quote:Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws.
Verrek.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
HIHIHIHI er zitten twee gele kikkers in OP!
Daar keek ik naar toen ik klein was. Die regenboog aan het begin staat in m'n geheugen gegrift, net als de helicopters aan het begin van M*A*S*H.quote:
Raar alfabet.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:11 schreef Picchia het volgende:
Ik kan wel raden waar die D voor staat. Maar ik laat het in het midden.
Cultuurbarbaar!quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
Wie in Dominique's naam is Bobbie?
Nee, laat maar.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
Wie in Dominique's naam is Bobbie?
Vreet je moeder op.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
HONGER!
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:10 schreef PJORourke het volgende:
Bobbie is voor Kuifje wat Aisha was voor de "profeet"...
OK, OK< rustig aan, Kuifje heeft liever Haddock.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Kuifje neukt zijn Bobbie niet op een leeftijd dat die nog niet zindelijk is. En daarna ook niet.
Dat zou kunnen, zo'n kuifje zegt wel wat natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
OK, OK< rustig aan, Kuifje heeft liever Haddock.
Ik sta niet in voor z'n lichamelijke integriteit.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:19 schreef Nautilus het volgende:
Bobbie is volledig integer. Laat hem er buiten.
Daar verbaasde ik me ook over toen ik het hoorde op de radio. Wat is dat voor justitieel apparaat?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Justitie had 3 jaar nodig om nekschot te vinden.![]()
En DAT moet dit land tegen terrorisme beschermen?![]()
Het is om die reden dan ook lariekoek. Ballin probeert zich hier uit te ouwehoeren.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar verbaasde ik me ook over toen ik het hoorde op de radio. Wat is dat voor justitieel apparaat?
Tijd voor iets jongers...quote:
Wat doe jequote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:01 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Nikki_Cox
Oude foto:
[ afbeelding ]
MILF.....
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:01 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Nikki_Cox
Oude foto:
[ afbeelding ]
MILF.....
Haahaha... wie is dat?quote:
Is dat een nieuwe veronderstelling, of heb je echt alles gelezen?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:
Dat Gregorius topic komen ook echt weer de grootste kneuzen van fok op af.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe de rechter hiermee omgaat. Het is gewoon vrijheid van meningsuiting. Tekst en wat lijntjes op papier. Hoe schokkendquote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is om die reden dan ook lariekoek. Ballin probeert zich hier uit te ouwehoeren.
Laat een rechter maar bepalen hoe het zit. Benieuwd of dat een precedent gaat scheppen.
De tijd van underground is weer aangebroken!
poep en vliegen en zoquote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:
Ga eens vrouwen onderdrukken.quote:
Gefrustreerde vrijdagmiddag zeik.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:
Zijn kamer ziet er nog vrij stijlvol uit. Mooi contrast tot z'n tekeningen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:01 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vraag me wel af welke persoon achter Gregorius Nekschot schuilgaat. Zou het een bekend iemand zijn? Spannend.
Zou het Hans Teeuwen zijnquote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:53 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Zijn kamer ziet er nog vrij stijlvol uit. Mooi contrast tot z'n tekeningen.
[ afbeelding ]
Nee, dat denk ik niet. Als je dat interview bekijkt, zie je een jongen met kort haar en een petje. Die dikke nekmat van Teeuwen is normaal gesproken niet te missen, maar hier zie ik hem niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zou het Hans Teeuwen zijn.
Zijn cartoons zijn soms wel heel grof en niet grappig. Ik dacht altijd dat het een of ander gefrustreerd stormfront ventje was maar dat is een verkeerde perceptie geweest heb ik het idee.
Alsof je aan de buitenkant kan zien of iemand een gefrustreerde stormfront vent is?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zou het Hans Teeuwen zijn.
Zijn cartoons zijn soms wel heel grof en niet grappig. Ik dacht altijd dat het een of ander gefrustreerd stormfront ventje was maar dat is een verkeerde perceptie geweest heb ik het idee.
Het zal ook wel niet maar verbaasde me er gister over dat Hans Teeuwen hem kent. Hij vertelde namelijk wat over de arrestatie van Gregorius bij P&W. Het is volgens mij wel iemand uit het Theo van Gogh clubje.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:10 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Als je dat interview bekijkt, zie je een jongen met kort haar en een petje. Die dikke nekmat van Teeuwen is normaal gesproken niet te missen, maar hier zie ik hem niet.
Goh..quote:Grote coffeeshop moet half jaar dicht
TERNEUZEN - Coffeeshop Checkpoint in Terneuzen moet een half jaar dicht. Dat heeft burgemeester Jan Lonink van de Zeeuwse grensplaats vrijdag besloten.
Novum
De sluiting volgt op een inval die de politie vorig jaar juni deed. Toen werd 4,5 kilo softdrugs aangetroffen, waaronder 3610 joints. De maximaal toegestane hoeveelheid is slechts een halve kilo.
Bezwaar
Coffeeshop Checkpoint is een van de grootste coffeeshops van het land met jaarlijks een miljoen bezoekers, vooral uit België en Frankrijk. Naast de sluiting van de coffeeshop eist Lonink een naamswijziging voor het aangrenzende café en restaurant. Checkpoint heeft nog twee weken om bezwaar aan te tekenen. Daarna volgt na een hoorzitting een definitief besluit.
9 van de 10 keer herken je dat soort figuren wel. Maar ik denk niet meer dat Gregorius onder die categorie valt.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alsof je aan de buitenkant kan zien of iemand een gefrustreerde stormfront vent is?
Hij is ook begonnen op de Gezonde Roker.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:15 schreef MrX1982 het volgende:
Het zal ook wel niet maar verbaasde me er gister over dat Hans Teeuwen hem kent. Hij vertelde namelijk wat over de arrestatie van Gregorius bij P&W. Het is volgens mij wel iemand uit het Theo van Gogh clubje.
Een mysterieus persoon.
Waarom heb jij je foto uit je fotoboek weggehaald?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alsof je aan de buitenkant kan zien of iemand een gefrustreerde stormfront vent is?
Dat wist ik niet. Het is dus niet zo vreemd dat Hans Teeuwen hem kent.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij is ook begonnen op de Gezonde Roker.
Nee. Maar wat geeft het?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:09 schreef Picchia het volgende:
Ik kan echt niet tekenen.
Twee dagen na mijn verjaardag heeft de kapper een aanwas, verkregen in acht maanden, teniet gedaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:37 schreef Nautilus het volgende:
Ik kwam jou trouwens tegen in een oud 'Ik wil langer haar'-topic.
Ik ook niet. Misschien een paar volgelingen, maar dat is ook niet alles.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:42 schreef Apropos het volgende:
Inderdaad, dat ik op mijn verjaardag met zo'n kapsel heb rondgelopen. Gelukkig heb ik geen vrienden.
quote:Volgens het MDI kreeg men in 2005 ruim 80 meldingen over cartoons en teksten op Nekschots website. Dat zal inderdaad kunnen kloppen, daar Van der Ven op een aantal websites, zoals Marokko.nl en het inmiddels opgeheven Islaammail.com, indertijd opriep een aanklacht tegen Gregorius Nekschot in te dienen bij het Meldpunt.
Kijk, Picchia lijkt me nou ook zo'n jongen waarmee ik een hele avond over de juiste haargel zou kunnen praten.quote:
Het OM is wederom schaamteloos naïef.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Marokko.nl, waar je ongestoord het goorste antisemitisme kunt spuien.
hahahahaquote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:58 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Kijk, Picchia lijkt me nou ook zo'n jongen waarmee ik een hele avond over de juiste haargel zou kunnen praten.
Mijn haar is ook weer gekniptquote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:39 schreef Apropos het volgende:
[..]
Twee dagen na mijn verjaardag heeft de kapper een aanwas, verkregen in acht maanden, teniet gedaan.
Ik laat het staan om mijn hoge testerongehalte aan te laten zienquote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:33 schreef MrX1982 het volgende:
Ik laat mijn haar en baard groeien om mijn superieur westerse afkomst te benadrukken.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:33 schreef MrX1982 het volgende:
Ik laat mijn haar en baard groeien om mijn superieur westerse afkomst te benadrukken.
Volgens mij had ik al eens gezegd dat gel enorm zuigt.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:58 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Kijk, Picchia lijkt me nou ook zo'n jongen waarmee ik een hele avond over de juiste haargel zou kunnen praten.
Goed bij wiequote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:37 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik laat het staan om mijn hoge testerongehalte aan te laten zienZo'n baard van twee dagen doet het meestal erg goed
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:04 schreef Apropos het volgende:
Sterf met je CameraObscuraspelling.
Ik ben blij dat je in de zorg gewerkt hebt.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:03 schreef Picchia het volgende:
Heel soms gebruik ik het nog bij belangrijke gelegenheden, waarbij de kans bestaat dat iemand zijn neus in mijn (hoofd)haar zal gaan steken.
Maar! Het ene sluit het andere niet uit natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:01 schreef Fastmatti het volgende:
Gum, wax etc is allemaal veel beter.
Waar is de krullenkopquote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:07 schreef Nautilus het volgende:
Sodemieter op, krullenkop.
Brylcreem, heb je daar ervaring mee?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:07 schreef Picchia het volgende:
[..]
Maar! Het ene sluit het andere niet uit natuurlijk.
Ik krijg een lichte slag in mijn haar. Dat haat ik zo want dat krijg ik direct te horen van alle krullenbollen die ik daarmee getreiterd hebquote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
Hihihi.
Als ik mijn haar laat groeien zoals nu krijg ik pijpenkrullen.
Hooguit een wikipedia ervaring.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:11 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Brylcreem, heb je daar ervaring mee?
Met de juiste behandeling is elke krul te verwijderen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik krijg een lichte slag in mijn haar. Dat haat ik zo want dat krijg ik direct te horen van alle krullenbollen die ik daarmee getreiterd heb
Kort haar.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:11 schreef Fastmatti het volgende:
Ik krijg een lichte slag in mijn haar. Dat haat ik zo want dat krijg ik direct te horen van alle krullenbollen die ik daarmee getreiterd heb
Net die ene avond dat ik naar The Beatles luister.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:10 schreef Nautilus het volgende:
Geen idee, hij zal wel naar Bruce Springsteen luisteren.
Blond haar is wel goedquote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:19 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Moge God je genadig zijn. Ik ben het niet.
Maar de chickies zijn het dan bij jou ook niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:19 schreef Nautilus het volgende:
Moge God je genadig zijn. Ik ben het niet.
Goed, momenteel is blond zeker uitquote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:26 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Daar moeten de vrouwmenschen maar uitsluitsel over geven.
Dergelijke goddelijkheid gaat nooit uit de mode.quote:
Zeg je nu dat het aan mij ligtquote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dergelijke goddelijkheid gaat nooit uit de mode.
Ja, of je woonplaats. Op het Stratumseind is blond zeer in trek.quote:
Er gaat tegenwoordig toch zo'n trein naar Eindhoven. Gaan we volgend weekend maar eens uittesten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, of je woonplaats. Op het Stratumseind is blond zeer in trek.
Dat zeg ik. En dus is het de vraag of het wenselijk is dat het mogelijk is dat het maken van cartoons tot anderhalve dag in de cel kan leiden. En sowieso wordt je doorgaans niet de cel ingegooid als je de wet overtreedt.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:16 schreef Montov het volgende:
[..]
De 'cartoonist' wordt ook niet vervolgd omdat hij een cartoonist is, maar omdat 1 of meer van zijn creaties wellicht de wet overtreden.
Dan zeg ik het je wel. Hij is in de bak gegooid omdat het OM vond dat zijn tekeningen aanzetten tot haat en discriminerend zijn. Vraag aan jou: is dat wenselijk?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:16 schreef Montov het volgende:
Ik weet de reden niet voor het vastzetten van een verdachte, misschien dat het te drastisch was, misschien was er wel een goede reden voor.
Nee, ik vind niet dat een cartoon een mening is; het is satire. En iemand in de bak gooien doet altijd af aan iemands vrijheid. De vrijheid om tekeningen te maken bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:16 schreef Montov het volgende:
Maar dat het vastzetten van een cartoonist afbreuk doet aan de vrijheid van meningsuiting (waar je 5 mei duidelijk naar verwijst), nee, dat is volledig overtrokken.
In het Lempke loopt genoeg wanhopig spul rond.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:37 schreef Fastmatti het volgende:
Er gaat tegenwoordig toch zo'n trein naar Eindhoven. Gaan we volgend weekend maar eens uittesten.
Natuurlijk zijn ze mij niet genadig, ik ben een vrouwenhater. Maar over m'n kapsel zijn ze meestal wel tevreden, hoor. Stel, ik loop een café binnen. Het meisje met de grootste borsten zal zich dan omdraaien en zeggen: 'Hé Nautilus. Mooi haar heb je.'quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar de chickies zijn het dan bij jou ook niet.
Zijn ze nog een beetje te verstaan of heb je een tolk nodigquote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In het Lempke loopt genoeg wanhopig spul rond.
Tja, wie het kleine niet eert...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:41 schreef Nautilus het volgende:
Natuurlijk zijn ze mij niet genadig, ik ben een vrouwenhater. Maar over m'n kapsel zijn ze meestal wel tevreden, hoor. Stel, ik loop een café binnen. Het meisje met de grootste borsten zal zich dan omdraaien en zeggen: 'Hé Nautilus. Mooi haar heb je.'
Ge komt toch nie in Eindhovuh veur het gesprek!?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:42 schreef Fastmatti het volgende:
Zijn ze nog een beetje te verstaan of heb je een tolk nodig
Ben jij nog naar die PSV-huldiging geweest?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ge komt toch nie in Eindhovuh veur het gesprek!?
Ja, was een beetje matte boel.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:50 schreef Nautilus het volgende:
Ben jij nog naar die PSV-huldiging geweest?
Als Nautilus een cafe binnenkomt, klinkt z'n Leitmotif.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:41 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze mij niet genadig, ik ben een vrouwenhater. Maar over m'n kapsel zijn ze meestal wel tevreden, hoor. Stel, ik loop een café binnen. Het meisje met de grootste borsten zal zich dan omdraaien en zeggen: 'Hé Nautilus. Mooi haar heb je.'
Als dit werkt, dan stuur ik direct iedereen in mijn adressenlijst zo'n e-mail met mijn bankrekeningnummer.quote:Nigerianen kapen Hotmail-accounts
Nigeriaanse oplichters hebben massaal de mailboxen van Nederlandse Hotmailgebruikers gekraakt. De oplichters gebruiken de mailboxen voor het versturen van bedelmailtjes aan bekenden.
"Beste vriend, helaas al mijn geld is gestolen in het hotel waar ik verbleef, door een aantal gewapende rovers en sindsdien zit ik zonder geld en ik ben ook vanwege het geld uit het hotel. Kunt U mij Eur 2300 lenen, zodat ik de factuur van het hotel betalen en zo spoedig mogelijk kan terugkeren?"
Allerlei internetters ontvingen deze week een dergelijk mailtje, afkomstig van een bekende. Het geld moet worden overgemaakt via Western Union. De wachtwoorden zijn achterhaald met 'keyloggers', software om alle toetsaanslagen te registreren.
Bron: SpitsNieuws
quote:Gregorius N.
Bert Wagendorp
Maar nu hadden ze hem, de grote inktcrimineel ‘Als je lacht ben je niet bang, en als je niet bang bent, ben je vrij.’ Aldus Gregorius Nekschot, enige tijd geleden, op de Deense tv. Hij werd onherkenbaar in beeld gebracht, terwijl hij een tekening voltooide met daarin de kostelijke woordspeling ‘Islam - sterdam’.
Dus wat kennelijk geldt voor degenen die moeten lachen om zijn tekeningen (opeens zijn ze niet meer bang), gold kennelijk niet voor de maker ervan zelf.
Ik heb niets met de anoniem scheldende internetklootzakjes van wie Gregorius Nekschot er een is. Maar ik heb er ook geen last van en als hij bang is dat hij met zijn cartoons aanzet tot geweld dat vooral tegen hemzelf gericht zal blijken te zijn, dan moet hij zich gewoon Nekschot blijven noemen.
Beetje zielig geval. Ik ken de brave jongen al van zijn tijd op de website van Theo van Gogh, en hij heeft me al die jaren nog nooit aan het lachen gemaakt. Hoewel ik toch een goedlachs type ben dat erg van stuitende cartoons houdt en ook van tekeningen die beledigend zijn, of zo grof dat de honden er geen brood van lusten.
Maar Nekschot heeft me zelfs nog nooit fijn gekwétst.
Enfin, dit doet er niet toe.
Dinsdag vielen tien man van de politie het huis van Gregorius N. binnen. N. werd meegenomen binnen. N. werd meegenomen naar het bureau en daar tweemaal verhoord. Vervolgens zat hij een nacht in de Bijlmerbajes.
Volgens minister Hirsch Ballin van Justitie was dit een kwestie van het recht dat zijn loop moet hebben.
Tien politieagenten die een tekenaar op zijn nek springen, omdat er drie jaar geleden aangifte is gedaan wegens het mogelijk discriminerende of kwetsende karakter van zijn tekeningen: is de dienstdoende Officier van Justitie, Paul Velleman, wel helemaal in orde? Vindt hij het zelf ook niet lichtelijk overdreven de onderbemande Amsterdamse politie opdracht te geven een raid uit te voeren op een tweederangs cartoonist en die vervolgens in het cachot te gooien?
En dan moet ik ook nog geloven dat het géén botte intimidatiepoging was. Wat was het dan? De warming-up voor de aanval op de maker van Fitna?
De politie had volgens Hirsch Ballin drie jaar nodig om de ware identiteit van Nekschot te achterhalen.
Geen wonder dat de agenten volgens Gregorius bij hem binnenkwamen met de woorden: ‘Nu hebben we je.’
Pure trots en opluchting. Drie jaar lang met man en macht bezig geweest met het misdaadmysterie GN.
Maar nu hadden ze ’m hoor, de grote inktcrimineel.
Hands up, cowboy!
Eerst Balkenende met z’n veldtocht tegen Opinio, nu Hirsch Ballin tegen Nekschot: het heeft er de schijn van dat in Den Haag een paar mensen doordraaien. Als de minister straks ook nog het uitgebreide wetsartikel tegen smalende godslastering erdoor jast, kunnen we helemaal wat beleven. Ik ga alvast nadenken over een niet te breken pseudoniem.
Volgens Hirsch Ballin betreft het hier geen inperking van de vrijheid van meningsuiting. Nee? Als er tien man je trap komen opstormen vanwege een tekening, ben je niet vrij, en misschien zelfs wel bang.
Ik vind dat Nekschot tot in lengte van dagen in alle vrijheid moet kunnen doorgaan, met z’n shitcartoons.
Ik ben m'n corpsmat al wel een paar jaar kwijt...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:43 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Kakker.
Lijkt me wel een ideaal vakantiebaantje.
Principiele mensen lopen al die honderden kilometers, alleen om het islamisme niet te faciliteren.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:20 schreef Monidique het volgende:
Het is natuurlijk ook geweldig om eerst over appeasement te beginnen en daarna aan de koning van Saoedi-Arabie te vragen of hij asteblief wat meer olie wil oppompen.
Vooralsnog, volgens de peilingen, stemmen er meer mensen op een andere partij dan op Rita's Volksbeweging en stemmen er meer mensen op het CDA dan op Rita's Volksbeweging, dus wat mensen liever hebben...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:52 schreef Picchia het volgende:
Balkenende: "Je kunt niet zeggen: ik steun het programma van Verdonk, want dat is er niet."
Maar mensen hebben liever geen programma, dan het CDA en linkser.
Je kunt wel zeggen: "Ik steun het programma van Balkenende". Je hebt er natuurlijk verdomd weinig aan, want Balkenende trekt zich niks aan van het partijprogramma.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:52 schreef Picchia het volgende:
Balkenende: "Je kunt niet zeggen: ik steun het programma van Verdonk, want dat is er niet."
Maar mensen hebben liever geen programma, dan het CDA en linkser.
Wel als de Trotse Nederlanders zo beslissen!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:03 schreef Picchia het volgende:
De wereld draait toch wel door, alleen je lasten gaan niet omhoog.
Of je gelooft gewoon niet dat de gevestigde orde het beter doet...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:54 schreef Monidique het volgende:
Laten we wel wezen, je bent gewoon erg kortzichtig als je op zo'n clownenpartij als TON gaat stemmen, maar veel mensen zijn nu eenmaal niet erg slim, niet erg verstandig en behoorlijk kortzichtig.
XXXX = [PvdA, CDA, SP, D66, VVD, PVV, TON, CU, SGP, GL]quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:54 schreef Monidique het volgende:
Laten we wel wezen, je bent gewoon erg kortzichtig als je op zo'n clownenpartij als XXXX gaat stemmen, maar veel mensen zijn nu eenmaal niet erg slim, niet erg verstandig en behoorlijk kortzichtig.
Je past jezelf weer prima in M's formulering.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Of je gelooft gewoon niet dat de gevestigde orde het beter doet...
Ah dus een op heterdaad betrapte aanrander moet ook eerst maar naar de rechter voor hij de cel in magquote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
XXXX = [PvdA, CDA, SP, D66, VVD, PVV, TON, CU, SGP, GL]
De nederlandse politiek is failliet.
Mensen in de gevangenis gooien zonder tussenkomst van een rechter is net een brug te ver. Oprotten met dat kankerkabinet.
Nou, de redenering van M is: ze doen het kut, maar je moet er toch op stemmen. Nou, waarom zou dat zo moeten zijn?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:08 schreef du_ke het volgende:
Je past jezelf weer prima in M's formulering.
Dit was geen acute zaak en er dreigde geen gevaar. Ze waren al 3 jaar (!!!!) naar hem aan het zoeken.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah dus een op heterdaad betrapte aanrander moet ook eerst maar naar de rechter voor hij de cel in mag?
Nee de redenering van M is: Van Rita weet je tenminste zeker dat ze er niks van bakt. Dat maaktde kans op enig succes dus nog kleiner.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, de redenering van M is: ze doen het kut, maar je moet er toch op stemmen. Nou, waarom zou dat zo moeten zijn?
Nou, dat lijkt me niet, want dat heeft ze nog niet bewezen. Van CDA, VVD, CU, D66, LPF, GL en PvdA weten we wat we krijgen: puinhopen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:43 schreef du_ke het volgende:
Nee de redenering van M is: Van Rita weet je tenminste zeker dat ze er niks van bakt. Dat maaktde kans op enig succes dus nog kleiner.
De Ritanic.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:47 schreef MrX1982 het volgende:
Het is wachten totdat Kapitein Rita haar TON schip op een ijsschots laat varen.
Nederland is nog altijd niet in elkaar gestort hoorquote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me niet, want dat heeft ze nog niet bewezen. Van CDA, VVD, CU, D66, LPF, GL en PvdA weten we wat we krijgen: puinhopen.
Inderdaad. In die vier jaar kan een partij nauwelijks schade aanrichten door maatregelen te nemen. Maar door de weigering om maatregelen te nemen kan een partij de vooruitgang wel vertragen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nederland is nog altijd niet in elkaar gestort hoor.
Oh zeker. Maar daarom is het ook zo onnozel te denken dat een andere nieuwe partij plotseling wel veel vooruitgang zou weten te boeken (zeker als je naar de mensen in die partijen kijkt)quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:01 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Inderdaad. In die vier jaar kan een partij nauwelijks schade aanrichten door maatregelen te nemen. Maar door de weigering om maatregelen te nemen kan een partij de vooruitgang wel vertragen.
Ja, het is niet om aan te zien, wat voor 'n simplisme zij weet te vertellen. Maar ze zal binnenkort wel weer uitgekotst worden - hier trappen de meeste mensen niet in. Marijnissen weet het wat beter te verpakken...wat er ook gebeurt, de spruitjes moeten en zullen op het bord liggen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 20:10 schreef MrX1982 het volgende:
Alsof Rita niet van de gevestigde orde is. Ze heeft jarenlang bij de VVD gezeten en in het kabinet. Dan ineens roepen dat het anders moet of dat je niet bij de gevestigde orde behoort.
Bij TON krijg ik toch een beetje een sbs6 associatie. Nietszeggend en inhoudsloos.
Net zoals dat bedrijven geen aanstoot aan de vliegtax zullen nemen.quote:Multinationals zullen niet snel naar het buitenland verhuizen vanwege de kritiek op topinkomens. "Zo'n vaart zal het niet lopen", zegt vice-premier Bos.
In de diverse bestuurlijke overleggen zal er van beide kanten inderdaad wel wat water bij de wijn gedaan worden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:32 schreef Picchia het volgende:
[..]
Net zoals dat bedrijven geen aanstoot aan de vliegtax zullen nemen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:39 schreef Autodidact het volgende:
Je praat als Ferry Mingele.
De partijen willen in dit geval niet bepalen hoe iemand zijn geld besteed omdat het iets of iemand schaadt, maar uit pure afgunst.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:46 schreef du_ke het volgende:
De overheid bemoeit zich er tegenaan omdat de achterban van de partijen dat wil. Die ziet een Rijkman Groenink weglopen met tientallen miljoenen nadat hij de ABN heeft verkwanseld.
Bedrijven mogen van mij zelf weten hoeveel ze hun topmanagers betalen (ik heb in elk geval geen medelijden met ze) maar het is wel logisch dat dit de publieke opinie haalt en dat er daarom politiek gewin uit te halen is.
Nee ze willen het omdat hun kiezers vinden dat die partijen er een mening over moeten hebben. Denk je nou echt dat een gestudeerde econoom als Wouter Bos zich inhoudelijk nou erg drukgaat maken om wat een handvol topmanagers verdienen? Die zegt daar wat van omdat medewerkers in de gloeilampenfabriek er al jaren maar relatief weinig bij krijgen terwijl de hoogste bazen van een bedrijf er wel tonnen bijkrijgen. En dat steekt die mensen en wordt dus een politiek issue.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
De partijen willen in dit geval niet bepalen hoe iemand zijn geld besteed omdat het iets of iemand schaadt, maar uit pure afgunst.
Volledig mee eens.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:46 schreef du_ke het volgende:
De overheid bemoeit zich er tegenaan omdat de achterban van de partijen dat wil. Die ziet een Rijkman Groenink weglopen met tientallen miljoenen nadat hij de ABN heeft verkwanseld.
Bedrijven mogen van mij zelf weten hoeveel ze hun topmanagers betalen (ik heb in elk geval geen medelijden met ze) maar het is wel logisch dat dit de publieke opinie haalt en dat er daarom politiek gewin uit te halen is.
Zien het niet eerder wat miezerige publicisten dan kiezers?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:08 schreef du_ke het volgende:
Nee ze willen het omdat hun kiezers vinden dat die partijen er een mening over moeten hebben.
http://www.theglobalist.com/storyid.aspx?StoryId=6969quote:
The Chinese Brand of Democracy
By Mark Leonard | Friday, May 16, 2008
Can China produce its own model of democracy separate from Western ideals? In his book, "What Does China Think," Mark Leonard argues that many Chinese intellectuals are looking for a different model altogether — one that evolves naturally from China's unique problems and advantages, rather than being artificially superimposed.
You talk about democracy as if it were a religion which needs to be spread around the world. But elections will not solve any of the problems facing China today.”
This is how Pan Wei, a rising academic star at Beijing University, greeted me at our first meeting. He was castigating me for paying so much attention to the experiments in grass-roots democracy that have sprung up around China.
Democracy and growth
"The Sichuan experiment [of competitive elections in a few townships] will go nowhere," he said. "The local leaders have their personal political goal — they want to make their names known. But the experiment has not succeeded. In fact, Sichuan is the place with the highest number of mass protests. Very few other places want to emulate them."
Unfortunately, Pan Wei is probably right. In the 1980s and 1990s, many scholars argued that democracy was the necessary prerequisite for wider political and economic progress in China. In particular, it was seen by many as a precondition for growth. But in recent years — not least because of China’s own economic success — this link has been increasingly questioned.
It is this instrumental view of democracy — as a route to prosperity or political stability rather than a goal in itself — which allows scholars like Pan Wei to attack it head on. He argues that elections will not fix any of China’s most pressing problems — the rise in protests, the gap between rich and poor, the near bankruptcy of the rural economy, the lack of domestic consumption or the pervasive corruption of the political elite.
A viable alternative
In fact, Pan Wei thinks that democracy would actually make things worse. "The more electorates politicians want to reach, the more money they need. There are always rich people who want to provide money in exchange for some government support. Therefore, once elected, the public officers are to serve electors on the one hand and money providers on the other."
The pressing issue for most people, he says, is not "who should run the government?" but "how should the government be run?" He argues that political reform should flow from social problems rather than universal or Western principles.
Objections
Most theorists of democracy would rightly reject Pan Wei’s attempt to separate how a government is run
from how its leaders are selected: The former is very much a product of the latter.
The legitimacy that comes from elections would strengthen any government that tried to deal with China’s problems — domestically and internationally.
However, Pan Wei’s aversion to democracy seems to have emotional rather than intellectual roots. He claims that democracy conjures up three of the most painful images in the Chinese psyche: the collapse of the former Soviet Union which followed Gorbachev’s political liberalization, the so-called "people’s democracy" of China’s own Cultural Revolution, and the risk of an independent Taiwan.
Rule of law
Pan Wei berates Westerners for misunderstanding their own political systems. We assume, he says, that our countries are stable and prosperous because of democracy. But we confuse the benefits we get from democracy with those that we get from the rule of law.
Pan Wei argues that democracy and the rule of law do not need to go together — in fact, like "Ying" and "Yang," they are in constant conflict with one another. Democracy is about giving power to the people, but the rule of law is about putting limits on that power.
Merit over majority
Democracy creates governments, but the rule of law regulates them. Democracy is about making laws, the rule of law about enforcing them. The powerbase of democracy lies in the officials we vote for — parliamentarians, ministers, prime ministers and presidents.
But the power of the rule of law comes from people who are deliberately not elected — independent civil servants, judges and auditors.
Where democracy draws its legitimacy from populism — elections and votes in parliament — the rule of law draws it from entrance exams and performance reviews: "The former is about majority, and the latter about meritocracy."
Democracy without law
In the West, according to Pan Wei, we can enjoy both because we have reached a level of material wealth and modernity that allows the two to live side by side, balancing each other in permanent tension.
On the other hand, developing countries do not have that luxury. They have to choose one or the other. Many developing countries from Yugoslavia and Rwanda to Angola and Lebanon have chosen democracy without the rule of law.
Law without democracy
The result has been chaos, as populist regimes have exploited ethnic tensions to get their hands on power. According to Pan Wei, it is the premature introduction of democracy that has undermined the rule of law and modernization. And it has forced leaders to pander to popular sentiment rather than making painful reforms for the long term.
On the other hand, Pan Wei claims, a handful of developing countries like Singapore and Hong Kong adopted the rule of law without democracy. They have known nothing but success. Their economies have grown steadily, they have attracted investment, wiped out corruption — and developed strong national identities.
It is no surprise that China’s Communist authorities are taking notice of Pan Wei’s idea of "demythologizing democracy" and separating it from the rule of law. Under his vision, a neutral civil service system would strictly and impartially enforce laws — and propose legislative bills.
A unique Chinese solution
It would be held in permanent check by judges who would be the guardians of the Chinese Constitution. Although it is a long way from reality, Pan Wei has a vision of a high-tech consultative dictatorship, where there are no elections — but decisions made by a responsive government, bound by law and in touch with its citizens’ aspirations.
Editor's Note: This feature is adapted from "What Does China Think" by Mark Leonard. Copyright 2008 Mark Leonard. Reprinted with permission from the publisher and author.
quote:Een gesprek met de ambassadeur van Indonesië: Junus Habibie
zondag 18 mei 2008 11:54 Ned 1
maandag 19 mei 2008 10:20 Ned 2 (Herhaling)
In Buitenhof een gesprek met de ambassadeur van Indonesië in Nederland: Junus Habibie. Hij vertelt onder andere over zijn diplomatieke werk van het land met de meeste moslims ten tijde van de perikelen rond de film Fitna. En het eerste Tv-optreden van de nieuwe ‘breinen’ achter PvdA en CDA: Monika Sie Dhian Ho en Raymond Gradus. Sie Dhian Ho geeft leiding aan de Wiardi Beckman Stichting van de PvdA en Gradus bij het Wetenschappelijk Instituut van het CDA.
> Ambassadeur van 10.000 eilanden
In Buitenhof een gesprek met de ambassadeur van Indonesië in Nederland: Junus Habibie. Hij vertelt over zijn diplomatieke werk van het land met de meeste moslims ten tijde van de perikelen rond de film Fitna. Verder komt aan bod de vraag waarom dit Aziatische land het in economische zin opvallend slechter doet dan andere landen in de regio: hoe staat het met handel tussen ons land en de voormalige kolonie? De relatie tussen Nederland en Indonesië is traditioneel complex, maar hoe kunnen Nederland en Indonesië politiek en diplomatiek nader tot elkaar komen?
> Denkers achter de macht
De Wiardi Beckman Stichting van de PvdA en het Wetenschappelijk Instituut van het CDA kregen per 1 januari van dit jaar gelijktijdig een nieuwe directeur: Monika Sie Dhian Ho geeft leiding aan de WBS en Raymond Gradus bij het WI. Zij worden geacht de sociaaldemocratie en christendemocratie te voeden met goede ideeën. Maar hoe vitaal zijn deze stromingen nog en welke thema’s zet je op de kaart voor de langere termijn? Hoe is de verhouding van de eigen denktank tot de regerende partij: ben je een kritische luis in de pels of sta je mede aan het roer? In Buitenhof het eerste Tv-optreden van de nieuwe ‘breinen’ achter PvdA en CDA: Monika Sie Dhian Ho en Raymond Gradus.
Live vanuit Studio Plantage te Amsterdam interviews en debatten.
Presentatie: Clairy Polak
Column: Désanne van Brederode
Eindredactie: Corinne Hegeman
Herhaling maandag a.s. op Nederland 2
dat niet alleen, hij begon al gelijk met een angstoffensief, vergrijzing -> weinig banen -> "constructief denken" -> arbeidsparticipatiequote:Op zondag 18 mei 2008 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
Die man van het CDA kwam nogal elitair en bekakt over.
Bij die PvdA'er bespeurde ik een aantal positieve dingen. Ze gaf aan dat je niet alleen rechten moet afpakken maar ook perspectief moet bieden. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat niet alleen, hij begon al gelijk met een angstoffensief, vergrijzing -> weinig banen -> "constructief denken" -> arbeidsparticipatie
Holle frasen. Dat ook.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij die PvdA'er bespeurde ik een aantal positieve dingen. Ze gaf aan dat je niet alleen rechten moet afpakken maar ook perspectief moet bieden. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Niet alleen rechten afpakken.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij die PvdA'er bespeurde ik een aantal positieve dingen. Ze gaf aan dat je niet alleen rechten moet afpakken maar ook perspectief moet bieden. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Neuh eerder miezerige internettypjes. jij bent vast ook een van de vele redenen waarom Wilders altijd zo boos doet over buitenlanders daar worden bepaalde typjes namelijk blij van en die steun wil hij.quote:Op zondag 18 mei 2008 00:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zien het niet eerder wat miezerige publicisten dan kiezers?
quote:Op zondag 18 mei 2008 12:57 schreef Aoristus het volgende:
hoe komt het toch dat hoe invloedrijker de CDA'er, hoe zwakzinniger en onbetrouwbaarder diegene lijkt?
[ afbeelding ]
Ik denk dat een van de veel voorkomende afwijkingen een te hoge kruin is, dat zie je bij hem en bij Balkenende bijvoorbeeld. En ze hebben een rechthoekig hoofd.
Neuh eerder omdat hij er veel aandacht door krijgt. Hij is veel radicaler geworden de laatste tijd terwijl hij niet veel in het M-O of kanaleneiland was te vinden.quote:Op zondag 18 mei 2008 14:19 schreef Picchia het volgende:
Wilders is boos omdat hij in Kanaleneiland, Utrecht heeft gewoond. En veel van het Midden Oosten heeft gezien.
Tja, hij heeft wel langdurig opgesloten moeten zitten en beveiligd moeten worden vanwege Moslimdreigementen. Terwijl de werkelijke veroorzakers van de problemen, de daders, vrij rondlopen. Gepaard met zijn ervaringen, kan ik best begrijpen dat hij helemaal ziek van Moslims is.quote:Op zondag 18 mei 2008 14:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh eerder omdat hij er veel aandacht door krijgt. Hij is veel radicaler geworden de laatste tijd terwijl hij niet veel in het M-O of kanaleneiland was te vinden.
quote:Klachten van Moslims over bouwvakkers in korte broek - Kamervragen
zaterdag 17 mei 2008
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie over de klachten van moslims over bouwvakkers in korte broek.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht "moslims klagen over korte broek"?(*)
2.)
Deelt u de mening dat het ronduit absurd is dat moslims hardwerkende Nederlanders islamitische kledingvoorschriften op willen leggen?
3.)
Zo ja, bent u bereid dit aan uw islamitische gesprekspartners duidelijk te maken en daarbij aan te geven dat het de bedoeling is dat zij zich juist aan de Nederlandse cultuur dienen aan te passen? Zo neen, waarom niet?
4.)
Deelt u de mening dat moslims juist veel kunnen leren van Nederlandse bouwvakkers, die hard werken voor hun geld, een grote bijdrage leveren aan onze economie en de samenleving niet met grote problemen opzadelen op het gebied van criminaliteit en uitkeringsafhankelijkheid? Zo neen, waarom niet?
5.)
Bent u bereid de islamisering van Nederland die tot dit soort bizarre eisen leidt onmiddellijk te stoppen? Zo neen, waarom niet?
*Telegraaf.nl, 17 mei 2008
Bron?quote:Op zondag 18 mei 2008 14:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh eerder omdat hij er veel aandacht door krijgt. Hij is veel radicaler geworden de laatste tijd terwijl hij niet veel in het M-O of kanaleneiland was te vinden.
137d lid 2 / 137e lid 2 kan ook trouwensquote:Op zondag 18 mei 2008 14:41 schreef Mutant01 het volgende:
Gregorius is het slachtoffer geworden van arrt 97 lid 1 sub a jo art 67 lid 1 sub b Strafvordering jo art 137c lid 2 Strafrecht.
En? Is al bewezen dat hij daadwerkelijk aanzet tot haat en/of discriminatie d.m.v. zijn cartoons?quote:Op zondag 18 mei 2008 14:41 schreef Mutant01 het volgende:
Gregorius is het slachtoffer geworden van arrt 97 lid 1 sub a jo art 67 lid 1 sub b Strafvordering jo art 137c lid 2 Strafrecht.
Dat de PvdA nog steeds zo hoog staat in de peilingen blijft treurig.quote:PvdA bereikt laagste stand ooit
Als er nu verkiezingen voor de Tweede Kamer waren, zou de PvdA 18 zetels halen. Dat blijkt uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. Volgens De Hond is dat de laagste score die ooit is gemeten voor de PvdA. In de Kamer heeft de partij nu 33 zetels. Vorige week stond ze bij De Hond op 19.
Verschuivingen
Voor de rest verschuift er weinig in de peiling van De Hond vergeleken met vorige week. Het CDA komt uit op 33 Kamerzetels, 8 minder dan bij de laatste verkiezingen. De SP haalt 16 zetels (min 9) en de VVD 12 (min 10). De PVV zou van 9 naar 11 zetels gaan, GroenLinks van 7 naar 10 en de ChristenUnie van 6 naar 7 .
D66
D66 zet zijn opmars voort. Volgens De Hond zou de partij inmiddels goed zijn voor 14 zetels, terwijl ze er bij de laatste verkiezingen 3 haalde. Ook Trots op Nederland van Rita Verdonk scoort goed met 25 zetels, al is dat er 1 minder dan vorige week. PvdD en SGP zouden allebei 2 zetels halen, hun huidige aantal.
Ministers
De Hond heeft ook de mening over de ministers gepeild. Ronald Plasterk (Onderwijs, PvdA) voert met grote voorsprong de lijst aan van ministers van wie de kiezer hoge verwachtingen heeft. Achter hem volgen Camiel Eurlings (Verkeer, CDA), Ernst Hirsch Ballin (Justitie, CDA), Wouter Bos (Financiën, PvdA) en premier Jan Peter Balkenende (CDA). De laagste verwachtingen heeft de kiezer van Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie, PvdA). Balkenende en Bos staan op dit lijstje twee en drie.
Bron: Spitsnieuws
Een liberaal minderheidskabinet.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:23 schreef MrX1982 het volgende:
De meest waarschijnlijke coalitie?
Waarop baseer je dat in vredesnaam. Ik zou graag ooit een VVD & D66 kabinet zien.
Gedoogsteun, schat.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:51 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe werkt zo'n minderheidskabinet trouwens, want in theorie kun je er meer hebben.
qua slagkracht juist niet de voorkeur.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:55 schreef Nautilus het volgende:
Het kabinet zal voor ieder wetsvoorstel moeten lobbyen in het parlement aangezien de regeringsfracties geen meerderheid hebben. Democratischer kan het niet.
De echte machthebbers werken wel door hoor.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
qua slagkracht juist niet de voorkeur.
Sure. Zij speelt een belangrijke rol in de informatie fase. Haar rol zal niet anders zijn dan bij de formatie van ene meerderheidskabinet.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Maar toch, wie bepaalt welke partijen een minderheidskabinet mogen vormen. De queen zeker
Wie zijn de "echte machthebbers" bij een minderheidskabinet?quote:Op zondag 18 mei 2008 15:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De echte machthebbers werken wel door hoor.
De ambtenarij. Ik ben dan ook groot voorstander van het vervangen van de topambtenaren bij een regeringswissel.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie zijn de "echte machthebbers" bij een minderheidskabinet?
Wat dus belachelijk is. Partijen kunnen zelf wel bepalen met wie ze praten en wie ze afvaardigen.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Sure. Zij speelt een belangrijke rol in de informatie fase. Haar rol zal niet anders zijn dan bij de formatie van ene meerderheidskabinet.
Dat is een nadeel, inderdaad. Aan de andere kant: ook een minderheidskabinet legt een regeringsverklaring af en als de meerderheid van het parlement instemt met die regeringsverklaring, geeft dat al aan dat de Kamer een zeker vertrouwen stelt in dat kabinet. Anders had een meerderheid het kabinet direct met een motie van afkeuring tot aftreden kunnen dwingen.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
qua slagkracht juist niet de voorkeur.
Op Nederland 1 is Bloemendaal - Amsterdam bezig, hoor jij daar niet naar te kijken?quote:Op zondag 18 mei 2008 16:16 schreef Klopkoek het volgende:
Ik krijg bijna een hartverzakking. Ajax scoorde bijna
Wat een niks-kabinet zou dat worden zeg.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:33 schreef Fastmatti het volgende:
Het volgende kabinet is heel simpel hoor: CDA PvdA VVD eventueel aangevuld met D66.
Hier nog steeds een kwartier.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:29 schreef Nautilus het volgende:
Ik dacht trouwens dat de rust een kwartier duurde, maar dat is dus blijkbaar een half uur geworden.
Hoorde ik nou goed dat hij dacht dat de tsunami te danken was aan aan god? Wat een rare vent.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:22 schreef Aoristus het volgende:
die ambassadeur is geweldig, je moet niet wachten tot de laatste trein voorbij komt - over handel in het corrupte Indonesie
De kamer. Die steunt of steunt niet.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Maar toch, wie bepaalt welke partijen een minderheidskabinet mogen vormen. De queen zeker
Te danken nog wel.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoorde ik nou goed dat hij dacht dat de tsunami te danken was aan aan god? Wat een rare vent.
Bron? Het is je echt niet opgevallen dat z'n uitspraken steeds harder zijn geworden?quote:Op zondag 18 mei 2008 14:45 schreef Napalm het volgende:
[..]
Bron?
Wellicht geeft de pers wel steeds extremer weer?
Agema had laast hele aardige vragen die helemaal niet over buitenlanders gingnen maar die lees je niet terug in de krant.
Dat maakt inderdaad best een kansquote:Op zondag 18 mei 2008 15:33 schreef Fastmatti het volgende:
Het volgende kabinet is heel simpel hoor: CDA PvdA VVD eventueel aangevuld met D66.
3 grote partijen in een coalitie? Dat geloof ik niet zo. Dat is als 3 kapiteins op 1 schip.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat maakt inderdaad best een kans. Geen van de drie grote partijen heeft ook maar de minste zin om met de nieuwe LPF's van Geert en Rita in zee te gaan. En mochten ze te klein zijn om een voor hen logische coalitie te vormen zonder een van hen dan gaan ze maar allemaal samen. Als je er dan bij rekent dat je nu nog 2 jaar van de verkiezingen afzit ben je na dat kabinet 6 jaar verder en zijn TONen PVV uitgerangeerd.
Als er geen andere keuze mogelijk is om regeren met SP, TON of PVV te voorkomen dan werken PvdA, CDA en VVD echt wel samen hoorquote:Op zondag 18 mei 2008 22:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
3 grote partijen in een coalitie? Dat geloof ik niet zo. Dat is als 3 kapiteins op 1 schip.
Het gaat bij een coalitie ook om de oppositie-positionering en de 1e kamer.
Zo zal TON, PVV en SP ook redeneren. Volgens de peilingen is PvdA kleiner dan TON.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als er geen andere keuze mogelijk is om regeren met SP, TON of PVV te voorkomen dan werken PvdA, CDA en VVD echt wel samen hoor.
Een peiling van de Hond... Bij verkiezingen gaat toch een groot deel terug naar de gevestigde partijen. En zolang die samen 75+ zetels halen kan je zwaaien naar PVV, SP of TONquote:Op zondag 18 mei 2008 22:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zo zal TON, PVV en SP ook redeneren. Volgens de peilingen is PvdA kleiner dan TON.![]()
De VVD kleiner dan TON en PVV.
Blijft het CDA in zijn eentje over.
Ik geloof niet dat PvdA en CDA veel steun zullen krijgen na deze kabinetsperiode. Wie de meeste stemmen verliest hangt af van wie de stekker eruit trekt.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een peiling van de Hond... Bij verkiezingen gaat toch een groot deel terug naar de gevestigde partijen. En zolang die samen 75+ zetels halen kan je zwaaien naar PVV, SP of TON
Hahahahaquote:Op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:01 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Daarom zullen ze het gewoon uitzitten en in de campagne daarna niet te erg op elkaar maar vooral op de nieuwe partijen schieten. 30, 30 20 moet er voor de grote partijen nog wel inzitten.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat PvdA en CDA veel steun zullen krijgen na deze kabinetsperiode. Wie de meeste stemmen verliest hangt af van wie de stekker eruit trekt.
De VVD zal juist PvdA en CDA aanpakken, waardoor een coalitie met PvdA en CDA erg ongeloofwaardig wordt. Maar je weet het nooit....quote:Op zondag 18 mei 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom zullen ze het gewoon uitzitten en in de campagne daarna niet te erg op elkaar maar vooral op de nieuwe partijen schieten. 30, 30 20 moet er voor de grote partijen nog wel inzitten.
Die foto was al geplaatst door Henrie o zo waus. Er valt dus niks meer te lachen.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:40 schreef pberends het volgende:
Balkenende en Verhagen bezoeken Bush
[..]
Hahahaha!
Je weet maar nooit inderdaadquote:Op zondag 18 mei 2008 22:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De VVD zal juist PvdA en CDA aanpakken, waardoor een coalitie met PvdA en CDA erg ongeloofwaardig wordt. Maar je weet het nooit....
Ach dat zijn zorgen voor over een jaar of 6.quote:Een poging om koste wat kost niet met PVV, TON of SP te regeren zal averechts gaan werken vermoed ik.
Hoe groter PVV, SP en TON hoe groter de kans dat GL gaat regerenquote:Op zondag 18 mei 2008 22:54 schreef Picchia het volgende:
Zolang GroenLinks maar niet gaat regeren. Maar goed, dat is fysiek onmogelijk.
Elke coalitie met een van die partijen is zo instabiel als de neten. Dat trekken CDA en VVD na de diverse Balkenende dabacles niet.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:01 schreef Picchia het volgende:
Ik denk het niet. TON en de PVV vallen helemaal niet slecht bij de achterban van het CDA en de VVD. De kamerleden moeten alleen nog even wennen.
knettergek, maar heel gewiekst. Ik vind, je moet wel een beetje respect voor de natuur van de mens hebben. Zijn boodschap was gewoon om de belangen met Indonesie weer even aan het voetlicht te brengen en dat deed hij op een originele manier met zwakke argumenten.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoorde ik nou goed dat hij dacht dat de tsunami te danken was aan aan god? Wat een rare vent.
Vrouw, pak mijn donderbus, landlopers op het erf!quote:Op zondag 18 mei 2008 23:23 schreef du_ke het volgende:
Hier in de buurt zullen inderdaad wat anders zijn dan in Apeldoorn.
Wat? Citroenijsjes?quote:Op zondag 18 mei 2008 23:23 schreef du_ke het volgende:
Hier in de buurt zullen inderdaad wat anders zijn dan in Apeldoorn.
Wat ik van GroenLinks-aanhangers trouwens niet begrijp: ze zien zichzelf graag als liberaal en dat zijn ze in zekere zin ook wel te noemen (afschaffing van identificatieplicht, geleidelijke legalisering softdrugs, etcetera), maar wanneer het om milieumaatregelen gaat, zetten ze de vrijheid van burgers volledig buiten spel. Vind jij dat een partij haar wereldbeeld zo op mag dringen?quote:Op zondag 18 mei 2008 23:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe groter PVV, SP en TON hoe groter de kans dat GL gaat regeren.
Ik denk dat je beeld wat vertekend is. Maar ik denk ook dat het niet verkeerd is om de vrijheid van burgers om andere burgers schade toe te brengen beperkt moet worden.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:27 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Wat ik van GroenLinks-aanhangers trouwens niet begrijp: ze zien zichzelf graag als liberaal en dat zijn ze in zekere zin ook wel te noemen (afschaffing van identificatieplicht, geleidelijke legalisering softdrugs, etcetera), maar wanneer het om milieumaatregelen gaat, zetten ze de vrijheid van burgers volledig buitenspel. Vind jij dat een partij haar wereldbeeld zo op mag dringen?
Marginaal daarom twijfel ik er ook vaak tussenquote:Op zondag 18 mei 2008 23:31 schreef Aoristus het volgende:
Maakt het wat uit of je GroenLinks of D66 kiest?
ook daarin zijn hun stellingen niet zo zwart-wit als je lijkt te denken. Overigens hangen die zaken natuurlijk ook vaak samen met het groene deel.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:29 schreef Nautilus het volgende:
Nou ja, milieumaatregelen. Ook als het om ontwikkelingshulp of de bio-industrie gaat. Maar laat ik maar bij die mileumaatregelen blijven.
Nou ja, je bent tenminste consequentquote:Op zondag 18 mei 2008 23:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Marginaal daarom twijfel ik er ook vaak tussen
Dat is een groot probleem bij GL. Zodra het woord milieu maar even in een discussie komt verliezen ze bij GL alle redelijkheid en gedragen ze zich niet anders dan geloofsfundamentalisten.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:27 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Wat ik van GroenLinks-aanhangers trouwens niet begrijp: ze zien zichzelf graag als liberaal en dat zijn ze in zekere zin ook wel te noemen (afschaffing van identificatieplicht, geleidelijke legalisering softdrugs, etcetera), maar wanneer het om milieumaatregelen gaat, zetten ze de vrijheid van burgers volledig buiten spel. Vind jij dat een partij haar wereldbeeld zo op mag dringen?
Oké, dan haal ik er toch de bio-industrie maar bij. GroenLinks wil geen megastallen in Nederland en de bio-industrie moet voor 2020 verdwenen zijn. Die megastallen kunnen het welzijn van dieren juist verbeteren en ik vind dat daar nogal snel aan voorbij wordt gegaan. GL zegt: 'Wij vinden die stallen akelig, dus willen we niet dat ze er komen.' Mensen die niet bereid zijn om duurder vlees te kopen, wordt dus nauwelijks een alternatief geboden. Ik vind dat nou juist een keuze die de consument zelf moet maken. Langetermijnwinst en schade zijn niet van toepassing, maar toch wil GL moraliseren.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat je beeld wat vertekend is. Maar ik denk ook dat het niet verkeerd is om de vrijheid van burgers om andere burgers schade toe te brengen beperkt moet worden.
Maar goed milieuproblematiek blijft voor velen een lastig item vooral omdat op de korte termijn veel maatregelen vervelend lijken en de langetermijns winst niet gezien wordt.
Mocht je al naar bed zijn: bedankt voor de toelichting.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
ook daarin zijn hun stellingen niet zo zwart-wit als je lijkt te denken. Overigens hangen die zaken natuurlijk ook vaak samen met het groene deel.
Tja als je tegen bio-industrie bent zou het vreemd zijn om wel voor zeer grootschalige bio-industrie te zijn lijkt me. En om megastallen vlees uit milieu en welzijnsoogpunt nou echt als alternatief te zien voor gewoon bioindustrievlees is ook een benadering vanuit de marge lijkt me.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:45 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Oké, dan haal ik er toch de bio-industrie maar bij. GroenLinks wil geen megastallen in Nederland en de bio-industrie moet voor 2020 verdwenen zijn. Die megastallen kunnen het welzijn van dieren juist verbeteren en ik vind dat daar nogal snel aan voorbij wordt gegaan. GL zegt: 'Wij vinden die stallen akelig, dus willen we niet dat ze er komen.' Mensen die niet bereid zijn om duurder vlees te kopen, wordt dus nauwelijks een alternatief geboden. Ik vind dat nou juist een keuze die de consument zelf moet maken. Langetermijnwinst en schade zijn niet van toepassing, maar toch wil GL moraliseren.
Dit alles slechts als voorbeeld, het gaat me niet zozeer om de discussie over die stallen, maar wel over de dwang die GL soms toe probeert te passen.
Ik ben uiteraard lid van geen enkele partij. Maar duurzaamheid en milieu zijn voor mij inderdaad van vrij groot belang bij mijn keuze voor een partij bij verkiezingen.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:52 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Mocht je al naar bed zijn: bedankt voor de toelichting.
Al is die toelichting natuurlijk niet afdoende en ben ik benieuwd of jij tot het groene deel behoort.
Ach, dit kabinet is veel van de fascistische mileunaziwetten van GL al aan het invoeren.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:54 schreef Picchia het volgende:
Zolang GroenLinks maar niet gaat regeren. Maar goed, dat is fysiek onmogelijk.
http://handle.dtic.mil/100.2/ADA437060 (PDF)quote:The appeasement of Nazi Germany by the western democracies
during the 1930s and the subsequent outbreak of World War II have
been a major referent experience for U.S. foreign policymakers since
1945. From Harry Truman’s response to the outbreak of the Korean
War to George W. Bush’s decision to overthrow Saddam Hussein,
American presidents have repeatedly affirmed the “lesson” of Munich
and invoked it to justify actual or threatened uses of force. However,
the conclusion that the democracies could easily have stopped Hitler
before he plunged the world into war and holocaust, but lacked the
will to do so, does not survive serious scrutiny. Appeasement proved
to be a horribly misguided policy against Hitler, but this conclusion is
clear only in hindsight—i.e., through the lens of subsequent events.
Dr. Jeffrey Record takes a fresh look at appeasement within the
context of the political and military environments in which British
and French leaders operated during the 1930s. He examines the
nature of appeasement, the factors underlying Anglo-French policies
toward Hitler from 1933 to 1939, and the reasons for the failure of
those policies. He finds that Anglo-French security choices were
neither simple nor obvious, that hindsight has distorted judgments
on those choices, that Hitler remains without equal as a state threat,
and that invocations of the Munich analogy should always be closely
examined.
The Strategic Studies Institute is pleased to offer this monograph
as a contribution to the national security debate over the use of force
to advance the objectives of U.S. foreign policy.
Moeten, moeten...quote:Op maandag 19 mei 2008 12:27 schreef Fastmatti het volgende:
Help, ik moet drie maanden naar Singapore
interessant, vergelijkbaar is overigens de bewering dat Roosevelt Oost-Europa aan Stalin zou hebben weggegeven, Bush bezigt dat ook nogal om zijn buitenlands beleid van preemptive strike te rechtvaardigenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://handle.dtic.mil/100.2/ADA437060 (PDF)
http://abcnews.go.com/International/wireStory?id=4882618quote:
Grave by mass grave, South Korea is unearthing the skeletons and buried truths of a cold-blooded slaughter from early in the Korean War, when this nation's U.S.-backed regime killed untold thousands of leftists and hapless peasants in a summer of terror in 1950.
With U.S. military officers sometimes present, and as North Korean invaders pushed down the peninsula, the southern army and police emptied South Korean prisons, lined up detainees and shot them in the head, dumping the bodies into hastily dug trenches. Others were thrown into abandoned mines or into the sea. Women and children were among those killed. Many victims never faced charges or trial.
The mass executions — intended to keep possible southern leftists from reinforcing the northerners — were carried out over mere weeks and were largely hidden from history for a half-century. They were "the most tragic and brutal chapter of the Korean War," said historian Kim Dong-choon, a member of a 2-year-old government commission investigating the killings.
Hundreds of sets of remains have been uncovered so far, but researchers say they are only a tiny fraction of the deaths. The commission estimates at least 100,000 people were executed, in a South Korean population of 20 million.
That estimate is based on projections from local surveys and is "very conservative," said Kim. The true toll may be twice that or more, he told The Associated Press.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |