qua slagkracht juist niet de voorkeur.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:55 schreef Nautilus het volgende:
Het kabinet zal voor ieder wetsvoorstel moeten lobbyen in het parlement aangezien de regeringsfracties geen meerderheid hebben. Democratischer kan het niet.
De echte machthebbers werken wel door hoor.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
qua slagkracht juist niet de voorkeur.
Sure. Zij speelt een belangrijke rol in de informatie fase. Haar rol zal niet anders zijn dan bij de formatie van ene meerderheidskabinet.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Maar toch, wie bepaalt welke partijen een minderheidskabinet mogen vormen. De queen zeker
Wie zijn de "echte machthebbers" bij een minderheidskabinet?quote:Op zondag 18 mei 2008 15:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De echte machthebbers werken wel door hoor.
De ambtenarij. Ik ben dan ook groot voorstander van het vervangen van de topambtenaren bij een regeringswissel.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie zijn de "echte machthebbers" bij een minderheidskabinet?
Wat dus belachelijk is. Partijen kunnen zelf wel bepalen met wie ze praten en wie ze afvaardigen.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Sure. Zij speelt een belangrijke rol in de informatie fase. Haar rol zal niet anders zijn dan bij de formatie van ene meerderheidskabinet.
Dat is een nadeel, inderdaad. Aan de andere kant: ook een minderheidskabinet legt een regeringsverklaring af en als de meerderheid van het parlement instemt met die regeringsverklaring, geeft dat al aan dat de Kamer een zeker vertrouwen stelt in dat kabinet. Anders had een meerderheid het kabinet direct met een motie van afkeuring tot aftreden kunnen dwingen.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
qua slagkracht juist niet de voorkeur.
Op Nederland 1 is Bloemendaal - Amsterdam bezig, hoor jij daar niet naar te kijken?quote:Op zondag 18 mei 2008 16:16 schreef Klopkoek het volgende:
Ik krijg bijna een hartverzakking. Ajax scoorde bijna
Wat een niks-kabinet zou dat worden zeg.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:33 schreef Fastmatti het volgende:
Het volgende kabinet is heel simpel hoor: CDA PvdA VVD eventueel aangevuld met D66.
Hier nog steeds een kwartier.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:29 schreef Nautilus het volgende:
Ik dacht trouwens dat de rust een kwartier duurde, maar dat is dus blijkbaar een half uur geworden.
Hoorde ik nou goed dat hij dacht dat de tsunami te danken was aan aan god? Wat een rare vent.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:22 schreef Aoristus het volgende:
die ambassadeur is geweldig, je moet niet wachten tot de laatste trein voorbij komt - over handel in het corrupte Indonesie
De kamer. Die steunt of steunt niet.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Maar toch, wie bepaalt welke partijen een minderheidskabinet mogen vormen. De queen zeker
Te danken nog wel.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoorde ik nou goed dat hij dacht dat de tsunami te danken was aan aan god? Wat een rare vent.
Bron? Het is je echt niet opgevallen dat z'n uitspraken steeds harder zijn geworden?quote:Op zondag 18 mei 2008 14:45 schreef Napalm het volgende:
[..]
Bron?
Wellicht geeft de pers wel steeds extremer weer?
Agema had laast hele aardige vragen die helemaal niet over buitenlanders gingnen maar die lees je niet terug in de krant.
Dat maakt inderdaad best een kansquote:Op zondag 18 mei 2008 15:33 schreef Fastmatti het volgende:
Het volgende kabinet is heel simpel hoor: CDA PvdA VVD eventueel aangevuld met D66.
3 grote partijen in een coalitie? Dat geloof ik niet zo. Dat is als 3 kapiteins op 1 schip.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat maakt inderdaad best een kans. Geen van de drie grote partijen heeft ook maar de minste zin om met de nieuwe LPF's van Geert en Rita in zee te gaan. En mochten ze te klein zijn om een voor hen logische coalitie te vormen zonder een van hen dan gaan ze maar allemaal samen. Als je er dan bij rekent dat je nu nog 2 jaar van de verkiezingen afzit ben je na dat kabinet 6 jaar verder en zijn TONen PVV uitgerangeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |