoewel ik me met bijvoorbeeld badschuim en shampoo's wel eens afvraag of al die chemische shit die in de ingrediënten staan, allemaal wel nodig zijn.
    Okay dan, maar als je fluoride in een reactorvat legt wordt het echt wel radioactief hoor

Maar als fluoride een afvalproduct is, waar wordt het dan voor gebruikt?
      maandag 2 juni 2008 @ 19:12:32 #108
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_59075825
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 18:50 schreef ToT het volgende:
    Lambiekje, je zegt dus dat we met fluoride als kernafval zitten, en in plaats van dat er jaarlijks een paar vaten van de zee in gedumpt worden, stoppen ze er tegen betaling steeds wat milligrammetjes van in tubes tandpasta?

Klinkt me niet helemaal logisch in de oren: elke tandpastafabrikant ter wereld ladingen smeergeld geven om in elke tube een paar miligram van dat spul te stoppen terwijl je OOK nog weet dat het spul de complete mensheid langzaam verwoest,
    Als het spul echt alleen maar schadelijk zou zijn, kun je beter gewoon één of andere dronken visser een paar honderd euro geven en die het tijdens het vissen "per ongeluk" overboord te laten gooien.
    Tis idd simpelweg onzin. Moet je voor de gein eens kijken bij applications
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorine
    Onikaan ni ov dovah
    pi_59075877
    Je bedoelt waar het een afvalproduct van is?
    Dat begrijp ik om eerlijk te zijn ook niet echt.
    Ik weet niet of het volgende klopt, maar ik dacht dat plutonium in uranium vervalt en uranium uiteindelijk in lood (over vele millennia uiteindelijk), maar fluor heb ik nog nooit als restproduct gezien in wat voor reactie dan ook.
      maandag 2 juni 2008 @ 19:17:55 #110
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59075928
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 19:14 schreef ToT het volgende:
    Je bedoelt waar het een afvalproduct van is?
    Dat begrijp ik om eerlijk te zijn ook niet echt.
    Ik weet niet of het volgende klopt, maar ik dacht dat plutonium in uranium vervalt en uranium uiteindelijk in lood (over vele millennia uiteindelijk), maar fluor heb ik nog nooit als restproduct gezien in wat voor reactie dan ook.
    Ik bedoel meer van je hebt een kerncentrale en daar komt blijkbaar fluoride uit, wat is daar mee gebeurd?
    pi_59076270
    Nou ik denk dat (als ik de gedachtegangen volg) dat het niet als fluor(ide) naar binnen gebracht wordt. Volgens deze gedachtengangen zou de fluor een vervalproduct moeten zijn, dat het dus eerst plutonium of uranium geweest moet zijn, maar volgens mijn (relatief beperkte) kennis op dat gebied kan dat volgens mij niet.

Edit: Wacht even, zo te zien is fluor idd een afvalproduct van kerncentrales, maar het is volgens mij onzin om te roepen dat alle fluor daar vandaan komt.
      maandag 2 juni 2008 @ 19:36:47 #112
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59076311
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 19:34 schreef ToT het volgende:
    Nou ik denk dat (als ik de gedachtegangen volg) dat het niet als fluor(ide) naar binnen gebracht wordt. Volgens deze gedachtengangen zou de fluor een vervalproduct moeten zijn, dat het dus eerst plutonium of uranium geweest moet zijn, maar volgens mijn (relatief beperkte) kennis op dat gebied kan dat volgens mij niet.
    Als dat zo zou zijn dan zou het flink radioactief moeten zijn...
    pi_59076500
    http://en.wikipedia.org/wiki/Uranium_hexafluoride

Fluoride reageert met uranium om het zo uit elkaar te laten slingeren voor de verrijking van uranium, geloof ik.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 00:47:49 #114
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_59081588
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 19:34 schreef ToT het volgende:

Edit: Wacht even, zo te zien is fluor idd een afvalproduct van kerncentrales, maar het is volgens mij onzin om te roepen dat alle fluor daar vandaan komt.
    Denk dat dat het isotoop is wat voor PET scans gebruikt wordt
    Onikaan ni ov dovah
      woensdag 4 juni 2008 @ 17:06:39 #115
    115996 francorex
    Earth stationary not spinning
    pi_59167798
    Schiet me trouwens ineens te binnen: als kind kreeg ik altijd fluoridetabletjes voor mijn tanden.

Ik was een ongelooflijk ADHD-kind, dus kun je nagaan hoe ik zonder die tabletjes geweest zou zijn, als fluoride je inderdaad zo mak als een lammetje maakt zoals hier gezegd wordt!
      zaterdag 7 juni 2008 @ 17:46:28 #117
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59197589
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 19:44 schreef ToT het volgende:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Uranium_hexafluoride

Fluoride reageert met uranium om het zo uit elkaar te laten slingeren voor de verrijking van uranium, geloof ik.
    Van die wiki:
    quote:
    About 95% of the depleted uranium produced to date is stored as uranium hexafluoride, DUF6, in steel cylinders in open air yards close to enrichment plants. Each cylinder contains up to 12.7 tonnes (or 14 US tons) of solid UF6. In the U.S. alone, 560,000 tonnes of depleted UF6 had accumulated by 1993. In 2005, 686,500 tonnes in 57,122 storage cylinders were located near Portsmouth, Ohio, Oak Ridge, Tennessee, and Paducah, Kentucky.[2][3] The long-term storage of DUF6 presents environmental, health, and safety risks because of its chemical instability. When UF6 is exposed to moist air, it reacts with the water in the air to produce UO2F2 (uranyl fluoride) and HF (hydrogen fluoride) both of which are highly soluble and toxic. Storage cylinders must be regularly inspected for signs of corrosion and leaks. The estimated life time of the steel cylinders is measured in decades.[4]

There have been several accidents involving uranium hexafluoride in the United States.[5][6] The U.S. government has been converting DUF6 to solid uranium oxides for disposal.[7] Such disposal of the entire DUF6 inventory could cost anywhere from $15 million to $450 million.[8]
      maandag 9 juni 2008 @ 08:46:36 #118
    41051 Rasing
    Taalnazis vereinigt euch!
    pi_59238480
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 17:46 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Van die wiki:
    [..]
    We kunnen onze tanden voorlopig nog wel even poetsen dus
    Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
    Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
      maandag 9 juni 2008 @ 08:53:00 #119
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_59238556
    he gelukkig ik was al bijna bang dat ik ze maar moest laten wegrotten
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      dinsdag 17 juni 2008 @ 04:55:31 #120
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_59451086
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_59451214
    Misschien is het handig om als je met linkjes strooit alvast een samenvattinkje in je post te plaatsen?
    pi_59767273
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 00:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is er wel een tandpasta zonder ??

gevonden .. Paradontax Blauw
    Mijn volgende tandpasta...
      zaterdag 5 juli 2008 @ 19:48:10 #123
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_59913374
    quote:
    Per 19 januari 2009 dient er een verplichte waarschuwingstekst vermeld te worden op fluoride bevattende tandpasta’s voor kinderen tot en met 6 jaar. De tekst luidt: ‘Gebruik voor kinderen van zes jaar of jonger niet meer tandpasta dan de grootte van een erwt. Zorg dat ze zo weinig mogelijk tandpasta inslikken. Raadpleeg een (tand)arts als uw kind fluoride in een andere vorm gebruikt’[1].
    Waarom niet gewoon vanaf nu, waarbij een producent zijn al-geproduceerde tubes(zonder waarschuwing) nog mag verkopen? Pure onzin en tijdsrovend.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 6 juli 2008 @ 00:19:18 #124
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59918237
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 19:48 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon vanaf nu, waarbij een producent zijn al-geproduceerde tubes(zonder waarschuwing) nog mag verkopen? Pure onzin en tijdsrovend.
    Is dat niet een beetje vreemd? De overheid die tegen zijn eigen middelen waarschuwt terwijl ze er juist bij gebaat zouden zijn als men het zoveel mogelijk gebruikte?
      zondag 6 juli 2008 @ 01:07:33 #125
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_59919010
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 00:19 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje vreemd? De overheid die tegen zijn eigen middelen waarschuwt terwijl ze er juist bij gebaat zouden zijn als men het zoveel mogelijk gebruikte?
    Nu waarschuwen of over een paar jaar, wat is het verschil?
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 5 oktober 2008 @ 14:23:31 #126
    52357 Lambiekje
    pi_62146889
      zondag 5 oktober 2008 @ 15:21:40 #127
    153313 Orwell
    aka Huig Molenaar
    pi_62148084
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 05:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Het is echt een en al gezwets, en ik zou er dan ook voor willen pleiten gewoon je mond dicht te houden als niet minstens scheikunde en natuurkunde hebt gevolgd op het VWO. Alles daaronder heeft gewoon niet gewenste denkkader om in deze discussie een zinvolle bijdrage te kunnen leveren.
    en het denkkader van Dr. Phyllis Mullenix...? gewenst..?

Huig
      maandag 6 oktober 2008 @ 12:37:24 #128
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_62170222
    In Nederland is het voor een relatief korte tijd aan het drinkwater toegevoegd
    tot in de jaren 70 (ik geloof 1976) is dit gestopt nadat was aangetoond dat het
    totaal geen nut had voor het beoogde doel...

In een aantal andere landen (waaronder de UK, Canada, de USA en Australie)
    wordt het alsnog toegevoegd aan het drinkwater... Er was een plan om de
    hoeveelheid te verdubbelen in Amerika waarbij er wetenschappers van de
    desbetreffende instantie (EPA) zelf de rechtbank in gingen om dat tegen te
    houden...

1985 nieuws, politics or science:

Ik ben blij dat t in Nederland is afgeschaft...

Je zou je kunnen afvragen waarom er zowieso voor het nut van tandhygiene
    voor kinderen fluor wordt toegevoegd aan het drinkwater (wat niet alleen
    kinderen drinken en ook nog eens in het lichaam terecht komt ipv alleen
    de mond) en er als reactie op de kritiek een antwoord komt als: "Als je
    het niet wil dan moet je je drinkwater maar via een andere bron verkrijgen"...

Je hoeft geen raketwetenschapper te zijn om te zien dat het verhaal aan
    alle kanten kraakt en je jezelf kan afvragen waarom het nog in verschillende
    westerse landen in gebruik is...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')