abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:40:20 #1
28033 Pek
je moet wat
pi_58685833
Dinsdag had ik een schoorsteenveger over de vloer. Deze man had blijkbaar iets tegen katten, want toen mijn katertje nieuwsgierig kwam kijken en langs zijn been schurkte, gaf hij hem een schop. Niet een beetje wegduwen, maar echt een flinke schop, waardoor mijn kat een meter opzij vloog en duidelijk pijn had.

Ik heb de vent toen een paar klappen verkocht en achterover het trappenhuis in gedonderd . Helaas stond hij gewoon weer op en vertrok met de mededeling dat hij er werk van ging maken. Vandaag lag er een brief in de bus, dat hij een gebroken arm en een hersenschudding had opgelopen en ik een aanklacht kon verwachten.

Nou wil ik dus graag weten wat ik kan verwachten. Geldboete? Poging tot doodslag? Heb ikzelf nog enige rechten, hij was tenslotte in mijn huis? etc. Alle info is welkom!
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_58685896
Zware mishandeling gok ik op, ben alleen geen jurist tevens verkapte tvp
pi_58685907
sorry maar dit wil ik volgen, groot gelijk dat je hem beukt trouwens als ie aan je dieren zit
pi_58685930
Aangifte tegen hem doen wegens dierenmishandeling en verder glashard ontkennen. Hij struikelde toch zelf?
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
pi_58685933
Dat kan je ook wel verwachten he. Dat je hem een ram voor z'n bek geeft is wel logisch, maar om hem van de trap af te gooien gaat een beetje ver.
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:51:54 #6
28033 Pek
je moet wat
pi_58685996
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik meteen de politie op m'n dak zou krijgen, maar van die kant heb ik nog niets gehoord. Is dat normaal en duurt dat altijd even?
pi_58686028
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
sorry maar dit wil ik volgen, groot gelijk dat je hem beukt trouwens als ie aan je dieren zit
Dat ja
Vivre
pi_58686057
Erg slim, meteen slaan, in plaats van het aan te kunnen met woorden.
Goed, het is kut van die kat, maar dan kon je 'm beter verbaal wegsturen en een klacht/ aangifte indienen.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:54:34 #9
28033 Pek
je moet wat
pi_58686068
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:47 schreef Livedeejay het volgende:
Aangifte tegen hem doen wegens dierenmishandeling
Dat is idd een goeie. Morgenmiddag maar even regelen!
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:55:46 #10
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58686091

Goede actie TS!
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:56:18 #11
28033 Pek
je moet wat
pi_58686099
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:54 schreef Gitanki het volgende:
Erg slim, meteen slaan, in plaats van het aan te kunnen met woorden.
Goed, het is kut van die kat, maar dan kon je 'm beter verbaal wegsturen en een klacht indienen.
Ik geef toe dat ik doorsloeg, ik ontplofte gewoon
Ik hoopte ook echt dat hij zijn nek zou breken, ik schrok van mezelf. "Dat doe ik anders nooit hoor!"
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:56:37 #12
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_58686108
Een bosje bloemen naar hem sturen met de tekst: Het was heerlijk, wanneer zie ik je weer?
Leuk als zijn vrouw open doet.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_58686120
quote:
Aangifte tegen hem doen wegens dierenmishandeling en verder glashard ontkennen. Hij struikelde toch zelf?
Ik weet niet of dat eerste slim is, aangezien de rechter dan zal denken: hij is te ver gegaan nadat die man z'n kat iets deed. Het 2e wel, hij heeft geen enkel bewijs
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:59:36 #14
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_58686172
dierenbeul
Tot zover de kwaliteitspost
pi_58686182
artilel 41 van wetboek van strafrecht, noodweer
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:01:44 #16
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58686204
Ik kan me voorstellen dat je zo iemand je huis uit mept
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_58686214
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:00 schreef Tuinman het volgende:
Het is niet helemaal evenredig lijkt me , als het inderdaad waar is van de gebroken arm etc.
pi_58686227
tja en van trap donderen was ff teveel maar dan is het lid 2 van art 42 wvsr
pi_58686273
1) Stel dat je een of twee getuigen zou regelen en ervoor zou zorgen dat jullie je verhaal samen in orde hebben. Bijvoorbeeld dat hij van de trap af viel nadat je hem verzocht om te vertrekken omdat hij je kat een trap gaf. Je zou er dan natuurlijk ook voor moeten zorgen dat niet aangetoond kan worden dat de getuige(n) elders waren op dat moment.

2) En stel dat je een tegenaanklacht zou indienen wegens dierenmishandeling, bedreiging, enz. waarbij je getuigen je steunen. Stel dat je gevraagd wordt, wanneer je aangifte doet, waarom je dit niet eerder hebt gedaan en dat je zou antwoorden dat je tijd nodig had om de traumatische ervaring te verwerken.

3) Stel dat je ineens een anonieme dreigbrief in de bus zou krijgen.

4) En stel dat je zoveel mogelijk bewijsmateriaal waarin je toegeeft hem mishandeld te hebben, zoals je post in dit forum, zou verwijderen.

Dan zou je het verhaal misschien wel kunnen omdraaien!
pi_58686276
inderdaad, hem voor dierenmishandeling anklagen en verder glashard ontkennen, zeggen dat hij zelf gestruikeld is en van de trap gedonderd is. Zeggen dat je een dranklucht rook en zn baas bellen dat hij ladderzat aan je deur stond, bosje bloemen naar zn vrouw om hem te bedanken voor een heerlijke nacht.

Je vriendin zn vrouw laten bellen en verontwaardigt laten vragen wie zij dan wel niet is?

kortom: zorgen dat ie niks meer met je te maken wil hebben....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:05:51 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_58686277
Het doet het in elk geval wel goed bij de kattenvrouwtjes zo te zien.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:06:31 #22
28033 Pek
je moet wat
pi_58686286
Ontkennen zal moeilijk worden, aangezien mijn buurvrouw getuige was. Niet van de val zelf, maar wel van het verbale geweld dat over en weer ging daarna. Ze staat volledig achter me, maar zal onder ede toch moeilijk kunnen volhouden dat het een onschuldige struikelpartij was.
pi_58686306
niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:09:21 #24
194659 Spittie
just doesn't give a fuck
pi_58686340
Wellicht is de uitspraak dat je naar 'anger management' moet
pi_58686345
tvp
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:10:25 #26
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_58686356
Hulde aan TS!

Lullig dat die man z'n arm heeft gebroken, maar ik kan me je reactie goed voorstellen. Ze moeten ook niet aan mijn huisdieren komen! Weet niet of ik mezelf wel had kunnen beheersen...

Hoop voor je dat dit zonder politie opgelost kan worden. Zou jammer zijn, zo'n aantekening op je strafblad..
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:10:36 #27
58560 Oksel
Gezellig.
pi_58686360
Foto's of het is niet gebeurd!
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:11:38 #28
82882 De_Klusjesman
Natural beauty
pi_58686375
Je had hem niet aan mogen raken, maar aangifte moeten doen van dierenmishandeling. Dit kan wel eens erg akelig voor je worden als hij tijdelijk zijn beroep niet uit kan oefenen. Dat gaat je dan veel geld kosten.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:11:49 #29
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58686382
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:05 schreef Dromer het volgende:
Het doet het in elk geval wel goed bij de kattenvrouwtjes zo te zien.
pi_58686392
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:00 schreef Tuinman het volgende:
Als de kat zelf aangifte kon doen misschien.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_58686402
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:11 schreef De_Klusjesman het volgende:
Je had hem niet aan mogen raken, maar aangifte moeten doen van dierenmishandeling.
Alsof dat in Nederland zin heeft. Moet ie 50 euro betalen ofzo
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:17:20 #32
82882 De_Klusjesman
Natural beauty
pi_58686504
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:12 schreef j.bv het volgende:

[..]

Alsof dat in Nederland zin heeft. Moet ie 50 euro betalen ofzo
Heeft de schoorsteenveger van de trap donderen wel zin? Je hebt je in NL gewoon te houden aan de wet, punt.
pi_58686569
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:17 schreef De_Klusjesman het volgende:

[..]

Heeft de schoorsteenveger van de trap donderen wel zin? Je hebt je in NL gewoon te houden aan de wet, punt.
Jammer dat de wet en met name de rechters op sommige gebieden zo achterlijk zijn. De rechter zou beiden geen straf op moeten leggen, ze staan 'gelijk'.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:24:07 #34
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_58686612
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:26:50 #35
213270 TheWanderer
With the wanderlust you fight.
pi_58686655
quote:
1) Stel dat je een of twee getuigen zou regelen en ervoor zou zorgen dat jullie je verhaal samen in orde hebben. Bijvoorbeeld dat hij van de trap af viel nadat je hem verzocht om te vertrekken omdat hij je kat een trap gaf. Je zou er dan natuurlijk ook voor moeten zorgen dat niet aangetoond kan worden dat de getuige(n) elders waren op dat moment.

2) En stel dat je een tegenaanklacht zou indienen wegens dierenmishandeling, bedreiging, enz. waarbij je getuigen je steunen. Stel dat je gevraagd wordt, wanneer je aangifte doet, waarom je dit niet eerder hebt gedaan en dat je zou antwoorden dat je tijd nodig had om de traumatische ervaring te verwerken.

3) Stel dat je ineens een anonieme dreigbrief in de bus zou krijgen.

4) En stel dat je zoveel mogelijk bewijsmateriaal waarin je toegeeft hem mishandeld te hebben, zoals je post in dit forum, zou verwijderen.

Dan zou je het verhaal misschien wel kunnen omdraaien!
je bent wel erg van het leugenachtige he? met je mooie username
TS zal de verantwoordelijkheid van zijn daden maar moeten dragen, ik kan me voorstellen dat ie het niet pike maar ik vind de reactie wel erg overdreven.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:28:15 #36
28033 Pek
je moet wat
pi_58686673
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:17 schreef De_Klusjesman het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk en ik ben helemaal bereid om met m'n verbrande billen op de blaren te gaan zitten, maar ik wil gewoon weten wat ik kan verwachten.

Aangifte doen tegen hem zal toch ook lastig worden, aangezien ik niet weet hoe hij heet en waar zijn huis woont. De brief was niet ondertekend. Zijn baas bellen lijkt me ook zinloos, die zullen echt geen NAW gegevens verstrekken denk ik.

Ik kan eigenlijk alleen maar afwachten en daar kan ik slecht tegen, zeker als ik niet weet wat de gevolgen kunnen zijn. Ik reserveer maar alvast mijn vakantiegeld
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:28:38 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58686683
Ik kan de TS aanraden om maar gewoon lekker af te wachten. Word je door de politie uitgenodigd voor een gesprek, maak dan gewoon even een afspraak met een goede advocaat (even rondvragen in je kennissenkring) en volg zijn/haar advies op.

Als je tot een geldboete veroordeeld wordt maken we wel een potje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_58686763
Dreig anders met de media. Kans is groot dat mijnheer dan zijn aanklacht zal intrekken aangezien het lokale suffertje of de Telegraaf hier graag een stukje over zal schrijven.
pi_58686799
wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Maw je bent de klos.

Ik verwacht dat als er een rechtzaakje oid van komt de rechter zal argumenteren dat je veel te ver bent gegaan en ds schuldig bent aan de geleden schade van de beste man. Zal wel mishandeling oid worden.

Een verhaal bij elkaar liegen hou je nooit vol tenzij je sociopaat bent, dus dat zou ik iig niet proberen. Met het nederlandse rechtsysteem zal het wel wat meevallen: boetetje, taakstrafje, cursusje.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_58686812
Heb je enig idee of die arm echt gebroken is? Ik ben geen jurist maar als die man zijn werk (tijdelijk) niet meer kan doen is er wel een probleem...
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:39:38 #41
28033 Pek
je moet wat
pi_58686874
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:26 schreef TheWanderer het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat ie het niet pike maar ik vind de reactie wel erg overdreven.
Niet om het goed te praten, maar mijn reactie had ook met juist deze kat te maken. Als het mijn andere kater zaliger geweest was, had ik het hem waarschijnlijk zelf laten uitzoeken want die was 'm naar de strot gevlogen

Maar dit beestje heb ik gevonden toen hij 5 weken oud was, zwaar getraumatiseerd, voor alles en iedereen bang. Hij is nu 5 en de laatste maanden wordt hij eindelijk wat rustiger en durft ook naar andere mensen dan ik toe te gaan, voorheen bleef hij de hele avond achter de bank of onder het bed als ik mensen over de vloer had.

Dat hij zomaar naar die schoorsteenveger toe liep, was dus eigenlijk heel bijzonder en dan schopt zo'n klootzak misschien wel jaren zorg en werk terug naar af Ik ontplofte dus
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:41:54 #42
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58686912
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:36 schreef Rapaille het volgende:
Heb je enig idee of die arm echt gebroken is?
Volgens mij probeert die dierenmishandelende schoorsteenveger je gewoon bang te maken.
Leek het alsof hij veel pijn had toen hij onderaan de trap lag? Een gebroken arm voel je echt wel hoor.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_58686940
quote:
Niet dat ik ooit in zo'n situatie zou komen (denk ik ) maar dan lijkt mij dit een oplossing.
Je bent idd. wel wat te ver gegaan door hem zo'n portie klappen te geven, maar een kat zo'n opdonder geven slaat natuurlijk helemaal nergens op. Laat dit een lesje voor je zijn en dat jij je de volgende keer wat beter leert beheersen!

Bovendien betwijfel ik ten sterkte of hij echt wel zijn arm heeft gebroken, aangezien hij (uit jouw verhaal op te maken) geen blijk van pijn heeft gegeven na de val. En geloof me: iets breken, dat voel je wel

Doe aangifte van dierenmishandeling, zoals hierboven al gesuggereerd. Dan heb je een wat groter draagvlak voor je argument.
pi_58686965
Beetje overtrokken reactie van jou, maar wel begrijpelijk. Het lijkt me dat je heel binnenkort iets hoort van de politie, mits hij echt aangifte heeft gedaan.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:48:19 #45
28033 Pek
je moet wat
pi_58686990
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:41 schreef kasper het volgende:

[..]

Volgens mij probeert die dierenmishandelende schoorsteenveger je gewoon bang te maken.
Leek het alsof hij veel pijn had toen hij onderaan de trap lag? Een gebroken arm voel je echt wel hoor.
Dat heb ik zelf niet zo goed kunnen zien, ik ben boven gebleven en de trap maakt een bocht. Hij is dus op 2 hoog terecht gekomen waar mijn buurvrouw hem wel naar zijn arm heeft zien grijpen iig. Schreeuwen deed hij wel, zo hee
pi_58687016
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:28 schreef Pek het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk en ik ben helemaal bereid om met m'n verbrande billen op de blaren te gaan zitten, maar ik wil gewoon weten wat ik kan verwachten.

Aangifte doen tegen hem zal toch ook lastig worden, aangezien ik niet weet hoe hij heet en waar zijn huis woont. De brief was niet ondertekend. Zijn baas bellen lijkt me ook zinloos, die zullen echt geen NAW gegevens verstrekken denk ik.

Ik kan eigenlijk alleen maar afwachten en daar kan ik slecht tegen, zeker als ik niet weet wat de gevolgen kunnen zijn. Ik reserveer maar alvast mijn vakantiegeld
als je bereid bent om op de blaren te zitten, heeft het wel degelijk zin om die lul zn baas te bellen. die baas wordt namelijk denk ik niet blij van het gedrag van die lul, zoiets levert namelijk geen blije klanten op. dreigbrieven al helemaal niet. nog daargelaten dat het verder een wazig verhaal is, waarbij je je moet afvragen hoeveel waarheid er in zo'n anonieme brief zit (dan had de politie wel op de stoep gestaan). je belt dus gewoon die baas, legt uit dat die lul je kat een rotschop gaf, dat jij die lul er met gepast geweld eruit zette (benadrukken dat die lul erna gewoon opstond en wegliep, plus dat de buuv getuige was van het gesodemieter) en dat *jij* werk gaat maken van dierenmishandelende schoorsteenvegers. die baas is nl tot op zekere hoogte ook verantwoordleijk voor het gedrag van zn werknemers. (en vette kans dat die lul er op staande voet uitvliegt)

kijk, als je pech hebt, dan hebtie lul idd zn poot gebroken, maar je zal er waarschijnlijk wel vanaf komen met een boete ofzo aangezien jij oprecht niet begon.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58687064
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:36 schreef Rapaille het volgende:
Heb je enig idee of die arm echt gebroken is? Ik ben geen jurist maar als die man zijn werk (tijdelijk) niet meer kan doen is er wel een probleem...
nah, da's dan weer geen probleem, want zodra die baas van die lul erachter komt *waarom* zn arm gebroken is, en hij niet kan werken wordtie toch wel op staande voet ontslagen!
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:53:06 #48
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_58687071
Tsja, kan gebeuren toch, dat je over een kat struikelt en daardoor van de trap valt...

voor de schoorsteenveger!
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:53:45 #49
28033 Pek
je moet wat
pi_58687087
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:44 schreef Locusta het volgende:

[..]

Laat dit een lesje voor je zijn en dat jij je de volgende keer wat beter leert beheersen!
Ik hoop dat dit ook een lesje voor hem is en hij zich de volgende keer even achter de oren krabt, voor hij weer andermans katten gaat schoppen
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:54:53 #50
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_58687113
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:33 schreef weerdo het volgende:
Dreig anders met de media. Kans is groot dat mijnheer dan zijn aanklacht zal intrekken aangezien het lokale suffertje of de Telegraaf hier graag een stukje over zal schrijven.
Telegraaf ja, of ik denk dat Hart van Nederland (SBS6) dit ook wel een mooi verhaal gaat vinden
En anders gewoon z'n baas bellen, vraag z'n telefoonnummer en ga eens met die kerel praten. Maak even duidelijk dat z'n baas *jouw* kant van het verhaal krijgt te horen, en HvN etc. ook
pi_58687175
oh, voor het geval dat je ooit nog eens een schoorsteenveger wilt pesten: mijn shinnie heeft eens een inbreker weg weten te jagen

edit; ik zou wel zelf uit de buurt blijven. ze kent vrouwtje en baasje en voor ons is het een dotje, de rest van de wereld valt ze aan zonder enig onderscheid whatsoever
pi_58687241
Ben benieuwd wanneer de lemming hierop komt.

"Moet ik bij iemand de schoorsteen vegen struikel ik over zijn katje en schopt die vent me gelijk lens"
pi_58687286
TVP
pi_58687411
strafrechtelijk zal de schade waarschijnlijk wel meevallen (er waren verzachtende omstandigheden), maar als je civielrechtelijk aansprakelijk wordt gesteld dan zou het wel eens een heel duur grapje kunnen worden.
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:13:44 #55
28033 Pek
je moet wat
pi_58687448
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:01 schreef klipper het volgende:
"Moet ik bij iemand de schoorsteen vegen struikel ik over zijn katje en schopt die vent me gelijk lens"

Ga morgen toch maar even de firma bellen, al is het alleen maar om de stemming te peilen. Wie weet is hij wel gewoon aan het werk
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:19:33 #56
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_58687538
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:06 schreef Pek het volgende:
Ontkennen zal moeilijk worden, aangezien mijn buurvrouw getuige was. Niet van de val zelf, maar wel van het verbale geweld dat over en weer ging daarna. Ze staat volledig achter me, maar zal onder ede toch moeilijk kunnen volhouden dat het een onschuldige struikelpartij was.
Dat er een ruzie is geweest wil niet zeggen dat er geweld is gepleegd. Zij heeft hem kennelijk alleen zien vallen? Maar zij heeft niet gezien of jij hem over de railing hebt gegooid. Dus haar getuigenis zegt eigenlijk nog steeds niets?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:30:48 #57
28033 Pek
je moet wat
pi_58687691
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat er een ruzie is geweest wil niet zeggen dat er geweld is gepleegd. Zij heeft hem kennelijk alleen zien vallen? Maar zij heeft niet gezien of jij hem over de railing hebt gegooid. Dus haar getuigenis zegt eigenlijk nog steeds niets?
"Over de railing" nou nou Hij stond in de deuropening, ik gaf hem een duw en hij kukelt achterover. Buuv heeft hem juist niet zien vallen, maar kwam op het lawaai af en zag hem verkreukeld op haar overloop liggen. Het verbale geweld daarop was vrij duidelijk wat betreft de oorzaak enzo

Ik weet dus ook niet of hij haar gezien heeft, als dat niet zo is dan was er geen getuige Zij denkt van niet omdat hij zo kwaad was, maar je kunt elkaar moeilijk missen op die overloop.
Daarom zou het wel handig zijn als ik wist met wie ik te maken heb. Maar ik neem aan dat de aanklager met NAW wordt genoemd in de aangifte.

Ergo, afwachten dus
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:36:17 #58
28033 Pek
je moet wat
pi_58687747
-edit- domme opmerking lama
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:42:01 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58687846
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:11 schreef Halinalle het volgende:
strafrechtelijk zal de schade waarschijnlijk wel meevallen (er waren verzachtende omstandigheden),
Dat hangt er ook een beetje van af hoeveel tijd er tussen de schop en het trapgooien zat en wat er in de tussentijd gebeurde. Was het een emotionele reactie of een doordachte, bijvoorbeeld na een half uur schelden maar ook praten over de verzekering oid?
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:43:18 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58687876
Negeer overigeens iedereen die zegt dat je moet liegen. Als dat uitkomt (en dat zal het), dan ben je nog veel verder van huis.
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:48:06 #61
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_58687990
ben benieuwd (TVP)
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:49:05 #62
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58688009
Hoe is het met het katertje? Is ie erg geschrokken?
pi_58688097
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:49 schreef simmu het volgende:
als je bereid bent om op de blaren te zitten, heeft het wel degelijk zin om die lul zn baas te bellen. die baas wordt namelijk denk ik niet blij van het gedrag van die lul, zoiets levert namelijk geen blije klanten op. dreigbrieven al helemaal niet. nog daargelaten dat het verder een wazig verhaal is, waarbij je je moet afvragen hoeveel waarheid er in zo'n anonieme brief zit (dan had de politie wel op de stoep gestaan). je belt dus gewoon die baas, legt uit dat die lul je kat een rotschop gaf, dat jij die lul er met gepast geweld eruit zette (benadrukken dat die lul erna gewoon opstond en wegliep, plus dat de buuv getuige was van het gesodemieter) en dat *jij* werk gaat maken van dierenmishandelende schoorsteenvegers. die baas is nl tot op zekere hoogte ook verantwoordleijk voor het gedrag van zn werknemers. (en vette kans dat die lul er op staande voet uitvliegt)

[...]
Mee eensch Ff baas bellen dus en bovenstaande doen ^^
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:05:20 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58688324
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:53 schreef Locusta het volgende:

[..]

Mee eensch Ff baas bellen dus en bovenstaande doen ^^
Ik zou het niet in verhouding vinden staan als baas.
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:06:41 #65
28033 Pek
je moet wat
pi_58688356
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat hangt er ook een beetje van af hoeveel tijd er tussen de schop en het trapgooien zat en wat er in de tussentijd gebeurde. Was het een emotionele reactie of een doordachte, bijvoorbeeld na een half uur schelden maar ook praten over de verzekering oid?
Nee, zeker niet. Hij schopt, ik roep iets van: "wat flik jij nou? @%*&# " en loop op hem af, hij zegt: "Hou dat beest dan ook uit m'n buurt" oid, ik geef hem 2? klappen waarmee ik hem in de deuropening manouvreer, roep nog zoiets van "en nu oprotten" en geef hem een laatste duw. Rommeldebommel
Vrij impulsief allemaal
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:49 schreef tonja het volgende:
Hoe is het met het katertje? Is ie erg geschrokken?
Moeilijk te zeggen, hij was tijdens de toestand meteen gevlucht en heeft zich een tijdje verstopt, maar is nu weer normaal. Morgen weet ik meer, dan krijg ik wat vrienden over de vloer die hij kent, dus al hij dan achter de bank blijft zitten is het mis
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:10:58 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58688413
Overigens: ik heb wel eens een hond geschopt. Totáál andere situatie, ik liep met een kind aan de hand en er kwam en woest blaffende en grommende loslopende hond op haar af. Echt een hond met zo'n rotweiler-kop met het schuim aan de bek. Snel meisje op de arm genomen en de hond, die wilde opspringen, een joekel van een schop verkocht, waarna hij verder probeerde te bijten en stond te blaffen van een meter afstand. Baas kwam er aangerend, woedend op mij. Ik heb hem mijn gegevens gegeven en gezegd dat als hij aangifte wil doen hij dat wel mag, maar dat hij zijn hond gewoon moet aanlijnen in een kinderspeelpark. Hij vroeg mij of ik niet had gezien dat die hond alleen maar "wilde spelen." Nou, geen kwispel gezien, alleen maar tandvlees en gegrom.

Ik heb helemaal niets tegen honden, maar wat ging die vent tekeer. Als ik geen klein huilend meisje op de arm had gehad had-ie me misschien nog wel wat aangedaan ook

Maar goed, totaal andere situatie.
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:12:40 #67
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58688446
Wat een lul zeg
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:13:01 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58688450
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Hij schopt, ik roep iets van: "wat flik jij nou? @%*&# " en loop op hem af, hij zegt: "Hou dat beest dan ook uit m'n buurt" oid, ik geef hem 2? klappen waarmee ik hem in de deuropening manouvreer, roep nog zoiets van "en nu oprotten" en geef hem een laatste duw. Rommeldebommel
Vrij impulsief allemaal
Dan is het inderdaad een emotionele reactie, dat helpt je zaak wel heel erg. Als je - om een voorbeeld te geven 0 de volgende dag terug was gekomen om hem van de trap te duwen was het poging tot moord geweest.

Heb je hem overigens overeind geholpen of een ambulance gebeld nadat hij was gevallen/geduwd?
pi_58688608
Sowieso eerst even kijken of dat klopt met de hersenschudding en zijn gebroken arm.Misschien was je een beetje te impulsief maar ik denk dat ik me in zo een situatie ook van mijn slechte kant laat zien.
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:22:17 #70
28033 Pek
je moet wat
pi_58688632
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je hem overigens overeind geholpen of een ambulance gebeld nadat hij was gevallen/geduwd?
Nee ik heb de deur dichtgesmeten en ben boven gebleven
Maar hij is uit zichzelf al vloekend en tierend naar beneden gestampt, dat was duidelijk te horen. Zijn collega was nog op het dak bezig en kwam even later naar beneden met zo'n wtf? uitdrukking, die had niets gemerkt
pi_58689948
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:40 schreef Pek het volgende:
Dinsdag had ik een schoorsteenveger over de vloer. Deze man had blijkbaar iets tegen katten, want toen mijn katertje nieuwsgierig kwam kijken en langs zijn been schurkte, gaf hij hem een schop. Niet een beetje wegduwen, maar echt een flinke schop, waardoor mijn kat een meter opzij vloog en duidelijk pijn had.

Ik heb de vent toen een paar klappen verkocht en achterover het trappenhuis in gedonderd . Helaas stond hij gewoon weer op en vertrok met de mededeling dat hij er werk van ging maken. Vandaag lag er een brief in de bus, dat hij een gebroken arm en een hersenschudding had opgelopen en ik een aanklacht kon verwachten.

Nou wil ik dus graag weten wat ik kan verwachten. Geldboete? Poging tot doodslag? Heb ikzelf nog enige rechten, hij was tenslotte in mijn huis? etc. Alle info is welkom!
Wat een schoft. Die schoorsteenveger dan he. Ik zou gaan voor ontslag van rechtsvervolging wegens noodweer c.q. noodweer exces. Voor het overige alle civielrechtelijke aansprakelijkheid van de hand wijzen met het argument dat dit heerschap het door hem beweerde letsel niet heeft opgelopen door jouw toedoen en dat hij niet raar moet opkijken als jij reageert als je ziet dat je kat zwaar wordt mishandeld.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:30:46 #72
213270 TheWanderer
With the wanderlust you fight.
pi_58690046
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:39 schreef Pek het volgende:

[..]

Niet om het goed te praten, maar mijn reactie had ook met juist deze kat te maken. Als het mijn andere kater zaliger geweest was, had ik het hem waarschijnlijk zelf laten uitzoeken want die was 'm naar de strot gevlogen

Maar dit beestje heb ik gevonden toen hij 5 weken oud was, zwaar getraumatiseerd, voor alles en iedereen bang. Hij is nu 5 en de laatste maanden wordt hij eindelijk wat rustiger en durft ook naar andere mensen dan ik toe te gaan, voorheen bleef hij de hele avond achter de bank of onder het bed als ik mensen over de vloer had.

Dat hij zomaar naar die schoorsteenveger toe liep, was dus eigenlijk heel bijzonder en dan schopt zo'n klootzak misschien wel jaren zorg en werk terug naar af Ik ontplofte dus
ok das wel lullig jah.
maar goed voor hetzelfde geld zit die gast nu thuis aan zijn vrouw te vertellen 'ja ans ik had die kat niet mogen schoppen, maar je weet hoe benauwd ik ben voor katten nadat dat beest van de buren mijn gezicht open krabte. ik flipte gewoon'.
dus nogmaals ik kan me het wel voorstellen, die gast heeft immers met zijn poten van je kat te blijven maar jouw reactie was ten eerste overdreven en ten tweede gewoon niet slim.
pi_58690211
Dierenliefhebbers die mensen mishandelen en er nog trots op zijn ook zijn voor mij niet te begrijpen.

En dan al die mensen hier die het goedpraten.... Ik hoop dat je vervolgd wordt TS, zoals het hoort, maar wees gerust de straf zal niet al te zwaar zijn, maar wellicht dat je nog een schadevergoeding moet betalen.

Hou ons op de hoogte En voortaan eerst ff nadenken voor je wat doent.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58690252
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:26 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat een schoft. Die schoorsteenveger dan he. Ik zou gaan voor ontslag van rechtsvervolging wegens noodweer c.q. noodweer exces. Voor het overige alle civielrechtelijke aansprakelijkheid van de hand wijzen met het argument dat dit heerschap het door hem beweerde letsel niet heeft opgelopen door jouw toedoen en dat hij niet raar moet opkijken als jij reageert als je ziet dat je kat zwaar wordt mishandeld.
Goed idee liegen

En noodweer exces.... kom op, TS werd zelf niet aangevallen, er werd een kat met de voet een metertje opzij geduwd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58690436
TS is die kat in je avatar het beest vóór of na de schop?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:54:04 #76
28033 Pek
je moet wat
pi_58690509
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:38 schreef DroogDok het volgende:
Dierenliefhebbers die mensen mishandelen en er nog trots op zijn ook zijn voor mij niet te begrijpen.
Jij hebt "de mens" nogal hoog zitten?

De schoorsteenveger had zich kunnen verdedigen of om hulp kunnen roepen, mijn kat kan dat niet. Wat voor een stakker ben je dan als je een hulpeloos diertje een schop geeft.
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:55:52 #77
28033 Pek
je moet wat
pi_58690554
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:51 schreef Mwanatabu het volgende:
TS is die kat in je avatar het beest vóór of na de schop?
Niet de kat in kwestie
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:56:10 #78
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58690562
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:41 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Goed idee liegen

En noodweer exces.... kom op, TS werd zelf niet aangevallen, er werd een kat met de voet een metertje opzij geduwd.
Niet 'een' kat, maar de kat van TS, die hij zo te lezen met veel geduld en liefde wat minder angstig heeft gekregen. En ook maak ik uit het verhaal van TS niet op dat de kat een metertje opzij geduwd werd, maar dat de kat een rotschop kreeg.
pi_58690645
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:54 schreef Pek het volgende:

[..]

Jij hebt "de mens" nogal hoog zitten?
Niet hoger of lager dan dieren. Als die man je zoon of dochter een zet had gegeven zou ik ook vinden dat je fout was geweest.
quote:
De schoorsteenveger had zich kunnen verdedigen of om hulp kunnen roepen, mijn kat kan dat niet. Wat voor een stakker ben je dan als je een hulpeloos diertje een schop geeft.
Wat bedoel je met een schop? Als het beestje een meter "wegvloog" schopte hij niet alsof hij de beslissende penalty in de EK finale nam. Ik noem het en zetje en vind dat je zwaar overdreven hebt gereageerd.
Verder lijkt het m niet meer dan normaal dat als jij ervoor hebt gezorgd dat de man medische kosten heeft moeten maken jij deze vergoedt.
pi_58690697
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:55 schreef Pek het volgende:

[..]

Niet de kat in kwestie
Ik ben de rest van mijn verhaal vergeten te tikken en nu staat alleen die stomme grap er

Iig mooi verhaal hoe je het beestje "opgelapt" hebt en ik kan me voorstellen dat je zo door het lint ging (niet dat dat het goedpraat maar ik kan het me voorstellen).
Ik denk dat meneer de kattenveger bluft met zijn brief en dat je nog maar moet zien of er echt een aanklacht is ingediend. Dat hoop ik iig voor je en probeer het de volgende keer iets minder woest op te lossen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58690708
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:56 schreef tonja het volgende:

[..]

Niet 'een' kat, maar de kat van TS, die hij zo te lezen met veel geduld en liefde wat minder angstig heeft gekregen. En ook maak ik uit het verhaal van TS niet op dat de kat een metertje opzij geduwd werd, maar dat de kat een rotschop kreeg.
Uit de OP:
quote:
...waardoor mijn kat een meter opzij vloog ....
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:08:44 #82
28033 Pek
je moet wat
pi_58690796
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:01 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niet hoger of lager dan dieren. Als die man je zoon of dochter een zet had gegeven zou ik ook vinden dat je fout was geweest.
[..]

Ik noem het en zetje en vind dat je zwaar overdreven hebt gereageerd.
Verder lijkt het m niet meer dan normaal dat als jij ervoor hebt gezorgd dat de man medische kosten heeft moeten maken jij deze vergoedt.
Ik noem het een schop, waarvan het beestje onnodig van de kaart is geweest en ik heb idd wat overdreven gereageerd en ben bereid medische kosten ed te vergoeden. Dat had ik op pagina 1 al gezegd volgens mij
pi_58690859
Een hele meter zelfs, dan heeft-ie echt niet heel hard geschopt.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:12:04 #84
28033 Pek
je moet wat
pi_58690864
Het was inderdaad niet een uithaal van Seedorf op een EK, maar meer een subtiele pass over de hele, kort maar krachtig *tik*
pi_58690945
Moet kunnen.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:17:02 #86
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58690963
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Uit de OP:
[..]

Hij schreef er nog wat achteraan
quote:
waardoor mijn kat een meter opzij vloog en duidelijk pijn had.

Dat was dus geen zetje dan, maar een rotschop.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:27:31 #87
28033 Pek
je moet wat
pi_58691180
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:17 schreef tonja het volgende:

[..]

Hij schreef er nog wat achteraan
[..]

Dat was dus geen zetje dan, maar een rotschop.
Mja, hij viel op z'n zij, met zo'n schreeuw alsof je op een pootje trapt en vluchtte naar boven. Genoeg om mij in Mr. Hyde te doen veranderen, blijkbaar
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:27:36 #88
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58691181
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:38 schreef DroogDok het volgende:
Stel je vraag maar
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:33:46 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58691309
Dat hij van de trap is gevallen vind ik jammer, ik had liever gezien dat hij op zijn minst ernstig letsel zou hebben opgelopen.
Dierenbeulen kun je niet genoeg pijn doen. Die zijn het menselijke niet waardig.
pi_58691333
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:27 schreef soylent het volgende:

[..]

Stel je vraag maar
Wat valt er te vragen dan?
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:34:52 #91
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_58691335
je mag hem slaan wanneer hij JOUW(bezit) kat schopt. wanneer hij er werk van maakt denk ik niet dat hij er met de poen vandoor gaat. zo'n gek zo ik trouwens ook kloppen, vieze dierenbeul.
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_58691379
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:33 schreef SHE het volgende:
Dat hij van de trap is gevallen vind ik jammer, ik had liever gezien dat hij op zijn minst ernstig letsel zou hebben opgelopen.
Dierenbeulen kun je niet genoeg pijn doen. Die zijn het menselijke niet waardig.
Dus dieren mishandelen mag niet, maar mensen wel?
Zoals ik al zei, sommige dierenliefhebbers hebben rare kronkels in hun kop, net als de types die het nodig vinden de huizen van nertsenfokkers in de fik te steken of mensen die dierproeven doen te bedreigen.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:38:16 #93
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58691399
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Vrij impulsief allemaal
[..]

Wat een eikel ben jij zeg , 2 klappen geven en daarna nog eens de deuropening uitduwen , belachelijk overtrokken reactie van je .

Ik hoop dat je een flinke claim aan je broek krijgt ivm je losse handjes

En hij had je kat niet mogen trappen , daar mag hij ook voor boeten

Moeilijk te zeggen, hij was tijdens de toestand meteen gevlucht en heeft zich een tijdje verstopt, maar is nu weer normaal. Morgen weet ik meer, dan krijg ik wat vrienden over de vloer die hij kent, dus al hij dan achter de bank blijft zitten is het mis
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:39:32 #94
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58691428
Sorry voor de rare quote
pi_58691487
Als er hier iemand in huis komt die er normaal niet is let ik altijd heel goed op en ik zeg vantevoren dat er hier katten rondlopen waar ik erg zuinig op ben. Dan kunnen ze zelf kiezen of ze wel of niet binnen willen komen. Maar in mijn huis gaat niemand mij vertellen dat ik een "rotbeest" uit zijn/haar buurt moet houden.
Overdreven emotionele reactie, zoals TS zelf al zegt. Maar dat had zo'n grote lompe eikel mij ook niet hoeven flikken. Zou zelf ook zo kunnen reageren.
Maar ja... ik zit dan ook als een havik op de situatie (is de laatste tijd vaak voorgekomen i.v.m. woningonderhoud).
TS
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_58691584
Van het weekend staat een schoorsteenvegersleger bij je in de portiek.

Wel een pluspuntje voor jou. Ondanks dat ik écht geen kattenliefhebben ben, heb ik een spuughekel aan mensen die geweld tegen dieren gebruiken. Ik heb hier in het park een paar jaren geleden zo'n kutjoch van een jaar of 16/17 (ik was zelf toen 18) het water ingemept omdat 'ie met een kattapult op een zwaan lag te schieten. Doe nóóit een beest in mijn bijzijn onnodig pijn want dan heb ik je.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:48:57 #97
28033 Pek
je moet wat
pi_58691629
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:39 schreef N.icka het volgende:
Sorry voor de rare quote
Mja, ik probeer er nu nog chocola van te maken
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:51:21 #98
210679 muay-toy
pi_58691671
Dierenmishandelaars zijn gezanten van de duivel en mogen volgens zowel de bijbel als de koran afgemaakt worden.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:51:32 #99
210679 muay-toy
pi_58691674
Dierenmishandelaars zijn afgezanten van de duivel en mogen volgens zowel de bijbel als de koran afgemaakt worden.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:53:31 #100
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58691706
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:51 schreef muay-toy het volgende:
Dierenmishandelaars zijn gezanten van de duivel en mogen volgens zowel de bijbel als de koran afgemaakt worden.

Linkje naar de betreffende verzen a.u.b.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')