als ik al mijn foto's hier post krijg ik misschien last mee dat ik dubbel post ofzo.....quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:40 schreef DaMart het volgende:
Wil je hier feedback hebben op je schilderijen, of alleen extra aandacht om meer te kunnen verkopen?
Voor feedback is het wel handig om de foto's ook hier te posten, scheelt mensen weer een link klikken.
oké doe ik graag leukquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:12 schreef DaMart het volgende:
Je mag de foto's hier gerust plaatsen hoor. Is ook makkelijker voor feedback.
ja dat is gewoon zo gegroeid, ik denk toch dat ik beter ben ik na-tekenen dan zelf tekenenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgens mij kun je het best zelf, waarom beperk je je tot het naschilderen van bestaande afbeeldingen?
Tenminste, ik heb toch goed begrepen dat dat is wat je doet?
Precies.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat zou je doel ook niet moeten zijn, lijkt mij. Een eigen stijl proberen te ontwikkelen lijkt me voor een kunstenaar véél spannender.
is ook zo, misschien ga ik het eens proberen, maar of ik het kan? kweetniet hoorquote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat zou je doel ook niet moeten zijn, lijkt mij. Een eigen stijl proberen te ontwikkelen lijkt me voor een kunstenaar véél spannender.
mijn eerste schilderijen waren ook niet fantastisch hoor, maar hoe meer en hoe vaker je het doet hoe beter het gaatquote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:46 schreef Litso het volgende:
Ik denk dat ik het zelf ook eens ga proberen
Ik heb altijd al eens willen schilderen maar ik weet dat ik niet goed ben in tekenen wat ik in mijn hoofd heb. Misschien dat het naschilderen van iets bestaands wel een leuke uitdaging is
Zal geen Lichtenstein / popart zijn overigens, en de kans is groot dat ik er niks van bak, dus voor concurrentie hoef je niet bang te zijnMaar dit topic heeft me wel geinspireerd om eens te kijken of ik hier geen hobby van kan maken
Dat is toch fantastisch.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:16 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ah........ ik kijk nu voor het eerst naar je profiel en zie dat je op de Kunstacademie Minerva
zit,
heb jij dan geen schilderijen gemaakt die je kan laten zien?
ben wel nieuwschierig naar jou werk,
ik heb geen kuntacedemie gevolgd ofzo helemaal niks, hield gewoon altijd al van tekenen, als ik vroeger een kleurboek kreeg van mijn moeder, kleurde ik niet de plaatjes in, maar ik tekende ze eerst na, en dan ging ik mijn eigen plaatje kleuren, mijn moeder heeft het me talloze keren uit proberen te leggen dat dat de bedoeling niet wasmaar ik vond dat gewoon leuker en toen was ik pas een jaar of zes, dus zat er al vroeg in
tuurlijk ga ik steeds moeilijker werken aan, de ''war'' serie was ook een behoorlijke uitdaging, ik vond ze prachtig, maar moeilijk, veel details, zitten héél veel uren in, ontelbaar gewoon maar wilde perse kijken of ik het kon, heb er ook lang plezier van gehad, maar zoals ik al eerder zei er zijn nog veel meer afbeeldingen van lichtenstein die ik wil schilderen, en daar is niet alleen ruimte aan de wand voor nodig, maar ook weerquote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:26 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat is toch fantastisch.Maar als je goed kan natekenen, waarom zou je dan geen 'uitdagendere' onderwerpen kiezen, dat is eigenlijk dezelfde vraag als zonet. Okee, het kost misschien meer tijd.
Ik schilder niet, ik doe Media (Vormgeving), maar zo nu en dan schilder ik wel, maar niet echt boeiend, ik vind het gewoon leuk om helemaal op te gaan in een schilderij en de volgende dag vind ik het waardeloos. Bovendien ben ik pas geleden verhuist en heb ik bijna geen ruimte meer om te schiilderen, maar dat ben ik wel weer van plan.Ik laat het schilderen voor de mensen die het wél goed kunnen, hoewel op de academie een hele rotzooi te zien is. Daarom denk ik dat als jij inderdaad een eigen draai aan je werk kunt geven dat erg interessant kan worden.
voor diegene die denken, hé waar gaat dit nu weer over, dit is het vervolg op een discussie in mijn andere topic [TK] POP ART schilderijen anders snappen jullie er niks meer van ben ik bangquote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:26 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat is toch fantastisch.Maar als je goed kan natekenen, waarom zou je dan geen 'uitdagendere' onderwerpen kiezen, dat is eigenlijk dezelfde vraag als zonet. Okee, het kost misschien meer tijd.
Ik schilder niet, ik doe Media (Vormgeving), maar zo nu en dan schilder ik wel, maar niet echt boeiend, ik vind het gewoon leuk om helemaal op te gaan in een schilderij en de volgende dag vind ik het waardeloos. Bovendien ben ik pas geleden verhuist en heb ik bijna geen ruimte meer om te schiilderen, maar dat ben ik wel weer van plan.Ik laat het schilderen voor de mensen die het wél goed kunnen, hoewel op de academie een hele rotzooi te zien is. Daarom denk ik dat als jij inderdaad een eigen draai aan je werk kunt geven dat erg interessant kan worden.
lees meer hier over in mijn andere topic [TK] POP ART schilderijenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Precies.
Een goede manier om een bepaalde techniek in de vingers te krijgen, is door een voorbeeld zo goed mogelijk na proberen te maken. Maar het is natuurlijk veel leuker en persoonlijker, om eens een eigen beeld op het doek te brengen. En als je graag een voorbeeld wilt, waarom begin je dan bijvoorbeeld niet met een foto waar je je eigen popartinterpretatie aan geeft?
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:52 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
o jeeeeeeeee dat zou héél veel tijd kosten ben ik bang, en om héél eerlijk te zijn
ik vind dit mooier, en als ik dan toch een beetje mijn eigen stijl en draai eraan moet geven om het toch een beetje meer persoonlijk ''mijn'' schildererijen ervan te maken dan is dat wel de grootste verandering die ik heb doorgevoerd. ik heb een kalender van lichtenstein en daar staan ook een aantal afbeeldingen op o.a. die van mijn avator en als je dan mijn schilderij ziet ikzelf vind dat sprekender en mooier ik hou van duidelijke felle kleuren maar dat is echt een kwestie van persoonlijke smaak
zie hier het verschil misschien vindt jij de eerste mooier en een ander weer de tweede
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en van sommige bestaat bijv. alleen een tekening, en heb ik er mijn eigen kleuren van gemaakt precies naar persoonlijke smaak.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of deze voor mijn broertjewas eigenlijk alleen een tekening ik geloof niet dat er een echt schilderij van bestaat, misschien heeft hij nooit de tijd gekregen om deze af te maken, lichtenstein stierf best jong
![]()
[ afbeelding ]
en ik heb er dit van gemaakt..........
[ afbeelding ]
snap je, het is net als met koken, een beetje van maggie........ en een beetje van mezelf.......
Dat laatste kan ik helemaal begrijpen, en ik kan dan ook hele nachten doorgaan, en niet kunnen slapen door de adrenaline. Schilderen is fantastisch.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:39 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
tuurlijk ga ik steeds moeilijker werken aan, de ''war'' serie was ook een behoorlijke uitdaging, ik vond ze prachtig, maar moeilijk, veel details, zitten héél veel uren in, ontelbaar gewoon maar wilde perse kijken of ik het kon, heb er ook lang plezier van gehad, maar zoals ik al eerder zei er zijn nog veel meer afbeeldingen van lichtenstein die ik wil schilderen, en daar is niet alleen ruimte aan de wand voor nodig, maar ook weer
geld voor nieuwe doeken, verf en kwasten, het is best een dure hobby, blijven weggeven aan familie en vriendjes is gewoon geen doen, en vragen of ze het willen kopen, ga ik écht niet doen, als ik iets voor een broer of zus of vriendin maak is het als kado, en ja ik wil gewoon blijven schilderen en hopenlijk leer ik er ieder keer weer meer bij en geloof me ik ben zo perfectionistisch als de pest, ben niet gauw tevreden,
de strakke lijnen krijg je trouwns alleen door ''marterharen'' kwastjes te gebruiken, die zijn duur, maar echt het best, krijg je het mooiste resultaat ee, verder moet je natuurlijk wel een ''vaste'' hand hebben en niet gaan schilderen als je moe bent ofzo, je moet je echt helemaal volledig concentreren en focussen op het schilderij, is wel lekker hoor, als je zorgen hebt vergeet je ze, voor mij is het een perfecte hobby,
kan me er volledig in verliezen, heerlijk .......
nee hoor, vind het erg leuk om hier met je over te ''praten'' en blijf alsjeblieft gewoon eerlijkquote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:56 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik helemaal begrijpen, en ik kan dan ook hele nachten doorgaan, en niet kunnen slapen door de adrenaline. Schilderen is fantastisch.En ook zwaar frustrerend.
Maar .. wat ik verder zei? Toch niet?
Hoe oud ben je eigenlijk?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:03 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
nee hoor, vind het erg leuk om hier met je over te ''praten'' en blijf alsjeblieft gewoon eerlijk
iedereen heeft zijn eigen smaak en mening en dat mag en dat moet ook zo
dit is na lang zoeken denk ik mijn stijl van schilderen geworden, maar in de loop der jaren kan er nog heel wat veranderen natuurlijk, je groeit gewoon verder, zoals ik al zei, het begon ermee dat ik de plaatjes in mijn kleurboek ging natekenen i.p.v. inkleurentja en dan ben je pas 6 jaar, en nu ben ik op dit punt, misschien ben ik over 5 jaar wel weer heel anders bezig, je weet nooit, maar in ieder geval deze stijl voelt op dit moment goed, en past bij mij en waar het allemaal toe gaat leiden ach dat zien we wel,
voorlopig houd het me van de straat
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:08 schreef skiczukie het volgende:
[..]Ik dacht 12 ofzo.
Dan was het helemaal knap.
Echt wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:08 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
![]()
![]()
dan was ik een wonderkind
bij wijze van sprekenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Echt wel.Nu begrijp ik inderdaad beter waarom het teveel tijd zou kosten enzo. Ik kwam op zo'n jonge leeftijd (extreem) omdat je zei 'het houdt me van de straat'.
ah oké excusesquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:50 schreef DaMart het volgende:
Ik heb eventje een beetje opgeruimd. Zou je de verkoop van de schilderijen in V&A kunnen houden, alsjeblieft?
dank je , dank jequote:Op zaterdag 24 mei 2008 14:00 schreef on_air het volgende:
Wat waanzinnig tof. RL is toch wel een absolute favoriet van me.
<-- zie avater.
Zelf heb ik deze in huis:
[ afbeelding ]
Mijn all time must have as big as possible is Drowning:
[ afbeelding ]
Heb zelfs dekbedset met RL print.
Ik vind dat je geweldige reproducties maakt! Echt waanzinnig, om te zien en om te kunnen lijkt me ook gaaf.
Je Disney's zijn ook helemaal top. Tinkerbell zou ik ook wel willen.
Echt leuk dat je dit kunt en doet!
Altijd blond, dat wordt op den duur ook wel eentonig...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 14:25 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
dank je , dank je![]()
wat leuk die eerste heb ik ook geschilderd, ik heb d'r alleen een blondje van gemaakt![]()
[ afbeelding ]
AHA ! dat komt mooi uit want ik woon in amsterdam !quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:29 schreef on_air het volgende:
Albert Cuijp markt, Amsterdam.
Waar heb jij dan het servies vandaan?
Heb trouwens ook kleding met RL prints, maar die ze je tegenwoordig overal.
Drowning, heb je die nooit willen doen, of was je die niet eerder tegengekomen?
zie uitleg in mijn post hierbovenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:50 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Altijd blond, dat wordt op den duur ook wel eentonig...
ah sorry het serviesquote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:29 schreef on_air het volgende:
Albert Cuijp markt, Amsterdam.
Waar heb jij dan het servies vandaan?
Heb trouwens ook kleding met RL prints, maar die ze je tegenwoordig overal.
Drowning, heb je die nooit willen doen, of was je die niet eerder tegengekomen?
o ja even naar beneden scrollen en dan zie je links in beeld op een gegeven moment alles van het pop art servies voorbij komen...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:42 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ah sorry het servies
http://www.kitschulike.com/product_info.php?products_id=509&osCsid=8ac87db2043692ded76c48d0272cb651
de prijzen zijn in engelse pond dus 10 pond is 12,56 euro
zo moet je het rekenen je hebt bekers, expressokopjes en cappucino koppen en coasters (onderzetters)
de expressokopjes zijn piepklein, heb je eigelijk niet veel aan, de cappucino koffiekoppen (of thee)
zijn wel goeie maat, dan heb je nog bekers die grote zitten in een ronde bus, ik heb er dus 4 besteld, en
gebruik de bussen dus als voorraadbussen, koffie - suiker - thee en één extra voor koekjes
de cappucino koppen zitten in een popart kartonnen doos, die kun je natuurlijk voor van alles en nog wat gebruiken.
en ondanks dat er al onderzetters bij de bekers zaten heb ik toch nog een extra setje coasters besteld en die zitten dan weer in een heel leuk blikje, die je ook weer voor van alles kunt gebruiken.
meen je dat nou, dan heb ik zeker de laatste gekocht, ik heb een heleboel tegelijk besteld toen,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:47 schreef Burdie het volgende:
Sold out.
of
Not deliverable outside the UK.
dit is wel vreemd, heb hier echt besteld, dus toen leverde ze wel buiten de UK maar dat was in december 2007quote:
EN....... heb je nog pop art servies besteldquote:
tja, da's ook zo op de orginelequote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:23 schreef SlamD het volgende:
Het enige wat mij stoort zijn eigenlijk de onregelmatig geschreven letters...
die is naar jou onderweg toch?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:48 schreef Jakhals het volgende:
Denk dat hij bedoeld dat de letters onregelmatig zijn qua lijn en grootte, in vergelijking met de orginelen.
Trouwens, heb je ook eentje gemaakt van Lichtensteins 'Conversation'?
[ afbeelding ]
ah dit is een anderequote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:48 schreef Jakhals het volgende:
Denk dat hij bedoeld dat de letters onregelmatig zijn qua lijn en grootte, in vergelijking met de orginelen.
Trouwens, heb je ook eentje gemaakt van Lichtensteins 'Conversation'?
[ afbeelding ]
Mij valt wel op dat de neus van de dame, en de oor van de man geen porum is. De neus moet gewoonweg van het linkse orgineel overgenomen worden, waar de lijn doorgetrokken wordt. Daarna is-ie picobello.
dat heet toch plagiaat?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgens mij kun je het best zelf, waarom beperk je je tot het naschilderen van bestaande afbeeldingen?
Tenminste, ik heb toch goed begrepen dat dat is wat je doet?
dit is het orgineel van die ene die naar jou onderweg isquote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:51 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
die is naar jou onderweg toch?
dat is deze
[ afbeelding ]
die wil ik voor mezelf in het groot maken, maar nee ben er nog niet mee begonnen,
als alles meezit en ik heb nog wat meer verkocht, ga ik weerk lekker doeken enzo kopen, en even denken waar ik alles wil hangen en over de maten en dan ga ik weer beginnen![]()
heb d'r wel zin in !
beter als roy lichtenstein zou Ik ze niet kunnen bedenken hoorquote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:52 schreef Druuna het volgende:
[..]
dat heet toch plagiaat?
Hou k niet zo van, zelf bedenken van nieuwere dingen is leuker
Ook leuk als je 'm keer toevallig in 40x40 hebt.. maar da's nog voorbarigquote:
plagiaat zou zijn als ik hier zou vermelden,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:52 schreef Druuna het volgende:
[..]
dat heet toch plagiaat?
Hou k niet zo van, zelf bedenken van nieuwere dingen is leuker
Even zeiken: als ik het zo vergelijk, dan is z'n wijsvinger op je schilderij nogal vreemd. Rechthoekig, ook mist de nagel finesse, soort glans. En z'n pak komt in donkerblauw toch beter uit. Maar dat zijn details..quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:54 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
dit is het orgineel van die ene die naar jou onderweg is
[ afbeelding ]
nee die kan niet in het vierkant die moet zeker op 40x50cm of misschien wel (als die maat doek bestaat) op 40x60 cm, anders valt er een groot deel weg namelijk kijk maar eens naar het schilderij van goodmorning darling,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:57 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Ook leuk als je 'm keer toevallig in 40x40 hebt.. maar da's nog voorbarig
Zit nu erover te denken of "In the car" keer in 40x40 kan mét de lijnen, zodat het bij de rest past.
[ afbeelding ]
Maar eerst wacht ik de postbode af...
quote:Op zondag 25 mei 2008 00:02 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Even zeiken: als ik het zo vergelijk, dan is z'n wijsvinger op je schilderij nogal vreemd. Rechthoekig, ook mist de nagel finesse, soort glans. En z'n pak komt in donkerblauw toch beter uit. Maar dat zijn details..
Dus als ik een foto pak van bv Marilyn monroe die ik bijkleur istie van mij?quote:Op zondag 25 mei 2008 00:00 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
plagiaat zou zijn als ik hier zou vermelden,
hé jongens dit zijn échte ROY LICHTENSTEIN schilderijen en er niet bij vermelden dat ik ze zelf geschilderd heb
ook mijn naam staat erop
als ik had gesigneerd met roy lichtenstein dan mag dat ook niet
loop het topic maar even na daar zijn al een paar discussis over geweest, topic is zelfs even op slot geweest totdat het uitgezocht was,
geloof me dit mag......... anders was dit topic op slot namelijk
quote:Op zondag 25 mei 2008 01:00 schreef Druuna het volgende:
[..]
Dus als ik een foto pak van bv Marilyn monroe die ik bijkleur istie van mij?
ok cool!
Dan kan ik dat dus gewoon verkopen?
Gaaf!
Ik vind nog steeds heel veel verschil tussen de originele en jouw versies... De originele lijken op daadwerkelijk 'cartoon'-letters, maar ze lopen wel allemaal horizontaal, hebben de gelijke hoogte en gelijke letters gelijke vormen. Bij de jouwe vind ik het slordiger. En mij verbaast dat aangezien je de rest van de lijnen wel strak hebt overgenomen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:39 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
tja, da's ook zo op de orginele
[...]
Dus ja ik vond en vind dat dus juist wel weer wat hebben en heb me er juist expres zoveel mogelijk aan gehouden
maar........ er zijn ook genoeg doeken zonder tekst gelukkkig
Als je hem in zijn geheel natekent of naschildert is die reproductie van jou, en mag je die verkopen mits je erbij vermeldt dat het niet het origineel isquote:Op zondag 25 mei 2008 01:00 schreef Druuna het volgende:
[..]
Dus als ik een foto pak van bv Marilyn monroe die ik bijkleur istie van mij?
ok cool!
Dan kan ik dat dus gewoon verkopen?
Gaaf!
oké ik ga er aan werkenquote:Op zondag 25 mei 2008 11:32 schreef SlamD het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds heel veel verschil tussen de originele en jouw versies... De originele lijken op daadwerkelijk 'cartoon'-letters, maar ze lopen wel allemaal horizontaal, hebben de gelijke hoogte en gelijke letters gelijke vormen. Bij de jouwe vind ik het slordiger. En mij verbaast dat aangezien je de rest van de lijnen wel strak hebt overgenomen.
Als jij het even goed vind als bij de originelen, dan ligt het misschien aan de foto's. Maar zoals ik het nu zie, vind ik het afleiden.
quote:Op zondag 25 mei 2008 16:03 schreef Litso het volgende:
Ik vind ze eigenlijk juist leuker dan de originelen, juist omdat het wat meer strip-achtig is zo
Penselen.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:35 schreef Litso het volgende:
Ik sta ondertussen echt te popelen om morgen naar de winkel te gaan en de benodigde attributen te halen.
Ik heb nog nooit geschilderd, dus nog iets wat ik echt moet weten?
Acrylverf, paar canvassen, een ezel heb ik iig nodig. Uiteraard laat ik me inlichten in de winkel, maar wat kan je me aanraden?
Uh, jaquote:
Dat hou ik even in mijn achterhoofd, thxquote:Op zondag 25 mei 2008 17:41 schreef skiczukie het volgende:
Ik zou trouwens niet meteen een ezel kopen, een beetje goede en stevige ezel is niet goedkoop. En misschien vind je het eens leuk om te doen, dus ga even kijken bij de V&D ofzo voor een tafel'ezeltje'.
mijn raad; koop geen ezelquote:Op zondag 25 mei 2008 17:35 schreef Litso het volgende:
Ik sta ondertussen echt te popelen om morgen naar de winkel te gaan en de benodigde attributen te halen.
Ik heb nog nooit geschilderd, dus nog iets wat ik echt moet weten?
Acrylverf, paar canvassen, een ezel heb ik iig nodig. Uiteraard laat ik me inlichten in de winkel, maar wat kan je me aanraden?
het is allemaal héél persoonlijk, iedereen moet zijn eigen manier vinden, dat kost even tijd, en als je gevonden hebt was je het beste bevalt, nou dan kan je pas echt lekker beginne,quote:Op maandag 26 mei 2008 00:17 schreef skiczukie het volgende:
Een beetje goede ezel kun je gewoon zo instellen dat je prima met een kruk voor je doek kunt zitten. Je hoeft dus niet te staan. Niet voorgepepareerde doeken kun je natuurlijk prima zelf prepareren. En het is ook zo dat Amsterdam inderdaad niet echt de beste kwaliteit, dus dan heb je inderdaad meer verf nodig om het te laten dekken.
Het heeft trouwens wel een tijdje geduurd voordat Lichtenstein van het schilderen kon leven. daarom was hij eerst ook leraar ernaast.
Ik zou ook niet aan olieverf beginnen. Het is duur, droogt niet snel, hoewel je dat droogproces wel kan versnellen en ook nog eens verlangzamen door de verf te mengen met retarder.
Succes inderdaad.
ja klopt wel ik heb het ook geprobeert om te gaan zitten voor het doek toen hij op een ezel stond, maarquote:Op maandag 26 mei 2008 00:17 schreef skiczukie het volgende:
Een beetje goede ezel kun je gewoon zo instellen dat je prima met een kruk voor je doek kunt zitten. Je hoeft dus niet te staan. Niet voorgepepareerde doeken kun je natuurlijk prima zelf prepareren. En het is ook zo dat Amsterdam inderdaad niet echt de beste kwaliteit, dus dan heb je inderdaad meer verf nodig om het te laten dekken.
Het heeft trouwens wel een tijdje geduurd voordat Lichtenstein van het schilderen kon leven. daarom was hij eerst ook leraar ernaast.
Ik zou ook niet aan olieverf beginnen. Het is duur, droogt niet snel, hoewel je dat droogproces wel kan versnellen en ook nog eens verlangzamen door de verf te mengen met retarder.
Succes inderdaad.
Het is hier geen slowchat hequote:Op maandag 26 mei 2008 06:03 schreef fanvanheteersteuur het volgende:![]()
ben al weer wakker, ben ik de enige? of zijn er nog meer wakker
Waarom tubes?? Amsterdam verkoopt ook dezelfde verf in potten van 500 en 1000mL, dat is een stuk voordeligerquote:Op zondag 25 mei 2008 23:45 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
ik gebruik zelf tube's van het merk amsterdam (is niet de goedkoopste maar ook niet de duurste, zit ongeveer in het midden ), en voor de huidskleur potjes acrylverf, hobbyverf,
Hmm, eigenlijk zijn de orgineler meer stripachteriger omdat daar de druktechniek te zien is (de gekleurde punten)quote:Op zondag 25 mei 2008 16:03 schreef Litso het volgende:
Ik vind ze eigenlijk juist leuker dan de originelen, juist omdat het wat meer strip-achtig is zo
Vooral bij je laatste 2 voorbeelden is goed te zien dat jouw letters veel minder strak zijn dan de orginele. Dat hoeft natuurlijk geen enkel probleem te zijn, maar als je zelf zegd dat je probeert zoveel mogelijk het orgineel te benaderen dan is het toch opvallend. Net of je daar je concentratie verliest. En da's dan wel een beetje jammer t.o.v. de rest van je schilderijquote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:39 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
tja, da's ook zo op de orginele
[ afbeelding ]
en dit is dan die van mij
[ afbeelding ]
nog een paar voorbeelden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en deze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus ja ik vond en vind dat dus juist wel weer wat hebben en heb me er juist expres zoveel mogelijk aan gehouden
ik zie net je onderschrift, schilder je zelf ook, bij gallerie zie ik geen schilderijen staanquote:
deze heb jij geschilderd?quote:Op maandag 26 mei 2008 08:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zeker met het formaat doek waar jij op werkt zou ik potten kopen hoor
Als je op 'schilderen met AR' in m'n onderschrift klikt moet het gewoon werken hoor
quote:Op maandag 26 mei 2008 09:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Alles wat op die site staat heb ik gemaakt idd
Over een maand studeer ik af aan de kunstacademie en dan wil ik uiteraard exposeren en verkopen. Nu ben ik daar nog niet zo heel erg mee bezig
ah, okequote:Op maandag 26 mei 2008 10:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, ik heb geen enkele les in schildertechniek gehad hoor (helaas). Wat dat betreft is de ouderwetste kunstacademie wel een gemis. In België schijnen ze dat nog wel toe doe, en ik meen die in Groningen ook wel meer... Maar dat weet Skiczukie misschien beter
Ik gebruik gewoon Acrylverf van de bouwmarkt, en ik schilder op mdf
ja, klopt, tenminste een beetje....... niet helemaal,quote:Op maandag 26 mei 2008 15:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
De schilderijen van de laatste paar jaar zijn allemaal op mdf of hout geschildert, daarvoor nog enkele op (kranten)papier, maar die staan geloof ik niet meer op m'n site.
Ik zelf hou niet van schilderen op doek vanwege de regelmatige structuur van het doek. En het formaat en/of de formaatverhouding staat vast. Als je zelf je eigen doek opspand heb je dat natuurlijk niet. Maar teneerste kost dat veel meer geld, en ook nog eens meer tijd.
Daarom ben ik op mdf gaan schilderen zodat ik het formaat altijd aan kan passen aan de compositie, ipv andersom.
Maar ik bedenk me nu net dat jij andere schilderijen naschildert, dus de keuze van compositie en formaatverhouding is al voor je gemaakt
De eerste is een filmpje (ik heb de afgelopen jaren een paar filmpjes gemaakt. De laatste keer dat ik een filmpje gemaakt heb is wel weer anderhalf jaar geleden trouwens. Maar msischien ga ik het weer eens doen in de toekomst.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:59 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
ah en nog een vraagje
zijn dit nou schilderijen of foto's?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bij deze kun je wel duidelijk zien dat het een schilderij is
[ afbeelding ]
maar die andere twee lijken wel foto's of zijn dat ook schilderijen?
Je weet wel waarom hij stripfiguren naschilderde?quote:Op maandag 26 mei 2008 15:45 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ja tuurlijk kan ik wel gewoon een beetje uit mijn hoofd tekenen, maar niet goed genoeg vind ikzelf,
hoewel, roy lichtenstein, weer natekende uit stripboeken bijvoorbeeld,
quote:Op maandag 26 mei 2008 17:33 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je weet wel waarom hij stripfiguren naschilderde?
quote:Op maandag 26 mei 2008 17:33 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je weet wel waarom hij stripfiguren naschilderde?
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:30 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wat vind je van deze (als kunstkenner)
[ afbeelding ]
dit is het orgine plaatje dat ik had;
[ afbeelding ]
lichtenstein meets 3 girls
ah, maar jouw mening telt net zo zwaarquote:Op dinsdag 27 mei 2008 06:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
![]()
Ik weet dat je het niet aan mij vroeg, maar toch
Is mooi!!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:30 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wat vind je van deze (als kunstkenner)
[ afbeelding ]
dit is het orgine plaatje dat ik had;
[ afbeelding ]
lichtenstein meets 3 girls
foto'squote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:12 schreef Litso het volgende:
Nou, ik ben gisteren aan het schilderen geweest, maar dat valt nog tegen zeg
Ik heb me wel flink zitten vermaken (met mijn tong uit mijn mond volgens mij)
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:12 schreef Litso het volgende:
Nou, ik ben gisteren aan het schilderen geweest, maar dat valt nog tegen zeg
Ik heb me wel flink zitten vermaken (met mijn tong uit mijn mond volgens mij)
weet ik, heb ik ooit eens gedaan, kwam ik nët een beetje te kortquote:
precies, heb je altijd dezelfde kleuren en da's precies wat ik wilquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
In het geval van striptekeningen werken de standaad kleuren ook goed natuurlijk
tuurlijk lekker een eigen topic !quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:45 schreef Litso het volgende:
Als ik het voor elkaar krijg zet ik wat foto's online. Ik heb gister van het proces een paar kiekjes genomen, en ik hoop zo de eerste laag van mijn eerste schilderwerkje helemaal af te hebben. Ik weet nog niet in hoeverre ik er een tweede laag op gooi, ik was eerst van plan alle randjes fijner af te gaan werken, maar misschien heeft het grove wat ik nu heb ook wel wat
-edit-
zal ik hier even een eigen topicje voor openen? ik vind beide best, fanvanheteerste uur en/of mods, geef maar aan wat jullie vinden
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:39 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben door dit topic zó enthousiast geworden dat ik echt überveel zin heb om verder te gaan met een schilderij, maar ik heb er nu gwoon niet de tijd voor. Ik moet eerst andere dingen afmaken. helaas.
Jaaaaaaa, die heeft ook mooiequote:
zie voor de foto's van ''de hele muur mijn topic [TK] POP ART schilderijenquote:Op donderdag 22 mei 2008 04:02 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
hier komen de foto's de twee piloten zijn allebei dormaat 50x70 cm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het tweeluik whaam ! zijn 2 doeken van 40 x50 cm dus totaal maat schilderij is 1 meter bij 40 cm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
drieluik as i opened fire 3 doeken van 40 x50 cm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
TEX 50X60 CM
[ afbeelding ]
WAR GOODBEY KISS 50 X60 CM
[ afbeelding ]
ALLEMAAL ROY LICHTENSTEIN,
HANDGESCHILDERD, ACRYLVERF OP LINNEN DOEK, ZIJKANTEN MEEGESCHILDERD
Uhmm, wat is je punt van deze post fanvanheteersteuur?? Ik snap het niet geloof ik, het komt op mij nu een beetje over als reclame maken voor je 'war-serie'quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:39 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
schreef fanvanheteersteuur het volgende:[/b]
lieve jongens en meisjes, even voor de duidelijkheid,
ik krijg vele mailtjes over de ''war serie'' maar dan is het meestal dat iemand of de piloot
of het tweeluik of het drieluik of één van de andere wil kopen.
maar deze serie wil ik écht in één keer verkopen en niet onder de 1000 euro
het zijn namelijk 9 doeken en zéker niet de makkelijkste de serie hoort écht bijelkaar
als je er één of twee schilderij ''tussenuit'' haalt is de serie niet meer compleet.
de serie beslaat écht een hele muur van zo'n 4,5 meter ik zal zo wel even wat fotootjes
maken van de muur waar ze nu hangen, dan begrijpen jullie beter wat ik bedoel......
het gaat om deze serie het beste bod tussen de 1000 en 1500 euro neem ik aan.
komen kijken mag altijd! even mailen naar popirmart@gmail.com
[..]
foto's van gehele muur volgen later
[..]
zie voor de foto's van ''de hele muur mijn topic [TK] POP ART schilderijen
nee, is niet echt nodig meer reclame, maar gwoon even voor de duidelijkheid, en sommige mensen mailen vanuit dit topic, en andere weer vanuit het andere, maar ik zal verder het in dit topic niet meer over de verkoop hebben als het je stoortquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmm, wat is je punt van deze post fanvanheteersteuur?? Ik snap het niet geloof ik, het komt op mij nu een beetje over als reclame maken voor je 'war-serie'
En dat lijkt me niet de bedoeling in dit topic
ik zag in mijn andere topic dat de postbode was geweest en dat je dik tevreden bentquote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:57 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Ook leuk als je 'm keer toevallig in 40x40 hebt.. maar da's nog voorbarig
Zit nu erover te denken of "In the car" keer in 40x40 kan mét de lijnen, zodat het bij de rest past.
[ afbeelding ]
Maar eerst wacht ik de postbode af...
quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:38 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
zijn er hier nog meer mensen die pop art schilderen eigenlijk ?
ben wel benieuwd .........
tips of foto's?
lijkt me wel leuk om als er meer mensen schilderen tips en trucs uit te wisselen
en ben natuurlijk benieuwd naar het werk van andere.......
amateur of prof's maakt niet uit......
ik ben trouwens een amateur hoor, dus geen kunstopleiding ......... hélemaal niks
oeh schilder - top - uitblinker klinkt dan wel weer héél coolquote:Op woensdag 28 mei 2008 20:48 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dit topic is echt een schildertopicuitblinker op Fok! Je vergeet wat de doelgroep is.
iedereen mag ook rustig in dit topic discuseren over wat nou wel of niet pop art is hoor.......quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zullen we het 'wat is pop-art' hier buiten laten
Misschien is dat meer iets voor een eigen topic. Maar niet dit topic iig.
Litso wil gewoon lekker schilderen, zonder zich met stromingen of stijlen bezig te houden. En dat lijkt mij prima.
Ik snap dat mensen dat sommige mensen er over vallen als dit popart genoemd wordt, die mensen hebben zelfs een punt wat mij betreft. Maar dat is een discussie opzich, en zou zelfs een eigen topic verdienen
maar inmiddels heb je toch maar 6 blondjes gekochtquote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:50 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Altijd blond, dat wordt op den duur ook wel eentonig...
ik heb vandaag een paar doeken, verf en nieuwe kwastjes gekocht,quote:
ben benieuwdquote:Op zondag 1 juni 2008 01:48 schreef Litso het volgende:
Aan iets begonnen wat ik later wil afmaken, maar nu even aan de kant heb gezet omdat het te hoog gegrepen was. Wel een beginnetje aan een nieuwe gemaakt, maar dat duurt nog wel een paar dagen
Ik heb het ook redelijk druk met school nu, dus het gaat wat langzamer dan de eerste
Volgens mij heeft niemand kritiek gehad op het natekenen hoor. Dat ziet er goed uit.quote:Op zondag 1 juni 2008 02:00 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ben benieuwd![]()
voor de mensen die zoveel kritiek hebben en denken dat ''natekenen' zo makkelijk is moeten maar eens verder kijken er zijn meer mensen die het proberen, kwam deze tegen
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://eefjes.web-log.nl/photos/uncategorized/2008/02/26/kelsartcartoon_kl_vk.jpg&imgrefurl=http://eefjes.web-log.nl/eefjes/index.rdf&h=326&w=297&sz=78&hl=nl&start=154&sig2=hScKnyiS0HNrQiPHbukeAg&um=1&tbnid=urxJ1D6jB9DLGM:&tbnh=118&tbnw=108&ei=FuRBSICDKoXywwH2teHICA&prev=/images%3Fq%3Dcartoon%2Bpolitie%26start%3D144%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN
[ afbeelding ]
dus blijkbaar niet zo makkelijk als het lijkt
vond ik de mijne toch mooier![]()
[ afbeelding ]
dus laat ze maar kletsen, ze moeten het eerst maar zelf gaan proberen toch?
nee..... maar sommige dachten dat het wel héél makkelijk was en dat is nou ook weer niet het geval,quote:Op zondag 1 juni 2008 11:15 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand kritiek gehad op het natekenen hoor. Dat ziet er goed uit.
Ik moet er nadrukkelijk bij vermelden dat 'makkelijk' niet automatisch slecht hoeft te betekenen, maar wat betreft het tot stand komen van beeld zou ik dit wel beschouwen als een van de makkelijkere (en naar mijn mening weinig interessante) manieren. Je ondergaat wel de fysieke handelingen, maar het grootste deel van het creatieve proces is al voor je gedaan. Je maakt werk na van Lichtenstein die op zijn beurt weer werk van comicbook panels namaakte, maar dan in het groot. Het is eigelijk een vorm van creatieve inteelt.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:22 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
nee..... maar sommige dachten dat het wel héél makkelijk was en dat is nou ook weer niet het geval,
tenminste niet als je het echt goed wil doen![]()
kon ik ook gewoon niet laten om dan ook eens een foto te plaatsen van een voorbeeld dat het niet altijd zo goed lukt, Litso kreeg ook al van die commentaren dus vandaar
quote:Op zondag 1 juni 2008 19:57 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Ik moet er nadrukkelijk bij vermelden dat 'makkelijk' niet automatisch slecht hoeft te betekenen, maar wat betreft het tot stand komen van beeld zou ik dit wel beschouwen als een van de makkelijkere (en naar mijn mening weinig interessante) manieren. Je ondergaat wel de fysieke handelingen, maar het grootste deel van het creatieve proces is al voor je gedaan. Je maakt werk na van Lichtenstein die op zijn beurt weer werk van comicbook panels namaakte, maar dan in het groot. Het is eigelijk een vorm van creatieve inteelt.
Naast het feit van het namaken, is dat wat nagemaakt wordt niet echt moeilijk te kopieren, het is een vrij eenvoudige cliche old-school comic stijl, wat zich uitdrukt in bv. weinig nuance in lijnwerk en inkleuring, waardoor een belangrijk deel van het schilder-en teken proces omzeilt kan worden.
o, en voor de duidelijkheid,quote:Op zondag 1 juni 2008 19:57 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Ik moet er nadrukkelijk bij vermelden dat 'makkelijk' niet automatisch slecht hoeft te betekenen, maar wat betreft het tot stand komen van beeld zou ik dit wel beschouwen als een van de makkelijkere (en naar mijn mening weinig interessante) manieren. Je ondergaat wel de fysieke handelingen, maar het grootste deel van het creatieve proces is al voor je gedaan. Je maakt werk na van Lichtenstein die op zijn beurt weer werk van comicbook panels namaakte, maar dan in het groot. Het is eigelijk een vorm van creatieve inteelt.
Naast het feit van het namaken, is dat wat nagemaakt wordt niet echt moeilijk te kopieren, het is een vrij eenvoudige cliche old-school comic stijl, wat zich uitdrukt in bv. weinig nuance in lijnwerk en inkleuring, waardoor een belangrijk deel van het schilder-en teken proces omzeilt kan worden.
hallo Guncta in dit topic kan je hier alles over teruglezen......... ook nog in [TK] POP ART schilderijenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:54 schreef Guncta het volgende:
Even een vraagje die misschien al beantwoord is:
heb je ook (de neiging) om in deze stijl eigen creaties te maken? Ik zag iig creaties voorbij komen die me niet herkenbaar overkwamen.
Zo nee, wat zijn de moeilijkheden waar je tegenaan loopt?
Kan me toch echt niet herinneren dat je ooit bent ingegaag op de vraag waarom je niet zelf een comicboek pakt (net als Liechtenstein), een mooi plaatje (of uitsnede ervan) opzoekt (net als...) en dat uitvergroot op doek (net als...).quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:13 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
hallo Guncta in dit topic kan je hier alles over teruglezen......... ook nog in [TK] POP ART schilderijen
"zucht"quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:06 schreef SlamD het volgende:
[..]
Kan me toch echt niet herinneren dat je ooit bent ingegaag op de vraag waarom je niet zelf een comicboek pakt (net als Liechtenstein), een mooi plaatje (of uitsnede ervan) opzoekt (net als...) en dat uitvergroot op doek (net als...).
Misschien klinkt het te makkelijk, maar zover ik weet tekende Liechtenstein zelf ook (grotendeels) na, en waren zijn composities dus ook niet echt fantasierijk.
eigenlijk wilde ik niet eens meer reageren, ik heb het al zo vaak uitgelegd, maar ik ga het voor jou proberen in Jip en Janneke taal.......quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:06 schreef SlamD het volgende:
[..]
Kan me toch echt niet herinneren dat je ooit bent ingegaag op de vraag waarom je niet zelf een comicboek pakt (net als Liechtenstein), een mooi plaatje (of uitsnede ervan) opzoekt (net als...) en dat uitvergroot op doek (net als...).
Misschien klinkt het te makkelijk, maar zover ik weet tekende Liechtenstein zelf ook (grotendeels) na, en waren zijn composities dus ook niet echt fantasierijk.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 02:26 schreef Manono het volgende:
sorry dat ik het zeg, ze zijn goed geschilderd maar ik vind ze niet zo mooi getekend
ook die letters minder
succes!quote:Op woensdag 4 juni 2008 02:28 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
![]()
ik geloof dat ik melig ga worden nu
Volgens mij heb je de vraag van SlamD niet goed begrepen. Want je voorbeeld is niet zo sterk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 02:22 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
eigenlijk wilde ik niet eens meer reageren, ik heb het al zo vaak uitgelegd, maar ik ga het voor jou proberen in Jip en Janneke taal.......
Als jij gek bent op bijv. Kuifje......
en toevallig kan je goed beeldhouwen, en dit is niet je werk, maar gewoon je hobby.......
Kuifje beelden zijn érg duur, maar je wilt ze wel graag in je huis hebben staan.
Ga je dan zelf een creatie bedenken? Of zou je eerder beeldjes gaan maken van Kuifje?
Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ik neem aan dat je wel eens een diaprojectie gezien hebt. En dan weet je ook dat dia's op dat formaat nog steeds ontzettend veel detail hebben.quote:Op woensdag 4 juni 2008 02:22 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
maar kun jij mij dan uitleggen wat het voordeel er van zou zijn om voor dit soort schilderijen
[ afbeelding ]
met veel details een projector te gebruiken, met een projector kun je toch alleen een hele ruwe schets neerzetten?
nou dat kan ik dus ook wel zonder projector, en voor de rest zal je toch écht nauwkeurig moeten tekenen en daarna ook nog eens proberen er een mooi schilderij van te maken.
quote:Zo ik hoop dat ik het nu een beetje begrijpbaar heb gemaakt voor je![]()
Kan je het misschien nog een keer proberen, maar dan in Dick Bruna-stijl? Simpele korte zinnetjes, simpele plaatjes*.quote:Op woensdag 4 juni 2008 02:22 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
eigenlijk wilde ik niet eens meer reageren, ik heb het al zo vaak uitgelegd, maar ik ga het voor jou proberen in Jip en Janneke taal.......
Jup.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgens mij mogen we alleen maar jubelen van TS.
neeeeee, jullie hoeven niet te jubelen, maar ik krijg steeds opnieuw dezelfde vragen en als ik geen antwoord geef is het dus niet goed, maar als ik wél antwoord geef is het ook niet goed,,,,,,quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgens mij mogen we alleen maar jubelen van TS.
Ik ''copieër Roy Lichtenstein"" en hoe die man aan zijn ideën kwam weet ik, maar ik copiëer hém.quote:Op woensdag 4 juni 2008 05:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de vraag van SlamD niet goed begrepen. Want je voorbeeld is niet zo sterk.
Kuifje is namelijk niet een kopie van iets. Terwijl het werk van RL in principe een kopie is van een stripboek.
SlamD vraagd dus waarom je een kopie van een kopie maakt, en niet een kopie van een stripboek.
Niet zo'n gekke vraag lijkt mij
Ik weet wel dat je zegt niks zelf te kunnen verzinnen. Maar een kopie van een stripboek blijft natekenen
ja ik ben oud genoeg om te weten wat een dia projector is maar een dia projector is maar dat is voor dia'squote:Op woensdag 4 juni 2008 06:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ik neem aan dat je wel eens een diaprojectie gezien hebt. En dan weet je ook dat dia's op dat formaat nog steeds ontzettend veel detail hebben.
Met de moderne middelen kan je een beamer gebruiken.
Ik zeg niet dat je het moet gebruiken, maar het kan wel
[..]
[ afbeelding ]
nu hou ik het echt maar bij ''zucht''quote:Op woensdag 4 juni 2008 06:20 schreef SlamD het volgende:
[..]
Kan je het misschien nog een keer proberen, maar dan in Dick Bruna-stijl? Simpele korte zinnetjes, simpele plaatjes*.
Want laten we het er maar op houden dat ik dom ben en het allemaal gewoon niet zo begrijp.
*Natekenen mag.
Hij heeft vele gezichten gedaan. Van Mao t/m onze eigen Beatrixquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:16 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
na gaan tekenen/schilderen, zouden jullie weer zeggen, hé waarom pak je niet zelf een soepblik
van Unox ofzo...... want warhol maakt een kopie van een soepblik, dus waarom maak je een kopie van een kopie,,,, en zo kun je eindeloos doorgaan..... hij tekende Schilderde Marilyn Monroe op 100 manieren,
waarom bedacht hij niet een eigen ''gezicht'' waarom persé het gezich van Marilyn?
ens. ens..
Het is ook niet erg. Geen enkel probleem zelfs. Maar het is wel de eerste vraag die bij mensen opkomt.quote:en ik weet dus dat Roy Lichtenstein ook natekende, dat weet ik, maar als je in mijn topic terugleest heb ik
echt al vele malen uitgelegd waarom ik RL nateken, gewoon simpel omdat ik het werk van RL mooi vind
ik snap gewoon niet waarom dat nou zo erg is,![]()
Dat is voor dia's iddquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:28 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ja ik ben oud genoeg om te weten wat een dia projector is maar een dia projector is maar dat is voor dia's
toch?
maar zo'n hele dia projetor aanschaffen en foto's maken enzo is toch meer werk dan een schets maken ?quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is voor dia's idd
Heb je nog een oud fototoestel waar fotorolletjes in moeten? Als je nou ipv een fotorolletje een diarolletje koopt (bij de fotohandel nog te koop, niet zo gek duur). Vervolgens maak je een foto (die dus eigenlijk) van het werk van RL dat je wil naschilderen.
Dan laat je het rolletje onwikkelen en een paar dagen later heb je werken van RL op dia
Dan kan je het zo hopla in de diaprojector stoppen, en op je lege doek projecteren
Een beamer is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Achter op je computer zit de steker van je monitor aangesloten. Daarnaast zit meestal nog een aansluiting voor een 2e monitor. Daarop kan je de beamer aansluiten. De beamer richt je op je canvas en hij projecteerd dan precies hetzelfde als wat op je monitor staat. Even een plaatje van RL openen en hopla
Alleen het nadeel van een beamer is de hoge aanschafprijs. Voor dat geld kan je een hoop dia rolletjes kopen en ontwikkelen.
Even een andere UI.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij heeft vele gezichten gedaan. Van Mao t/m onze eigen Beatrix
hier een kleine selectie
[..]
Het is ook niet erg. Geen enkel probleem zelfs. Maar het is wel de eerste vraag die bij mensen opkomt.
Ik zou zeggen, als je 1x een goed en helder antwoord gegeven hebt dan kopieër en plak je die gewoon de volgende keer. Maar ga niet de vraagsteller kleineren. Da's gewoon niet sympathiek, SlamD stelde geen rare vraag ofzo
Veel mensen hebben nog wel een dia projector op zolder staanquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:53 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
maar zo'n hele dia projetor aanschaffen en foto's maken enzo is toch meer werk dan een schets maken ?
Gewoon je projector op je doekje richten. Lijkt me geen probleem toch? En als de afbeelding groter of kleiner moet gewoon de diaprojector dichterbij of verderweg zetten. Heel simpelquote:en hoe projecteer je dan een dia op een doekje van 40x40cm of 60x60cm
UIquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:54 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Even een andere UI.
edit; toch maar niet.![]()
ja dat zei ik al, dat ''jip en janneke taal'' was misschien een beetje flauw, maar in mijn andere topic van schilderijen te koop werden er dus mensen moe van dat ik steeds hetzelfde antwoord gaf,quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is ook niet erg. Geen enkel probleem zelfs. Maar het is wel de eerste vraag die bij mensen opkomt.
Ik zou zeggen, als je 1x een goed en helder antwoord gegeven hebt dan kopieër en plak je die gewoon de volgende keer. Maar ga niet de vraagsteller kleineren. Da's gewoon niet sympathiek, SlamD stelde geen rare vraag ofzo
Maar dan moet je wel op sheets kunnen printen....quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:01 schreef skiczukie het volgende:
Een overhead projector is ook nog een mogelijkheid.
Volgend jaar rond deze tijd als alles goed gaat. Jij?quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel op sheets kunnen printen....
Zeg skiczukie, wanneer studeer jij af aan de kunstacademie??
Deze maandquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:51 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Volgend jaar rond deze tijd als alles goed gaat. Jij?
Succes man. Ik zal even opzoeken wanneer de eindexamen-exposities zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Deze maand
Weet je toevallig wanneer bij jullie de eindexamen-exposities zijn?? Want daar heb ik een mooi (kansloos) topic over geopend: Eindexamenexposities *O*
ik zit even pauze te houden (ben vaak 's nachts aan het schilderen) en lees dit topic nog eens doorquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is voor dia's idd
Heb je nog een oud fototoestel waar fotorolletjes in moeten? Als je nou ipv een fotorolletje een diarolletje koopt (bij de fotohandel nog te koop, niet zo gek duur). Vervolgens maak je een foto (die dus eigenlijk) van het werk van RL dat je wil naschilderen.
Dan laat je het rolletje onwikkelen en een paar dagen later heb je werken van RL op dia
Dan kan je het zo hopla in de diaprojector stoppen, en op je lege doek projecteren
Een beamer is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Achter op je computer zit de steker van je monitor aangesloten. Daarnaast zit meestal nog een aansluiting voor een 2e monitor. Daarop kan je de beamer aansluiten. De beamer richt je op je canvas en hij projecteerd dan precies hetzelfde als wat op je monitor staat. Even een plaatje van RL openen en hopla
Alleen het nadeel van een beamer is de hoge aanschafprijs. Voor dat geld kan je een hoop dia rolletjes kopen en ontwikkelen.
Hoezo is je topic om zeepquote:Op donderdag 5 juni 2008 03:38 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
topic is toch al om zeep geholpen nu, dus ik weet niet of ik nog reactie krijg, maar in ieder geval
dit is niet lullig bedoeld maar na alles nog eens nagelezen te hebben, begrijp ik dus écht niet wat
het voordeel voor mij zou zijn.
owkeee ........ dan heb ik dat zeker verkeerd begrepen.......quote:Op donderdag 5 juni 2008 05:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoezo is je topic om zeepWat een dramatiek
Je wou met dit topic toch juist tips en hints?? Ik geef alleen maar een tip hoe het ook eventueel zou kunnen. Ik zeg helemaal niet dat je het anders moet doen. Als jouw manier je goed bevalt (en zo te zien kan je ook goed zo natekenen) dan is dat toch prima
neequote:Op zondag 8 juni 2008 23:16 schreef rene90 het volgende:
Oke nou hier komt mijn bericht hoor. Liet even op zich wachten omdat ik toch even alles een beetje globaal door wilde lezen.
Maar als ik steeds die schilderijen zie moet ik zeggen dat ik toch aardig interesse begin te krijgen in POPART. Sommige vind ik echt totaal niet mooi en andere echt heerlijk, zoals "meets 3 girls" echt prachtig. Mooi dat je dat sproetje weg hebt gelaten vind ik.
Verders tja, ik ben wel voor iets moois opzoek in mijn kamer, alleen heb een kamer welke, in mijn ogen, totaal niet bij deze felle kleuren past. Ik zag je schilderij op je grijze muur en vond dat blauw niet mooi erbij passen.
Dus ben eigenlijk naar iets opzoek vergelijkbaar met op pagina 2 wat je voor je broer hebt gemaakt. Heb je wellicht nog meer van zulk soort werk of gewoon eens om te laten zien.
op rode muren staan dit soort schilderijen ook mooi......quote:Op zondag 8 juni 2008 23:23 schreef rene90 het volgende:
Ja opzich woon nog bij me ouders, en zal wel even fototjes posten is makkelijker moment
ah joh, op die kleur staan ze wel hoor, is bijn wit zo te zienquote:Op zondag 8 juni 2008 23:27 schreef rene90 het volgende:
Muur 1 loopt in een punt, met in het midden een kledingkast omdat het ergens anders nergens past. De muur is niet wit, niet extreem grijs maar NET van wit af richting grijs toe:
[ afbeelding ]
Muur 2 is wit, behang met een lichte korrel erin. Heb aan die kant van de muur links mijn bureau, rechts tv, en me 240 liter aquarium. En op de deur luis royo
![]()
[ afbeelding ]
doe ik !quote:Op zondag 8 juni 2008 23:34 schreef rene90 het volgende:
Haha, zie niks in je topic staan wat mij meteen aanspreekt, wat die 3 dames wel deden bijvoorbeeld jammer dat deze al weg zijn, plus dat het voor mij als 18 jarige student best veel geld is 200 euries in 1 keer haha. Maar ik ga het zeker volgen en jij blijft vast ook nog wel stug doorverfen? En als je iets hebt met wat meer grijs/wit tinten beetje in de lijn van die van je broer, mag je een PMetje sturen
quote:Op zondag 8 juni 2008 23:39 schreef rene90 het volgende:
Of als je nog eens een kopie maakt van "meet 3 girls" !
ha, ha nee hoor gewoon een driekamer woning, maar sommige schilderijen zijn gewoon even opgehangen om een foto van te maken, die stonden al achter het gordijn opgeborgenquote:Op zondag 8 juni 2008 23:58 schreef rene90 het volgende:
Maar heb je in je huis een hele galerie of iets, want ik zie allemaal gekleurde muren echt. Je hebt hele wandelgangen? Misschien paar overzichtsfoto's leuk?
Met dus het vriendelijke verzoek om aan- en verkoop en individuele opdrachten via V&A of PM af te handelen en niet hierquote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:03 schreef DaMart het volgende:
Voor de duidelijkheid: één verkooptopic is genoeg, en daar leent V&A zich uitstekend voor. Dus laten we ons hier concentreren op de artistieke kant van je schilderkunsten, ipv de commerciële.
quote:Op maandag 9 juni 2008 00:14 schreef DaMart het volgende:
Ook hier even in de herhaling:
[..]
Met dus het vriendelijke verzoek om aan- en verkoop en individuele opdrachten via V&A of PM af te handelen en niet hier.
quote:Op maandag 9 juni 2008 00:11 schreef rene90 het volgende:
Haha leuk om te lezen allemaal.
Nou ik gaat slapen en hou je topics goed in de gaten
hoi renequote:Op maandag 9 juni 2008 10:02 schreef rene90 het volgende:
Ben ik weer met nog even een kort vraagje. Hoelang doe je ongeveer over een schilderij, zeg "meet 3 girls" hoelang ben je daar nou mee bezig?
ik heb je een PM'tje gestuurdquote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:00 schreef rene90 het volgende:
Heb geen vragen meer, jij nog iets leuks te vertellen over POP ART ?
man, man, man druk druk druk, maar mijn eerste wens is een aantal doeken die ik al heb in het groot makenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:04 schreef rene90 het volgende:
Ooh ja: ben je aan nieuwe schilderijen bezig, zo ja welke.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:58 schreef skiczukie het volgende:
Misschien een idee voor je .. combineer twee Lichtenstein's. Bijvoorbeeld die Revolver en een blondje.Heb je twee in een, en een eigen draai eraan.
quote:Op zondag 15 juni 2008 00:00 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal geen slecht idee.
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Zou best wel erg tof kunnen worden.
quote:Op zondag 15 juni 2008 00:06 schreef skiczukie het volgende:
[..]
De compositie zou wat anders moeten worden en het moet een vrouwenhand worden, maar ik denk toch dat je wel een beetje een idee kunt maken?De betekenis van het beeld wordt meteen compleet anders en je gebruikt er twee Lichtenstein's voor. Breaktrough.
quote:
quote:
quote:Op zondag 15 juni 2008 00:16 schreef skiczukie het volgende:
Nog een idee, de revolver scherp, en de persoon die hem dan naar je richt onscherp, maar wel herkenbaar als een Lichtenstein.Wordt het nog een schilderij met een soort van realistisch tintje.
Ik vind het geniaal.
quote:Op zondag 15 juni 2008 00:20 schreef skiczukie het volgende:
Als jij het niet doet, ga ik het zelf wel proberen, met behulp van een beamer.
quote:Op zondag 15 juni 2008 00:26 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik kan er wel eentje van school lenen.Verf heb ik nog zat, en ik heb nog wel wat doeken staan die ik wil overschilderen.
quote:Op zondag 15 juni 2008 00:32 schreef skiczukie het volgende:
Maar ik zie wel mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat zo'n vliegtuig uit de War-serie in het andere doek een blondje kapot schiet ofzo.
quote:Op zondag 15 juni 2008 00:28 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zou kunnen, morgen misschien. Nu geen zin meer in na een ladinkje bier.
quote:Op zondag 15 juni 2008 00:53 schreef skiczukie het volgende:
Nou, ik kan niet zo goed schilderen, maar ik vind het idee wel tof.
ik vind het ook een héél tof idee, best ingewikkeld, maar probeer het gewoon......quote:Op zondag 15 juni 2008 00:54 schreef skiczukie het volgende:
Of hoe vet zou het zijn om Warhol en Lichtenstein te combineren in één schilderij. Huilend blondje om Campbell Tomatosoup.
Ik had alleen maar leuke ideeën hoor, voordat ik daarmee zou willlen gaan prutsen is na mijn diploma enzo (nog een jaar). Ik ben geen schilder, maar dat wist je al.quote:Op zondag 15 juni 2008 00:33 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
waar we wachten op de schilderkunst van
skiczukie
nou......... niet terugkrabbelen ik ben toch ook geen schilderquote:Op zondag 15 juni 2008 01:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik had alleen maar leuke ideeën hoor, voordat ik daarmee zou willlen gaan prutsen is na mijn diploma enzo (nog een jaar). Ik ben geen schilder, maar dat wist je al.
quote:Op zondag 15 juni 2008 01:06 schreef rene90 het volgende:
[..]
Morgen ochtend weer, 70 minuten duurloop
Ik krabbel niet terug. Ik ben geen schilder, en daar heeft ook nooit mijn grootste intersse gelegen. Ik vind het leuk om te doen, maar ik wil eerst mijn diploma Media Vormgeving in handen hebben voordat ik weer met verf ga prutsen. Het was ook meer voor jou, deze ideeën.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:05 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
nou......... niet terugkrabbelen ik ben toch ook geen schilder
oké toch jammer was leuk geweest met al die inspiratie van je als ik je zover had gekregen om ookquote:Op zondag 15 juni 2008 01:08 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik krabbel niet terug. Ik ben geen schilder, en daar heeft ook nooit mijn grootste intersse gelegen. Ik vind het leuk om te doen, maar ik wil eerst mijn diploma Media Vormgeving in handen hebben voordat ik weer met verf ga prutsen. Het was ook meer voor jou, deze ideeën.
quote:Op zondag 8 juni 2008 23:27 schreef rene90 het volgende:
Muur 1 loopt in een punt, met in het midden een kledingkast omdat het ergens anders nergens past. De muur is niet wit, niet extreem grijs maar NET van wit af richting grijs toe:
[ afbeelding ]
Muur 2 is wit, behang met een lichte korrel erin. Heb aan die kant van de muur links mijn bureau, rechts tv, en me 240 liter aquarium. En op de deur luis royo
![]()
[ afbeelding ]
komt goedquote:Op zondag 15 juni 2008 01:14 schreef rene90 het volgende:
Ja zoals ik het nu zie springt het er wel uit inderdaad. Ach ik wacht nog even af of irma weer met wat leuks komt. Dan weet ze mij te vinden dus dat komt goed. Staat leuk dat blondje.
jakhals als je dit leest plaats even een linkje.....quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:34 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Heb wel gekeken, en een schilderij van hem kostte 31.000 dollar.
je weet wel wat 31,000 dollar is he?quote:Op zondag 15 juni 2008 17:56 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
jakhals als je dit leest plaats even een linkje.....
ikzelf heb nog steeds geen link kunnen vinden met google wat nou een écht schilderij kost
31.000 dollar lijkt me niet eens zo gek veel is het geen zeefdruk?
quote:Op zondag 15 juni 2008 17:57 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
je weet wel wat 31,000 dollar is he?
heb je nog gekeken op marktplaats naar zeefdrukken enzo van Herman Broodquote:Op zondag 15 juni 2008 17:57 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
je weet wel wat 31,000 dollar is he?
wat houdt dat eigenlijk in Media Vormgeving?quote:Op zondag 15 juni 2008 01:08 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik krabbel niet terug. Ik ben geen schilder, en daar heeft ook nooit mijn grootste intersse gelegen. Ik vind het leuk om te doen, maar ik wil eerst mijn diploma Media Vormgeving in handen hebben voordat ik weer met verf ga prutsen. Het was ook meer voor jou, deze ideeën.
Bedankt, ik zoek af en toe mijn lijstje wat ik in mijn hoofd heb af qua zoektermen voor marktplaats ebay etc.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:23 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
heb je nog gekeken op marktplaats naar zeefdrukken enzo van Herman Brood
er staan er wel een paar mooie (redelijk betaalbare op) je moet kijken bij
antiek ; Antiek en Kunst > Kunst | Litho's en Zeefdrukken
en dan herman brood intikken bij zoeken dan kom je dit soort dingen tegen....
http://link.marktplaats.nl/175487513
http://link.marktplaats.nl/175322704
heb je nog iets gevonden op markplaats qua zeefdrukken van herman brood ofzo en iets gekocht?quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:15 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
Bedankt, ik zoek af en toe mijn lijstje wat ik in mijn hoofd heb af qua zoektermen voor marktplaats ebay etc.is niet alleen herman brood maar ook hele andere zaken zoals parker pennen
of munten, of tja vanalles zoek ik op marktplaats.
Maar toch leuk dat je mee zocht
o ja en heb je dit filmpje al eens gezien van Herman Brood een echte liefhebber moet dit filmpje even zienquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:15 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
Bedankt, ik zoek af en toe mijn lijstje wat ik in mijn hoofd heb af qua zoektermen voor marktplaats ebay etc.is niet alleen herman brood maar ook hele andere zaken zoals parker pennen
of munten, of tja vanalles zoek ik op marktplaats.
Maar toch leuk dat je mee zocht
hier kun je vast alles in vinden http://forum.fok.nl/rde/faq/manual_postenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:05 schreef zienhorenzwijgen het volgende:
Hallo allemaal, ben hier nog niet zo goed in dus kijk even wat er allemaal gebeurd. Heb gisteren gereageerd op de andere topic en wil nu een plaatje uploaden maar het is steeds te groot.
Probeer straks nog wel een keertje.
bedanktquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:49 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
o ja en heb je dit filmpje al eens gezien van Herman Brood een echte liefhebber moet dit filmpje even zien
geen idee wat je bedoeld maar stuur maar?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:44 schreef zienhorenzwijgen het volgende:
Ik zag net je schilderijen op Marktplaats staan, mooie serie.
Ik heb mijn weg op Fok nog niet gevonden.Ben niet zo'n computerheld.Het gaat niet zoals het moet maar er is hulp onderweg dus heb nog even geduld met mij.Het schijnt zo te zijn dat je plaatjes niet meteen kunt plaatsen maar op moet halen via een ander http adres, toch? Ik kan je Bettie Boop wel via mail sturen, lijkt je dat wat?
Groetjes zienhorenzwijgen.
graag gedaanquote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:34 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
bedanktnog niet eerder gezien. ben hem nu wel aan het kijken.
quote:Op zondag 29 juni 2008 00:45 schreef Bleekmiddel het volgende:
na het zien van het filmpje weer even een mailpoging gedaan voor een eventuele nieuwe aankoop van een brood.
Niet meer doen he![]()
Kunst blijft echt te gek.
is dat zo?quote:Op zondag 29 juni 2008 01:42 schreef Bleekmiddel het volgende:
tja kleuren denk ik wel dat het er bij past. uit het filmpje ook interressant wat ik dan terug lees in jouw werken. Jij mengt ook geen kleuren herman brood mengt zijn kleuren ook niet behalve om iets een lichtere kleur te geven. vond ik wel erg grappig
klinkt als een héél goed planquote:Op zondag 29 juni 2008 01:52 schreef Bleekmiddel het volgende:
over het aanschaffen heb ik wel een soort van plan hoor. maar dat had ik al via de pm gezegt
. straks lekker eigen woonkamer genoeg gespaard en dan als kado voor mijn eigen place een echte herman brood en dan de zeefdrukken in de slaapkamer/ het kantoor ofzo.
quote:Op zondag 29 juni 2008 02:13 schreef rene90 het volgende:
Weer aan het schilderen, ben je al met dat grote doek begonnen met die vrouw met die klok?
quote:Op zondag 29 juni 2008 02:13 schreef rene90 het volgende:
Weer aan het schilderen, ben je al met dat grote doek begonnen met die vrouw met die klok?
quote:Op zondag 29 juni 2008 02:25 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ik stel het steeds uit, ben nu met een kleintje bezig, verjaardagskadootje......
30x70 cmquote:Op zondag 29 juni 2008 22:45 schreef rene90 het volgende:
Ziet er leuk uit die onderste, welk formaat is het?
poe.... daar vraag je me wat heb de uren niet echt bijgehouden, ik had hem al een tijdje staan dat doek, getekend en wel, was eigenlijk bedoeld voor mijn neefie die geslaagd was voor zijn (auto) rijbewijs, maar eh..... tja om de één of andere reden kwam het er niet van, en om nou na twee maanden met dat ding aan te komen vond ik ook een beetje stom,quote:Op maandag 30 juni 2008 06:58 schreef rene90 het volgende:
[..]
Haha inderdaad, en hoe snel heb je deze gemaakt?
ja ik ben een makkie wat dat betreftquote:Op maandag 30 juni 2008 20:16 schreef rene90 het volgende:
Oke haha bedankt voor je uitgebreide antwoord. En dat is juist wel tof aan je dat je afdwaalt haha, zo kom ik vaak dingen te weten die ik eigenlijk niet vroeg wat ik wel leuk vind om te weten
Je hebt je avator veranderdquote:Op zondag 15 juni 2008 01:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik had alleen maar leuke ideeën hoor, voordat ik daarmee zou willlen gaan prutsen is na mijn diploma enzo (nog een jaar). Ik ben geen schilder, maar dat wist je al.
pastelkleuren zijn niet felquote:
hij is wel mooier geworden datn die andere hé, beter van vorm....... mond en kin bijv.quote:
ja, is 't mondje scheef? Ik ga er vanavond nog eens goed voor zittenquote:Op donderdag 3 juli 2008 07:53 schreef rene90 het volgende:
pastelkleuren dandat zacht blauwe geeft een beetje rust vind ik.
En hij is wel mooier dan die zwarte schoonheid ja, alleen heb het idee dat de mond een klein tikje scheef staan? (ja ik ben een kriticus) Misschien is het ook leuk als je haar topje eens een andere kleur geeft, is meteen een heel ander gezicht denk ik.
Lijkt een beetje zo, vergeleken met de horizontale lijn van de neus, en als je de horizontale lijn van de mond pakt lijkt het een beetje scheef, maar het is nog vroeg hequote:Op donderdag 3 juli 2008 08:01 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ja, is 't mondje scheef? Ik ga er vanavond nog eens goed voor zitten![]()
topje een andere kleur? mmmmmm, ik zal er eens over brainstormen
is wel leuk om zo te experimenteren
ja dat zal heel moeilijk worden, en misschien ook niet slim als ik beter nadenk (voor mij is het ook nog vroegquote:Op donderdag 3 juli 2008 08:11 schreef rene90 het volgende:
[..]
Lijkt een beetje zo, vergeleken met de horizontale lijn van de neus, en als je de horizontale lijn van de mond pakt lijkt het een beetje scheef, maar het is nog vroeg he
Maar kan je nu nog dat topje een andere kleur geven als je dat zou willen dan? Aangezien zwart toch een overheersende kleur is uiteraard.
Ik ga zeker vanavond weer kijken, elke avond zit ik er welquote:Op donderdag 3 juli 2008 08:18 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ja dat zal heel moeilijk worden, en misschien ook niet slim als ik beter nadenk (voor mij is het ook nog vroeg)
want dan zouden er zoveel lagen overheen moeten van een andere kleur dan zou dat niet mooi worden denk ik , dan krijgt je een soort van plakaat aan verf erop![]()
maar goed in principe vind ik het zwarte topje ook wel weer sexy![]()
ah ik zie het vanavond wel, ik post wel een fotootje, na de eerste laag, als ik tevreden ben over mijn kleurkeuze misschien wel een fotootje na de tweede laag dan is het ook beter te zien.
dus vanavond even kijken oké ?
tot nu toe ziet ie er zo uit, ik zit tussendoor wel hier steeds op fok omdat die verf tussendoor moet drogen,quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:25 schreef rene90 het volgende:
Nu ga ik me bed in, ik zie het morgen wel![]()
quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:21 schreef Bleekmiddel het volgende:
@fvheu
ik heb weer gemailt voor een brood. stoute ik. nu maar hopen dat het lukt:D:D
ik heb je commentaar maar even verhuisd naar dit topic, het andere topic is bedoeld om een paar schilderijtjes te verkopen die ik over heb. lees het topic maar even na........quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:28 schreef Sport_Life het volgende:
Kwam laatst in een studentenhuis(je) ook zo'n soort schilderij tegen, of zijn er meer handelaren die deze dingen namaken? Ik ben niet zo artistiek aangelegd, dus geen idee of dat ook van Lichtenstein was, maar het lijkt er wel veel op!
* Sport_Life gaat morgen naar de V&D om verf en een doek te halen
suprise schilderijtje is klaar !quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:25 schreef rene90 het volgende:
Nu ga ik me bed in, ik zie het morgen wel![]()
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 06:51 schreef rene90 het volgende:
Haha hele nacht doorgewerkt pff, ik lag lekker te slapen.
Ik vind het schilderijtje wel mooi geworden, mooier dan de zwarte schoonheid inieder geval
nu pas ?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:28 schreef Sport_Life het volgende:
nu is je nickname ook gelijk een stuk duidelijker.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:40 schreef Sport_Life het volgende:
ja ik heb lange tijd gedacht dat het over mij ging
dacht ik alquote:
zit ik nog even rustig al die posten na te lezen, zie ik jou er ineens tussenstaatquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
De mond is ok hoor, niks aan doen
als ik moet gokken denk ik (vanwege je website ook waar ik wat je werk gezien heb)quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:22 schreef Guppyfriend het volgende:
voor de schilderijenliefhebbers:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
is gebeurdquote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:36 schreef Manono het volgende:
Ja fanvanheteersteuur, open je een deel 2? Kan je een link er naar toe op de laatste pagina van dit topic zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |