Moet je die van van Basten ernaast leggen, als trainer.quote:
Gelukkig had meer ervaring met het trainen van clubs... oh nee, toch ook niet!quote:Op maandag 3 maart 2008 16:48 schreef Messenga het volgende:
[..]
Moet je die van van Basten ernaast leggen, als trainer.
Ik weet het niet, er waren mijn inziens betere kandidaten, maar we gaan het zien.
ik verwacht dat het NL-elftal daar alleen maar beter van wordtquote:Op maandag 3 maart 2008 16:57 schreef Shreyas het volgende:
Ik vind dat Van Marwijk wel een kans verdient. Onder zijn leiding staat een club als Feyenoord toch nog gewoon in top 5. Alleen jammer dat het nu vrijwel zeker is dat kneus Van Bommel weer terugkomt
Volgens mij leidt een trainer, en vecht je voor je club.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:59 schreef MarkNMGN het volgende:
Kan hij gelijk zijn ontslag aanbieden bij Feyenoord.
Onee, het team is wel bereid te vechten voor een trainer die over een paar maandjes toch de deur uitloopt.
voor een trainer hoeven ze niet te vechten hoorquote:Op maandag 3 maart 2008 16:59 schreef MarkNMGN het volgende:
Kan hij gelijk zijn ontslag aanbieden bij Feyenoord.
Onee, het team is wel bereid te vechten voor een trainer die over een paar maandjes toch de deur uitloopt.
Ik niet, Van Bommel is geen goede voetballer namelijk. Zoals ik ooit al eens eerder heb aangegeven: Hij is tot talent gepraat. Iedereen had het al over hoe goed hij was en dat hij in Oranje moest voordat hij ook maar iets had laten zien. Onterecht wordt het succes van PSV aan hem toebedeeld terwijl Cocu de man was, de leider was, waar PSV het allemaal aan te danken had.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:58 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ik verwacht dat het NL-elftal daar alleen maar beter van wordt
Ze lopen er allemaal al bij als een stel lamzakken, en nu hoeven ze zich al helemaal niet meer te bewijzen, er komt immers straks toch een nieuwe trainer binnengelopen met misschien wel een hele andere visie.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:00 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
voor een trainer hoeven ze niet te vechten hoor
ha, Van Bommel geen goede voetballerquote:Op maandag 3 maart 2008 17:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik niet, Van Bommel is geen goede voetballer namelijk. Zoals ik ooit al eens eerder heb aangegeven: Hij is tot talent gepraat. Iedereen had het al over hoe goed hij was en dat hij in Oranje moest voordat hij ook maar iets had laten zien. Onterecht wordt het succes van PSV aan hem toebedeeld terwijl Cocu de man was, de leider was, waar PSV het allemaal aan te danken had.
Na die domme actie in Duitsland tegen de scheidsrechter heeft hij het helemaal voor mij afgedaan: ondoordacht, stom, onprofessioneel, onnodig en getuigd van gebrek aan zelfbeheersing. Van Bommel mag echt wegblijven.
Ik mag aannemen dat een andere trainer ook ziet welke talenten er rondlopen, die zal ze heus niet wegsturen ofzo hoor. Maar dat hoort in een ander topic natuurlijk. Ik wil wel eens zien hoe Bert het doet als hij op basis van korte contacten moet gaan trainen. Ik denk dat hij dat misschien beter doet dan gewoon een club.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:05 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ze lopen er allemaal al bij als een stel lamzakken, en nu hoeven ze zich al helemaal niet meer te bewijzen, er komt immers straks toch een nieuwe trainer binnengelopen met misschien wel een hele andere visie.
Funest voor een ploeg met zoveel jonge talenten.
Inderdaad, elke andere trainer had geweigerd om het Nederlands Elftal te trainen.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:16 schreef Adelante het volgende:
Zwaktebod omdat ie bij Feyenoord niet voor elkaar krijgt wat ie wilde bereiken
Ik denk dat menig Feyenoorder blij is met het nieuws, ik in ieder geval wel...quote:Op maandag 3 maart 2008 17:21 schreef DivineJester het volgende:
Ik wacht trouwens nog op:
KNJB: Hebben we net een goede trainer, halen ze hem weer bij ons weg, alles om Ajax aan de top van Nederland te houden"
Wie had jij willen zien die kan/wil?quote:Op maandag 3 maart 2008 17:22 schreef M0NTANA het volgende:
Alles beter dan Marco van Basten.
Maar goed, Bert van Marwijk is dan weer net de op één na slechtste optie.
Zal hij Mark van Bommel wel gaan selecteren?
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn. Sterker nog: het is zelfs een extra argument waarom Van Marwijk ongeschikt is als bondscoach: hij is de schoonvader van een international.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:13 schreef venomsnake het volgende:
V Bommel terug in oranje. [ afbeelding ]
Makaay en Hofland sowieso niet, Hofs is nog te licht.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
en om dan eventueel direct Van Bommel toe te voegen of wellicht spelers met wie hij bij Feyenoord gewerkt heeft (Makaay, Hofland, Hofs) zou ik niet heel erg sterk vinden.
Bruins zou ik eerder logisch vinden, al zou ik De Guzman en de Cler kunnen begrijpen. Al denk ik dat je met Sneijder, van der Vaart, Robben, Van Persie, Afellay, Bakkal en Seedorf ook wel behoorlijk goed zit.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:40 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Makaay en Hofland sowieso niet, Hofs is nog te licht.
Zat eerder te denken aan de Guzman en Timmer als tweede keeper.
Deze uitspraak moeten we even gaan onthouden.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:22 schreef M0NTANA het volgende:
Alles beter dan Marco van Basten.
de Cler wordt toch hopelijk voor hem onder v. Basten al vaste waarde op het EK.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Bruins zou ik eerder logisch vinden, al zou ik De Guzman en de Cler kunnen begrijpen. Al denk ik dat je met Sneijder, van der Vaart, Robben, Van Persie, Afellay, Bakkal en Seedorf ook wel behoorlijk goed zit.
De Guzman zal ik onbegrijpelijk vinden. Die gast schiet nog geen deuk in een pakje boter dit seizoen.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Bruins zou ik eerder logisch vinden, al zou ik De Guzman en de Cler kunnen begrijpen. Al denk ik dat je met Sneijder, van der Vaart, Robben, Van Persie, Afellay, Bakkal en Seedorf ook wel behoorlijk goed zit.
Timmer is zou iemand waarvan ik het niet zou kunnen begrijpen, aangezien Timmer op het WK van 2010 37 zal zijn. De keepers is sowieso een positie waarbij je moet door gaan selecteren en over moet gaan op Stekelenburg, Velthuizen, Waterman.
Bruins doet het nou ook niet geweldig maar dit komt vooral omdat heel Feyenoord niet echt presteert.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:08 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
De Guzman zal ik onbegrijpelijk vinden. Die gast schiet nog geen deuk in een pakje boter dit seizoen.
ik denk dat Van Marwijk dat prima gescheiden kan houdenquote:Op maandag 3 maart 2008 17:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn. Sterker nog: het is zelfs een extra argument waarom Van Marwijk ongeschikt is als bondscoach: hij is de schoonvader van een international.
Ik wil beslist niet de voetbalkwaliteiten van Van Bommel in twijfel trekken, maar bestaat er niet een grote kans dat Van Bommel TOCH door z'n schoonvader wordt geselecteerd, ook als -ie al wekenlang geen deuk in een pakje boter schopt?
Echt aanvallend speelt hij niet bij feyenoord dit seizoen. Maar ik ben benieuwd. Ik heb toch wel vertrouwen in hem.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:13 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik hoop dat van Marwijk het voor elkaar krijgt om het Nederlands elftal weer mooi voetbal te laten spelen. Hoewel ik beetje teleurgesteld ben in dit seizoen is de waarde van van Marwijk voor Feijenoord bekend...
Jij had je ogen dicht toen Gullit er zat?quote:Op maandag 3 maart 2008 22:30 schreef jorienvdherik het volgende:
blij dat die weg is, wat een slechte trainer. nog nooit zo slechte trainer gezien. succes er mee.
Adriaanse lijkt mij geen bondscoach, is een echte clubtrainer. De andere twee leken mij ook prima keuzes, maar Kessler heeft wat tegen Jol ofzo? En Rijkaard zal wel bij Barca willen blijven.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:14 schreef DANILXL het volgende:
hmm ik dacht een aantal maanden geleden dat het een goede keus was. Nu ben ik daar niet meer zo zeker van.
destijds gaf ik echter al wel de voorkeur aan
martin jol
frank rijkaard
co adriaanse
Hij is niet slecht.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:30 schreef jorienvdherik het volgende:
blij dat die weg is, wat een slechte trainer. nog nooit zo slechte trainer gezien. succes er mee.
Rot toch op met die onzin joh.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:35 schreef Barca het volgende:
Van Persie mag voortaan thuis blijven ten gunste van Hofs!
Het spel zal nog slechter worden!
adriaanse heeft vaaak moeite met gezag. Hij ligt vaak in de clinch met het bestuur (porto, ajax, etc.) Daarom is hij in mijn ogen erg geschikt als bondscoach waar hij meer zijn eigen gang kan gaan.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:29 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Adriaanse lijkt mij geen bondscoach, is een echte clubtrainer. De andere twee leken mij ook prima keuzes, maar Kessler heeft wat tegen Jol ofzo? En Rijkaard zal wel bij Barca willen blijven.
Niet alleen met gezag van boven, ook met spelers die een eigen mening hebben of niet blindelings doen wat ze opgedragen wordt. Geen goede eigenschap voor een bondscoach die met grote spelers moet werken.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:39 schreef DANILXL het volgende:
[..]
adriaanse heeft vaaak moeite met gezag. Hij ligt vaak in de clinch met het bestuur (porto, ajax, etc.) Daarom is hij in mijn ogen erg geschikt als bondscoach waar hij meer zijn eigen gang kan gaan.
dat is juist een teken van gezag en hij wijkt niet af van zijn spelbeeldquote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Niet alleen met gezag van boven, ook met spelers die een eigen mening hebben of niet blindelings doen wat ze opgedragen wordt. Geen goede eigenschap voor een bondscoach die met grote spelers moet werken.
marwijk kan niet met hem omgaanquote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:01 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een stakker... Hofs voor v. Persie.![]()
Bullshit.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:27 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
marwijk kan niet met hem omgaan
Kijk jij nog even Holland Sport van gisterenavond.quote:
Ja want hij had destijds al zo goed als dat hij nu is.. Bullshit. Hij was goed, maar dat zijn aanwezigheid voor prijzen ging zorgen?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:55 schreef jorienvdherik het volgende:
door hem was van persie te snel weg
en te goedkoop
was die later gegaan, hadden we prijzen gewonnen + duurder verkocht, hadden we later meer geld voor transfers.
hadden we geen seizoen als vorig jaar gehad, met te weinig geld
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:55 schreef jorienvdherik het volgende:
door hem was van persie te snel weg
en te goedkoop
was die later gegaan, hadden we prijzen gewonnen + duurder verkocht, hadden we later meer geld voor transfers.
hadden we geen seizoen als vorig jaar gehad, met te weinig geld
Toen zat hij nog in zijn moeders buikquote:Op maandag 3 maart 2008 23:12 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Jij had je ogen dicht toen Gullit er zat?
quote:
Ik vind niet dat Hofs erin moet ten koste van Van Persie. Dat vindt Van Marwijk!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:01 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een stakker... Hofs voor v. Persie.![]()
Tuurlijk vind Bert datquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:21 schreef Barca het volgende:
[..]
[..]
Ik vind niet dat Hofs erin moet ten koste van Van Persie. Dat vindt Van Marwijk!
En dat is niks persoonlijks. Bertje heeft gewoon geen verstand van voetbal!
Ja hoor, dat durf ik wel.quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tuurlijk vind Bert dat
Wat een bullshit weer.
Maar goed, jij lijkt behoorlijk zeker van je zaak. Weddenschapje afsluiten om een kratje bier?
Jij zegt dat Van Marwijk een fitte Van Persie passeert voor Hofs en ik zeg van niet. Durf je het aan?
Hoezo?!quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Da's snel verdiend, HeinekenAFCA
Inderdaad. Even het schoen-op-eet-topic zoekenquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Da's snel verdiend, HeinekenAFCA
Ja, en?!quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Omdat Persie altijd boven Hofs zal worden gekozen, ook door Van Marwijk.
Hoezo?! Ja, ik denk inderdaad dat Bert achterlijk is.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:20 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Nou dat kratje bier ben je kwijt.![]()
Denk je dat Bert achterlijk is ofzo.
Ja hoor, ook met jou DURF ik dat wel.quote:
Dank u voor het compliment!quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar goed dat Barca uitblinkt in intelligentie
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:35 schreef Barca het volgende:
Goeie actie van die KeSSler!
Een nog slechtere coach dan die clown!
Nu zal die kloothommel, pardon Von Bommel, wel weer geselecteerd worden (ten koste van Seedorf)!
Van Persie mag voortaan thuis blijven ten gunste van Hofs!
Het spel zal nog slechter worden!
Laten we hopen dat Rijkaard zijn contract bij Barcelona niet verlengd en dan snel aan de slag gaat als bondscoach. Hoe eerder we van Van Marwijk af zijn, hoe beter!
quote:
Waarom?! Loop! Jij?! Altijd?! Zo! Te! Blèren?! Debiel?!quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:47 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, en?!
[..]
Hoezo?! Ja, ik denk inderdaad dat Bert achterlijk is.
[..]
Ja hoor, ook met jou DURF ik dat wel.
Met mijn bloeddruk is niks mis.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waarom?! Loop! Jij?! Altijd?! Zo! Te! Blèren?! Debiel?!
Ga! Wat?! Aan! Je! Bloeddruk?! Doen?! Ofzo!
Mag die blijven morgen in zeistquote:Op zondag 30 maart 2008 14:32 schreef De.Kromme het volgende:
Blij dat we van die domme boer afzijn over 2 maandjes.
quote:Van Marwijk: Trots op uitverkiezing
ZEIST - Bert van Marwijk is trots dat hij vanaf 1 juli voor twee jaar bondscoach van het Nederlands elftal is. "Het is een enorme uitdaging dat ik met de beste spelers van het land mag gaan samenwerken”, zei hij maandag tijdens zijn presentatie als toekomstig trainer van het Nederlands elftal.
"Ik heb 35 jaar iedere dag als speler en coach op het veld gestaan. Nu was het tijd voor iets anders. Ik snap ook dat het een hele verantwoordelijkheid is om bij Oranje te mogen werken. Ik zal ook ongetwijfeld niet onbeschadigd uit de strijd komen, maar ik heb er wel heel veel zin in.”
telesport
quote:Van Marwijk zwijgt over Van Bommel
ZEIST - Bert van Marwijk wilde maandag tijdens zijn presentatie als toekomstig bondscoach van het Nederlands elftal niet zeggen of hij Mark van Bommel weer in de nationale voetbalploeg gaat opnemen. "Dat is niet om flauw te doen. Maar ik heb het pas vanaf 1 juli voor het zeggen. Daarna zal iedereen zien wie ik de beste spelers vind”, zei Van Marwijk voordat hij een tweejarig contract ondertekende.
De huidige trainer van Feyenoord verwacht niet dat hij problemen krijgt wanneer Van Bommel in Oranje zou terugkeren. "Hij is mijn schoonzoon, maar ik zou hem net als alle andere spelers benaderen. Ik zou gewoon normaal tegen hem doen”, zei hij over de middenvelder van Bayern München die onder bondscoach Marco van Basten niet meer bij het Nederlands elftal wil voetballen.
Van Marwijk wilde ook niet ingaan over het systeem waarmee hij met Oranje wil gaan spelen. "Ik ga nu niet zeggen of ik iets ga veranderen. Marco van Basten is nu bondscoach. Laat hem nu maar rustig het EK afmaken. Daarna ziet iedereen wel hoe en met wie ik ga voetballen. Dat lijkt me wel zo netjes. Iedereen die mij kent weet dat een liefhebber ben van aanvallend voetbal. Maar ik wil natuurlijk ook winnen.”
telesport
quote:Van Marwijk: Frank de Boer is mijn rechterhand
ZEIST - Frank de Boer is vanaf 1 juli de rechterhand van de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal. Dat verklaarde de huidige trainer van Feyenoord maandag tijdens zijn presentatie als toekomstig coach van Oranje. De Boer is volgend seizoen ook trainer van de A1 van Ajax.
"Ik ben blij met mijn technische staf die bestaat uit Frank de Boer, Phillip Cocu, Dick Voorn en Ruud Hesp”, zei Van Marwijk tijdens een drukbezochte persconferentie in Zeist. "Ik heb Frank en Phillip niet gekozen omdat ze een verleden bij Ajax en PSV hebben. Al is het misschien meegenomen dat de drie topclubs allemaal vertegenwoordigd zijn bij Oranje”.
"Ik vind het belangrijker dat Frank en Phillip gezamenlijk bijna 220 interlands in de as van het elftal hebben gespeeld. Ze namen als speler al verantwoordelijkheid en gaan dat nu zeker ook doen. Ik beschouw Frank de Boer als mijn rechterhand. Dick Voorn zit in de technische staf omdat ik hem als mijn vertrouwensman beschouw”, zei Van Marwijk over zijn huidige assistent bij Feyenoord.
"Bovendien communiceert hij altijd heel goed met spelers. Dat vind ik belangrijk. Hesp is nu al tot alle tevredenheid keeperstrainer van Oranje.”
telesport
quote:Kesler: Van Marwijk unaniem verkozen
ZEIST - Bert van Marwijk is door alle leden van de Raad van Toezicht van de KNVB unaniem verkozen tot nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal. Dat verklaarde Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, maandag tijdens de presentatie van de coach die Marco van Basten na het EK bij Oranje gaat opvolgen.
"Bert was onze eerste keus”, benadrukte Kesler, die even later wel toe gaf dat Guus Hiddink aanvankelijk de voorkeur genoot. "Maar Guus is een trainer van de buitencategorie. Daarom beschouw ik Bert nog steeds als eerst keus.”
Kesler zocht in november voor het eerst contact met Van Marwijk. "We hebben toen geïnformeerd of het klopte dat hij bij Feyenoord een clausule in zijn contract had die het mogelijk maakte om naar de KNVB te vertrekken. Dat was het geval. Van Basten vertelde op 4 december dat hij zijn contract bij Oranje niet wilde verlengen. Daarna hebben we rustig nagedacht en met mensen als Johan Cruijff overlegd. Uiteindelijk hebben we op 8 februari weer contact met Bert opgenomen. Daarna waren we er gelukkig snel uit. We zijn blij met Van Marwijk.”
Kesler wilde niet vertellen waarom de KNVB niet voor Van Gaal of Adriaanse heeft gekozen . "Bert is het geworden. Ik ga dus ook niet zeggen waarom we niet voor een specifiek andere trainer hebben gekozen. Dat heeft namelijk geen zin. Want dan kan ik wel aan de gang blijven. Bert heeft veel ervaring en was voor ons de juiste man. Ik ben overigens ook blij dat Ajax het geen probleem vindt dat Frank de Boer zijn functie als jeugdtrainer bij de Amsterdamse club met die van assistent-bondscoach combineert. Ajax heeft zich heel coulant opgesteld.”
telesport
lol, wat is dat nou weer voor onzin-redenering? Ja, we wilden eigenlijk eerst Pietje hebben, maar die is zo goed in z'n werk dat Jantje eigenlijk de eerste keus was.quote:"Bert was onze eerste keus”, benadrukte Kesler, die even later wel toe gaf dat Guus Hiddink aanvankelijk de voorkeur genoot. "Maar Guus is een trainer van de buitencategorie. Daarom beschouw ik Bert nog steeds als eerst keus.”
Haha, Keslerquote:Op maandag 31 maart 2008 13:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
lol, wat is dat nou weer voor onzin-redenering? Ja, we wilden eigenlijk eerst Pietje hebben, maar die is zo goed in z'n werk dat Jantje eigenlijk de eerste keus was.
kun je totaal niet met elkaar vergelijken natuurlijkquote:Op maandag 31 maart 2008 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Zijn Feyenoord seizoen geeft me niet veel vertrouwen dat het bij Oranje een succes wordt, maar we zullen zien.
Oke, maar wie anders??quote:Op zondag 22 juni 2008 07:49 schreef popolon het volgende:
Dit wordt ook niks, zo'n nietszeggende coach.
quote:Deze hele zin is op zichzelf een argument dat de KNVB nooit meer een beginnende rookie moet aanstellen. De KNVB moet op zoek naar geldschieters. Achter de Russen staan de oliesjeiks die Hiddinks vorstelijke salaris ophoesten. De KNVB moet het straks weer opnieuw doen met tweede garnituur (Rijkaard wilde niet, Jol wilde niet...).
Bij een nationale voetbalploeg hoort een toptrainer. Inderdaad iemand met 20 jaar ervaring. Het liefst een Nederlander maar mag voor de afwisseling ook een buitenlander zijn (wellicht kan die de vervelende trekjes van de Nederlandsche Mentaliteit eruit halen). Alleen: aan kwaliteit zit een prijskaartje.
Ik ben van nature een pessimist maar zelfs met een roze bril op zie ik het onder Van Marwijk niet veel beter worden. Borrussia Dortmund is nu eenmaal geen internationale top. Een Rijkaard zou perfect geweest zijn. Heeft zowel ervaring als bondscoach als ervaring op het allerhoogste clubniveau. Die hoeft bepaalde dingen dus niet volledig blanco te ondervinden zoals Van Marwijk waarschijnlijk wel weer tegen een muur zal aanlopen (bij zichzelf denkend "dit heb ik nog niet eerder meegemaakt"). Dat Rijkaard heeft gezegd een jaartje rust te willen nemen geloof ik niet, als bondscoach heb je lang niet zo'n drukke baan als clubcoach.
Rijkaard is gewoon bang voor het afbreukrisico. De pers maakt je genadeloos af, tenzij je een hele grote naam bent maar ook daar zitten grenzen aan. Aan dat afbreukrisico kun je als KNVB niets veranderen, wat je wel kunt doen is er naar te betalen.
Jol wilde niet? Jol stond niet eens op de shortlist van Kesler.quote:Op zondag 22 juni 2008 08:25 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is mijn post in het van basten topic maar is hier ook wel op z'n plaats:
[..]
Van Hiddink weet ik dat hij 5 miljoen krijgt. Van Basten kreeg op het begin volgens mij 8 ton. Zal nu wel verhoogd zijn.quote:Biedt de KNVB dan zo weinig?
Nee, maar de knvb wil Frank niet!quote:Op zondag 22 juni 2008 10:24 schreef ruud_fr het volgende:
alsof iemand als Rijkaard het nog voor het geld moet doen
Wat een équipe gaat Bertje ervan makenquote:Op zondag 22 juni 2008 17:53 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik kijk er in ieder geval rijkhalzend naar uit om al die Greentjes en Hoflandjes in actie te zien
quote:Op zondag 22 juni 2008 15:14 schreef MarkNMGN het volgende:
Slechter dan dit kan het bijna niet, dus Van Marwijk kom er maar in.
Wil je je oogkleppen afdoen en verder kijken dan 2 goede wedstrijden?quote:Op zondag 22 juni 2008 18:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..].
Ik heb tegen Italië en Frankrijk het beste Nederlands Elftal sinds 2000 gezien. Goh, wat was het allemaal slecht zeg. Maar goed, Bertje heeft dit seizoen laten zien dat hij met Feyenoord goed, aanvallend, attractief en vooral winnend voetbal kan spelen, dus die zal het inderdaad een stuk beter doen...
Wat heeft vBasten gisteren allemaal voor fouten gemaakt?quote:Op zondag 22 juni 2008 18:21 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Wil je je oogkleppen afdoen en verder kijken dan 2 goede wedstrijden?
Bedankt.
Als jij dat ook even doet zie je zelf ook wel in dat het met BvM echt niet beter gaat. Zijn aartsconservatieve opstellingen, zijn "lichtpuntjes en "als ze de helft doen van wat ik op de trainingen zie" geven mij niet veel hoop in het tactisch meesterbrein van Bertje. BvM zou nooit Robben erbij gooien als het wat slechter gaat, die gooit er een Domenechje in.quote:Op zondag 22 juni 2008 18:21 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Wil je je oogkleppen afdoen en verder kijken dan 2 goede wedstrijden?
Bedankt.
Engelaar opstellen, RvP voor Kuyt i.p.v. Engelaar. Niet geanticipeerd op de Russen.quote:Op zondag 22 juni 2008 18:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wat heeft vBasten gisteren allemaal voor fouten gemaakt?
De grootste fout:quote:Op zondag 22 juni 2008 18:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik ga pas over Van Marwijk als bondscoach discussieren als ik hem een paar wedstrijden aan het werk gezien heb en uiteindelijk pas na het WK2010.quote:Op zondag 22 juni 2008 18:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als jij dat ook even doet zie je zelf ook wel in dat het met BvM echt niet beter gaat. Zijn aartsconservatieve opstellingen, zijn "lichtpuntjes en "als ze de helft doen van wat ik op de trainingen zie" geven mij niet veel hoop in het tactisch meesterbrein van Bertje. BvM zou nooit Robben erbij gooien als het wat slechter gaat, die gooit er een Domenechje in.
Ik ook!quote:Op zondag 22 juni 2008 18:45 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik zie echt op tegen de periode onder Van Marwijk.
Lees jij uberhaupt in welk topic je zit of roep jij gewoon random overal hetzelfde?quote:Op zondag 22 juni 2008 18:40 schreef Barca het volgende:
4 jaar Bassie ... de ene na de andere fout!
Als je daarmee wereldkampioen wordt vind ik het prima. Dat gaat echter niet gebeuren!quote:Op zondag 22 juni 2008 18:49 schreef _Mike_ het volgende:
Vanaf augustus spelen we dus 5-4-1 onder Bert
Ik reageer op berichten van anderen.quote:Op zondag 22 juni 2008 18:50 schreef Suijk het volgende:
[..]
Lees jij uberhaupt in welk topic je zit of roep jij gewoon random overal hetzelfde?
quote:Op zondag 22 juni 2008 18:51 schreef Barca het volgende:
[..]
Als je daarmee wereldkampioen wordt vind ik het prima. Dat gaat echter niet gebeuren!
quote:Nieuwe blog: "Ik lach Bassie keihard uit!"
Ik niet. En na gisteravond helemaal niet. Van Marwijk is tactisch namelijk enorm sterkquote:Op zondag 22 juni 2008 18:45 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik zie echt op tegen de periode onder Van Marwijk.
- Dat fit krijgen vraag ik me af als de spelers 8 dagen geen wedstrijd gespeeld hebben.quote:Op zondag 22 juni 2008 18:32 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
De grootste fout:
-Hij heeft zijn spelers niet fit genoeg gekregen om langer dan 80 minuten te voetballen.
Andere fouten:
-Hij kon de wedstrijd op een of andere manier niet kantelen. Na een tijdje weet je toch dat niet alles door het midden moet en coach je daar toch op?
-De wissel Kuijt - Van Persie
-De wissel Boulahrouz - Heitinga
-Waarom een breekijzer meenemen als je hem niet gebruikt?
-Het team kan niet omgaan met de upperdog-rol. Mentaal slecht: totaal geen motivatie of creativiteit.
Het is natuurlijk niet allemaal aan Van Basten te wijten, maar hij heeft hier zeker een rol in.
En de Russen waren natuurlijk gewoon beter.
Van der Vaart ben ik met je eens. Kuijt vond ik niet echt sterk, en verloor redelijk vaak de bal, wat tegen de Russen dus levensgevaarlijk is gebleken met hun snelle counters. Sneijder vond ik ook nog wel aardig spelen, en hij was in ieder geval op momenten nog wel fel.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:50 schreef Barca het volgende:
Kuyt speelde in mijn ogen juist wél goed. In dienst van het team. Sober, simpel. In tegenstelling tot Van der Vaart en Sneijder.
Maar dat was tegen Italië en Frankrijk ook niet echt een probleem. In mijn ogen ben je pas een top-voetballer als je het hele seizoen in ieder geval op je eigen kacht en fitheid kunt vertrouwen. De Russen stonden gewoon veel beter en waren, vanaf het begin, veel feller op de bal, en goed aan het storen.quote:Fit: het seizoen zit ze in de benen.
Nederland en de favorietenrol is wel altijd een moeilijke relatie inderdaad. Men leek banger om te verliezen dan gretig om te winnen, zoals in de poule.quote:Mark: we kunnen juist niet omgaan met de favorieten-rol.
Ooijer heeft een bijzonder goed EK gespeeld, en ik zou niet weten wie er (centraal) op dit moment beter zou zijn geweest.quote:klOoijer op rechts. Dat hebben we gezien in de voorbereiding. klOoijer hoort niet in de selectie. Die hoort niet eens thuis bij een 6e klasse club.
Hij heeft zich niet aangepast op de Russen.quote:Op zondag 22 juni 2008 18:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. Gezien het moment van aanstellen en het afkopen van een contract denk ik dat Van Marwijk serieus een optie is geweest, vanaf het eerste gesprek en niet een "If all else fails, then..."quote:We kunnen zeggen wat we willen over van Marwijk maar hij word puur de nieuwe bondscoach omdat we niemand beters konden krijgen.
ja kan natuurlijk ook zijn dat de gasten bij de KNVB die dit soort beslissingen maken niets van voetbal afweten.quote:Op maandag 23 juni 2008 07:50 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. Gezien het moment van aanstellen en het afkopen van een contract denk ik dat Van Marwijk serieus een optie is geweest, vanaf het eerste gesprek en niet een "If all else fails, then..."
Zo zondequote:Op woensdag 25 juni 2008 15:13 schreef timmeeeh het volgende:
Hij gaat sowieso van Bommel er weer bijhalen!
Dat lijkt mij ook het beste. Van Bommel op de plaats van Engelaar en Seedorf op de plaats van van de Vaart. En van Persie laten wennen aan de spits positie lijkt mij ook geen domme keuze aangezien Huntelaar het meevoetballen nog niet heeft begrepen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
Als hij slim is, zet hij de lijn van Marco van Basten door en wordt het een 4-2-3-1 maar dan eventueel met Clarence Seedorf en Mark van Bommel erbij.
Laat Seedorf maar buiten de selectie, die vertraagd het spel alleen maar. Wanneer je juist snel wil aanvallen is een Seedorf in je team funest.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
Als hij slim is, zet hij de lijn van Marco van Basten door en wordt het een 4-2-3-1 maar dan eventueel met Clarence Seedorf en Mark van Bommel erbij.
Ja, met aanvallend voetbal komen we absoluut de poulefase niet door hebben we wel weer gezien.quote:Op woensdag 25 juni 2008 18:40 schreef Grulez het volgende:
Van Marwijk geeft altijd de voorkeur aan oude lui en heeft vaak problemen met talenten. Het zal wel behoudend worden en net niks, maar met zijn speelwijze kom je zo'n poulefase wel door.
Eens.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:27 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ja, met aanvallend voetbal komen we absoluut de poulefase niet door hebben we wel weer gezien.
quote:WARS VAN TONEEL
Bert van Marwijk vandaag aan slag als bondscoach: „Ik ben wie ik ben”
MEERSSEN, dinsdag
Het is een geruisloze wisseling van de wacht. Marco van Basten verruilt de Zeister bossen vandaag voor het trainersschap bij Ajax en geeft het bondscoachstokje door aan Bert van Marwijk (56). Op zijn eerste werkdag blikt de inwoner van Meerssen in TELESPORT terug op het afgelopen EK en kijkt hij vooruit. „Spelers hoeven van mij absoluut geen vrienden te zijn.” En: „Ik probeer de Duitse mentaliteit erin te krijgen.”
Is het door het EK nog meer gaan kriebelen om aan de slag te gaan als bondscoach? ,,Ja, ik heb het toernooi ook heel anders beleefd dan twee en vier jaar geleden. Destijds keek ik vooral als liefhebber, nu veel intensiever. Ik ben bewust weggebleven uit Zwitserland, omdat ik het team en de staf met rust wilde laten en niet over hun schouders wilde meekijken. Dat had ik zelf ook niet prettig gevonden.”
Hoe heeft u het spel van Nederland ervaren?
„Ik probeer de positieve dingen uit het EK te halen, maar wel kritisch te kijken naar de zaken die niét goed gingen. De grootste winst die met de zeges op Italië en Frankrijk is geboekt, is dat we voor niemand bang hoeven te zijn. Dat zou ik een groot compliment willen noemen. Ik vergelijk het met een wielrenner die nooit eens wint, maar plotseling wel een keer. Daarna volgen vaak in korte tijd meer overwinningen.”
„Ook Duitse mentaliteit in Oranje zien te krijgen”
Louis van Gaal wordt nog steeds bijna wekelijks achtervolgd met het feit dat hij zich in 2002 als enige bondscoach sinds 1986 niet wist te plaatsen voor een eindtoernooi. Bent u niet bang beschadigd te raken?
„Dit is geen grootspraak, maar je wordt bondscoach of niet. Als je erin stapt en op voorhand denkt ’stel je voor dat we ons niet kwalificeren…’, dan moet je er niet aan beginnen. Ik zie het als een geweldige uitdaging om ons te plaatsen voor het WK.”
Een bondscoach is de nationale kop van Jut. Co Adriaanse noemde u laatst een goede trainer, maar van wie je nooit eens dacht: zo, dat is een gewaagde uitspraak. Hoe gaat u hiermee om? ,,Het raakt me niet. Ik ben geen toneelspeler, ga niet zitten en denk ‘nu ga ik eens iets zeggen waar iedereen versteld van zal staan.’ Ik ben wie ik ben, hoef niet voorop in de polonaise te lopen. Als ik naar Aragones en Lippi kijk, dan spreekt hun rustige uitstraling me aan. Meer dan iemand die maar dingen roept om de voorpagina’s te halen.”
Was het tekenend voor het Nederlands elftal dat het werd geroemd om de drie groepswedstrijden, maar na de kwartfinale wel weer thuiszat? In hoeverre gaat u uw ervaringen bij Borussia Dortmund benutten om de Duitse mentaliteit erin te slijpen?
„Er waren op het EK veel ploegen die van underdog favoriet werden en er vervolgens snel uitlagen omdat ze daar niet goed mee konden omgaan. Natuurlijke motivatie is de makkelijkste: presteren als je niks te verliezen hebt. Het gaat erom dat je ook leert jezelf te motiveren als je niks te wínnen hebt, zoals de Duitsers tegen Polen en Oostenrijk. Daar zijn zij heel goed in. Dat gedeelte van de Duitse mentaliteit zal ik ook proberen erin te krijgen. Duitsland weet op het veld niet van ophouden. Dát moeten we koppelen aan het Nederlandse tactisch vermogen, dat groter is dan dat van menig ander land.”
Schuilt er een gevaar in het feit dat Oranje wereldkampioen Italië opzij zette, de mondiale nummer twee Frankrijk versloeg en iedereen in Nederland er dús van uitgaat dat plaatsing voor het WK in een kwalificatiepoule met Schotland, Noorwegen en IJsland een formaliteit is?
„Griekenland won vier jaar geleden het EK en was nu het slechtst presterende team. Italië plaatste zich op de laatste speeldag van de kwalificatie ten koste van Schotland, dat twee keer van Frankrijk had gewonnen. Moet ik meer zeggen? De onderlinge verschillen in het internationale voetbal worden steeds kleiner, de geluksfactor groter. Persoonlijk vind ik dat wij ons moeten plaatsen. Maar dat is zéker geen formaliteit.”
Op 20 augustus speelt Nederland in Rusland de eerste interland onder uw leiding. De eredivisie begint negen dagen later. Is het daardoor aannemelijk dat uw eerste selectie grotendeels gelijk is aan de EK-groep?
„Als een toernooi en oefenwedstrijd zo dicht op elkaar zitten, is dat normaal gesproken logisch. Maar het hangt ervan af hoe het staat met de gesteldheid van de spelers, die dan net terug zijn van vakantie.”
Hebben we het goed begrepen, dat u in principe vasthoudt aan het tijdens het EK gehanteerde 4-2-3-1-systeem?
„Ik kijk naar de kwaliteiten van spelers en het is duidelijk dat die in het Nederlands elftal voornamelijk in de aanval liggen. Trouwens, hoe speelde Feyenoord aan het begin van dit seizoen? Op deze wijze. Ik heb dan ook met verbazing gelezen dat Oranje het systeem van PSV heeft gekopieerd. Ik ben er bij Feyenoord zelf mee begonnen.”
Staat er nog een gesprek met uw voorganger Marco van Basten op de agenda?
„Een paar maanden geleden heb ik hem heel lang en plezierig gesproken. Er is verder niks gepland, maar spontaan zal er zeker een vervolg komen. Misschien ga ik eens naar een training bij Ajax kijken en daarna een kop koffie drinken. Aan de andere kant wil ik ook onbevangen starten.”
Hoe groot is het gemis van Edwin van der Sar? Onderneemt u nog een poging hem alsnog voor Oranje te behouden?
„Ik denk dat Edwin heel duidelijk is geweest. Natuurlijk wil elke bondscoach gebruik van hem maken. Hij is misschien wel de beste keeper die Nederland ooit heeft gehad. Maar je moet iemands mening ook kunnen respecteren. Zegt hij ’afgelopen’, dan is het afgelopen.”
In de laatste wedstrijd (Nederland-Rusland) ontstond er irritatie tussen Sneijder en Van Persie, toen laatstgenoemde tegen alle afspraken in een vrije trap nam. Wat gaat u doen als straks blijkt dat het nog altijd niet botert tussen die twee?
„Er is wel eens een onderzoek gedaan. Als er in een selectie nooit eens iets gebeurt, is het ook niet goed. Spelers hoeven van mij ábsoluut geen vrienden te zijn. De kunst is om elkaars voetbalcapaciteiten voor honderd procent te accepteren en respecteren. Soms maakt een irritatie je zelfs sterker.”
quote:„Kwestie Van Bommel makkelijk”
Van onze speciale verslaggevers
MEERSSEN, dinsdag
Bert van Marwijk sluit een terugkeer van Clarence Seedorf en schoonzoon Mark van Bommel in Oranje niet op voorhand uit. „Ik kies de beste spelers en het beste team. Maar je zult geen uitspraken horen over namen.”
Hij gaat verder: „Ik snap dat de kwestie Van Bommel voor de buitenwereld moeilijk is. Voor mij niet. Je moet dingen goed kunnen scheiden. Dat lukte ons ook in de tijd dat we samenwerkten bij Fortuna Sittard. Stel dat de situatie zich voordoet dat hij terugkeert, dan zal dat heel open, normaal en niet overspannen gebeuren.”
De kersverse bondscoach voelt zich niet aangesproken door Robin van Persie, die in interviews soms nog zijn vervelende vertrek bij Feyenoord aanhaalt. „Natuurlijk is er een basis om samen te werken. Wat mij betreft is er geen enkele rancune jegens Robin.”
„Ik heb Robin bij Feyenoord 1 gehaald en laten spelen. Ik heb hem op zijn sodemieter gegeven en geaaid, geleerd wat het inhoudt om prof te zijn op het hoogste niveau. In mijn eerste Feyenoordperiode zei ik tegen mijn vrouw: ’Als dit geen topspeler wordt, weet ik het niet meer.’ Ik ben blij dat hij is geslaagd bij Arsenal.”
Nogal een verschilquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:15 schreef daftme het volgende:
Ik heb vertrouwen in van Marwijk, zoals ik ook vertrouwen had in van Basten. Van Basten is statistisch gezien de beste bondscoach wat Nederland ooit heeft gekend. Van Basten heeft een goede basis gelegd om op verder te bouwen. Van Marwijk snapt het spelletje goed en is een wijs en sociaal persoon.
Ik heb er weer vertrouwen in.
Zo te zien snap je me. Dus wat doe je moeilijk?quote:
Ik vind het wel verstandig dat een bondscoach die een ander opvolgd een heel ander type is. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, maar wonderen verwacht ik niet van Bert.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zal wel een oelewapper zijn maar ik heb meer vertrouwen in B-keuze Van Marwijk dan stagair Van Basten.
Maar ik had liever Rijkaard gezien.
Jezus, wat een kutopstelling.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:55 schreef ForzaRob het volgende:
Nu Bertje het Nederlands elftal gaat leiden, ben ik wel benieuwd naar hoe hij het Nederlands elftal laat spelen komende kwalificatie.
Bert heeft zijn grootste succes behaald met Feyenoord in 2002 en toen speelde hij een soort van 4-2-4 systeem.
Zou hij dit met Oranje ook aandurven?
Dus zoiets:
Stekelenburg
De Jong, Boulahrouz, Bouma, De Cler
Van Bommel, Sneijder
Babel, Kuyt, Van Nistelrooy, Van Persie
4 - 2 - 4 lijkt me niet zo'n goed idee. Áls je er toch voor kiest dan liever niet in bovenstaande opstelling.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:55 schreef ForzaRob het volgende:
Nu Bertje het Nederlands elftal gaat leiden, ben ik wel benieuwd naar hoe hij het Nederlands elftal laat spelen komende kwalificatie.
Bert heeft zijn grootste succes behaald met Feyenoord in 2002 en toen speelde hij een soort van 4-2-4 systeem.
Zou hij dit met Oranje ook aandurven?
Dus zoiets:
Stekelenburg
De Jong, Boulahrouz, Bouma, De Cler
Van Bommel, Sneijder
Babel, Kuyt, Van Nistelrooy, Van Persie
Welke achterlijke gladiool zet Pieters en Braafheid nou in de basisquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:57 schreef Barca het volgende:
[..]
4 - 2 - 4 lijkt me niet zo'n goed idee. Áls je er toch voor kiest dan liever niet in bovenstaande opstelling.
In mijn ogen is een beter alternatief
Stekelenburg;
Melchiot, Boulahrouz, Braafheid, Pieters;
De Jong, De Zeeuw?;
Kuyt, Van der Vaart, Huntelaar,Babel
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die kut Sneijder hoort er inderdaad niet in
Zit je hoog hé.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die kut Sneijder hoort er inderdaad niet in
Davids en Overmars stramme figuren noemen in 2004quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:36 schreef Klopkoek het volgende:
Ontslaan deze gast.
Hij selecteert de oude hap. Heitinga die hij weer opstelt, Mathijssen en Ooijer die worden opgesteld... allemaal prulverdedigers. Probeer eens wat nieuws! Ik krijg er van die Advocaat-deja vu's van, die deed ook amper wat spannends en zette stramme figuren zoals Davids, Overmars en De Boer op het veld.
Fantasieloze coach die van marwijk.
Pieters mag nog niet eens de veters van Van Bronckhorst strikken.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:49 schreef groenen het volgende:
Pieters kan er makkelijk in voor Gio hoor, maar veel maakt het niet uit.
Laten we vooral waarde hechten aan de geweldige keuzes van Foppe.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Pieters mag nog niet eens de veters van Van Bronckhorst strikken.
Heeft wel talent maar nog niets bewezen.
Jong-a-Pin heeft hem zelfs uit de basis gespeeld op de OS ook al begon Pieters met een blessure.
Omdat Giovanni al jarenlang meedraait in Oranje.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Laten we vooral waarde hechten aan de geweldige keuzes van Foppe.![]()
![]()
En waarom mag hij zijn veters niet strikken? Omdat Gio een plaatsje had bij het Barcelona dat de CL won?
Maar ik vindt het vooral onbegrijpelijk dat Van Marwijk die 2(Marcellis en Pieters) niet probeert, van Joris en Ooijer weten we in ieder geval al dat ze tekort gaan komen op topniveau. Maar misschien komt het nog.
Inderdaad, oprotten met die vent! Laat 'm maar Bundestrainier worden.quote:
Ben het op zich wel met je eens. Het is een laffe coach en zal dat altijd wel blijven. Probleem is wel dat we verder geen topverdedigers hebben, zeker op de back posities is het een drama bij Oranje. Heitinga vind ik centraal wel goed en oranje waardig (beter dan Mathijssen) maar als back onvoldoende. De enige verdediger die zich aandient is Marcellis maar die gaat het verschil ook (nog) niet maken. Verder was dit een verschrikkelijke wedstrijd met alleen Affelay die fris inviel. Ook Stekelenburg haalt een voldoende, voor de rest... gaaaaaap.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
Davids en Overmars waren over hun top heen ja. Bosvelt ook.
Van Marwijk doet het wrs. in zijn broek, vandaar dat hij niets nieuws probeert. Van Bronckhorst is ook niet meer wat het geweest is, is gewoon nu een modale speler bij de middenmoter Feyenoord.
We zouden toch wel heel diep gezonken zijn als we Pieters gaan opstellen in Oranje. Zeer middelmatige voetballer, zelfs v. Bronckhorst is stukken beter.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef groenen het volgende:
[..]
Laten we vooral waarde hechten aan de geweldige keuzes van Foppe.![]()
![]()
En waarom mag hij zijn veters niet strikken? Omdat Gio een plaatsje had bij het Barcelona dat de CL won?
Maar ik vindt het vooral onbegrijpelijk dat Van Marwijk die 2(Marcellis en Pieters) niet probeert, van Joris en Ooijer weten we in ieder geval al dat ze tekort gaan komen op topniveau. Maar misschien komt het nog.
Over een paar jaar een centrale verdediging met Marcellis en Van der Wielquote:Op zaterdag 6 september 2008 23:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ben het op zich wel met je eens. Het is een laffe coach en zal dat altijd wel blijven. Probleem is wel dat we verder geen topverdedigers hebben, zeker op de back posities is het een drama bij Oranje. Heitinga vind ik centraal wel goed en oranje waardig (beter dan Mathijssen) maar als back onvoldoende. De enige verdediger die zich aandient is Marcellis maar die gaat het verschil ook (nog) niet maken. Verder was dit een verschrikkelijke wedstrijd met alleen Affelay die fris inviel. Ook Stekelenburg haalt een voldoende, voor de rest... gaaaaaap.
Ook een talent ja. Alleen vind ik ze allebei nogal klein wat ik toch wel een probleem vind als centrale verdediger (zeker als ze beide centraal gaan spelen). Overigens eerst nog maar eens afwachten hoe ze zich gaan ontwikkelen, er zijn genoeg voorbeelden van talenten die verzuipen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 23:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Over een paar jaar een centrale verdediging met Marcellis en Van der Wiel
Inderdaad.quote:
Nooit! Zoals hij ook niet in ziet dat zijn schoonzoontje niet in de selectie hoort.quote:Op zondag 7 september 2008 14:01 schreef Cyberia18 het volgende:
Wanneer ziet ie nou eens in dat Sjonnie géén rechtsback is.
Dwaas.
Dat had ik van te voren voorspeld - en met afgelopen 2 wedstrijden voldoet hij aan die verwachting. Na 10 wedstrijden een echt tussentijds oordeel ...quote:Op zondag 7 september 2008 13:11 schreef Beschouw het volgende:
We zullen nog wel eens terug gaan verlangen naar Van Basten.
Heb er al een voorschot op genomen:quote:Op zondag 7 september 2008 14:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat had ik van te voren voorspeld - en met afgelopen 2 wedstrijden voldoet hij aan die verwachting. Na 10 wedstrijden een echt tussentijds oordeel ...
HAHAHAHAHA!!!!!!!!!! WAT EEN GOEDE GRAPquote:Op zondag 7 september 2008 15:07 schreef Barca het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen een kalkoen en Bert van Marwijk? In de ideale situatie halen ze allebei de kerst niet!
quote:Op zondag 7 september 2008 15:19 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA!!!!!!!!!! WAT EEN GOEDE GRAP![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
hihi de moeder aller grappenquote:Op zondag 7 september 2008 15:19 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Henk K bij het ontslag van Bert v M "Momma said knocked you out!"quote:
Is ook helemaal geen oude grap ofzo. Ik heb hem pas 394x gehoord dus deze kan er ook nog wel bij.quote:Op zondag 7 september 2008 15:19 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is niet als grap bedoeld. Ik hoop echt dat Bertje voor de kerst zijn ontslag krijgt. Maar inderdaad, het zal wel niet gebeuren. Want daarmee bevestigen Henk K en zijn fascisten vriendjes hun onvermogen en onkunde al in een heel vroeg stadium. Dat bewijs van onvermogen komt er over enkele jaren wel. We gaan ons niet plaatsen voor het wk! Henkie K zal de spelers dan wel de schuld geven door te stellen dat het verwende snotjochies zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 16:26 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Is ook helemaal geen oude grap ofzo. Ik heb hem pas 394x gehoord dus deze kan er ook nog wel bij.
Overigens zal Bertje de in ieder geval de kwalificatie reeks gaan afmaken. Het is natuurlijk een schande dat je zo'n middelmatige coach aanstelt en het zou een teken van onvermogen zijn van Henk K. en zijn kornuiten om hem binnen een jaar al te ontslaan. Dus dat gaat niet gebeuren.
Wie moet dan coach worden? Gullit en R. Koeman zijn nog vrij...quote:Op zondag 7 september 2008 17:51 schreef Barca het volgende:
[..]
Het is niet als grap bedoeld. Ik hoop echt dat Bertje voor de kerst zijn ontslag krijgt. Maar inderdaad, het zal wel niet gebeuren. Want daarmee bevestigen Henk K en zijn fascisten vriendjes hun onvermogen en onkunde al in een heel vroeg stadium. Dat bewijs van onvermogen komt er over enkele jaren wel. We gaan ons niet plaatsen voor het wk! Henkie K zal de spelers dan wel de schuld geven door te stellen dat het verwende snotjochies zijn.
In Koeman heb ik wel vertrouwen, hij kan bij het Nederlands elftal immers geen gebruik maken van zijn grote "kwaliteit", het aankopen van spelers. Anders zou zomaar poedel Charisteas bij ons in de spits staan.quote:Op zondag 7 september 2008 17:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wie moet dan coach worden? Gullit en R. Koeman zijn nog vrij...
Frank RIjkaard inderdaad. Eventueel samen met Neeskens, Stam en Bergkamp?quote:Op zondag 7 september 2008 17:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wie moet dan coach worden? Gullit en R. Koeman zijn nog vrij...
Met de Boer en Cocu, die er nu bij zijn, is ook niets mis hoor. Ik denk overigens wel dat ze zich plaatsen voor het WK. Ondanks v. Marwijk, maar in zo'n makkelijke poule kun je je ook met Bassie & Adriaan als coaches plaatsen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:07 schreef Barca het volgende:
[..]
Frank RIjkaard inderdaad. Eventueel samen met Neeskens, Stam en Bergkamp?
Als we ons plaatsen met Van Marwijk dan vertrekt hij niet. Zou erg jammer zijn!quote:Op zondag 7 september 2008 18:15 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Met de Boer en Cocu, die er nu bij zijn, is ook niets mis hoor. Ik denk overigens wel dat ze zich plaatsen voor het WK. Ondanks v. Marwijk, maar in zo'n makkelijke poule kun je je ook met Bassie & Adriaan als coaches plaatsen.
Zou nog jammerder zijn als we ons niet plaatsen. Ik vind het ook een coach van niks maar ik ben wel voor Oranje.quote:Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Barca het volgende:
[..]
Als we ons plaatsen met Van Marwijk dan vertrekt hij niet. Zou erg jammer zijn!
Ik ben ook voor oranje maar ik ben wel zo principieel om bepaalde coaches geen succes te gunnen!quote:Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zou nog jammerder zijn als we ons niet plaatsen. Ik vind het ook een coach van niks maar ik ben wel voor Oranje.
Met Neeskens heeft RIjkaard al eerder goed samen gewerkt. Over De Boer en Cocu als assistenten kan ik niet oordelen. Ze werken nu met Bertje ... kan wel eens een nadeel zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 18:15 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Met de Boer en Cocu, die er nu bij zijn, is ook niets mis hoor.
quote:Op zondag 7 september 2008 19:44 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik ben ook voor oranje maar ik ben wel zo principieel om bepaalde coaches geen succes te gunnen!
Dan ben je dus niet echt voor Oranje, anders zou je antipathie tegen bepaalde coaches niet groter zijn dan je sympathie voor Oranje.quote:Op zondag 7 september 2008 19:44 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik ben ook voor oranje maar ik ben wel zo principieel om bepaalde coaches geen succes te gunnen!
Dat is jouw mening. Ik hoop op het beste voor oranje. Op dit moment is dat het ontslag van Van M.quote:Op zondag 7 september 2008 19:50 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dan ben je dus niet echt voor Oranje, anders zou je antipathie tegen bepaalde coaches niet groter zijn dan je sympathie voor Oranje.
Nee, maar niet plaatsing is goed voor het imago van het Nederlandse voetbal. Bovendien snap ik niet waar je mening op gebaseerd is, hoeveel trainingsdagen met van Marwijk heb jij persoonlijk meegemaakt?quote:Op zondag 7 september 2008 19:58 schreef Barca het volgende:
Plaatsing voor het wk mét Bertje is slecht voor het Nederlandse voetbal.
Dat imago is toch al bagger.quote:Op zondag 7 september 2008 20:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nee, maar niet plaatsing is goed voor het imago van het Nederlandse voetbal. Bovendien snap ik niet waar je mening op gebaseerd is, hoeveel trainingsdagen met van Marwijk heb jij persoonlijk meegemaakt?
Jij blijft bezig hequote:Op zondag 7 september 2008 19:58 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik hoop op het beste voor oranje. Op dit moment is dat het ontslag van Van M.
Sometimes when you win, you actually lose. Sometimes when you lose or tie, you actually win.
Plaatsing voor het wk mét Bertje is slecht voor het Nederlandse voetbal.
Als we a.s. woensdag winnen van Macedonië vergeet iedereen hoe zo'n slechte coach M. is, en dat we met M. gedoemd zijn te mislukken.
Ik denk dat je het te negatief bekijkt. We worden niet gezien als supergrootmachten als Argentinië, Brazilë, Italië, maar we worden wel als een redelijk groot voetballand gezien over de gehele wereld en dat lijkt me niet slecht voor zo'n klein land.quote:
Nou, waar is dat dan op gebaseerd is? Waar heeft Bert echt keihard gefaald? Vorig jaar Feyenoord was geen top, maar ook nog geen flop. Daarvoor heeft hij zo goed als overal naar vermogen gepresteerd toch? Goede prestaties met een Dortmund dat in financiële problemen zat, uitmuntend gepresteerd met Fortuna en een UEFA Cup in zijn 1e Feyenoordperiode.quote:Waar dat op gebaseerd is? Nou, ik loop al een paar jaar mee op deze aardkloot. BvM is geen onbekende. Zijn kwaliteiten (of eigenlijk het gebrek daaraan) zijn meer dan bekend.
nee, dat telt allemaal niet bij meneer de ajacied, ook niet dat NL gisteren met 1-0 voor stond toen de rode kaart viel en Australië de penalty kreegquote:Op zondag 7 september 2008 20:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nou, waar is dat dan op gebaseerd is? Waar heeft Bert echt keihard gefaald? Vorig jaar Feyenoord was geen top, maar ook nog geen flop. Daarvoor heeft hij zo goed als overal naar vermogen gepresteerd toch? Goede prestaties met een Dortmund dat in financiële problemen zat, uitmuntend gepresteerd met Fortuna en een UEFA Cup in zijn 1e Feyenoordperiode.
Volgens mij heeft het ajacied zijn bij Barca hier helemaal niets mee te makenquote:Op zondag 7 september 2008 20:13 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
nee, dat telt allemaal niet bij meneer de ajacied, ook niet dat NL gisteren met 1-0 voor stond toen de rode kaart viel en Australië de penalty kreeg
quote:Op zondag 7 september 2008 20:13 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
nee, dat telt allemaal niet bij meneer de ajacied, ook niet dat NL gisteren met 1-0 voor stond toen de rode kaart viel en Australië de penalty kreeg
Het Ajacied zijn heeft er inderdaad niks mee te maken!quote:Op zondag 7 september 2008 20:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het ajacied zijn bij Barca hier helemaal niets mee te maken
Ja, dat kwam in mijn ogen niet door de goede coaching van BvM. Tomasson (en Pi-Air) waren de redenen van het succes.quote:Op zondag 7 september 2008 20:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Tuurlijk, win je een UEFA-cup dan is het ineens mazzel...
oh, dan zie ik spoken, mijn excuusquote:Op zondag 7 september 2008 20:15 schreef Barca het volgende:
[..]
Het Ajacied zijn heeft er inderdaad niks mee te maken!
quote:Op zondag 7 september 2008 18:07 schreef Barca het volgende:
[..]
Frank RIjkaard inderdaad. Eventueel samen met Neeskens, Stam en Bergkamp?
quote:Op zondag 7 september 2008 19:44 schreef Barca het volgende:
Gio lijkt me nu toch echt over the hill.
quote:Op zondag 7 september 2008 20:15 schreef Barca het volgende:
Met Feijenoord het afgelopen jaar een troostprijs (bekerkampioen van de armoede), met mazzel de uefa-cup gewonnen (niet zijn verdienste, verder was het als coach van Feijenoord niks)
Dan ben je vast zijn Marco van Basten bashes vergetenquote:Op zondag 7 september 2008 20:21 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
oh, dan zie ik spoken, mijn excuus
[..]
[..]
[..]
Ik ben überhaupt in de vergetelheid geraakt. Niemand kent me nog.quote:Op zondag 7 september 2008 20:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan ben je vast zijn Marco van Basten bashes vergeten
Hoezo is het niet zijn verdienste, het was echt geen wereldelftal en dan is zo'n prijs gewoon hartstikke knap. Hij is toch verantwoordelijk voor de organisatie in het team?quote:Op zondag 7 september 2008 20:15 schreef Barca het volgende:
met mazzel de uefa-cup gewonnen (niet zijn verdienste, verder was het als coach van Feijenoord niks)
Verdiep je maar eens in de situatie van Dortmund toen Bert daar trainer was, alle goede spelers werden verkocht en men had geen cent te makken om goede spelers aan te kopen. Bert eindigde structureel bovenin de subtop, toen hij vertrok kwam hetzelfde Dortmund opeens in degradatiezorgen.quote:in Duitsland niks gepresteerd.
Van Fortuna kan je inderdaad een titel verwachten, iemand die daar de finale van de beker haalt en op een 7e & 10e plek eindigt heeft het gewoon erg goed gedaan gezien de middelen daar.quote:Fortuna? Ja hoor, die werden kampioen van Nederland. HAHAHA!!
quote:Op zondag 7 september 2008 20:19 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, dat kwam in mijn ogen niet door de goede coaching van BvM. Tomasson (en Pi-Air) waren de redenen van het succes.
niet gelezen waarschijnlijkquote:Op zondag 7 september 2008 20:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan ben je vast zijn Marco van Basten bashes vergeten
Bij Fortuna heeft hij wat opgebouwd, bij Feyenoord de Uefa Cup gewonnen en bij Dortmund stortte het elftal als een plumpudding in elkaar nadat hij was vertrokken. Daarna heeft hij 1 seizoen bij Feyenoord gezeten, dat is tekort om te oordelen of hij wel of niets iets kan opbouwen.quote:Op zondag 7 september 2008 20:29 schreef Barca het volgende:
Omdat Bert v M geen trainer/coach is die een team kan bouwen, zoals Van Gaal en RIjkaard dat wel kunnen.
Zelft de kritische Dortmund fans stonden massaal achter van Marwijk, dat gebeurd daar niet zo heel erg snel hoor.quote:In mijn ogen was het bij Dortmund huilen met de pet op met Bertje.
Heeft al 10 jaar niets meer gewonnen, zijn 2e periode bij Barca was een flop, evenals zijn tijd als Bondscoach. Ook AZ draaide vorig seizoen voor geen meter.quote:Verwachten, verwachten ... hij pakte 'm niet. Van Gaal is goed met jonge, talentvolle spelers.
Wat heeft hij geleerd? Wat deed hij Sparta anders dan bij Barcelona?quote:Rijkaard heeft na de ramp met Sparta veel geleerd.
Adriaanse had voor hem volgens mij een aardige basis neergezet waardoor van Gaal een aardige groep spelers neer kon zetten. Kwaliteit om Europees voetbal te halen was er vorig seizoen sowieso wel, en als het er niet was dan is van Gaal daar grotendeels zelf verantwoordelijk voor door voor enorm veel geld spelers als Poulsen, Ari en Pelle te kopen.quote:Op zondag 7 september 2008 20:37 schreef Barca het volgende:
Klopt Van Gaal heeft al meer dan 10 jaar niets meer gewonnen. Geen goede spelers meer.
Hoe weet je dat hij dat bij Sparta minder goed onder de knie had dan bij Barcelona?quote:Rijkaard heeft bij Sparta geleerd om goed te kijken naar wat hij in huis heeft, hoe spelers qua persoonlijkheid zijn. Daar heeft hij bij Barcelona van geprofiteerd.
Zijn prijzenloze periode is inmiddels langer dan zijn periode met prijzen. Waarom kijk je bij van Marwijk alles vanaf de negatieve kant en kijk je bij van Gaal naar de positieve zijde die al meer dan 10 jaar geleden is?quote:Op zondag 7 september 2008 20:44 schreef Barca het volgende:
Van Gaal deed het bij Ajax en Barcelona toch goed in mijn ogen.
Ik bekijk bij Lowietje echt niet alles van de positieve kant. Lowie kan niet met ervaren spelers overweg, is veel te rechtlijnig, weet niet hoe je de pers moet bespelen, klaagt te veel over slechte arbitrage.quote:Op zondag 7 september 2008 20:46 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zijn prijzenloze periode is inmiddels langer dan zijn periode met prijzen. Waarom kijk je bij van Marwijk alles vanaf de negatieve kant en kijk je bij van Gaal naar de positieve zijde die al meer dan 10 jaar geleden is?
Prima, maar dan is het ook de 'verdienste' van Van Marwijk dat Feyenoord vorig jaar ZESDE werd in de competitie, ondanks dat er een godsvermogen aan nieuwe spelers is uitgegeven en de club de derde begroting van Nederland heeft. Op z'n zachtst gezegd weinig indrukwekkend.quote:Op zondag 7 september 2008 20:25 schreef Blawh het volgende:
Hoezo is het niet zijn verdienste, het was echt geen wereldelftal en dan is zo'n prijs gewoon hartstikke knap. Hij is toch verantwoordelijk voor de organisatie in het team?
Laten we eerlijk zijn, van Marwijk heeft op clubniveau weinig gepresteert. In de tijd dat hij Fortuna trainde was dat nog gewoon een goede middenmoter in de Eredivisie met een uitstekende jeugdopleiding. Hij heeft daar naar behoren gepresteert maar meer ook niet. De1e periode bij Feyenoord heeft hij inderdaad de Uefa cup gepakt (met dank aan Pierre maar ok, ook credits voor v. Marwijk). Verder met voor nederlandse begrippen goed materiaal teleurstellend in de competitie, de Uefa cup was dus een eenmalige uitschieter. Daarna is het bergafwaarts gegaan met Bertje. Mislukt bij Dortmund (hoe kom je erbij dat het na zijn vertrek is ingestort ?) en het heel slecht gedaan met Feyenoord in zijn 2e periode. Hij kan duidelijk een team niet beter maken dat is toch wel bewezen. Daarom uiterst raadselachtig om zo'n coach bondscoach te maken.quote:Op zondag 7 september 2008 20:33 schreef Blawh het volgende:
[..]
Bij Fortuna heeft hij wat opgebouwd, bij Feyenoord de Uefa Cup gewonnen en bij Dortmund stortte het elftal als een plumpudding in elkaar nadat hij was vertrokken. Daarna heeft hij 1 seizoen bij Feyenoord gezeten, dat is tekort om te oordelen of hij wel of niets iets kan opbouwen.
[..]
Ik zeg ook niet dat hij daar niet verantwoordelijk voor is en ik vind Bert ook niet buitengewoon goed ofzo, gaf alleen een beetje tegengas aan de stelling dat hij er helemaal niets van zou kunnen.quote:Op zondag 7 september 2008 21:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima, maar dan is het ook de 'verdienste' van Van Marwijk dat Feyenoord vorig jaar ZESDE werd in de competitie, ondanks dat er een godsvermogen aan nieuwe spelers is uitgegeven en de club de derde begroting van Nederland heeft. Op z'n zachtst gezegd weinig indrukwekkend.
Nadat hij weg is gegaan bakte zijn opvolger er toch weinig van en stonden ze een tijd onderin te bundesliga? Mislukt bij Dortmund vind ik hem ook zeker niet, de situatie daar was alles behalve ideaal om een toppositie neer te zetten.quote:Op zondag 7 september 2008 21:49 schreef Pedroso het volgende:
Mislukt bij Dortmund (hoe kom je erbij dat het na zijn vertrek is ingestort ?)
Toen hij ontslagen werd bij Dortmund stonden ze in de middenmoot en aan het eind van het seizoen stonden ze dat ook. Het jaar daarop presteerden ze beter dan in de van Marwijk jaren.quote:Op zondag 7 september 2008 21:53 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nadat hij weg is gegaan bakte zijn opvolger er toch weinig van en stonden ze een tijd onderin te bundesliga? Mislukt bij Dortmund vind ik hem ook zeker niet, de situatie daar was alles behalve ideaal om een toppositie neer te zetten.
in het verleden is wel gebleken dat een goed begin tot successen lijdtquote:Op zondag 7 september 2008 23:21 schreef Specialisme het volgende:
Tot op heden 0 gewonnen 1 gelijk 1 verloren, de slechts presterende bondscoach
wat probeer je te zeggen met al die namen?quote:Op maandag 8 september 2008 11:20 schreef Barca het volgende:
Stekelenburg; Melchiot, Boulahrouz, Braafheid; De Jong; Sneijder, Van der Vaart; Kuijt, Van Persie, Babel; Huuntelaar (Vermeer; Marcellis, Heitinga, Pieters; Engelaar; De Guzman/De Zeeuw, Aissati/Seedorf; Amrabat, Afellay, Robben; Lens); Rijkaard, Neeskens, Stam en Cocu zouden het samen redelijk doen. In ieder geval beter dan de huidige groep en de groep Bassie!
Dat was ons nog niet opgevallen.....quote:Op zondag 7 september 2008 23:21 schreef Specialisme het volgende:
Ik moet die van Bommel ook niet
Dat er een (drastische) wijziging in de selectie moet plaatsvinden!quote:Op maandag 8 september 2008 11:26 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
wat probeer je te zeggen met al die namen?
1. Jij hebt blijkbaar een andere zender gekeken. De wedstrijd was te zien op SBS6.quote:Op maandag 8 september 2008 12:45 schreef Hamilcar het volgende:
Barca, ouwehoer toch niet zo. We domineerden de wedstrijd tegen de Australiërs, maar met de rode kaart en de pingel was de winst in dit vriendschappelijke wedstrijdje geen zekerheidje meer. De pingel gaat erin, enkele kansen van NL niet en dan scoren ze heel laat nog met een kopbal. Lekker boeiend, iedereen weet waarom we deze wedstrijd verloren hebben en dat je je niet als een malloot gaat inzetten om alsnog een super prestatie te leveren - je moet verdomme woensdag een wedstrijd spelen die er echt toe doet!
Heikneuter, verder denken dan je neus lang is.
Noem mij een coach met wie we die wél zullen bereiken.quote:Op maandag 8 september 2008 18:10 schreef Barca het volgende:
3. De wedstrijd van a.s. woensdag doet er toe? Er is maar 1 wedstrijd belangrijk: de wk-finale. Alleen zullen we die met deze coach NOOIT bereiken!
Regeren is vooruit zien!quote:Op maandag 8 september 2008 18:27 schreef TC03 het volgende:
Wat een gezeik zeg.Dit zijn nou eenmaal potjes die niemand ook maar iets boeit, dit soort wedstrijden verliest ieder land wel eens. Maarja, laten we BVM maar lekker na twee wedstrijden al afschrijven, veel beter.
Hm ... wat dacht je van Gerald Vanenburg?quote:Op maandag 8 september 2008 18:34 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik vul hem even in voor Barca.
Ron Jans!!
quote:Op maandag 8 september 2008 18:10 schreef Barca het volgende:
deze groep (lees: coach en zijn schoonzoon)
Dank u, dank u!quote:
En hoe dacht je die finale ooit te gaan bereiken zonder je eerst te kwalificeren, knuppel?quote:. De wedstrijd van a.s. woensdag doet er toe? Er is maar 1 wedstrijd belangrijk: de wk-finale.
Als je de MvB topics hebt gevolgd zou je het begrijpen. Kwalificatiewedstrijden zeggen niks, maar dan ook helemaal niks, over het niveau van een bondscoach. Bassie had de beste kwalificatiereeks maar is een ontzettende loser. Op eindtoernooien heeft hij namelijk nada,noppes gepresteerd!quote:Op maandag 8 september 2008 20:55 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En hoe dacht je die finale ooit te gaan bereiken zonder je eerst te kwalificeren, knuppel?
1. Ik heb de wedstrijd gezien. Het was geen vermakelijke wedstrijd, en na de rode kaart speelde het Nederlands elftal de wedstrijd tegen zijn zin uit. Je kan moeilijk stoppen met ballen, en je gaat je ook niet 101% inzetten in een friendly die er niet toe doet. Ik had je als coach een rot schop gegeven als je het had gedurft.quote:Op maandag 8 september 2008 18:10 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat er een (drastische) wijziging in de selectie moet plaatsvinden!
[..]
1. Jij hebt blijkbaar een andere zender gekeken. De wedstrijd was te zien op SBS6.
2. Juist als je verder denkt dan je neus lang is, zou je beseffen dat we met deze groep (lees: coach en zijn schoonzoon) nooit iets zullen bereiken. Behalve dan falen!
3. De wedstrijd van a.s. woensdag doet er toe? Er is maar 1 wedstrijd belangrijk: de wk-finale. Alleen zullen we die met deze coach NOOIT bereiken!
quote:Op maandag 8 september 2008 22:15 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
1. Ik heb de wedstrijd gezien. Het was geen vermakelijke wedstrijd, en na de rode kaart speelde het Nederlands elftal de wedstrijd tegen zijn zin uit. Je kan moeilijk stoppen met ballen, en je gaat je ook niet 101% inzetten in een friendly die er niet toe doet. Ik had je als coach een rot schop gegeven als je het had gedurft.
2. Waarom? Ik zie goede voetballers waarvan velen bij grote clubs spelen. Brazilië staat 5de in zijn poule, maar heeft toch wel een verdomd wereldelftal. Daarnaast, wie zouden er dan weg moeten en wie zouden er bij moeten komen? Je bent gewoon populistisch aan het ouwehoeren en dat zet nooit zoden aan de dijk.
3. De wedstrijd van woensdag doet er toe. Er zijn 3 punten te winnen, die uiteindelijk kunnen leiden tot ons ticket naar het WK. Als je naar het WK gaat, mag je pas gaan dromen over de finale.
4. Je hebt geen enkel benul van hoe voetbal in elkaar zit, maar je kinderlijke fascinatie ermee zorgt ervoor dat wij elke dag van jouw stupide posts mogen genieten. Je bijdrage tijdens het EK was ook bedroevend.
Ach, waarom moet eigenlijk ieder resultaat aan van Basten gespiegeld worden? Je moet niet vergeten dat die wedstrijden onder van Basten alweer een paar jaar geleden zijn, van Basten heeft uiteindelijk deze groep gevormd (op Bommel na) in deze samenstelling en ook zijn de spelers nu weer een paar jaar ouder en meer ervaren.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
Van Marwijk doet het best aardig. Vandaag gewonnen, is Van Basten niet gelukt.
Nou ja prima wissels.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Prima wissels vandaag ook, niks op aan te merken. Verder vond ik het goed dat hij ze na rust pressing speelden. De Macedoniers wisten daar even geen raad mee, konden niet makkelijk meer opbouwen het eerste deel van de tweede helft.
Maar ik was zo bang dat Van der Vaart zijn 2e gele kaart zou pakken. Je zag hem af en toe echt gefrustreerd rondlopen.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:56 schreef -Vaduz- het volgende:
Van der Vaart kan in balbezit meer van nut zijn. Robben keek al veelvuldig naar de kant en zat er doorheen. Zag je ook wel aan het domme balverlies her en der.
Ik denk dat dat ook gebeurd was als Bert niet al voor rust noodgedwongen moest wisselen.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Jan voor Huntelaar had ook gekund, verdedigend heb je meer aan Jan, plus hij kan de bal vasthouden.
Nou dat is ook weer een beetje overdreven.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:30 schreef Blawh het volgende:
van Basten heeft uiteindelijk deze groep gevormd (op Bommel na) in deze samenstelling en ook zijn de spelers nu weer een paar jaar ouder en meer ervaren.
Met de wedstrijd zichtbaarder, er zijn slechts 3 wedstrijden gespeeld onder de nieuwe bondscoach. Die conclusie vind ik dan weer te snel getrokken. Maar dat van der Sar en van Nistelrooy toppers zijn dat staat buiten kijf.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:34 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Nou dat is ook weer een beetje overdreven.
Het gemis van Van der Sar en Van Nistelrooij wordt met de wedstrijd zichtbaarder.
Dat is ook weer zo.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:36 schreef Blawh het volgende:
[..]
Met de wedstrijd zichtbaarder, er zijn slechts 3 wedstrijden gespeeld onder de nieuwe bondscoach. Die conclusie vind ik dan weer te snel getrokken. Maar dat van der Sar en van Nistelrooy toppers zijn dat staat buiten kijf.
Dit ben ik volledig met je eens, Van Persie staat echt te verpieteren op die plek, komt totaal niet in het spel voor.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
Van Marwijk borduurt voort op de fouten en problemen van Van Basten.
Van Persie is een heel goede speler maar die hoort gewoon spelmaker/schaduwspits te zijn. Waarom gaat Van Der Vaart daar niet staan? Of Robben? Van Persie wordt echt als een hoopje afval behandeld. Alsof je Zidane vraagt om op de linksbackpositie te gaan staan.
De verdediging is een ander voorbeeld, ook die borduurt voort op de door Van Basten gemaakte patronen.
Van Marwijk is meer een soort conservator van een museum dan een coach die problemen aanpakt. Zoals ik dus al zei: een laffe coach en ik krijg er een Advocaat deja vu van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |