Volgens mij staat ie al aan maar meer als test. Dit jaar zal je waarschijnlijk niet horen of het higgs-deeltje bestaat. De maximale belasting staat voor volgend jaar gepland (IIRC). De computers van het CERN zullen na de experimenten dan nog 2 à 3 jaar met de vele terabytes aan gegevens bezig zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:38 schreef bigore het volgende:
Maar 10 september gaat ie aan om het langzaam op te voeren, of gaat ie dan vol derin zeg maar? Oftewel, krijgen we dit jaar nog te horen of het higgs-boson deeltje bestaat of niet?
Hej! Ik lees zojuist op GeenStijl dat er Russische wetenschappers zijn die ook beweren dat dit de eerste tijdmachine is! Dus zo vreemd was mijn inschatting niet!quote:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:11 schreef LXIV het volgende:
Ik las dat de kans op een catastrophe heel klein was. Dus niet gelijk aan nul. Nu is een kleine kans op een ramp zoals een vliegtuigramp wel acceptabel: anders kun je helemaal niks meer. En een vliegtuigramp, die komt de mensheid wel te boven. Al blijft het rot voor de inzittenden.
Maar de aarde in een zwart gat, dat is dan echt afgelopen. En wie geeft die wetenschappers het recht om te beslissen dat het risico wat ze nemen voor ons acceptabel is? Wat wordt ik wijzer ervan wanneer er een of ander sub-atomair prutsdeeltje wordt aangetoond. Van mij hoeft het niet.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30709176quote:Bij het NIKHEF gebeurt niet veel bijzonders morgen; er is wat pers en de medewerkers kunnen op een grote tv de gebeurtenissen bij CERN volgen. Verder niets. Volgens mijn vriendin (OiO op het NIKHEF bij ATLAS (een van de LHC detectors)) wordt het daar niet eens als een bijzondere dag gezien, aangezien het enige dat er gaat gebeuren is dat de beam een volledige cirkel door de tunnel maakt, maar ieder individueel gedeelte is al getest met protonen-beams. De dag dat de eerste collisions plaatsvinden zal veel spannender zijn voor de wetenschappers.
Psst.. denk je nou echt dat ze met botsingen wachten tot de grote publieke opening?quote:Op woensdag 10 september 2008 00:55 schreef Nonneke het volgende:
Straks om 9 uur gaat hij aan, en het is de bedoeling om half 10 de eerste straal er doorheen...
Ik moet toegeven dat ik het wel heel erg spannend vind![]()
Hoop maar dat alles goed gaat, zo klote dat ik geen radio/internet/tv op mn werk heb, er komt elk uur een soort van briefing, had graag een beetje op de hoogte willen blijven
Was het niet zo dat het snelheidsverschil tussen 2 objecten nooit groter dan de lichtsnelheid kon zijn?quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:56 schreef FatalException het volgende:
Iemand op GoT zegt dat ze morgen nog geen botsingen gaan maken.
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30709176
Overigens botst beam 1 met bijna de lichtsnelheid frontaal tegen beam 2 aan, dat is dus 2x de lichtsnelheid.
Doet het niet. Daar heb je het al!!quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:08 schreef Kerol het volgende:
Tussen 8 en 10 uur 's ochtends begint het morgen, het is hier te volgen
http://webcast.cern.ch/index.html
Dacht ik ook idd.quote:Op woensdag 10 september 2008 06:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Was het niet zo dat het snelheidsverschil tussen 2 objecten nooit groter dan de lichtsnelheid kon zijn?
ik zal voor de hand liggende opmerkingen maar achterwege laten hequote:Op dinsdag 9 september 2008 21:29 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik voel wel vage trillingen in de lucht ....nu al...
In WFL is er ergens een topic relativiteitstheorie voor dummies, waar wordt uitgelegd waarom dat is en wat er gebeurt met de snelheid wanneer 2 objecten met bijna de lichtsnelheid in tegengestelde richting bewegen.quote:
Tja, de 'invisible man in the skies' theorie is ook niet echt geloofwaardig hequote:Op woensdag 10 september 2008 08:36 schreef Dibble het volgende:
Sowieso geloven dat alles is ontstaan uit 1 knal. Wetenschapper zijn echt de mediahoeren van tegenwoordig, er wordt als een god tegen ze opgekeken terwijl ieder mens op hun manische theorien kan komen.
Ja... jij als MBO bakker hebt natuurlijk HET antwoord op Life, The Universe And Everything!quote:Op woensdag 10 september 2008 08:36 schreef Dibble het volgende:
Sowieso geloven dat alles is ontstaan uit 1 knal. Wetenschapper zijn echt de mediahoeren van tegenwoordig, er wordt als een god tegen ze opgekeken terwijl ieder mens op hun manische theorien kan komen.
Iig heeft deze 'Einstein' wel even bedacht dat een big bang theorie heul niet kan!quote:Op woensdag 10 september 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... jij als MBO bakker hebt natuurlijk HET antwoord op Life, The Universe And Everything!
God-did-it. Klaar. Alles duidelijk, hoeven we niks meer te onderzoeken.quote:Op woensdag 10 september 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... jij als MBO bakker hebt natuurlijk HET antwoord op Life, The Universe And Everything!
Moet je nagaan. God verveelt zich, en creeert ff het heelal. Of was het nou alleen de aarde? Nou ja, iig, hij is best een vette gangstah dat hij dat kan man. Vette shizzle.quote:Op woensdag 10 september 2008 08:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
God-did-it. Klaar. Alles duidelijk, hoeven we niks meer te onderzoeken.
Damn, wat moet zo'n machtig imaginair vriendje een rust geven zeg!
De cam heeft het zwarte gat al gevoed. Kan iemand even met google earth kijken of het meer van geneve er nog ligt?quote:Op woensdag 10 september 2008 09:07 schreef Montagui het volgende:
so far so good, alleen de webcast blijft op zwart....
http://webcast.cern.ch/index.html
gay palace en de strano tellen niet meequote:Op woensdag 10 september 2008 09:43 schreef ThE_ED het volgende:
Hier on Rotterdam ontstaan de eerste wormholes, verder valt het wel mee.
Duh:quote:Op woensdag 10 september 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Krijgt John Titor toch nog gelijkquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hej! Ik lees zojuist op GeenStijl dat er Russische wetenschappers zijn die ook beweren dat dit de eerste tijdmachine is! Dus zo vreemd was mijn inschatting niet!
Nee hoor, een stabiel mini zwart gat zou er volgens mij erg lang over doen om uit te groeien to een zwart gat dat groot genoeg is om de aarde schade toe te brengen. Stel je je eens voor hoe groot de paniek zal zijn als bekend wordt dat er idd een stabiel zwart gat is gecreëerd en dat het binnen zoveel en zoveel tijd genoeg gegroeid zal zijn om de aarde te vernietigen. En dat er niks maar dan ook niks aan te doen isquote:Op woensdag 10 september 2008 14:30 schreef mirved het volgende:
Als het mis gaat merken wij er toch weinig van dus boeit verder niet. Voor je het weet ben je al dood dan
Ik zit me al de hele week af te vragen wanneer iemand zich dat verhaal herinnertquote:Op woensdag 10 september 2008 11:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Krijgt John Titor toch nog gelijk
Haha ja, die John Titor is gewoon een retardquote:Op woensdag 10 september 2008 11:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Krijgt John Titor toch nog gelijk
Maakt allemaal geen ruk uit, het "zwarte gat" kan pas ontstaan bij een botsing van twee deeltjes en die botsing staat geplanned op 21oktober, dus we hebben nog ff..quote:Op woensdag 10 september 2008 08:49 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu vandaag een persbericht dat ze GISTEREN gestart zijn. Dat zou leuk zijn.
quote:Op woensdag 10 september 2008 17:10 schreef Zero2Nine het volgende:
Hurra wir leben noch!
Hoe zat het ook alweer met die voorspelling van Nostradamus of geldt die nu opeens voor een andere datum?
quote:Op woensdag 10 september 2008 15:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen ruk uit, het "zwarte gat" kan pas ontstaan bij een botsing van twee deeltjes en die botsing staat geplanned op 21oktober, dus we hebben nog ff..
Dat komt niet door het testen, maar door de achterlijke complottheoristen zonder enige kennis van zaken (zoals hier in TRU) die angst zaaien.quote:
Idd zum kotzen!quote:Op donderdag 11 september 2008 11:30 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat komt niet door het testen, maar door de achterlijke complottheoristen zonder enige kennis van zaken (zoals hier in TRU) die angst zaaien.
Als ik zie hoe de media berichten de wereld inslingeren is dat idd ook om te janken. Zoals het in de meeste kranten te lezen staat zou je denken dat ze de oerknal over gaan doen...quote:Op donderdag 11 september 2008 12:15 schreef UncleScorp het volgende:
Tja , kots dan maar meteen op alle media ook.
CERN is uitgebreid aan bod gekomen in alle media, omdat de critici ook wetenschappers waren duh.
En tja, had dat meisje de krant beter gelezen had ze geweten dat ze pas op 21 oktober zelfmoord moest plegen
Hehe idd ... moesten ze echt de oerknal nadoen zou een zwart gat het laatste van onze zorgen zijnquote:Op donderdag 11 september 2008 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als ik zie hoe de media berichten de wereld inslingeren is dat idd ook om te janken. Zoals het in de meeste kranten te lezen staat zou je denken dat ze de oerknal over gaan doen...
Dat is het risico ... ze veronderstellen dat het zo zal gaan ...quote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef GasTurbine het volgende:
http://startswithabang.com/?p=878
Alles haarfijn uitgelegd, zwarte gaten zouden dus naar het midden van de aarde zakken, waar hij pas na een paar miljard jaar heen en weer te hebben gegaan stil blijft staan.
Dat is niet de conclusie van dat artikel. De conclusie is dat het niet mogelijk is om een zwart gat te maken met de hoeveelheid energie waarmee de LHC werkt.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef GasTurbine het volgende:
Alles haarfijn uitgelegd, zwarte gaten zouden dus naar het midden van de aarde zakken, waar hij pas na een paar miljard jaar heen en weer te hebben gegaan stil blijft staan.
Er is geen risico; of houd jij al je ruften in, omdat de kans bestaat dat ze een zwart gat vormen?quote:Op donderdag 11 september 2008 15:23 schreef UncleScorp het volgende:
Dat is het risico ... ze veronderstellen dat het zo zal gaan ...
Laten we hopen dat de Wet van Murphy deze keer aan ons voorbijgaat .
Jamaarzemakenmisschienwelmiljardenzwartegatenpersecondeendanmakenveelkleinebeetjeseengrotehoor!!1!!!quote:Op donderdag 11 september 2008 15:10 schreef GasTurbine het volgende:
Wetenschappers?quote:Op woensdag 10 september 2008 08:20 schreef Bastard het volgende:
Ergens vind ik het ook wel ballen hebben ook... ding aanzetten waarvan je vermoed dat er een bepaalde uitkomst uit gaat komen maar eigenlijk weet je niet zeker waar je mee speelt.
Wie denken die wetenschappers wel niet dat ze zijn?
Hoe durven ze!quote:Op donderdag 11 september 2008 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wetenschappers?
Of zijn het toch maar oliemonarchen en corrupte wereldleiders?quote:
Ja, dit soort antwoorden willen we natuurlijk wel in TRU zien héquote:Op woensdag 10 september 2008 08:20 schreef Bastard het volgende:
Ergens vind ik het ook wel ballen hebben ook... ding aanzetten waarvan je vermoed dat er een bepaalde uitkomst uit gaat komen maar eigenlijk weet je niet zeker waar je mee speelt.
Wie denken die wetenschappers wel niet dat ze zijn?
Vast niet, ik wilde alleen maar aangeven dat het het meest gecompliceerde technische bouwerk is dat de mens ooit gebouwd heeft waar veel energie en electriciteit in omgaat. Realistisch gezien kan daar veel meer mee mis gaan dan dat er zwarte gaten gemaakt worden. Al was het maar dat de 27 km aan tunnels zouden kunnen instorten.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Waarom zou de LHC ontploffen?
Ha, dat wou ik ook al ter sprake brengen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:22 schreef mike_another het volgende:
De 1000en kernkoppen en kerncentrales in de wereld zorgen voor veel meer dagelijkse potentiele risico's, maar ja da's al oud nieuws, dus dat noemen ze dan ook maar niet meer. Overigens dachten sommigen bij de eerste atoombommen ook dat de hele atmosfeer zou opbranden of dat de kettingreactie niet te stoppen zou zijn, wat statistisch veel zinniger was dan de doemscenarios bij de LHC.
Heb jij ook maar enige reden om hier gevaar in te zien? Dan ben je waarschijnlijk een briljant natuurkundige, de briljantste ooit of totaal onwetend wbt fysicaquote:Op maandag 15 september 2008 16:25 schreef Archimedus het volgende:
En wat blijkt, niks aan het handje, althans nog niet...
Dit project is zo groot qua omvang, er kunnen zwarte gaten ontstaan die invloed hebben op de zwaartekracht en daarbij dus aardbevingen, overstromingen noem maar op.
Er is mij echter geen toestemming gevraagd of ik mijn leven wil wijden aan onderzoek.....
Goed, dan gaan we maar even citeren:quote:Op maandag 15 september 2008 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heb jij ook maar enige reden om hier gevaar in te zien? Dan ben je waarschijnlijk een briljant natuurkundige, de briljantste ooit of totaal onwetend wbt fysica
En heb je je ook maar enigzins verdiept in de redenatie erachter en het commentaar van het CERN?quote:Op maandag 15 september 2008 16:41 schreef Archimedus het volgende:
[..]
Goed, dan gaan we maar even citeren:
"Critici vrezen echter dat door de experimenten kleine zwarte gaten ontstaan. Die zouden aardbevingen en vloedgolven veroorzaken, waardoor de aarde zou kunnen worden vernietigd. Een Duitse scheikundige probeerde tevergeefs om via het Europees Hof voor de Rechten van de Mens de tests te laten verbieden".
Zie ook:
http://www.nu.nl/news/173(...)rknalexperiment.html
Een scheikundige? En wat zei de locale postbode van het CERN ervan dan?quote:Op maandag 15 september 2008 16:41 schreef Archimedus het volgende:
[..]
Goed, dan gaan we maar even citeren:
"Critici vrezen echter dat door de experimenten kleine zwarte gaten ontstaan. Die zouden aardbevingen en vloedgolven veroorzaken, waardoor de aarde zou kunnen worden vernietigd. Een Duitse scheikundige probeerde tevergeefs om via het Europees Hof voor de Rechten van de Mens de tests te laten verbieden".
Zie ook:
http://www.nu.nl/news/173(...)rknalexperiment.html
Dat hoeft ook niet, we hebben al genoeg malloten die menen dat het gevaarlijk is. Dat hoef je niet nog meer aan te zwengelen, lijkt me.quote:Op maandag 15 september 2008 16:25 schreef Archimedus het volgende:
En wat blijkt, niks aan het handje, althans nog niet...
Dit project is zo groot qua omvang, er kunnen zwarte gaten ontstaan die invloed hebben op de zwaartekracht en daarbij dus aardbevingen, overstromingen noem maar op.
Er is mij echter geen toestemming gevraagd of ik mijn leven wil wijden aan onderzoek.....
Ik word daar altijd zo moe van... Dat gelul van mensen buiten het vakgebied die de klok hebben horen luiden....quote:Op maandag 15 september 2008 17:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Een scheikundige? En wat zei de locale postbode van het CERN ervan dan?
[..]
Maar oa jij en andere in dit topic zijn natuurlijk bij uitstek experts die na jarenlange onderzoeken weten waar ze over praten, en die daarom ook exact weten wat de gevaren en valkuilen zijn van dit project, maar ook andere projecten. Ze zijn namelijk ook persoonlijk benaderd maar hebben bedankt voor de eer, ze zouden liever hun werk willen verdedigen op een forum... toch?quote:Op maandag 15 september 2008 17:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik word daar altijd zo moe van... Dat gelul van mensen buiten het vakgebied die de klok hebben horen luiden....
Bij de klimaatwetenschap zie je het ook heel veel, economen, geologen en weet ik niet wat die het wel eens even zullen komen uitleggen waarom de mens niks te maken heeft met de opwarming van de aarde
Bij deze nomineer ik bovenstaande quote voor de titel: "Post van het jaar"quote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar oa jij en andere in dit topic zijn natuurlijk bij uitstek experts die na jarenlange onderzoeken weten waar ze over praten, en die daarom ook exact weten wat de gevaren en valkuilen zijn van dit project, maar ook andere projecten. Ze zijn namelijk ook persoonlijk benaderd maar hebben bedankt voor de eer, ze zouden liever hun werk willen verdedigen op een forum... toch?
Wat heeft dat met het aangehaalde feit te maken?quote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar oa jij en andere in dit topic zijn natuurlijk bij uitstek experts die na jarenlange onderzoeken weten waar ze over praten, en die daarom ook exact weten wat de gevaren en valkuilen zijn van dit project, maar ook andere projecten. Ze zijn namelijk ook persoonlijk benaderd maar hebben bedankt voor de eer, ze zouden liever hun werk willen verdedigen op een forum... toch?
Met dit soort flauwekul laat je jezelf niet bepaald intelligent overkomen, kerel. Grrrrrrr heeft helemaal gelijk: er zijn teveel idioten die zonder wetenschappelijke kennis van zaken menen hun mening te moeten spuien. Mensen met een aangeboren neiging naar achterdocht happen hier maar wat graag naar, en als resultaat heb je massahysterie die nergens voor nodig is en een overkill aan popi-jopi artikelen die de plank misslaan. Daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben heur om dat op te merkenquote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zeg je mooi....quote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, anders hadden we allemaal wel een baan als wetenschapper gehad bij CERN..quote:Op woensdag 17 september 2008 12:21 schreef Zero2Nine het volgende:
Het is heel simpel, we kunnen denk ik vaststellen dat niemand hier echt kennis van zaken heeft over de deeltjesversneller en wat de gevolgen kunnen zijn. Dus inhoudelijk kunnen we de discussie sowieso niet voeren.
Wat een onzin. Er zijn zat mensen die een bepaalde hoeveelheid kennis hebben van de processen die gaande zijn bij (in dit geval) CERN, zonder dat ze meteen een baan verdienen.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, anders hadden we allemaal wel een baan als wetenschapper gehad bij CERN..
Meen je dit nou serieus of is jouw wereld echt zo simpel? Moet je persé op het CERN zitten om hier uitspraken over te doen of ervoor in aanmerking komen? Als je hier een concreet antwoord op wilt geven heb je kennis nodig over het standaardmodel en algemene relativiteit. Dat soort vakken en kennis hebben ze niet alleen op het CERNquote:Op woensdag 17 september 2008 12:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, anders hadden we allemaal wel een baan als wetenschapper gehad bij CERN..
Kwaad niet, wel verbaasdquote:Op woensdag 17 september 2008 13:10 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Kwis nie dat je kwaad werd...
Fascinerend dat op alle internetfora de voorstanders veel heftiger reageren dan de tegenstanders.....
Experts niet maar met een beetje gezond verstand en enige basiskennis is dat ook niet nodig. Nou weet ik dat dat misschien teveel gevraagd is op internetfora in het algemeen en dit subforum in het bijzonder.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar die scheikundige is toch niet de enige persoon die waarschuwt?quote:Op woensdag 17 september 2008 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Anyway: van een scheikundige die waarschuwt voor zwarte gaten word ik niet bang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |