Echt wel. Maar tot nu toe bestaat een zwart gat uit een hoop massa, en die ontbreekt toch echt in een deeltjesversneller.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:54 schreef SeLang het volgende:
Het zou wel lachen zijn als door een experimentje bij het CERN het hele zonnestelsel wordt opgeslurpt
Er zou sprake zijn van mini-zwarte gaten.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Echt wel. Maar tot nu toe bestaat een zwart gat uit een hoop massa, en die ontbreekt toch echt in een deeltjesversneller.
Nou, ik hoop dat ze er in stikkenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:07 schreef PPL het volgende:
[..]
Er zou sprake zijn van mini-zwarte gaten.
Die kunnen zich dan voeden met de massa van de aarde.
Als een grasveld.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:28 schreef -skippybal- het volgende:
Cool zeg. Hoe ziet die machine er eigenlijk uit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als een grasveld.Oh, da's wel weer saai dan. Ik hoopte helemaal op plaatjes van Half-Life-achtige constructiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
Als men een mini zwart gat maakt is echt niet "boem" in 1x het zonnestelsel opgeslurpt...quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:54 schreef SeLang het volgende:
Het zou wel lachen zijn als door een experimentje bij het CERN het hele zonnestelsel wordt opgeslurpt
Het gaat toch om die deeltjes die ze versnellen... ?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Echt wel. Maar tot nu toe bestaat een zwart gat uit een hoop massa, en die ontbreekt toch echt in een deeltjesversneller.
Oeh, toch wel!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oh, da's wel weer saai dan. Ik hoopte helemaal op plaatjes van Half-Life-achtige constructies
Eerder van *schhhlurp*quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:36 schreef Biancavia het volgende:
Zou het dan zo gaan van *floep*?
Oooh ja.quote:
Niet in één keer, maar massa die dicht genoeg in de buurt komt wordt opgeslokt, zodat dat ding blijft groeien. In het begin gaat dat per atoom. In het begin zal dat groeien dus wel heel lang duren, maar het gaat steeds sneller. Maar het lijkt me dat als uiteindelijk de hele aarde is opgeslokt dat je dan een zwart gat hebt met de massa van de aarde en dat ding blijft gewoon om de zon draaien dus het zonnestelsel wordt niet opgeslokt.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:34 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Als men een mini zwart gat maakt is echt niet "boem" in 1x het zonnestelsel opgeslurpt...
Dat kleine zwarte gat heeft nog steeds dezelfde massa als het oorspronkelijke materiaal wat samengeperst werd, alleen dan op een heel klein stukje geconcentreerd. En dat is niet echt veel.
Je wordt helemaal aan stukken getrokken door het verschil in aantrekkingskrachtquote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:50 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oooh ja.
Maar zou je je wel bewust zijn van de *schhhlurp*, als in, dat je bij de *schhh* nog kan denken van: "Wat gebeurt er nu?" en dat je nog vlak voor het einde van de *lurp* kan denken van: "Oh, CERN!", of zou het echt een superschhhnelle afdoende *schlurp* zijn (alsook vandaar een misschiene plotselinge *floep*!) , zodat het hele bewustzijn, individueel én collectief zonder mededogen verdwijnt in het mini zwarte gaatje?
Heel interessant!quote:
Hè, bah.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je wordt helemaal aan stukken getrokken door het verschil in aantrekkingskracht
Echter dit ding heeft maar een heel kleine aantrekkingskracht, ja heel geconcentreerd, maar alsnog maar de aantrekkingskracht van die paar atomen die zo op elkaar hebben geknald.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je wordt helemaal aan stukken getrokken door het verschil in aantrekkingskracht
Je hem ook eerst laten groeien. Goed verzorgen, elke dag voeden met nieuwe materie, etcquote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:08 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Echter dit ding heeft maar een heel kleine aantrekkingskracht, ja heel geconcentreerd, maar alsnog maar de aantrekkingskracht van die paar atomen die zo op elkaar hebben geknald.
Moet je er ook lieve woordjes tegen zeggen?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je hem ook eerst laten groeien. Goed verzorgen, elke dag voeden met nieuwe materie, etc
Leuk voor de kinderen thuis, zoals je vroeger ook speelgoedpakketten had met een stukje radioactief materiaal erin.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je hem ook eerst laten groeien. Goed verzorgen, elke dag voeden met nieuwe materie, etc
Ja, nu kijken we er nog een beetje raar tegenaan, maar over 5 jaar weet je niet beter dan dat je gewoon een zwart gat op het toilet hebt.quote:
Als de aarde plots een zwart gat is, wat den je dan dat er met de maan gebeurt? Die verdwijnt ook floep in het zwarte gat.. Een zwart gat heeft hele andere eigenschappen dan een planeet bij dezelfde massa, no way dat het zonnestelsel "gewoon"onveranderd blijft als de aarde ineens wordt vervangen door een zwart gat.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet in één keer, maar massa die dicht genoeg in de buurt komt wordt opgeslokt, zodat dat ding blijft groeien. In het begin gaat dat per atoom. In het begin zal dat groeien dus wel heel lang duren, maar het gaat steeds sneller. Maar het lijkt me dat als uiteindelijk de hele aarde is opgeslokt dat je dan een zwart gat hebt met de massa van de aarde en dat ding blijft gewoon om de zon draaien dus het zonnestelsel wordt niet opgeslokt.
Ik zou er een paar woordenboeken ingooien.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:11 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Moet je er ook lieve woordjes tegen zeggen?
Hm, maar dan creëer je misschien wel een intelligent zwart gat.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou er een paar woordenboeken ingooien.
Ja, maar niet alles verdwijnt er "floep" in.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Als de aarde plots een zwart gat is, wat den je dan dat er met de maan gebeurt? Die verdwijnt ook floep in het zwarte gat.. Een zwart gat heeft hele andere eigenschappen dan een planeet bij dezelfde massa, no way dat het zonnestelsel "gewoon"onveranderd blijft als de aarde ineens wordt vervangen door een zwart gat.
Waarom?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Als de aarde plots een zwart gat is, wat den je dan dat er met de maan gebeurt? Die verdwijnt ook floep in het zwarte gat.. Een zwart gat heeft hele andere eigenschappen dan een planeet bij dezelfde massa, no way dat het zonnestelsel "gewoon"onveranderd blijft als de aarde ineens wordt vervangen door een zwart gat.
Waarom? De zwaartekracht blijft hetzelfde, alleen de grootte van het object is iets anders. Ik zou niet weten waarom de Maan er moeite mee zou moeten hebben om rond dezelfde massa dezelfde rondjes te blijven draaien.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nou, dát is nu dus een nuttige toepassing.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, nu kijken we er nog een beetje raar tegenaan, maar over 5 jaar weet je niet beter dan dat je gewoon een zwart gat op het toilet hebt.
Inderdaad, alleen alles wat "erop" valt komt niet meer terug, inclusief licht.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom? De zwaartekracht blijft hetzelfde, alleen de grootte van het object is iets anders. Ik zou niet weten waarom de Maan er moeite mee zou moeten hebben om rond dezelfde massa dezelfde rondjes te blijven draaien.
Maar dan is ie misschien wel gevoelig voor jouw lieve woordjes.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:21 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hm, maar dan creëer je misschien wel een intelligent zwart gat.
Die zelf zijn op te slokken materie uit gaat zoeken.
Dan is de maanquote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom?
Als de massa van dat zwarte gat hetzelfde is als de aarde dan merkt de maan daar niets van.
Dat licht en door de mens gelanceerd ruimteschroot is het enige verschil met nu.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:23 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen alles wat "erop" valt komt niet meer terug, inclusief licht.
Ik voel een goatse aankomenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:25 schreef SeLang het volgende:
Je moet alleen niet je piemol in een zwart gat steken
en als dat zwarte gat te hardnekkig is, hoef je niet eens meer je reet af te vegen!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, nu kijken we er nog een beetje raar tegenaan, maar over 5 jaar weet je niet beter dan dat je gewoon een zwart gat op het toilet hebt.
Omdat de maan normaal gesproken rondjes draait om een bolvormige planeet. Als de aarde een zwart gat is, is diezelfde massa samengebald in een pingpongbal waar geen informatie meer uitkomt. Er is geen atmosfeer meer waar massa (kometen, ruimtejunk) op wegstuitert. Elke asteroide die we nu onschuldig achten omdat ie op 360000 kilometer langs de aarde scheert, wordt opgeslokt.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom? De zwaartekracht blijft hetzelfde, alleen de grootte van het object is iets anders. Ik zou niet weten waarom de Maan er moeite mee zou moeten hebben om rond dezelfde massa dezelfde rondjes te blijven draaien.
Het enige waar de Maan last van heeft is massa, en die blijft hetzelfde.quote:
Daar zou ik, gezien de eerste experimenten met een kernbom, maar niet zo zeker van zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja ach, de mensen van Cern zullen er vast wel verstand van hebben en weten wat ze doen. En je hebt dan altijd een paar, of zelfs een heleboel gekken die voorspellen dat de wereld ten onder gaat.
Hadden ze het eerste micro-gat gezien?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:39 schreef Biancavia het volgende:
Was net op Nederland 1 een stukje over. Bij EenVandaag geloof ik.
Ze zijn op zoek naar het deeltje dat atomen massa geeft.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:14 schreef mark2012 het volgende:
Aha zwarte gaten. Ze willen toch alleen het deeltje zoeken wat zwaartekracht veroorzaakt zoeken? Anyway ik denk niet dat er ooit zo'n zwart gat komt. Zulke krachten kunnen we niet op de aarde produceren.
Precies, elke keer dat er een nieuwe deeltjesversneller gebouwd wordt krijg je hetzelfde verhaal....quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:49 schreef ThE_ED het volgende:
Nou ze pikken "nieuws" van 2-3 weken terug wel snel op daar dan.
Is ook al lang een reactie van het Cern op geweest. Overigens schijnt de klager dit elk jaar zo'n beetje te doen bij een nieuw project van het CERN.
En... daar hebben we hem weer.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:33 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Lol om de een of andere reden moest ik door dit topic terug denken aan dat hele gedoe om John Titor van een paar jaar terug, oftewel de wereld kan niet vergaan hoe kan hij anders uit de toekomst naar ons zijn gekomen
Ohja zojuist weer eens op die website gekeken, www.johntitor.com, daar denken ze nu dat tijdreizen met dit experiment wordt ontdekt (en dat dat 1 van de voorspellingen van titor was)
Hehe sorry kon het niet latenquote:Op maandag 5 mei 2008 19:02 schreef PPL het volgende:
[..]
En... daar hebben we hem weer.
![]()
Kben benieuwd
Men zegt dat Jezus eigenlijk 4 jaar voor nul is geboren, dus misschien zijn ze verward en is het 2008 in plaats van 2012?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:52 schreef Blue-eagle het volgende:
Als dit zo is dan zaten die Maya's er mooi even naast dan
De meeste mensen wel, ze wisten alleen niet hoe het er uit zag.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:46 schreef Killaht het volgende:
Bij het manhattan project hadden ze ook niet verwacht dat de atoombom zo krachtig zou zijn.
Vlak voor de explosie hebben verschillende waarnemers een weddenschap gehouden met als vraag de kracht van de explosie. De antwoorden varieerden van niks (niet afgaan) tot het verbranden van de gehele aardse atmosfeer. Uiteindelijk won de heer Rabi, hij gokte 18 kiloton (2 te weinig).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De meeste mensen wel, ze wisten alleen niet hoe het er uit zag.
Die variabelen zitten in het technische gedeelte? Hoeveel materiaal doet mee aan de kettingreactie? Op zich is de wiskunde van de kernexplosie zelf net zo duidelijk lijkt me.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:33 schreef The_stranger het volgende:
branden van de gehele aardse atmosfeer. Uiteindelijk won de heer Rabi, hij gokte 18 kiloton (2 te weinig).
Uiteindelijk was de explosie wel (iets) groter dan men over het algemeen verwachtte, maar ik denk dat je dat kunt verklaren doordat je talloze variabelen hebt die de kracht van een nucleaire explosie beïnvloeden.
Tuurlijk is het wiskundige principe duidelijk, maar er is een groot verschil in het laten exploderen van een massa uranium (hoe zuiver, hoe veel, welke vorm) en het laten botsen van twee redelijk elementaire deeltjes... Bij een kernexplosie zijn er inderdaad vele technische variabelen, zoals jij dat al zegt, die de werkelijkheid kunnen laten afwijken van je wiskundige berekening. Daarom lijkt mij het vergelijken van het Manhattan project en CERN niet mogelijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die variabelen zitten in het technische gedeelte? Hoeveel materiaal doet mee aan de kettingreactie? Op zich is de wiskunde van de kernexplosie zelf net zo duidelijk lijkt me.
Ik hoop het niet zeg! Ik hoorde namelijk dat de week erop ook weer mooi weer aan zit te komen en dat wil ik niet missen!!!quote:Verdwijnt op 21 mei de aarde in een zwart gat?
misschien is het ook mooi weer aan de andere kant van het gatquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:29 schreef NED het volgende:
[..]
Ik hoop het niet zeg! Ik hoorde namelijk dat de week erop ook weer mooi weer aan zit te komen en dat wil ik niet missen!!!
Omdat we nog nooit een zwart gat voor de deur hebben gehad betekent natuurlijk niet dat we "er niks van af weten". We weten een heleboel van zwarte gaten.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:46 schreef Killaht het volgende:
Als je nagaat, dat ze zwartegaten willen nabootsen of creeren is dat niet al te slim om dat hier op aarde te doen. Wat weten we van zwarte gaten? Niks, slechts theorie er is namelijk een mogelijkheid dat deze gecreerde zwarten gaten voor zware problemen kunnen zorgen en zulke experimenten kunnen een keer goed fout gaan.
Kun je daar es iets van een linkje naar geven ? Volgens mij wisten het team donders goed dat ze bommen in de orde van kilotonnen aan het produceren waren.quote:Bij het manhattan project hadden ze ook niet verwacht dat de atoombom zo krachtig zou zijn.
Beter lees je toch Hawking er nog eens op na.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Beter nog: een topic opent NA dat de doomsday is geweest.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Een topic opent NA je doomsday niet is geweest?
Herfst.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:35 schreef Killaht het volgende:
Begint t nou morgen op 21 mei of in de herfst?
Whehehehehe, denk dat dat min of meer onmogelijk is, hoe lang duurt het voordat een ster supernova gaat, en dan bezwijkt onder z'n eigen massa? Jaren........ 1 experiment van CERN duurt hooguit een paar uur (minuten) en dan heb je een pof, over.. beelden die supertraag worden opgenomen/afgespeeld om een fractie van $something waar te nemen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:54 schreef SeLang het volgende:
Wel cool.
Nooit over nagedacht dat je inderdaad als je kunstmatig een mini-zwartgat zou kunnen maken daarmee nogal wat schade kunt aanrichten.
Eigenlijk is het net zoiets als dat je door een paar kernen te splitsen ook een hoop schade kan aanrichten. Toen ze dat voor het eerst deden wisten ze ook niet zeker of de berekeningen correct waren en hoe groot de knal zou zijn.
What's next? 21-12-2012?quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
'Toch weer een domper.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 01:00 schreef TLC het volgende:
Gaat dit topic nu in een zwart gat verdwijnen ?
Nou, blijkbaar niet.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:14 schreef jogy het volgende:
Is het eigenlijk gelukt om dat ding aan te krijgen, iemand een bericht daarover?
Ja, dat je er helemaal niets van gemerkt hebt, van die hele floep.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:33 schreef Killaht het volgende:
Misschien zitten we wel in het zwarte gat...
Ik kan er niets over vinden. Alle berichten zijn van vóór 21 mei en daar hebben ze het erover dat ie op 21 mei gestart zou gaan worden en mogelijk al in de herfst op volle snelheid zou draaien.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:14 schreef jogy het volgende:
Is het eigenlijk gelukt om dat ding aan te krijgen, iemand een bericht daarover?
Ze zullen het wel weer uitgesteld hebben om technische redenen...quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:14 schreef jogy het volgende:
Hij scheen boot problemen te hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:14 schreef jogy het volgende:
Service Pack 3 heeft de wereld gered?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij scheen boot problemen te hebben.
Dat en AMD dus.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Service Pack 3 heeft de wereld gered?
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Service Pack 3 heeft de wereld gered?
Volgens de planning zijn ze nog aan het koelen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:14 schreef jogy het volgende:
Zie ook: LHC hoofdpagina.quote:LHC Commissioning with beam is now planned for July 2008.End of June: The LHC is expected to be cooled down. The experiments are requested to have their beam pipes baked out. Middle of July: The experimental caverns will be closed after the caverns and tunnel have been patrolled. From then on the controlled access system will be fully activated. End of July: First particles may be injected, and the commissioning with beams and collisions will start. It is expected that it will take about 2 months to have first collisions at 10 TeV. Energy of the 2008 run: Agreed to be 10 TeV. The machine considers this to be a safe setting to optimize up-time of the machine until the winter shut-down (starting likely around end of November). Therefore, simulations can now start for 10 TeV. The winter shut-down will then be used to commissioning and train the magnets up to full current, such that the 2009 run will start at the full 14 TeV design energy.
Niet zo gek he als het ding nog niet heeft aangestaan.quote:
Je weet niet veel in een zwart gatquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:55 schreef dmace het volgende:
Eind volgende week weten we meer?
Het verhaal van de TS wordt ineens een stuk geloofwaardigerquote:Het CERN werd in 1954 opgericht en omvat 20 lidstaten, waaronder België.
De deeltjesversneller is een soort van Winzip?quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, dat je er helemaal niets van gemerkt hebt, van die hele floep.
En nu zijn we allemaal gecomprimeerd, maar omdat alles in één keer zo gefloept is, hebben we gewoon niks doorgehad.
Wetenschap voor alles.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:22 schreef LXIV het volgende:
Een goede post van Dibble!!
En inderdaad maar moeilijk te geloven dat zulke gigantische en peperdure constructies gebouwd zouden worden om een paar nerds wat miniscule deeltjes op elkander te laten botsen, opdat ze hiermee wat sommetjes kunnen maken.Laat die nerds toch programmeren als zij zich vervelen, dat levert nog iets op.
Aan de constructie te zien heeft het idd iets met tijdreizen te maken. Dat ze tenminste informatie terug in de tijd kunnen sturen, zodat ze tijdig en adequaat kunnen reageren op allerlei rampen en aanslagen. Of het is een apparaat om elders natuurrampen te veroorzaken, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk.
Misschien heeft het wel iets van doen met de Wingmakers?quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:22 schreef LXIV het volgende:
Een goede post van Dibble!!
En inderdaad maar moeilijk te geloven dat zulke gigantische en peperdure constructies gebouwd zouden worden om een paar nerds wat miniscule deeltjes op elkander te laten botsen, opdat ze hiermee wat sommetjes kunnen maken.Laat die nerds toch programmeren als zij zich vervelen, dat levert nog iets op.
Aan de constructie te zien heeft het idd iets met tijdreizen te maken. Dat ze tenminste informatie terug in de tijd kunnen sturen, zodat ze tijdig en adequaat kunnen reageren op allerlei rampen en aanslagen. Of het is een apparaat om elders natuurrampen te veroorzaken, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk.
Baseer je dit ook ergens op?quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:26 schreef Dibble het volgende:
Ook als je nu kijkt naar de deeltjesversneller dan ga je me echt niet vertellen dat zoiets in minder dan 4 jaar gebouwd kan worden terwijl de informatie die nu pas erover wordt vrijgegeven vrij recent is.
quote:
quote:Het meer dan vijftien jaar geleden opgestarte project brengt meer dan 10.000 wetenschappers uit 500 onderzoeksinstituten uit de hele wereld bij elkaar. De kost is ondertussen opgelopen van 1,6 miljard naar 1,9 miljard euro. Het CERN werd in 1954 opgericht en omvat 20 lidstaten, waaronder België. (belga/jv)
Bron: hln.be
Het zal vast een keer in een of ander blad hebben gestaan indertijd dat de bouw er van begon denk ik, maar er is weinig ruchtbaarheid aan gegeven dat klopt. Logisch, wat moeten we er mee als het nog niet werkt?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 05:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
[..]
Had jij er in 1992 over gehoord? Mijn ouders nietin 2006 werd pas info vrijgegeven dus dat is ruim 13 JAAR GEHEIMHOUDING. Probeer daar maar eens overheen te praten
![]()
Hoe zie je dat aan de constructie? M.a.w. hoe weet jij hoe iets dat met tijdreizen te maken heeft eruitziet?quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:22 schreef LXIV het volgende:
Dat zie je toch zo, aan de enorme afmetingen, al die wetenschappers er omheen, een reuzenconstructie die uiteindelijk een ring vormt!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe zie je dat aan de constructie? M.a.w. hoe weet jij hoe iets dat met tijdreizen te maken heeft eruitziet?
Omdat die mini-magneten niet dezelfde kracht kunnen opwekken als de niet-mini-magneten?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:46 schreef LXIV het volgende:
En dan beweren ze dat ze een GIGANTISCHE ring van vele kilometers doorsnede bouwen, op sommige plekken hoger dan een gebouw van meerdere verdiepingen, om MINISCULE deeltjes op elkaar te laten botsen!
[ afbeelding ]
Als die deeltjes zo klein zijn, waarom dan zo'n enorme buis om ze door te zenden? Bovendien is in een klein buisje de kans op een botsing nog veel groter ook! Deze ging dient om mensen, dieren, wellicht zelfs hele legers tot onwaarschijnlijke snelheden op te voeren zodat ze naar iedere gewenste tijd en plaats getransporteerd kunnen worden!
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zie je toch zo, aan de enorme afmetingen, al die wetenschappers er omheen, een reuzenconstructie die uiteindelijk een ring vormt!
[ afbeelding ]
En dan beweren ze dat ze een GIGANTISCHE ring van vele kilometers doorsnede bouwen, op sommige plekken hoger dan een gebouw van meerdere verdiepingen, om MINISCULE deeltjes op elkaar te laten botsen!
[ afbeelding ]
Als die deeltjes zo klein zijn, waarom dan zo'n enorme buis om ze door te zenden? Bovendien is in een klein buisje de kans op een botsing nog veel groter ook! Deze ging dient om mensen, dieren, wellicht zelfs hele legers tot onwaarschijnlijke snelheden op te voeren zodat ze naar iedere gewenste tijd en plaats getransporteerd kunnen worden!![]()
De theorie van Einstein meen ik.. sneller dan het licht zijn zou de tijd ombuigen oid?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:45 schreef L.Denninger het volgende:
Oh wacht, kun je nog even uitleggen hoe het opvoeren van de snelheid opeens mogelijk zou maken om in de tijd te reizen ?
Waren je ouders bezig (al dan niet professioneel) met zulke wetenschappelijke projecten? Heb je wetenschappelijke literatuur er op na geslagen, bijlagen van dagbladen enz?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 05:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
[..]
Had jij er in 1992 over gehoord? Mijn ouders nietin 2006 werd pas info vrijgegeven dus dat is ruim 13 JAAR GEHEIMHOUDING. Probeer daar maar eens overheen te praten
![]()
De theorie van Einstein was toch juist dat het onmogelijk is om dat te doen ?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
De theorie van Einstein meen ik.. sneller dan het licht zijn zou de tijd ombuigen oid?
Puh! Ik krijg morgen een nieuwe fiets, ga daar maar eens overheen!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De theorie van Einstein was toch juist dat het onmogelijk is om dat te doen ?
Inderdaad; zie bijvoorbeeld Wikipedia voor een overzicht.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:53 schreef DivineJester het volgende:
Overigens zijn er al veel langer experimenten met deelstjesversnellers, weliswaar op kleinere schaal, maar toch is daar veel informatie uitgekomen waardoor men de LHC heeft kunnen vormgeven.
Wat volgens Hawking verdampt is voordat het de wand van de versneller zou kunnen raken.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:36 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het gaat toch om die deeltjes die ze versnellen... ?
Dus krijg je hoogstens een übermini zwart gat met de gecombineerde massa van enkele deeltjes.
Ik ga weer even terug naar WFLquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zie je toch zo, aan de enorme afmetingen, al die wetenschappers er omheen, een reuzenconstructie die uiteindelijk een ring vormt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als die deeltjes zo klein zijn, waarom dan zo'n enorme buis om ze door te zenden? Bovendien is in een klein buisje de kans op een botsing nog veel groter ook! Deze ging dient om mensen, dieren, wellicht zelfs hele legers tot onwaarschijnlijke snelheden op te voeren zodat ze naar iedere gewenste tijd en plaats getransporteerd kunnen worden!![]()
Ik las gisteren in de Spits dat dat 21 oktober gaat worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:18 schreef Kerol het volgende:
Vandaag is de dag dattie geactiveerd wordt (naja 12 uur s'nachts)
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:18 schreef Kerol het volgende:
LHCountdown.com , stond het gister op maar vandaag is die site offline, waarschijnlijk omdat de countdown-klok weer opnieuw ingesteld moet worden omdat het verzet is naar 21 oktober ofzo.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:36 schreef FatalException het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Dat zegt meer iets over jouw ouders denk ik.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 05:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
[..]
![]()
Wat nou weer dan? Waarom stellen ze het steeds uit? Zucht.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:00 schreef Kerol het volgende:
[..]
LHCountdown.com , stond het gister op maar vandaag is die site offline, waarschijnlijk omdat de countdown-klok weer opnieuw ingesteld moet worden omdat het verzet is naar 21 oktober ofzo.
Wat hebben jouw ouders hier mee te maken?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 05:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
[..]
![]()
Naar ik heb begrepen wordt het ding ergens deze maand geactiveerd. Het duurt echter een poosje eer de deeltjes allemaal hard genoeg gaan. Vandaar dat in oktober de eerste botsingen verwacht worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:31 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik las gisteren in de Spits dat dat 21 oktober gaat worden.
En dan gaan we allemaal dood!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef Alicey het volgende:
Naar blijkt is het aanjagen van de eerste deeltjes uitgesteld tot 10 september.
Ja, en als je teveel energie concentreert in een klein stukje ruimte-tijd dan krijg je een zwart gatquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:31 schreef DemonRage het volgende:
Dat van die mini zwarte gaten da's bullshit.
Bovendien als je 2 deeltjes snoeihard tegen elkaar aan ketst dan worden ze waarschijnlijk omgezet in energie (en eventueel wat scherven in de vorm van kleinere deeltjes).
Aha... en misschien dat dat in de verre toekomst gebruikt kan worden om een wormhole te openen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, en als je teveel energie concentreert in een klein stukje ruimte-tijd dan krijg je een zwart gat
Misschien kunnen we daarmee sneller onze kleren wassenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Aha... en misschien dat dat in de verre toekomst gebruikt kan worden om een wormhole te openen.
Wormholes zijn tot nu toe louter theoretische topologische verbindingen die het resultaat zijn van zogenaamde analytische voortzettingen van Einstein's veldvergelijkingen. Deze voortzetting doe je om coordinaatsingulariteiten "weg te ruimen", zodat je "geodeten in elke ruimte- en tijdsrichting kunt voortzetten". Als je deze procedure uitvoert, dan kom je bij bijvoorbeeld de Schwarzschildoplossing op een opdeling van de ruimte-tijd in 4 delen. Twee delen daarvan beschrijven een zwart en een wit gat. Dit komt omdat de veldvergelijkingen tijdssymmetrisch zijn. De andere twee delen zijn gebieden in de ruimte-tijd, die topologisch met elkaar verbonden kunnen zijn via zo'n "worm hole".quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Aha... en misschien dat dat in de verre toekomst gebruikt kan worden om een wormhole te openen.
Het belangrijkste om te weten is dat de botsingen die ze hiermee kunnen maken elke seconde ook natuurlijk in onze dampkring en in het verdere heelal plaatsvinden, blijkbaar valt het wel mee... Het gaat erom dat ze het nu op een gecontroleerde manier doen zodat ze het kunnen meten.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:22 schreef PPL het volgende:
In een apart kader staat een artikeltje dat volgens ene Walter Wagner de aarde zal worden verzwolgen "door een miniatuur zwart gat dan wel geplet wordt tot een hoopje vreemde materie".
Zijn er sinds die tijd niet meer orkanen ofzoquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:18 schreef Kerol het volgende:
Ik heb al een paar dagen brandende ogen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Zijn er sinds die tijd niet meer orkanen ofzo
ze zuigen traanvocht uit ogen enzo om dan hierna regen te produceren, zoiets bedoel je?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb al een paar dagen brandende ogen.
Ik denk dat ze pijnlijke-ogen-straling producerenquote:Op vrijdag 5 september 2008 00:26 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ze zuigen traanvocht uit ogen enzo om dan hierna regen te produceren, zoiets bedoel je?
nou serieus ik hoor mensen momenteel meer klagen over fel licht, en een rode gloed in de lucht snachts...quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat ze pijnlijke-ogen-straling produceren
Weer-experimenten van de Chinezenquote:Op vrijdag 5 september 2008 00:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
nou serieus ik hoor mensen momenteel meer klagen over fel licht, en een rode gloed in de lucht snachts...
Zou dat nu nog zijn van die vulkaan uitbarsting?
Volgens mij staat ie al aan maar meer als test. Dit jaar zal je waarschijnlijk niet horen of het higgs-deeltje bestaat. De maximale belasting staat voor volgend jaar gepland (IIRC). De computers van het CERN zullen na de experimenten dan nog 2 à 3 jaar met de vele terabytes aan gegevens bezig zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:38 schreef bigore het volgende:
Maar 10 september gaat ie aan om het langzaam op te voeren, of gaat ie dan vol derin zeg maar? Oftewel, krijgen we dit jaar nog te horen of het higgs-boson deeltje bestaat of niet?
Hej! Ik lees zojuist op GeenStijl dat er Russische wetenschappers zijn die ook beweren dat dit de eerste tijdmachine is! Dus zo vreemd was mijn inschatting niet!quote:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:11 schreef LXIV het volgende:
Ik las dat de kans op een catastrophe heel klein was. Dus niet gelijk aan nul. Nu is een kleine kans op een ramp zoals een vliegtuigramp wel acceptabel: anders kun je helemaal niks meer. En een vliegtuigramp, die komt de mensheid wel te boven. Al blijft het rot voor de inzittenden.
Maar de aarde in een zwart gat, dat is dan echt afgelopen. En wie geeft die wetenschappers het recht om te beslissen dat het risico wat ze nemen voor ons acceptabel is? Wat wordt ik wijzer ervan wanneer er een of ander sub-atomair prutsdeeltje wordt aangetoond. Van mij hoeft het niet.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30709176quote:Bij het NIKHEF gebeurt niet veel bijzonders morgen; er is wat pers en de medewerkers kunnen op een grote tv de gebeurtenissen bij CERN volgen. Verder niets. Volgens mijn vriendin (OiO op het NIKHEF bij ATLAS (een van de LHC detectors)) wordt het daar niet eens als een bijzondere dag gezien, aangezien het enige dat er gaat gebeuren is dat de beam een volledige cirkel door de tunnel maakt, maar ieder individueel gedeelte is al getest met protonen-beams. De dag dat de eerste collisions plaatsvinden zal veel spannender zijn voor de wetenschappers.
Psst.. denk je nou echt dat ze met botsingen wachten tot de grote publieke opening?quote:Op woensdag 10 september 2008 00:55 schreef Nonneke het volgende:
Straks om 9 uur gaat hij aan, en het is de bedoeling om half 10 de eerste straal er doorheen...
Ik moet toegeven dat ik het wel heel erg spannend vind![]()
Hoop maar dat alles goed gaat, zo klote dat ik geen radio/internet/tv op mn werk heb, er komt elk uur een soort van briefing, had graag een beetje op de hoogte willen blijven
Was het niet zo dat het snelheidsverschil tussen 2 objecten nooit groter dan de lichtsnelheid kon zijn?quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:56 schreef FatalException het volgende:
Iemand op GoT zegt dat ze morgen nog geen botsingen gaan maken.
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30709176
Overigens botst beam 1 met bijna de lichtsnelheid frontaal tegen beam 2 aan, dat is dus 2x de lichtsnelheid.
Doet het niet. Daar heb je het al!!quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:08 schreef Kerol het volgende:
Tussen 8 en 10 uur 's ochtends begint het morgen, het is hier te volgen
http://webcast.cern.ch/index.html
Dacht ik ook idd.quote:Op woensdag 10 september 2008 06:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Was het niet zo dat het snelheidsverschil tussen 2 objecten nooit groter dan de lichtsnelheid kon zijn?
ik zal voor de hand liggende opmerkingen maar achterwege laten hequote:Op dinsdag 9 september 2008 21:29 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik voel wel vage trillingen in de lucht ....nu al...
In WFL is er ergens een topic relativiteitstheorie voor dummies, waar wordt uitgelegd waarom dat is en wat er gebeurt met de snelheid wanneer 2 objecten met bijna de lichtsnelheid in tegengestelde richting bewegen.quote:
Tja, de 'invisible man in the skies' theorie is ook niet echt geloofwaardig hequote:Op woensdag 10 september 2008 08:36 schreef Dibble het volgende:
Sowieso geloven dat alles is ontstaan uit 1 knal. Wetenschapper zijn echt de mediahoeren van tegenwoordig, er wordt als een god tegen ze opgekeken terwijl ieder mens op hun manische theorien kan komen.
Ja... jij als MBO bakker hebt natuurlijk HET antwoord op Life, The Universe And Everything!quote:Op woensdag 10 september 2008 08:36 schreef Dibble het volgende:
Sowieso geloven dat alles is ontstaan uit 1 knal. Wetenschapper zijn echt de mediahoeren van tegenwoordig, er wordt als een god tegen ze opgekeken terwijl ieder mens op hun manische theorien kan komen.
Iig heeft deze 'Einstein' wel even bedacht dat een big bang theorie heul niet kan!quote:Op woensdag 10 september 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... jij als MBO bakker hebt natuurlijk HET antwoord op Life, The Universe And Everything!
God-did-it. Klaar. Alles duidelijk, hoeven we niks meer te onderzoeken.quote:Op woensdag 10 september 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... jij als MBO bakker hebt natuurlijk HET antwoord op Life, The Universe And Everything!
Moet je nagaan. God verveelt zich, en creeert ff het heelal. Of was het nou alleen de aarde? Nou ja, iig, hij is best een vette gangstah dat hij dat kan man. Vette shizzle.quote:Op woensdag 10 september 2008 08:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
God-did-it. Klaar. Alles duidelijk, hoeven we niks meer te onderzoeken.
Damn, wat moet zo'n machtig imaginair vriendje een rust geven zeg!
De cam heeft het zwarte gat al gevoed. Kan iemand even met google earth kijken of het meer van geneve er nog ligt?quote:Op woensdag 10 september 2008 09:07 schreef Montagui het volgende:
so far so good, alleen de webcast blijft op zwart....
http://webcast.cern.ch/index.html
gay palace en de strano tellen niet meequote:Op woensdag 10 september 2008 09:43 schreef ThE_ED het volgende:
Hier on Rotterdam ontstaan de eerste wormholes, verder valt het wel mee.
Duh:quote:Op woensdag 10 september 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Krijgt John Titor toch nog gelijkquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hej! Ik lees zojuist op GeenStijl dat er Russische wetenschappers zijn die ook beweren dat dit de eerste tijdmachine is! Dus zo vreemd was mijn inschatting niet!
Nee hoor, een stabiel mini zwart gat zou er volgens mij erg lang over doen om uit te groeien to een zwart gat dat groot genoeg is om de aarde schade toe te brengen. Stel je je eens voor hoe groot de paniek zal zijn als bekend wordt dat er idd een stabiel zwart gat is gecreëerd en dat het binnen zoveel en zoveel tijd genoeg gegroeid zal zijn om de aarde te vernietigen. En dat er niks maar dan ook niks aan te doen isquote:Op woensdag 10 september 2008 14:30 schreef mirved het volgende:
Als het mis gaat merken wij er toch weinig van dus boeit verder niet. Voor je het weet ben je al dood dan
Ik zit me al de hele week af te vragen wanneer iemand zich dat verhaal herinnertquote:Op woensdag 10 september 2008 11:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Krijgt John Titor toch nog gelijk
Haha ja, die John Titor is gewoon een retardquote:Op woensdag 10 september 2008 11:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Krijgt John Titor toch nog gelijk
Maakt allemaal geen ruk uit, het "zwarte gat" kan pas ontstaan bij een botsing van twee deeltjes en die botsing staat geplanned op 21oktober, dus we hebben nog ff..quote:Op woensdag 10 september 2008 08:49 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu vandaag een persbericht dat ze GISTEREN gestart zijn. Dat zou leuk zijn.
quote:Op woensdag 10 september 2008 17:10 schreef Zero2Nine het volgende:
Hurra wir leben noch!
Hoe zat het ook alweer met die voorspelling van Nostradamus of geldt die nu opeens voor een andere datum?
quote:Op woensdag 10 september 2008 15:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen ruk uit, het "zwarte gat" kan pas ontstaan bij een botsing van twee deeltjes en die botsing staat geplanned op 21oktober, dus we hebben nog ff..
Dat komt niet door het testen, maar door de achterlijke complottheoristen zonder enige kennis van zaken (zoals hier in TRU) die angst zaaien.quote:
Idd zum kotzen!quote:Op donderdag 11 september 2008 11:30 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat komt niet door het testen, maar door de achterlijke complottheoristen zonder enige kennis van zaken (zoals hier in TRU) die angst zaaien.
Als ik zie hoe de media berichten de wereld inslingeren is dat idd ook om te janken. Zoals het in de meeste kranten te lezen staat zou je denken dat ze de oerknal over gaan doen...quote:Op donderdag 11 september 2008 12:15 schreef UncleScorp het volgende:
Tja , kots dan maar meteen op alle media ook.
CERN is uitgebreid aan bod gekomen in alle media, omdat de critici ook wetenschappers waren duh.
En tja, had dat meisje de krant beter gelezen had ze geweten dat ze pas op 21 oktober zelfmoord moest plegen
Hehe idd ... moesten ze echt de oerknal nadoen zou een zwart gat het laatste van onze zorgen zijnquote:Op donderdag 11 september 2008 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als ik zie hoe de media berichten de wereld inslingeren is dat idd ook om te janken. Zoals het in de meeste kranten te lezen staat zou je denken dat ze de oerknal over gaan doen...
Dat is het risico ... ze veronderstellen dat het zo zal gaan ...quote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef GasTurbine het volgende:
http://startswithabang.com/?p=878
Alles haarfijn uitgelegd, zwarte gaten zouden dus naar het midden van de aarde zakken, waar hij pas na een paar miljard jaar heen en weer te hebben gegaan stil blijft staan.
Dat is niet de conclusie van dat artikel. De conclusie is dat het niet mogelijk is om een zwart gat te maken met de hoeveelheid energie waarmee de LHC werkt.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef GasTurbine het volgende:
Alles haarfijn uitgelegd, zwarte gaten zouden dus naar het midden van de aarde zakken, waar hij pas na een paar miljard jaar heen en weer te hebben gegaan stil blijft staan.
Er is geen risico; of houd jij al je ruften in, omdat de kans bestaat dat ze een zwart gat vormen?quote:Op donderdag 11 september 2008 15:23 schreef UncleScorp het volgende:
Dat is het risico ... ze veronderstellen dat het zo zal gaan ...
Laten we hopen dat de Wet van Murphy deze keer aan ons voorbijgaat .
Jamaarzemakenmisschienwelmiljardenzwartegatenpersecondeendanmakenveelkleinebeetjeseengrotehoor!!1!!!quote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef GasTurbine het volgende:
Wetenschappers?quote:Op woensdag 10 september 2008 08:20 schreef Bastard het volgende:
Ergens vind ik het ook wel ballen hebben ook... ding aanzetten waarvan je vermoed dat er een bepaalde uitkomst uit gaat komen maar eigenlijk weet je niet zeker waar je mee speelt.
Wie denken die wetenschappers wel niet dat ze zijn?
Hoe durven ze!quote:Op donderdag 11 september 2008 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wetenschappers?
Of zijn het toch maar oliemonarchen en corrupte wereldleiders?quote:
Ja, dit soort antwoorden willen we natuurlijk wel in TRU zien héquote:Op woensdag 10 september 2008 08:20 schreef Bastard het volgende:
Ergens vind ik het ook wel ballen hebben ook... ding aanzetten waarvan je vermoed dat er een bepaalde uitkomst uit gaat komen maar eigenlijk weet je niet zeker waar je mee speelt.
Wie denken die wetenschappers wel niet dat ze zijn?
Vast niet, ik wilde alleen maar aangeven dat het het meest gecompliceerde technische bouwerk is dat de mens ooit gebouwd heeft waar veel energie en electriciteit in omgaat. Realistisch gezien kan daar veel meer mee mis gaan dan dat er zwarte gaten gemaakt worden. Al was het maar dat de 27 km aan tunnels zouden kunnen instorten.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Waarom zou de LHC ontploffen?
Ha, dat wou ik ook al ter sprake brengen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:22 schreef mike_another het volgende:
De 1000en kernkoppen en kerncentrales in de wereld zorgen voor veel meer dagelijkse potentiele risico's, maar ja da's al oud nieuws, dus dat noemen ze dan ook maar niet meer. Overigens dachten sommigen bij de eerste atoombommen ook dat de hele atmosfeer zou opbranden of dat de kettingreactie niet te stoppen zou zijn, wat statistisch veel zinniger was dan de doemscenarios bij de LHC.
Heb jij ook maar enige reden om hier gevaar in te zien? Dan ben je waarschijnlijk een briljant natuurkundige, de briljantste ooit of totaal onwetend wbt fysicaquote:Op maandag 15 september 2008 16:25 schreef Archimedus het volgende:
En wat blijkt, niks aan het handje, althans nog niet...
Dit project is zo groot qua omvang, er kunnen zwarte gaten ontstaan die invloed hebben op de zwaartekracht en daarbij dus aardbevingen, overstromingen noem maar op.
Er is mij echter geen toestemming gevraagd of ik mijn leven wil wijden aan onderzoek.....
Goed, dan gaan we maar even citeren:quote:Op maandag 15 september 2008 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heb jij ook maar enige reden om hier gevaar in te zien? Dan ben je waarschijnlijk een briljant natuurkundige, de briljantste ooit of totaal onwetend wbt fysica
En heb je je ook maar enigzins verdiept in de redenatie erachter en het commentaar van het CERN?quote:Op maandag 15 september 2008 16:41 schreef Archimedus het volgende:
[..]
Goed, dan gaan we maar even citeren:
"Critici vrezen echter dat door de experimenten kleine zwarte gaten ontstaan. Die zouden aardbevingen en vloedgolven veroorzaken, waardoor de aarde zou kunnen worden vernietigd. Een Duitse scheikundige probeerde tevergeefs om via het Europees Hof voor de Rechten van de Mens de tests te laten verbieden".
Zie ook:
http://www.nu.nl/news/173(...)rknalexperiment.html
Een scheikundige? En wat zei de locale postbode van het CERN ervan dan?quote:Op maandag 15 september 2008 16:41 schreef Archimedus het volgende:
[..]
Goed, dan gaan we maar even citeren:
"Critici vrezen echter dat door de experimenten kleine zwarte gaten ontstaan. Die zouden aardbevingen en vloedgolven veroorzaken, waardoor de aarde zou kunnen worden vernietigd. Een Duitse scheikundige probeerde tevergeefs om via het Europees Hof voor de Rechten van de Mens de tests te laten verbieden".
Zie ook:
http://www.nu.nl/news/173(...)rknalexperiment.html
Dat hoeft ook niet, we hebben al genoeg malloten die menen dat het gevaarlijk is. Dat hoef je niet nog meer aan te zwengelen, lijkt me.quote:Op maandag 15 september 2008 16:25 schreef Archimedus het volgende:
En wat blijkt, niks aan het handje, althans nog niet...
Dit project is zo groot qua omvang, er kunnen zwarte gaten ontstaan die invloed hebben op de zwaartekracht en daarbij dus aardbevingen, overstromingen noem maar op.
Er is mij echter geen toestemming gevraagd of ik mijn leven wil wijden aan onderzoek.....
Ik word daar altijd zo moe van... Dat gelul van mensen buiten het vakgebied die de klok hebben horen luiden....quote:Op maandag 15 september 2008 17:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Een scheikundige? En wat zei de locale postbode van het CERN ervan dan?
[..]
Maar oa jij en andere in dit topic zijn natuurlijk bij uitstek experts die na jarenlange onderzoeken weten waar ze over praten, en die daarom ook exact weten wat de gevaren en valkuilen zijn van dit project, maar ook andere projecten. Ze zijn namelijk ook persoonlijk benaderd maar hebben bedankt voor de eer, ze zouden liever hun werk willen verdedigen op een forum... toch?quote:Op maandag 15 september 2008 17:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik word daar altijd zo moe van... Dat gelul van mensen buiten het vakgebied die de klok hebben horen luiden....
Bij de klimaatwetenschap zie je het ook heel veel, economen, geologen en weet ik niet wat die het wel eens even zullen komen uitleggen waarom de mens niks te maken heeft met de opwarming van de aarde
Bij deze nomineer ik bovenstaande quote voor de titel: "Post van het jaar"quote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar oa jij en andere in dit topic zijn natuurlijk bij uitstek experts die na jarenlange onderzoeken weten waar ze over praten, en die daarom ook exact weten wat de gevaren en valkuilen zijn van dit project, maar ook andere projecten. Ze zijn namelijk ook persoonlijk benaderd maar hebben bedankt voor de eer, ze zouden liever hun werk willen verdedigen op een forum... toch?
Wat heeft dat met het aangehaalde feit te maken?quote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar oa jij en andere in dit topic zijn natuurlijk bij uitstek experts die na jarenlange onderzoeken weten waar ze over praten, en die daarom ook exact weten wat de gevaren en valkuilen zijn van dit project, maar ook andere projecten. Ze zijn namelijk ook persoonlijk benaderd maar hebben bedankt voor de eer, ze zouden liever hun werk willen verdedigen op een forum... toch?
Met dit soort flauwekul laat je jezelf niet bepaald intelligent overkomen, kerel. Grrrrrrr heeft helemaal gelijk: er zijn teveel idioten die zonder wetenschappelijke kennis van zaken menen hun mening te moeten spuien. Mensen met een aangeboren neiging naar achterdocht happen hier maar wat graag naar, en als resultaat heb je massahysterie die nergens voor nodig is en een overkill aan popi-jopi artikelen die de plank misslaan. Daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben heur om dat op te merkenquote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zeg je mooi....quote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, anders hadden we allemaal wel een baan als wetenschapper gehad bij CERN..quote:Op woensdag 17 september 2008 12:21 schreef Zero2Nine het volgende:
Het is heel simpel, we kunnen denk ik vaststellen dat niemand hier echt kennis van zaken heeft over de deeltjesversneller en wat de gevolgen kunnen zijn. Dus inhoudelijk kunnen we de discussie sowieso niet voeren.
Wat een onzin. Er zijn zat mensen die een bepaalde hoeveelheid kennis hebben van de processen die gaande zijn bij (in dit geval) CERN, zonder dat ze meteen een baan verdienen.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, anders hadden we allemaal wel een baan als wetenschapper gehad bij CERN..
Meen je dit nou serieus of is jouw wereld echt zo simpel? Moet je persé op het CERN zitten om hier uitspraken over te doen of ervoor in aanmerking komen? Als je hier een concreet antwoord op wilt geven heb je kennis nodig over het standaardmodel en algemene relativiteit. Dat soort vakken en kennis hebben ze niet alleen op het CERNquote:Op woensdag 17 september 2008 12:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, anders hadden we allemaal wel een baan als wetenschapper gehad bij CERN..
Kwaad niet, wel verbaasdquote:Op woensdag 17 september 2008 13:10 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Kwis nie dat je kwaad werd...
Fascinerend dat op alle internetfora de voorstanders veel heftiger reageren dan de tegenstanders.....
Experts niet maar met een beetje gezond verstand en enige basiskennis is dat ook niet nodig. Nou weet ik dat dat misschien teveel gevraagd is op internetfora in het algemeen en dit subforum in het bijzonder.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar die scheikundige is toch niet de enige persoon die waarschuwt?quote:Op woensdag 17 september 2008 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Anyway: van een scheikundige die waarschuwt voor zwarte gaten word ik niet bang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |