quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:48 schreef phluphy het volgende:
Ik heb hetzelfde als jij, pepper. Danyel wordt in mijn gedachten nooit ouder, daarom heb ik ook alleen moeite met die hele kleintjes.
Afgelopen donderdag was ik eindelijk weer eens bij het grafje. Tot mijn ontzetting zag ik dat het magnoliaboompje (dat Danyel gekregen had van Sugar, Snoopy, Luchtbel, Merisse en Piglet) opeens weg was.![]()
Theoretisch is het mogelijk dat een dier (ree) dit heeft gedaan, het was natuurlijk nog maar een klein boompje. Maar we vermoeden eigenlijk dat het gestolen is. Het boompje stond net achter het heggetje in een stukje grond dat niet officieel bij het kerkhof hoort. Misschien dat iemand dacht dat het daarom maar meegenomen mocht worden.![]()
Ik vind het echt afschuwelijk.
quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:15 schreef phluphy het volgende:
Laatste post in het vorige topic:
Ik heb hetzelfde als jij, pepper. Danyel wordt in mijn gedachten nooit ouder, daarom heb ik ook alleen moeite met die hele kleintjes.
Afgelopen donderdag was ik eindelijk weer eens bij het grafje. Tot mijn ontzetting zag ik dat het magnoliaboompje (dat Danyel gekregen had van Sugar, Snoopy, Luchtbel, Merisse en Piglet) opeens weg was.![]()
Theoretisch is het mogelijk dat een dier (ree) dit heeft gedaan, het was natuurlijk nog maar een klein boompje. Maar we vermoeden eigenlijk dat het gestolen is. Het boompje stond net achter het heggetje in een stukje grond dat niet officieel bij het kerkhof hoort. Misschien dat iemand dacht dat het daarom maar meegenomen mocht worden.![]()
Ik vind het echt afschuwelijk.
Ik zie dit jaar ook op tegen moederdag, en ik snap erg goed dat het voor jullie een moeilijke dag is. Ik heb het zelf dit jaar zo geregeld dat schaap en ik ook geen moederdag met de eigen moeders vieren. Dit jaar even niet. Voor jullie kan dat niet, een jaar overslaan, want volgend jaar is diezelfde leegte er nog steeds. Ik kan me niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen, maar juist daarom toch maar een keer een post in dit topic om te laten weten dat ook ik aan jullie denkquote:Op woensdag 7 mei 2008 18:44 schreef phluphy het volgende:
Het is fijn dat er mensen zijn die snappen dat het een moeilijke dag is. Ik bedoel, die het echt snappen, en niet alleen zeggen dat ze het snappen. Het is zo'n dag die ik het liefst oversla, maar ja, mijn eigen moeder en schoonmoeder vieren toch ook moederdag, dus wordt er min of meer toch verwacht dat je "gewoon" acte de présence geeft.Onvermijdelijk, vrees ik.
Ik heb een heerlijke middag in sluis doorgebracht, heerlijk op een terras gezeten, en nog wat leuke nieuwe kleren gekochtquote:Op zondag 11 mei 2008 22:01 schreef Brighteyes het volgende:
Meiden, hier nog een kus aan het eind van de dag...
Ik wilde zeggen 'hopelijk is het een beetje meegevallen', maar dat leek me eigenlijk een hele stomme opmerking, natuurlijk valt het niet mee...
Zo is dat Bar!quote:Op maandag 26 mei 2008 14:54 schreef _Bar_ het volgende:
En dat hij iets achtergelaten heeft wat van onschatbare waarde was, staat vast.
-x- mama
Ja, een broertje, Kickquote:Op woensdag 28 mei 2008 21:36 schreef YPPY het volgende:
Bluezz, las ik nou in de krant dat er een broertje/zusje (weet het niet meer) geboren was?
Dit is niet de eerste keer dat je een onderwerp aanstipt wat heel erg "raak" is, jellyrose. Heel apart vind ik dat.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:02 schreef jellyrose het volgende:
Ook al ontbreekt Danyels bloem, ik vind het er toch nog steeds erg verzorgd uitzien hoor Phluph, misschien anoniem qua gebrek aan naam/gedenkteken, maar het is wel duidelijk dat het het plekje is van iemand waar heel veel van gehouden wordtMaar hopelijk is het monumentje idd vlug weer terug op z'n plek
![]()
Sorry Phluphy dat ik reageer, maar mijn broertje is in '82 4 dagen voor zn 1e verjaardag overleden. Mijn ouders *kunnen* zelfs nu nog niet naar zn grafje toe, puur omdat ze het niet aankunnen.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:19 schreef phluphy het volgende:
[..]
Want dit speelt voor mij heel erg mee, de indruk die je wekt naar de buitenwereld. Ik vind niets zo troosteloos als een verwaarloosd graf. Ik zie ze regelmatig en vind dat heel rot om te zien. Zijn er dan geen nabestaanden die moeite willen doen voor de overledene, denk ik dan?
Dat is zeker heel triest, vlindur. En ik vind het ook rot als mijn berichtje je op één of andere manier gekwetst heeft. Zoals ik al schreef, is dit inderdaad een van de mogelijke verklaringen, en een heel begrijpelijke, absoluut. Ik weet van één van de kale graven die ik vaak zie, dat de moeder het ook om emotionele redenen niet kan, en haar zoontje overleed al in 1965, op 8 jarige leeftijd. Maar als ik het grafje zie, en ik heb zelf plantjes "over", dan zet ik ze er bij. En dat is niet als een verwijt richting de nabestaanden bedoeld, maar meer als geste voor de overledene, ook al is het een onbekende.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:27 schreef Vlindur het volgende:
Sorry Phluphy dat ik reageer, maar mijn broertje is in '82 4 dagen voor zn 1e verjaardag overleden. Mijn ouders *kunnen* zelfs nu nog niet naar zn grafje toe, puur omdat ze het niet aankunnen.
Zijn steen zelf is ook heel simpel. Zijn naam, zn geboorte en sterf datum, namen van mn ouders en mn zus (ik was er toen nog niet) En meer niet. Ze hebben nooit planten kunnen planten of bloemen kunnen neerzetten..
Dat is tocht triest.. Ze kunnen er ook amper over praten...![]()
Moest dit toch ff kwijt.
Frappant dat je dit zegt, want juist omdat ik het tegenovergestelde 'voel' bij alles wat je/jullie over Danyel vertellen en delen is het op de een of andere manier ook 'logischer' om meer te zeggen dan je alleen sterkte te wensen (ook al is dat absoluut niet minder gemeend!). De herinnering aan hem is zo springlevend dat het bijna onmogelijk is om daar aan voorbij te gaan, zelfs voor iemand zoals ik die hem nooit gekend heeftquote:Op maandag 2 juni 2008 18:44 schreef phluphy het volgende:
Het lijkt me heel moeilijk om op die manier opgesloten te zitten in je eigen verdriet.
Ik neem je niks kwalijk hoor, echt niet.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:44 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat is zeker heel triest, vlindur. En ik vind het ook rot als mijn berichtje je op één of andere manier gekwetst heeft. Zoals ik al schreef, is dit inderdaad een van de mogelijke verklaringen, en een heel begrijpelijke, absoluut. Ik weet van één van de kale graven die ik vaak zie, dat de moeder het ook om emotionele redenen niet kan, en haar zoontje overleed al in 1965, op 8 jarige leeftijd. Maar als ik het grafje zie, en ik heb zelf plantjes "over", dan zet ik ze er bij. En dat is niet als een verwijt richting de nabestaanden bedoeld, maar meer als geste voor de overledene, ook al is het een onbekende.
Ik vraag me wel eens af over de nabestaanden hier bezwaar tegen zouden hebben. Misschien kun jij me daar, vanuit jullie standpunt, wijzer over maken?
Nogmaals, mijn berichtje was niet als verwijt aan wie dan ook bedoeld. Ik vind het heel erg voor je ouders dat ze er nog steeds zo veel moeite mee hebben. Het lijkt me heel moeilijk om op die manier opgesloten te zitten in je eigen verdriet.
Jeetje Mous, dat wist ik helemaal niet. Best bizar, en ogenschijnlijk onmogelijk, dat je aan de ene kant op "die" manier je leven leidt (deels), en tegelijkertijd gewoon verder leeft en "gewone" dingen doen. Het lijkt zo vreemd, dat die twee dingen samen gaan. Een lotgenote/vriendin die ik wel eens spreek hierover, zei laatst dat ze nog steeds bang is voor de man met de hamer. Alsof daarmee bewezen wordt dat het dus niet kan, dat samengaan.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:52 schreef moussy het volgende:
Ik denk dat als 'ik' Mink had begraven dat het geen mooi verzorgd grafje zou zijn. Ik kan nog altijd niets verdragen van foto's of wat dan ook. Nog altijd het ik stond er bij en keek er naar gebeuren.
Mooi zeg. Geweldig vind ik dat, aan zoiets zou ik ook wel mee willen doen. Misschien kan ik mijn 'illegale praktijken' op het kerkhofje bij Danyel wel legaliseren en uitbreiden. Ik zal wel eens een balletje opgooien.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:37 schreef YPPY het volgende:
Op het kerkhof waar mijn oma ligt, komen regelmatig vrijwilligers om bloemen te zetten bij kindergraven die 'leeg' zijn. Dat vind ik wel mooi. Al is het wel moeilijk dat die kindjes vlak bij de ingang liggen. Je moet er langs om bij de rest van het kerkhof te komen.
Heel af en toe, ze vroeg laatst of ze hem even mocht kijken samen met Cas. Maar onze videorecorder doet het niet meer. We laten hem nu omzetten op DVD. een vriendin van mij wil hem ook wel zien... dat mag, zolang ik niet mee hoef te kijken, ik ga wel in de tuin met de kineren spelen of zo. er over praten is absoluut geen probleem, iedereen mag vragen, maakt me ook niets uit, ik kan het alleen gewoon niet zien. Het is heel raar, maar ik ga mezelf ook niet dwingen. Het is wel veilig zo met mijn kop in het zand. De 'film' is ook gebruikt in delen voor een voorlichtingsfilm voor een verzorgende opleiding, die hoef ik ook niet te zien...quote:Op maandag 2 juni 2008 19:37 schreef YPPY het volgende:
Moussy, jullie hadden toch een film laten maken? Vraagt Rene daar wel eens om?
Naast mijn lieve zus ligt een mevrouw begraven, en die heeft een heel onverzorgd graf, er ligt gewoon helemaal niks. Geen steen, geen plantjes, geen naam, niksquote:Op maandag 2 juni 2008 18:44 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af over de nabestaanden hier bezwaar tegen zouden hebben. Misschien kun jij me daar, vanuit jullie standpunt, wijzer over maken?
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:16 schreef Moonah het volgende:
Och Bar... Ik heb gisteren niet aan jou en Thijs gedacht.
Nu wel.
Lieve Bluezzquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:48 schreef Bluezz het volgende:
Pfoe, Bar ik zit hier gewoon onbedaarlijk om te janken
Dat blije mannetje![]()
!!
Wat is het toch een zegen dat je zo goed kunt relativeren.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:37 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
En nu....
Lieve Lieve Moonah, weet je dat ik daar nu echt om lachen moet![]()
Dankjewel nog meis.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:20 schreef _Bar_ het volgende:
Pepper ook ik wil jullie sterkte toewensen vandaag
Zijn niet naar Parijs gegaan, we hadden even wat anders aan ons hoofd, we gaan zo naar belgie even naar het strand.
Huilen is zo een beetje hetgeen wat er momenteel alsmaar gebeurd, stilstaan, en hele moeilijke gesprekken gehad.
Zo ervaar ik het eigenlijk nog steeds...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:14 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi gedicht Bar!
Omdat Sasha zo anders is dan wij met zijn blauwe ogen en blonde haren schieten mij heel vaak de eerste regels van 'Even aan m'n moeder vragen' te binnen. En tegelijkertijd moet ik dan denken aan dat jij het een tijd in je sig had staan...
Blonde haren, blauwe ogen... uit een sprookjesboek gevlogen...
Thijs heeft er waarschijnlijk niks van gemerkt en is Thijs gestorven in zijn slaap, op zijn buik liggend knietjes opgetrokken en beer zijn beer onder zijn armpjes geklemd zoals hij eigenlijk altijd sliep...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:15 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een mooi gedicht Bar!
Ik zat zonet op de vorige bladzijde de foto's van Thijs te bekijken en de tranen sprongen in mijn ogen. Tristan zit tegenover me aan de tafel en vraagt waarom ik moet huilen. En ik vertel van Thijs. Hij kijkt naar de foto's en schiet in de lach van dat stralende koppie van Thijs. En dan het besef bij hem dat dat jongetje er nu niet meer is. Bezorgd vraagt ie of Thijs er ook iets van gemerkt heeft. En hij zegt dat hij er ook eigenlijk een beetje om moet huilen.
Ik had Tristan tijdens het gesprekje al uitgelegd dat hij in zijn slaap was overleden. Het beeld wat je nu weer schetst... hartverscheurend...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:38 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Thijs heeft er waarschijnlijk niks van gemerkt en is Thijs gestorven in zijn slaap, op zijn buik liggend knietjes opgetrokken en beer zijn beer onder zijn armpjes geklemd zoals hij eigenlijk altijd sliep...![]()
![]()
uhuh dit doet mij momenteel zeer zeer veel en dan deze muziek... ik houd het hierbij niet echt droog zeg maar.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:58 schreef phluphy het volgende:
Het werkt, Bar.
Bewegende beelden vind ik nog moeilijker om naar te kijken dan foto's.![]()
Heb jij dat ook? Het is dan zó echt en daardoor onvoorstelbaar dat het weg is.
Een mooie wensquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Phluphy, dat je gedachten over haar en Danyel je mogen troosten
quote:Op maandag 7 juli 2008 10:58 schreef _Bar_ het volgende:
Pluphy sterkte
Hier een opnieuw drama in de fam....
Gisteren is mijn nichtje van 17 verongelukt.....
Ben beetje van slag.
Kom er later uitgebreider op terug
Ik vloekte ook ff in stilte, zeg! Jemigggg! Hoe kan iemand twee keer dezelfde blunder begaan??quote:Op maandag 7 juli 2008 22:57 schreef Jelief het volgende:
Ik hou niet van vloeken maar toen ik over het monumentje las dacht ik toch echt even 'godsgloeiende wat een eikels!'
Bar, ..... liefs.....
Het was wel meer dan knetteren alleen hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:47 schreef Brighteyes het volgende:Phluph, ik voel het volgens mij nu al knetteren dwars door het scherm heen.
Terecht hoor!
Dat hopen we dan maar...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:16 schreef snoopy het volgende:
Nou Phluph, ze zijn stom, maar zo stom zullen ze toch niet zijn?
Ja zei zat achterop, en is gelanceerd zeg maar, in 1 klap overleden.....quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:47 schreef Brighteyes het volgende:Phluph, ik voel het volgens mij nu al knetteren dwars door het scherm heen.
Terecht hoor!
Bar, wat verschrikkelijk... Is dat dat meisje dat achterop de brommer zat?
Lief om daar even bij stil te staanquote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:48 schreef DaviniaHR het volgende:
En eenvoor Tan en fam. vandaag "halfjaartijd" van Ayden
Netjes van je DaviniaHR!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Phluphy en Bar, heel veel sterkte.
En eenvoor Tan en fam. vandaag "halfjaartijd" van Ayden
Phluphy, hebben ze inmiddels al gebeld dat het monumentje er staat?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:37 schreef phluphy het volgende:
[..]
Het was wel meer dan knetteren alleen hoor.![]()
Maar.... ze hebben gebeld, het monumentje is klaar. Plaatsing staat gepland voor morgenochtend. Weer door hetzelfde bedrijf.Natuurlijk heb ik me hardop afgevraagd of dit nu wel zo slim is. Maar ja, ze hebben volgens mij geen alternatief of zo.
Zodra het geplaatst is, bellen ze op. Ik ben geneigd te zeggen "of zodra het weer stuk gegaan is".
Ja, 5 minuten nadat jij dit berichtje plaatste.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:16 schreef Raissa het volgende:
Phluphy, hebben ze inmiddels al gebeld dat het monumentje er staat?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ja, 5 minuten nadat jij dit berichtje plaatste.![]()
Het monumentje staat weer, alles is goed gegaan!
Gelukkig maar!quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ja, 5 minuten nadat jij dit berichtje plaatste.![]()
Het monumentje staat weer, alles is goed gegaan!
Ik moest werken, en het is 1,5 uur x 2 (heen/terug) reizen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:34 schreef beefcake het volgende:
Heel fijn Phluphy! Ben je meteen gaan kijken voor de zekerheid?
Oei dat is wel erg lang om even langs te wippen jaquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:35 schreef phluphy het volgende:
Ik moest werken, en het is 1,5 uur x 2 (heen/terug) reizen.
quote:Maar vrijdag ben ik vrij, dus dan kan ik gaan kijken, en alles weer netjes maken.![]()
Het klinkt stom, maar toen ik wakker werd wist ik dat het goed ging komen. Ik heb mijn groene-bloemen truitje aangetrokken (dat ik samen met snoopy heb gekocht) en had de hele dag een goed gevoel.
* insert jompelmeisje in veelvoud*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |