abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:52:30 #251
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58727105
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft katten.
Wanneer je werk doet in huizen die van iemand anders zijn weet je dat ze katten, honden, konijnen, slangen etc. kunnen hebben. Wanneer je daar geen rekening mee kunt houden ben je ongeschikt voor het werk.
quote:
Misschien schrok hij van de kat, en is de kat slechts opzij geduwd. En als die man die kat heeft geslagen, moet TS dat bewijzen.
De kat rende na de klap, trap, of wat dan ook gezond en wel de trap naar boven, dus dat wordt moeilijk te bewijzen.
TS zegt dat zijn kat duidelijk pijn had.
quote:
Feit is wel dat die man niet alleen de deur uit is gezet, maar ook de trap af is gemieterd.
Hij heeft al schriftelijk melding gemaakt aan TS dat hij er werk van gaat maken.
Dat kan dus heel goed.
Dat hij van de trap is gevallen toen hij de deur uit werd gewerkt is spijtig. Desondanks was dit niet gebeurd wanneer hij de kat normaal had behandeld. Wanneer hij schrijft er werk van te gaan maken, volgt waarschijnlijk geen aangifte maar mogelijk wel een civiele zaak.
quote:
Nogmaals TS: schakel rechtsbijstand in voor advies.
Als hij die heeft, maar zo niet is het niet te vroeg om een advocaat in te schakelen.
quote:
Als dit een zaak wordt, kom je voor de rechter niet ver met: 'Omdat iemand die zonder reden een kat mept slechts die taal verstaat'.
Een rechter snapt echter weer wel dat iemand vrij giftig kan worden als zijn huisdier mishandeld wordt. Hoe de balans precies uitvalt is dan weer aan de rechter.
quote:
Ik ben een groot dierenliefhebber maar wat slaan een hoop mensen toch door in die liefde.
"Ik ben een groot dierenliefhebber maar" is een zinsdeel dat ook zo uitgesproken wordt door mensen die dieren doodschieten of met opzet overrijden. Wat doe je zelf eigenlijk wanneer iemand je huisdier mishandelt?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:57:46 #252
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_58727193
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:50 schreef rene90 het volgende:
Was het nou per ongeluk van te trap af omdat Mr. Schoorsteenveger struikelde over de drempel en dus daarom van de trap af flikkerde, of stond Mr. Schoorsteenveger aan de bovenkant van de trap en TS gaf een duwtje?
Je kan niet lezen?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:04:00 #253
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58727288
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nogmaals TS: schakel rechtsbijstand in voor advies.
Rechtsbijstand dekt niet in het geval je strafrechtelijk wordt vervolgd volgens mij. Was TS trouwens wel zou moeten worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58727433
quote:
Wanneer je werk doet in huizen die van iemand anders zijn weet je dat ze katten, honden, konijnen, slangen etc. kunnen hebben. Wanneer je daar geen rekening mee kunt houden ben je ongeschikt voor het werk.
Hoe kom je daarbij?
Ik werk in de thuiszorg en als ik problemen heb met huisdieren kan ik de bewoner verzoeken deze in een andere kamer te zetten. Als mensen aan het werk zijn, moet het ze zo gemakkelijk mogelijk worden gemaakt. Het is niet de bedoeling dat jij als je je werk doet dat je je moet aanpassen aan de ditjes en datjes van de bewoner. Het dient andersom te gaan.
Zulke dingen staan in protocollen beschreven.
Werken moet veilig en hygienisch zijn, dat is het met huisdieren eromheen vaak niet.
quote:
TS zegt dat zijn kat duidelijk pijn had.

Een kat gilt ook van de schrik. Aangezien een kat niet kan zeggen dat ie pijn heeft, had TS dan naar de dierenarts moeten gaan als hij het vermoedde. Dat doe je sowieso als een kat mishandelt wordt en pijn blijft houden. Da's pas zielig, daarna gewoon niks doen.
quote:
Dat hij van de trap is gevallen toen hij de deur uit werd gewerkt is spijtig. Desondanks was dit niet gebeurd wanneer hij de kat normaal had behandeld. Wanneer hij schrijft er werk van te gaan maken, volgt waarschijnlijk geen aangifte maar mogelijk wel een civiele zaak.
Alsnog kan TS beter aangifte doen van dierenmishandeling, staat 'm wel beter mocht het tot een civiele zaak komen.
quote:
Een rechter snapt echter weer wel dat iemand vrij giftig kan worden als zijn huisdier mishandeld wordt. Hoe de balans precies uitvalt is dan weer aan de rechter.
Dat moet wel bewezen zijn dat de kat mishandelt is. En aangezien de kat er geen letsel aan heeft overgehouden wordt dat verdraait moeilijk.
BEWIJS, daar draait het om.
En ik hoop echt voor TS dat die arm van die vent niet gebroken is.
quote:
"Ik ben een groot dierenliefhebber maar" is een zinsdeel dat ook zo uitgesproken wordt door mensen die dieren doodschieten of met opzet overrijden. Wat doe je zelf eigenlijk wanneer iemand je huisdier mishandelt?
In het geval van TS aangifte doen. En eerst even vragen waar ie mee bezig is, schreeuwen, schelden, vóór er op in te slaan.
Verder misselijk van je dat je mijn uitspraak vergelijkt met mensen die dieren met opzet doodschieten.
Ben je het niet volledig eens met de dierenfundamentalisten ben je vast een dierenbeul.
pi_58727476
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Rechtsbijstand dekt niet in het geval je strafrechtelijk wordt vervolgd volgens mij. Was TS trouwens wel zou moeten worden.
Klopt.

Heeft ie wel aangifte gedaan van dierenmishandeling?
pi_58727493
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:52 schreef Alicey het volgende:

Desondanks was dit niet gebeurd wanneer hij de kat normaal had behandeld.
Ik hoop dat je een grapje maakt !
pi_58727532
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

Heeft ie wel aangifte gedaan van dierenmishandeling?
Dan mag ie wel snel met dat beest naar de dierenarts om letsel te laten constateren.

Hoe groot acht je de kans dat iemand bij een ander thuis een huisdier gaat 'mishandelen' . Een huisdier een flinke zet/duw geven is echt geen mishandelen. Tenminste... als dat zo zou zijn, dan mag je wel een minder breekbaar huisdier kopen. Of er wat zuiniger op zijn.
pi_58727590
Ik zal TS dan maar het juridisch juiste antwoord geven.

Je bent aansprakelijk voor zijn schade, bent schuldig aan mishandeling en dient verder ook strafrechtelijk vervolgd te worden voor het niet bieden van hulp aan een gewonde. Je reactie was extreem buitenproportioneel en geen enkele rechter zal een beroep op enige strafuitsluitingsgrond honoreren.

eigen mening:
Belachelijk van die vent om je kat een schop te geven, maar jouw reactie is werkelijk schandalig! Dat je hier ook nog schaamteloos durft te beweren dat je (op dat moment) hoopte dat hij zn nek had gebroken, getuigt van zwakzinnigheid. Het zit niet goed in je bovenkamer TS; mocht je alsnog vervolgd worden, dan hoop ik dat ze je goed aanpakken.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:34:06 #259
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58729054
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Ik werk in de thuiszorg en als ik problemen heb met huisdieren kan ik de bewoner verzoeken deze in een andere kamer te zetten.
Desondanks zul je er rekening mee moeten houden dat iemand huisdieren kan hebben.
quote:
Zulke dingen staan in protocollen beschreven.
Zal best, maar wanneer je een ander huis in gaat weet je dat er huisdieren kunnen rondlopen. Het protocol bevat verder vast geen clausule dat je eventuele aanwezige huisdieren een rotschop verkoopt wanneer ze het wagen om in je buurt te komen.
quote:
Een kat gilt ook van de schrik. Aangezien een kat niet kan zeggen dat ie pijn heeft, had TS dan naar de dierenarts moeten gaan als hij het vermoedde. Dat doe je sowieso als een kat mishandelt wordt en pijn blijft houden. Da's pas zielig, daarna gewoon niks doen.
Wanneer je de grillen van je eigen kat kent, valt aan de manier hoe een kat reageert prima te zien of het gaat om schrik, spelen, pijn, angst etc.
quote:
Alsnog kan TS beter aangifte doen van dierenmishandeling, staat 'm wel beter mocht het tot een civiele zaak komen.
Het speelt hooguti bewijstechnisch een rol.
quote:
Dat moet wel bewezen zijn dat de kat mishandelt is. En aangezien de kat er geen letsel aan heeft overgehouden wordt dat verdraait moeilijk.
BEWIJS, daar draait het om.
Zo zwart/wit is het in dit geval niet. Het is niet zo dat wanneer TS niet kan bewijzen dat zijn kat mishandeld er geen rekening gehouden zal worden.
quote:
En ik hoop echt voor TS dat die arm van die vent niet gebroken is.
De vraag daarbij zal dan vooral zijn of het roekeloos is geweest van TS of een vervelend ongeluk, waarbij het verschil kan maken of TS hem van de trap heeft gegooid, of dat TS hem naar buiten heeft gegooid en hij vervolgens van schrik van de trap is afgevallen. In dat laatste geval kan TS zich wellicht zelfs beroepen op zijn aansprakelijkheidsverzekering.
quote:
In het geval van TS aangifte doen. En eerst even vragen waar ie mee bezig is, schreeuwen, schelden, vóór er op in te slaan.
Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou het in ieder geval niet over mijn kant laten gaan. Wanneer ik hem te lijf zou gaan en letsel zou toebrengen zou ik daar hooguit spijt van hebben in de zin dat ik niet van agressief gedrag houd.
quote:
Verder misselijk van je dat je mijn uitspraak vergelijkt met mensen die dieren met opzet doodschieten.
Ben je het niet volledig eens met de dierenfundamentalisten ben je vast een dierenbeul.
Ik deed dat om aan te geven dat iets als "ik ben dierenvriend maar" nietszeggend is. Uit je bericht begrijp ik echter dat je het ook niet over je kant zou laten gaan wanneer je kat aangevallen wordt, dus waarschijnlijk valt het allemaal nog wel mee dan.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:35:20 #260
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_58729077
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een grapje maakt !
Ik maak geen grapje. Als hij zijn werk had gedaan in plaats van dieren mishandelen, had hij nu geen letsel gehad.
pi_58729171
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:35 schreef Alicey het volgende:

Ik maak geen grapje. Als hij zijn werk had gedaan in plaats van dieren mishandelen, had hij nu geen letsel gehad.
Je suggereert een causaal verband .

Als TS hem niet had mishandeld, had hij nu geen letsel gehad.
Da's de enige juiste.
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2008 @ 17:41:20 #262
43556 miss_dynastie
pi_58729185
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:20 schreef Flashwin het volgende:
Ik zal TS dan maar het juridisch juiste antwoord geven.

Je bent aansprakelijk voor zijn schade, bent schuldig aan mishandeling en dient verder ook strafrechtelijk vervolgd te worden voor het niet bieden van hulp aan een gewonde. Je reactie was extreem buitenproportioneel en geen enkele rechter zal een beroep op enige strafuitsluitingsgrond honoreren.
Hét juridisch juiste antwoord? Wow, wat knap
Ik zou toch maar naar Argento luisteren als TS was
pi_58729279
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:24 schreef refused. het volgende:
TS goede actie Verder zou ik het ontkennen en zeggen dat hij over de kat gestruikeld is (mischien aantoonbaar door fysiek letsel van de kat door die achterlijke schoft.)
En dan hopen dat het niet uitkomt. Misschien modje vragen om dit topic te verwijderen?
Assumption is the mother of all fuckups.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 mei 2008 @ 17:48:14 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58729309
Goed topic. *wacht op TS*
pi_58729347
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:48 schreef Kreator het volgende:
Ja, ben eens benieuwd hoe dit verdergaat.
pi_58729391
Die zien we nooit meer... te-rug.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:58:31 #267
165237 Leef
Sunny side up!
pi_58729495
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:48 schreef Kreator het volgende:
TS lacht zich een kriek dat iedereen hier met verhitte koppen aan het posten is op zijn HOAX

En fantaseert dat hij inderdaad zo'n stoere gozer zou zijn die andere mensen in mekaar trapt

[ Bericht 17% gewijzigd door Leef op 17-05-2008 18:58:21 ]
pi_58729572
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hét juridisch juiste antwoord? Wow, wat knap
Ik zou toch maar naar Argento luisteren als TS was
die gast die met een beroep op noodweer excess kwam? ! laten we het erop houden dat strafrecht waarschijnlijk niet zijn sterkste vak is
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58729620
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:34 schreef Alicey het volgende:

Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou het in ieder geval niet over mijn kant laten gaan. Wanneer ik hem te lijf zou gaan en letsel zou toebrengen zou ik daar hooguit spijt van hebben in de zin dat ik niet van agressief gedrag houd.

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien, de TS heeft verschrikkelijk veel geluk gehad dat hij zelf niet in elkaar getimmerd is.

Een aggressieve reactie wil nog niet zeggen dat je deze ook altijd wint, of heeft de TS eerst zijn eigen kansen goed ingeschat voordat hij tot actie overging, in dat geval is het dan wel een bewuste actie geweest.
pi_58729659
Mijn deskundige opvatting als kenner van Nederlandse strafrecht is dat TS niet zo agressief moet doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58729775
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:02 schreef Flashwin het volgende:

[..]

die gast die met een beroep op noodweer excess kwam? ! laten we het erop houden dat strafrecht waarschijnlijk niet zijn sterkste vak is
Normaal gesproken heeft hij echt wel goede adviezen, maar waarschijnlijk speelt de emotie nu mee en ziet hij het voor zich dat het zijn kat zou zijn.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:19:16 #272
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_58729815
ach....
Dont worry.....

net als Joran..... Gewoon nix zeggen, en bewijs is er niet.....
ohh wacht....fok....je topic....

DAMN
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_58729865
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:19 schreef WallOfStars het volgende:
ach....
Dont worry.....

net als Joran..... Gewoon nix zeggen, en bewijs is er niet.....
ohh wacht....fok....je topic....

DAMN
Ach zelfs daar kwam Joran mee weg.
pi_58730020
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:23 schreef klipper het volgende:

[..]

Ach zelfs daar kwam Joran mee weg.
Terecht, want die Nathalee had een zwerfkatje een schop verkocht nadat deze tegen haar benen had gepist.
Zoals iedereen weet is Joran een echte dierenliefhebber en nam hij het op voor het arme zwerfkatje.

Als ik me niet vergis, zou de meerderheid van de schrijvers in dit topic dit in één keer toejuichen. Wat een stelletje zieke gasten zeg, ga een kakkerlijk knuffelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirkh op 17-05-2008 18:46:43 ]
pi_58730070
tvp
I pwn u!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')