Wanneer je werk doet in huizen die van iemand anders zijn weet je dat ze katten, honden, konijnen, slangen etc. kunnen hebben. Wanneer je daar geen rekening mee kunt houden ben je ongeschikt voor het werk.quote:
TS zegt dat zijn kat duidelijk pijn had.quote:Misschien schrok hij van de kat, en is de kat slechts opzij geduwd. En als die man die kat heeft geslagen, moet TS dat bewijzen.
De kat rende na de klap, trap, of wat dan ook gezond en wel de trap naar boven, dus dat wordt moeilijk te bewijzen.
Dat hij van de trap is gevallen toen hij de deur uit werd gewerkt is spijtig. Desondanks was dit niet gebeurd wanneer hij de kat normaal had behandeld. Wanneer hij schrijft er werk van te gaan maken, volgt waarschijnlijk geen aangifte maar mogelijk wel een civiele zaak.quote:Feit is wel dat die man niet alleen de deur uit is gezet, maar ook de trap af is gemieterd.
Hij heeft al schriftelijk melding gemaakt aan TS dat hij er werk van gaat maken.
Dat kan dus heel goed.
Als hij die heeft, maar zo niet is het niet te vroeg om een advocaat in te schakelen.quote:Nogmaals TS: schakel rechtsbijstand in voor advies.
Een rechter snapt echter weer wel dat iemand vrij giftig kan worden als zijn huisdier mishandeld wordt. Hoe de balans precies uitvalt is dan weer aan de rechter.quote:Als dit een zaak wordt, kom je voor de rechter niet ver met: 'Omdat iemand die zonder reden een kat mept slechts die taal verstaat'.![]()
"Ik ben een groot dierenliefhebber maar" is een zinsdeel dat ook zo uitgesproken wordt door mensen die dieren doodschieten of met opzet overrijden. Wat doe je zelf eigenlijk wanneer iemand je huisdier mishandelt?quote:Ik ben een groot dierenliefhebber maar wat slaan een hoop mensen toch door in die liefde.
Je kan niet lezen?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:50 schreef rene90 het volgende:
Was het nou per ongeluk van te trap af omdat Mr. Schoorsteenveger struikelde over de drempel en dus daarom van de trap af flikkerde, of stond Mr. Schoorsteenveger aan de bovenkant van de trap en TS gaf een duwtje?
Rechtsbijstand dekt niet in het geval je strafrechtelijk wordt vervolgd volgens mij. Was TS trouwens wel zou moeten worden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nogmaals TS: schakel rechtsbijstand in voor advies.
Hoe kom je daarbij?quote:Wanneer je werk doet in huizen die van iemand anders zijn weet je dat ze katten, honden, konijnen, slangen etc. kunnen hebben. Wanneer je daar geen rekening mee kunt houden ben je ongeschikt voor het werk.
quote:TS zegt dat zijn kat duidelijk pijn had.
Alsnog kan TS beter aangifte doen van dierenmishandeling, staat 'm wel beter mocht het tot een civiele zaak komen.quote:Dat hij van de trap is gevallen toen hij de deur uit werd gewerkt is spijtig. Desondanks was dit niet gebeurd wanneer hij de kat normaal had behandeld. Wanneer hij schrijft er werk van te gaan maken, volgt waarschijnlijk geen aangifte maar mogelijk wel een civiele zaak.
Dat moet wel bewezen zijn dat de kat mishandelt is. En aangezien de kat er geen letsel aan heeft overgehouden wordt dat verdraait moeilijk.quote:Een rechter snapt echter weer wel dat iemand vrij giftig kan worden als zijn huisdier mishandeld wordt. Hoe de balans precies uitvalt is dan weer aan de rechter.
In het geval van TS aangifte doen. En eerst even vragen waar ie mee bezig is, schreeuwen, schelden, vóór er op in te slaan.quote:"Ik ben een groot dierenliefhebber maar" is een zinsdeel dat ook zo uitgesproken wordt door mensen die dieren doodschieten of met opzet overrijden. Wat doe je zelf eigenlijk wanneer iemand je huisdier mishandelt?
Klopt.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Rechtsbijstand dekt niet in het geval je strafrechtelijk wordt vervolgd volgens mij. Was TS trouwens wel zou moeten worden.
Ik hoop dat je een grapje maaktquote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:52 schreef Alicey het volgende:
Desondanks was dit niet gebeurd wanneer hij de kat normaal had behandeld.
Dan mag ie wel snel met dat beest naar de dierenarts om letsel te laten constateren.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heeft ie wel aangifte gedaan van dierenmishandeling?
Desondanks zul je er rekening mee moeten houden dat iemand huisdieren kan hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Ik werk in de thuiszorg en als ik problemen heb met huisdieren kan ik de bewoner verzoeken deze in een andere kamer te zetten.
Zal best, maar wanneer je een ander huis in gaat weet je dat er huisdieren kunnen rondlopen. Het protocol bevat verder vast geen clausule dat je eventuele aanwezige huisdieren een rotschop verkoopt wanneer ze het wagen om in je buurt te komen.quote:Zulke dingen staan in protocollen beschreven.
Wanneer je de grillen van je eigen kat kent, valt aan de manier hoe een kat reageert prima te zien of het gaat om schrik, spelen, pijn, angst etc.quote:Een kat gilt ook van de schrik. Aangezien een kat niet kan zeggen dat ie pijn heeft, had TS dan naar de dierenarts moeten gaan als hij het vermoedde. Dat doe je sowieso als een kat mishandelt wordt en pijn blijft houden. Da's pas zielig, daarna gewoon niks doen.
Het speelt hooguti bewijstechnisch een rol.quote:Alsnog kan TS beter aangifte doen van dierenmishandeling, staat 'm wel beter mocht het tot een civiele zaak komen.
Zo zwart/wit is het in dit geval niet. Het is niet zo dat wanneer TS niet kan bewijzen dat zijn kat mishandeld er geen rekening gehouden zal worden.quote:Dat moet wel bewezen zijn dat de kat mishandelt is. En aangezien de kat er geen letsel aan heeft overgehouden wordt dat verdraait moeilijk.
BEWIJS, daar draait het om.
De vraag daarbij zal dan vooral zijn of het roekeloos is geweest van TS of een vervelend ongeluk, waarbij het verschil kan maken of TS hem van de trap heeft gegooid, of dat TS hem naar buiten heeft gegooid en hij vervolgens van schrik van de trap is afgevallen. In dat laatste geval kan TS zich wellicht zelfs beroepen op zijn aansprakelijkheidsverzekering.quote:En ik hoop echt voor TS dat die arm van die vent niet gebroken is.
Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou het in ieder geval niet over mijn kant laten gaan. Wanneer ik hem te lijf zou gaan en letsel zou toebrengen zou ik daar hooguit spijt van hebben in de zin dat ik niet van agressief gedrag houd.quote:In het geval van TS aangifte doen. En eerst even vragen waar ie mee bezig is, schreeuwen, schelden, vóór er op in te slaan.
Ik deed dat om aan te geven dat iets als "ik ben dierenvriend maar" nietszeggend is. Uit je bericht begrijp ik echter dat je het ook niet over je kant zou laten gaan wanneer je kat aangevallen wordt, dus waarschijnlijk valt het allemaal nog wel mee dan.quote:Verder misselijk van je dat je mijn uitspraak vergelijkt met mensen die dieren met opzet doodschieten.
Ben je het niet volledig eens met de dierenfundamentalisten ben je vast een dierenbeul.
Ik maak geen grapje. Als hij zijn werk had gedaan in plaats van dieren mishandelen, had hij nu geen letsel gehad.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een grapje maakt!
Je suggereert een causaal verbandquote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:35 schreef Alicey het volgende:
Ik maak geen grapje. Als hij zijn werk had gedaan in plaats van dieren mishandelen, had hij nu geen letsel gehad.
Hét juridisch juiste antwoord? Wow, wat knapquote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:20 schreef Flashwin het volgende:
Ik zal TS dan maar het juridisch juiste antwoord geven.
Je bent aansprakelijk voor zijn schade, bent schuldig aan mishandeling en dient verder ook strafrechtelijk vervolgd te worden voor het niet bieden van hulp aan een gewonde. Je reactie was extreem buitenproportioneel en geen enkele rechter zal een beroep op enige strafuitsluitingsgrond honoreren.
En dan hopen dat het niet uitkomt. Misschien modje vragen om dit topic te verwijderen?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:24 schreef refused. het volgende:
TS goede actieVerder zou ik het ontkennen en zeggen dat hij over de kat gestruikeld is (mischien aantoonbaar door fysiek letsel van de kat door die achterlijke schoft.)
Ja, ben eens benieuwd hoe dit verdergaat.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:48 schreef Kreator het volgende:
Goed topic. *wacht op TS*
TS lacht zich een kriek dat iedereen hier met verhitte koppen aan het posten is op zijn HOAXquote:
die gast die met een beroep op noodweer excess kwam?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hét juridisch juiste antwoord? Wow, wat knap
Ik zou toch maar naar Argento luisteren als TS was
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien, de TS heeft verschrikkelijk veel geluk gehad dat hij zelf niet in elkaar getimmerd is.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:34 schreef Alicey het volgende:
Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou het in ieder geval niet over mijn kant laten gaan. Wanneer ik hem te lijf zou gaan en letsel zou toebrengen zou ik daar hooguit spijt van hebben in de zin dat ik niet van agressief gedrag houd.
Normaal gesproken heeft hij echt wel goede adviezen, maar waarschijnlijk speelt de emotie nu mee en ziet hij het voor zich dat het zijn kat zou zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:02 schreef Flashwin het volgende:
[..]
die gast die met een beroep op noodweer excess kwam?! laten we het erop houden dat strafrecht waarschijnlijk niet zijn sterkste vak is
Ach zelfs daar kwam Joran mee weg.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:19 schreef WallOfStars het volgende:
ach....
Dont worry.....
net als Joran..... Gewoon nix zeggen, en bewijs is er niet.....
ohh wacht....fok....je topic....
DAMN
Terecht, want die Nathalee had een zwerfkatje een schop verkocht nadat deze tegen haar benen had gepist.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |