Waarom?quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:53 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hetzelfde, alleen dan Otman Bakkal ipv De Zeeuw en Mathijsen ipv Boulahrouz.
Demi steekt niet in een supervorm (verre van zelfs) terwijl Bakkal dit wel is. Het zijn ongeveer dezelfde types, alleen heeft Bakkal iets meer body.quote:
Het ruit ala Advocaat dus. Waarom prefereer je dit systeem boven 4-2-3-1?quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:07 schreef M0NTANA het volgende:
Alleen over de achterhoede ben ik niet zeker, Khalid Boulahrouz moet meer gaan spelen bij Sevilla en zijn vorm terug zien te vinden. Daarbij zou ik er graag een linskbenige centrale verdediger naast zetten, maar zowel Joris Mathijsen als Wilfred Bouma zijn niet Oranje-waardig, dus dan maar zo:
[ afbeelding ]
Robin van Persie hoort in de spits te spelen, ook beter voor Ruud van Nistelrooij. Daarbij heeft Wesley Sneijder de ruimte nodig en is het voor mij óf Sneijder óf VDV, liever Clarence Seedorf erbij als verkapte linkshalf dan twee spelers die op tien elkaar in de weg lopen. Demy de Zeeuw en Johnny Heitinga zorgen er tenslotte voor dat het middenveld ook krachtig genoeg is, zodat we niet overlopen zullen worden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:12 schreef Messenga het volgende:
[..]
Het ruit ala Advocaat dus. Waarom prefereer je dit systeem boven 4-2-3-1?
quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:55 schreef TerroRobbie het volgende:
Pff open een EK forum ofzo.
Mag die 23e plaats eigenlijk ook naar een veldspeler? Ik hoef geen 3 keepers mee eerlijk gezegd. Maar als er een mee moet vind ik Veldhuizen ook primaquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:10 schreef sjimz het volgende:
Waterman is zijn basisplaats verloren.
Ik opper voor Bikkel Piet!
Tijdje terug gemaakt, Bakkal mag het nu proberen op de plek van De Zeeuw, maar dan kom ik er nog steeds eentje tekortquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Van der Sar
De beste die we hebben. Piet mag ook mee, daarnaast ook Stekelenburg.
Ooijer - Boula (als ie tegen die tijd wat vaker speelt)- Heitinga - De Cler
Boula staat op de gevaarlijkste man van de tegenstander, en speelt die uit de wedstrijd. Heitinga verzorgt de opbouw, waar Boula minder sterk in is. Opkomende back op links, er is verder ook weinig. Rechts Ooijer, kun je van op aan als het om verdedigen gaat.
Wie er verder mee moeten? Mathijsen, Bouma? Van Bronckhorst? We hebben weinig staan achterin. Misschien eens een ander proberen, al is het lastig om iemand nu pas te laten debuteren ofzo.
De Zeeuw - ?
? moet nog een slot op de deur zijn, Gio is daar niet goed genoeg en ook Davids redt het niet meer denk ik. Moet dus nog wat op gevonden worden, er zijn nu alleen maar stand-ins.
Van der Vaart - Seedorf
Ben zelf een grotere fan van Rafael dan van Wesley Sneijder. Seedorf spreekt voor zich lijkt me, een van de beste die we hebben. Samen het spel verdelen en kunnen natuurlijk ook individueel wat met een bal. Je hebt Sneijder nog en Afellay mocht het niets worden. En ook nog jongere talenten als Bruins en Aissati.
Van Persie
Als ie fit is maakt ie Oranje toch wel een stuk beter met zijn individuele klasse. Mag spelen waar ie wil, vrijere rol dan Vd Vaart en Seedorf. Kan ook naast van Nistelrooy, maar lijkt me minder succesvol. Een Van der Vaart hier ook kunnen spelen. Verder weinig alternatieven.
Van Nistelrooy
Lijkt me logisch, met een juiste aanvoer een topspits. Daar moeten Seedorf, Vd Vaart en ook Van Persie voor zorgen.
Als stand-in hebben we jongens als Koevermans, Kuyt, VoH? Alleen is Ruud in Nederland een redelijk unieke spits.
Geen vleugelspitsen, dus geen Robben en Babel. Kunnen wel mee, maar er is niet echt een positie die bij ze past in dit systeem.
Mis dus nog wel een controlerende middenvelder, maar die komt er nog wel![]()
Sar
Ooijer-Boula-Heitinga-De Cler
De Zeeuw -?
Van der Vaart - Seedorf
Van Persie
Van Nistelrooy
je moet wel 3 keepers meenemen voor het geval datquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:20 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Mag die 23e plaats eigenlijk ook naar een veldspeler? Ik hoef geen 3 keepers mee eerlijk gezegd. Maar als er een mee moet vind ik Veldhuizen ook prima
Gast, wat ben jij stoer door elke keer van de leuke nonchalante posts over Oranje te posten.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:20 schreef Happel het volgende:
Wat doet het er toe, Europees kampioen worden ze toch niet.
Precies wat een sukkel en dan toch wel stiekem met zijn familie/vrienden een biertje in een cafe drinkenquote:Op woensdag 27 februari 2008 23:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gast, wat ben jij stoer door elke keer van de leuke nonchalante posts over Oranje te posten.
Heb net ergens gelezen dat het je niet kan boeien. Maar volgens mij krijg je al een stijve met de gedachte dat Oranje eruit gaat en jij heerlijk als een alto tegen ons aan kan schoppen. Omdat je anders bent.
Als het je echt niet boeit, waarom post je hier uberhaupt dan?
Om reacties van kneuzen, zoals jij, te ontlokken. Wat anders.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gast, wat ben jij stoer door elke keer van de leuke nonchalante posts over Oranje te posten.
Heb net ergens gelezen dat het je niet kan boeien. Maar volgens mij krijg je al een stijve met de gedachte dat Oranje eruit gaat en jij heerlijk als een alto tegen ons aan kan schoppen. Omdat je anders bent.
Als het je echt niet boeit, waarom post je hier uberhaupt dan?
Ah, okay. Dat wilde ik ff horen. Inderdaad dus puur om stoer te doen van kijk mij eens 'anders' zijn. Slechte jeugd gehad zeker?quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:00 schreef Happel het volgende:
[..]
Om reacties van kneuzen, zoals jij, te ontlokken. Wat anders.
Gegroet,
de landverrader
Ik heb het misschien al eerder gezegd, maar iemand die wekelijks bij Aston Villa in de basis staat is voor Nederlandse begrippen geen koekebakker. Die hoort er dus gewoon in te staan, met Ooijer rechts naast 'm, want Boela weet volgens mij niet eens meer hoe een bal eruitziet.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:07 schreef M0NTANA het volgende:
maar zowel Joris Mathijsen als Wilfred Bouma zijn niet Oranje-waardig,
daar hadden ze bij Ajax ook problemen mee.quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:22 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ik kan niet kiezen tussen VdV en Sneijder
Seedorf op rechtsquote:Op donderdag 28 februari 2008 16:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
---------------------Van Nistelrooy---------------
VdV--------------Van Persie------------Seedorf
------------De Zeeuw-----Van Bronckhorst-------------
De Cler-----Mathijsen-----------Ooijer-------Heitinga
------------------------vd Sar----------------------
Seedorf is een rechtspoot ja. En ik hou er niet van als VdV en Seedorf steeds naar binnengaan draaien naar hun betere been. Met Van Persie en Van Nistelrooy is het al druk zat in het centrum voorin.quote:
Nouja, Seedorf speelt zn hele leven al op links...quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:20 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Seedorf is een rechtspoot ja. En ik hou er niet van als VdV en Seedorf steeds naar binnengaan draaien naar hun betere been. Met Van Persie en Van Nistelrooy is het al druk zat in het centrum voorin.
Boula vind ik anders beter dan Mathijsen. En Heitinga rechtsback is niets, zet 'm dan centraal.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:19 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Mensen die Boulah erin zetten.
Lekker veel switchen die drie op 't middenveld (VDV, Persie en Sneijder) tijdens de wedstrijd. Ze kunnen alle drie op deze posities spelen.
Van the Man
VDV - Van Persie - Sneijder
Bronckhorst - De Zeeuw
Bouma - Mathijsen - Ooijer - Heitinga of Melchiot
Sar.
Alleen de rechtsback positie zou ik zo niet weten, allemaal middelmaat.
Gister HSV gezien?quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:51 schreef PSvau het volgende:
mathijsen is in vorm en maakt nooit gekke fouten
boulahrouz heeft geen bal geraakt en zorgt vaak voor penalties en rode kaarten
VdV laat niets zien in oranje?quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:23 schreef PSvau het volgende:
Heitinga is te belangrijk om rechtsback te zetten. En Van Bronckhorst is over the hill
Seedorf laat niks zien in oranje, zelfde geld voor vdv
en waar is robben?
de cler is oud
Jij kijkt wedstrijden van Sevilla B?quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Boula vind ik anders beter dan Mathijsen. En Heitinga rechtsback is niets, zet 'm dan centraal.
Je kunt nog wel beter zijn zonder te spelen. Riquelme speelde bij Villarreal bijvoorbeeld ook niet tot ie terugging naar Argentinië. Had een andere oorzaak, dat weet ik, maar Boulah is in principe onze beste verdediger. Als ie tot het EK zo gruwelijk weinig blijft spelen wordt het een risico, maar het hoeft niks uit te maken. Persoonlijk vind ik Mathijsen, Bouma en Melchiot niet goed genoeg voor de basis, dan neem ik liever het risico met Boulah.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jij kijkt wedstrijden van Sevilla B?
JUISTENEM. Eindelijk iemand die de mogelijkheid met drie verdedigers ziet. Alleen dacht ik ook nog aan een systeem met een centrale aanvaller en een spits, in plaats van twee aanvallers naast elkaar. Dan krijg je dus zoiets als dit (3-6-1):quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:59 schreef Dj_Day-V het volgende:
Zoiets
[ afbeelding ]
Grijze zijn mogelijkheden.
Dude, totale clusterfuck. Wel gezellig dan op het middenveld, daar niet van.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:28 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Alleen dacht ik ook nog aan een systeem met een centrale aanvaller en een spits, in plaats van twee aanvallers naast elkaar. Dan krijg je dus zoiets als dit (3-6-1):
Sinds hij Cristiano R. geblesseerd schopte kan ie bij mij niet meer stukquote:Op woensdag 27 februari 2008 16:00 schreef groenen het volgende:
Boulahrouz wordt zo overschat in Nederland.
Waarna Portugal de wedstrijd won mede door een domme rode kaart van Boulah.quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:10 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Sinds hij Cristiano R. geblesseerd schopte kan ie bij mij niet meer stuk
Vond em wel lekker spelen tegen inter.quote:
Henk Timmerquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:51 schreef Messenga het volgende:
De Doelman
Dit behoeft mijn inziens maar weinig uitleg. Edwin van der Sar zal komend EK onze goal voor de laatste maal verdedigen.Maarten Stekelenburg en Henk Timmer zijn wat mij betreft de nummer 12 en 22 om ervoor te zorgen dat we
Ik vind dit op het eerste gezicht idd een van de beste mogelijkhedenquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:14 schreef Urquhart het volgende:
--------------Van Der Sar--------------
Melchiot - Bouhlarouz - Ooijer - De Cler
------Heitinga------------Van Bronkhorst
Van Der Vaart - Van Persie - Sneijder
--------------Van Nistelrooij-------------
Ik ook. Ik had nagenoeg dezelfde opstelling, alleen Gio had ik eruit ipv De Zeeuw. Maar dat zal op zich weinig verschil uitmaken. Misschien is Gio met al zijn ervaring zelfs wel een betere keus dan De Zeeuw.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:26 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik vind dit op het eerste gezicht idd een van de beste mogelijkheden.
Inderdaad. Ik zou hem denk ik niet eens meenemen naar het EK. Als je er van uit gaat dat je 4 aanvallende posities hebt (en alle posities dubbel bezet wilt hebben) dan kun je dus 8 aanvallende spelers meenemen. Ik zou gaan voor:quote:
Sorrie knevelt, maar die van Bommel komt er niet meer in onder het regime van van Basten. Hoe jammer het ook is. Die van bommel durft nog is een beetje die tegenstanders onderuit te halen. De rest nietquote:
quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:54 schreef Silaz het volgende:
[..]
Sorrie knevelt, maar die van Bommel komt er niet meer in onder het regime van van Basten. Hoe jammer het ook is. Die van bommel durft nog is een beetje die tegenstanders onderuit te halen. De rest niet
Nee dan Joris Mathijsenquote:Op donderdag 28 februari 2008 12:19 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Mensen die Boulah erin zetten.
Lekker veel switchen die drie op 't middenveld (VDV, Persie en Sneijder) tijdens de wedstrijd. Ze kunnen alle drie op deze posities spelen.
Van the Man
VDV - Van Persie - Sneijder
Bronckhorst - De Zeeuw
Bouma - Mathijsen - Ooijer - Heitinga of Melchiot
Sar.
Alleen de rechtsback positie zou ik zo niet weten, allemaal middelmaat.
Één aanpassing: Bouma voor Mathijsen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
---------------------Van Nistelrooy---------------
VdV--------------Van Persie------------Seedorf
------------De Zeeuw-----Van Bronckhorst-------------
De Cler-----Mathijsen-----------Ooijer-------Heitinga
------------------------vd Sar----------------------
reiziger? hoeveel heb jij gezopen?quote:Op zondag 4 mei 2008 04:43 schreef DrDentz het volgende:
ik zou met een ruitje:
vd Sar
Reiziger - Boulahrouz - Heitinga - Gio
Edar Davids
Sneijder - Seedorf
Van Persie
Huntelaar - Van Nistelrooy
klote dat Jaap Stam gestopt is
De Cler rechtsback, Melchiot linksback, Drenthe en Robben verdedigende middenvelderquote:Op zondag 4 mei 2008 14:51 schreef Tennessee het volgende:
Nou, laat ik ook maar eens wat roepen dan....
--------Van der Sar--------
De Cler Ooijer Heitinga Melchiot
------Drenthe Robben------
Sneijder Van Persie Van der Vaart
-------------Huntelaar-------------
zoals ik al eerder heb gezegd heb ik totaal niet de illusie met een goede opstelling te kunnen komen maar ik dacht; laat ik ook eens wat roepen... bedankt voor je vriendelijke reactie...quote:Op zondag 4 mei 2008 14:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
De Cler rechtsback, Melchiot linksback, Drenthe en Robben verdedigende middenvelderBedankt voor je bijdrage
Als hij nou van bommel mee wil meenemen kan hij verdigende middenvelder staan samen met de zeeuwquote:Op zondag 4 mei 2008 14:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
De Cler rechtsback, Melchiot linksback, Drenthe en Robben verdedigende middenvelderBedankt voor je bijdrage
In andere woorden: Leg eens uit!
Zie editquote:Op zondag 4 mei 2008 14:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
zoals ik al eerder heb gezegd heb ik totaal niet de illusie met een goede opstelling te kunnen komen maar ik dacht; laat ik ook eens wat roepen... bedankt voor je vriendelijke reactie...
huh, welke edit? mijn bank? of heb jij wat ge-edit?quote:
ja logisch, seedorf op linksvoorquote:Op zondag 4 mei 2008 11:56 schreef Devano het volgende:
Tegen zwakkere tegenstanders:
-------------Van Nistelrooij
Robben - Van Persie - Van der Vaart
------Van Bronckhorst - Sneijder
Emanuelson - Bouma - Heitinga - Melchiot
---------------Van der Sar
Tegen betere tegenstanders:
----------Van Nistelrooij
--Seedorf - Van Persie - Sneijder
--Van Bronckhorst - De Zeeuw
De Cler - Bouma - Heitinga - Ooijer
------------Van der Sar
Engelaar in de basisquote:Op zondag 4 mei 2008 17:19 schreef MarkNMGN het volgende:
Emanuelson in de basis, van Persie eruit. You got to be kidding me.
---------------------van der Sar--------------------------
----Melchiot------Ooijer------Heitinga------de Cler----
-----------Engelaar-------van Bronckhorst------------
--Sneijder--------van Persie---------van der Vaart--
------------------van Nistelrooij--------------------------
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | -------------------------(Timmer)----------------------- ======================================================== Melchiot--------Heitinga--------Ooijer----------de Cler- (Heitinga)-----(Mathijsen)------(Bouma)-----(Emanuelson) ======================================================== ---------------de Zeeuw-----v Bronckhorst--------------- ---------------(de Jong)-----(Landzaat)----------------- ======================================================== v Persie----------------Sneijder--------------vd Vaart-- (Kuyt)------------------(Seedorf)---------------(Robben) ======================================================== ----------------------v Nistelrooy---------------------- ----------------------(Huntelaar)---------------------- |
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 17:00 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Kijk, voetbal is een spel, maar op dit niveau moet je wel een doel hebben. Attractief resultaatvoetbal lijkt steeds meer een utopie te worden (zie Arsenal dit seizoen). Daarom moet je kiezen. Mooi voetbal zonder prijzen of lelijk voetbal met prijzen. Bij beide hoort een opstelling.
De Cler eruit voor Urby Emanuelson en Kuyt en Ruudwisselen lijkt me hele verbetering. Oh ja ... Melchiot ipv Nigel. Mario kan goed aanvallen en is verdedigend net ff beter dan Nigel.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Doel: Elwin van der Sar
Libero: Clarence Seedorf
Linksback: Tim de Clerc
Rechtsback: Nigel de Jong
Verdedigende middenvelder rechts: John Heitinga
Verdedigende middenvelder links: Hedwiges Maduro
Aanvallende middenvelder links: Rafael van der Vaart
Aanvallende middenvelder midden: Robin van Persie
Aanvallende middenvelder rechts: Wesley Sneijder
Linker centrumspits: Dirk Kuyt
Rechter centrumspits: Ruud van Nistelrooy
Ja dat kan natuurlijk. Ik heb nauwelijks vertrouwen in de huidige verdedigers maar goed, ik neem aan dat v Basten daar in alle redelijkheid een keuze in kan maken. Voor kuyt kan ook Babel spelen,dat is toch altijdafwachten hoe het uitwerktquote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:43 schreef Barca het volgende:
[..]
De Cler eruit voor Urby Emanuelson en Kuyt en Ruudwisselen lijkt me hele verbetering. Oh ja ... Melchiot ipv Nigel. Mario kan goed aanvallen en is verdedigend net ff beter dan Nigel.
wtf Urby linksback ipv de Cler?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:43 schreef Barca het volgende:
[..]
De Cler eruit voor Urby Emanuelson en Kuyt en Ruudwisselen lijkt me hele verbetering. Oh ja ... Melchiot ipv Nigel. Mario kan goed aanvallen en is verdedigend net ff beter dan Nigel.
Babel op links kan idd wel. Al zou ik, als je kiest voor 2 spitsen Babel van de bank laten komen. Doet 'ie bij Liverpool ook goed vind ik.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja dat kan natuurlijk. Ik heb nauwelijks vertrouwen in de huidige verdedigers maar goed, ik neem aan dat v Basten daar in alle redelijkheid een keuze in kan maken. Voor kuyt kan ook Babel spelen,dat is toch altijdafwachten hoe het uitwerkt
Urby is aanvallend beter dan Tim. Hij heeft het als linksback in oranje recent goed gedaan. Maakte hij niet een doelpunt? Zo nee, dan minimaal een briljante assist.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:46 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
wtf Urby linksback ipv de Cler?![]()
En waarom Seedorf centrale verdediger?![]()
Oh en Maduro?_!
Hoe moet de EK selectie van Oranje er uitzien?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:46 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
En waarom Seedorf centrale verdediger?![]()
Je link werkt niet. Je bedoelt zeker deze: http://forum.fok.nl/topic/1130638/2/50#58601439quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe moet de EK selectie van Oranje er uitzien?
Jammer voor jou maar een Rickroll betekent sinds vandaag een weekban , en je bent bij deze aangegeven bij admin Smoophyquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:08 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Je link werkt niet. Je bedoelt zeker deze: http://forum.fok.nl/topic/1130638/2/50#58601439
Daarbij is niet de kwantiteit belangrijk, maar de kwaliteit. Maar ja ... dat begrijpt onze clown ook niet. Die kiest domweg voor de verkeerde spelers.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:45 schreef Fener het volgende:
Zowiezo minimaal 4-5 verdedigers anders ga je echt met 0 punten naar huis. De beste aanvallen ontstaan door de goede passes en lange ballen vanuit achterin.
Natuurlijk moet je de oorlog winnen op het middenveld, maar ook al win je die, dan nog komt de ander er wel eens door. En met een driemansverdediging van boulahrouz (heeft al een jaar bijna niet meer gespeeld), emanuelson (uberhaupt een slechte verdediger) en melchiot krijg je ze om de oren..quote:Op zondag 11 mei 2008 00:06 schreef Barca het volgende:
[..]
Daarbij is niet de kwantiteit belangrijk, maar de kwaliteit. Maar ja ... dat begrijpt onze clown ook niet. Die kiest domweg voor de verkeerde spelers.
Uiteindelijk moet je de oorlog winnen op het middenveld. Dat lukt ons niet. Omdat we daar kracht te kort komen en sommige middenvelders zich te veel laten zakken om de zwakke verdediging te helpen. Het centrum van de verdediging is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Joris Goedbloed en Mies Fredje Bouwman. Of André Klooier.
Ze komen er met een goede combinatie van solide verdediging en sterk middenveld hooguit 2x door. Nou ... dan hebben we Sar!quote:Op zondag 11 mei 2008 00:14 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je de oorlog winnen op het middenveld, maar ook al win je die, dan nog komt de ander er wel eens door. En met een driemansverdediging van boulahrouz (heeft al een jaar bijna niet meer gespeeld), emanuelson (uberhaupt een slechte verdediger) en melchiot krijg je ze om de oren..
Jij noemt die driemansverdediging een solide verdediging?quote:Op zondag 11 mei 2008 00:28 schreef Barca het volgende:
[..]
Ze komen er met een goede combinatie van solide verdediging en sterk middenveld hooguit 2x door. Nou ... dan hebben we Sar!
Met de ploeg van onze clown komt de tegenstander er wel 10x door! En dus verlies je met een nulletje of 4!
Ja.quote:Op zondag 11 mei 2008 00:38 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Jij noemt die driemansverdediging een solide verdediging?
Doel: Van der Sar, Stekelenburgquote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:53 schreef Barca het volgende:
Doel: Van der Sar, Stekelenburg
Rechtsback: Melchiot, N. de Jong
Libero: Boulahrouz, Marcellis
Linksback: Emanuelson, Drenthe
Rechter defensieve middenvelder: Heitinga, De Zeeuw
Linker defensieve middenvelder: Maduro, Van Bronckhorst, Boateng
Rechtshalf: Sneijder, Landzaat
Linkshalf: Seedorf, Van der Vaart
Rechterspits: Kuyt, Van Persie
Centrumspits: Van Nistelrooy, Koevermans
Linkerspits: Babel, Huntelaar
Tegen al die ploegen die met twee of zelfs maar met één spits spelen heb je niet meer nodig dan drie verdedigers. Tevens zal het in de praktijk toch anders uitpakken.quote:Op zondag 11 mei 2008 00:38 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Jij noemt die driemansverdediging een solide verdediging?
Geen enkele! "Wij" weten vaak niet te winnen (of zeer moeizaam) omdat we op het middenveld een man tekort komen. Het excuus we hebben een aanvaller te veel vind ik onzin. Als we met 2 ipv 3 aanvallers spelen, maken we het de verdediging van de tegenstander nóg makkelijker. Blijkt ook wel, we kunnen van achteruit onvoldoende druk zetten aangezien we zeer angstig een centrale verdediger laten inschuiven óf af en toe een back laten opkomen. Te veel met de handrem. Waarom? Omdat we de verkeerde centrale verdedigers opstellen én geen goede controlerende middenvelders!quote:Op zondag 11 mei 2008 11:07 schreef Vogelverschrikker het volgende:
[..]
Tegen al die ploegen die met twee of zelfs maar met één spits spelen heb je niet meer nodig dan drie verdedigers. Tevens zal het in de praktijk toch anders uitpakken.
Wenger vond Dirk Kuyt niet voor niets de rechtsback van Liverpool. Onder druk verdedig je toch met meer man. Wat heeft het dan voor zin om tijdens het aanvallen 4 verdedigers te hebben?
Dat heb ik al zo vaak gezegd! Daarom in mijn opstelling van 2 of 3 verdedigers ook backs die meer middenvelder dan verdediger zijn.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik wil de heren er toch nog eens op wijzen dat je ook kunt spelen zonder echte vleugelbacks die hun hele voetballeven al op die positie hun zone verdedigd hebben.
Michael Reiziger was middenvelder bij FC Groningen voordat hij Ajax' beste rechtsachter allertijden werd. Arthur Numan, Giovanni van Bronckhorst, Sonny Silooy. Allemaal meer middenvelder dan verdediger van-huis-uit.
Ik vind de verdediging met Ooijer en De Cler en het middenveld met De Zeeuw en Afellay te zwak. Maar da's mijn mening. Seedorf en Van der Vaart vind ik wel beter, maar dan nog vind ik het middenveld te zwak. Te weinig in staat om defensief te spelen.quote:Op zondag 11 mei 2008 20:39 schreef Karammel het volgende:
Basisopstelling:
--------------------------Vd Sar---------------------------
----------------------------Ooier----------------------------
Melchiot--------------------------------------------De Cler
---------------------------Heitinga--------------------------
--------------------------------------------------------------
------------------Sneijder-------De Zeeuw---------------
-----Van Persie-----------------------------Afellay-------
--------------------------Huntelaar-------------------------
----------------------Van Nistelrooy-----------------------
Eventueel Seedorf voor de Zeeuw of Van der Vaart voor Afellay
De Zeeuw is verdedigend misschien beter. Oogt feller, maar Clarence zou wel eens onopvallend beter kunnen zijn. Beter inzicht waardoor hij positioneel beter speelt. Aanvallend vind ik Seedorf beter. Heeft veel meer ervaring. Is meer allround.quote:Op zondag 11 mei 2008 22:52 schreef Karammel het volgende:
Ooier vind ik een goede verdediger. De Cler staat daar bij gebrek aan beter. Emanuelson bijvoorbeeld is me bij Ajax positief opgevallen, maar hij heeft dit seizoen vele matige wedstrijden gespeeld. Helaas lopen er maar weinig Nederlandse verdedigers rond die op die positie goed uit de voeten komen. De zeeuw zie ik toch als een stabiele verdedigend ingestelde middenvelder. Seedorg kan op die positie ook prima uit de voeten trouwens, maar ik heb het idee dat de Zeeuw iets verdedigender is dan Seedorf. Eigenlijk zoek ik daar een speler als Cocu of Simons, maar die kan ik even niet bedenken. De Zeeuw is het uiteindelijk geworden.
Affellay staat op links omdat ik daar graag een speler heb die de bal bij de aanvallers kan brengen, maar ook zelf de actie kan maken. Eerst had ik daar Babel, maar die verdedigt niet mee. Afellay was de eerste die in me opkwam die bovengenoemde eigenschappen heeft, maar bij nader inzien kan Van der Vaart die positie heel goed overnemen.
Als ik alles in eigen hand zou hebben dan zou ik spelers opstellen die verdedigend beter tot hun recht komen. Toch denk ik dat het Nederlands elftal een ernstig gebrek heeft aan goede verdedigers/verdedigende middenvelders. Een speler als van Bommel of de Stam van een aantal jaren geleden is waar het Nederlands elftal behoefte aan heeft.
Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe mijn basisopstelling er uiteindelijk uit gaat zien. Wel ben ik van mening dat er met deze selectie een aanvallend ingesteld team op het veld moet verschijnen. Graag wel aanvallers die hun verdedigende taak niet vergeten, daarom moet ik kuijt nog eens overwegen, en middenvelder die balvast zijn.
Ooijer en Bouma ... en ook nog De Cler ... dat wordt een ramp!quote:Op zondag 11 mei 2008 23:10 schreef woodside het volgende:
--------------------------Vd Sar---------------------------
--------------------------------------------------------------
Heitinga-------Ooijer------------Bouma----------De Cler
-------------------------v. Bronkhorst---------------------
-----Sneijder-----------------------------Seedorf---------
-----------------------------v.d. Vaart----------------------
----------------Van Nistelrooy---v. Persie----------------
Goede combinatie van no-nonsens voetballers en technische voetballer. Vd vaart achter de spitsen omdat ik hem het minste verdediger vind. van Persie speelt rond van Nistelrooij. Minstens finale met deze 11
Noem betere en betere in mijn ogen zijn dus niet: Mathijsen, Jaliens, Donk, Boularouz en al helemaal geen Emanuelson..quote:Op zondag 11 mei 2008 23:17 schreef Barca het volgende:
[..]
Ooijer en Bouma ... en ook nog De Cler ... dat wordt een ramp!
Dat is leuk als jij al wilt bepalen wie ik beter mag vinden!quote:Op zondag 11 mei 2008 23:48 schreef woodside het volgende:
[..]
Noem betere en betere in mijn ogen zijn dus niet: Mathijsen, Jaliens, Donk, Boularouz en al helemaal geen Emanuelson..
Dat Stam voetballend niet top was is juist wat zijn kracht was. Zulke spelers hebben we juist nodig. Bikkelhard en het resultaat telt. Echt een speler waar de tegenstander bang van is. Niet te beroerd om aan de noodrem te trekken als het nodig is en daarnaast is Stam ook iemand die door zijn strijd het hele team laat zien hoe het moet.quote:Op zondag 11 mei 2008 23:09 schreef Barca het volgende:
[..]
De Zeeuw is verdedigend misschien beter. Oogt feller, maar Clarence zou wel eens onopvallend beter kunnen zijn. Beter inzicht waardoor hij positioneel beter speelt. Aanvallend vind ik Seedorf beter. Heeft veel meer ervaring. Is meer allround.
Van der Vaart heeft veel meer ervaring dan Afellay. Hij kan de bal ook prima bij de aanvallers brengen.
Stam was verdedigend top. Voetballend stelde het weinig voor, maar ... wij willen het te vaak te mooi. Van Bommel vind ik enorm overschat!
Wel aanvallend ingesteld, omdat we onze defensieve zwakte moeten verbloemen door de tegenstander onder druk te houden. Maar, wel in staat om aanvallen van tegenstanders te onderbreken.
Onze clown heeft overduidelijk de verkeerde spelers geselecteerd!
Goede opmerking. Misschien heeft iemand dit al eerder gezegd, maar waarom niet gewoon Kuijt als rechtsback? Ik bedoel, hij speelt voor Liverpool in de Champions League ook gewoon de helft van de wedstrijd rechtsachterin. Hij is in staat om de hele wedstrijd heen en weer te blijven lopen aan de rechterkant, kan aanvallend zeker wat betekenen en kan verdedigend nooit zoveel slechter zijn dan Melchiot, ik denk zelfs dat hij daar beter in is. Hij is bij Liverpool ook zeker gewend om uit de discipline spelen en zijn verdedigende taken niet te verwaarlozen. Daarom vind ik het persoonlijk zeker het overwegen waard.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik wil de heren er toch nog eens op wijzen dat je ook kunt spelen zonder echte vleugelbacks die hun hele voetballeven al op die positie hun zone verdedigd hebben.
Michael Reiziger was middenvelder bij FC Groningen voordat hij Ajax' beste rechtsachter allertijden werd. Arthur Numan, Giovanni van Bronckhorst, Sonny Silooy. Allemaal meer middenvelder dan verdediger van-huis-uit.
quote:Op maandag 12 mei 2008 01:22 schreef Karammel het volgende:
[..]
Dat Stam voetballend niet top was is juist wat zijn kracht was. Zulke spelers hebben we juist nodig. Bikkelhard en het resultaat telt. Echt een speler waar de tegenstander bang van is. Niet te beroerd om aan de noodrem te trekken als het nodig is en daarnaast is Stam ook iemand die door zijn strijd het hele team laat zien hoe het moet.
Van Bommel is voetballend gezien niet de beste speler. Toch ben ik van mening dat hij absoluut niet overschat wordt. Het is een speler die net als Stam door zijn felheid het team scherp kan zetten. Ook hij is in staat de tegenstander te laten zien dat hij er is door er flink hard in te gaan. Zulke spelers mist het Nederlands elftal op het moment.
Afellay is absoluut niet mijn favoriet. Hij stond in de basis in plaats van Van der Vaart omdat ik van mening was dat Van der Vaart niet daar aan de zijkant hoort te spelen. Die heeft meer ruimte nodig, maar ik wilde hem niet te dicht bij Sneijder neer zetten. Ze moeten elkaar niet in de weg gaan lopen. Nu ben ik van mening dat Sneijder en Van der Vaart prima samen kunnen spelen. Toch vind ik Afellay wel het type speler dat in plaats van wat hij misschien het liefste wil, midden op het veld, aan de zijkant neergezet kan worden. Toch kies ik uiteindelijk voor Van der Vaart.
Dat ik Seedorf er niet inzet in plaats van de Zeeuw komt doordat ik op die positie een sterk verdedigende speler wil. Aangezien ik Sneijder er naast heb staan, waar ik aanvallend ook veel van verwacht, zoek ik toch iemand die voornamelijk verdedigend denkt. Ik zou het vervelend vinden als zowel Sneijder als Seedorf aan zouden gaan vallen waardoor er ruimtes ontstaan. Heitinga op een positie net voor de verdediging acht ik naast zijn verdedigende taak wel in staan om af en toe naar voren te gaan. Hetzelfde geld voor Melchiot. Ooier moet dan weer altijd achter blijven en de Cler moet ook maar achter blijven. Had graag een speler gehad i.p.v. de Cler die ook naar voren kon. Van de aanvallers verwacht ik ook dat ze meeverdedigen.
Als Dirkje genoeg in de 16 komt om verdedigers bezig te houden dan kan dat. Wanneer we echt onder druk komen te staan denk ik dat hij onderuit gaat waar Melchiot door zijn ervaring het wel red. Is toch meer een verdediger. Je suggestie had ik eerder gelezen. Of jij dat schreef weet ik niet.quote:Op maandag 12 mei 2008 02:12 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Goede opmerking. Misschien heeft iemand dit al eerder gezegd, maar waarom niet gewoon Kuijt als rechtsback? Ik bedoel, hij speelt voor Liverpool in de Champions League ook gewoon de helft van de wedstrijd rechtsachterin. Hij is in staat om de hele wedstrijd heen en weer te blijven lopen aan de rechterkant, kan aanvallend zeker wat betekenen en kan verdedigend nooit zoveel slechter zijn dan Melchiot, ik denk zelfs dat hij daar beter in is. Hij is bij Liverpool ook zeker gewend om uit de discipline spelen en zijn verdedigende taken niet te verwaarlozen. Daarom vind ik het persoonlijk zeker het overwegen waard.
Kutten? Urby doet 't in oranje goed als linksback. Je kan Gio daar ook heel goed neerzetten. Robben? Die zou ik nog niet als linksbuiten neerzetten. Speelt al tijden niet goed.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:25 schreef dieselnoi het volgende:
Het is duidelijk dat de achilleshiel van het Nederlands elftal de linksback en de verdedigende middenvelder positie is. Wat ik dus niet snap is dat mensen nog lopen te kutten met Emanuelson en de Cler. Ze zijn beide dramatisch. Plaats daar gewoon een aanvaller zoals Kuijt, Drenthe of Robben. Helaas is Kuijt rechts en mist de nodige techniek, Drenthe zit er niet bij en Robben moet al linksbuiten spelen. Het klinkt echt gek om een aanvaller op de linksback positie te zetten maar dit is het echt niet. Het enige wat een linksback moet doen is er voor zorgen dat zijn tegenstander niet de achterlijn haalt. Kind kan de was doen. Voor de rest moet hij alleen maar aanvallen, aanvallen en nogmaals aanvallen.
En voor op het middenveld speel je niet met v Bronkhorst of de Zeeuw. Van Bronckhorst is een mislukte Cocu en de Zeeuw draait een waardeloos seizoen en mist nog eens ervaring in top wedstrijden. In plaats dat je Heitinga als verdedigende middenvelder gebruikt met daarachter Ooijer en Bouma. Of als je met 3 verdedigers speelt geef je Heitinga de rol van een voorstopper met vlak daarvoor Sneijder de met zijn tweebenigheid het spel verdeelt en vlak daarachter Ooijer als laatste man. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.
Zou Sneijder en Vd Vaart wisselen van positie. Ooijer?! Laat maar!quote:Op maandag 12 mei 2008 09:43 schreef JaZekerZ het volgende:
Wat is hier mis mee?
------------Nistelrooy---------Huntelaar-----------------
----------------------Van Persie--------------------------
------Sneijder-------------------------V.d. Vaart--------
------------------------Seedorf----------------------------
--Bronckhorst----Ooijer--Heitinga-----Boulahrouz----
-------------------------vd Sar-----------------------------
- Het lijkt een dubbelop met Huntelaar en Nistelrooy, maar beide kunnen met 2 spitsen-systeem erg goed overweg. Nistelrooy het diepst, aangezien Huntelaar ook nog echt kan voetballen, naast scoren.
- Van Persie kan zijn creativitiet maximaal kwijt op de 'litmanen-positie', want dat vind ik zijn grootste kracht, en zodoende de spitsen ondersteunen.
- gewoon Sneijder én vd Vaart. Gebruik wat je hebt; Beide spelers hebben een goede pass / trap en Van Persie blokkeert voor beide de gang door het midden
- Seedorf is verdedigend / opbouwend het beste. Op de rechts of linkshalf positie is 'ie te krakkemikkig. Vanuit het midden, niet te veel aanvallend.. een beetje op de achtergrond
- Ooijer en Heitinga zijn daar om de fouten van Seedorf op te vangen; Bronckhorst heeft mooi wat ervaring en Boulahrouz omdat er daar echt niets beters is.. Bovendien hebben deze back's wel de kwaliteit om evt. over te steken.. Seedorf en vd Vaart zouden in dat geval de verdedigende rol op zich kunnen nemen waarbij Sneijder aanvallend blijft.
Ja alleen een beetje jammer dat het achterin wat behelpen is he. Wie dan ?quote:Op maandag 12 mei 2008 09:44 schreef Barca het volgende:
Zou Sneijder en Vd Vaart wisselen van positie. Ooijer?! Laat maar!
Melchiot/N. de Jong, Heitinga en Emanuelson/Van Bronckhorst. Bij gebrek aan beter. Jammer dat wij geen klootzakken als Materazzi en Gattuso hebben.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:49 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ja alleen een beetje jammer dat het achterin wat behelpen is he. Wie dan ?
Op Heitinga na valt voor mij de hele verdediging te bediscussiëren
Die zijn er met bijvoorbeeld Boulahrouz en Van Bommel wel, maar die worden om diverse redenen niet geselecteerd. Waar dat bij Boulahrouz gezien de laatste twee seizoenen begrijpelijk is.quote:Op maandag 12 mei 2008 09:57 schreef Barca het volgende:
Jammer dat wij geen klootzakken als Materazzi en Gattuso hebben.
quote:Op maandag 12 mei 2008 09:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Melchiot/N. de Jong, Heitinga en Emanuelson/Van Bronckhorst. Bij gebrek aan beter. Jammer dat wij geen klootzakken als Materazzi en Gattuso hebben.
Van Bommel vindt vooral zichzelf belangrijk. Dat soort kunnen we in Oranje wel missen hoor, die brengen alleen maar onrust wat meer schade toebrengt dan dat zijn voetbal goed kan makenquote:Op maandag 12 mei 2008 10:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die zijn er met bijvoorbeeld Boulahrouz en Van Bommel wel, maar die worden om diverse redenen niet geselecteerd. Waar dat bij Boulahrouz gezien de laatste twee seizoenen begrijpelijk is.
Nou, Van Bommel vind ik wel een kloothommel maar niet in de zin van nuttige speler als Gattuso.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die zijn er met bijvoorbeeld Boulahrouz en Van Bommel wel, maar die worden om diverse redenen niet geselecteerd. Waar dat bij Boulahrouz gezien de laatste twee seizoenen begrijpelijk is.
quote:Op maandag 12 mei 2008 10:26 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
dussss:
--------------Nistelrooy---------Huntelaar-----------------
------------------------Van Persie--------------------------
--------Sneijder-------------------------V.d. Vaart--------
--------------------------Seedorf----------------------------
--Bronckhorst----De Jong--Heitinga-----Boulahrouz--
---------------------------vd Sar-----------------------------
overigens; ik denk dat Sneijder meer poot-gebonden is dan Vd Vaart.. waarom zouden die 2 moeten wisselen?
Inderdaad.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:28 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Van Bommel vindt vooral zichzelf belangrijk. Dat soort kunnen we in Oranje wel missen hoor, die brengen alleen maar onrust wat meer schade toebrengt dan dat zijn voetbal goed kan maken
Babel Kuyt Maduro....hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 12 mei 2008 11:07 schreef Barca het volgende:
Of liever:
Babel, Nistelrooy, Kuyt
Seedorf, Maduro, Heitinga, Sneijder
Bronckhorst, Boulahrouz, De Jong
Van der Sar
Aangezien Boulahrouz niet in de selectie zit:
Babel, Nistelrooy, Kuyt
Van Persie
Van der Vaart, Seedorf, Sneijder
Bronckhorst, Heitinga, De Jong
Van der Sar
Dit zou een ramp zijn idd.quote:Op maandag 12 mei 2008 11:09 schreef Barca het volgende:
[..]
Inderdaad.
Onze clown zal wel komen met
Robben, Nistelrooy, Van Persie
Sneijder, De Zeeuw, Landzaat,
Bouma, Mathijsen, Ooijer, Heitinga
Van der Sar
Dat wordt dus hélemáál niks!!
Babel en Kuyt doen het goed bij Liverpool. Heb ze althans goed zien spelen in de paddo competitie.quote:Op maandag 12 mei 2008 11:45 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Babel Kuyt Maduro....hoe kom je daar bij?
Niet mee eens.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:11 schreef AgeEll het volgende:
------------------van de sar--------------------
melchiot- ---ooijer--Bouma---de cler---------
-----------Heitinga---v bronkhorst------------
--sneijder------------------------Seedorf------
-------------------V d vaart-----------------------
------------V Nistelrooy---V Persie--------------
Van de Sar is onomstreden.
Melchiot - solide - weet wat hij wel en niet kan
Ooijer/Bouma - Heitinga is misschien beter dan bouma, maar ik zie hem liever een linie verder.
De Cler - Ik zie liever gio daar, maar die staat al een linie verder, dit is het bester alternatief. (urby is drama)
Heitinga/Gio - Heitinga heeft als verdediger nog zijn momentjes, hij dekt niet kort genoeg is 1 op 1 slap.
Sneijder/Seedorf - Sneijder is onomstreden - Seedord moet zich bewijzen, heeft babel/robben achter zich.
V D Vaart- moet zich eveneens bewijzen, sneijder kan hier spelen en dan affeley of seedorf op rechts.
Van Persie/ V Nistelrooy - Als het middenveld niet loopt - Van Persie linie naar achter, Klaas jan erin.
boschker - urby - maduro - Koevermans iig thuislaten.
V Basten moet gewoon tijdens de voorbereiding niet naar namen kijken, maar naar de vorm van de spelers.
Dit geld niet voor een vaste kern waar de mensen in vorm omheen moeten spelen.
Zeker van basisplaats. Vd Sar - Heitinga-Sneijder-V Persie-V Nistelrooij.
De rest kan aan de bak.
Ik denk alleen niet dat de UEFA een opstelling met 12 spelers zal accepteren.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:11 schreef AgeEll het volgende:
------------------van de sar--------------------
melchiot- ---ooijer--Bouma---de cler---------
-----------Heitinga---v bronkhorst------------
--sneijder------------------------Seedorf------
-------------------V d vaart-----------------------
------------V Nistelrooy---V Persie--------------
In grote lijnen met je eens.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:11 schreef AgeEll het volgende:
----
Bij gebrek aan beter he.... Alleen ik moet zeggen dat Bouma verdedigend wel ijzersterk is. Opbouwend een stuk minder. Daarom bij balverovering inleveren bij Seedorf of De Zeeuw.quote:
Bouma verdedigend ijzersterk?! Gebrek aan beter?! Ik deel je mening niet, maar goed. Zo heeft ieder zijn mening.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter he.... Alleen ik moet zeggen dat Bouma verdedigend wel ijzersterk is. Opbouwend een stuk minder. Daarom bij balverovering inleveren bij Seedorf of De Zeeuw.
Als ik die namen zo hoor dan krijg ik een licht (niet positief) rillinkje hoor..quote:Op maandag 12 mei 2008 12:09 schreef Barca het volgende:
[..]
Babel en Kuyt doen het goed bij Liverpool. Heb ze althans goed zien spelen in de paddo competitie.
Maduro ... bij gebrek aan beter. Alternatief: Urby linksback en Van Bronckhorst op positie Maduro. Wat ook nog kan is Gio laten staan en Engelaar op plek van Maduro.
Tja ... mijn maag draait bij het zien van andere (zoals die van jou) opstellingen.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:16 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Als ik die namen zo hoor dan krijg ik een licht (niet positief) rillinkje hoor..
Urby, Maduro, Engelaar (Melchiot).. wat hebben we toch een gebrek aan fatsoenlijke verdedigers...
Ben niet kapot van Babel en Kuyt maar acceptabel voor als de (mijn) eerste opstelling niet werkt.
mja zo bedoelde ik het niet; we hebben een gebrek aan goede spelersquote:Op dinsdag 13 mei 2008 05:11 schreef Barca het volgende:
[..]
Tja ... mijn maag draait bij het zien van andere (zoals die van jou) opstellingen.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:06 schreef dieselnoi het volgende:
Ik vind het niveau hier echt schokkend. Kwalijk zelfs!
Seedorf - heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeelt voor het nederlands elftal in zijn hele leven. Noem mij echt maar 1 wedstrijd waar hij redelijk heeft gespeeld. Ik daag jullie uit! Hij is door 5 bondscoaches gepasseerd. Daarnaast past hij niet in het systeem dat Oranje wilt spelen en ook al past hij er wel in dan zijn er andere die beter zijn.
--alternatief? Beste van de slechte imo. bovendien maakt z'n ervaring veel goed. Met Seedorf en v/d Sar hebben we dan 3 ervaringsspelers in Oranjequote:Bronckhorst - een mislukte Cocu. Verdedigend zwak, opbouwend zwak. Hij is gewoon zwak over de gehele linie. Gezien bij Feyenoord? Of meenemen voor de linksback positie of thuislaten.
--mee eensquote:Kuyt - technisch zeer zwak. Meenemen voor de rechtsback positie om eventueel de hele rechter kant te laten bestrijken of thuislaten. Maar niet als aanvaller of middenvelder. Daar hebben we betere mensen voor. Tja er is gewoon concurrentie
--mee eensquote:Mathijssen - gewoon zwak. moet gewoon thuisblijven na zoveel missers in het NL elftal. 90% van de tegengoals tijdens te kwalificatie zijn tot stand gekomen door fouten van Mathijssen. Letterlijk 90%!
Robbenquote:Robben - gewoon een goede speler die het verschil kan maken. De laatste paar weken is hij gewoon echt goed opdreef. Een aanwinst die in de basis hoort te spelen.
433 is niet ouderwets? de ruit van advocaat is anders een prima oranje speelstijl. Past ook bij de huidige spelers en met één opkomende middenvelder, een diepe spits en een spits daar omheen hyeb je in feite ook 3 spitsen.. het gegoochel met die getallen slaat werkelijkwaar helemaal nergens op..zoals je zelf zegt: noem het even anders.quote:En 442 is trouwens zo statisch, ouderwets en achterhaald. Kom op zeg! Daar bereik je echt helemaal niets mee. 4-2-3-1 vind ik opzich wel een goede opstelling maar
1) dat wordt ook alleen maar genoemd omdat het in de media is gekomen
2) het is gewoon 4-3-3. Stel je daar Robben - Sneijder - van Persie op als 3 voorste middenvelders achter de spits op en dan heb je precies de 4-3-3 zoals van Basten al jaren lang gebruikt heeft. Noem het even wat anders en je hebt meteen het volk om de tuin geleidt. Ongelofelijk. Van Basten heeft zelf al is een keer gezegd in een interview dat hij exact het zelfde heeft gespeeld als voorheen. Hij noemt het nu alleen anders.
Ik vind het na-apen van Van Basten zijn opstelling niet bepaald getuigen van veel eigen creativiteit. Bovendien is het zo dat op een gegeven moment de selectienamen op zijnquote:Wees gewoon wat creatiever!! Het meeloop/na-aperij gehalte in deze topic is extreem hoog! Nog nooit zoveel conformisten bij elkaar gezien. Denk voor jezelf en stel bijv. niet opeens Seedorf op de dag nadat hij op Voetbal Insite kwam terwijl je de dag ervoor hem nog haatte als de pest.
Ik bedoel het ook niet zo kwaad. We (en dan bedoel ik alle personen die hier posten) hebben allemaal andere meningen. Waar de meerderheid het wel over eens is, is dat we defensief zwak zijn. Dit omdat in de laatste linie te weinig verdedigende kwaliteit loopt, en op het middenveld voornamelijk aanvallend ingestelde spelers staan. Technisch leuke voetballers, maar fysiek behoorlijk beperkt.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:04 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
mja zo bedoelde ik het niet; we hebben een gebrek aan goede spelers
Seedorf - heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeelt voor het nederlands elftal in zijn hele leven. Noem mij echt maar 1 wedstrijd waar hij redelijk heeft gespeeld. Ik daag jullie uit! Hij is door 5 bondscoaches gepasseerd. Daarnaast past hij niet in het systeem dat Oranje wilt spelen en ook al past hij er wel in dan zijn er andere die beter zijn.
Bronckhorst - een mislukte Cocu. Verdedigend zwak, opbouwend zwak. Hij is gewoon zwak over de gehele linie. Gezien bij Feyenoord? Of meenemen voor de linksback positie of thuislaten.
Kuyt - technisch zeer zwak. Meenemen voor de rechtsback positie om eventueel de hele rechter kant te laten bestrijken of thuislaten. Maar niet als aanvaller of middenvelder. Daar hebben we betere mensen voor. Tja er is gewoon concurrentie
Mathijssen - gewoon zwak. moet gewoon thuisblijven na zoveel missers in het NL elftal. 90% van de tegengoals tijdens te kwalificatie zijn tot stand gekomen door fouten van Mathijssen. Letterlijk 90%!
Robben - gewoon een goede speler die het verschil kan maken. De laatste paar weken is hij gewoon echt goed opdreef. Een aanwinst die in de basis hoort te spelen.
En 442 is trouwens zo statisch, ouderwets en achterhaald. Kom op zeg! Daar bereik je echt helemaal niets mee. 4-2-3-1 vind ik opzich wel een goede opstelling maar
2) het is gewoon 4-3-3. Stel je daar Robben - Sneijder - van Persie op als 3 voorste middenvelders achter de spits op en dan heb je precies de 4-3-3 zoals van Basten al jaren lang gebruikt heeft. Noem het even wat anders en je hebt meteen het volk om de tuin geleidt. Ongelofelijk. Van Basten heeft zelf al is een keer gezegd in een interview dat hij exact het zelfde heeft gespeeld als voorheen. Hij noemt het nu alleen anders.
Wees gewoon wat creatiever!! Het meeloop/na-aperij gehalte in deze topic is extreem hoog! Nog nooit zoveel conformisten bij elkaar gezien. Denk voor jezelf en stel bijv. niet opeens Seedorf op de dag nadat hij op Voetbal Insite kwam terwijl je de dag ervoor hem nog haatte als de pest.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | o Persie o Sneijder Afellay o o Bommel Heitinga o o Bouma Ooijer Marcellis Kromkamp o o o o Sar o |
Zag aan je post hiervoor al dat je een PSV bril voor je ogen hebt. Kromkamp moet sowieso niet mee. Marcellis zou ik ook niet meenemen, ik zou hem gebruiken in de aankomende WK kwalificatie. En Afellay is zeer goed, maar het probleem van het Nederlands elftal is, dat we een luxe probleem hebben op het middenveld en in de aanval.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:23 schreef SjonLok het volgende:
Ik vind het trouwens schandalig dat Afellay zo weinig wordt genoemd! Kijk eens naar PSV en hoeveel verschil Afellay daar maakt.
Sneijder op rechts.quote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:23 schreef SjonLok het volgende:
Ik vind het trouwens schandalig dat Afellay zo weinig wordt genoemd! Kijk eens naar PSV en hoeveel verschil Afellay daar maakt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | o Van Persie o Vaart Sneijder o o Bronckhorst Zeeuw o o Bouma Ooijer Heitinga Melchiot o o o o Sar o |
Op het EK in Portugal vond ik hem toch een van de betere spelers van het NL elftal, bovendien is hij gewoon een topspeler die bij elke topclub waar hij voetbalde in de basis stond.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:06 schreef dieselnoi het volgende:
Ik vind hem linksback ook beter dan op het middenveld, maar bij gebrek aan beter...quote:Bronckhorst - een mislukte Cocu. Verdedigend zwak, opbouwend zwak. Hij is gewoon zwak over de gehele linie. Gezien bij Feyenoord? Of meenemen voor de linksback positie of thuislaten.
Voor de rechtshalf positie is er genoeg plaats voor een speler zoals Kuijt. Rechtsback heb je genoeg betere alternatieven.quote:Kuyt - technisch zeer zwak. Meenemen voor de rechtsback positie om eventueel de hele rechter kant te laten bestrijken of thuislaten. Maar niet als aanvaller of middenvelder. Daar hebben we betere mensen voor. Tja er is gewoon concurrentie
Wederom door gebrek aan beter, al zou hij wel een Kruiswijk of mischien wel Penders kunnen meenemen.quote:Mathijssen - gewoon zwak. moet gewoon thuisblijven na zoveel missers in het NL elftal. 90% van de tegengoals tijdens te kwalificatie zijn tot stand gekomen door fouten van Mathijssen. Letterlijk 90%!
Ten koste van wie dan?quote:Robben - gewoon een goede speler die het verschil kan maken. De laatste paar weken is hij gewoon echt goed opdreef. Een aanwinst die in de basis hoort te spelen.
Niet helemaal hetzelfde, het is nu zo dat je 2 middenvelders voor de verdediging heb spelen ipv dat ze strak aan de flanken blijven spelen.quote:En 442 is trouwens zo statisch, ouderwets en achterhaald. Kom op zeg! Daar bereik je echt helemaal niets mee. 4-2-3-1 vind ik opzich wel een goede opstelling maar
Seedorf is een baas, en ook altijd geweest.quote:Wees gewoon wat creatiever!! Het meeloop/na-aperij gehalte in deze topic is extreem hoog! Nog nooit zoveel conformisten bij elkaar gezien. Denk voor jezelf en stel bijv. niet opeens Seedorf op de dag nadat hij op Voetbal Insite kwam terwijl je de dag ervoor hem nog haatte als de pest.
Ben het dit keer met je eens.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:27 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Op het EK in Portugal vond ik hem toch een van de betere spelers van het NL elftal, bovendien is hij gewoon een topspeler die bij elke topclub waar hij voetbalde in de basis stond.
[..]
Ik vind hem linksback ook beter dan op het middenveld, maar bij gebrek aan beter...
[..]
Voor de rechtshalf positie is er genoeg plaats voor een speler zoals Kuijt. Rechtsback heb je genoeg betere alternatieven.
[..]
Wederom door gebrek aan beter, al zou hij wel een Kruiswijk of mischien wel Penders kunnen meenemen.
[..]
Ten koste van wie dan?
[..]
Niet helemaal hetzelfde, het is nu zo dat je 2 middenvelders voor de verdediging heb spelen ipv dat ze strak aan de flanken blijven spelen.
[..]
Seedorf is een baas, en ook altijd geweest.
Waarom Seedorf schrappen? Heeft hij inmiddels zelf bedankt?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:38 schreef RayMania het volgende:
Seedorf kunnen we in ieder geval schrappen, Barca.
Eerlijk gezegd denk ik dat jij je opstelling basseert op Ajacieden en dat je daarom al bij voorbaat spelers als Bouma, Ooijer, Kromkamp etc passeert. Ik vind het allemaal wel heel toevallig. Bouma is serieus gewoon de beste linksback van de drie, je moet verdedigende én aanvallende kwaliteiten hebben, ervaring en de laatste tijd op een goed niveau hebben gevoetbald. Dat heeft Bouma als enige van de drie.
Echt, waarom zou je Maduro in hemelsnaam oproepen?
Kuyt - technisch zeer zwak. Meenemen voor de rechtsback positie om eventueel de hele rechter kant te laten bestrijken of thuislaten.
Ja; SEEDORF ZEGT AF VOOR EK!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Waarom Seedorf schrappen? Heeft hij inmiddels zelf bedankt?
Zoals ik zei, je moet verdedigende én aanvallende kwaliteiten hebben als back. Een mix. Emanuelson kan prima aanvallen, maar voert zijn verdedigende taken dan gewoon niet uit. Hij heeft dit seizoen al zoveel fouten gemaakt. De Cler is dan al een betere keus, maar vind ik maar een kleurloze speler die geregeld steken laat vallen en aanvallend niet altijd het beste brengt. Ik vind Bouma een goede mix hebben.quote:Ik vind Bouma, Ooijer, Kromkamp en De Cler (ex-Ajax) gewoon slechte spelers. Emanuelson en Van Bronckhorst kunnen verdedigen. Aanvallend vind ik ze beter dan Bouma. Omdat we typische buitenspelers missen heb je backs nodig die de achterlijn kunnen halen. Urby, Gio, Mario en Nigel kunnen dat beter dan Fredje en Jantje.
Maduro is veel te traag en zijn handelingssnelheid is ook slecht. Heel belangrijk op die positie. Ervaring opdoen doe je maar ergens anders, dit gaat om de titel. Niet om spelers ervaring mee te geven voor 2010.quote:Waarom Maduro? Op meerdere plekken inzetbaar, vormde een goed duo met Heitinga, en die hoort in de basis. Maar heeft nog wel een defensieve middenvelder voor zich nodig. Hij heeft in Spanje genoeg weerstand opgedaan. Is een man voor de komende jaren, moet dus ervaring opdoen op zo'n toernooi.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:54 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ja; SEEDORF ZEGT AF VOOR EK!
[..]
Zoals ik zei, je moet verdedigende én aanvallende kwaliteiten hebben als back. Een mix. Emanuelson kan prima aanvallen, maar voert zijn verdedigende taken dan gewoon niet uit. Hij heeft dit seizoen al zoveel fouten gemaakt. De Cler is dan al een betere keus, maar vind ik maar een kleurloze speler die geregeld steken laat vallen en aanvallend niet altijd het beste brengt. Ik vind Bouma een goede mix hebben.
Kromkamp staat bij mij achter Melchiot.
[..]
Maduro is veel te traag en zijn handelingssnelheid is ook slecht. Heel belangrijk op die positie. Ervaring opdoen doe je maar ergens anders, dit gaat om de titel. Niet om spelers ervaring mee te geven voor 2010.
Kan ik me ook prima in vinden. De reden waarom ik Heitinga niet in de verdediging zette is omdat ik hem graag als verdedigende middelvelder wil. Jij zet daar nu Van Bronckhorst en De Zeeuw neer, maar ik denk dat Heitinga beter is dan die twee.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:21 schreef RayMania het volgende:
Verdedigingsduo Heitinga en Ooijer, dat is naar mijn mening het beste wat we neer kunnen zetten. Kunnen beide ook redelijk goed opbouwen en hebben ervaring.
Rijkaard was bij bijvoorbeeld Milan een leidende speler. Zelfde geldt voor Cocu bij Barcelona. van Bronckhorst heeft bij de ultieme top (Arsenal/Barcelona) 'meegevoetbald' maar was zeker geen belangrijke pion in deze elftallen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:26 schreef SjonLok het volgende:
Ohja, ik vind ook dat Van Bronckhorst gefaald heeft bij Feyenoord. Hij heeft absoluut niet kunnen brengen wat je zou mogen verwachten van iemand met zoveel ervaring als hij.
Vergelijk hem nou eens met Rijkaard die Ajax op sleeptouw nam toen hij daar terugkeerde en de Champions League won.
Of Philip Cocu bij PSV na zijn terugkeer.
Ik vind juist dat Afellay veel goede dingen heeft laten zien de 2 wedstrijden die hij in actie kwam.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:12 schreef Barca het volgende:
[..]
Afellay heeft in oranje nog niets laten zien. Die had in oefen- en kwalificatiewedstrijden veel meer minuten moeten hebben om zich te bewijzen. Nu heb ik zo iets van: er zijn betere spelers en/of spelers die op meerdere posities inzetbaar zijn.
Toen was ik zeker al in slaap gevallen. Kwalitatief vind ik 'm toch minder dan Sneijder, Van der Vaart, Van Persie en Seedorf.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:29 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Ik vind juist dat Afellay veel goede dingen heeft laten zien de 2 wedstrijden die hij in actie kwam.
Zie ook deze actie + assist:
En Afellay is ook op meerdere posities inzetbaar volgens mij.
Afellay is wel een heel andere speler dan Robben. Als we het over een linksbuiten hebben dan vind ik Babel meer een linksbuiten. Alleen dan wel een die minder aan de lijn speelt dan Robben.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:58 schreef Cyberia18 het volgende:
Eens. En daar zal hij ook wel vrede mee hebben hem kennende.
En zoals Robben de laatste weken speelt oog hij erg fit.![]()
Heb het al eens eerder gezegd maar een Robben in vorm is simpelweg de beste, echte linksbuiten die je je maar kunt bedenken. Daar zouden al die andere landen stinkend toch wel jaloers op zijn.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:08 schreef Barca het volgende:
[..]
Afellay is wel een heel andere speler dan Robben. Als we het over een linksbuiten hebben dan vind ik Babel meer een linksbuiten. Alleen dan wel een die minder aan de lijn speelt dan Robben.
Spelen met 3 ipv 4 verdedigers is een optie. Verdere opties (in willekeurige volgorde):quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:49 schreef DemonCleaner het volgende:
Uitgaande van de voorselectie:
V.D. Sar
Melchiot - Heitinga - Mathijssen - De Cler
De Zeeuw - Van Bronckhorst
Sneijder - Van Persie - Van der Vaart
Van Nistelrooy
De drie achter Van Nistelrooy kunnen van positie wisselen. Robben is daarbij een serieuze concurrent van Van der Vaart en Van Persie. Verder is de positie naast Heitinga voor mij nog open. Mathijsen, Bouma en Ooijer zijn alle drie geen verdedigers waar ik vertrouwen in heb, maar één van de drie zal moeten spelen.
Daar heb ik ook wel aan gedacht, maar gezien het niveau van onze verdedigers zullen we zeker vier man nodig hebben. Als een bepaalde fase in de wedstrijd er om vraagt is het wat anders, maar ik zou zo niet willen beginnen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Spelen met 3 ipv 4 verdedigers is een optie. Verdere opties (in willekeurige volgorde):
1. Maduro naast Heitinga
2. Van Bronckhorst naast Heitinga, Engelaar als defensieve middenvelder
3. ...
Gezien de kracht van ons middenveld, en de importantie om daar de slag te winnen, zou ik juist kiezen voor 3 verdedigers en een "extra" middenvelder. Extra tussen " " omdat ik er vanuit ga dat de centrale aanvallende middenvelder als een soort 2e spits (10) zal spelen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:00 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel aan gedacht, maar gezien het niveau van onze verdedigers zullen we zeker vier man nodig hebben. Als een bepaalde fase in de wedstrijd er om vraagt is het wat anders, maar ik zou zo niet willen beginnen.
Aangezien het de positie van rechtermiddenvelder is denk ik eerder aan Nigel de Jong of Orlando Engelaar. Geen Landzaat, da's geen defensieve middenvelder. Ook geen aanvallende middenvelder trouwens.quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
Goede opstellingMischien Gio voor de Zeeuw.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 05:20 schreef Barca het volgende:
Eerder kwam ik met deze opstelling
Babel, Nistelrooy, Kuyt
Van Persie
Van der Vaart, Seedorf, Sneijder
Bronckhorst, Heitinga, De Jong
Van der Sar
Aangezien Van Persie niet fit lijkt
Babel, Nistelrooy, Kuyt
Van Bronckhorst, Seedorf, Sneijder, Engelaar
Emanuelson, Heitinga, Melchiot
Van der Sar
Het is maar de vraag of MVB een slechtere opstelling verzonnen krijgt..quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:49 schreef RedGuy het volgende:
------------Van Nistelrooy---------
Van Persie - Sneijder - Kuyt
----Van Bronckhorst - Engelaar---
De Cler - Bouma - Heitinga - Melchiot
----------------van der Sar------------------
Heb je op het middenveld de technisch beste voetballers gecombineerd met werklust, voorin een killer mits hij de juiste ballen krijgt maar met dit middenveld verwacht ik het wel en dit lijkt me de minst slechtste verdediging.
Al dat gelul dat Frankrijk en Italië niet bang zouden worden van spelers als Engelaar of weet ik veel.. alsof wij dat worden van Zaccordo of weet ik veel welke pizzabakker. Uitgaan van eigen kracht!
Bassie komt met een slechtere opstelling!quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:38 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of MVB een slechtere opstelling verzonnen krijgt..
Zonder Seedorf () wordt die van mij :
--------------Nistelrooy---------Huntelaar-----------------
------------------------Van Persie--------------------------
--------Sneijder-------------------------V.d. Vaart--------
----------------------- -Emanuelson------------------------
--Bronckhorst----De Jong--Heitinga------Ooijer---------
---------------------------vd Sar-----------------------------
Mocht v. Persie niet fit zijn dan komt Kuijt (zoals ik al tussen haakjes heb gezet) erin en schuift v.d. Vaart achter v. Nistelrooy.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:47 schreef ZoneKill het volgende:
--------------------V. D. SAR-----------------------------
--------------------------OOIJER------------------------------
--- MELCHIOT------------------------------BOUMA----------
-------------------------HEITINGA----------------------------
------------ DE ZEEUW-----------SNEIJDER-----------------
V.D. VAART (KUIJT) --------------------------------ROBBEN
-------------------------V. PERSIE-----------------------------
------------------------------V. NISTELROOY------------------V. d. Sar zekerheidje. Melchiot en Bouma de mandekkers. Ooijer laatste man goede coachende kwaliteiten komt snelheid tekort maar daarvoor moet hij erachter spelen. Heitinga zou bij de opbouw zich een beetje moeten laten zakken om de opbouw mee te verzorgen hij heeft goede lange pass. Ben geen fan van de Zeeuw maar hij is volgens mij de enige die wil en kan stofzuigen achter/naast Wesley. Mocht de Zeeuw niet meegaan dan kan eventueel Gio of de Jong daar staan. SNEIJDER zekerheidje Ben wel voor v.d. Vaart erin maar zo op rechts trekt hij teveel naar binnen maar goed... Robben geeft de verdediging van de tegenpartij altijd kopzorgen ze moeten altijd rugdekking geven i.v.m. met de snelheid van Robben. Kan de achterlijn halen. V. Persie zekerheidje op zijn favoriete positie in vrije rol achter/naast/voor V. Nistelrooy die altijd op de goede plek staat voor de goal.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:49 schreef RedGuy het volgende:
------------Van Nistelrooy---------
Van Persie - Sneijder - Kuyt
----Van Bronckhorst - Engelaar---
De Cler - Bouma - Heitinga - Melchiot
----------------van der Sar------------------
Heb je op het middenveld de technisch beste voetballers gecombineerd met werklust, voorin een killer mits hij de juiste ballen krijgt maar met dit middenveld verwacht ik het wel en dit lijkt me de minst slechtste verdediging.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | o Van Persie o Vaart Sneijder o o Bronckhorst Zeeuw o o Bouma Boulahrouz Heitinga Melchiot o o o o Sar o |
Ik ben het op 1 plek na met jou eens.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:39 schreef RayMania het volgende:
Ik herzie mijn opstelling. Boulahrouz voor Ooijer.
[ code verwijderd ]
Dus zoquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:08 schreef Barca het volgende:
Met Khalid er bij ... Van der Sar, Melchiot, Boulahrouz, Van Bronckhorst, Heitinga, Engelaar, Sneijder, Van der Vaart, Van Persie, Van Nistelrooy en Robben.
Ik zou Kuijt en Sneijder wisselen van positie.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:30 schreef shilizous_88 het volgende:
--------------------------------v.d. Sar
Melchiot----------------------Boulahrouz------------------De Cler
--------------------------------Heitinga
----------------Engelaar---------------------Van Bronckhorst
-------------------------------Kuijt
Sneijder-----------------------------------------------------V.d. Vaart
-------------------------------Van Nistelrooy
Even rekening houdend met het feit dat V. Persie zwaar geblesseerd is geweest en geen spelritme heeft.
Kuijt is hierdoor een hele goede vervanging en al kan hij niet scoren, hij kan de tegenpartij zo erg storen in hun
opbouw dat hij erg waardevol kan zijn daar.
Mocht je niet kunnen scoren, dan heb je altijd v. Persie nog of Huntelaar, beide toch goede spitsen.
Volgens mij ben jij de 1e die Wesley niet in de basis heeft.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:17 schreef DJ_Ryow het volgende:
------------ Van der Sar -------------
Melchiot ----- Heitinga ----- Ooijer ----- De Cler
------- De Zeeuw ---- Van Bronckhorst --------
Kuijt ------- Van der Vaart ------- Van Persie
------------- Van Nistelrooy --------------
Ik heb hem ook niet in mn basiself hoor.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:17 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de 1e die Wesley niet in de basis heeft.
Dat meen je niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:20 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik heb hem ook niet in mn basiself hoor.
Nep Feyenoorder waar is Dirk?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:00 schreef MarkNMGN het volgende:
Blijft redelijk bij mijn eerdere opstelling, al twijfel ik tussen Robben en VdV.
Maar dan zou je weer anders moeten gaan spelen.
--------------------v/d sar------------------------
-Melchiot---Heitinga---Boulahrouz--de Cler--
----------Engelaar------van Bronckhorst------
---Sneijder------van Persie----Van der Vaart-
-----------------van Nistelrooij--------------------
ik wil Sneijder alleen centraal opstellen en daar heb ik liever Van der Vaart. het harde werken van Kuyt heb ik er graag bij met 2 creatieve giganten (Persie en Vaart).quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:17 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de 1e die Wesley niet in de basis heeft.
Zo moet de aanval gewoonquote:------------ Sneijder -------------------- v.d. Vaart
v. Persie ------------- v. Nistelrooy ---------------------- Robben
Ik zie liever de Zeeuw op de plaats van v Bronckhorstquote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:01 schreef Dj_Day-V het volgende:
Van mijn vorige post:
[ afbeelding ]
Ik heb nu ook liever Sneijder
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | -------------------------(Timmer)----------------------- ======================================================== Melchiot--------Heitinga--------Ooijer----------de Cler- (Heitinga)-----(Mathijsen)------(Bouma)-----(Emanuelson) ======================================================== ---------------de Zeeuw-----v Bronckhorst--------------- ---------------(de Jong)-----(Landzaat)----------------- ======================================================== v Persie----------------Sneijder--------------vd Vaart-- (Kuyt)------------------(Seedorf)---------------(Robben) ======================================================== ----------------------v Nistelrooy---------------------- ----------------------(Huntelaar)----------------------- |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ---------------------(Stekelenburg)--------------------- ======================================================== Melchiot--------Heitinga--------Ooijer----------de Cler- (Heitinga)-----(Boulahrouz)-----(Bouma)----(Bronckhorst) ======================================================== -----------------de Zeeuw-----Engelaar------------------ ---------------(de Jong)-----(Bronckhorst)-------------- ======================================================== v Persie----------------Sneijder--------------vd Vaart-- (Kuyt)------------------(vd Vaart)--------------(Robben) ======================================================== ----------------------v Nistelrooy---------------------- ----------------------(Huntelaar)----------------------- |
Nieuw: Van der Sar; Melchiot, Heitinga, Boulahrouz, Van Bronckhorst; De Jong, Engelaar; Kuyt, Van der Vaart, Babel; Huntelaar. (Bassie speelt immers 4-2-3-1?)quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:32 schreef Barca het volgende:
Basis: Van der Sar, Melchiot, Boulahrouz, Van Bronckhorst, Sneijder, Heitinga, Engelaar, Van der Vaart, Kuyt, Van Nistelrooy en Babel.
Reserve: Stekelenburg, De Jong, Boulahrouz, Van Bronckhorst, Sneijder, Heitinga, Van der Vaart, Robben, Van Persie, Vennegoor of Hesselink en Huntelaar.
Wissel 1 (voor de wedstrijd): Van Persie i.p.v. Engelaar
Wissel 2: Robben i.p.v. Kuyt
Wissel 3: Huntelaar i.p.v. Babel
Wissel 4: Vennegoor of Hesselink i.p.v. Van Nistelrooy
Laatste optie: Van der Sar, Melchiot, Boulahrouz, Van Bronckhorst, Heitinga, Sneijder/Van der Vaart, Engelaar, Kuyt, Vennegoor of Hesselink en Babel.
Wissel 1: Van Persie i.p.v. Sneijder/Van der Vaart
Wissel 2: Huntelaar voor Kuyt
Wissel 3: Robben voor Babel
quote:Op zondag 25 mei 2008 17:52 schreef TomHoofd het volgende:
--------------------------------vd Sar-----------
Boulahrouz---------Heitinga--------Bouma--------Bronckhorst
-------------Engelaar-----------------------De Jong
------Kuijt----------------van Persie---------------Sneijer
---------------------------------RVN
Lijkt mij een prima oplossing![]()
En als de tegenstander met een goede 10 speelt De Jong er uit voor Ooijer, en Heitinga die doorschuift.
Ooijer en De Clerquote:Op zondag 25 mei 2008 18:00 schreef dieselnoi het volgende:
----------van der sar-----------
ooijer-heitinga-bouma-de cler
------orlando--sneijder---------
van persie---affelay---robben
------------huntelaar----------
Deze opstelling kan ook gezien worden als:
----------van der sar-----------
ooijer-heitinga-bouma-de cler
---- ---------orlando-------------
----- --sneijder--affelay-------
van persie-huntelaar-robben
Neerlandse beste spelers Huntelaar en Ibrahim laat je niet op de bank. Jullie mogen voor van Nistelrooij kiezen maar dan maak je een ernstige fout. Hij heeft bijna geeneen wedstrijd gespeeld dit seizoen, is ver over de 30 heen en heeft eigenlijk nog nooit echt goed gespeeld in het Nederlands elftal. Het is ook een zeer ernstige fout om Affelay op de bank te laten. Hij is in topvorm. En een Robben in topvorm is gewoon de beste speler van de wereld zonder twijfel. De enige speler die 2-3 man kan uitschakelen.
Boula is prima geschikt als rechtsback. Minst slechte optie.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:02 schreef Barca het volgende:
[..]
Boulahrouz - geen geschikte rechtsback, zet 'm op de plek van Bouma!
De Jong en Engelaar wisselen van positie.
Kuyt, Van Persie en Sneijder vind ik niet de ideale combinatie achter én met Ruud van Nistelrooy.
Ooijer op links?
Ooijer gaat niet op links maar op de plek van Heitinga.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:02 schreef Barca het volgende:
[..]
Boulahrouz - geen geschikte rechtsback, zet 'm op de plek van Bouma!
De Jong en Engelaar wisselen van positie.
Kuyt, Van Persie en Sneijder vind ik niet de ideale combinatie achter én met Ruud van Nistelrooy.
Ooijer op links?
Ik vond Affelay juist goed spelen. Hij was erg sterk aan de bal. Ja hij heeft een bal gegeven die niet aankwam nou ben je dan meteen slecht? Van der Vaart had ik de hele wedstrijd ook niet gezien behalve dat ene afstandsshot op goal. De Zeeuw vond ik zeer slecht spelen. En Kuijt was ook niet sterk als hij die goal niet had gemaakt.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:05 schreef Barca het volgende:
[..]
Ooijer en De ClerBouma
Combinatie Sneijder, Afellay, Van Persie, Huntelaar en Robben zie ik niet zitten. Begrijpen elkaar niet. Vond Afellay tegen Oekraïne zwaar tegenvallen. Daarbij lijkt Van der Vaart ook in topvorm. En gezien de verdediging alleen Engelaar als controlerende middenvelder?
Dan komt Heitinga op links!quote:Op zondag 25 mei 2008 18:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ooijer gaat niet op links maar op de plek van Heitinga.
Wel goed lezen he
We verschillen duidelijk qua mening.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:17 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Ik vond Affelay juist goed spelen. Hij was erg sterk aan de bal. Ja hij heeft een bal gegeven die niet aankwam nou ben je dan meteen slecht? Van der Vaart had ik de hele wedstrijd ook niet gezien behalve dat ene afstandsshot op goal. De Zeeuw vond ik zeer slecht spelen. En Kuijt was ook niet sterk als hij die goal niet had gemaakt.
En met zulke zwakke verdedigers en zulke sterke aanvallers moet je de nadruk op de aanval leggen. Je kan in de verdediging iedereen opstellen die je wilt maar het heeft toch geen nut want ze bakken er allemaal toch niets van. Dus moet je het accent verschuiven naar de aanval. Met dit middenveld en aanval domineer je gewoon en heb je het meeste balbezit. Daarmee verlicht je de verdediging van gigantisch veel druk. De tegenstander kan niet scoren als hij de bal niet heeft.
1 2 3 4 5 6 | Huntelaar X van Persie Kuyt Sneijder Y van Bronckhorst Ooijer Heitinga Melchiot van der Sar |
1 2 3 4 5 6 7 | Melchiot--------------Heitinga---------Bouma---------Van Bronchorst Kuyt------------Engelaar/De Zeeuw--Van der Vaart------Robben ---------------------Van Nistelrooij-----Van Persie----------------------- |
Zou in ieder geval Robben en Snijder van positie wisselen.quote:Op maandag 26 mei 2008 12:04 schreef WillieJamal het volgende:
-------------------Van der Sar-------------------
-------------Heitinga---------Ooijer--------------
Melchiot*--------------------------------Bronckhorst
----------------------Engelaar--------------------
--------Robben---------------------Sneijder----
---------------------v. Persie*--------------------
-----------Huntelaar--------van Nistelrooy-----
*Als ze fit zijn, anders Boulahrouz voor Melchiot en van der Vaart voor v. Persie
Waarom moet Melchiot naar huis?quote:Op maandag 26 mei 2008 22:40 schreef JaZekerZ het volgende:
-------------------Van der Sar-------------------
-------------Heitinga---------Ooijer--------------
Boulahrouz-------------------------Bronckhorst
----------------------Engelaar--------------------
------VD Vaart---------------------Sneijder----
---------------------v. Persie--------------------
-----------Huntelaar--------van Nistelrooy-----
Als je t zo doet hebben weeen deal.
Melchiot moet echt naar huis. Robben is te balverliefd.
Omdat we behoefte hebben aan een wat hardere verdediger.. Melchiot vind ik af en toe net een ballerina dus die hoef ik er niet bij te hebben.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:48 schreef Barca het volgende:
[..]
Waarom moet Melchiot naar huis?
Svp Van der Vaart en Sneijder wisselen van positie.
Svp Kuyt ipv Van Nistelrooy. (Dan wel Kuyt rechts en Huntelaar links.)
Een extra verdediger of verdedigende middenvelder, of een verdediger met meer specifieke defensieve kwaliteit hoeft voor het team niet beter te zijn.quote:In dit boek geeft Foppe aan hoe je moet omgaan met de zwakte van je verdediging.
Het zou ook passen in het topic Van der Vaart of Sneijder.
[quote] Fred Rutten zei over het opstellen van Sneijder én Van der Vaart "die jongens kunnen zo goed voetballen, dat lost zich vanzelf wel op." Volgens mij had hij gelijk. Van tevoren denk je misschien: het kan niet, want de verdediging komt tekort of zo. Maar je kunt ook andersom denken: we zijn aan de bal zoveel beter geworden en we voetballen zo veel makkelijker, dus gaat de tegenpartij veel meer rekening met ons houden."
Dat begrijp ik en daar ben ik het mee eens; in feite staat daar dat aanval de beste verdediging is. Maar er moet er nogsteeds ééntje weg en dan denk ik dat we Melchiot best missen kunnen omdat we al voldoende spillebeentjes hebben. Dan zie ik liever een betonnen Boulahrouz van ietswat mindere kwaliteit.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:17 schreef Barca het volgende:
Over Melchiot:
[..]
Een extra verdediger of verdedigende middenvelder, of een verdediger met meer specifieke defensieve kwaliteit hoeft voor het team niet beter te zijn.
Dus leg niet te veel nadruk op de verdediging. Heb oog voor de kwaliteit van de aanval en de aanvallende middenvelders.
Waarom Sneijder op rechts? Omdat Van der Vaart linksbenig is wil ik hem op links. Sneijder is 2 benig en kan dan het best op rechts spelen.
1 2 3 4 5 | -Ooijer---Boulahrouz----Heitinga---De Cler- ------------De Zeeuw----Engelaar----------- --Van Persie------Sneijder---------Robben-- --------------Van Nistelrooij-------------- |
1 2 3 4 5 | -Melchiot---Afellay----Mathijsen---Bouma---- ------------De Jong----Van Bronckhorst------ --Kuijt--------Van der Vaart---------Babel-- -----------------Huntelaar------------------ |
Dat lijkt mij vrij logisch, maar goed. Ook i.v.m. schorsingen, risico met Boula of de oudere Ooijer.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:28 schreef M0NTANA het volgende:
Als je dan het schaduwelftal bekijkt, zie je dat Marco van Basten geen rechtsback/centrale verdediger meer moet wegsturen, maar Ibrahim Afellay:
[ code verwijderd ]
Maar toch denk ik dat Mario Melchiot of Khalid Boulahrouz wordt weggestuurd.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:06 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij logisch, maar goed. Ook i.v.m. schorsingen, risico met Boula of de oudere Ooijer.
Dat heeft onze clown wel aangekondigd. Hoop dat hij het licht ziet maar hem kennende ...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar toch denk ik dat Mario Melchiot of Khalid Boulahrouz wordt weggestuurd.
Met deze opstelling ben ik het wel eens. Alleen twijfel ik over Gio of de Cler op links achter.quote:
Van der Sar; Melchiot, Heitinga, Boulahrouz, Van Bronckhorst; De Jong, Engelaar; Kuyt, Van der Vaart, Babel; Huntelaar.quote:
Melchiot moet je meenemen. Een opkomende back heb je, om van achteruit aanvallend te kunnen spelen, nodig. Boulahrouz moet je menemen voor als je echt defensief moet ingrijpen én om ook vanuit het midden te kunnen opbouwen. Hij kan dat, en als hij dat doet kan Heitinga wat doorschuiven. Engelaar kan dat dan ook zodat de 10 kort achter de spits kan spelen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 07:42 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Dat begrijp ik en daar ben ik het mee eens; in feite staat daar dat aanval de beste verdediging is. Maar er moet er nogsteeds ééntje weg en dan denk ik dat we Melchiot best missen kunnen omdat we al voldoende spillebeentjes hebben. Dan zie ik liever een betonnen Boulahrouz van ietswat mindere kwaliteit.
Als Sneijder op rechts moet kunnen we m denk ik beter schrappen. Of Van der Vaart met Van Persie ruilen..dat kan ook nog, maar daar is Van Persie net wat te aanvallend voor.
Als al die Mocro's zo goed zijn, waarom hebben ze zich dan niet geplaatst voor het EK?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou ze als volgt opstellen:
Robben-------Huntelaar-------------Kuyt (of Diba)
Sneijder-----Van Persie--------V/d Vaart
De Cler--Ooijer----Heitinga--Boulahrouz
----------------V/D Sar---------------------
Dan moeten ze wel winnen!²
Ik mis Uruguay.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als al die Mocro's zo goed zijn, waarom hebben ze zich dan niet geplaatst voor het EK?
Doen Afrikaanse landen ook mee aan het EK dan?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als al die Mocro's zo goed zijn, waarom hebben ze zich dan niet geplaatst voor het EK?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | (Huntelaar) Sneijder Van Persie Kuijt (Robben) (Van der Vaart) (Afellay) Van Bronckhorst Engelaar (De Zeeuw) (De Jong) De Cler Ooijer Heitinga Melchiot (Bouma) (Mathijsen) (Bouhlarouz) (Heitinga) Van der Sar (Stekelenburg) |
Verdediging is wat mij betreft in zoverre een zorgekindje dat "alle" verdedigers matig zijn, lees niet bij europese topclubs spelen. Heitinga moet volgens mij altijd erin staan wie er verder in de verdediging staat maakt in feite niet echt uit zijn allemaal gelijkwaardige verdedigers.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:27 schreef speknek het volgende:
Er zijn inmiddels al zoveel opstellingen geweest dat niemand nog geinteresseerd is in de mijne, maar goed laat ik ook maar een duit in het zakje doen. Voor het geval Van Basten het licht ziet, mijn mannetjes opstelt, we Europees kampioen worden en ik kan zeggen zie je nou wel! Met andere woorden, a cold day in hell.
[ code verwijderd ]
Verdediging blijft een zorgekindje. Geen vervanging op de rechtsback, en Mathijsen heb ik er ook liever niet in.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die awards voor staan, maar van mij mag je ze per direct inleverenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:22 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die awards voor staan, maar van mij mag je ze per direct inleveren![]()
Heb ik v.d. Vaart als rechter middenvelder?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:53 schreef Barca het volgende:
Heitinga als rechtsback of linker centrale verdediger. Met name rechtsback is doodzonde.
Boulahrouz rechtsback![]()
Van der Vaart als rechter middenvelder![]()
Geen Melchiot![]()
Engelaar als rechter middenvelder
Nee, maar Hankster wel. Ik reageer op meerdere opstellingen tegelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:02 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Heb ik v.d. Vaart als rechter middenvelder?
Net of jij iets van voetbal afweet
Nee, wel de twijfelachtige Melchiot, en geen Van Persie en Sneijder in de basis is lekkerquote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:53 schreef Barca het volgende:
Heitinga als rechtsback of linker centrale verdediger. Met name rechtsback is doodzonde.
Boulahrouz rechtsback![]()
Van der Vaart als rechter middenvelder![]()
Geen Melchiot![]()
Engelaar als rechter middenvelder
Heel lekker, heerlijk! Melchiot is wel op tijd in vorm.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:32 schreef Hankster het volgende:
[..]
Nee, wel de twijfelachtige Melchiot, en geen Van Persie en Sneijder in de basis is lekker![]()
Ga ergens anders janken, gast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |