Op basis van wat? In welke rol? Op welke positie? In de basis direct?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:20 schreef dndiek het volgende:
Van Bommel terug
Zou zeker kunnen, zeker in 2010. maar ook hier: ten koste van wie? Van Persie, Robben, Babel, Sneijder, van der Vaart?quote:Afellay vast in de basis
Denk ook dat hier de grootste verandering in zal zitten. Zuiverloon op rechtsback is ook zeker een optie. Voor de basis zal het toch wel te vroeg zijn?quote:Van der Wiel en Marcellis oproepen indien ze zich goed ontwikkelen
Denk ook wel dat die twee over de top zijn, misschien nu al soms.quote:Van Bronckhorst laten bedanken
Landzaat niet meer selecteren
Met Velthuizen, Stekelenburg, Waterman zijn er drie potentiële basiskeepers, dus dat lijkt me niet direct nodig.quote:Van der Sar vragen nog ff door te gaan
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Op basis van wat? In welke rol? Op welke positie? In de basis direct?
[quote] Iemand met zo'n mentaliteit is goed om erbij te hebben en ja in de basis centraal of rechts op het middenveld
Hangt een beetje af van het systeem, maar Babel hoeft van mij sowieso niet in de basis, Robben moet eerst maar weer eens een tijd blessurevrij gaan voetballenquote:Zou zeker kunnen, zeker in 2010. maar ook hier: ten koste van wie? Van Persie, Robben, Babel, Sneijder, van der Vaart?
Klopt helemaalquote:Denk ook dat hier de grootste verandering in zal zitten. Zuiverloon op rechtsback is ook zeker een optie. Voor de basis zal het toch wel te vroeg zijn?
Het kan me niet snel genoeg zijnquote:[..]
Denk ook wel dat die twee over de top zijn, misschien nu al soms.
Potentie hebben ze allemaal, maar overtuigend vind ik het nog nietquote:[..]
Met Velthuizen, Stekelenburg, Waterman zijn er drie potentiële basiskeepers, dus dat lijkt me niet direct nodig.
waar komt je sig vandaan?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:34 schreef Radegast het volgende:
Ik ben benieuwd naar de samenwerking tussen Van Marwijk en Van Persie.
Nou lekker complimentquote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
Uitspraak van een Arsenal-supporter na Ajax - Arsenal op het AT.
Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. 'Mentaliteit'. Andere dooddoener. Met van Bommel hebben we het op het EK en WK ook niet gered. Tevens heb ik altijd het idee dat het team redelijk om van Bommel + een spits moet draaien, zoals bij PSV met Van Nistelrooy en Kezman, daarachter een controleur, en nu weer bij Bayern met Luca Toni, terwijl het bij Barca er niet geheel uit kwam met creatievere spelers dan hem.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:32 schreef dndiek het volgende:
[..]
Iemand met zo'n mentaliteit is goed om erbij te hebben en ja in de basis centraal of rechts op het middenveld
quote:[..]
Potentie hebben ze allemaal, maar overtuigend vind ik het nog niet
Stekelenburg heeft de nodige ervaring natuurlijk onder hand en Velthuizen gaat waarschijnlijk een OS doen wat ook goed voor hem is. Van der Sar erbij proberen te houden is zeker verstandig, maar als eerste keeper lijkt me over.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:56 schreef WooZ het volgende:
ik denk dat vd sar nog wel een jaartje meekan, dus die lekker laten keepen.
Zuiverloon, Donk, Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Zonneveld (?), Kromkamp (?), Emanuelson (?), Marcellis, Vlaar zijn denk ik serieuze opties tegen die tijd. Maar het zal nog zeker een jaar vrij subtop-niveau zijn ben ik bang.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:56 schreef WooZ het volgende:
Qua verdediging zitten we een beetje dun, maar ik zou graag ooijer/bouma/v bronkhorst. Op rechts blijft dan nog even de vraag.
Dat lijkt me heel erg gecentraliseerd en zou ik de komende jaren met het talent aan middenvelders liever een extra middenvelder achter een aanvaller zien, persoonlijk. Maar dat is meer een invulling van namen etc, dan wat er echt moet veranderen.quote:Op het middenveld met van Bommel controleren, op links en rechts sneijder/vd vaart, affelay achter de spitsen (of seedorf). In de spits dan van Nistelrooy (die kan voorlopig nog wel mee) met van Persie
dus zónder vleugels, robben dus lekker op de bank en huntelaar ook.
Sinds het WK is het een behoorlijke vaste groep geweest die amper (of door blessures) meer is gewijzigd , maar niet zoals voor het WK dat er spelers werden opgeroepen om te proberen. Zoals de laatste namen die jij noemt, dat is van 3 jaar geleden (Engelaar dan niet - maar die werd door heel schrijvend media Oranje ingeschreven - zou dat ook nog een optie kunnen zijn in de komende jaren?), is in de laatste anderhalf jaar niet voorgekomen.quote:Verder zou ik voornamelijk graag weer eens een team zien spelen wat meerdere wedstrijden achter elkaar hetzelfde is. De enige die onder v Basten áltijd speelde was Babel, maar daar ben ik op z'n zachtst gezegd niet zo van gecharmeerd.
Als iemand mij de afgelopen jaren zou hebben gevraagd wie er in het Nederlands elftal speelt, was het onmogelijk om meerdere namen op te noemen op Babel en vd Sar na, want het is zo, zo enorm vaak gewisseld. Om nog maar te zwijgen over oproepen van yildirim, denneboom, engelaar etc.
Door blessures, schorsingen, vorm is dat niet altijd even makklelijk, maar aan de andere kant zou je ook moeten werken naar een vaste groep van een man of 25 denk ik die wat meer krediet zouden moeten hebben, dan de pietjes en jantjes die het een periode leuk doen.quote:en ik wil gewoon spelers zien die bij hun club ook goed presteren. Jammer voor robben, landzaat, vd zeeuw, kuijt etc. Eerst maar zorgen dat je een basisplaats hebt
De ervaring dus, en vooralsnog is er weinig onwikkeling bij Schaars, Maduro en de Zeeuw.quote:Nu met Van Marwijk wordt er al gelijk over de terugkeer van Van Bommel gesproken - maar hoe realistisch is dat? Hij is 2 jaar niet meer actief geweest in Oranje, in Duitsland doet hij het behoorlijk, maar is hij niet altijd heel erg onomstreden volgens mij en op het WK van 2010 is hij al 33. De ontwikkeling van oa Schaars, Maduro, De Zeeuw, Bakkal, Afellay zal ook zeker niet stoppen. Daarnaast is er twee jaar lang gewerkt door een vrij vaste groep en is daar toch - mag je hopen - een onderlinge sfeer en band die vrij redelijk moet zijn.
niet te hopen nee, dan is Oranje diep gedaaldquote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:15 schreef dndiek het volgende:
Zonneveld is echt geen Oranje-materiaal
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dan zou het dus ten koste kunnen gaan van Sneijder, van der Vaart, Afellay, van Persie en anderen. Plus dat die spelers nog eens 6 jaar mee zullen gaan, waarom zou je dan voor twee jaar Van Bommel een proces van de afgelopen 4 jaar en komende jaren gaan 'verstoren'? Lichtelijk overdreven, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
[..]
Dat klopt. Ik ben er ook nog niet uit. Het moet voor vBommel ook wel raar zijn om in september de kleedkamer weer binnen te lopen onder een 'hallo hier ben ik dan weer onder m'n schoonpapa'. Ik neem aan dat ze het daar nu thuis al wel over zullen hebben
[..]
Stekelenburg heeft de nodige ervaring natuurlijk onder hand en Velthuizen gaat waarschijnlijk een OS doen wat ook goed voor hem is. Van der Sar erbij proberen te houden is zeker verstandig, maar als eerste keeper lijkt me over.
Ik weet niet hoelang vd Sar nog doorgaat. Als hij stopt hebben we deze discussie niet, maar mocht hij nog een jaartje doorgaan dan kan je hem iig nog laten spelen. Stekelenburg heeft goed gekeept de afgelopen jaren, maar is het afgelopen jaar amper gegroeid volgens critici. Hij moet nog oppassen dat hij niet meteen wordt overgeslagen als Velthuizen zich zo door blijft ontwikkelen.
[..]
Zuiverloon, Donk, Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Zonneveld (?), Kromkamp (?), Emanuelson (?), Marcellis, Vlaar zijn denk ik serieuze opties tegen die tijd. Maar het zal nog zeker een jaar vrij subtop-niveau zijn ben ik bang.
Daar ben ik ook bang voor. Schijf Zonneveld en Kromkamp maar af. Matthijssen presteert ook wisselvallig en Heitinga is al jaren niet meer gegroeid. Die staat vaak goed te verdedigen maar het klassieke Heitingaatje komt nog steeds te vaak voor. Ik ben in januari weggeweest, maar ik weet iig nog dat het bij 020-NAC weer raak was. En zo heeft hij er weet ik het hoeveel gemaakt in de afgelopen jaren. We hebben tegenwoordig weinig goede verdedigers, eigenlijk vind ik er geeneen echt goedEn dan doel ik op het vergelijkbare niveau wat onze middelvelders/spitsen halen.
Dat lijkt me heel erg gecentraliseerd en zou ik de komende jaren met het talent aan middenvelders liever een extra middenvelder achter een aanvaller zien, persoonlijk. Maar dat is meer een invulling van namen etc, dan wat er echt moet veranderen.
[..]
Sinds het WK is het een behoorlijke vaste groep geweest die amper (of door blessures) meer is gewijzigd , maar niet zoals voor het WK dat er spelers werden opgeroepen om te proberen. Zoals de laatste namen die jij noemt, dat is van 3 jaar geleden (Engelaar dan niet - maar die werd door heel schrijvend media Oranje ingeschreven - zou dat ook nog een optie kunnen zijn in de komende jaren?), is in de laatste anderhalf jaar niet voorgekomen.
[..]
De samenstelling is toch wel aardig vaak gewijzigd? Neem alleen al de kwestie Seedorf, om over de verschillende opstellingen nog maar te zwijgen.
Door blessures, schorsingen, vorm is dat niet altijd even makklelijk, maar aan de andere kant zou je ook moeten werken naar een vaste groep van een man of 25 denk ik die wat meer krediet zouden moeten hebben, dan de pietjes en jantjes die het een periode leuk doen.
Inderdaad
En dan nog wat anders - waar ik eigenlijk op doelde - stel dat er op het EK goed gepresteerd gaat worden, de (halve) finale gaat gehaald worden, kan je dan zomaar uit het niets eigenlijk als nieuwe bondscoach er in stappen, en iemand als De Zeeuw, Landzaat, van, Bronckhorst, Sneijder, van der Vaart of wie dan ook, zonder problemen laten vervangen door bijvoorbeeld van Bommel in de basis te zetten in de eerst volgende wedstrijd?
Ik denk zowieso niet in de eerstvolgende wedstrijd, maar zowieso denk ik dat je niet van dit scenario uit moet gaan, dat zie je dan wel weer
Ondertussen heb je tegen die tijd Sneijder, van der Vaart, Robben, Van Persie, Heitinga die al drie of twee eindtoernooien hebben meegemaakt en langer in de top van Europa spelen (op Heitinga na dan), terwijl je Bakkal, Afellay, Maduro, Babel ook niet heel onervaren kan noemen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De ervaring dus, en vooralsnog is er weinig onwikkeling bij Schaars, Maduro en de Zeeuw.
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:15 schreef dndiek het volgende:
Zonneveld is echt geen Oranje-materiaal
Ik dacht dat ie tegenwoordig wel op het niveau De Cler, Emanuelson, Bouma zat., maar er stond ook een vraagteken achterquote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
niet te hopen nee, dan is Oranje diep gedaald
Tja, het moet inderdaad toch vrij raar zijn, zeker wanneer iemand op zijn positie gaat excelleren tijdens het EK.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:48 schreef WooZ het volgende:
Dat klopt. Ik ben er ook nog niet uit. Het moet voor vBommel ook wel raar zijn om in september de kleedkamer weer binnen te lopen onder een 'hallo hier ben ik dan weer onder m'n schoonpapa'. Ik neem aan dat ze het daar nu thuis al wel over zullen hebben
Heitinga maakt amper nog van dat soort fouten en laat zich ook steeds meer opbouwend in met succes. Verdediging zal altijd wel zwak blijven. Vooral de rechts en linksback zou ik echt geen topnaam weten.quote:Daar ben ik ook bang voor. Schijf Zonneveld en Kromkamp maar af. Matthijssen presteert ook wisselvallig en Heitinga is al jaren niet meer gegroeid. Die staat vaak goed te verdedigen maar het klassieke Heitingaatje komt nog steeds te vaak voor. Ik ben in januari weggeweest, maar ik weet iig nog dat het bij 020-NAC weer raak was. En zo heeft hij er weet ik het hoeveel gemaakt in de afgelopen jaren. We hebben tegenwoordig weinig goede verdedigers, eigenlijk vind ik er geeneen echt goed En dan doel ik op het vergelijkbare niveau wat onze middelvelders/spitsen halen.
die kunnen beide nog wel 2 jaar mee, zijn 6 dagen na elkaar jarig zie ik net, worden in november pas 30quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat ook niet zo 1,2,3 zou weten is een nieuwe pinchhitter zoals Vennegoor of Koevermans zou kunnen zijn.
Zo, jij bent vast niet voor PSV, of wel?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:20 schreef dndiek het volgende:
Van Bommel terug
Afellay vast in de basis
Van der Wiel en Marcellis oproepen indien ze zich goed ontwikkelen
Van Bronckhorst laten bedanken
Landzaat niet meer selecteren
Van der Sar vragen nog ff door te gaan
4-3-3 laten varen
Bouma op rechts?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:07 schreef De.Kromme het volgende:
Boula - Heitinga, dan heb je in elk geval een erg sterk centrum. De Cler linksback, en de rechtsbackpositie daar hebben we alleen maar kneuzen voor helaas, dus dan maar Bouma ofzo.
Daarvoor een middenveld met Affelay, Seedorf en vd Vaart en dan Sneijder achter van Persie en van Nistelrooy/Huntelaar.
En dan heb je Gio, van Bommel, Koevermans en nog een boel talenten nog op de bank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |