abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 mei 2008 @ 13:29:21 #61
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59011258
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:25 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Iedere seconde vallen duizenden atomen uit elkaar in je lichaam.
[..]
in looptijd van 7 jaar zijn al je cellen vervangen. Door steeds te copieeren onstaat ouderdom. Iedere keer kleine afwijkinkjes.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 13:35:24 #62
52357 Lambiekje
pi_59011387
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 00:52 schreef Elketraz het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af: Waarom zou je überhaupt je tanden poetsen, en daarmee niet vertrouwen op je lichaam dat van zichzelf intelligent is en zichzelf op ontelbare manieren kan helen.

Ik heb ergens weleens gelezen dat ook je tanden zichzelf kunnen herstellen, maar niet als je poetst... Net als dat je huid haar beschermlaag verliest als je je elke dag met zeep / douchegel wast.

De natuur is niet te verbeteren, daar geloof ik sterk in. De mens is echter zo arrogant om dat te blijven proberen, en kijk eens wat we er van gemaakt hebben...

En dan nog iets over de complottheorieën: Ik denk dat je het subtieler moet zien, als krachten die mensen keuzes laten maken, waarbij de resultaten punten scoren voor de ene of de andere partij. Dus niet dat op het jaarlijkse congres voor tandartsen een prijs wordt uitgeloofd voor wie de meeste slaven heeft bemachtigd

Oftewel, in plaats van complotten kun je het hebben over onwetendheid: We denken dat fluoride goed is, maar we hebben niet ver genoeg gekeken. Plus, het kapitalisme heeft er baat bij dat iedereen (o.a.) tandpasta koopt, dus dat biedt alle ruimte voor corruptie en oneerlijk onderzoek.

Kijk en dat is het ... onwetendheid.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 13:43:44 #63
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59011567
quote:
Ik vraag me eigenlijk af: Waarom zou je überhaupt je tanden poetsen, en daarmee niet vertrouwen op je lichaam dat van zichzelf intelligent is en zichzelf op ontelbare manieren kan helen.

Ik heb ergens weleens gelezen dat ook je tanden zichzelf kunnen herstellen, maar niet als je poetst... Net als dat je huid haar beschermlaag verliest als je je elke dag met zeep / douchegel wast.

De natuur is niet te verbeteren, daar geloof ik sterk in. De mens is echter zo arrogant om dat te blijven proberen, en kijk eens wat we er van gemaakt hebben...
Precies, vroegâh waren mensen veel gezonder en leefden ze veel langer!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 mei 2008 @ 13:57:53 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59011834
quote:

En dan nog iets over de complottheorieën: Ik denk dat je het subtieler moet zien, als krachten die mensen keuzes laten maken, waarbij de resultaten punten scoren voor de ene of de andere partij. Dus niet dat op het jaarlijkse congres voor tandartsen een prijs wordt uitgeloofd voor wie de meeste slaven heeft bemachtigd

Oftewel, in plaats van complotten kun je het hebben over onwetendheid: We denken dat fluoride goed is, maar we hebben niet ver genoeg gekeken. Plus, het kapitalisme heeft er baat bij dat iedereen (o.a.) tandpasta koopt, dus dat biedt alle ruimte voor corruptie en oneerlijk onderzoek.

Ik stel voor, jij poetst je tanden een maand niet en dan kijken we hoe je gebit er voor staat.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 14:14:29 #65
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59012186
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 13:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vermijd ik alleen structureel aspartaam. Maar vlees endergelijke eet ik gewoon op.
Fruit koop ik dan wel bij z'n turksefruitwinkel.

Ik heb Prodent in de badkamer staan. Ik heb wel een gezocht in de supermarkt naar fluoridelozepasta. Nu het onderwerp weer zo terzake kwam had ik eens gegoogled. Paradontax blauw blijkt dus loos te zijn. Dat maar eens proberen, op naar Etos ...
Je moet idd een beetje zoeken maar het bestaat nog wel. Oa voor mensen met een fluoride allergie (iirc)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_59015527
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 13:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Waarom is het goed als mensen langer leven? Tegenwoordig worden mensen koste wat kost zo lang mogelijk in leven gehouden, wat onder andere als nadelen heeft: hoge kosten in de gezondheidszorg en overbevolking. Maar dat is iets voor een ander topic.
/\oo/\
pi_59016402
Zeg Lambiekje, hoe zit het eigenlijk met jodium zout, of wel NaCl waaraan NaI is toegevoegd?

Ik wacht met spanning af wat de Bilderbergers daarmee willen bereiken.
pi_59016722
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 00:22 schreef OldJeller het volgende:
Fluoride as an additive has a dark past: it was first added to water in the Soviet Gulag (prison system) since it is a neurological poison and made political and other difficult prisoners complacent and therefore easier to manage. It was added to the water supplies of the Nazi death and slave labor camps for the same reason.

Zoek even op "fluor" en "gulag" op google om er meer over te vinden.

Vraag je je toch af: is dat goed, fluor in de tandpasta?
En waarom zijn er sommige tandartsen zo tegen het gebruik van fluor?
en zuurstof die we nu inademen is vergelijkbaar met de zuurstof die Adolf Hitler inademde. De kans is zelfs groot dat je een aantal atomen bezit die vroeger van Djengis Khan waren, misschien is het dan maar beter om je meteen te verbranden?
pi_59016743
tvp
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:48:16 #70
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59016840
Eerst een post doen en dan een tvp plaatsen
pi_59017084
@ Parodontax: de smaak is in het begin wel ontzettend wennen hoor, maar ik vind het perfect spul! Krijg je super gladde tanden van waar plaque zich niet snel op hecht.

@ fruit: in fruit zit weer een bron van fenylalanine, wat ook weer niet goed is als je dat in grotere hoeveelheden binnen krijgt.

En als we toch op gezondheidsgebied bezig zijn: sporten (überhaupt elke vorm van lichamelijke inspanning) is hartstikke slecht voor je: je verbruikt veel meer energie, dus gaat je spijsvertering harder, waardoor er meer glucose opgebruikt wordt, waardoor er meer vrije radicalen vrij komen, waardoor je lichaam sneller veroudert. Er is een echtpaar van wetenschappers die zich vanaf een bepaald moment hun hele leven aan een strak voedingsschema houden wat hen letterlijk lichtelijk uithongert; ze zorgen dat ze dagelijks NET wat te weinig energie binnen krijgen en eten af en toe 1 pecannootje of zo om de dagelijkse hoeveelheid anti-oxidanten binnen te krijgen om het effect an de vrije radicalen te minimaliseren. Ze hopen zo ergens diep in de100 jaar oud te worden.

Niet alles is een samenzwering: soms zijn meningen gewoon verdeeld omdat de ene persoon de ene factor belangrijker vindt, en de ander vindt een andere factor weer belangrijker.
pi_59020987
quote:
bla, waardoor er meer vrije radicalen vrij komen, bla
Vrije radicalen kunnen niet vrijkomen... als we toch gaan mierenneuken... Ja, zelfs water is giftig als je er maar genoeg van binnenkrijgt. Is dat ook alvast weer gezegd. Zucht.

Die opmerking over Jodium vond ik wel op zijn plaats, daar heb ik inderdaad ook al eerder over gehoord. Dat gejodeerd zout slecht zou zijn en een gewonnen slag van de "Ahrimaanse wezens".
/\oo/\
pi_59021154
http://www.kruidenvrouwtje.nl/zozitdat/vrije-radicalen.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Radicaal_(scheikunde)

Ja of dat jij een specifieke betekenis aan "vrij komen" hecht?
Ik bedoel gewoon dat ze ontstaan.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:21:32 #74
52357 Lambiekje
pi_59029411
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 13:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

De laatste generatie wordt anderhalf jaar minder oud.
pi_59029585
Oh? Waar heb je dat gelezen?

Zal vast wel komen door de vette en zoete voeding enzo.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:40:41 #76
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59029719
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De laatste generatie wordt anderhalf jaar minder oud.
Nou, poepoe...

Maar dan worden we nog steeds anderhalf keer zo oud als 100 jaar geleden
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:03:07 #77
52357 Lambiekje
pi_59030055
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 17:25 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Zeg Lambiekje, hoe zit het eigenlijk met jodium zout, of wel NaCl waaraan NaI is toegevoegd?

Ik wacht met spanning af wat de Bilderbergers daarmee willen bereiken.
Ik weet het niet maar het enige wat ik weet is dat er op geen andere manier aan jodum inname te komen.
Een stof wat de schildklier nodig heeft toch..

Ik heb voor eventjes gezocht maar kan niet echt een conspiracy vinden. Behalve dat er een in India wat speelt.
quote:
SJM claimed that the IDD epidemic is nothing more than:
  • a western conspiracy
  • a non-issue for the Indian government.
    and that:
  • iodised salt is six times the cost of normal salt.
  • the efficacy is lost due to high temperature cooking.
  • using it can leave the user vulnerable to TB, diabetes, cancer, and peevishness.
  • quote:
    http://www.fonteine.com/zout.html
    Zout heeft ten onrechte een slechte naam doordat hele volkstammen zich volstoppen met het slechtste meest geraffineerde zout dat er is. Het industrie zout uit de supermarkt dat zwaar verhit en chemisch behandeld is en ontdaan is van belangrijke sporenelementen en mineralen zoals magnesium.
    [..]
    Kies dus voor puur natuur, echt zout is cruciaal voor je gezondheid, met name bij mensen met luchtweg aandoeningen en allergiën. Zoutarm is dus net zo slecht als teveel zout eten. Ga voor 3-4 gram echt zout per dag. Laat zout ook nooit meekoken met een maaltijd, boven de 60 graden is alles namelijk electrisch dood.
    Niet echt iets dus, ik zie het meer dat echt zeezout beter is, wat niet ontdaan is van mineralen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 31-05-2008 13:11:59 ]
      zaterdag 31 mei 2008 @ 13:05:28 #78
    52357 Lambiekje
    pi_59030092
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 12:32 schreef ToT het volgende:
    Oh? Waar heb je dat gelezen?

Zal vast wel komen door de vette en zoete voeding enzo.
    en afname van vitamines in fruit en groente.

Ik weet niet of het ook voor NL generatie opgaat. Maar de amerikaanse generatie wordt minder oud. En aangezien we aardig aan het vermacdonaldsen zijn ... zal het ook hier niet lang duren voor afname.
      zaterdag 31 mei 2008 @ 13:07:20 #79
    52357 Lambiekje
    pi_59030113
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 12:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nou, poepoe...

Maar dan worden we nog steeds anderhalf keer zo oud als 100 jaar geleden
    ja maar niet zo oud als 6000 jaar geleden, we zijn nu nog maar op een 12de
      zaterdag 31 mei 2008 @ 14:54:14 #80
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59031543
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 13:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik weet het niet maar het enige wat ik weet is dat er op geen andere manier aan jodum inname te komen.
    Een stof wat de schildklier nodig heeft toch..

Ik heb voor eventjes gezocht maar kan niet echt een conspiracy vinden. Behalve dat er een in India wat speelt.
    [..]

[..]

Niet echt iets dus, ik zie het meer dat echt zeezout beter is, wat niet ontdaan is van mineralen.
    Zout wat electrisch dood is?

En wist je dat zeezout voor 99 procent uit Duitsland komt? Nouja en ook een beete uit Twente
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')