Ze zien kennelijk ook in, dat er ergens grenzen moeten zijn. Het getuigd van lef, dat ze over hun eigen schaduw durven te springen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dergelijke opvatting gaan lijnrecht tegen hun liberale grondbeginselen in. Ze zijn dus zoals DS4 zegt, de weg kwijt.
Klopt. En dat is: daar waar het anderen schaadt.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Liberalisme heeft zijn grenzen. En terecht.
Hou toch een keer op met je fascistische jaloerse gebral. Je bent al 17 topics hetzelfde zieke jaloerse riedeltje aan het herhalen met regels die je op wil leggen maar waar je zelf niet aan wil voldoen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze zien kennelijk ook in, dat er ergens grenzen moeten zijn. Het getuigd van lef, dat ze over hun eigen schaduw durven te springen.
Liberalisme heeft zijn grenzen. En terecht.
Ze zien in dat de ontwikkelingen maatschappelijk onverantwoordelijk zijn. Beter laat dan nooit zou ik zeggen
Nee, juist niet. Anders bloedt mijn topic deaud.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Oh en EG, wat ik nog even wil weten. Stop jij ook met winkelen bij bedrijven waarvan bekend is geworden dat hun baas veel verdient?
Goed idee. Dan iedereen een topsalaris. Opgelost. Slotje.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:10 schreef Herr_Gunter het volgende:
Ze dragen nu procentueel nog meer belasting af!
Geld dat gaat naar iedereen!
Mods... een zinnig verzoek...quote:
Komt wel weer. Volgend jaar zal er zo rond dezelfde tijd weer 'ophef' zijn. Dat gaat al tien jaar zo.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:28 schreef Sickie het volgende:
Is de maatschappij nog steeds in rep en roer EG? Ik merk er namelijk nog steeds helemaal niks van...
Grappig maar triest .... je bewijst maar weer dat je niet achter je eigen bullshit staat.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Anders bloedt mijn topic deaud.
Niet in rep en roer wmb. Ik ben hooguit bezorgd over een aantal ontwikkelingen die vele anderen met mij delen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:28 schreef Sickie het volgende:
Is de maatschappij nog steeds in rep en roer EG? Ik merk er namelijk nog steeds helemaal niks van...
En de laatste llaatste decennia niet dus. Zal er echt niets aan de hand zijn?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Komt wel weer. Volgend jaar zal er zo rond dezelfde tijd weer 'ophef' zijn. Dat gaat al tien jaar zo.
Wat is er erg aan inkomensongelijkheid?quote:Op zondag 4 mei 2008 00:18 schreef waht het volgende:
List of countries by income equality
Je zit in het verkeerde land, EchtGaaf. 'Topinkomens' in Nederland aan de kaak stellen is als mensen aansporen kinderen te krijgen in China.
Nee, de vraag moet zijn: wat is er erg aan inkomensongelijkheid2quote:Op zondag 4 mei 2008 19:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat is er erg aan inkomensongelijkheid?
Inkomensongelijkheid bezien vanuit de enkelen die extreem veel verdienen is zinloos. Veel belangrijker is allereerst: het inkomen van de allerarmsten (hebben ze genoeg om van te leven). Daarnaast is het belangrijk om te kijken of er een redelijke verdeling van welvaart is en dat bezie je het beste door de extremen te filteren. Of de absolute top 10 mio of 100 mio naar binnen sleept, voor de man op de straat maakt het geen donder uit: hij ziet het niet en kan er zich ook geen goede voorstelling van maken. De hogere middenklasse, die komt hij dagelijks tegen.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, de vraag moet zijn: wat is er erg aan inkomensongelijkheid2
Daar gaat het mij vooral om.
Dit topic gaat inderdaad over topmanagers die het wel erg bont maken. Niettemin zie ik duidelijk de verschillen steeds groter worden over de gehele linie. Vind ik een slechte ontwikkeling.quote:Op zondag 4 mei 2008 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Inkomensongelijkheid bezien vanuit de enkelen die extreem veel verdienen is zinloos.
Uiteraard is dat belangrijk. Maar die worden ook niet geholpen hoor, als de verschillen maar blijven groeien en die groep uiteraard op nul bijft staan.quote:Veel belangrijker is allereerst: het inkomen van de allerarmsten (hebben ze genoeg om van te leven).
De grootste groep Nederlanders moet het maar doen met een stijging van zo'n hooguit 3%. Terwijl alles veel en veel duurder wordt. De meeste mensen zien - alle statistieken ten spijt - hun koopkracht jaar in en jaar uit achteruitgaan. Omdat de prijzen hier in een rap tempo stijgen. prijzen voor voedsel, brandstof, eerste levensbehoeften klappen de laatste tijd omhoog.quote:Daarnaast is het belangrijk om te kijken of er een redelijke verdeling van welvaart is en dat bezie je het beste door de extremen te filteren. Of de absolute top 10 mio of 100 mio naar binnen sleept, voor de man op de straat maakt het geen donder uit: hij ziet het niet en kan er zich ook geen goede voorstelling van maken. De hogere middenklasse, die komt hij dagelijks tegen.
Nee, die lui in het ivoren torentjes raken de realiteit een beetje kwijt. Iemand met fatsoen in z'n donder zou zich niet absurd laten verrijken om de rest te laten matigen. Dit kan gewoon niet als je een fatsoenlijk mens bent. Nee, sterker nog dat is gewoon a-sociaal!quote:Dit nog afgezien van het feit dat het tegengaan van de extremen heel veel nadelen met zich brengt.
Tot op zekere hoogte, niks. Maar in het geval van bepaalde (Afrikaanse) landen waar de bevolking op 1 cent per dag leeft en de elite dagelijks overvliegt naar Londen of Parijs om te shoppen, alles.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat is er erg aan inkomensongelijkheid?
Zero-sum bestaat niet.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:06 schreef waht het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, niks. Maar in het geval van bepaalde (Afrikaanse) landen waar de bevolking op 1 cent per dag leeft en de elite dagelijks overvliegt naar Londen of Parijs om te shoppen, alles.
Tja, de communisten misbruikten hun macht, deze regenten doen het ook.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:31 schreef OldJeller het volgende:
*Dat bepaalde machtige mensen die hun macht voor slechte doeleinden gebruiken ook tot die groep behoren is jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |