Eensch. Mijn katten zijn een onderdeel van mijn gezin en me zeer lief, ik weet ook niet wat mijn reactie zou zijn als iemand ze doelbewust pijn zou doen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Toch begrijp ik TS beter dan de schoorsteenveger. Ik snap werkelijk niet wat zo'n vent bezielt om een kat een schop te geven.
Verkapt ik-wil-een-beetje-aandacht-van-vrouwen-die-gek-zijn-op-katten-topicquote:Op donderdag 15 mei 2008 21:22 schreef Pek het volgende:
SHE in m'n topic![]()
Nu kan ik rustig sterven... *zwijmel*![]()
Het was geen duwtje, het was een gerichte schop.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:19 schreef avotar het volgende:
[..]
...
Maar hoe dan ook.. wat geeft ts het recht om iemand van de trap te smijten die zijn kat een duwtje geeft?
Zal ik jou met mijn voet eens een meter door de lucht laten vliegen?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:26 schreef avotar het volgende:
[..]de media kaart..
zou het afraden... ik denk dat de media nml eerst de kant van de veger kiest.. en niet die van ts.
Is het niet vergelijkbaar met iemand in de kroeg een zet geven omdat ie de hele tijd al in je rug staat te springen en die persoon je vervolgens op je bek slaat?
Het gedrag van die schoorsteenveger is volgens mij alleen niet goed te praten als hij expliciet een schop heeft uitgedeeld.. dus ervoor ging staan en uit zou halen..
Maar laten we wel wezen.. als iemand een kat bewust schopt, vliegt ie wel wat verder dan een meter weg.
Nee TS mag erg blij zijn dat die vent z'n nek niet heeft gebroken.
Wow... ik weet even niet wat ik zeggen moet.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:49 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het was geen duwtje, het was een gerichte schop.
Wat geeft die gast het recht om een schop te geven tegen mijn of iemand anders kat, die veel kleiner is dan een schoorsteenveger en dus kansloos is? Mijn kat is mijn gezinslid, iedereen die mijn kat schopt in mijn huis schop ik hoogstpersoonlijk vierkant doormidden. Dat is het recht dat geldt in mijn huis waar de bezoeker zich maar aan heeft aan te passen.
Goed gedaan TS, respect!![]()
![]()
Ja. Zou dat voldoende zijn om schoppende sukkels buiten te houden?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:20 schreef avotar het volgende:
Zet jij de naam van je kat ook op een verjaardagskaartje?
Dat heeft toch niks met verantwoordelijkheid te maken. Het is een kat die misschien langs iemands been strijkt, moet je 'm daarvoor opsluiten? Kom op zeg, waar zit jouw redelijkheid?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:20 schreef avotar het volgende:
[..]
Buiten dat: Als ts verantwoordelijk genoeg was geweest om de kat gewoon even bij te houden, had er allemaal niets aan de hand geweest.
[...]
Och jeesj, ik stuur nooit verjaardagskaartjes, dus nee.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:20 schreef avotar het volgende:
[..]
Wow... ik weet even niet wat ik zeggen moet.
Zet jij de naam van je kat ook op een verjaardagskaartje?
De kat was netjes thuis waar hij woont.quote:Buiten dat: Als ts verantwoordelijk genoeg was geweest om de kat gewoon even bij te houden, had er allemaal niets aan de hand geweest.
Zinloos geweld tegen mijn kat is net zo zinloos en laakbaar als tegen willekeurige dieren of kinderen tegenover wie een willekeurige loodgieter een fysiek overwicht heeft. At least, TS picked someone of his own size. En verdediging van je kat schaar ik niet onder zinloos geweld, het schoppen van een kat die bij zichzelf thuis zit wel.quote:en inderdaad... laten we degene die zinloos geweld bezigd huldigen...
Zullen we de optocht voor hem in Zaamslag houden anders?
* Roquefort aait speknekquote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:30 schreef speknek het volgende:
Mensen die hun huisdier als volwaardig lid van het gezin zien.
* Evil_Jur meldt zichquote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:30 schreef speknek het volgende:
Mensen die hun huisdier als volwaardig lid van het gezin zien.
Maar TS lijkt van de aardbodem verdwenen.quote:
Ik ben benieuwd hoe ze reageren op de schop.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:48 schreef Pek het volgende:
Vandaag een paar keer die firma gebeld, maar ik krijg steeds een antwoordapparaat. Wel een boodschap in gesproken en m'n telefoonnummer achtergelaten.
Yep, en daarom is er de mogelijkheid van een beroep op noodweer-exces. Omdat de wetgever snapt dat je over de rooie kunt gaan in bepaalde gevallen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:30 schreef LadyXochi het volgende:
Is een buitenproportionele reactie.
Schoorsteenveger, ben jij 't?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:08 schreef Manneke_Pils het volgende:
Je schrikt je toch gewoon kapot als er opeens uit het niets 'iets' langs je been schuurt en je reflex is dan toch je been optillen? Dat katje weegt niks dus vliegt al een meter ver door de snelheid van je been als je hem maar 30 cm optilt.
Slecht voorbeeld wat mij betreft, maar goed.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:27 schreef Roquefort het volgende:
Zie het dan anders: stel het was geen kat, maar een chinese porseleinen vaas. Lager op de sociale ladder kan niet, want het is maar een ding. Loodgieter vind jouw vaas in de weg staan. Wat doe jij als de loodgieter jouw chinese porseleinen vaas om die reden aan gort trapt?
Hoe wereldvreemd ben je als je je kapot schrikt van een kat langs je been?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:08 schreef Manneke_Pils het volgende:
Hilarisch eigenlijk hoe verliefd mensen op (hun) katten zijn.
Eerst mag je ze al niet verdrinken en nu mag je ze ook al geen corrigerend tikje meer geven..
Je schrikt je toch gewoon kapot als er opeens uit het niets 'iets' langs je been schuurt en je reflex is dan toch je been optillen? Dat katje weegt niks dus vliegt al een meter ver door de snelheid van je been als je hem maar 30 cm optilt.
Of wat heb je op je geweten...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe wereldvreemd ben je als je je kapot schrikt van een kat langs je been?
Ernstig letsel is wat mij betreft niet nodig, maar ik vind het niet onterecht wat er nu is gebeurd. Door je op die manier te gedragen neem je een zeker risico. Het mishandelen van dieren zonder reden kan ik zelf ook werkelijk niet begrijpen. Het zit wat mij betreft op dezelfde lijn als een mens zonder reden mishandelen - Hoe krijg je het in je kop?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:29 schreef Bullet-tooth het volgende:
Al die kattenliefhebbers hier, die de man ernstig letsel toewensen.
Hmm, misschien was 'rotdag' een wat ondoordachte woordkeus, want dat rechtvaardigt natuurlijk geen agressie. Ik bedoelde meer dat bijvoorbeeld paniekreflexen op sommige dagen misschien gemakkelijker te onderdrukken zijn dan op andere. Maar goed, ik was er ook niet bij,quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:46 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik was er niet bij nee
Er staat ook , als ik in deze situatie zou zitten .
Zijn nek breken is zeker geen verdiende loon, zelfs zijn arm breken niet.
Maar de ts geeft zelf al aan , wat je ook zegt , dat die te ver is gegaan.
En als die vent een rotdag heeft , dan nog hoeft hij dat niet op een ander af te reageren. (niet op een mens en niet op een dier)
Als het noodweer was wel ja. Nu kan hij het hooguit gooien op verminderd toerekeningsvatbaar zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Yep, en daarom is er de mogelijkheid van een beroep op noodweer-exces. Omdat de wetgever snapt dat je over de rooie kunt gaan in bepaalde gevallen.
Niet iedereen heeft katten.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:14 schreef Lienekien het volgende:
Hoe wereldvreemd ben je als je je kapot schrikt van een kat langs je been?
Ik lig dubbel van het lachen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:15 schreef Dirkh het volgende:
De schoorsteenveger wilde het arme dier alleen beschermen voor de schadelijke stoffen die vrijkomen of vrijgekomen zijn bij het schoorsteenvegen, hij had beide handen vol en tikte de kat met zijn been aan om hem weg te duwen van de schadelijke stoffen. De kat schrikt van de plotselinge beweging en springt een meter weg.
Eigenaar van de kat ziet de kat wegvliegen en geeft de schoorsteenveger een uitbrander en een duw, dat terwijl de schoorsteenveger nog probeerde uit te leggen dat hij de kat uit de buurt moest houden omdat... knal... rommeldebommel... van de trap af.. arm gebroken en een hersenschudding.
Paar weken thuis, geen of minder inkomsten en meneer de schoorsteenvegermepper kan bij de rechter uit gaan leggen hoe hij dat allemaal gaat betalen.
Succes!
Dit lijkt me een stuk aannemelijker.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:15 schreef Dirkh het volgende:
De schoorsteenveger wilde het arme dier alleen beschermen voor de schadelijke stoffen die vrijkomen of vrijgekomen zijn bij het schoorsteenvegen, hij had beide handen vol en tikte de kat met zijn been aan om hem weg te duwen van de schadelijke stoffen. De kat schrikt van de plotselinge beweging en springt een meter weg.
Eigenaar van de kat ziet de kat wegvliegen en geeft de schoorsteenveger een uitbrander en een duw, dat terwijl de schoorsteenveger nog probeerde uit te leggen dat hij de kat uit de buurt moest houden omdat... knal... rommeldebommel... van de trap af.. arm gebroken en een hersenschudding.
Paar weken thuis, geen of minder inkomsten en meneer de schoorsteenvegermepper kan bij de rechter uit gaan leggen hoe hij dat allemaal gaat betalen.
Succes!
De gemiddelde Fokker stroomt dan ook niet over van intelligentie.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:16 schreef paarse_paashaas het volgende:
Sorry hoor, maar ts trapt iemand iemand van de trap af en half Fok! kiest de kant van TS?
Zoiets valt wat mij betreft onder Mishandeling.
Dat dus.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het mishandelen van dieren zonder reden kan ik zelf ook werkelijk niet begrijpen. Het zit wat mij betreft op dezelfde lijn als een mens zonder reden mishandelen - Hoe krijg je het in je kop?
TS had een mooi verhaal op kunnen hangen over een kat, struikelen en evenwicht verliezen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:31 schreef DennisMoore het volgende:
Jammer voor TS? Dan had ie enkele jaren kunnen brommen.
Oh een kat is voor mij per definitie niet minder dan een mens hoor, zeker niet als ik het over mijn eigen katten heb. Doodwensen gaat inderdaad een beetje ver maar wat fysieke schade om zo'n idioot duidelijk te maken dat het niet wenselijk en/of sociaal geaccepteerd is om andermans huisdier te mishandelen kan prima in mijn optiek.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:34 schreef gelly het volgende:
Je vraagt je soms af wat voor debielen het zijn die anderen doodwensen omdat ze een kat een zetje geven. Dan moet je toch redelijk contactgestoord en sociaal gehandicapt zijn.
Ja, en dan had de buurvrouw een ander verhaal vertelt, en was TS nog veel erger de lul geweest.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:34 schreef refused. het volgende:
[..]
TS had een mooi verhaal op kunnen hangen over een kat, struikelen en evenwicht verliezen.
Dat die kerel van de trap viel en daardoor mischien in levensgevaar kwam is inderdaad een beetje teveel van het goede maar zoals ik al aangaf; een paar flinke corrigerende tikken om zo'n persoon een lesje te leren waren wel een passende reactie geweest. Mischien dat de beste man nu een 2e keer nadenkt als hij de volgende keer iemands huisdier wilt mishandelenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:40 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Dude, serieus, hoe kun je het van de trap schoppen van iemand in godesnaam durven te goed te praten als vergelding tegen... tegen wat dan ook eigenlijk. Je bent gewoon niet helemaal goed in je hoofd als je zulke acties in "spontane" opwellingen kan plegen.
Celstraf en/of een strafblad ook?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:44 schreef refused. het volgende:
[..]
Daar had ik persoonlijk wel een flinke boete voor over gehad.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:40 schreef refused. het volgende:
Oh een kat is voor mij per definitie niet minder dan een mens hoor
Celstraf zonder meer, een strafblad zou ik meer moeite mee hebben maar op het moment zelf zou het niet zo'n remmende factor zijn dat ik mezelf in zou kunnen houden.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:45 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Celstraf en/of een strafblad ook?
Jawel, maar zo reductionistisch kijk ik niet naar de 'waarde' van een levend wezen.quote:
Biologie gaat niet over waarde oordelenquote:
Gek is dat, je gebruikt hele moeilijke woorden waardoor het lijkt dat je heel intelligent bent, maar als je dit dan weer leestquote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:54 schreef refused. het volgende:
[..]
Jawel, maar zo reductionistisch kijk ik niet naar de 'waarde' van een levend wezen.
Ga je dan ook iedere zaterdagmorgen alle waters langs om vissers in elkaar te timmeren? Of sta je op maandagmorgen om 5.00 uur bij het slachthuis de slagers in elkaar te trimmen?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:51 schreef refused. het volgende:
[..]
Celstraf zonder meer, een strafblad zou ik meer moeite mee hebben maar op het moment zelf zou het niet zo'n remmende factor zijn dat ik mezelf in zou kunnen houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |