Welkom in BNWquote:Op zondag 1 juni 2008 05:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat gruwel ik toch van dit soort topics. Men probeert elkaar te overtuigen op basis van het aantal 'vage' links dat men bij elkaar weet te Googlen. Daarbij gaat men volledig voorbij aan de wetenschap die de stof fluor (en al zijn afgeleiden) heeft omschreven, de scheikunde (en in mindere mate de natuurkunde), en dat is vreemd want er worden wel conclusies getrokken op basis van de uitkomsten (welke overigens verkeerd geïnterpreteerd zijn, maar dat terzijde natuurlijk) gegeven door die scheikundige theorie. Het is echt een en al gezwets, en ik zou er dan ook voor willen pleiten gewoon je mond dicht te houden als niet minstens scheikunde en natuurkunde hebt gevolgd op het VWO. Alles daaronder heeft gewoon niet gewenste denkkader om in deze discussie een zinvolle bijdrage te kunnen leveren.
Overal waar een slaatje uit te slaan valt wordt aangepakt met bij de benen.quote:Op zondag 1 juni 2008 10:57 schreef ToT het volgende:
@ Drijfzand: dat gaat over het drinken van water met een hoog fluoride-gehalte. Dat lijkt me wat anders dan je tanden poetsen met fluoride-houdende tandpasta en het weer uitspugen.
Daarbij: waarom zouden zo veel onafhankelijke commerciële bedrijven meedoen met het verspreiden van nucleair afval? (Want dat was fluoride toch volgens de consporacy-theorie?) Krijgen ze daar geld voor? Of worden ze gedwongen door de overheden?
"quote:Op maandag 2 juni 2008 07:23 schreef Lambiekje het volgende:
En trouwens je kan toch zonder pardoen volgende week bijvoorbeeld een tandartspraktijk open, zonder enige papieren?!
Ik denk dat je pardoes en openen bedoelt? Even voorbijgaand aan je toch wat stuitende spelfouten, dat is complete kolder, ja je kan een kamer wit verven, er een stoel in zetten en jezelf tandarts noemen, maar de kans dat er ook maar 1 patiënt binnen zal komen is vrij klein, daar geen enkele zorgverzekeraar zaken zal willen doen met je. Je" redenatie" gaat in zoverre op dat het je voor het inrichten van een fysieke tandartspraktijk geen vergunning nodig hebt, alleen wat goede smaak, maar voor het uitoefenen van het beroep tandarts je toch een forse academische studie zal moeten volgen.quote:Op maandag 2 juni 2008 07:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En trouwens je kan toch zonder pardoen volgende week bijvoorbeeld een tandartspraktijk open, zonder enige papieren?!
Mijn tandarts laat het me altijd zien mbv dat spiegeltje, en geeft me dan ook nog de keus uit meerdere vullingen, een mooie witte of een wat goedkopere als het achteraan is, niet alles over 1 kam scheren. (Daarnaast doen gaatjes ook gewoon pijn, vooral als ze al wat groter zijn)quote:Op maandag 2 juni 2008 09:47 schreef Lambiekje het volgende:
Niet waar, er was laatst een tandarts opgepakt omdat hij duizenden gedupeerd heeft. Weet jy veel dat je geen gaatjes heeft .. gewoon maar wat boren hupsakee klantnen betalen wel.
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik heb Prodent in de badkamer staan. Ik heb wel een gezocht in de supermarkt naar fluoridelozepasta.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Geen wonder die reacties hier op mijn topics![]()
Okay dan, maar als je fluoride in een reactorvat legt wordt het echt wel radioactief hoorquote:Op maandag 2 juni 2008 19:06 schreef ToT het volgende:
Volgens mij bedoelt hij dat fluoride een neutraal restproduct is. Niet radioactief, maar wel overbodig en blijkbaar schadelijk.
Hiermee worden talloze studies over de werking van fluoride overboord gegooid, maar daar heb ik op zich geen probleem mee; dit is BNW, dus het is sowieso toegestaan om aan de gevestigde orde te twijfelen.
Ik vraag me alleen af of er geen efficiëntere manieren bestaan om het spul te dumpen, hoewel ik me met bijvoorbeeld badschuim en shampoo's wel eens afvraag of al die chemische shit die in de ingrediënten staan, allemaal wel nodig zijn.
Tis idd simpelweg onzin. Moet je voor de gein eens kijken bij applicationsquote:Op maandag 2 juni 2008 18:50 schreef ToT het volgende:
Lambiekje, je zegt dus dat we met fluoride als kernafval zitten, en in plaats van dat er jaarlijks een paar vaten van de zee in gedumpt worden, stoppen ze er tegen betaling steeds wat milligrammetjes van in tubes tandpasta?
Klinkt me niet helemaal logisch in de oren: elke tandpastafabrikant ter wereld ladingen smeergeld geven om in elke tube een paar miligram van dat spul te stoppen terwijl je OOK nog weet dat het spul de complete mensheid langzaam verwoest,
Als het spul echt alleen maar schadelijk zou zijn, kun je beter gewoon één of andere dronken visser een paar honderd euro geven en die het tijdens het vissen "per ongeluk" overboord te laten gooien.
Ik bedoel meer van je hebt een kerncentrale en daar komt blijkbaar fluoride uit, wat is daar mee gebeurd?quote:Op maandag 2 juni 2008 19:14 schreef ToT het volgende:
Je bedoelt waar het een afvalproduct van is?
Dat begrijp ik om eerlijk te zijn ook niet echt.
Ik weet niet of het volgende klopt, maar ik dacht dat plutonium in uranium vervalt en uranium uiteindelijk in lood (over vele millennia uiteindelijk), maar fluor heb ik nog nooit als restproduct gezien in wat voor reactie dan ook.
Als dat zo zou zijn dan zou het flink radioactief moeten zijn...quote:Op maandag 2 juni 2008 19:34 schreef ToT het volgende:
Nou ik denk dat (als ik de gedachtegangen volg) dat het niet als fluor(ide) naar binnen gebracht wordt. Volgens deze gedachtengangen zou de fluor een vervalproduct moeten zijn, dat het dus eerst plutonium of uranium geweest moet zijn, maar volgens mijn (relatief beperkte) kennis op dat gebied kan dat volgens mij niet.
Denk dat dat het isotoop is wat voor PET scans gebruikt wordtquote:Op maandag 2 juni 2008 19:34 schreef ToT het volgende:
Nou ik denk dat (als ik de gedachtegangen volg) dat het niet als fluor(ide) naar binnen gebracht wordt. Volgens deze gedachtengangen zou de fluor een vervalproduct moeten zijn, dat het dus eerst plutonium of uranium geweest moet zijn, maar volgens mijn (relatief beperkte) kennis op dat gebied kan dat volgens mij niet.
Edit: Wacht even, zo te zien is fluor idd een afvalproduct van kerncentrales, maar het is volgens mij onzin om te roepen dat alle fluor daar vandaan komt.
Van die wiki:quote:Op maandag 2 juni 2008 19:44 schreef ToT het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Uranium_hexafluoride
Fluoride reageert met uranium om het zo uit elkaar te laten slingeren voor de verrijking van uranium, geloof ik.
quote:About 95% of the depleted uranium produced to date is stored as uranium hexafluoride, DUF6, in steel cylinders in open air yards close to enrichment plants. Each cylinder contains up to 12.7 tonnes (or 14 US tons) of solid UF6. In the U.S. alone, 560,000 tonnes of depleted UF6 had accumulated by 1993. In 2005, 686,500 tonnes in 57,122 storage cylinders were located near Portsmouth, Ohio, Oak Ridge, Tennessee, and Paducah, Kentucky.[2][3] The long-term storage of DUF6 presents environmental, health, and safety risks because of its chemical instability. When UF6 is exposed to moist air, it reacts with the water in the air to produce UO2F2 (uranyl fluoride) and HF (hydrogen fluoride) both of which are highly soluble and toxic. Storage cylinders must be regularly inspected for signs of corrosion and leaks. The estimated life time of the steel cylinders is measured in decades.[4]
There have been several accidents involving uranium hexafluoride in the United States.[5][6] The U.S. government has been converting DUF6 to solid uranium oxides for disposal.[7] Such disposal of the entire DUF6 inventory could cost anywhere from $15 million to $450 million.[8]
We kunnen onze tanden voorlopig nog wel even poetsen dusquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |