abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58992762
Fluoride in tandpasta om van nucleair afval af te komen?
Dan lijkt het me effectiever om het gewoon in ons drinkwater te doen.

Oh wacht...

Nee maar er zijn gewoon veel efficiëntere manieren om afval te dumpen.
Daarbij: als je je tanden poetst en je mond vervolgens goed spoelt, krijg je toch bijna niks binnen?
  donderdag 29 mei 2008 @ 18:22:37 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58993766
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:37 schreef ToT het volgende:

Oh wacht...

Daarbij: als je je tanden poetst en je mond vervolgens goed spoelt, krijg je toch bijna niks binnen?
Dat is nou precies waarmee ik zit, waarom zou je zoiets doen als het veel gemakkelijker kan?
  donderdag 29 mei 2008 @ 18:33:13 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58993966
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat is nou precies waarmee ik zit, waarom zou je zoiets doen als het veel gemakkelijker kan?
Omdat anders iedereen direct door zou hebben dat het een complot is?

on-topic:
Het is natuurlijk geen toeval dat de hoogste Fluoride concentraties voorkomen in de omgeving van Roswell!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:01:33 #44
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58998884
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:37 schreef ToT het volgende:

Oh wacht...

precies NL heeft het niet maar er zijn zat landen waar het dus wel in het drinkwater zit.
Je kriigt toch wat binnen en daarnaast we betalen dus voor afval.

Lijkt me dat het sowieso niet goed is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:04:04 #45
52357 Lambiekje
pi_58998929
quote:
http://www.eqgen.nl/gezondheid_fluoride.html
Sodium Fluoride, wat is het voor een stof?

De feiten op een rij, deze gegevens zijn controleerbaar, lees en huiver.

• Fluoride is giftiger dan lood en net iets minder giftig dan arsenicum ( Clin Toxicol Commerc Prod, 1984; 11: 4, 112, 129, 138) .
  • Fluoride staat officieel bekend als een gif.
  • Fluoride is een hoofdbestanddeel in pesticide.
  • Fluoride is een hoofdbestanddeel in een atoombom.
  • Fluoride vinden we in bijna alle munitie die momenteel gebruikt wordt in Irak door de Amerikanen.
  • Fluoride is een hoofdbestanddeel in de operatiekamer om u in een diepe slaap te brengen (narcose).
  • Fluoride is een afvalstof die overblijft bij de productie van aluminium.
  • Fluoride werd door de Nazi's in de kampen gebruikt om de gevangenen gewillig te maken (denkt u daar maar eens over na tijdens het tandenpoetsen).
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:14:36 #46
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_58999202
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

precies NL heeft het niet maar er zijn zat landen waar het dus wel in het drinkwater zit.

Wat ik niet snap...
    Stel je voor, jij zit aan je grote eikenhouten bestuurderstafel in je grote leren stoel. Je zit met een probleem, je moet tonnen fluoride kwijtraken... Wat zal je doen, laad je het op een schip en gooi je het ergens kilometers diep op de zeebodem? Nee, plotseling krijgt je rechterhand een geniaal idee, we stoppen het stiekem in tandpasta! Ja, natuurlijk dat is de oplossing!

Kom op zeg, daar zit toch geen logica in?
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:54:26 #47
    52357 Lambiekje
    pi_59000573
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:14 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat ik niet snap...
    Stel je voor, jij zit aan je grote eikenhouten bestuurderstafel in je grote leren stoel. Je zit met een probleem, je moet tonnen fluoride kwijtraken... Wat zal je doen, laad je het op een schip en gooi je het ergens kilometers diep op de zeebodem? Nee, plotseling krijgt je rechterhand een geniaal idee, we stoppen het stiekem in tandpasta! Ja, natuurlijk dat is de oplossing!

Kom op zeg, daar zit toch geen logica in?
    Maar helaas hoe je het nu schetst zo is het dus wel min of meer gebeurd.
    quote:
    http://www.fluoridealert.org/wastenot414.htm

*The original secret version--obtained by these reporters--of a 1948 study published by Program F scientists in the Journal of the American Dental Association shows that evidence of adverse health effects from fluoride was censored by the U.S. Atomic Energy Commission (AEC) --considered the most powerful of Cold War agencies-- for reasons of national security.

* The bomb program's fluoride safety studies were conducted at the University of Rochester, site of one of the most notorious human radiation experiments of the Cold War, in which unsuspecting hospital patients were injected with toxic doses of radioactive plutonium. The fluoride studies were conducted with the same ethical mind-set, in which "national security" was paramount.

* The U.S. government's conflict of interest--and its motive to prove fluoride "safe" -- has not until now been made clear to the general public in the furious debate over water fluoridation since the 1950's, nor to civilian researchers and health professionals, or journalists.

The declassified documents resonate with a growing body of scientific evidence, and a chorus of questions, about the health effects of fluoride in the environment.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:58:07 #48
    52357 Lambiekje
    pi_59000668
    quote:
    Fluoride: lowering IQ's?New studies from China show that an excessive intake of fluoride can accumulate in the brain, permanently reducing a child’s intelligence

[..]

In these studies, researchers discovered that fluoride caused behavioural problems not unlike hyperactivity as well as learning deficits (Neurotoxicol Teratol, 1995; 17: 169-77). What was also surprising is how little exposure was needed before subtle brain damage was seen. Also, the brain effects were measurable at a lower level of exposure than that required to damage bones.
    Geen wonder die reacties hier op mijn topics
      donderdag 29 mei 2008 @ 23:55:50 #49
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_59002252
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je weet dat jij voor een groot deel ook nucleair afval bent?
    Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
    Onikaan ni ov dovah
      vrijdag 30 mei 2008 @ 00:01:13 #50
    41051 Rasing
    Taalnazis vereinigt euch!
    pi_59002395
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 23:55 schreef ATuin-hek het volgende:
    Je weet dat jij voor een groot deel ook nucleair afval bent?
    Dan hap ik wel even: leg uit?
    Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
    Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 00:30:56 #51
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_59003015
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:01 schreef Rasing het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_fusion
    en
    http://en.wikipedia.org/wiki/Supernova_nucleosynthesis

Alles behalve waterstof komt uiteindelijk voort uit een nucleaire reactie
    Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
    Onikaan ni ov dovah
    pi_59003094
    Woah, dit zocht ik gisteren op Internet en nu ontdek ik net deze thread, in een subforum waarvan ik niet wist dat het bestond.

Ik had dus ook het idee dat elke dag je tanden poetsen met fluoride niet per sé goed hoeft te zijn.

Zo kwam ik er ook achter dat ik roos krijg als ik mijn haar was met shampoo.
    Dan zeggen de evil forces: Je moet je haar wassen met ANTI-ROOS shampoo.
    Terwijl er helemaal niks aan de hand is als ik mijn haar gewoon was met water... Geen shampoo dus meer voor mij, en geen $$$ voor de

[ Bericht 46% gewijzigd door Elketraz op 30-05-2008 00:43:35 ]
    /\oo/\
    pi_59003300
    Lambiekje, wat voor tandpasta gebruik jij eigenlijk?
    En zijn er nog dingen die je bewust niet gebruikt omdat je denkt dat ze schadelijk voor je zouden zijn? (Vlees omdat er hormonen of antibiotica in zou kunnen zitten of zo?)
    pi_59003350
    Ik vraag me eigenlijk af: Waarom zou je überhaupt je tanden poetsen, en daarmee niet vertrouwen op je lichaam dat van zichzelf intelligent is en zichzelf op ontelbare manieren kan helen.

Ik heb ergens weleens gelezen dat ook je tanden zichzelf kunnen herstellen, maar niet als je poetst... Net als dat je huid haar beschermlaag verliest als je je elke dag met zeep / douchegel wast.

De natuur is niet te verbeteren, daar geloof ik sterk in. De mens is echter zo arrogant om dat te blijven proberen, en kijk eens wat we er van gemaakt hebben...

En dan nog iets over de complottheorieën: Ik denk dat je het subtieler moet zien, als krachten die mensen keuzes laten maken, waarbij de resultaten punten scoren voor de ene of de andere partij. Dus niet dat op het jaarlijkse congres voor tandartsen een prijs wordt uitgeloofd voor wie de meeste slaven heeft bemachtigd

Oftewel, in plaats van complotten kun je het hebben over onwetendheid: We denken dat fluoride goed is, maar we hebben niet ver genoeg gekeken. Plus, het kapitalisme heeft er baat bij dat iedereen (o.a.) tandpasta koopt, dus dat biedt alle ruimte voor corruptie en oneerlijk onderzoek.
    /\oo/\
      vrijdag 30 mei 2008 @ 03:48:22 #55
    57586 Bananenman
    -----------
    pi_59004496
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:52 schreef Elketraz het volgende:
    Ik vraag me eigenlijk af: Waarom zou je überhaupt je tanden poetsen, en daarmee niet vertrouwen op je lichaam dat van zichzelf intelligent is en zichzelf op ontelbare manieren kan helen.

Ik heb ergens weleens gelezen dat ook je tanden zichzelf kunnen herstellen, maar niet als je poetst... Net als dat je huid haar beschermlaag verliest als je je elke dag met zeep / douchegel wast.

De natuur is niet te verbeteren, daar geloof ik sterk in. De mens is echter zo arrogant om dat te blijven proberen, en kijk eens wat we er van gemaakt hebben...
    De natuur kan zichzelf uitstekend helen. Je eigen lichaam dus ook. Echter, drink jij alleen maar water? Nee. Ongetwijfeld drink je cola of andere frisdrank en eet je snoep of andere zoete rotzooi. Dat is niet natuurlijk, dus zal je ook 'onnatuurlijke' dingen nodig hebben om jezelf te 'helen', bijvoorbeeld fluoride. Dieren poetsen hun tanden ook niet en hun gebit is in de meeste gevallen ook uitstekend. Die dieren drinken echter ook geen cola of andere zooi.

Fact is dat fluoride in gematigde hoeveelheid gewoon goed voor je tanden is, en helpt een weerstandje op te bouwen tegen de zoete troep die we dagelijks in onze mond stoppen

Heeft niks met de arrogantie van de mens te maken, eerder de slimheid.
    pi_59004518
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 03:48 schreef Bananenman het volgende:

Dieren poetsen hun tanden ook niet en hun gebit is in de meeste gevallen ook uitstekend. Die dieren drinken echter ook geen cola of andere zooi.

En toch proberen ze ons dit soort dingen nog te verkopen.
    /\oo/\
      vrijdag 30 mei 2008 @ 04:00:06 #57
    84524 Morwen
    I got life
    pi_59004545
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:52 schreef Elketraz het volgende:

En dan nog iets over de complottheorieën: Ik denk dat je het subtieler moet zien, als krachten die mensen keuzes laten maken, waarbij de resultaten punten scoren voor de ene of de andere partij. Dus niet dat op het jaarlijkse congres voor tandartsen een prijs wordt uitgeloofd voor wie de meeste slaven heeft bemachtigd

Oftewel, in plaats van complotten kun je het hebben over onwetendheid: We denken dat fluoride goed is, maar we hebben niet ver genoeg gekeken. Plus, het kapitalisme heeft er baat bij dat iedereen (o.a.) tandpasta koopt, dus dat biedt alle ruimte voor corruptie en oneerlijk onderzoek.
    Run you fool, ga weg van internet nu het nog kan
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
    pi_59004880
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 03:53 schreef Elketraz het volgende:

[..]

En toch proberen ze ons dit soort dingen nog te verkopen.
    Er zijn genoeg mensen die hun honden af en toe een koekje geven.

Door het voedingspatroon dat wij honden aanbieden krijgen zij vaak dezelfde gebitsproblemen als wij: tandsteen, tandbederf, ontstoken tandvlees enz.

Over fluoride als afvalproduct dat in een gebruiksmiddel komt: waar denk je dat vanille (vanniline) vandaan komt? Niet van die dure orchidee waar het vandaan zou moeten komen. Producten die natuurlijke vanille bevatten, hebben dat vaak trots op het etiket staan.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 12:25:52 #59
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59009883
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:01 schreef Rasing het volgende:

[..]

Iedere seconde vallen duizenden atomen uit elkaar in je lichaam.
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar helaas hoe je het nu schetst zo is het dus wel min of meer gebeurd.
    [..]

Maar nog steeds geen reden waarom ze het via tandpasta verspreiden ipv. op de gebruikelijke manier te dumpen.
    En als ik nu een geigerteller naast een brok fluoride hou, zou hij dan uit moeten slaan?
      vrijdag 30 mei 2008 @ 13:24:22 #60
    52357 Lambiekje
    pi_59011145
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 00:48 schreef ToT het volgende:
    Lambiekje, wat voor tandpasta gebruik jij eigenlijk?
    En zijn er nog dingen die je bewust niet gebruikt omdat je denkt dat ze schadelijk voor je zouden zijn? (Vlees omdat er hormonen of antibiotica in zou kunnen zitten of zo?)
    Om eerlijk te zijn vermijd ik alleen structureel aspartaam. Maar vlees endergelijke eet ik gewoon op.
    Fruit koop ik dan wel bij z'n turksefruitwinkel.

Ik heb Prodent in de badkamer staan. Ik heb wel een gezocht in de supermarkt naar fluoridelozepasta. Nu het onderwerp weer zo terzake kwam had ik eens gegoogled. Paradontax blauw blijkt dus loos te zijn. Dat maar eens proberen, op naar Etos ...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')