Het zal vast een keer in een of ander blad hebben gestaan indertijd dat de bouw er van begon denk ik, maar er is weinig ruchtbaarheid aan gegeven dat klopt. Logisch, wat moeten we er mee als het nog niet werkt?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 05:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
[..]
Had jij er in 1992 over gehoord? Mijn ouders nietin 2006 werd pas info vrijgegeven dus dat is ruim 13 JAAR GEHEIMHOUDING. Probeer daar maar eens overheen te praten
![]()
Hoe zie je dat aan de constructie? M.a.w. hoe weet jij hoe iets dat met tijdreizen te maken heeft eruitziet?quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:22 schreef LXIV het volgende:
Aan de constructie te zien heeft het idd iets met tijdreizen te maken. Dat ze tenminste informatie terug in de tijd kunnen sturen, zodat ze tijdig en adequaat kunnen reageren op allerlei rampen en aanslagen. Of het is een apparaat om elders natuurrampen te veroorzaken, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk.
Dat zie je toch zo, aan de enorme afmetingen, al die wetenschappers er omheen, een reuzenconstructie die uiteindelijk een ring vormt!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe zie je dat aan de constructie? M.a.w. hoe weet jij hoe iets dat met tijdreizen te maken heeft eruitziet?
Omdat die mini-magneten niet dezelfde kracht kunnen opwekken als de niet-mini-magneten?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:46 schreef LXIV het volgende:
En dan beweren ze dat ze een GIGANTISCHE ring van vele kilometers doorsnede bouwen, op sommige plekken hoger dan een gebouw van meerdere verdiepingen, om MINISCULE deeltjes op elkaar te laten botsen!
[ afbeelding ]
Als die deeltjes zo klein zijn, waarom dan zo'n enorme buis om ze door te zenden? Bovendien is in een klein buisje de kans op een botsing nog veel groter ook! Deze ging dient om mensen, dieren, wellicht zelfs hele legers tot onwaarschijnlijke snelheden op te voeren zodat ze naar iedere gewenste tijd en plaats getransporteerd kunnen worden!
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zie je toch zo, aan de enorme afmetingen, al die wetenschappers er omheen, een reuzenconstructie die uiteindelijk een ring vormt!
[ afbeelding ]
En dan beweren ze dat ze een GIGANTISCHE ring van vele kilometers doorsnede bouwen, op sommige plekken hoger dan een gebouw van meerdere verdiepingen, om MINISCULE deeltjes op elkaar te laten botsen!
[ afbeelding ]
Als die deeltjes zo klein zijn, waarom dan zo'n enorme buis om ze door te zenden? Bovendien is in een klein buisje de kans op een botsing nog veel groter ook! Deze ging dient om mensen, dieren, wellicht zelfs hele legers tot onwaarschijnlijke snelheden op te voeren zodat ze naar iedere gewenste tijd en plaats getransporteerd kunnen worden!![]()
De theorie van Einstein meen ik.. sneller dan het licht zijn zou de tijd ombuigen oid?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:45 schreef L.Denninger het volgende:
Oh wacht, kun je nog even uitleggen hoe het opvoeren van de snelheid opeens mogelijk zou maken om in de tijd te reizen ?
Waren je ouders bezig (al dan niet professioneel) met zulke wetenschappelijke projecten? Heb je wetenschappelijke literatuur er op na geslagen, bijlagen van dagbladen enz?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 05:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
[..]
Had jij er in 1992 over gehoord? Mijn ouders nietin 2006 werd pas info vrijgegeven dus dat is ruim 13 JAAR GEHEIMHOUDING. Probeer daar maar eens overheen te praten
![]()
De theorie van Einstein was toch juist dat het onmogelijk is om dat te doen ?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
De theorie van Einstein meen ik.. sneller dan het licht zijn zou de tijd ombuigen oid?
Puh! Ik krijg morgen een nieuwe fiets, ga daar maar eens overheen!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De theorie van Einstein was toch juist dat het onmogelijk is om dat te doen ?
Inderdaad; zie bijvoorbeeld Wikipedia voor een overzicht.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:53 schreef DivineJester het volgende:
Overigens zijn er al veel langer experimenten met deelstjesversnellers, weliswaar op kleinere schaal, maar toch is daar veel informatie uitgekomen waardoor men de LHC heeft kunnen vormgeven.
Wat volgens Hawking verdampt is voordat het de wand van de versneller zou kunnen raken.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:36 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het gaat toch om die deeltjes die ze versnellen... ?
Dus krijg je hoogstens een übermini zwart gat met de gecombineerde massa van enkele deeltjes.
Ik ga weer even terug naar WFLquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zie je toch zo, aan de enorme afmetingen, al die wetenschappers er omheen, een reuzenconstructie die uiteindelijk een ring vormt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als die deeltjes zo klein zijn, waarom dan zo'n enorme buis om ze door te zenden? Bovendien is in een klein buisje de kans op een botsing nog veel groter ook! Deze ging dient om mensen, dieren, wellicht zelfs hele legers tot onwaarschijnlijke snelheden op te voeren zodat ze naar iedere gewenste tijd en plaats getransporteerd kunnen worden!![]()
Ik las gisteren in de Spits dat dat 21 oktober gaat worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:18 schreef Kerol het volgende:
Vandaag is de dag dattie geactiveerd wordt (naja 12 uur s'nachts)
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:18 schreef Kerol het volgende:
LHCountdown.com , stond het gister op maar vandaag is die site offline, waarschijnlijk omdat de countdown-klok weer opnieuw ingesteld moet worden omdat het verzet is naar 21 oktober ofzo.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:36 schreef FatalException het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Dat zegt meer iets over jouw ouders denk ik.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 05:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
[..]
![]()
Wat nou weer dan? Waarom stellen ze het steeds uit? Zucht.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:00 schreef Kerol het volgende:
[..]
LHCountdown.com , stond het gister op maar vandaag is die site offline, waarschijnlijk omdat de countdown-klok weer opnieuw ingesteld moet worden omdat het verzet is naar 21 oktober ofzo.
Wat hebben jouw ouders hier mee te maken?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 05:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
[..]
![]()
Naar ik heb begrepen wordt het ding ergens deze maand geactiveerd. Het duurt echter een poosje eer de deeltjes allemaal hard genoeg gaan. Vandaar dat in oktober de eerste botsingen verwacht worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:31 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik las gisteren in de Spits dat dat 21 oktober gaat worden.
En dan gaan we allemaal dood!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef Alicey het volgende:
Naar blijkt is het aanjagen van de eerste deeltjes uitgesteld tot 10 september.
Ja, en als je teveel energie concentreert in een klein stukje ruimte-tijd dan krijg je een zwart gatquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:31 schreef DemonRage het volgende:
Dat van die mini zwarte gaten da's bullshit.
Bovendien als je 2 deeltjes snoeihard tegen elkaar aan ketst dan worden ze waarschijnlijk omgezet in energie (en eventueel wat scherven in de vorm van kleinere deeltjes).
Aha... en misschien dat dat in de verre toekomst gebruikt kan worden om een wormhole te openen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, en als je teveel energie concentreert in een klein stukje ruimte-tijd dan krijg je een zwart gat
Misschien kunnen we daarmee sneller onze kleren wassenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Aha... en misschien dat dat in de verre toekomst gebruikt kan worden om een wormhole te openen.
Wormholes zijn tot nu toe louter theoretische topologische verbindingen die het resultaat zijn van zogenaamde analytische voortzettingen van Einstein's veldvergelijkingen. Deze voortzetting doe je om coordinaatsingulariteiten "weg te ruimen", zodat je "geodeten in elke ruimte- en tijdsrichting kunt voortzetten". Als je deze procedure uitvoert, dan kom je bij bijvoorbeeld de Schwarzschildoplossing op een opdeling van de ruimte-tijd in 4 delen. Twee delen daarvan beschrijven een zwart en een wit gat. Dit komt omdat de veldvergelijkingen tijdssymmetrisch zijn. De andere twee delen zijn gebieden in de ruimte-tijd, die topologisch met elkaar verbonden kunnen zijn via zo'n "worm hole".quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Aha... en misschien dat dat in de verre toekomst gebruikt kan worden om een wormhole te openen.
Het belangrijkste om te weten is dat de botsingen die ze hiermee kunnen maken elke seconde ook natuurlijk in onze dampkring en in het verdere heelal plaatsvinden, blijkbaar valt het wel mee... Het gaat erom dat ze het nu op een gecontroleerde manier doen zodat ze het kunnen meten.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:22 schreef PPL het volgende:
In een apart kader staat een artikeltje dat volgens ene Walter Wagner de aarde zal worden verzwolgen "door een miniatuur zwart gat dan wel geplet wordt tot een hoopje vreemde materie".
Zijn er sinds die tijd niet meer orkanen ofzoquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:18 schreef Kerol het volgende:
Ik heb al een paar dagen brandende ogen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Zijn er sinds die tijd niet meer orkanen ofzo
ze zuigen traanvocht uit ogen enzo om dan hierna regen te produceren, zoiets bedoel je?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb al een paar dagen brandende ogen.
Ik denk dat ze pijnlijke-ogen-straling producerenquote:Op vrijdag 5 september 2008 00:26 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ze zuigen traanvocht uit ogen enzo om dan hierna regen te produceren, zoiets bedoel je?
nou serieus ik hoor mensen momenteel meer klagen over fel licht, en een rode gloed in de lucht snachts...quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat ze pijnlijke-ogen-straling produceren
Weer-experimenten van de Chinezenquote:Op vrijdag 5 september 2008 00:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
nou serieus ik hoor mensen momenteel meer klagen over fel licht, en een rode gloed in de lucht snachts...
Zou dat nu nog zijn van die vulkaan uitbarsting?
Volgens mij staat ie al aan maar meer als test. Dit jaar zal je waarschijnlijk niet horen of het higgs-deeltje bestaat. De maximale belasting staat voor volgend jaar gepland (IIRC). De computers van het CERN zullen na de experimenten dan nog 2 à 3 jaar met de vele terabytes aan gegevens bezig zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:38 schreef bigore het volgende:
Maar 10 september gaat ie aan om het langzaam op te voeren, of gaat ie dan vol derin zeg maar? Oftewel, krijgen we dit jaar nog te horen of het higgs-boson deeltje bestaat of niet?
Hej! Ik lees zojuist op GeenStijl dat er Russische wetenschappers zijn die ook beweren dat dit de eerste tijdmachine is! Dus zo vreemd was mijn inschatting niet!quote:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:11 schreef LXIV het volgende:
Ik las dat de kans op een catastrophe heel klein was. Dus niet gelijk aan nul. Nu is een kleine kans op een ramp zoals een vliegtuigramp wel acceptabel: anders kun je helemaal niks meer. En een vliegtuigramp, die komt de mensheid wel te boven. Al blijft het rot voor de inzittenden.
Maar de aarde in een zwart gat, dat is dan echt afgelopen. En wie geeft die wetenschappers het recht om te beslissen dat het risico wat ze nemen voor ons acceptabel is? Wat wordt ik wijzer ervan wanneer er een of ander sub-atomair prutsdeeltje wordt aangetoond. Van mij hoeft het niet.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30709176quote:Bij het NIKHEF gebeurt niet veel bijzonders morgen; er is wat pers en de medewerkers kunnen op een grote tv de gebeurtenissen bij CERN volgen. Verder niets. Volgens mijn vriendin (OiO op het NIKHEF bij ATLAS (een van de LHC detectors)) wordt het daar niet eens als een bijzondere dag gezien, aangezien het enige dat er gaat gebeuren is dat de beam een volledige cirkel door de tunnel maakt, maar ieder individueel gedeelte is al getest met protonen-beams. De dag dat de eerste collisions plaatsvinden zal veel spannender zijn voor de wetenschappers.
Psst.. denk je nou echt dat ze met botsingen wachten tot de grote publieke opening?quote:Op woensdag 10 september 2008 00:55 schreef Nonneke het volgende:
Straks om 9 uur gaat hij aan, en het is de bedoeling om half 10 de eerste straal er doorheen...
Ik moet toegeven dat ik het wel heel erg spannend vind![]()
Hoop maar dat alles goed gaat, zo klote dat ik geen radio/internet/tv op mn werk heb, er komt elk uur een soort van briefing, had graag een beetje op de hoogte willen blijven
Was het niet zo dat het snelheidsverschil tussen 2 objecten nooit groter dan de lichtsnelheid kon zijn?quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:56 schreef FatalException het volgende:
Iemand op GoT zegt dat ze morgen nog geen botsingen gaan maken.
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30709176
Overigens botst beam 1 met bijna de lichtsnelheid frontaal tegen beam 2 aan, dat is dus 2x de lichtsnelheid.
Doet het niet. Daar heb je het al!!quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:08 schreef Kerol het volgende:
Tussen 8 en 10 uur 's ochtends begint het morgen, het is hier te volgen
http://webcast.cern.ch/index.html
Dacht ik ook idd.quote:Op woensdag 10 september 2008 06:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Was het niet zo dat het snelheidsverschil tussen 2 objecten nooit groter dan de lichtsnelheid kon zijn?
ik zal voor de hand liggende opmerkingen maar achterwege laten hequote:Op dinsdag 9 september 2008 21:29 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik voel wel vage trillingen in de lucht ....nu al...
In WFL is er ergens een topic relativiteitstheorie voor dummies, waar wordt uitgelegd waarom dat is en wat er gebeurt met de snelheid wanneer 2 objecten met bijna de lichtsnelheid in tegengestelde richting bewegen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |