Volgens mij staat ie al aan maar meer als test. Dit jaar zal je waarschijnlijk niet horen of het higgs-deeltje bestaat. De maximale belasting staat voor volgend jaar gepland (IIRC). De computers van het CERN zullen na de experimenten dan nog 2 à 3 jaar met de vele terabytes aan gegevens bezig zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:38 schreef bigore het volgende:
Maar 10 september gaat ie aan om het langzaam op te voeren, of gaat ie dan vol derin zeg maar? Oftewel, krijgen we dit jaar nog te horen of het higgs-boson deeltje bestaat of niet?
Hej! Ik lees zojuist op GeenStijl dat er Russische wetenschappers zijn die ook beweren dat dit de eerste tijdmachine is! Dus zo vreemd was mijn inschatting niet!quote:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:11 schreef LXIV het volgende:
Ik las dat de kans op een catastrophe heel klein was. Dus niet gelijk aan nul. Nu is een kleine kans op een ramp zoals een vliegtuigramp wel acceptabel: anders kun je helemaal niks meer. En een vliegtuigramp, die komt de mensheid wel te boven. Al blijft het rot voor de inzittenden.
Maar de aarde in een zwart gat, dat is dan echt afgelopen. En wie geeft die wetenschappers het recht om te beslissen dat het risico wat ze nemen voor ons acceptabel is? Wat wordt ik wijzer ervan wanneer er een of ander sub-atomair prutsdeeltje wordt aangetoond. Van mij hoeft het niet.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30709176quote:Bij het NIKHEF gebeurt niet veel bijzonders morgen; er is wat pers en de medewerkers kunnen op een grote tv de gebeurtenissen bij CERN volgen. Verder niets. Volgens mijn vriendin (OiO op het NIKHEF bij ATLAS (een van de LHC detectors)) wordt het daar niet eens als een bijzondere dag gezien, aangezien het enige dat er gaat gebeuren is dat de beam een volledige cirkel door de tunnel maakt, maar ieder individueel gedeelte is al getest met protonen-beams. De dag dat de eerste collisions plaatsvinden zal veel spannender zijn voor de wetenschappers.
Psst.. denk je nou echt dat ze met botsingen wachten tot de grote publieke opening?quote:Op woensdag 10 september 2008 00:55 schreef Nonneke het volgende:
Straks om 9 uur gaat hij aan, en het is de bedoeling om half 10 de eerste straal er doorheen...
Ik moet toegeven dat ik het wel heel erg spannend vind![]()
Hoop maar dat alles goed gaat, zo klote dat ik geen radio/internet/tv op mn werk heb, er komt elk uur een soort van briefing, had graag een beetje op de hoogte willen blijven
Was het niet zo dat het snelheidsverschil tussen 2 objecten nooit groter dan de lichtsnelheid kon zijn?quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:56 schreef FatalException het volgende:
Iemand op GoT zegt dat ze morgen nog geen botsingen gaan maken.
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30709176
Overigens botst beam 1 met bijna de lichtsnelheid frontaal tegen beam 2 aan, dat is dus 2x de lichtsnelheid.
Doet het niet. Daar heb je het al!!quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:08 schreef Kerol het volgende:
Tussen 8 en 10 uur 's ochtends begint het morgen, het is hier te volgen
http://webcast.cern.ch/index.html
Dacht ik ook idd.quote:Op woensdag 10 september 2008 06:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Was het niet zo dat het snelheidsverschil tussen 2 objecten nooit groter dan de lichtsnelheid kon zijn?
ik zal voor de hand liggende opmerkingen maar achterwege laten hequote:Op dinsdag 9 september 2008 21:29 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik voel wel vage trillingen in de lucht ....nu al...
In WFL is er ergens een topic relativiteitstheorie voor dummies, waar wordt uitgelegd waarom dat is en wat er gebeurt met de snelheid wanneer 2 objecten met bijna de lichtsnelheid in tegengestelde richting bewegen.quote:
Tja, de 'invisible man in the skies' theorie is ook niet echt geloofwaardig hequote:Op woensdag 10 september 2008 08:36 schreef Dibble het volgende:
Sowieso geloven dat alles is ontstaan uit 1 knal. Wetenschapper zijn echt de mediahoeren van tegenwoordig, er wordt als een god tegen ze opgekeken terwijl ieder mens op hun manische theorien kan komen.
Ja... jij als MBO bakker hebt natuurlijk HET antwoord op Life, The Universe And Everything!quote:Op woensdag 10 september 2008 08:36 schreef Dibble het volgende:
Sowieso geloven dat alles is ontstaan uit 1 knal. Wetenschapper zijn echt de mediahoeren van tegenwoordig, er wordt als een god tegen ze opgekeken terwijl ieder mens op hun manische theorien kan komen.
Iig heeft deze 'Einstein' wel even bedacht dat een big bang theorie heul niet kan!quote:Op woensdag 10 september 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... jij als MBO bakker hebt natuurlijk HET antwoord op Life, The Universe And Everything!
God-did-it. Klaar. Alles duidelijk, hoeven we niks meer te onderzoeken.quote:Op woensdag 10 september 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... jij als MBO bakker hebt natuurlijk HET antwoord op Life, The Universe And Everything!
Moet je nagaan. God verveelt zich, en creeert ff het heelal. Of was het nou alleen de aarde? Nou ja, iig, hij is best een vette gangstah dat hij dat kan man. Vette shizzle.quote:Op woensdag 10 september 2008 08:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
God-did-it. Klaar. Alles duidelijk, hoeven we niks meer te onderzoeken.
Damn, wat moet zo'n machtig imaginair vriendje een rust geven zeg!
De cam heeft het zwarte gat al gevoed. Kan iemand even met google earth kijken of het meer van geneve er nog ligt?quote:Op woensdag 10 september 2008 09:07 schreef Montagui het volgende:
so far so good, alleen de webcast blijft op zwart....
http://webcast.cern.ch/index.html
gay palace en de strano tellen niet meequote:Op woensdag 10 september 2008 09:43 schreef ThE_ED het volgende:
Hier on Rotterdam ontstaan de eerste wormholes, verder valt het wel mee.
Duh:quote:Op woensdag 10 september 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Krijgt John Titor toch nog gelijkquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hej! Ik lees zojuist op GeenStijl dat er Russische wetenschappers zijn die ook beweren dat dit de eerste tijdmachine is! Dus zo vreemd was mijn inschatting niet!
Nee hoor, een stabiel mini zwart gat zou er volgens mij erg lang over doen om uit te groeien to een zwart gat dat groot genoeg is om de aarde schade toe te brengen. Stel je je eens voor hoe groot de paniek zal zijn als bekend wordt dat er idd een stabiel zwart gat is gecreëerd en dat het binnen zoveel en zoveel tijd genoeg gegroeid zal zijn om de aarde te vernietigen. En dat er niks maar dan ook niks aan te doen isquote:Op woensdag 10 september 2008 14:30 schreef mirved het volgende:
Als het mis gaat merken wij er toch weinig van dus boeit verder niet. Voor je het weet ben je al dood dan
Ik zit me al de hele week af te vragen wanneer iemand zich dat verhaal herinnertquote:Op woensdag 10 september 2008 11:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Krijgt John Titor toch nog gelijk
Haha ja, die John Titor is gewoon een retardquote:Op woensdag 10 september 2008 11:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Krijgt John Titor toch nog gelijk
Maakt allemaal geen ruk uit, het "zwarte gat" kan pas ontstaan bij een botsing van twee deeltjes en die botsing staat geplanned op 21oktober, dus we hebben nog ff..quote:Op woensdag 10 september 2008 08:49 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu vandaag een persbericht dat ze GISTEREN gestart zijn. Dat zou leuk zijn.
quote:Op woensdag 10 september 2008 17:10 schreef Zero2Nine het volgende:
Hurra wir leben noch!
Hoe zat het ook alweer met die voorspelling van Nostradamus of geldt die nu opeens voor een andere datum?
quote:Op woensdag 10 september 2008 15:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen ruk uit, het "zwarte gat" kan pas ontstaan bij een botsing van twee deeltjes en die botsing staat geplanned op 21oktober, dus we hebben nog ff..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |