abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:40:20 #1
28033 Pek
je moet wat
pi_58685833
Dinsdag had ik een schoorsteenveger over de vloer. Deze man had blijkbaar iets tegen katten, want toen mijn katertje nieuwsgierig kwam kijken en langs zijn been schurkte, gaf hij hem een schop. Niet een beetje wegduwen, maar echt een flinke schop, waardoor mijn kat een meter opzij vloog en duidelijk pijn had.

Ik heb de vent toen een paar klappen verkocht en achterover het trappenhuis in gedonderd . Helaas stond hij gewoon weer op en vertrok met de mededeling dat hij er werk van ging maken. Vandaag lag er een brief in de bus, dat hij een gebroken arm en een hersenschudding had opgelopen en ik een aanklacht kon verwachten.

Nou wil ik dus graag weten wat ik kan verwachten. Geldboete? Poging tot doodslag? Heb ikzelf nog enige rechten, hij was tenslotte in mijn huis? etc. Alle info is welkom!
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_58685896
Zware mishandeling gok ik op, ben alleen geen jurist tevens verkapte tvp
pi_58685907
sorry maar dit wil ik volgen, groot gelijk dat je hem beukt trouwens als ie aan je dieren zit
pi_58685930
Aangifte tegen hem doen wegens dierenmishandeling en verder glashard ontkennen. Hij struikelde toch zelf?
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
pi_58685933
Dat kan je ook wel verwachten he. Dat je hem een ram voor z'n bek geeft is wel logisch, maar om hem van de trap af te gooien gaat een beetje ver.
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:51:54 #6
28033 Pek
je moet wat
pi_58685996
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik meteen de politie op m'n dak zou krijgen, maar van die kant heb ik nog niets gehoord. Is dat normaal en duurt dat altijd even?
pi_58686028
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
sorry maar dit wil ik volgen, groot gelijk dat je hem beukt trouwens als ie aan je dieren zit
Dat ja
Vivre
pi_58686057
Erg slim, meteen slaan, in plaats van het aan te kunnen met woorden.
Goed, het is kut van die kat, maar dan kon je 'm beter verbaal wegsturen en een klacht/ aangifte indienen.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:54:34 #9
28033 Pek
je moet wat
pi_58686068
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:47 schreef Livedeejay het volgende:
Aangifte tegen hem doen wegens dierenmishandeling
Dat is idd een goeie. Morgenmiddag maar even regelen!
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:55:46 #10
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58686091

Goede actie TS!
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:56:18 #11
28033 Pek
je moet wat
pi_58686099
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:54 schreef Gitanki het volgende:
Erg slim, meteen slaan, in plaats van het aan te kunnen met woorden.
Goed, het is kut van die kat, maar dan kon je 'm beter verbaal wegsturen en een klacht indienen.
Ik geef toe dat ik doorsloeg, ik ontplofte gewoon
Ik hoopte ook echt dat hij zijn nek zou breken, ik schrok van mezelf. "Dat doe ik anders nooit hoor!"
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:56:37 #12
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_58686108
Een bosje bloemen naar hem sturen met de tekst: Het was heerlijk, wanneer zie ik je weer?
Leuk als zijn vrouw open doet.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_58686120
quote:
Aangifte tegen hem doen wegens dierenmishandeling en verder glashard ontkennen. Hij struikelde toch zelf?
Ik weet niet of dat eerste slim is, aangezien de rechter dan zal denken: hij is te ver gegaan nadat die man z'n kat iets deed. Het 2e wel, hij heeft geen enkel bewijs
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:59:36 #14
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_58686172
dierenbeul
Tot zover de kwaliteitspost
pi_58686182
artilel 41 van wetboek van strafrecht, noodweer
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:01:44 #16
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58686204
Ik kan me voorstellen dat je zo iemand je huis uit mept
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_58686214
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:00 schreef Tuinman het volgende:
Het is niet helemaal evenredig lijkt me , als het inderdaad waar is van de gebroken arm etc.
pi_58686227
tja en van trap donderen was ff teveel maar dan is het lid 2 van art 42 wvsr
pi_58686273
1) Stel dat je een of twee getuigen zou regelen en ervoor zou zorgen dat jullie je verhaal samen in orde hebben. Bijvoorbeeld dat hij van de trap af viel nadat je hem verzocht om te vertrekken omdat hij je kat een trap gaf. Je zou er dan natuurlijk ook voor moeten zorgen dat niet aangetoond kan worden dat de getuige(n) elders waren op dat moment.

2) En stel dat je een tegenaanklacht zou indienen wegens dierenmishandeling, bedreiging, enz. waarbij je getuigen je steunen. Stel dat je gevraagd wordt, wanneer je aangifte doet, waarom je dit niet eerder hebt gedaan en dat je zou antwoorden dat je tijd nodig had om de traumatische ervaring te verwerken.

3) Stel dat je ineens een anonieme dreigbrief in de bus zou krijgen.

4) En stel dat je zoveel mogelijk bewijsmateriaal waarin je toegeeft hem mishandeld te hebben, zoals je post in dit forum, zou verwijderen.

Dan zou je het verhaal misschien wel kunnen omdraaien!
pi_58686276
inderdaad, hem voor dierenmishandeling anklagen en verder glashard ontkennen, zeggen dat hij zelf gestruikeld is en van de trap gedonderd is. Zeggen dat je een dranklucht rook en zn baas bellen dat hij ladderzat aan je deur stond, bosje bloemen naar zn vrouw om hem te bedanken voor een heerlijke nacht.

Je vriendin zn vrouw laten bellen en verontwaardigt laten vragen wie zij dan wel niet is?

kortom: zorgen dat ie niks meer met je te maken wil hebben....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:05:51 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_58686277
Het doet het in elk geval wel goed bij de kattenvrouwtjes zo te zien.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:06:31 #22
28033 Pek
je moet wat
pi_58686286
Ontkennen zal moeilijk worden, aangezien mijn buurvrouw getuige was. Niet van de val zelf, maar wel van het verbale geweld dat over en weer ging daarna. Ze staat volledig achter me, maar zal onder ede toch moeilijk kunnen volhouden dat het een onschuldige struikelpartij was.
pi_58686306
niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:09:21 #24
194659 Spittie
just doesn't give a fuck
pi_58686340
Wellicht is de uitspraak dat je naar 'anger management' moet
pi_58686345
tvp
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:10:25 #26
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_58686356
Hulde aan TS!

Lullig dat die man z'n arm heeft gebroken, maar ik kan me je reactie goed voorstellen. Ze moeten ook niet aan mijn huisdieren komen! Weet niet of ik mezelf wel had kunnen beheersen...

Hoop voor je dat dit zonder politie opgelost kan worden. Zou jammer zijn, zo'n aantekening op je strafblad..
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:10:36 #27
58560 Oksel
Gezellig.
pi_58686360
Foto's of het is niet gebeurd!
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:11:38 #28
82882 De_Klusjesman
Natural beauty
pi_58686375
Je had hem niet aan mogen raken, maar aangifte moeten doen van dierenmishandeling. Dit kan wel eens erg akelig voor je worden als hij tijdelijk zijn beroep niet uit kan oefenen. Dat gaat je dan veel geld kosten.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:11:49 #29
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58686382
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:05 schreef Dromer het volgende:
Het doet het in elk geval wel goed bij de kattenvrouwtjes zo te zien.
pi_58686392
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:00 schreef Tuinman het volgende:
Als de kat zelf aangifte kon doen misschien.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_58686402
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:11 schreef De_Klusjesman het volgende:
Je had hem niet aan mogen raken, maar aangifte moeten doen van dierenmishandeling.
Alsof dat in Nederland zin heeft. Moet ie 50 euro betalen ofzo
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:17:20 #32
82882 De_Klusjesman
Natural beauty
pi_58686504
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:12 schreef j.bv het volgende:

[..]

Alsof dat in Nederland zin heeft. Moet ie 50 euro betalen ofzo
Heeft de schoorsteenveger van de trap donderen wel zin? Je hebt je in NL gewoon te houden aan de wet, punt.
pi_58686569
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:17 schreef De_Klusjesman het volgende:

[..]

Heeft de schoorsteenveger van de trap donderen wel zin? Je hebt je in NL gewoon te houden aan de wet, punt.
Jammer dat de wet en met name de rechters op sommige gebieden zo achterlijk zijn. De rechter zou beiden geen straf op moeten leggen, ze staan 'gelijk'.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:24:07 #34
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_58686612
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:26:50 #35
213270 TheWanderer
With the wanderlust you fight.
pi_58686655
quote:
1) Stel dat je een of twee getuigen zou regelen en ervoor zou zorgen dat jullie je verhaal samen in orde hebben. Bijvoorbeeld dat hij van de trap af viel nadat je hem verzocht om te vertrekken omdat hij je kat een trap gaf. Je zou er dan natuurlijk ook voor moeten zorgen dat niet aangetoond kan worden dat de getuige(n) elders waren op dat moment.

2) En stel dat je een tegenaanklacht zou indienen wegens dierenmishandeling, bedreiging, enz. waarbij je getuigen je steunen. Stel dat je gevraagd wordt, wanneer je aangifte doet, waarom je dit niet eerder hebt gedaan en dat je zou antwoorden dat je tijd nodig had om de traumatische ervaring te verwerken.

3) Stel dat je ineens een anonieme dreigbrief in de bus zou krijgen.

4) En stel dat je zoveel mogelijk bewijsmateriaal waarin je toegeeft hem mishandeld te hebben, zoals je post in dit forum, zou verwijderen.

Dan zou je het verhaal misschien wel kunnen omdraaien!
je bent wel erg van het leugenachtige he? met je mooie username
TS zal de verantwoordelijkheid van zijn daden maar moeten dragen, ik kan me voorstellen dat ie het niet pike maar ik vind de reactie wel erg overdreven.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:28:15 #36
28033 Pek
je moet wat
pi_58686673
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:17 schreef De_Klusjesman het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk en ik ben helemaal bereid om met m'n verbrande billen op de blaren te gaan zitten, maar ik wil gewoon weten wat ik kan verwachten.

Aangifte doen tegen hem zal toch ook lastig worden, aangezien ik niet weet hoe hij heet en waar zijn huis woont. De brief was niet ondertekend. Zijn baas bellen lijkt me ook zinloos, die zullen echt geen NAW gegevens verstrekken denk ik.

Ik kan eigenlijk alleen maar afwachten en daar kan ik slecht tegen, zeker als ik niet weet wat de gevolgen kunnen zijn. Ik reserveer maar alvast mijn vakantiegeld
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:28:38 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58686683
Ik kan de TS aanraden om maar gewoon lekker af te wachten. Word je door de politie uitgenodigd voor een gesprek, maak dan gewoon even een afspraak met een goede advocaat (even rondvragen in je kennissenkring) en volg zijn/haar advies op.

Als je tot een geldboete veroordeeld wordt maken we wel een potje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_58686763
Dreig anders met de media. Kans is groot dat mijnheer dan zijn aanklacht zal intrekken aangezien het lokale suffertje of de Telegraaf hier graag een stukje over zal schrijven.
pi_58686799
wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Maw je bent de klos.

Ik verwacht dat als er een rechtzaakje oid van komt de rechter zal argumenteren dat je veel te ver bent gegaan en ds schuldig bent aan de geleden schade van de beste man. Zal wel mishandeling oid worden.

Een verhaal bij elkaar liegen hou je nooit vol tenzij je sociopaat bent, dus dat zou ik iig niet proberen. Met het nederlandse rechtsysteem zal het wel wat meevallen: boetetje, taakstrafje, cursusje.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_58686812
Heb je enig idee of die arm echt gebroken is? Ik ben geen jurist maar als die man zijn werk (tijdelijk) niet meer kan doen is er wel een probleem...
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:39:38 #41
28033 Pek
je moet wat
pi_58686874
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:26 schreef TheWanderer het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat ie het niet pike maar ik vind de reactie wel erg overdreven.
Niet om het goed te praten, maar mijn reactie had ook met juist deze kat te maken. Als het mijn andere kater zaliger geweest was, had ik het hem waarschijnlijk zelf laten uitzoeken want die was 'm naar de strot gevlogen

Maar dit beestje heb ik gevonden toen hij 5 weken oud was, zwaar getraumatiseerd, voor alles en iedereen bang. Hij is nu 5 en de laatste maanden wordt hij eindelijk wat rustiger en durft ook naar andere mensen dan ik toe te gaan, voorheen bleef hij de hele avond achter de bank of onder het bed als ik mensen over de vloer had.

Dat hij zomaar naar die schoorsteenveger toe liep, was dus eigenlijk heel bijzonder en dan schopt zo'n klootzak misschien wel jaren zorg en werk terug naar af Ik ontplofte dus
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:41:54 #42
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58686912
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:36 schreef Rapaille het volgende:
Heb je enig idee of die arm echt gebroken is?
Volgens mij probeert die dierenmishandelende schoorsteenveger je gewoon bang te maken.
Leek het alsof hij veel pijn had toen hij onderaan de trap lag? Een gebroken arm voel je echt wel hoor.
pi_58686940
quote:
Niet dat ik ooit in zo'n situatie zou komen (denk ik ) maar dan lijkt mij dit een oplossing.
Je bent idd. wel wat te ver gegaan door hem zo'n portie klappen te geven, maar een kat zo'n opdonder geven slaat natuurlijk helemaal nergens op. Laat dit een lesje voor je zijn en dat jij je de volgende keer wat beter leert beheersen!

Bovendien betwijfel ik ten sterkte of hij echt wel zijn arm heeft gebroken, aangezien hij (uit jouw verhaal op te maken) geen blijk van pijn heeft gegeven na de val. En geloof me: iets breken, dat voel je wel

Doe aangifte van dierenmishandeling, zoals hierboven al gesuggereerd. Dan heb je een wat groter draagvlak voor je argument.
pi_58686965
Beetje overtrokken reactie van jou, maar wel begrijpelijk. Het lijkt me dat je heel binnenkort iets hoort van de politie, mits hij echt aangifte heeft gedaan.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:48:19 #45
28033 Pek
je moet wat
pi_58686990
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:41 schreef kasper het volgende:

[..]

Volgens mij probeert die dierenmishandelende schoorsteenveger je gewoon bang te maken.
Leek het alsof hij veel pijn had toen hij onderaan de trap lag? Een gebroken arm voel je echt wel hoor.
Dat heb ik zelf niet zo goed kunnen zien, ik ben boven gebleven en de trap maakt een bocht. Hij is dus op 2 hoog terecht gekomen waar mijn buurvrouw hem wel naar zijn arm heeft zien grijpen iig. Schreeuwen deed hij wel, zo hee
pi_58687016
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:28 schreef Pek het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk en ik ben helemaal bereid om met m'n verbrande billen op de blaren te gaan zitten, maar ik wil gewoon weten wat ik kan verwachten.

Aangifte doen tegen hem zal toch ook lastig worden, aangezien ik niet weet hoe hij heet en waar zijn huis woont. De brief was niet ondertekend. Zijn baas bellen lijkt me ook zinloos, die zullen echt geen NAW gegevens verstrekken denk ik.

Ik kan eigenlijk alleen maar afwachten en daar kan ik slecht tegen, zeker als ik niet weet wat de gevolgen kunnen zijn. Ik reserveer maar alvast mijn vakantiegeld
als je bereid bent om op de blaren te zitten, heeft het wel degelijk zin om die lul zn baas te bellen. die baas wordt namelijk denk ik niet blij van het gedrag van die lul, zoiets levert namelijk geen blije klanten op. dreigbrieven al helemaal niet. nog daargelaten dat het verder een wazig verhaal is, waarbij je je moet afvragen hoeveel waarheid er in zo'n anonieme brief zit (dan had de politie wel op de stoep gestaan). je belt dus gewoon die baas, legt uit dat die lul je kat een rotschop gaf, dat jij die lul er met gepast geweld eruit zette (benadrukken dat die lul erna gewoon opstond en wegliep, plus dat de buuv getuige was van het gesodemieter) en dat *jij* werk gaat maken van dierenmishandelende schoorsteenvegers. die baas is nl tot op zekere hoogte ook verantwoordleijk voor het gedrag van zn werknemers. (en vette kans dat die lul er op staande voet uitvliegt)

kijk, als je pech hebt, dan hebtie lul idd zn poot gebroken, maar je zal er waarschijnlijk wel vanaf komen met een boete ofzo aangezien jij oprecht niet begon.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58687064
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:36 schreef Rapaille het volgende:
Heb je enig idee of die arm echt gebroken is? Ik ben geen jurist maar als die man zijn werk (tijdelijk) niet meer kan doen is er wel een probleem...
nah, da's dan weer geen probleem, want zodra die baas van die lul erachter komt *waarom* zn arm gebroken is, en hij niet kan werken wordtie toch wel op staande voet ontslagen!
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:53:06 #48
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_58687071
Tsja, kan gebeuren toch, dat je over een kat struikelt en daardoor van de trap valt...

voor de schoorsteenveger!
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:53:45 #49
28033 Pek
je moet wat
pi_58687087
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:44 schreef Locusta het volgende:

[..]

Laat dit een lesje voor je zijn en dat jij je de volgende keer wat beter leert beheersen!
Ik hoop dat dit ook een lesje voor hem is en hij zich de volgende keer even achter de oren krabt, voor hij weer andermans katten gaat schoppen
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:54:53 #50
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_58687113
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:33 schreef weerdo het volgende:
Dreig anders met de media. Kans is groot dat mijnheer dan zijn aanklacht zal intrekken aangezien het lokale suffertje of de Telegraaf hier graag een stukje over zal schrijven.
Telegraaf ja, of ik denk dat Hart van Nederland (SBS6) dit ook wel een mooi verhaal gaat vinden
En anders gewoon z'n baas bellen, vraag z'n telefoonnummer en ga eens met die kerel praten. Maak even duidelijk dat z'n baas *jouw* kant van het verhaal krijgt te horen, en HvN etc. ook
pi_58687175
oh, voor het geval dat je ooit nog eens een schoorsteenveger wilt pesten: mijn shinnie heeft eens een inbreker weg weten te jagen

edit; ik zou wel zelf uit de buurt blijven. ze kent vrouwtje en baasje en voor ons is het een dotje, de rest van de wereld valt ze aan zonder enig onderscheid whatsoever
pi_58687241
Ben benieuwd wanneer de lemming hierop komt.

"Moet ik bij iemand de schoorsteen vegen struikel ik over zijn katje en schopt die vent me gelijk lens"
pi_58687286
TVP
pi_58687411
strafrechtelijk zal de schade waarschijnlijk wel meevallen (er waren verzachtende omstandigheden), maar als je civielrechtelijk aansprakelijk wordt gesteld dan zou het wel eens een heel duur grapje kunnen worden.
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:13:44 #55
28033 Pek
je moet wat
pi_58687448
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:01 schreef klipper het volgende:
"Moet ik bij iemand de schoorsteen vegen struikel ik over zijn katje en schopt die vent me gelijk lens"

Ga morgen toch maar even de firma bellen, al is het alleen maar om de stemming te peilen. Wie weet is hij wel gewoon aan het werk
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:19:33 #56
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_58687538
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:06 schreef Pek het volgende:
Ontkennen zal moeilijk worden, aangezien mijn buurvrouw getuige was. Niet van de val zelf, maar wel van het verbale geweld dat over en weer ging daarna. Ze staat volledig achter me, maar zal onder ede toch moeilijk kunnen volhouden dat het een onschuldige struikelpartij was.
Dat er een ruzie is geweest wil niet zeggen dat er geweld is gepleegd. Zij heeft hem kennelijk alleen zien vallen? Maar zij heeft niet gezien of jij hem over de railing hebt gegooid. Dus haar getuigenis zegt eigenlijk nog steeds niets?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:30:48 #57
28033 Pek
je moet wat
pi_58687691
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat er een ruzie is geweest wil niet zeggen dat er geweld is gepleegd. Zij heeft hem kennelijk alleen zien vallen? Maar zij heeft niet gezien of jij hem over de railing hebt gegooid. Dus haar getuigenis zegt eigenlijk nog steeds niets?
"Over de railing" nou nou Hij stond in de deuropening, ik gaf hem een duw en hij kukelt achterover. Buuv heeft hem juist niet zien vallen, maar kwam op het lawaai af en zag hem verkreukeld op haar overloop liggen. Het verbale geweld daarop was vrij duidelijk wat betreft de oorzaak enzo

Ik weet dus ook niet of hij haar gezien heeft, als dat niet zo is dan was er geen getuige Zij denkt van niet omdat hij zo kwaad was, maar je kunt elkaar moeilijk missen op die overloop.
Daarom zou het wel handig zijn als ik wist met wie ik te maken heb. Maar ik neem aan dat de aanklager met NAW wordt genoemd in de aangifte.

Ergo, afwachten dus
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:36:17 #58
28033 Pek
je moet wat
pi_58687747
-edit- domme opmerking lama
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:42:01 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58687846
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:11 schreef Halinalle het volgende:
strafrechtelijk zal de schade waarschijnlijk wel meevallen (er waren verzachtende omstandigheden),
Dat hangt er ook een beetje van af hoeveel tijd er tussen de schop en het trapgooien zat en wat er in de tussentijd gebeurde. Was het een emotionele reactie of een doordachte, bijvoorbeeld na een half uur schelden maar ook praten over de verzekering oid?
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:43:18 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58687876
Negeer overigeens iedereen die zegt dat je moet liegen. Als dat uitkomt (en dat zal het), dan ben je nog veel verder van huis.
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:48:06 #61
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_58687990
ben benieuwd (TVP)
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:49:05 #62
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58688009
Hoe is het met het katertje? Is ie erg geschrokken?
pi_58688097
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:49 schreef simmu het volgende:
als je bereid bent om op de blaren te zitten, heeft het wel degelijk zin om die lul zn baas te bellen. die baas wordt namelijk denk ik niet blij van het gedrag van die lul, zoiets levert namelijk geen blije klanten op. dreigbrieven al helemaal niet. nog daargelaten dat het verder een wazig verhaal is, waarbij je je moet afvragen hoeveel waarheid er in zo'n anonieme brief zit (dan had de politie wel op de stoep gestaan). je belt dus gewoon die baas, legt uit dat die lul je kat een rotschop gaf, dat jij die lul er met gepast geweld eruit zette (benadrukken dat die lul erna gewoon opstond en wegliep, plus dat de buuv getuige was van het gesodemieter) en dat *jij* werk gaat maken van dierenmishandelende schoorsteenvegers. die baas is nl tot op zekere hoogte ook verantwoordleijk voor het gedrag van zn werknemers. (en vette kans dat die lul er op staande voet uitvliegt)

[...]
Mee eensch Ff baas bellen dus en bovenstaande doen ^^
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:05:20 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58688324
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:53 schreef Locusta het volgende:

[..]

Mee eensch Ff baas bellen dus en bovenstaande doen ^^
Ik zou het niet in verhouding vinden staan als baas.
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:06:41 #65
28033 Pek
je moet wat
pi_58688356
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat hangt er ook een beetje van af hoeveel tijd er tussen de schop en het trapgooien zat en wat er in de tussentijd gebeurde. Was het een emotionele reactie of een doordachte, bijvoorbeeld na een half uur schelden maar ook praten over de verzekering oid?
Nee, zeker niet. Hij schopt, ik roep iets van: "wat flik jij nou? @%*&# " en loop op hem af, hij zegt: "Hou dat beest dan ook uit m'n buurt" oid, ik geef hem 2? klappen waarmee ik hem in de deuropening manouvreer, roep nog zoiets van "en nu oprotten" en geef hem een laatste duw. Rommeldebommel
Vrij impulsief allemaal
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:49 schreef tonja het volgende:
Hoe is het met het katertje? Is ie erg geschrokken?
Moeilijk te zeggen, hij was tijdens de toestand meteen gevlucht en heeft zich een tijdje verstopt, maar is nu weer normaal. Morgen weet ik meer, dan krijg ik wat vrienden over de vloer die hij kent, dus al hij dan achter de bank blijft zitten is het mis
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:10:58 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58688413
Overigens: ik heb wel eens een hond geschopt. Totáál andere situatie, ik liep met een kind aan de hand en er kwam en woest blaffende en grommende loslopende hond op haar af. Echt een hond met zo'n rotweiler-kop met het schuim aan de bek. Snel meisje op de arm genomen en de hond, die wilde opspringen, een joekel van een schop verkocht, waarna hij verder probeerde te bijten en stond te blaffen van een meter afstand. Baas kwam er aangerend, woedend op mij. Ik heb hem mijn gegevens gegeven en gezegd dat als hij aangifte wil doen hij dat wel mag, maar dat hij zijn hond gewoon moet aanlijnen in een kinderspeelpark. Hij vroeg mij of ik niet had gezien dat die hond alleen maar "wilde spelen." Nou, geen kwispel gezien, alleen maar tandvlees en gegrom.

Ik heb helemaal niets tegen honden, maar wat ging die vent tekeer. Als ik geen klein huilend meisje op de arm had gehad had-ie me misschien nog wel wat aangedaan ook

Maar goed, totaal andere situatie.
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:12:40 #67
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58688446
Wat een lul zeg
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:13:01 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58688450
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Hij schopt, ik roep iets van: "wat flik jij nou? @%*&# " en loop op hem af, hij zegt: "Hou dat beest dan ook uit m'n buurt" oid, ik geef hem 2? klappen waarmee ik hem in de deuropening manouvreer, roep nog zoiets van "en nu oprotten" en geef hem een laatste duw. Rommeldebommel
Vrij impulsief allemaal
Dan is het inderdaad een emotionele reactie, dat helpt je zaak wel heel erg. Als je - om een voorbeeld te geven 0 de volgende dag terug was gekomen om hem van de trap te duwen was het poging tot moord geweest.

Heb je hem overigens overeind geholpen of een ambulance gebeld nadat hij was gevallen/geduwd?
pi_58688608
Sowieso eerst even kijken of dat klopt met de hersenschudding en zijn gebroken arm.Misschien was je een beetje te impulsief maar ik denk dat ik me in zo een situatie ook van mijn slechte kant laat zien.
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:22:17 #70
28033 Pek
je moet wat
pi_58688632
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je hem overigens overeind geholpen of een ambulance gebeld nadat hij was gevallen/geduwd?
Nee ik heb de deur dichtgesmeten en ben boven gebleven
Maar hij is uit zichzelf al vloekend en tierend naar beneden gestampt, dat was duidelijk te horen. Zijn collega was nog op het dak bezig en kwam even later naar beneden met zo'n wtf? uitdrukking, die had niets gemerkt
pi_58689948
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:40 schreef Pek het volgende:
Dinsdag had ik een schoorsteenveger over de vloer. Deze man had blijkbaar iets tegen katten, want toen mijn katertje nieuwsgierig kwam kijken en langs zijn been schurkte, gaf hij hem een schop. Niet een beetje wegduwen, maar echt een flinke schop, waardoor mijn kat een meter opzij vloog en duidelijk pijn had.

Ik heb de vent toen een paar klappen verkocht en achterover het trappenhuis in gedonderd . Helaas stond hij gewoon weer op en vertrok met de mededeling dat hij er werk van ging maken. Vandaag lag er een brief in de bus, dat hij een gebroken arm en een hersenschudding had opgelopen en ik een aanklacht kon verwachten.

Nou wil ik dus graag weten wat ik kan verwachten. Geldboete? Poging tot doodslag? Heb ikzelf nog enige rechten, hij was tenslotte in mijn huis? etc. Alle info is welkom!
Wat een schoft. Die schoorsteenveger dan he. Ik zou gaan voor ontslag van rechtsvervolging wegens noodweer c.q. noodweer exces. Voor het overige alle civielrechtelijke aansprakelijkheid van de hand wijzen met het argument dat dit heerschap het door hem beweerde letsel niet heeft opgelopen door jouw toedoen en dat hij niet raar moet opkijken als jij reageert als je ziet dat je kat zwaar wordt mishandeld.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:30:46 #72
213270 TheWanderer
pi_58690046
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:39 schreef Pek het volgende:

[..]

Niet om het goed te praten, maar mijn reactie had ook met juist deze kat te maken. Als het mijn andere kater zaliger geweest was, had ik het hem waarschijnlijk zelf laten uitzoeken want die was 'm naar de strot gevlogen

Maar dit beestje heb ik gevonden toen hij 5 weken oud was, zwaar getraumatiseerd, voor alles en iedereen bang. Hij is nu 5 en de laatste maanden wordt hij eindelijk wat rustiger en durft ook naar andere mensen dan ik toe te gaan, voorheen bleef hij de hele avond achter de bank of onder het bed als ik mensen over de vloer had.

Dat hij zomaar naar die schoorsteenveger toe liep, was dus eigenlijk heel bijzonder en dan schopt zo'n klootzak misschien wel jaren zorg en werk terug naar af Ik ontplofte dus
ok das wel lullig jah.
maar goed voor hetzelfde geld zit die gast nu thuis aan zijn vrouw te vertellen 'ja ans ik had die kat niet mogen schoppen, maar je weet hoe benauwd ik ben voor katten nadat dat beest van de buren mijn gezicht open krabte. ik flipte gewoon'.
dus nogmaals ik kan me het wel voorstellen, die gast heeft immers met zijn poten van je kat te blijven maar jouw reactie was ten eerste overdreven en ten tweede gewoon niet slim.
pi_58690211
Dierenliefhebbers die mensen mishandelen en er nog trots op zijn ook zijn voor mij niet te begrijpen.

En dan al die mensen hier die het goedpraten.... Ik hoop dat je vervolgd wordt TS, zoals het hoort, maar wees gerust de straf zal niet al te zwaar zijn, maar wellicht dat je nog een schadevergoeding moet betalen.

Hou ons op de hoogte En voortaan eerst ff nadenken voor je wat doent.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58690252
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:26 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat een schoft. Die schoorsteenveger dan he. Ik zou gaan voor ontslag van rechtsvervolging wegens noodweer c.q. noodweer exces. Voor het overige alle civielrechtelijke aansprakelijkheid van de hand wijzen met het argument dat dit heerschap het door hem beweerde letsel niet heeft opgelopen door jouw toedoen en dat hij niet raar moet opkijken als jij reageert als je ziet dat je kat zwaar wordt mishandeld.
Goed idee liegen

En noodweer exces.... kom op, TS werd zelf niet aangevallen, er werd een kat met de voet een metertje opzij geduwd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58690436
TS is die kat in je avatar het beest vóór of na de schop?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:54:04 #76
28033 Pek
je moet wat
pi_58690509
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:38 schreef DroogDok het volgende:
Dierenliefhebbers die mensen mishandelen en er nog trots op zijn ook zijn voor mij niet te begrijpen.
Jij hebt "de mens" nogal hoog zitten?

De schoorsteenveger had zich kunnen verdedigen of om hulp kunnen roepen, mijn kat kan dat niet. Wat voor een stakker ben je dan als je een hulpeloos diertje een schop geeft.
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:55:52 #77
28033 Pek
je moet wat
pi_58690554
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:51 schreef Mwanatabu het volgende:
TS is die kat in je avatar het beest vóór of na de schop?
Niet de kat in kwestie
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:56:10 #78
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58690562
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:41 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Goed idee liegen

En noodweer exces.... kom op, TS werd zelf niet aangevallen, er werd een kat met de voet een metertje opzij geduwd.
Niet 'een' kat, maar de kat van TS, die hij zo te lezen met veel geduld en liefde wat minder angstig heeft gekregen. En ook maak ik uit het verhaal van TS niet op dat de kat een metertje opzij geduwd werd, maar dat de kat een rotschop kreeg.
pi_58690645
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:54 schreef Pek het volgende:

[..]

Jij hebt "de mens" nogal hoog zitten?
Niet hoger of lager dan dieren. Als die man je zoon of dochter een zet had gegeven zou ik ook vinden dat je fout was geweest.
quote:
De schoorsteenveger had zich kunnen verdedigen of om hulp kunnen roepen, mijn kat kan dat niet. Wat voor een stakker ben je dan als je een hulpeloos diertje een schop geeft.
Wat bedoel je met een schop? Als het beestje een meter "wegvloog" schopte hij niet alsof hij de beslissende penalty in de EK finale nam. Ik noem het en zetje en vind dat je zwaar overdreven hebt gereageerd.
Verder lijkt het m niet meer dan normaal dat als jij ervoor hebt gezorgd dat de man medische kosten heeft moeten maken jij deze vergoedt.
pi_58690697
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:55 schreef Pek het volgende:

[..]

Niet de kat in kwestie
Ik ben de rest van mijn verhaal vergeten te tikken en nu staat alleen die stomme grap er

Iig mooi verhaal hoe je het beestje "opgelapt" hebt en ik kan me voorstellen dat je zo door het lint ging (niet dat dat het goedpraat maar ik kan het me voorstellen).
Ik denk dat meneer de kattenveger bluft met zijn brief en dat je nog maar moet zien of er echt een aanklacht is ingediend. Dat hoop ik iig voor je en probeer het de volgende keer iets minder woest op te lossen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58690708
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:56 schreef tonja het volgende:

[..]

Niet 'een' kat, maar de kat van TS, die hij zo te lezen met veel geduld en liefde wat minder angstig heeft gekregen. En ook maak ik uit het verhaal van TS niet op dat de kat een metertje opzij geduwd werd, maar dat de kat een rotschop kreeg.
Uit de OP:
quote:
...waardoor mijn kat een meter opzij vloog ....
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:08:44 #82
28033 Pek
je moet wat
pi_58690796
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:01 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niet hoger of lager dan dieren. Als die man je zoon of dochter een zet had gegeven zou ik ook vinden dat je fout was geweest.
[..]

Ik noem het en zetje en vind dat je zwaar overdreven hebt gereageerd.
Verder lijkt het m niet meer dan normaal dat als jij ervoor hebt gezorgd dat de man medische kosten heeft moeten maken jij deze vergoedt.
Ik noem het een schop, waarvan het beestje onnodig van de kaart is geweest en ik heb idd wat overdreven gereageerd en ben bereid medische kosten ed te vergoeden. Dat had ik op pagina 1 al gezegd volgens mij
pi_58690859
Een hele meter zelfs, dan heeft-ie echt niet heel hard geschopt.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:12:04 #84
28033 Pek
je moet wat
pi_58690864
Het was inderdaad niet een uithaal van Seedorf op een EK, maar meer een subtiele pass over de hele, kort maar krachtig *tik*
pi_58690945
Moet kunnen.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:17:02 #86
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58690963
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Uit de OP:
[..]

Hij schreef er nog wat achteraan
quote:
waardoor mijn kat een meter opzij vloog en duidelijk pijn had.

Dat was dus geen zetje dan, maar een rotschop.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:27:31 #87
28033 Pek
je moet wat
pi_58691180
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:17 schreef tonja het volgende:

[..]

Hij schreef er nog wat achteraan
[..]

Dat was dus geen zetje dan, maar een rotschop.
Mja, hij viel op z'n zij, met zo'n schreeuw alsof je op een pootje trapt en vluchtte naar boven. Genoeg om mij in Mr. Hyde te doen veranderen, blijkbaar
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:27:36 #88
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58691181
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:38 schreef DroogDok het volgende:
Stel je vraag maar
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:33:46 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58691309
Dat hij van de trap is gevallen vind ik jammer, ik had liever gezien dat hij op zijn minst ernstig letsel zou hebben opgelopen.
Dierenbeulen kun je niet genoeg pijn doen. Die zijn het menselijke niet waardig.
pi_58691333
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:27 schreef soylent het volgende:

[..]

Stel je vraag maar
Wat valt er te vragen dan?
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:34:52 #91
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_58691335
je mag hem slaan wanneer hij JOUW(bezit) kat schopt. wanneer hij er werk van maakt denk ik niet dat hij er met de poen vandoor gaat. zo'n gek zo ik trouwens ook kloppen, vieze dierenbeul.
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_58691379
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:33 schreef SHE het volgende:
Dat hij van de trap is gevallen vind ik jammer, ik had liever gezien dat hij op zijn minst ernstig letsel zou hebben opgelopen.
Dierenbeulen kun je niet genoeg pijn doen. Die zijn het menselijke niet waardig.
Dus dieren mishandelen mag niet, maar mensen wel?
Zoals ik al zei, sommige dierenliefhebbers hebben rare kronkels in hun kop, net als de types die het nodig vinden de huizen van nertsenfokkers in de fik te steken of mensen die dierproeven doen te bedreigen.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:38:16 #93
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58691399
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Vrij impulsief allemaal
[..]

Wat een eikel ben jij zeg , 2 klappen geven en daarna nog eens de deuropening uitduwen , belachelijk overtrokken reactie van je .

Ik hoop dat je een flinke claim aan je broek krijgt ivm je losse handjes

En hij had je kat niet mogen trappen , daar mag hij ook voor boeten

Moeilijk te zeggen, hij was tijdens de toestand meteen gevlucht en heeft zich een tijdje verstopt, maar is nu weer normaal. Morgen weet ik meer, dan krijg ik wat vrienden over de vloer die hij kent, dus al hij dan achter de bank blijft zitten is het mis
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:39:32 #94
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58691428
Sorry voor de rare quote
pi_58691487
Als er hier iemand in huis komt die er normaal niet is let ik altijd heel goed op en ik zeg vantevoren dat er hier katten rondlopen waar ik erg zuinig op ben. Dan kunnen ze zelf kiezen of ze wel of niet binnen willen komen. Maar in mijn huis gaat niemand mij vertellen dat ik een "rotbeest" uit zijn/haar buurt moet houden.
Overdreven emotionele reactie, zoals TS zelf al zegt. Maar dat had zo'n grote lompe eikel mij ook niet hoeven flikken. Zou zelf ook zo kunnen reageren.
Maar ja... ik zit dan ook als een havik op de situatie (is de laatste tijd vaak voorgekomen i.v.m. woningonderhoud).
TS
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_58691584
Van het weekend staat een schoorsteenvegersleger bij je in de portiek.

Wel een pluspuntje voor jou. Ondanks dat ik écht geen kattenliefhebben ben, heb ik een spuughekel aan mensen die geweld tegen dieren gebruiken. Ik heb hier in het park een paar jaren geleden zo'n kutjoch van een jaar of 16/17 (ik was zelf toen 18) het water ingemept omdat 'ie met een kattapult op een zwaan lag te schieten. Doe nóóit een beest in mijn bijzijn onnodig pijn want dan heb ik je.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:48:57 #97
28033 Pek
je moet wat
pi_58691629
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:39 schreef N.icka het volgende:
Sorry voor de rare quote
Mja, ik probeer er nu nog chocola van te maken
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:51:21 #98
210679 muay-toy
pi_58691671
Dierenmishandelaars zijn gezanten van de duivel en mogen volgens zowel de bijbel als de koran afgemaakt worden.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:51:32 #99
210679 muay-toy
pi_58691674
Dierenmishandelaars zijn afgezanten van de duivel en mogen volgens zowel de bijbel als de koran afgemaakt worden.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:53:31 #100
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58691706
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:51 schreef muay-toy het volgende:
Dierenmishandelaars zijn gezanten van de duivel en mogen volgens zowel de bijbel als de koran afgemaakt worden.

Linkje naar de betreffende verzen a.u.b.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:54:59 #101
28033 Pek
je moet wat
pi_58691739
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En mens heeft nog een eerlijke kans, die kan terugvechten of een keel opzetten en beseft wat er gaande is. Een dier snapt dat niet, die vraagt zich alleen maar af waarom men zo gemeen tegen hem doet
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:00:57 #102
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58691855
Niet elk mens heeft tegen elk ander mens een even goede kans natuurlijk, de 1 is nu eenmaal sterker dan de ander.

Het lijkt me gewoon dat je zowel geen dieren als mensen moet mishandelen. Dus jij betn net zo goed fout, oniet fouter dan de schoorsteenveger. Je gebruikte namelijk buitenproportioneel veel meer geweld dan hij.
En dan zeggen ja maar hij begon vind ik een redelijk slap excuus, geweld is alleen als zelfverdediging goed te keuren en te tolereren
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:03:41 #103
213270 TheWanderer
pi_58691906
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:54 schreef Pek het volgende:

[..]

En mens heeft nog een eerlijke kans, die kan terugvechten of een keel opzetten en beseft wat er gaande is. Een dier snapt dat niet, die vraagt zich alleen maar af waarom men zo gemeen tegen hem doet

dat denk ik niet.
een dier denkt niet in de termen van gemeen of lief denk ik, jij geeft hem voer hij komt naar jou toe.
de schoorsteenveger geeft hem een schop dus die kat komt niet meer bij hem in de buurt, of hij veralgemeniseert dit en blijft bij alle mensen weg.
neemt niet weg dat die gast natuurlijk niet had mogen schoppen.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:08:54 #104
28033 Pek
je moet wat
pi_58691995
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:00 schreef DroogDok het volgende:
Niet elk mens heeft tegen elk ander mens een even goede kans natuurlijk, de 1 is nu eenmaal sterker dan de ander.
Dat blijkt

sorry
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:10:14 #105
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58692022
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:08 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat blijkt

sorry

Kansloos
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:14:29 #106
28033 Pek
je moet wat
pi_58692093
Ik zeg toch sorry?
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:17:30 #107
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58692147
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, sommige dierenliefhebbers hebben rare kronkels in hun kop, net als de types die het nodig vinden de huizen van nertsenfokkers in de fik te steken of mensen die dierproeven doen te bedreigen.
Yep. En aangezien jij mensen klaarblijkelijk niet kunt onderscheiden van dieren ben ik bang dat die kronkel toch echt in je eigen hoofd zit.
En inderdaad, nertsenfokkerijen en dierproeven horen niet thuis in een ogenschijnlijk geciviliseerde maatschappij.
Een intelligent mens laat het namelijk wel uit zijn hoofd om de arrogantie te hebben dat dieren inferieur zijn.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:22:47 #108
28033 Pek
je moet wat
pi_58692260
SHE in m'n topic
Nu kan ik rustig sterven... *zwijmel*
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:23:14 #109
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58692272
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:17 schreef SHE het volgende:

[..]

Yep. En aangezien jij mensen klaarblijkelijk niet kunt onderscheiden van dieren ben ik bang dat die kronkel toch echt in je eigen hoofd zit.
En inderdaad, nertsenfokkerijen en dierproeven horen niet thuis in een ogenschijnlijk geciviliseerde maatschappij.
Een intelligent mens laat het namelijk wel uit zijn hoofd om de arrogantie te hebben dat dieren inferieur zijn.
Ik een kronkel terwijl jij het okay vindt om mensen te mishandelen?

Mijn standpunt is nogal simpel hoor, zowel dieren als mensen doe je geen pijn, punt. Zelfverdediging daargelaten zoals ik hierboven ook al zei.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:35:15 #110
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58692518
Kan de kat zichzelf verdedigen?
De baas deed het voor hem. Daar heb je je zelfverdediging.

Je kunt legio kut argumenten verzinnen, maar iemand een aframmeling geven omdat hij je kat een trap verkoopt lijkt me een hele natuurlijk en menselijke handeling.
Het baart mij meer zorgen als een mens een dier bewust verwond. DAT is degene met een gestoorde persoonlijkheid.
Dan kun je wel aankomen met quasi vredelievende teksten die je zwakke standpunt moeten onderbouwen, maar ik kan niets fraais in je repliek ontdekken.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:43:35 #111
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58692714
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:35 schreef SHE het volgende:
Kan de kat zichzelf verdedigen?
De baas deed het voor hem. Daar heb je je zelfverdediging.
zelf·ver·de·di·ging (dev)
1 verdediging van eigen lijf, eerbaarheid of goed

Als je een kat ziet als een goed, heb je technisch gezien gelijk dat het zelfverdediring was, maar dan nog was de reactie van TS zeer zwaar overdreven. Als je dat niet inziet spoor je niet.
Hoewel het eerer zelfverdediging zou zijn als TS had geprobeerd de mishandeling van zijn kat te beletten
quote:
Je kunt legio kut argumenten verzinnen, maar iemand een aframmeling geven omdat hij je kat een trap verkoopt lijkt me een hele natuurlijk en menselijke handeling.
Mij niet, gelukkig is niet iedereen zo agressief aangelegd zoals jij. Als je kind een geitje op de kinderboerderij pijn doet ook maar een afranseling geven?
quote:
Het baart mij meer zorgen als een mens een dier bewust verwond. DAT is degene met een gestoorde persoonlijkheid.
Als een mens een dier (of ander mens) pijn doet spoort hij inderdaad niet. Maar rechtvaardigd het pijn doen van een dier het pijn doen van een mens? Ik ben van mening dat dit niet zo is.
quote:
Dan kun je wel aankomen met quasi vredelievende teksten die je zwakke standpunt moeten onderbouwen, maar ik kan niets fraais in je repliek ontdekken.
Niks quasi vredelievend zo denk ik er over. EN als jij mijn standpunt zwakof niet fraai vindt, prima, ik vind de jouwe redelijk psychopatisch.
pi_58692808
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:43 schreef DroogDok het volgende:

knip
Mensen die zo compleet overtuigd zijn van hun eigen morele superioriteit zoals jij, díe sporen juist meestal niet...
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:51:15 #113
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58692849
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Mensen die zo compleet overtuigd zijn van hun eigen morele superioriteit zoals jij, díe sporen juist meestal niet...
Overtuigd, ach. Vind dat ik gelijk heb.

Maar als jij het okay vind om mensen van de trap te lazeren omdat ze je katje aangeraakt hebben prima, loop ik alleen een straatje om als ik je tegenkom.
pi_58693179
Heb je er al aan gedacht om een officiele klacht in te dienen bij de baas vanwege mishandeling van je kat (en derhalve onbehoorlijk gedrag in je huis)?
Zou ik zelf wel even doen, aangetekend.

Verder denk ik dat de meeste rechters jouw mishandeling niet vinden opwegen tegen die van de schoorsteenveger en dat je een kleine boete zal moeten betalen, mits er een rechtzaak komt.

Ikzelf ben geen fan van geweld, maar ik vind het wel fijn dat de schoorsteenveger een zere arm heeft nu.
pi_58693386
Eigen schuld dikke bult.

Als de schoorsteenvreter van de kat was afgebleven, had hij nu geen zere arm gehad.

Voor zijn beroep kom je bij de mensen thuis. En als daar dan een klein kind rondloopt dat een beetje aandacht wil, geeft hij die dan ook maar een rotschop?

Wat mij betreft verdient TS een lintje.
pi_58693461
Als ik in deze situatie zou zitten zou ik de kat naar de dierenarts brengen en na laten kijken
vervolgens aan de dierenarts vragen of ie niet een leuk factuurtje op mijn naam zou kunnen zetten
Dan een kopie maken van de brief die je hebt gekregen en die opsturen naar zijn baas samen met een kopietje van de rekening van de dierenarts

En ik ben btw voor : dat als mensen dieren mishandelen dan mag je gewoon meppen
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:39:14 #117
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_58694119
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:14 schreef prupke het volgende:
Als ik in deze situatie zou zitten zou ik de kat naar de dierenarts brengen en na laten kijken
vervolgens aan de dierenarts vragen of ie niet een leuk factuurtje op mijn naam zou kunnen zetten
Dan een kopie maken van de brief die je hebt gekregen en die opsturen naar zijn baas samen met een kopietje van de rekening van de dierenarts

En ik ben btw voor : dat als mensen dieren mishandelen dan mag je gewoon meppen
De kat rende de trap op, dus ik weet niet hoeveel kans van slagen dat heeft, en ik denk dat de medische kosten van de schoorsteenveger die van de kat ruimschoots overtreffen als zijn verhaal waar is. Überhaupt vind ik het nogal schokkend hoe verontwaardigd er door sommigen wordt gereageerd op zaken waarbij huisdieren in het geding zijn. Goed, je hoort geen dieren te schoppen. Maar je was er niet bij, misschien had die vent een rotdag, reageerde hij impulsief en schrok hij ook van zichzelf toen de geplande 'zet' harder uitviel dan bedoeld. Ik heb de indruk dat hij in elk geval geen poging heeft gedaan om zich te verweren tegenover TS. TS geeft ook aan dat hij zijn zelfbeheersing verloor (wat ik best kan begrijpen) maar beseft in elk geval dat hij wat dat betreft verkeerd bezig was. Bij die val van de trap had die vent zijn nek kunnen breken, was dat dan ook zijn verdiende loon geweest?
pi_58694299
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De kat rende de trap op, dus ik weet niet hoeveel kans van slagen dat heeft, en ik denk dat de medische kosten van de schoorsteenveger die van de kat ruimschoots overtreffen als zijn verhaal waar is. Überhaupt vind ik het nogal schokkend hoe verontwaardigd er door sommigen wordt gereageerd op zaken waarbij huisdieren in het geding zijn. Goed, je hoort geen dieren te schoppen. Maar je was er niet bij, misschien had die vent een rotdag, reageerde hij impulsief en schrok hij ook van zichzelf toen de geplande 'zet' harder uitviel dan bedoeld. Ik heb de indruk dat hij in elk geval geen poging heeft gedaan om zich te verweren tegenover TS. TS geeft ook aan dat hij zijn zelfbeheersing verloor (wat ik best kan begrijpen) maar beseft in elk geval dat hij wat dat betreft verkeerd bezig was. Bij die val van de trap had die vent zijn nek kunnen breken, was dat dan ook zijn verdiende loon geweest?
Ik was er niet bij nee
Er staat ook , als ik in deze situatie zou zitten .

Zijn nek breken is zeker geen verdiende loon, zelfs zijn arm breken niet.
Maar de ts geeft zelf al aan , wat je ook zegt , dat die te ver is gegaan.

En als die vent een rotdag heeft , dan nog hoeft hij dat niet op een ander af te reageren. (niet op een mens en niet op een dier)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_58694475
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:05 schreef Floripas het volgende:
Ik zou het niet in verhouding vinden staan als baas.
Je kunt het altijd proberen
pi_58694651
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

zelf·ver·de·di·ging (dev)
1 verdediging van eigen lijf, eerbaarheid of goed

Als je een kat ziet als een goed, heb je technisch gezien gelijk dat het zelfverdediring was,
Niet als 'je' een kat ziet als een goed, maar als het recht c.q de wet een kat ziet als een goed. En wat denk je? Het recht ziet een dier als een goed. Nou eigenlijk als een zaak, maar het strafrecht is nou eenmaal niet zo ontwikkeld als het civiele recht, maar het zaaksbegrip is gegeven.
quote:
maar dan nog was de reactie van TS zeer zwaar overdreven.
Wat denk je dat 'exces' in noodweer exces betekent? Juist!

En even terugkomend op je reactie op mijn eerdere post: waar zie jij mij TS adviseren te liegen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_58695234
Tvp
pi_58695305
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:35 schreef Deetch het volgende:
wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Maw je bent de klos.
Ehhh... En terwijl je bij iemand in huis bent om werk te verrichten en passant z'n huisdier zonder noodzaak een doodschop geven is normaal wil je zeggen? Dat verdient niet een paar blaartjes?
quote:
Ik verwacht dat als er een rechtzaakje oid van komt de rechter zal argumenteren dat je veel te ver bent gegaan en ds schuldig bent aan de geleden schade van de beste man. Zal wel mishandeling oid worden.
Met verzachtende omstandigheden. Ten eerste vielen de klappen n.a.v. een delict wat de man in de woning van TS pleegde, en de val van de trap was overduidelijk niet de bedoeling, maar een ongewild bij-effect van het uit de woning verwijderen van de ongewenste bezoeker.
quote:
Een verhaal bij elkaar liegen hou je nooit vol tenzij je sociopaat bent, dus dat zou ik iig niet proberen. Met het nederlandse rechtsysteem zal het wel wat meevallen: boetetje, taakstrafje, cursusje.
Liegen moet je zeker niet doen, maar met een subjectieve benadering van de situatie is niets mis. Als meneer z'n aangifte doorzet is het tenslotte aan de rechter om objectief te zijn, en niet aan de twistende partijen. Daarnaast zou ik zeker wel aangifte doen van dierenmishandeling, en middels een aangetekend schrijven het bedrijf op de hoogte stellen van de gedragingen van hun werknemer. Op z'n minst geeft dat wat 'wisselgeld' om eventueel tot een schikking te komen. (Jij trekt jouw aanklacht in, laat ik mijn aanklacht vallen.)

Als zo'n knurft mot wil, kan-ie mot krijgen. Maar goed, da's mijn instelling.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:45:16 #123
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58695766
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ehhh... En terwijl je bij iemand in huis bent om werk te verrichten en passant z'n huisdier zonder noodzaak een doodschop geven is normaal wil je zeggen? Dat verdient niet een paar blaartjes?
[..]
.
Misschien was die man wel doodsbang voor die kat , ja sommige mensen zijn dat , en dan komt zo'n beest ineens langs je been schuren . Een schop geven is dan een reactie, zelfde als ik doe als ik een spin zie .

Ik praat het niet goed maar die kat heeft er niks aan overgehouden

De ts heeft enorm zijn zelfbeheersing verloren en dat is zeer kwalijk
  vrijdag 16 mei 2008 @ 07:08:26 #124
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58698665
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:01 schreef Argento het volgende:
En even terugkomend op je reactie op mijn eerdere post: waar zie jij mij TS adviseren te liegen?
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:26 schreef Argento het volgende:

[..]

Terwijl het heerschap het letsel nu juist wel heeft opgelopen door toedoen van TS.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 07:22:03 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58698719
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:20 schreef j.bv het volgende:

[..]

Jammer dat de wet en met name de rechters op sommige gebieden zo achterlijk zijn. De rechter zou beiden geen straf op moeten leggen, ze staan 'gelijk'.
Rechters volgen de wet en uit de wet volgt eerder het idee dat iemand die een strafbaar feit pleegt een schuld tegenover de samenleving heeft en dus gestraft moet worden. De rol van het slachtoffer komt pas tot uiting in een civiele zaak of een eventuele eenvoudige schadevergoeding die mee wordt genomen in de strafzaak.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 07:25:59 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58698735
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:28 schreef Pek het volgende:

Wanneer hij een rechtszaak tegen je begint weet justitie waar zijn huis woont en hoe zijn naam heet, bij een eventuele aangifte heeft de politie hem dan ook nog wel bij zijn kladden.

Zeker aangifte doen. Het gebeurt kennelijk te weinig, aangezien dat heerschap nog steeds van dat soort dwaze dingen doet.
quote:
Een eventuele schadevergoeding staat weer los van de strafvraag. In dit geval zal denk ik vooral van belang zijn in hoeverre de meneer met de gebroken arm zelf (mede)verantwoordelijk is voor wat er is gebeurd.

Het beste kun je denk ik nu al een advocaat inschakelen en je daardoor laten adviseren. De te nemen stappen kunnen namelijk ook afhankelijk zijn van het pad dat je wilt volgen. Wil je zo weinig mogelijk geld kwijt zijn, wil je zelf onder een straf uitkomen, wil je vooral dat de meneer met de gebroken arm gestraft wordt etc.
pi_58698741
Ga eens met een advocaat praten voor je een verklaring af gaat leggen Geen idee maar ik kan me voorstellen dat het voor jou voordelig is om te verklaren dat je hem in woede een zet gaf maar in je waas was vergeten dat er een trap achter zat.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 16 mei 2008 @ 07:58:56 #128
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58698885
Wilde je hem echt van de trap duwen of alleen de drempel over? Geen idee of dat wat uitmaakt., maar ik wil het gewoon zelf weten
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:16:57 #129
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58699704
Maar.... misschien ben ik vanwege m'n kattenallergie wat minder op de hand van TS... waarom heb je je kat niet gewoon even in een kamertje opgesloten.

Heb je hem verteld dat er katten rondliepen?
Misschien schrok hij dat er ineens zo'n haarbal langs z'n benen gleed.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:51:28 #130
58560 Oksel
Gezellig.
pi_58700258
Schrikken van een kat..

Elke werkman van te voren waarschuwen voor een kat..
pi_58700414
Net als dat jij zou kunnen ontkennen dat je hem geduwd hebt maar dat hij zelf van de trap af 'struikelde', lijkt het me ook wel lastig om te bewijzen dat hij je kat geschopt heeft. Hij kan dat ook glashard ontkennen en zeggen dat hij bv. hoogstens 'over de kat struikelde' ..
pi_58700843
Dus iemand schopt je kat (ok had die niet mogen doen) en vervolgens sla je hem als een of andere pauper tokkie lam?

duidelijk dat je dus gewoon ff een boete/schadevergoeding moet dokken
I'm not the man you think I am!
pi_58700902
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:09 schreef Frodotje het volgende:
Eigen schuld dikke bult.

Als de schoorsteenvreter van de kat was afgebleven, had hij nu geen zere arm gehad.

Voor zijn beroep kom je bij de mensen thuis. En als daar dan een klein kind rondloopt dat een beetje aandacht wil, geeft hij die dan ook maar een rotschop?
HET WAS EEN KAT! GEEN KIND!

Jesus wat een achterlijke figuren hier. Dat hij die schoorsteenveger een mep geeft, omdat die zijn kat schopt is nog zeer redelijk te noemen, maar dat hij hem daarna van de trap afduwt is echt te triest voor woorden.

Hypocrieten die hier met z'n allen zitten te zeiken over hoe verschrikkelijk trauma dat katje wel niet heeft en daarna lekker een biefstukje gaan eten, terwijl ze een ander mens doodwensen.
quote:
Wat mij betreft verdient TS een lintje.
Nee, kneus hij had een lintje verdient als hij ondanks zijn woede rustig was gebleven.
pi_58700952
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:25 schreef The_End het volgende:

[..]

HET WAS EEN KAT! GEEN KIND!

Jesus wat een achterlijke figuren hier. Dat hij die schoorsteenveger een mep geeft, omdat die zijn kat schopt is nog zeer redelijk te noemen, maar dat hij hem daarna van de trap afduwt is echt te triest voor woorden.

Hypocrieten die hier met z'n allen zitten te zeiken over hoe verschrikkelijk trauma dat katje wel niet heeft en daarna lekker een biefstukje gaan eten, terwijl ze een ander mens doodwensen.
[..]

Nee, kneus hij had een lintje verdient als hij ondanks zijn woede rustig was gebleven.
Eens, katten zijn gewoon irritante kut beesten... ze een rotschop verkopen zal ik ze niet zo snel... maar kan het me wel voorstellen...

wat ik me niet kan voorstellen is dat je vervolgens iemand van een trap duwt wat voor een ongelovelijke bosmongool ben je dan
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:37:32 #135
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_58701177
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:27 schreef l3laster het volgende:

[..]

Eens, katten zijn gewoon irritante kut beesten...
Dit zegt zo ontzettend veel over je persoonlijkheid. D'r moet wel haast iets mis met je zijn als je een hekel hebt aan welk (ongevaarlijk) dier dan ook...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 mei 2008 @ 10:55:49 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58701580
Die man had natuurlijk ook even aan TS kunnen vragen om de kat weg te halen: "Meneer, uw kat loopt me voor de voeten, wilt u hem even ergens anders zetten zolang ik hier aan het werk ben?"

Ik zit me nu af te vragen of die man dat vaker doet. Ik neem aan dat hij vaker in huizen komt waar dieren rondlopen. Zou ie die ook allemaal van zich af schoppen?

Wat TS heeft gedaan valt niet goed te praten, maar ik vind het wel volkomen begrijpelijk. Een kat kan zich niet verdedigen, zijn baasje wel en ik kan me volledig voorstellen dat je hardstikke kwaad wordt als iemand zomaar jouw kat een schop geeft.

Ik ben weleens tegen iemand uitgevaren die op een terrasje een kat een klap gaf die gewoon alleen maar naast hem op de grond zat, zonder te bedelen of zelfs maar te bewegen Ik werd daar heel erg boos van
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_58701658
Beetje overtrokken he? Door types als jij die zich niet in kunnen houden en als de eerste de beste Neanderthaler gaan meppen lopen er hele hordes mensen regelmatig stille tochten. Had die vent gewoon de deur gewezen, maar van de trap af flikkeren... .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:12:09 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58701948
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:59 schreef Jarno het volgende:
Beetje overtrokken he? Door types als jij die zich niet in kunnen houden en als de eerste de beste Neanderthaler gaan meppen lopen er hele hordes mensen regelmatig stille tochten. Had die vent gewoon de deur gewezen, maar van de trap af flikkeren... .
Als die schoorsteenveger zich nou eens had ingehouden en die kat geen schop had gegeven... Die dacht duidelijk ook niet na!
The love you take is equal to the love you make.
pi_58702037
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als die schoorsteenveger zich nou eens had ingehouden en die kat geen schop had gegeven... Die dacht duidelijk ook niet na!
Absoluut.

Maar dat deed die jongen van 16 die op koninginnedag een postbode doodsloeg met een hamer ook niet. Of die gasten die door een discotheek deur heen 2 meisjes doodschoten. Allemaal mensen die zich 'even' lieten gaan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:18:43 #140
8369 speknek
Another day another slay
pi_58702091
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Doodschop? Die kat is geschrokken en rende de trap op. Als je half doodgeschopt wordt doe je dat niet zo makkelijk. Een kat kan echt wel wat hebben. Het is niet bepaald netjes van de man, maar hem achterwaards de trap afflikkeren, TS mag blij zijn dat het bij slechts een gebroken arm is gebleven en hij niet 6 jaar gevangenisstraf krijgt voor poging tot doodslag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:29:02 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58702354
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Absoluut.

Maar dat deed die jongen van 16 die op koninginnedag een postbode doodsloeg met een hamer ook niet. Of die gasten die door een discotheek deur heen 2 meisjes doodschoten. Allemaal mensen die zich 'even' lieten gaan.
Ik vind jouw vergelijking eigenlijk nogal overtrokken. Toch heb je misschien wel een punt. Je zou toch wensen dat mensen hun poten thuis konden houden, ook als ze zich om wat voor reden dan ook geprovoceerd voelen. Helaas.

Toch begrijp ik TS beter dan de schoorsteenveger. Ik snap werkelijk niet wat zo'n vent bezielt om een kat een schop te geven.
pi_58702363
Nou ja, jullie miepen steeds over het van de trap afvallen, maar dat heeft ts dus niet bewust gedaan.

Ik zou de werklui die hier over de vloer komen toch ook dringend willen adviseren mijn katten niets aan te doen, zij wonen hier en doen niemand iets.

Het is toch van het idiote dat de schoorsteenveger je kat een schop verkoopt? Als hij zo bang is voor die dieren mag hij dat toch wel aangeven voor dat hij binnenkomt of hij is gewoon niet geschikt voor de uitvoering van zijn werk.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_58702437
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind jouw vergelijking eigenlijk nogal overtrokken. Toch heb je misschien wel een punt.
Tuurlijk is het overtrokken. Maar wat ik bedoel is dat het meestal maar een fijne lijn is tussen 'whoops' en een artikel op Nu.nl over een dode schoorsteenveger en zinloos geweld. Nu zegt iedereen (nouja, velen) 'had -ie maar van die kat af moeten blijven met z'n poten', in het tweede geval zegt men 'arme schoorsteenveger en wat een gek die vent die iemand de trap afgooit voor een kat!' Denk gewoon eens na voordat je uithaalt.

En die schoorsteenveger had gewoon van die kat af moeten blijven maar dat lijkt me redelijk duh.
pi_58702520
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:37 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Dit zegt zo ontzettend veel over je persoonlijkheid. D'r moet wel haast iets mis met je zijn als je een hekel hebt aan welk (ongevaarlijk) dier dan ook...
Ik heb een hekel aan die beesten omdat ze in mijn tuin mijn vissen opeten en zorgen ook stennis lopen schoppen bij de gezellige kwakende kikkers

en laten we het vooral niet hebben over het feit dat ik mijn konijn soms trillend uit z'n ren binnen moet zetten omdat die klote katten weer eens bij de ren hebben gezeten....

dus jah ik heb een hekel aan katten en terecht! maar goed schoppen zal ik ze niet, heb tegenwoordig van die gel in me tuin die een geur verspreid die honden/katten niet kunnen luchten...

maar goed... iemand van de trap af duwen vind ik voor zo'n kut beest die toch 9 levens heeft wel erg ver gaan...
pi_58702659
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:37 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

uhm, mijn shinnie heeft al eens iemand een week de ziektewet ingekregen hoor. die beet in iemands pols wat een polskapselontseking opleverde.... ja ze beet door. dus je mag mijn pitbullkat uitleggen dat ze ongevaarlijk is .

overigens zet ik haar wel consequent weg als er bezoek komt, want ze trekt het niet. zelfs mensen die ze kent gaat ze te lijf als ze schrikt. alleen mensen die echt heel vaak over de vloer komen *en* haar behandelen als een hond, dat gaat goed.
pi_58702749
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 07:08 schreef DroogDok het volgende:

[..]

[..]

Terwijl het heerschap het letsel nu juist wel heeft opgelopen door toedoen van TS.
Dat weten we niet. Het ´heerschap´ stelt dat. Dus nogmaals: waar adviseer ik TS te liegen? Ik adviseer haar aansprakelijkheid te betwisten. Dat is wat anders.
pi_58702848
quote:
[..]
Nu zijn we allemaal hypocriet, want sommige van ons eten vlees. En gelijk ook maar moordenaars want overdrijven is ook een vak.
Ts was niet de eerste die zijn zelfbeheersing verloor, dat was nl de schoorsteenveger.
quote:
kneus
kijk eens in de spiegel
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:53:33 #148
107521 Furia
snoopy weer
pi_58702860
Volgens mij is een officiele klacht/telefoontje naar de baas nog de beste oplossing. Zo'n lul wordt dan mooi even op zijn vingers getikt, want of die baas het nu wel of niet normaal vindt: klachten worden nooit echt gewaardeerd. Als de veger of de baas nog lastig gaat doen, zou ik idd de media-kaart spelen

En ik geef TS groot gelijk: het katje kan zichzelf niet verdedigen en jij kunt het wel voor hem doen. TS geeft zelf al aan dat hij de schoorsteenveger niet bewust van de trap wilde duwen, maar dat hij opkwam voor zijn kat en dat dat wat uit de hand liep. Zouden meer mensen moeten doen, zonder het uit de hand lopen dan.
pi_58702929
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:53 schreef Furia het volgende:
Zouden meer mensen moeten doen, zonder het uit de hand lopen dan.
Alleen lastig dat het fenomeen 'uit de hand lopen' zo lastig ehm, in de hand te houden is hè?
pi_58702968
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:53 schreef Frodotje het volgende:
Nu zijn we allemaal hypocriet, want sommige van ons eten vlees. En gelijk ook maar moordenaars want overdrijven is ook een vak.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.
quote:
Ts was niet de eerste die zijn zelfbeheersing verloor, dat was nl de schoorsteenveger.
Ten eerste horen we alleen het verhaal van de TS; misschien was het wel gewoon een duwtje met zijn been. Misschien schrok die vent wel enorm, omdat er opeens iets langs zijn been liep.

Ik heb zelf mijn kat wel eens een paar meter door de lucht laten vliegen. Ik stond in de keuken eten klaar te maken en mijn kat kwam even spelen... Zette zijn nagels en tanden in mijn voet. Van schrik gooide ik mijn been opzij. Hij vloog wel een paar meter. Vandaar ook dat ik het verhaal van de TS een beetje raar vind. Ik deed echt mijn been niet hard opzij, maar de kat vloog wel een stuk; als ik de kat echt een schop zou geven, dan zou hij het denk ik niet overleven. (en zeker niet maar een metertje opzij gaan)
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:19:15 #151
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58703424
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 09:51 schreef Oksel het volgende:
Schrikken van een kat..

Elke werkman van te voren waarschuwen voor een kat..
alsof jij dagelijks een man of 10 over de vloer hebt.
kleine moeite lijkt me toch?

Maar hoe dan ook.. wat geeft ts het recht om iemand van de trap te smijten die zijn kat een duwtje geeft?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:24:13 #152
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58703545
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:29 schreef LekkerApart het volgende:
Nou ja, jullie miepen steeds over het van de trap afvallen, maar dat heeft ts dus niet bewust gedaan.

...
Nog erger eigenlijk dan als hij het wel bewust deed, TS heeft zichzelf blijjkbaar totaal niet in de hand.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:26:41 #153
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58703614
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:53 schreef Furia het volgende:
Volgens mij is een officiele klacht/telefoontje naar de baas nog de beste oplossing. Zo'n lul wordt dan mooi even op zijn vingers getikt, want of die baas het nu wel of niet normaal vindt: klachten worden nooit echt gewaardeerd. Als de veger of de baas nog lastig gaat doen, zou ik idd de media-kaart spelen

En ik geef TS groot gelijk: het katje kan zichzelf niet verdedigen en jij kunt het wel voor hem doen. TS geeft zelf al aan dat hij de schoorsteenveger niet bewust van de trap wilde duwen, maar dat hij opkwam voor zijn kat en dat dat wat uit de hand liep. Zouden meer mensen moeten doen, zonder het uit de hand lopen dan.
de media kaart..

zou het afraden... ik denk dat de media nml eerst de kant van de veger kiest.. en niet die van ts.

Is het niet vergelijkbaar met iemand in de kroeg een zet geven omdat ie de hele tijd al in je rug staat te springen en die persoon je vervolgens op je bek slaat?

Het gedrag van die schoorsteenveger is volgens mij alleen niet goed te praten als hij expliciet een schop heeft uitgedeeld.. dus ervoor ging staan en uit zou halen..
Maar laten we wel wezen.. als iemand een kat bewust schopt, vliegt ie wel wat verder dan een meter weg.
Nee TS mag erg blij zijn dat die vent z'n nek niet heeft gebroken.
  † In Memoriam † vrijdag 16 mei 2008 @ 12:29:09 #154
43556 miss_dynastie
pi_58703674
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Toch begrijp ik TS beter dan de schoorsteenveger. Ik snap werkelijk niet wat zo'n vent bezielt om een kat een schop te geven.
Eensch. Mijn katten zijn een onderdeel van mijn gezin en me zeer lief, ik weet ook niet wat mijn reactie zou zijn als iemand ze doelbewust pijn zou doen.

Verder zou ik als ik TS was de posts van Argento goed in me opnemen, daar staan hele zinnige dingen in.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:40:22 #155
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58703933
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:22 schreef Pek het volgende:
SHE in m'n topic
Nu kan ik rustig sterven... *zwijmel*
Verkapt ik-wil-een-beetje-aandacht-van-vrouwen-die-gek-zijn-op-katten-topic

Je bent een held hoor
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:49:23 #156
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58704149
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:19 schreef avotar het volgende:

[..]

...

Maar hoe dan ook.. wat geeft ts het recht om iemand van de trap te smijten die zijn kat een duwtje geeft?
Het was geen duwtje, het was een gerichte schop.

Wat geeft die gast het recht om een schop te geven tegen mijn of iemand anders kat, die veel kleiner is dan een schoorsteenveger en dus kansloos is? Mijn kat is mijn gezinslid, iedereen die mijn kat schopt in mijn huis schop ik hoogstpersoonlijk vierkant doormidden. Dat is het recht dat geldt in mijn huis waar de bezoeker zich maar aan heeft aan te passen.

Goed gedaan TS, respect!
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:54:18 #157
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58704277
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:26 schreef avotar het volgende:

[..]

de media kaart..

zou het afraden... ik denk dat de media nml eerst de kant van de veger kiest.. en niet die van ts.

Is het niet vergelijkbaar met iemand in de kroeg een zet geven omdat ie de hele tijd al in je rug staat te springen en die persoon je vervolgens op je bek slaat?

Het gedrag van die schoorsteenveger is volgens mij alleen niet goed te praten als hij expliciet een schop heeft uitgedeeld.. dus ervoor ging staan en uit zou halen..
Maar laten we wel wezen.. als iemand een kat bewust schopt, vliegt ie wel wat verder dan een meter weg.
Nee TS mag erg blij zijn dat die vent z'n nek niet heeft gebroken.
Zal ik jou met mijn voet eens een meter door de lucht laten vliegen?
En zullen we dan wedden hoe je het ervaart, als een duwtje of als een schop?

Wat een onzinvergelijking met een kroeg en een persoon, buitengewoon vergezocht.
Als mijn kat dronken, lallend en vervelend in de kroeg staat, mag je hem best schoppen van mij.
Maar dat is de casus hier niet.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:13:04 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_58704666
Mensen zijn heel anders gebouwd dan katten. Een kat kan drie keer zo hoog als zichzelf springen, en is volkomen ongedeerd na een val van vijf keer z'n lichaamslengte. Als jij daarentegen tien meter naar beneden pleurt voel je je niet al te jofel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:20:28 #159
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58704807
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:49 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Het was geen duwtje, het was een gerichte schop.

Wat geeft die gast het recht om een schop te geven tegen mijn of iemand anders kat, die veel kleiner is dan een schoorsteenveger en dus kansloos is? Mijn kat is mijn gezinslid, iedereen die mijn kat schopt in mijn huis schop ik hoogstpersoonlijk vierkant doormidden. Dat is het recht dat geldt in mijn huis waar de bezoeker zich maar aan heeft aan te passen.

Goed gedaan TS, respect!
Wow... ik weet even niet wat ik zeggen moet.
Zet jij de naam van je kat ook op een verjaardagskaartje?

Buiten dat: Als ts verantwoordelijk genoeg was geweest om de kat gewoon even bij te houden, had er allemaal niets aan de hand geweest.

en inderdaad... laten we degene die zinloos geweld bezigd huldigen...
Zullen we de optocht voor hem in Zaamslag houden anders?

[ Bericht 3% gewijzigd door avotar op 16-05-2008 13:21:53 (+t) ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:25:26 #160
215322 er1969
blablabla
pi_58704914
Ik had hem ook wel een paar tikken gegeven in dat geval.ik neem aan dat je hem niet expres van de trap gegooid hebt. want dat zou ietsje te ver gaan vind ik
  † In Memoriam † vrijdag 16 mei 2008 @ 13:27:13 #161
43556 miss_dynastie
pi_58704954
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:20 schreef avotar het volgende:
Ja. Zou dat voldoende zijn om schoppende sukkels buiten te houden?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:33:52 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58705093
quote:

[..]

Buiten dat: Als ts verantwoordelijk genoeg was geweest om de kat gewoon even bij te houden, had er allemaal niets aan de hand geweest.

[...]
Dat heeft toch niks met verantwoordelijkheid te maken. Het is een kat die misschien langs iemands been strijkt, moet je 'm daarvoor opsluiten? Kom op zeg, waar zit jouw redelijkheid?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:27:03 #163
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58706289
quote:

[..]

Wow... ik weet even niet wat ik zeggen moet.
Och jeesj, ik stuur nooit verjaardagskaartjes, dus nee.
quote:
De kat was netjes thuis waar hij woont.
Die was waar hij hoorde te zijn.
quote:
en inderdaad... laten we degene die zinloos geweld bezigd huldigen...
Zullen we de optocht voor hem in Zaamslag houden anders?
Zinloos geweld tegen mijn kat is net zo zinloos en laakbaar als tegen willekeurige dieren of kinderen tegenover wie een willekeurige loodgieter een fysiek overwicht heeft. At least, TS picked someone of his own size. En verdediging van je kat schaar ik niet onder zinloos geweld, het schoppen van een kat die bij zichzelf thuis zit wel.

Zie het dan anders: stel het was geen kat, maar een chinese porseleinen vaas. Lager op de sociale ladder kan niet, want het is maar een ding. Loodgieter vind jouw vaas in de weg staan. Wat doe jij als de loodgieter jouw chinese porseleinen vaas om die reden aan gort trapt?

Beetje flauw om mensen in de dierenknuffelhoek te plaatsen, terwijl het echte issue is welk fucking recht zo'n loodgieter heeft om tegen wie of wat dan ook in mijn huis te trappen.

Wie kaatst kan de bal verwachten, en als die loodgieter bij het vangen van de bal de trap achterover afdondert, had ie maar niet moeten kaatsen.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:30:26 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_58706359
Mensen die hun huisdier als volwaardig lid van het gezin zien .
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:31:37 #165
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58706390
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:30 schreef speknek het volgende:
* Roquefort aait speknek

Beetje misselijk?
pi_58707406
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:30 schreef speknek het volgende:
* Evil_Jur meldt zich
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:27:51 #167
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58707550
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:21 schreef Evil_Jur het volgende:
* Evil_Jur meldt zich
Maar TS lijkt van de aardbodem verdwenen.
Zou hij opgepakt zijn?
pi_58707599
Misschien even topic titel veranderen in: Schoorsteenveger schopt mijn kat, ik brak zijn arm

Sorry, maar dit valt onder eigen rechter spelen. Is dus zware mishandeling. Kun je denk ik niet goed praten.
Ik ben ook een dierenvriend en ik vind het heel erg dat hij je kat heeft geschopt, maar dat weegt niet op tegen wat jij hem hebt aangedaan. Is een buitenproportionele reactie. Als je hem nou NIET had mishandeld, had je er misschien nog wel werk van kunnen maken, maar nu ben jij de boosdoener.

Ik vind het trouwens niet erg voor hem hoor. De rotzak.
Assumption is the mother of all fuckups.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:48:29 #169
28033 Pek
je moet wat
pi_58707925
Vandaag een paar keer die firma gebeld, maar ik krijg steeds een antwoordapparaat. Wel een boodschap in gesproken en m'n telefoonnummer achtergelaten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 16 mei 2008 @ 15:54:49 #170
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58708058
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:48 schreef Pek het volgende:
Vandaag een paar keer die firma gebeld, maar ik krijg steeds een antwoordapparaat. Wel een boodschap in gesproken en m'n telefoonnummer achtergelaten.
Ik ben benieuwd hoe ze reageren op de schop.

En ik ben het met meerderen eens dat het niet de slimste reactie was wat je kon doen op dat moment. Echter ik zou het zelf ook gedaan kunnen hebben. Mijn ventjes zijn ook geen voetballen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  † In Memoriam † vrijdag 16 mei 2008 @ 16:02:16 #171
43556 miss_dynastie
pi_58708200
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:30 schreef LadyXochi het volgende:
Is een buitenproportionele reactie.
Yep, en daarom is er de mogelijkheid van een beroep op noodweer-exces. Omdat de wetgever snapt dat je over de rooie kunt gaan in bepaalde gevallen.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:08:34 #172
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_58708314
Hilarisch eigenlijk hoe verliefd mensen op (hun) katten zijn.
Eerst mag je ze al niet verdrinken en nu mag je ze ook al geen corrigerend tikje meer geven..

Je schrikt je toch gewoon kapot als er opeens uit het niets 'iets' langs je been schuurt en je reflex is dan toch je been optillen? Dat katje weegt niks dus vliegt al een meter ver door de snelheid van je been als je hem maar 30 cm optilt.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:13:58 #173
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58708414
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:08 schreef Manneke_Pils het volgende:
Je schrikt je toch gewoon kapot als er opeens uit het niets 'iets' langs je been schuurt en je reflex is dan toch je been optillen? Dat katje weegt niks dus vliegt al een meter ver door de snelheid van je been als je hem maar 30 cm optilt.
Schoorsteenveger, ben jij 't?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:14:22 #174
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58708419
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:27 schreef Roquefort het volgende:
Zie het dan anders: stel het was geen kat, maar een chinese porseleinen vaas. Lager op de sociale ladder kan niet, want het is maar een ding. Loodgieter vind jouw vaas in de weg staan. Wat doe jij als de loodgieter jouw chinese porseleinen vaas om die reden aan gort trapt?
Slecht voorbeeld wat mij betreft, maar goed.
Als het een vaas was geweest en de schoorsteenveger had hem met zijn voet opzij geduwd (niet gebroken, de kat was immers ook niet gewond) had je het terrecht gevonden als TS de beste man van de trap zou hebben gelazerd?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:14:25 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58708421
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:08 schreef Manneke_Pils het volgende:
Hilarisch eigenlijk hoe verliefd mensen op (hun) katten zijn.
Eerst mag je ze al niet verdrinken en nu mag je ze ook al geen corrigerend tikje meer geven..

Hoe wereldvreemd ben je als je je kapot schrikt van een kat langs je been?
pi_58708907
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of wat heb je op je geweten...
  vrijdag 16 mei 2008 @ 18:29:42 #177
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_58710782
Al die kattenliefhebbers hier, die de man ernstig letsel toewensen .
Sneu.

Ontopic: als de man werkelijk een aanklacht tegen jou heeft ingediend, kan je binnenkort een brief in je bus verwachten met de opdracht je te melden op het politiebureau.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:00:51 #178
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58711378
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:29 schreef Bullet-tooth het volgende:
Al die kattenliefhebbers hier, die de man ernstig letsel toewensen .
Ernstig letsel is wat mij betreft niet nodig, maar ik vind het niet onterecht wat er nu is gebeurd. Door je op die manier te gedragen neem je een zeker risico. Het mishandelen van dieren zonder reden kan ik zelf ook werkelijk niet begrijpen. Het zit wat mij betreft op dezelfde lijn als een mens zonder reden mishandelen - Hoe krijg je het in je kop?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:58:43 #179
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_58714024
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:46 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik was er niet bij nee
Er staat ook , als ik in deze situatie zou zitten .

Zijn nek breken is zeker geen verdiende loon, zelfs zijn arm breken niet.
Maar de ts geeft zelf al aan , wat je ook zegt , dat die te ver is gegaan.

En als die vent een rotdag heeft , dan nog hoeft hij dat niet op een ander af te reageren. (niet op een mens en niet op een dier)
Hmm, misschien was 'rotdag' een wat ondoordachte woordkeus, want dat rechtvaardigt natuurlijk geen agressie. Ik bedoelde meer dat bijvoorbeeld paniekreflexen op sommige dagen misschien gemakkelijker te onderdrukken zijn dan op andere. Maar goed, ik was er ook niet bij,
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:02:17 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_58714129
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Yep, en daarom is er de mogelijkheid van een beroep op noodweer-exces. Omdat de wetgever snapt dat je over de rooie kunt gaan in bepaalde gevallen.
Als het noodweer was wel ja. Nu kan hij het hooguit gooien op verminderd toerekeningsvatbaar zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 mei 2008 @ 21:02:59 #181
13151 crew  Rewimo
pi_58714152
Volgens mij weet TS nog niet eens zeker of die man echt wel letsel heeft opgelopen Dat staat weliswaar in de brief die hij gekregen heeft, maar of het echt zo is?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:03:25 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_58714162
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:14 schreef Lienekien het volgende:
Niet iedereen heeft katten.
pi_58714434
De schoorsteenveger wilde het arme dier alleen beschermen voor de schadelijke stoffen die vrijkomen of vrijgekomen zijn bij het schoorsteenvegen, hij had beide handen vol en tikte de kat met zijn been aan om hem weg te duwen van de schadelijke stoffen. De kat schrikt van de plotselinge beweging en springt een meter weg.
Eigenaar van de kat ziet de kat wegvliegen en geeft de schoorsteenveger een uitbrander en een duw, dat terwijl de schoorsteenveger nog probeerde uit te leggen dat hij de kat uit de buurt moest houden omdat... knal... rommeldebommel... van de trap af.. arm gebroken en een hersenschudding.
Paar weken thuis, geen of minder inkomsten en meneer de schoorsteenvegermepper kan bij de rechter uit gaan leggen hoe hij dat allemaal gaat betalen.
Succes!
pi_58714472
Sorry hoor, maar ts trapt iemand iemand van de trap af en half Fok! kiest de kant van TS?

Zoiets valt wat mij betreft onder Mishandeling.
Scheren is voor schapen!
pi_58714494
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:15 schreef Dirkh het volgende:
De schoorsteenveger wilde het arme dier alleen beschermen voor de schadelijke stoffen die vrijkomen of vrijgekomen zijn bij het schoorsteenvegen, hij had beide handen vol en tikte de kat met zijn been aan om hem weg te duwen van de schadelijke stoffen. De kat schrikt van de plotselinge beweging en springt een meter weg.
Eigenaar van de kat ziet de kat wegvliegen en geeft de schoorsteenveger een uitbrander en een duw, dat terwijl de schoorsteenveger nog probeerde uit te leggen dat hij de kat uit de buurt moest houden omdat... knal... rommeldebommel... van de trap af.. arm gebroken en een hersenschudding.
Paar weken thuis, geen of minder inkomsten en meneer de schoorsteenvegermepper kan bij de rechter uit gaan leggen hoe hij dat allemaal gaat betalen.
Succes!
Ik lig dubbel van het lachen.
pi_58714598
quote:
Succes!
Dit lijkt me een stuk aannemelijker.
pi_58714681
TS goede actie Verder zou ik het ontkennen en zeggen dat hij over de kat gestruikeld is (mischien aantoonbaar door fysiek letsel van de kat door die achterlijke schoft.)
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_58714705
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:16 schreef paarse_paashaas het volgende:
Sorry hoor, maar ts trapt iemand iemand van de trap af en half Fok! kiest de kant van TS?

Zoiets valt wat mij betreft onder Mishandeling.
De gemiddelde Fokker stroomt dan ook niet over van intelligentie.

TS kan zich beter even laten onderzoeken door een hoofddokter.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2008 21:26:42 ]
pi_58714720
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 19:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het mishandelen van dieren zonder reden kan ik zelf ook werkelijk niet begrijpen. Het zit wat mij betreft op dezelfde lijn als een mens zonder reden mishandelen - Hoe krijg je het in je kop?
Dat dus.

We do not rock, we kill!
pi_58714790
Flinke boete + strafblad voor TS .
pi_58714809
Jammer dat ie z'n nek niet gebroken heeft trouwens....

We do not rock, we kill!
pi_58714845
Jammer voor TS? Dan had ie enkele jaren kunnen brommen.
pi_58714905
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:31 schreef DennisMoore het volgende:
Jammer voor TS? Dan had ie enkele jaren kunnen brommen.
TS had een mooi verhaal op kunnen hangen over een kat, struikelen en evenwicht verliezen.

We do not rock, we kill!
pi_58714925
Je vraagt je soms af wat voor debielen het zijn die anderen doodwensen omdat ze een kat een zetje geven. Dan moet je toch redelijk contactgestoord en sociaal gehandicapt zijn.
pi_58715041
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:34 schreef gelly het volgende:
Je vraagt je soms af wat voor debielen het zijn die anderen doodwensen omdat ze een kat een zetje geven. Dan moet je toch redelijk contactgestoord en sociaal gehandicapt zijn.
Oh een kat is voor mij per definitie niet minder dan een mens hoor, zeker niet als ik het over mijn eigen katten heb. Doodwensen gaat inderdaad een beetje ver maar wat fysieke schade om zo'n idioot duidelijk te maken dat het niet wenselijk en/of sociaal geaccepteerd is om andermans huisdier te mishandelen kan prima in mijn optiek.

We do not rock, we kill!
pi_58715044
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:34 schreef refused. het volgende:

[..]

TS had een mooi verhaal op kunnen hangen over een kat, struikelen en evenwicht verliezen.
Ja, en dan had de buurvrouw een ander verhaal vertelt, en was TS nog veel erger de lul geweest.

Dude, serieus, hoe kun je het van de trap schoppen van iemand in godesnaam durven te goed te praten als vergelding tegen... tegen wat dan ook eigenlijk. Je bent gewoon niet helemaal goed in je hoofd als je zulke acties in "spontane" opwellingen kan plegen.
Scheren is voor schapen!
pi_58715091
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:40 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Dude, serieus, hoe kun je het van de trap schoppen van iemand in godesnaam durven te goed te praten als vergelding tegen... tegen wat dan ook eigenlijk. Je bent gewoon niet helemaal goed in je hoofd als je zulke acties in "spontane" opwellingen kan plegen.
Dat die kerel van de trap viel en daardoor mischien in levensgevaar kwam is inderdaad een beetje teveel van het goede maar zoals ik al aangaf; een paar flinke corrigerende tikken om zo'n persoon een lesje te leren waren wel een passende reactie geweest. Mischien dat de beste man nu een 2e keer nadenkt als hij de volgende keer iemands huisdier wilt mishandelen Daar had ik persoonlijk wel een flinke boete voor over gehad.

We do not rock, we kill!
pi_58715124
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:44 schreef refused. het volgende:

[..]

Daar had ik persoonlijk wel een flinke boete voor over gehad.
Celstraf en/of een strafblad ook?
Scheren is voor schapen!
pi_58715153
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:40 schreef refused. het volgende:

Oh een kat is voor mij per definitie niet minder dan een mens hoor
.

Niet opgelet tijdens biologie?
pi_58715204
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:45 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Celstraf en/of een strafblad ook?
Celstraf zonder meer, een strafblad zou ik meer moeite mee hebben maar op het moment zelf zou het niet zo'n remmende factor zijn dat ik mezelf in zou kunnen houden.

We do not rock, we kill!
pi_58715275
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:46 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.

Jawel, maar zo reductionistisch kijk ik niet naar de 'waarde' van een levend wezen.

We do not rock, we kill!
pi_58715601
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:46 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.

Biologie gaat niet over waarde oordelen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_58715861
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:54 schreef refused. het volgende:

[..]

Jawel, maar zo reductionistisch kijk ik niet naar de 'waarde' van een levend wezen.
Gek is dat, je gebruikt hele moeilijke woorden waardoor het lijkt dat je heel intelligent bent, maar als je dit dan weer leest
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:51 schreef refused. het volgende:

[..]

Celstraf zonder meer, een strafblad zou ik meer moeite mee hebben maar op het moment zelf zou het niet zo'n remmende factor zijn dat ik mezelf in zou kunnen houden.
Ga je dan ook iedere zaterdagmorgen alle waters langs om vissers in elkaar te timmeren? Of sta je op maandagmorgen om 5.00 uur bij het slachthuis de slagers in elkaar te trimmen?
Het gaat hier om een kat, die hoef je niet te trappen, maar je hoeft iemand ook niet het ziekenhuis in te werken als de kat even een tikkie krijgt als ie weer eens voor je poten loopt. Dat doen katten nou eenmaal en dan duwt zelfs de grootste kattenliefhebber de kat wel een wat harder weg.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:27:27 #204
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_58716032
De klojo die mijn hond een trap verkoopt, pak ik bij zijn enkels en scheur ik in tweeën.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58716095
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:27 schreef Verbal het volgende:

De klojo die mijn hond een trap verkoopt, pak ik bij zijn enkels en scheur ik in tweeën.
Maar jij was toch zo'n heel klein iel mannetje met een héél groot toetsenbord ?
pi_58716110
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:22 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ga je dan ook iedere zaterdagmorgen alle waters langs om vissers in elkaar te timmeren? Of sta je op maandagmorgen om 5.00 uur bij het slachthuis de slagers in elkaar te trimmen?
Het gaat hier om een kat, die hoef je niet te trappen, maar je hoeft iemand ook niet het ziekenhuis in te werken als de kat even een tikkie krijgt als ie weer eens voor je poten loopt. Dat doen katten nou eenmaal en dan duwt zelfs de grootste kattenliefhebber de kat wel een wat harder weg.
Nee en nee. Ik beweer ook nergens dat ik consequent ben op het gebied van dierenleed, ik eet vlees en ik draag leer. Het gaat hier om mijn kat, de 'waarde' van zo'n beest baseer ik niet slechts op fysiologische aspecten maar je gaat je hechten aan een huisdier, er komen emoties bij kijken, vandaar mijn woordkeuze en vandaar ook de reactie die het mishandelen van mijn huisdier uit zal lokken.

Een reactie die overigens niet zal plaatsvinden als de man zijn werk wilt uitvoeren en mijn huisdier even aan de kant duwt maar dat is niet de situatie die de TS beschrijft. Jij en ik waren er niet bij dus de enige informatie die we hebben over de vermeende mishandeling staat in de OP... buiten dat alles om heb ik liever dat zo'n man even vraagt of ik maatregelen wil nemen zodat hij z'n werk fatsoenlijk kan uitvoeren. (ikzelf zou daar al voor gekozen hebben want ik weet hoe nieuwgierig katten kunnen zijn)

Als iemand dat niet doet en besluit mijn kat een 'tikkie' te geven dan bepaal ik wanneer dat te ver gaat en welke maatregelen ik daar op zal nemen.... Als de situatie gelijk is aan die uit de OP dan zou ik er ook voor gekozen hebben om die vent een paar flinke tikken te verkopen.

We do not rock, we kill!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:32:05 #207
136 V.
pi_58716113
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar jij was toch zo'n heel klein iel mannetje met een héél groot toetsenbord ?
Ja. En toen werd je wakker en had je in je broek gepoept

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58716151
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:32 schreef Verbal het volgende:

Ja. En toen werd je wakker en had je in je broek gepoept
Oh, je hebt maar een klein toetsenbord?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:35:16 #209
136 V.
pi_58716178
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, je hebt maar een klein toetsenbord?
Ja, best wel

En als jij langer bent dan 1.90 mag je mij een heel klein iel mannetje noemen

V.

[ Bericht 4% gewijzigd door V. op 16-05-2008 22:41:54 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58716255
Pek, hulde voor hoe je hier mee omgaat.
Niet alleen heb je het voor poes opgenomen, weliswaar iets te enthousiast, maar je wil er ook nog de verantwoordelijkheid voor nemen. Siert de mens zullen we maar zeggen.

En iemand zei dat je je best een bult kunt schrikken als er ineens iets lang je been schuurt en je als een reflex schopt oid. Kan ik in meegaan, maar als ik zoiets zou doe zou ik spontaan in janken uitbarsten en proberen het katje gerust te stellen (waardoor het beestje alleen maar meer overstuur zou raken natuurlijk, maar das een ander verhaal) om nog maar te zwijgen over de eigenaar. Ik zou me zo schuldig voelen en dat door de schrik ook meteen laten merken. Dan zal de katteneigenaar waarschijnlijk ook echt wel anders reageren dan me boven op mn bek te rammelen...
Dit was gewoon een dikke hork en heeft de stomp op zn neus verdiend... Al zal dat wettelijk ws wel anders zitten...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_58716378
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:35 schreef Verbal het volgende:

Ja, best wel

En als jij langer bent dan 1.90 mag je mij een heel klein iel mannetje noemen
Oh, zo kom je over iig .

Ik hoop dat iemand je hond eens schopt. Kijken wat je doet... .
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:45:12 #212
136 V.
pi_58716425
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, zo kom je over iig .
Size is in the eye of the beholder...
quote:
Ik hoop dat iemand je hond eens schopt.
Ik niet.
quote:
Kijken wat je doet... .
Dat heb ik hierboven kort doch krachtig beschreven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58716556
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:45 schreef Verbal het volgende:

Dat heb ik hierboven kort doch krachtig beschreven.
Internet-grootspraak .
pi_58716600
Jongens, jongens...

We do not rock, we kill!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:56:00 #215
136 V.
pi_58716710
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:50 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Internet-grootspraak .
Nope. Ik ben anti-geweld, maar mensen die aan mijn hond komen kunnen hun ledematen per post terugkrijgen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58716743
Dan zou ik toch eens een psychiater opzoeken als ik jou was.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:58:52 #217
136 V.
pi_58716802
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:56 schreef DennisMoore het volgende:
Probeer je me op de kast te krijgen of zo

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58716817
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:56 schreef DennisMoore het volgende:
Er zijn 2 groepen die een verwrongen psyche lijken te hebben, dierenliefhebbers en mensen met kinderen.
pi_58716844
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

Probeer je me op de kast te krijgen of zo

V.
Eruit denk ik.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:00:41 #220
136 V.
pi_58716857
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Er zijn 2 groepen die een verwrongen psyche lijken te hebben, dierenliefhebbers en mensen met kinderen.
...sprak de empatisch uitgedaagde van FOK!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:01:19 #221
136 V.
pi_58716878
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 23:00 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Eruit denk ik.
Ow. Okee.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:02:16 #222
136 V.
pi_58716898
Magoed, ik ga slapen. Welterusten, kinderen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 mei 2008 @ 23:02:52 #223
13151 crew  Rewimo
pi_58716910
quote:
En als je allebei bent
pi_58716951
Dan heb je helemaal al het relativeringsvermogen verloren.
pi_58716985
quote:

[..]

Vreemd he? Dat mensen zich hechten aan huisdieren en/of kinderen en er alles aan willen doen om te voorkomen ze blootgesteld worden aan onnodig fysiek geweld? Mensen die er een ander moraal op na houden dan jijzelf beschuldigen van een 'verwrongen psyche' vind ik persoonlijk veel zorgelijker.

We do not rock, we kill!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 mei 2008 @ 23:05:57 #226
13151 crew  Rewimo
pi_58716987
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 23:04 schreef DennisMoore het volgende:
Dan heb je helemaal al het relativeringsvermogen verloren.
Er is geen hoop meer voor mij
pi_58717864
Dat ik het niet eens zou zijn met Gelly is voorspelbaar, maar dat ik het wél eens zou zijn met Verbal had ik nooit verwacht...
pi_58718944
quote:

[..]

Eens, volledig en komt ook op mijn jaarlijkse scrapboekkalender te staan, waarvoor dank.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:38:59 #229
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_58719126
ik vind het prima als die dierenfreaken lompe boeren van de trap gooien dan wel hun ledematen per post verzenden, als dat betekent dat er weer wat minder kattenknuffelaars los lopen (celstraf wegens zware mishandeling en poging tot doodslag).

Dat je het niet leuk vindt als iemand jou huisdier pijn doet, oke, maar iemand dood willen maken? Dan ben je zelf ziek in je hoofd.
ik heb ook altijd pech.. :'(
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:26:01 #230
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58721808
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:29 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ontopic: als de man werkelijk een aanklacht tegen jou heeft ingediend, kan je binnenkort een brief in je bus verwachten met de opdracht je te melden op het politiebureau.
Dat is dan altijd nog een verzoek, geen opdracht. Als ze je willen dwingen om op het bureau te komen, komen ze om 7 uur 's ochtends met een paar gorilla's aan de deur om je te arresteren.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:27:36 #231
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58721814
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:03 schreef speknek het volgende:
Als die gast schoorsteenveger is komt ie vast wel eens vaker in huizen waar een kat is.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:58:57 #232
52513 whosvegas
The Trickster
pi_58721947
quote:
Ik heb de vent toen een paar klappen verkocht en
Wat een sukkel, handjes thuishouden
En dan hier een beetje komen janken omdat je gestraft wordt
Are you nuts??
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:49:57 #233
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58722237
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 23:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En als je allebei bent
Dan ben je niet meer te redden natuurlijk.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:16:27 #234
8369 speknek
Another day another slay
pi_58722412
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:40 schreef refused. het volgende:
Oh een kat is voor mij per definitie niet minder dan een mens hoor, zeker niet als ik het over mijn eigen katten heb.
Oh, in dat geval, als jij plotseling op me springt of tegen me aan gaat rijden schop ik je ook vriendelijk doch dringend opzij. Dus dan was de schoorsteenveger volkomen gerechtigd in zijn handelen. Of zijn nu katten ineens wel weer anders dan mensen?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:22:29 #235
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58722474
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 23:05 schreef refused. het volgende:

[..]

Vreemd he? Dat mensen zich hechten aan huisdieren en/of kinderen en er alles aan willen doen om te voorkomen ze blootgesteld worden aan onnodig fysiek geweld? Mensen die er een ander moraal op na houden dan jijzelf beschuldigen van een 'verwrongen psyche' vind ik persoonlijk veel zorgelijker.
En hoe doe je dat? Door een ander in elkaar te rossen?
Verwrongen psyche dan dus
pi_58722733
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:22 schreef Dirkh het volgende:
maar je hoeft iemand ook niet het ziekenhuis in te werken als de kat even een tikkie krijgt als ie weer eens voor je poten loopt. Dat doen katten nou eenmaal en dan duwt zelfs de grootste kattenliefhebber de kat wel een wat harder weg.
Beetje sneu om de geschetste toedracht te verzachten om je eigen punt te maken.

De kat kreeg een trap. Als iemand mijn kat een trap geeft dan ontstaan er ook acute problemen ja.
pi_58722814
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:22 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En hoe doe je dat? Door een ander in elkaar te rossen?
Verwrongen psyche dan dus
Is doodnormaal, dat als jij als "grote" een andere "grote" (volwassene) een "kleintje" (kat/kind) ziet schoppen (=in elkaar rossen), dat je dan ingrijpt.

Beetje raar om de redder te verwijten dat ie geweld gebruikt, als de eerste grote geweld toepast op de kleine. Geweld gebruiken tegen een wezen dat minder sterk is dan jou is laf.

Als twee volwassenen vechten, probeer ik ze met woorden tot inkeer te brengen.

Als een volwassene vecht met een kat of een kind, dan schoppen we hem eerst bij kind of kat weg, voordat we hem in alle redelijkheid duidelijk maken wat ie never-nooit-meer moet doen als ie heel wil blijven.
pi_58722884
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:48 schreef Argento het volgende:

[..]

Beetje sneu om de geschetste toedracht te verzachten om je eigen punt te maken.

De kat kreeg een trap. Als iemand mijn kat een trap geeft dan ontstaan er ook acute problemen ja.
Als ik kat een trap geeft, dan vliegt ie echt wel wat verder dan 1 metertje opzij hoor, dit was dus gewoon een corrigeer tik om de kat duidelijk te maken dat hij daar niet rond moet lopen.
En wat een drukte zeg, dan mist die kat 1 van zijn 9 levens wat dan nog.
De reactie van de ts ging gewoon alle proporties te boven, hij kan het wel goed gaan praten maar de reactie staat totaal niet in verhouding met het gebeurde.

Het zijn en blijven huisdieren, en die moet je ook als zodanig behandelen en niet als je gelijke gaan zien.
Huisdieren vragen het elkaar ook niet om even weg te gaan, die geven mekaar gewoon een knauw.
Als mensen dat eens beter zouden inzien dan zouden er ook veel minder aggressieve huisdieren rondlopen.
pi_58722912
Ja joh. concentreer je op de ene meter in plaats van de zinsnede dat het beest daardoor duidelijk pijn had. Iemand die mijn kat opzettelijk pijn doet heeft niet veel later zelf ook pijn. Zo simpel is dat.
pi_58722945
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:01 schreef klipper het volgende:

[..]

Als ik kat een trap geeft, dan vliegt ie echt wel wat verder dan 1 metertje opzij hoor, dit was dus gewoon een corrigeer tik om de kat duidelijk te maken dat hij daar niet rond moet lopen.
En wat een drukte zeg, dan mist die kat 1 van zijn 9 levens wat dan nog.
De reactie van de ts ging gewoon alle proporties te boven, hij kan het wel goed gaan praten maar de reactie staat totaal niet in verhouding met het gebeurde.

Het zijn en blijven huisdieren, en die moet je ook als zodanig behandelen en niet als je gelijke gaan zien.
Huisdieren vragen het elkaar ook niet om even weg te gaan, die geven mekaar gewoon een knauw.
Als mensen dat eens beter zouden inzien dan zouden er ook veel minder aggressieve huisdieren rondlopen.
Maak je nou een "agressief huisdier" van de kopjesgevende aai-kat van TS?
pi_58723063
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:06 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Maak je nou een "agressief huisdier" van de kopjesgevende aai-kat van TS?
Op zo'n manier kun je alles uit zijn verband rukken.
pi_58723192
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:04 schreef Argento het volgende:
Ja joh. concentreer je op de ene meter in plaats van de zinsnede dat het beest daardoor duidelijk pijn had. Iemand die mijn kat opzettelijk pijn doet heeft niet veel later zelf ook pijn. Zo simpel is dat.
Onzin, de TS spreekt zichzelf tegen.
In de openingspost heeft ie het over het feit dat de kat duidelijk pijn had, om vervolgens te reageren op iemand die vraagt hoe het met zijn katje ging dat dat moeilijk te zeggen was aangezien de kat gelijk gevlucht was.

Daarbij komt dat de TS aangeeft dat de kat een erg traumatische jeugd gehad heeft, dus is de reactie van de kat ook niet onbegrijpelijk, maar is de reactie erop wel overdreven.

De kat kan dus ook vanuit zijn traumatische jeugd een kreet hebben laten horen, omdat hij oude herinneringen ophaalde.

Dat de ts kwaad word is natuurlijk niet meer dan logisch, ook is het zeer te begrijpen dat hij de schoorsteenveger uit zijn huis zet.
Maar verder had hij gewoon een klacht moeten indienen.

( wat natuurlijk niet wilt zeggen dat ik de ts niet begrijpt, misschien zou ik hetzelfde doen.
In een reactie reageer je nu eenmaal anders dan zou moeten.
Nietemin zou die reactie wel fout zijn en niet in verhouding staan in het algemeen.)

[ Bericht 9% gewijzigd door klipper op 17-05-2008 11:32:33 ]
pi_58724671
idd dat TS het voor zijn kat op kwam en duidelijk maakt dat dat gedrag niet gewenst is -> prima
dat TS schoorsteenveger tikken verkoopt -> begrijpelijk gezien het moment, maar eigenlijk al te ver
dat TS schoorsteenveger van de trap flikkert al dan niet per ongeluk -> disproportioneel geweld en daarvoor mag TS op de blaren zitten (beseft TS ook)
  zaterdag 17 mei 2008 @ 14:04:35 #244
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_58725613
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 08:26 schreef Leef het volgende:

[..]

Dat is dan altijd nog een verzoek, geen opdracht. Als ze je willen dwingen om op het bureau te komen, komen ze om 7 uur 's ochtends met een paar gorilla's aan de deur om je te arresteren.
Je hebt gelijk, in de brief zal staan 'uitnodiging', maar als je niet op komt dagen zullen ze de volgende dag inderdaad voor je deur staan.

Leeft TS nog?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:21:56 #245
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58726665
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 14:04 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, in de brief zal staan 'uitnodiging', maar als je niet op komt dagen zullen ze de volgende dag inderdaad voor je deur staan.
Neuh.
pi_58726756
Waarom meteen er op los meppen als iemand aan je kat zit? Wijs zo iemand gewoon vriendelijk de deur met de mededeling dat als ie het nog eens doet je aangifte doet van dierenmishandeling.

Wat ik ook vreemd vind is dat die man zelf geen aangifte heeft gedaan van mishandeling, maar vervolgens wel een aanklacht indient.
Nou ja, misschien wil ie nog proberen er een slaatje uit te slaan.

Be je rechtsbijstand verzekerd?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:37:46 #247
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58726877
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom meteen er op los meppen als iemand aan je kat zit?
Omdat iemand die zonder reden een kat mept kennelijk slechts die taal verstaat.
pi_58726999
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Omdat iemand die zonder reden een kat mept kennelijk slechts die taal verstaat.

Misschien schrok hij van de kat, en is de kat slechts opzij geduwd. En als die man die kat heeft geslagen, moet TS dat bewijzen.
De kat rende na de klap, trap, of wat dan ook gezond en wel de trap naar boven, dus dat wordt moeilijk te bewijzen.

Feit is wel dat die man niet alleen de deur uit is gezet, maar ook de trap af is gemieterd.
Hij heeft al schriftelijk melding gemaakt aan TS dat hij er werk van gaat maken.
Dat kan dus heel goed.

Nogmaals TS: schakel rechtsbijstand in voor advies.

Als dit een zaak wordt, kom je voor de rechter niet ver met: 'Omdat iemand die zonder reden een kat mept slechts die taal verstaat'.

Ik ben een groot dierenliefhebber maar wat slaan een hoop mensen toch door in die liefde.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:49:32 #249
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_58727057
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:21 schreef soylent het volgende:

[..]

Neuh.
Jeuh.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_58727066
Was het nou per ongeluk van te trap af omdat Mr. Schoorsteenveger struikelde over de drempel en dus daarom van de trap af flikkerde, of stond Mr. Schoorsteenveger aan de bovenkant van de trap en TS gaf een duwtje?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:52:30 #251
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58727105
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wanneer je werk doet in huizen die van iemand anders zijn weet je dat ze katten, honden, konijnen, slangen etc. kunnen hebben. Wanneer je daar geen rekening mee kunt houden ben je ongeschikt voor het werk.
quote:
Misschien schrok hij van de kat, en is de kat slechts opzij geduwd. En als die man die kat heeft geslagen, moet TS dat bewijzen.
De kat rende na de klap, trap, of wat dan ook gezond en wel de trap naar boven, dus dat wordt moeilijk te bewijzen.
TS zegt dat zijn kat duidelijk pijn had.
quote:
Feit is wel dat die man niet alleen de deur uit is gezet, maar ook de trap af is gemieterd.
Hij heeft al schriftelijk melding gemaakt aan TS dat hij er werk van gaat maken.
Dat kan dus heel goed.
Dat hij van de trap is gevallen toen hij de deur uit werd gewerkt is spijtig. Desondanks was dit niet gebeurd wanneer hij de kat normaal had behandeld. Wanneer hij schrijft er werk van te gaan maken, volgt waarschijnlijk geen aangifte maar mogelijk wel een civiele zaak.
quote:
Als hij die heeft, maar zo niet is het niet te vroeg om een advocaat in te schakelen.
quote:
Als dit een zaak wordt, kom je voor de rechter niet ver met: 'Omdat iemand die zonder reden een kat mept slechts die taal verstaat'.
Een rechter snapt echter weer wel dat iemand vrij giftig kan worden als zijn huisdier mishandeld wordt. Hoe de balans precies uitvalt is dan weer aan de rechter.
quote:
Ik ben een groot dierenliefhebber maar wat slaan een hoop mensen toch door in die liefde.
"Ik ben een groot dierenliefhebber maar" is een zinsdeel dat ook zo uitgesproken wordt door mensen die dieren doodschieten of met opzet overrijden. Wat doe je zelf eigenlijk wanneer iemand je huisdier mishandelt?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:57:46 #252
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_58727193
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:50 schreef rene90 het volgende:
Was het nou per ongeluk van te trap af omdat Mr. Schoorsteenveger struikelde over de drempel en dus daarom van de trap af flikkerde, of stond Mr. Schoorsteenveger aan de bovenkant van de trap en TS gaf een duwtje?
Je kan niet lezen?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:04:00 #253
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58727288
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Rechtsbijstand dekt niet in het geval je strafrechtelijk wordt vervolgd volgens mij. Was TS trouwens wel zou moeten worden.
pi_58727433
quote:
Wanneer je werk doet in huizen die van iemand anders zijn weet je dat ze katten, honden, konijnen, slangen etc. kunnen hebben. Wanneer je daar geen rekening mee kunt houden ben je ongeschikt voor het werk.
Hoe kom je daarbij?
Ik werk in de thuiszorg en als ik problemen heb met huisdieren kan ik de bewoner verzoeken deze in een andere kamer te zetten. Als mensen aan het werk zijn, moet het ze zo gemakkelijk mogelijk worden gemaakt. Het is niet de bedoeling dat jij als je je werk doet dat je je moet aanpassen aan de ditjes en datjes van de bewoner. Het dient andersom te gaan.
Zulke dingen staan in protocollen beschreven.
Werken moet veilig en hygienisch zijn, dat is het met huisdieren eromheen vaak niet.
quote:
TS zegt dat zijn kat duidelijk pijn had.

Een kat gilt ook van de schrik. Aangezien een kat niet kan zeggen dat ie pijn heeft, had TS dan naar de dierenarts moeten gaan als hij het vermoedde. Dat doe je sowieso als een kat mishandelt wordt en pijn blijft houden. Da's pas zielig, daarna gewoon niks doen.
quote:
Dat hij van de trap is gevallen toen hij de deur uit werd gewerkt is spijtig. Desondanks was dit niet gebeurd wanneer hij de kat normaal had behandeld. Wanneer hij schrijft er werk van te gaan maken, volgt waarschijnlijk geen aangifte maar mogelijk wel een civiele zaak.
Alsnog kan TS beter aangifte doen van dierenmishandeling, staat 'm wel beter mocht het tot een civiele zaak komen.
quote:
Een rechter snapt echter weer wel dat iemand vrij giftig kan worden als zijn huisdier mishandeld wordt. Hoe de balans precies uitvalt is dan weer aan de rechter.
Dat moet wel bewezen zijn dat de kat mishandelt is. En aangezien de kat er geen letsel aan heeft overgehouden wordt dat verdraait moeilijk.
BEWIJS, daar draait het om.
En ik hoop echt voor TS dat die arm van die vent niet gebroken is.
quote:
"Ik ben een groot dierenliefhebber maar" is een zinsdeel dat ook zo uitgesproken wordt door mensen die dieren doodschieten of met opzet overrijden. Wat doe je zelf eigenlijk wanneer iemand je huisdier mishandelt?
In het geval van TS aangifte doen. En eerst even vragen waar ie mee bezig is, schreeuwen, schelden, vóór er op in te slaan.
Verder misselijk van je dat je mijn uitspraak vergelijkt met mensen die dieren met opzet doodschieten.
Ben je het niet volledig eens met de dierenfundamentalisten ben je vast een dierenbeul.
pi_58727476
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Rechtsbijstand dekt niet in het geval je strafrechtelijk wordt vervolgd volgens mij. Was TS trouwens wel zou moeten worden.
Klopt.

Heeft ie wel aangifte gedaan van dierenmishandeling?
pi_58727493
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:52 schreef Alicey het volgende:

Desondanks was dit niet gebeurd wanneer hij de kat normaal had behandeld.
Ik hoop dat je een grapje maakt !
pi_58727532
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

Heeft ie wel aangifte gedaan van dierenmishandeling?
Dan mag ie wel snel met dat beest naar de dierenarts om letsel te laten constateren.

Hoe groot acht je de kans dat iemand bij een ander thuis een huisdier gaat 'mishandelen' . Een huisdier een flinke zet/duw geven is echt geen mishandelen. Tenminste... als dat zo zou zijn, dan mag je wel een minder breekbaar huisdier kopen. Of er wat zuiniger op zijn.
pi_58727590
Ik zal TS dan maar het juridisch juiste antwoord geven.

Je bent aansprakelijk voor zijn schade, bent schuldig aan mishandeling en dient verder ook strafrechtelijk vervolgd te worden voor het niet bieden van hulp aan een gewonde. Je reactie was extreem buitenproportioneel en geen enkele rechter zal een beroep op enige strafuitsluitingsgrond honoreren.

eigen mening:
Belachelijk van die vent om je kat een schop te geven, maar jouw reactie is werkelijk schandalig! Dat je hier ook nog schaamteloos durft te beweren dat je (op dat moment) hoopte dat hij zn nek had gebroken, getuigt van zwakzinnigheid. Het zit niet goed in je bovenkamer TS; mocht je alsnog vervolgd worden, dan hoop ik dat ze je goed aanpakken.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:34:06 #259
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58729054
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Ik werk in de thuiszorg en als ik problemen heb met huisdieren kan ik de bewoner verzoeken deze in een andere kamer te zetten.
Desondanks zul je er rekening mee moeten houden dat iemand huisdieren kan hebben.
quote:
Zulke dingen staan in protocollen beschreven.
Zal best, maar wanneer je een ander huis in gaat weet je dat er huisdieren kunnen rondlopen. Het protocol bevat verder vast geen clausule dat je eventuele aanwezige huisdieren een rotschop verkoopt wanneer ze het wagen om in je buurt te komen.
quote:
Een kat gilt ook van de schrik. Aangezien een kat niet kan zeggen dat ie pijn heeft, had TS dan naar de dierenarts moeten gaan als hij het vermoedde. Dat doe je sowieso als een kat mishandelt wordt en pijn blijft houden. Da's pas zielig, daarna gewoon niks doen.
Wanneer je de grillen van je eigen kat kent, valt aan de manier hoe een kat reageert prima te zien of het gaat om schrik, spelen, pijn, angst etc.
quote:
Alsnog kan TS beter aangifte doen van dierenmishandeling, staat 'm wel beter mocht het tot een civiele zaak komen.
Het speelt hooguti bewijstechnisch een rol.
quote:
Dat moet wel bewezen zijn dat de kat mishandelt is. En aangezien de kat er geen letsel aan heeft overgehouden wordt dat verdraait moeilijk.
BEWIJS, daar draait het om.
Zo zwart/wit is het in dit geval niet. Het is niet zo dat wanneer TS niet kan bewijzen dat zijn kat mishandeld er geen rekening gehouden zal worden.
quote:
En ik hoop echt voor TS dat die arm van die vent niet gebroken is.
De vraag daarbij zal dan vooral zijn of het roekeloos is geweest van TS of een vervelend ongeluk, waarbij het verschil kan maken of TS hem van de trap heeft gegooid, of dat TS hem naar buiten heeft gegooid en hij vervolgens van schrik van de trap is afgevallen. In dat laatste geval kan TS zich wellicht zelfs beroepen op zijn aansprakelijkheidsverzekering.
quote:
In het geval van TS aangifte doen. En eerst even vragen waar ie mee bezig is, schreeuwen, schelden, vóór er op in te slaan.
Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou het in ieder geval niet over mijn kant laten gaan. Wanneer ik hem te lijf zou gaan en letsel zou toebrengen zou ik daar hooguit spijt van hebben in de zin dat ik niet van agressief gedrag houd.
quote:
Verder misselijk van je dat je mijn uitspraak vergelijkt met mensen die dieren met opzet doodschieten.
Ben je het niet volledig eens met de dierenfundamentalisten ben je vast een dierenbeul.
Ik deed dat om aan te geven dat iets als "ik ben dierenvriend maar" nietszeggend is. Uit je bericht begrijp ik echter dat je het ook niet over je kant zou laten gaan wanneer je kat aangevallen wordt, dus waarschijnlijk valt het allemaal nog wel mee dan.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:35:20 #260
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58729077
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een grapje maakt !
Ik maak geen grapje. Als hij zijn werk had gedaan in plaats van dieren mishandelen, had hij nu geen letsel gehad.
pi_58729171
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:35 schreef Alicey het volgende:

Ik maak geen grapje. Als hij zijn werk had gedaan in plaats van dieren mishandelen, had hij nu geen letsel gehad.
Je suggereert een causaal verband .

Als TS hem niet had mishandeld, had hij nu geen letsel gehad.
Da's de enige juiste.
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2008 @ 17:41:20 #262
43556 miss_dynastie
pi_58729185
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:20 schreef Flashwin het volgende:

Je bent aansprakelijk voor zijn schade, bent schuldig aan mishandeling en dient verder ook strafrechtelijk vervolgd te worden voor het niet bieden van hulp aan een gewonde. Je reactie was extreem buitenproportioneel en geen enkele rechter zal een beroep op enige strafuitsluitingsgrond honoreren.
Hét juridisch juiste antwoord? Wow, wat knap
Ik zou toch maar naar Argento luisteren als TS was
pi_58729279
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:24 schreef refused. het volgende:
TS goede actie Verder zou ik het ontkennen en zeggen dat hij over de kat gestruikeld is (mischien aantoonbaar door fysiek letsel van de kat door die achterlijke schoft.)
En dan hopen dat het niet uitkomt. Misschien modje vragen om dit topic te verwijderen?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 mei 2008 @ 17:48:14 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58729309
Goed topic. *wacht op TS*
pi_58729347
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:48 schreef Kreator het volgende:
Ja, ben eens benieuwd hoe dit verdergaat.
pi_58729391
Die zien we nooit meer... te-rug.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:58:31 #267
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58729495
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:48 schreef Kreator het volgende:
TS lacht zich een kriek dat iedereen hier met verhitte koppen aan het posten is op zijn HOAX

En fantaseert dat hij inderdaad zo'n stoere gozer zou zijn die andere mensen in mekaar trapt

[ Bericht 17% gewijzigd door Leef op 17-05-2008 18:58:21 ]
pi_58729572
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hét juridisch juiste antwoord? Wow, wat knap
Ik zou toch maar naar Argento luisteren als TS was
die gast die met een beroep op noodweer excess kwam? ! laten we het erop houden dat strafrecht waarschijnlijk niet zijn sterkste vak is
pi_58729620
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:34 schreef Alicey het volgende:

Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou het in ieder geval niet over mijn kant laten gaan. Wanneer ik hem te lijf zou gaan en letsel zou toebrengen zou ik daar hooguit spijt van hebben in de zin dat ik niet van agressief gedrag houd.

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien, de TS heeft verschrikkelijk veel geluk gehad dat hij zelf niet in elkaar getimmerd is.

Een aggressieve reactie wil nog niet zeggen dat je deze ook altijd wint, of heeft de TS eerst zijn eigen kansen goed ingeschat voordat hij tot actie overging, in dat geval is het dan wel een bewuste actie geweest.
pi_58729659
Mijn deskundige opvatting als kenner van Nederlandse strafrecht is dat TS niet zo agressief moet doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58729775
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:02 schreef Flashwin het volgende:

[..]

die gast die met een beroep op noodweer excess kwam? ! laten we het erop houden dat strafrecht waarschijnlijk niet zijn sterkste vak is
Normaal gesproken heeft hij echt wel goede adviezen, maar waarschijnlijk speelt de emotie nu mee en ziet hij het voor zich dat het zijn kat zou zijn.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:19:16 #272
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_58729815
ach....
Dont worry.....

net als Joran..... Gewoon nix zeggen, en bewijs is er niet.....
ohh wacht....fok....je topic....

DAMN
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_58729865
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:19 schreef WallOfStars het volgende:
ach....
Dont worry.....

net als Joran..... Gewoon nix zeggen, en bewijs is er niet.....
ohh wacht....fok....je topic....

DAMN
Ach zelfs daar kwam Joran mee weg.
pi_58730020
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:23 schreef klipper het volgende:

[..]

Ach zelfs daar kwam Joran mee weg.
Terecht, want die Nathalee had een zwerfkatje een schop verkocht nadat deze tegen haar benen had gepist.
Zoals iedereen weet is Joran een echte dierenliefhebber en nam hij het op voor het arme zwerfkatje.

Als ik me niet vergis, zou de meerderheid van de schrijvers in dit topic dit in één keer toejuichen. Wat een stelletje zieke gasten zeg, ga een kakkerlijk knuffelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirkh op 17-05-2008 18:46:43 ]
pi_58730070
tvp
I pwn u!
pi_58730227
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:58 schreef Leef het volgende:

[..]

TS lacht zich een kriek dat iedereen hier met verhitte koppen aan het posten is op zijn HOAX
En paalt daarbij nog een van de kattenknuffelaressen die in dit topic trapten , op z'n hondjes (of katjes).

disclaimer: dit berust op pure speculatie.. het kan ook een ander standje zijn
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:31:22 #277
28033 Pek
je moet wat
pi_58730810
Mja, niets te melden eigenlijk. Nog geen reactie op mijn ingesproken bericht, maar het is natuurlijk weekend. Ook nog geen blauw aan de deur gehad of een knokploeg in eigen beheer.

Ben morgen weg, dus we tillen het even over het weekend heen, hoop ik
pi_58736920
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:20 schreef Flashwin het volgende:

Echter vergeet je één vrij essentieel feit: bewijslast...

Die buurvrouw van TS heeft die man op de grond zien liggen, maar heeft niet gezien dat hij door de TS is geduwd. Gevalletje woord tegen woord, oftewel de man is gewoon gestruikeld tot bewezen is dat hij geduwd is..

Heb zelf een keer een of andere zatlap die m'n tuin in kwam 's nachts een paar tikken verkocht (ik dacht dat het een inbreker was), maar die persoon had ook aangifte gedaan. Politie langs geweest, heb ze verteld dat die man al bloedend en al binnen kwam lopen. Nooit meer wat van gehoord..
pi_58737367
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Normaal gesproken heeft hij echt wel goede adviezen, maar waarschijnlijk speelt de emotie nu mee en ziet hij het voor zich dat het zijn kat zou zijn.
Idd! Daarom bleef ik mild en stelde ik dat strafrecht niet echt zijn vakgebied is

Maar ik reageerde ook eigenlijk op de domheid van die miss_dynastie ( )
pi_58737399
quote:
Op zondag 18 mei 2008 01:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Echter vergeet je één vrij essentieel feit: bewijslast...

Die buurvrouw van TS heeft die man op de grond zien liggen, maar heeft niet gezien dat hij door de TS is geduwd. Gevalletje woord tegen woord, oftewel de man is gewoon gestruikeld tot bewezen is dat hij geduwd is..
Nee gastje, dat vergeet ik niet. Ik ga gewoon uit van de feiten zoals TS die presenteert.

Als TS wil liegen, prima...dat is zijn verantwoordelijkheid. Ik geef slechts aan wat de juridische gevolgen van zijn feitelijk handelen zijn.
  † In Memoriam † zondag 18 mei 2008 @ 02:53:18 #281
43556 miss_dynastie
pi_58737559
quote:
Op zondag 18 mei 2008 02:20 schreef Flashwin het volgende:

Agossie, en dat van iemand die niet eens in staat is een gevalletje van dwaling te herkennen ( )
pi_58739047
quote:
Op zondag 18 mei 2008 01:21 schreef Accordtje het volgende:

Heb zelf een keer een of andere zatlap die m'n tuin in kwam 's nachts een paar tikken verkocht
Laten we er maar vanuit gaan dat de schoorsteenveger geen zatlap was.
pi_58739059
quote:
Op zondag 18 mei 2008 02:20 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Idd! Daarom bleef ik mild en stelde ik dat strafrecht niet echt zijn vakgebied is

Dan hebben we het waarschijnlijk over verschillende personen, in dat geval heb ik niets gezegd
pi_58739080
quote:
Op zondag 18 mei 2008 02:23 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Nee gastje, dat vergeet ik niet. Ik ga gewoon uit van de feiten zoals TS die presenteert.

Als TS wil liegen, prima...dat is zijn verantwoordelijkheid. Ik geef slechts aan wat de juridische gevolgen van zijn feitelijk handelen zijn.
Nee, jij geeft niet aan wat de juridische gevolgen van zijn handelen zijn. Jij geeft aan wat de juridische gevolgen van zijn handelen zouden kunnen zijn, indien ook daadwerkelijk bewezen wordt dat TS heeft geduwd. Dat is een wezenlijk verschil.
pi_58739105
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:20 schreef klipper het volgende:

[..]

Laten we er maar vanuit gaan dat de schoorsteenveger geen zatlap was.
Nee, maar dat veranderd niks aan het feit dat er maar bewezen moet zien te worden dat de TS de schoorsteenveger heeft geduwd. En aangezien er (voor zover bekend) geen getuigen zijn die hebben gezien dat de TS heeft geduwd, komt het neer op het woord van de TS tegen het woord van de schoorsteenveger.

In mijn geval zei die zatlap dat ik hem die tikken had verkocht. Ik heb gezegd dat hij al bloedend binnen kwam lopen. Geen getuigen verder, dus geen bewijs, dus geen vervolging. Dat is hier niet anders.
  zondag 18 mei 2008 @ 10:31:30 #286
127004 maril
Smeetsfan
pi_58739136
Nou maar hopen dat de rechter niet meeleest.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_58739269
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:27 schreef Accordtje het volgende:

In mijn geval zei die zatlap dat ik hem die tikken had verkocht. Ik heb gezegd dat hij al bloedend binnen kwam lopen. Geen getuigen verder, dus geen bewijs, dus geen vervolging. Dat is hier niet anders.
Er zit wel degelijk een verschil tussen, afhankelijk van de toestand van de zatlap heeft de politie misschien wel de verkeerde conclusie getrokken en wilden ze geen papieren rompslomp.

De TS moet het tegendeel bewijzen, een rechter zal er nooit vanuit gaan dat de schoorsteenveger hierin liegt, mede doordat zoals jij het schets het ongeval dus een bedrijfsongeval zou zijn.
Hierdoor zal het verhaal van de schoorsteenveger een stuk aannemelijker worden, want waarom de schade verhalen op een opdrachtgever in plaats van bij de verzekering.
pi_58739734
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:44 schreef klipper het volgende:

[..]

Er zit wel degelijk een verschil tussen, afhankelijk van de toestand van de zatlap heeft de politie misschien wel de verkeerde conclusie getrokken en wilden ze geen papieren rompslomp.

De TS moet het tegendeel bewijzen, een rechter zal er nooit vanuit gaan dat de schoorsteenveger hierin liegt, mede doordat zoals jij het schets het ongeval dus een bedrijfsongeval zou zijn.
Hierdoor zal het verhaal van de schoorsteenveger een stuk aannemelijker worden, want waarom de schade verhalen op een opdrachtgever in plaats van bij de verzekering.
Nu ga je echt de fout in, de TS hoeft absoluut niet het tegendeel te bewijzen. In dit land ben je onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. De schoorsteenveger zal moeten bewijzen dat de TS heeft geduwd. Als de TS voor de rechter wordt gedaagd en verdacht wordt van (waarschijnlijk) mishandeling dan zal er bewezen moeten worden dat de TS zich daar ook daadwerkelijk schuldig aan heeft gemaakt.

Dan kan het verhaal van de schoorsteenveger nog wel zo aannemelijk zijn, maar dat wil niet zeggen dat daarmee de TS maar moet bewijzen dat het niet zo is. Waarom proberen mensen de schade van hun auto zoveel mogelijk buiten de verzekering te houden? Dat zou hier ook een rol kunnen spelen, theoretisch gezien dan, dus kan de rechter niet zonder meer ervan uitgaan dat met het verhalen op de opdrachtgever de TS ook wel daadwerkelijk geduwd zal hebben.
pi_58740167
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:24 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Nu ga je echt de fout in, de TS hoeft absoluut niet het tegendeel te bewijzen. In dit land ben je onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. De schoorsteenveger zal moeten bewijzen dat de TS heeft geduwd. Als de TS voor de rechter wordt gedaagd en verdacht wordt van (waarschijnlijk) mishandeling dan zal er bewezen moeten worden dat de TS zich daar ook daadwerkelijk schuldig aan heeft gemaakt.

Dan kan het verhaal van de schoorsteenveger nog wel zo aannemelijk zijn, maar dat wil niet zeggen dat daarmee de TS maar moet bewijzen dat het niet zo is. Waarom proberen mensen de schade van hun auto zoveel mogelijk buiten de verzekering te houden? Dat zou hier ook een rol kunnen spelen, theoretisch gezien dan, dus kan de rechter niet zonder meer ervan uitgaan dat met het verhalen op de opdrachtgever de TS ook wel daadwerkelijk geduwd zal hebben.
Je hebt gelijk, maakt iedere keer de fout dat het rechtsysteem voor de slachtoffers is i.p.v. voor de daders.
De ts kan inderdaad gewoon liegen of niet meewerken aan het onderzoek.
Het is inderdaad aan de schoorsteenveger om voor getuigen te zorgen, wat hierin vrij moeilijk zal zijn.
Wel zou de buurvrouw gehoord kunnen worden, maar dat zal meer als aanname meegenomen worden dan als een goed verslag van het gebeurde.
Doktersverklaringen kunnen helpen bij het geheel om aannemelijk te maken dat het inderdaad mishandeling betreft, zelfs dan hoeft de ts nog niet de waarheid te spreken, en dient de rechter er rekening mee te houden dat de schoorsteenveger het letsel eventueel zelf heeft aangebracht.
Wel is het voor de schoorsteenveger belangrijk om aangifte te doen en het op te laten tekenen zodat er over de ts in ieder geval een dosier aangelegd kan worden wat bij overige zaken zou kunnen helpen indien de ts ook in de toekomst zijn handjes niet kan thuis houden.
Ook kunnen er met ts natuurlijk gesprekken aangegaan worden om herhaling in de toekomst te voorkomen.

Eigenlijk absurd, maar de schoorsteenveger kan dus beter zorgen voor een spoedig herstel en dan vervolgens eventueel met enkele vrienden de ts met een bezoekje te vereren, en zo de zichtpunten nog eens goed op een rijtje te krijgen.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:46:48 #290
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58741004
quote:
En aangifte wegens vernieling van een eigendom (een dier wordt nog steeds gezien als een goed).
Steek ook je licht eens op bij de partij voor de dieren! Linkse roeptoeterclub, maar mischien kunnen ze je helpen.

En verder is het jouw woord tegen het zijne.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_58742136
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:54 schreef klipper het volgende:

[..]

Wel is het voor de schoorsteenveger belangrijk om aangifte te doen en het op te laten tekenen zodat er over de ts in ieder geval een dosier aangelegd kan worden wat bij overige zaken zou kunnen helpen indien de ts ook in de toekomst zijn handjes niet kan thuis houden.
Jep, dat klopt idd. Dossier aanleggen kan helpen met eventuele toekomstige gevallen betreffende de TS.
quote:
Eigenlijk absurd, maar de schoorsteenveger kan dus beter zorgen voor een spoedig herstel en dan vervolgens eventueel met enkele vrienden de ts met een bezoekje te vereren, en zo de zichtpunten nog eens goed op een rijtje te krijgen.
Dat is in dit land ook sowieso beter. Recht hebben is nog altijd anders dan recht krijgen. Je kan in dit land dus maar beter voor jezelf opkomen. Vanuit de overheid hoef je in ieder geval geen hulp te verwachten.
  zondag 18 mei 2008 @ 15:05:12 #292
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58743151
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:07 schreef Accordtje het volgende:
Vanuit de overheid hoef je in ieder geval geen hulp te verwachten.
Of je moet tot een bepaalde doelgroep behoren. Maar daar gaat dit topic niet over.

Was de schoorsteenveger trouwens zwart?
[/obvious]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_58746908
quote:
Op zondag 18 mei 2008 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Of je moet tot een bepaalde doelgroep behoren. Maar daar gaat dit topic niet over.

Was de schoorsteenveger trouwens zwart?
[/obvious]
pi_58753938
Wat een moraalridders hier, zeg . Als iemand mijn hond een trap verkoopt ga ik 'm ook te lijf. Waarschijnlijk word ik vervolgens wel in elkaar gemept, maar da's een ander verhaal .
  maandag 19 mei 2008 @ 02:42:24 #295
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58755046
vol hier zeg

t-6 and counting.. en dat na een paar dagen.
ts is geslaagd voor zijn examen momentum genereren
pi_58755103
Ik zal jou de volgende keer ook meteen de WIA inslaan als die kutkat van je weer eens met zo'n lief klein muisje thuiskomt.
pi_58757128
quote:
Succes!
Yup, TS heeft van man duwt mijn kat opzij veranderd in man schopt mijn kat een meter weg om z'n eigen lompe tokkie gedrag te proberen te verdoezelen voor alle linkse katteknuffelaars....
  maandag 19 mei 2008 @ 10:46:35 #298
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58757721
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:13 schreef l3laster het volgende:

[..]

Yup, TS heeft van man duwt mijn kat opzij veranderd in man schopt mijn kat een meter weg om z'n eigen lompe tokkie gedrag te proberen te verdoezelen voor alle linkse katteknuffelaars....
Mevrouw de rechter?? Post u tegenwoordig ook op Fok??
pi_58757832
jawohl
pi_58758029
tijd om onderin myat te blijven
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  maandag 19 mei 2008 @ 11:18:37 #301
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58758216
Idem. Ordinaire TVP dus

TS reageert begrijpeljk, maar wel te fel.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')