abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58596933
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 17:00 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Kijk, voetbal is een spel, maar op dit niveau moet je wel een doel hebben. Attractief resultaatvoetbal lijkt steeds meer een utopie te worden (zie Arsenal dit seizoen). Daarom moet je kiezen. Mooi voetbal zonder prijzen of lelijk voetbal met prijzen. Bij beide hoort een opstelling.

goeiemiddag Johan.
pi_58597091
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:05 schreef toma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
goeiemiddag Johan.
Hallo toma

En ik vind Johan nog wel zo'n enorme, irritante betweter
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:53:35 #105
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_58597575
Doel: Van der Sar, Stekelenburg

Rechtsback: Melchiot, N. de Jong
Libero: Boulahrouz, Marcellis
Linksback: Emanuelson, Drenthe

Rechter defensieve middenvelder: Heitinga, De Zeeuw
Linker defensieve middenvelder: Maduro, Van Bronckhorst, Boateng
Rechtshalf: Sneijder, Landzaat
Linkshalf: Seedorf, Van der Vaart

Rechterspits: Kuyt, Van Persie
Centrumspits: Van Nistelrooy, Koevermans
Linkerspits: Babel, Huntelaar
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:35:01 #106
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_58601698
Doel: Elwin van der Sar

Libero: Clarence Seedorf
Linksback: Tim de Clerc
Rechtsback: Nigel de Jong

Verdedigende middenvelder rechts: John Heitinga
Verdedigende middenvelder links: Hedwiges Maduro

Aanvallende middenvelder links: Rafael van der Vaart
Aanvallende middenvelder midden: Robin van Persie
Aanvallende middenvelder rechts: Wesley Sneijder

Linker centrumspits: Dirk Kuyt
Rechter centrumspits: Ruud van Nistelrooy

---------------------v d Sar------------------
---------------------Seedorf-----------------
--de Jong------------------------de Clerc--
----------Heitinga----------Maduro--------
-Sneijder-------------------------v d Vaart-
-------------------v Persie-------------------
--------------Nistelrooy---Kuyt-------------

[ Bericht 5% gewijzigd door Nieuwschierig op 10-05-2008 22:43:23 ]
Wie dit leest is gek
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:43:22 #107
30220 Barca
pi_58601846
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Doel: Elwin van der Sar

Libero: Clarence Seedorf
Linksback: Tim de Clerc
Rechtsback: Nigel de Jong

Verdedigende middenvelder rechts: John Heitinga
Verdedigende middenvelder links: Hedwiges Maduro

Aanvallende middenvelder links: Rafael van der Vaart
Aanvallende middenvelder midden: Robin van Persie
Aanvallende middenvelder rechts: Wesley Sneijder

Linker centrumspits: Dirk Kuyt
Rechter centrumspits: Ruud van Nistelrooy
De Cler eruit voor Urby Emanuelson en Kuyt en Ruudwisselen lijkt me hele verbetering. Oh ja ... Melchiot ipv Nigel. Mario kan goed aanvallen en is verdedigend net ff beter dan Nigel.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:46:17 #108
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_58601892
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:43 schreef Barca het volgende:

[..]

De Cler eruit voor Urby Emanuelson en Kuyt en Ruudwisselen lijkt me hele verbetering. Oh ja ... Melchiot ipv Nigel. Mario kan goed aanvallen en is verdedigend net ff beter dan Nigel.
Ja dat kan natuurlijk. Ik heb nauwelijks vertrouwen in de huidige verdedigers maar goed, ik neem aan dat v Basten daar in alle redelijkheid een keuze in kan maken. Voor kuyt kan ook Babel spelen,dat is toch altijdafwachten hoe het uitwerkt
Wie dit leest is gek
pi_58601902
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:43 schreef Barca het volgende:

[..]

wtf Urby linksback ipv de Cler?
En waarom Seedorf centrale verdediger?
Oh en Maduro? _!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:50:23 #110
30220 Barca
pi_58601968
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja dat kan natuurlijk. Ik heb nauwelijks vertrouwen in de huidige verdedigers maar goed, ik neem aan dat v Basten daar in alle redelijkheid een keuze in kan maken. Voor kuyt kan ook Babel spelen,dat is toch altijdafwachten hoe het uitwerkt
Babel op links kan idd wel. Al zou ik, als je kiest voor 2 spitsen Babel van de bank laten komen. Doet 'ie bij Liverpool ook goed vind ik.
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:46 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

wtf Urby linksback ipv de Cler?
Oh en Maduro? _!
Urby is aanvallend beter dan Tim. Hij heeft het als linksback in oranje recent goed gedaan. Maakte hij niet een doelpunt? Zo nee, dan minimaal een briljante assist.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:01:22 #111
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_58602172
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:46 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Hoe moet de EK selectie van Oranje er uitzien?
Wie dit leest is gek
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:08:12 #112
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_58602292
quote:
Je link werkt niet. Je bedoelt zeker deze: http://forum.fok.nl/topic/1130638/2/50#58601439
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:15:16 #113
30220 Barca
pi_58602395
Hoe moet de EK selectie van Oranje er uitzien? Oh, link in eerder bericht van nieuwsgierig werkt wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Barca op 10-05-2008 23:33:10 ]
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:27:27 #114
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_58602605
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 23:08 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Je link werkt niet. Je bedoelt zeker deze: http://forum.fok.nl/topic/1130638/2/50#58601439
Jammer voor jou maar een Rickroll betekent sinds vandaag een weekban , en je bent bij deze aangegeven bij admin Smoophy
Wie dit leest is gek
pi_58602941
Zowiezo minimaal 4-5 verdedigers anders ga je echt met 0 punten naar huis. De beste aanvallen ontstaan door de goede passes en lange ballen vanuit achterin.
FENER!
FENER!
FENER!
FENER!
  zondag 11 mei 2008 @ 00:06:27 #116
30220 Barca
pi_58603293
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 23:45 schreef Fener het volgende:
Zowiezo minimaal 4-5 verdedigers anders ga je echt met 0 punten naar huis. De beste aanvallen ontstaan door de goede passes en lange ballen vanuit achterin.
Daarbij is niet de kwantiteit belangrijk, maar de kwaliteit. Maar ja ... dat begrijpt onze clown ook niet. Die kiest domweg voor de verkeerde spelers.

Uiteindelijk moet je de oorlog winnen op het middenveld. Dat lukt ons niet. Omdat we daar kracht te kort komen en sommige middenvelders zich te veel laten zakken om de zwakke verdediging te helpen. Het centrum van de verdediging is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Joris Goedbloed en Mies Fredje Bouwman. Of André Klooier.
pi_58603423
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:06 schreef Barca het volgende:

[..]

Daarbij is niet de kwantiteit belangrijk, maar de kwaliteit. Maar ja ... dat begrijpt onze clown ook niet. Die kiest domweg voor de verkeerde spelers.

Uiteindelijk moet je de oorlog winnen op het middenveld. Dat lukt ons niet. Omdat we daar kracht te kort komen en sommige middenvelders zich te veel laten zakken om de zwakke verdediging te helpen. Het centrum van de verdediging is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Joris Goedbloed en Mies Fredje Bouwman. Of André Klooier.
Natuurlijk moet je de oorlog winnen op het middenveld, maar ook al win je die, dan nog komt de ander er wel eens door. En met een driemansverdediging van boulahrouz (heeft al een jaar bijna niet meer gespeeld), emanuelson (uberhaupt een slechte verdediger) en melchiot krijg je ze om de oren..
  zondag 11 mei 2008 @ 00:28:55 #118
30220 Barca
pi_58603681
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:14 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je de oorlog winnen op het middenveld, maar ook al win je die, dan nog komt de ander er wel eens door. En met een driemansverdediging van boulahrouz (heeft al een jaar bijna niet meer gespeeld), emanuelson (uberhaupt een slechte verdediger) en melchiot krijg je ze om de oren..
Ze komen er met een goede combinatie van solide verdediging en sterk middenveld hooguit 2x door. Nou ... dan hebben we Sar!

Met de ploeg van onze clown komt de tegenstander er wel 10x door! En dus verlies je met een nulletje of 4!
pi_58603821
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:28 schreef Barca het volgende:

[..]

Ze komen er met een goede combinatie van solide verdediging en sterk middenveld hooguit 2x door. Nou ... dan hebben we Sar!

Met de ploeg van onze clown komt de tegenstander er wel 10x door! En dus verlies je met een nulletje of 4!
Jij noemt die driemansverdediging een solide verdediging?
  zondag 11 mei 2008 @ 00:55:47 #120
30220 Barca
pi_58604035
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:38 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Ja.
  zondag 11 mei 2008 @ 07:10:16 #121
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_58605407
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:55 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja.
  zondag 11 mei 2008 @ 09:18:48 #122
30220 Barca
pi_58605756
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:53 schreef Barca het volgende:

Libero: Boulahrouz, Marcellis

Rechter defensieve middenvelder: Heitinga, De Zeeuw

Rechterspits: Kuyt, Van Persie
Centrumspits: Van Nistelrooy, Koevermans
Linkerspits: Babel, Huntelaar

Libero: Heitinga,

Rechter defensieve middenvelder: Engelaar, De Zeeuw
Aanvallende middenvelder: Van Persie

Rechterspits: Van Nistelrooy, Kuyt, Koevermans
Linkerspits: Huntelaar, Babel
pi_58606789
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:38 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Tegen al die ploegen die met twee of zelfs maar met één spits spelen heb je niet meer nodig dan drie verdedigers. Tevens zal het in de praktijk toch anders uitpakken.

Wenger vond Dirk Kuyt niet voor niets de rechtsback van Liverpool. Onder druk verdedig je toch met meer man. Wat heeft het dan voor zin om tijdens het aanvallen 4 verdedigers te hebben?
  zondag 11 mei 2008 @ 11:14:49 #124
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_58606884
Ik wil de heren er toch nog eens op wijzen dat je ook kunt spelen zonder echte vleugelbacks die hun hele voetballeven al op die positie hun zone verdedigd hebben.
Michael Reiziger was middenvelder bij FC Groningen voordat hij Ajax' beste rechtsachter allertijden werd. Arthur Numan, Giovanni van Bronckhorst, Sonny Silooy. Allemaal meer middenvelder dan verdediger van-huis-uit.
Wie dit leest is gek
  zondag 11 mei 2008 @ 20:14:49 #125
30220 Barca
pi_58614645
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:07 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Tegen al die ploegen die met twee of zelfs maar met één spits spelen heb je niet meer nodig dan drie verdedigers. Tevens zal het in de praktijk toch anders uitpakken.

Wenger vond Dirk Kuyt niet voor niets de rechtsback van Liverpool. Onder druk verdedig je toch met meer man. Wat heeft het dan voor zin om tijdens het aanvallen 4 verdedigers te hebben?
Geen enkele! "Wij" weten vaak niet te winnen (of zeer moeizaam) omdat we op het middenveld een man tekort komen. Het excuus we hebben een aanvaller te veel vind ik onzin. Als we met 2 ipv 3 aanvallers spelen, maken we het de verdediging van de tegenstander nóg makkelijker. Blijkt ook wel, we kunnen van achteruit onvoldoende druk zetten aangezien we zeer angstig een centrale verdediger laten inschuiven óf af en toe een back laten opkomen. Te veel met de handrem. Waarom? Omdat we de verkeerde centrale verdedigers opstellen én geen goede controlerende middenvelders!
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik wil de heren er toch nog eens op wijzen dat je ook kunt spelen zonder echte vleugelbacks die hun hele voetballeven al op die positie hun zone verdedigd hebben.
Michael Reiziger was middenvelder bij FC Groningen voordat hij Ajax' beste rechtsachter allertijden werd. Arthur Numan, Giovanni van Bronckhorst, Sonny Silooy. Allemaal meer middenvelder dan verdediger van-huis-uit.
Dat heb ik al zo vaak gezegd! Daarom in mijn opstelling van 2 of 3 verdedigers ook backs die meer middenvelder dan verdediger zijn.
pi_58615144
Basisopstelling:

--------------------------Vd Sar---------------------------
----------------------------Ooier----------------------------
Melchiot--------------------------------------------De Cler
---------------------------Heitinga--------------------------
--------------------------------------------------------------
------------------Sneijder-------De Zeeuw---------------
-----Van Persie-----------------------------Afellay-------
--------------------------Huntelaar-------------------------
----------------------Van Nistelrooy-----------------------

Eventueel Seedorf voor de Zeeuw of Van der Vaart voor Afellay
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 11 mei 2008 @ 20:53:10 #127
30220 Barca
pi_58615379
quote:
Op zondag 11 mei 2008 20:39 schreef Karammel het volgende:
Basisopstelling:

----------------------------Ooier----------------------------
Melchiot--------------------------------------------De Cler
---------------------------Heitinga--------------------------
------------------Sneijder-------De Zeeuw---------------
-----Van Persie-----------------------------Afellay-------
--------------------------Huntelaar-------------------------
----------------------Van Nistelrooy-----------------------

Eventueel Seedorf voor de Zeeuw of Van der Vaart voor Afellay
Ik vind de verdediging met Ooijer en De Cler en het middenveld met De Zeeuw en Afellay te zwak. Maar da's mijn mening. Seedorf en Van der Vaart vind ik wel beter, maar dan nog vind ik het middenveld te zwak. Te weinig in staat om defensief te spelen.
pi_58617785
Ooier vind ik een goede verdediger. De Cler staat daar bij gebrek aan beter. Emanuelson bijvoorbeeld is me bij Ajax positief opgevallen, maar hij heeft dit seizoen vele matige wedstrijden gespeeld. Helaas lopen er maar weinig Nederlandse verdedigers rond die op die positie goed uit de voeten komen. De zeeuw zie ik toch als een stabiele verdedigend ingestelde middenvelder. Seedorg kan op die positie ook prima uit de voeten trouwens, maar ik heb het idee dat de Zeeuw iets verdedigender is dan Seedorf. Eigenlijk zoek ik daar een speler als Cocu of Simons, maar die kan ik even niet bedenken. De Zeeuw is het uiteindelijk geworden.

Affellay staat op links omdat ik daar graag een speler heb die de bal bij de aanvallers kan brengen, maar ook zelf de actie kan maken. Eerst had ik daar Babel, maar die verdedigt niet mee. Afellay was de eerste die in me opkwam die bovengenoemde eigenschappen heeft, maar bij nader inzien kan Van der Vaart die positie heel goed overnemen.

Als ik alles in eigen hand zou hebben dan zou ik spelers opstellen die verdedigend beter tot hun recht komen. Toch denk ik dat het Nederlands elftal een ernstig gebrek heeft aan goede verdedigers/verdedigende middenvelders. Een speler als van Bommel of de Stam van een aantal jaren geleden is waar het Nederlands elftal behoefte aan heeft.

Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe mijn basisopstelling er uiteindelijk uit gaat zien. Wel ben ik van mening dat er met deze selectie een aanvallend ingesteld team op het veld moet verschijnen. Graag wel aanvallers die hun verdedigende taak niet vergeten, daarom moet ik kuijt nog eens overwegen, en middenvelder die balvast zijn.
  zondag 11 mei 2008 @ 23:09:15 #129
30220 Barca
pi_58618168
quote:
Op zondag 11 mei 2008 22:52 schreef Karammel het volgende:
Ooier vind ik een goede verdediger. De Cler staat daar bij gebrek aan beter. Emanuelson bijvoorbeeld is me bij Ajax positief opgevallen, maar hij heeft dit seizoen vele matige wedstrijden gespeeld. Helaas lopen er maar weinig Nederlandse verdedigers rond die op die positie goed uit de voeten komen. De zeeuw zie ik toch als een stabiele verdedigend ingestelde middenvelder. Seedorg kan op die positie ook prima uit de voeten trouwens, maar ik heb het idee dat de Zeeuw iets verdedigender is dan Seedorf. Eigenlijk zoek ik daar een speler als Cocu of Simons, maar die kan ik even niet bedenken. De Zeeuw is het uiteindelijk geworden.

Affellay staat op links omdat ik daar graag een speler heb die de bal bij de aanvallers kan brengen, maar ook zelf de actie kan maken. Eerst had ik daar Babel, maar die verdedigt niet mee. Afellay was de eerste die in me opkwam die bovengenoemde eigenschappen heeft, maar bij nader inzien kan Van der Vaart die positie heel goed overnemen.

Als ik alles in eigen hand zou hebben dan zou ik spelers opstellen die verdedigend beter tot hun recht komen. Toch denk ik dat het Nederlands elftal een ernstig gebrek heeft aan goede verdedigers/verdedigende middenvelders. Een speler als van Bommel of de Stam van een aantal jaren geleden is waar het Nederlands elftal behoefte aan heeft.

Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe mijn basisopstelling er uiteindelijk uit gaat zien. Wel ben ik van mening dat er met deze selectie een aanvallend ingesteld team op het veld moet verschijnen. Graag wel aanvallers die hun verdedigende taak niet vergeten, daarom moet ik kuijt nog eens overwegen, en middenvelder die balvast zijn.
De Zeeuw is verdedigend misschien beter. Oogt feller, maar Clarence zou wel eens onopvallend beter kunnen zijn. Beter inzicht waardoor hij positioneel beter speelt. Aanvallend vind ik Seedorf beter. Heeft veel meer ervaring. Is meer allround.

Van der Vaart heeft veel meer ervaring dan Afellay. Hij kan de bal ook prima bij de aanvallers brengen.

Stam was verdedigend top. Voetballend stelde het weinig voor, maar ... wij willen het te vaak te mooi. Van Bommel vind ik enorm overschat!

Wel aanvallend ingesteld, omdat we onze defensieve zwakte moeten verbloemen door de tegenstander onder druk te houden. Maar, wel in staat om aanvallen van tegenstanders te onderbreken.

Onze clown heeft overduidelijk de verkeerde spelers geselecteerd!
pi_58618195
Heitinga-------Ooijer------------Bouma----------De Cler
-------------------------v. Bronkhorst---------------------
-----Sneijder-----------------------------Seedorf---------
-----------------------------v.d. Vaart----------------------
----------------Van Nistelrooy---v. Persie----------------

Goede combinatie van no-nonsens voetballers en technische voetballer. Vd vaart achter de spitsen omdat ik hem het minste verdediger vind. van Persie speelt rond van Nistelrooij. Minstens finale met deze 11
Watch me work it, I'm perfect.
  zondag 11 mei 2008 @ 23:17:33 #131
30220 Barca
pi_58618337
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:10 schreef woodside het volgende:
Heitinga-------Ooijer------------Bouma----------De Cler
-------------------------v. Bronkhorst---------------------
-----Sneijder-----------------------------Seedorf---------
-----------------------------v.d. Vaart----------------------
----------------Van Nistelrooy---v. Persie----------------

Goede combinatie van no-nonsens voetballers en technische voetballer. Vd vaart achter de spitsen omdat ik hem het minste verdediger vind. van Persie speelt rond van Nistelrooij. Minstens finale met deze 11
Ooijer en Bouma ... en ook nog De Cler ... dat wordt een ramp!
  zondag 11 mei 2008 @ 23:30:37 #132
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_58618653
1. VD Sar
2. Ooijer
3. Boulahrouz
4. Heitinga
5. Bouma
6. Van Bommel
7. Sneijder
8. VD Vaart
9. Van Nistelrooy
10.Seedorf
11.Van Persie
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_58619016
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:17 schreef Barca het volgende:

[..]

Ooijer en Bouma ... en ook nog De Cler ... dat wordt een ramp!
Noem betere en betere in mijn ogen zijn dus niet: Mathijsen, Jaliens, Donk, Boularouz en al helemaal geen Emanuelson..
Watch me work it, I'm perfect.
  zondag 11 mei 2008 @ 23:59:58 #134
30220 Barca
pi_58619276
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:48 schreef woodside het volgende:

[..]

Noem betere en betere in mijn ogen zijn dus niet: Mathijsen, Jaliens, Donk, Boularouz en al helemaal geen Emanuelson..
Dat is leuk als jij al wilt bepalen wie ik beter mag vinden! Wat betreft Mathijsen en Jaliensgeef ik je gelijk. Ik zou kiezen voor Melchiot, Heitinga en Emanuelson. Evt. Van Bronckhorst of Drenthe ipv Emanuelson. Maar Drenthe zit niet in de selectie.

Nigel de Jong is nog een optie als rechtsback.
pi_58620742
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:09 schreef Barca het volgende:

[..]

De Zeeuw is verdedigend misschien beter. Oogt feller, maar Clarence zou wel eens onopvallend beter kunnen zijn. Beter inzicht waardoor hij positioneel beter speelt. Aanvallend vind ik Seedorf beter. Heeft veel meer ervaring. Is meer allround.

Van der Vaart heeft veel meer ervaring dan Afellay. Hij kan de bal ook prima bij de aanvallers brengen.

Stam was verdedigend top. Voetballend stelde het weinig voor, maar ... wij willen het te vaak te mooi. Van Bommel vind ik enorm overschat!

Wel aanvallend ingesteld, omdat we onze defensieve zwakte moeten verbloemen door de tegenstander onder druk te houden. Maar, wel in staat om aanvallen van tegenstanders te onderbreken.

Onze clown heeft overduidelijk de verkeerde spelers geselecteerd!
Dat Stam voetballend niet top was is juist wat zijn kracht was. Zulke spelers hebben we juist nodig. Bikkelhard en het resultaat telt. Echt een speler waar de tegenstander bang van is. Niet te beroerd om aan de noodrem te trekken als het nodig is en daarnaast is Stam ook iemand die door zijn strijd het hele team laat zien hoe het moet.

Van Bommel is voetballend gezien niet de beste speler. Toch ben ik van mening dat hij absoluut niet overschat wordt. Het is een speler die net als Stam door zijn felheid het team scherp kan zetten. Ook hij is in staat de tegenstander te laten zien dat hij er is door er flink hard in te gaan. Zulke spelers mist het Nederlands elftal op het moment.

Afellay is absoluut niet mijn favoriet. Hij stond in de basis in plaats van Van der Vaart omdat ik van mening was dat Van der Vaart niet daar aan de zijkant hoort te spelen. Die heeft meer ruimte nodig, maar ik wilde hem niet te dicht bij Sneijder neer zetten. Ze moeten elkaar niet in de weg gaan lopen. Nu ben ik van mening dat Sneijder en Van der Vaart prima samen kunnen spelen. Toch vind ik Afellay wel het type speler dat in plaats van wat hij misschien het liefste wil, midden op het veld, aan de zijkant neergezet kan worden. Toch kies ik uiteindelijk voor Van der Vaart.

Dat ik Seedorf er niet inzet in plaats van de Zeeuw komt doordat ik op die positie een sterk verdedigende speler wil. Aangezien ik Sneijder er naast heb staan, waar ik aanvallend ook veel van verwacht, zoek ik toch iemand die voornamelijk verdedigend denkt. Ik zou het vervelend vinden als zowel Sneijder als Seedorf aan zouden gaan vallen waardoor er ruimtes ontstaan. Heitinga op een positie net voor de verdediging acht ik naast zijn verdedigende taak wel in staan om af en toe naar voren te gaan. Hetzelfde geld voor Melchiot. Ooier moet dan weer altijd achter blijven en de Cler moet ook maar achter blijven. Had graag een speler gehad i.p.v. de Cler die ook naar voren kon. Van de aanvallers verwacht ik ook dat ze meeverdedigen.
pi_58621174
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Goede opmerking. Misschien heeft iemand dit al eerder gezegd, maar waarom niet gewoon Kuijt als rechtsback? Ik bedoel, hij speelt voor Liverpool in de Champions League ook gewoon de helft van de wedstrijd rechtsachterin. Hij is in staat om de hele wedstrijd heen en weer te blijven lopen aan de rechterkant, kan aanvallend zeker wat betekenen en kan verdedigend nooit zoveel slechter zijn dan Melchiot, ik denk zelfs dat hij daar beter in is. Hij is bij Liverpool ook zeker gewend om uit de discipline spelen en zijn verdedigende taken niet te verwaarlozen. Daarom vind ik het persoonlijk zeker het overwegen waard.
  maandag 12 mei 2008 @ 09:18:00 #137
30220 Barca
pi_58622236
quote:
Op maandag 12 mei 2008 01:22 schreef Karammel het volgende:

[..]

Dat Stam voetballend niet top was is juist wat zijn kracht was. Zulke spelers hebben we juist nodig. Bikkelhard en het resultaat telt. Echt een speler waar de tegenstander bang van is. Niet te beroerd om aan de noodrem te trekken als het nodig is en daarnaast is Stam ook iemand die door zijn strijd het hele team laat zien hoe het moet.

Van Bommel is voetballend gezien niet de beste speler. Toch ben ik van mening dat hij absoluut niet overschat wordt. Het is een speler die net als Stam door zijn felheid het team scherp kan zetten. Ook hij is in staat de tegenstander te laten zien dat hij er is door er flink hard in te gaan. Zulke spelers mist het Nederlands elftal op het moment.

Afellay is absoluut niet mijn favoriet. Hij stond in de basis in plaats van Van der Vaart omdat ik van mening was dat Van der Vaart niet daar aan de zijkant hoort te spelen. Die heeft meer ruimte nodig, maar ik wilde hem niet te dicht bij Sneijder neer zetten. Ze moeten elkaar niet in de weg gaan lopen. Nu ben ik van mening dat Sneijder en Van der Vaart prima samen kunnen spelen. Toch vind ik Afellay wel het type speler dat in plaats van wat hij misschien het liefste wil, midden op het veld, aan de zijkant neergezet kan worden. Toch kies ik uiteindelijk voor Van der Vaart.

Dat ik Seedorf er niet inzet in plaats van de Zeeuw komt doordat ik op die positie een sterk verdedigende speler wil. Aangezien ik Sneijder er naast heb staan, waar ik aanvallend ook veel van verwacht, zoek ik toch iemand die voornamelijk verdedigend denkt. Ik zou het vervelend vinden als zowel Sneijder als Seedorf aan zouden gaan vallen waardoor er ruimtes ontstaan. Heitinga op een positie net voor de verdediging acht ik naast zijn verdedigende taak wel in staan om af en toe naar voren te gaan. Hetzelfde geld voor Melchiot. Ooier moet dan weer altijd achter blijven en de Cler moet ook maar achter blijven. Had graag een speler gehad i.p.v. de Cler die ook naar voren kon. Van de aanvallers verwacht ik ook dat ze meeverdedigen.

Ja, we missen een killer als Japie! Boulah is er namelijk niet bij. Heitinga is nu de beste verdediger, maar hij is geen killer. Op Melchiot, N. de Jong, Emanuelson en Van Bronckhorst na zijn de verdedigers rampzalig en zou de trainer van GRC ze nog niet willen hebben al kreeg 'ie per speler 10 miljoen toe. Een dove, blinde speler van een g-voetbalteam draait spelers als Mathijsen, Bouma, Ooijer én De Cler in zijn eentje helemaal dol! Kun je nagaan wat echte topspitsen doen tegen dit soort prutsers.

Het enige dat Van Bommel goed kan is zeiken en vallen. Hij is als die gast van de Snickers-reclame. (Waar B.A. boos op wordt. "Meet my friend, pain!")

Afellay wordt een talent genoemd. Misschien dat dat er ooit uitkomt. In oranje heeft hij nog niets laten zien. Ook heel weinig in gespeeld. Logische afvaller omdat ze voor zijn positie voldoende andere spelers hebben. Mag hij nog meedoen met jong oranje?

Seedorf kan gecontroleerd spelen. Doet 'ie bij Milan ook. Hij is niet de echte defensieve middenvelder, maar speelt behoudend. In een zone tussen de zijkant en het centrum van het middenveld. Vind dat hij moet spelen. Dan zul je in een andere linie een aanpassing moeten doen. Of Sneijder niet centraal laten spelen.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 02:12 schreef NumberNine het volgende:

[..]

Goede opmerking. Misschien heeft iemand dit al eerder gezegd, maar waarom niet gewoon Kuijt als rechtsback? Ik bedoel, hij speelt voor Liverpool in de Champions League ook gewoon de helft van de wedstrijd rechtsachterin. Hij is in staat om de hele wedstrijd heen en weer te blijven lopen aan de rechterkant, kan aanvallend zeker wat betekenen en kan verdedigend nooit zoveel slechter zijn dan Melchiot, ik denk zelfs dat hij daar beter in is. Hij is bij Liverpool ook zeker gewend om uit de discipline spelen en zijn verdedigende taken niet te verwaarlozen. Daarom vind ik het persoonlijk zeker het overwegen waard.
Als Dirkje genoeg in de 16 komt om verdedigers bezig te houden dan kan dat. Wanneer we echt onder druk komen te staan denk ik dat hij onderuit gaat waar Melchiot door zijn ervaring het wel red. Is toch meer een verdediger. Je suggestie had ik eerder gelezen. Of jij dat schreef weet ik niet.
pi_58622281
Het is duidelijk dat de achilleshiel van het Nederlands elftal de linksback en de verdedigende middenvelder positie is. Wat ik dus niet snap is dat mensen nog lopen te kutten met Emanuelson en de Cler. Ze zijn beide dramatisch. Plaats daar gewoon een aanvaller zoals Kuijt, Drenthe of Robben. Helaas is Kuijt rechts en mist de nodige techniek, Drenthe zit er niet bij en Robben moet al linksbuiten spelen. Het klinkt echt gek om een aanvaller op de linksback positie te zetten maar dit is het echt niet. Het enige wat een linksback moet doen is er voor zorgen dat zijn tegenstander niet de achterlijn haalt. Kind kan de was doen. Voor de rest moet hij alleen maar aanvallen, aanvallen en nogmaals aanvallen.

En voor op het middenveld speel je niet met v Bronkhorst of de Zeeuw. Van Bronckhorst is een mislukte Cocu en de Zeeuw draait een waardeloos seizoen en mist nog eens ervaring in top wedstrijden. In plaats dat je Heitinga als verdedigende middenvelder gebruikt met daarachter Ooijer en Bouma. Of als je met 3 verdedigers speelt geef je Heitinga de rol van een voorstopper met vlak daarvoor Sneijder de met zijn tweebenigheid het spel verdeelt en vlak daarachter Ooijer als laatste man. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.
  maandag 12 mei 2008 @ 09:43:25 #139
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58622379
Wat is hier mis mee?

------------Nistelrooy---------Huntelaar-----------------
----------------------Van Persie--------------------------
------Sneijder-------------------------V.d. Vaart--------
------------------------Seedorf----------------------------
--Bronckhorst----Ooijer--Heitinga-----Boulahrouz----
-------------------------vd Sar-----------------------------

- Het lijkt een dubbelop met Huntelaar en Nistelrooy, maar beide kunnen met 2 spitsen-systeem erg goed overweg. Nistelrooy het diepst, aangezien Huntelaar ook nog echt kan voetballen, naast scoren.
- Van Persie kan zijn creativitiet maximaal kwijt op de 'litmanen-positie', want dat vind ik zijn grootste kracht, en zodoende de spitsen ondersteunen.
- gewoon Sneijder én vd Vaart. Gebruik wat je hebt; Beide spelers hebben een goede pass / trap en Van Persie blokkeert voor beide de gang door het midden
- Seedorf is verdedigend / opbouwend het beste. Op de rechts of linkshalf positie is 'ie te krakkemikkig. Vanuit het midden, niet te veel aanvallend.. een beetje op de achtergrond
- Ooijer en Heitinga zijn daar om de fouten van Seedorf op te vangen; Bronckhorst heeft mooi wat ervaring en Boulahrouz omdat er daar echt niets beters is.. Bovendien hebben deze back's wel de kwaliteit om evt. over te steken.. Seedorf en vd Vaart zouden in dat geval de verdedigende rol op zich kunnen nemen waarbij Sneijder aanvallend blijft.
  maandag 12 mei 2008 @ 09:44:45 #140
30220 Barca
pi_58622389
quote:
Op maandag 12 mei 2008 09:25 schreef dieselnoi het volgende:
Het is duidelijk dat de achilleshiel van het Nederlands elftal de linksback en de verdedigende middenvelder positie is. Wat ik dus niet snap is dat mensen nog lopen te kutten met Emanuelson en de Cler. Ze zijn beide dramatisch. Plaats daar gewoon een aanvaller zoals Kuijt, Drenthe of Robben. Helaas is Kuijt rechts en mist de nodige techniek, Drenthe zit er niet bij en Robben moet al linksbuiten spelen. Het klinkt echt gek om een aanvaller op de linksback positie te zetten maar dit is het echt niet. Het enige wat een linksback moet doen is er voor zorgen dat zijn tegenstander niet de achterlijn haalt. Kind kan de was doen. Voor de rest moet hij alleen maar aanvallen, aanvallen en nogmaals aanvallen.

En voor op het middenveld speel je niet met v Bronkhorst of de Zeeuw. Van Bronckhorst is een mislukte Cocu en de Zeeuw draait een waardeloos seizoen en mist nog eens ervaring in top wedstrijden. In plaats dat je Heitinga als verdedigende middenvelder gebruikt met daarachter Ooijer en Bouma. Of als je met 3 verdedigers speelt geef je Heitinga de rol van een voorstopper met vlak daarvoor Sneijder de met zijn tweebenigheid het spel verdeelt en vlak daarachter Ooijer als laatste man. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.
Kutten? Urby doet 't in oranje goed als linksback. Je kan Gio daar ook heel goed neerzetten. Robben? Die zou ik nog niet als linksbuiten neerzetten. Speelt al tijden niet goed.

Ooijer en Bouma? HAHAHA!! Als je die opstelt wil je echt niet winnen! (Krijg je nog je zin ook.)
quote:
Op maandag 12 mei 2008 09:43 schreef JaZekerZ het volgende:
Wat is hier mis mee?

------------Nistelrooy---------Huntelaar-----------------
----------------------Van Persie--------------------------
------Sneijder-------------------------V.d. Vaart--------
------------------------Seedorf----------------------------
--Bronckhorst----Ooijer--Heitinga-----Boulahrouz----
-------------------------vd Sar-----------------------------

- Het lijkt een dubbelop met Huntelaar en Nistelrooy, maar beide kunnen met 2 spitsen-systeem erg goed overweg. Nistelrooy het diepst, aangezien Huntelaar ook nog echt kan voetballen, naast scoren.
- Van Persie kan zijn creativitiet maximaal kwijt op de 'litmanen-positie', want dat vind ik zijn grootste kracht, en zodoende de spitsen ondersteunen.
- gewoon Sneijder én vd Vaart. Gebruik wat je hebt; Beide spelers hebben een goede pass / trap en Van Persie blokkeert voor beide de gang door het midden
- Seedorf is verdedigend / opbouwend het beste. Op de rechts of linkshalf positie is 'ie te krakkemikkig. Vanuit het midden, niet te veel aanvallend.. een beetje op de achtergrond
- Ooijer en Heitinga zijn daar om de fouten van Seedorf op te vangen; Bronckhorst heeft mooi wat ervaring en Boulahrouz omdat er daar echt niets beters is.. Bovendien hebben deze back's wel de kwaliteit om evt. over te steken.. Seedorf en vd Vaart zouden in dat geval de verdedigende rol op zich kunnen nemen waarbij Sneijder aanvallend blijft.
Zou Sneijder en Vd Vaart wisselen van positie. Ooijer?! Laat maar!
  maandag 12 mei 2008 @ 09:49:00 #141
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58622415
quote:
Op maandag 12 mei 2008 09:44 schreef Barca het volgende:

Zou Sneijder en Vd Vaart wisselen van positie. Ooijer?! Laat maar!
Ja alleen een beetje jammer dat het achterin wat behelpen is he. Wie dan ?
Op Heitinga na valt voor mij de hele verdediging te bediscussiëren
  maandag 12 mei 2008 @ 09:57:46 #142
30220 Barca
pi_58622475
quote:
Op maandag 12 mei 2008 09:49 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Ja alleen een beetje jammer dat het achterin wat behelpen is he. Wie dan ?
Op Heitinga na valt voor mij de hele verdediging te bediscussiëren
Melchiot/N. de Jong, Heitinga en Emanuelson/Van Bronckhorst. Bij gebrek aan beter. Jammer dat wij geen klootzakken als Materazzi en Gattuso hebben.
  maandag 12 mei 2008 @ 10:11:42 #143
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_58622612
quote:
Op maandag 12 mei 2008 09:57 schreef Barca het volgende:
Jammer dat wij geen klootzakken als Materazzi en Gattuso hebben.
Die zijn er met bijvoorbeeld Boulahrouz en Van Bommel wel, maar die worden om diverse redenen niet geselecteerd. Waar dat bij Boulahrouz gezien de laatste twee seizoenen begrijpelijk is.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 12 mei 2008 @ 10:26:50 #144
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58622792
quote:
Op maandag 12 mei 2008 09:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Melchiot/N. de Jong, Heitinga en Emanuelson/Van Bronckhorst. Bij gebrek aan beter. Jammer dat wij geen klootzakken als Materazzi en Gattuso hebben.

dussss:

--------------Nistelrooy---------Huntelaar-----------------
------------------------Van Persie--------------------------
--------Sneijder-------------------------V.d. Vaart--------
--------------------------Seedorf----------------------------
--Bronckhorst----De Jong--Heitinga-----Boulahrouz--
---------------------------vd Sar-----------------------------

overigens; ik denk dat Sneijder meer poot-gebonden is dan Vd Vaart.. waarom zouden die 2 moeten wisselen?
  maandag 12 mei 2008 @ 10:28:07 #145
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58622805
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Die zijn er met bijvoorbeeld Boulahrouz en Van Bommel wel, maar die worden om diverse redenen niet geselecteerd. Waar dat bij Boulahrouz gezien de laatste twee seizoenen begrijpelijk is.
Van Bommel vindt vooral zichzelf belangrijk. Dat soort kunnen we in Oranje wel missen hoor, die brengen alleen maar onrust wat meer schade toebrengt dan dat zijn voetbal goed kan maken
  maandag 12 mei 2008 @ 10:59:06 #146
30220 Barca
pi_58623222
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nou, Van Bommel vind ik wel een kloothommel maar niet in de zin van nuttige speler als Gattuso.
  maandag 12 mei 2008 @ 11:07:08 #147
30220 Barca
pi_58623349
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:26 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

dussss:

--------------Nistelrooy---------Huntelaar-----------------
------------------------Van Persie--------------------------
--------Sneijder-------------------------V.d. Vaart--------
--------------------------Seedorf----------------------------
--Bronckhorst----De Jong--Heitinga-----Boulahrouz--
---------------------------vd Sar-----------------------------

overigens; ik denk dat Sneijder meer poot-gebonden is dan Vd Vaart.. waarom zouden die 2 moeten wisselen?

Huntelaar Nistelrooy
Van Persie
V.d. Vaart Sneijder
Seedorf
Bronckhorst, Boulahrouz, Heintinga, De Jong
Van der Sar

Of liever:
Babel, Nistelrooy, Kuyt
Seedorf, Maduro, Heitinga, Sneijder
Bronckhorst, Boulahrouz, De Jong
Van der Sar

Aangezien Boulahrouz niet in de selectie zit:
Babel, Nistelrooy, Kuyt
Van Persie
Van der Vaart, Seedorf, Sneijder
Bronckhorst, Heitinga, De Jong
Van der Sar

Vd Vaart is meer een linsbenige speler en Sneijder meer een rechtsbenige speler.
  maandag 12 mei 2008 @ 11:09:29 #148
30220 Barca
pi_58623392
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:28 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Van Bommel vindt vooral zichzelf belangrijk. Dat soort kunnen we in Oranje wel missen hoor, die brengen alleen maar onrust wat meer schade toebrengt dan dat zijn voetbal goed kan maken
Inderdaad.

Onze clown zal wel komen met

Robben, Nistelrooy, Van Persie
Sneijder, De Zeeuw, Landzaat,
Bouma, Mathijsen, Ooijer, Heitinga
Van der Sar

Dat wordt dus hélemáál niks!!
  maandag 12 mei 2008 @ 11:45:57 #149
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58623967
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:07 schreef Barca het volgende:

Of liever:
Babel, Nistelrooy, Kuyt
Seedorf, Maduro, Heitinga, Sneijder
Bronckhorst, Boulahrouz, De Jong
Van der Sar

Aangezien Boulahrouz niet in de selectie zit:
Babel, Nistelrooy, Kuyt
Van Persie
Van der Vaart, Seedorf, Sneijder
Bronckhorst, Heitinga, De Jong
Van der Sar

Babel Kuyt Maduro....hoe kom je daar bij?
  maandag 12 mei 2008 @ 11:47:16 #150
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58623997
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:09 schreef Barca het volgende:

[..]

Inderdaad.

Onze clown zal wel komen met

Robben, Nistelrooy, Van Persie
Sneijder, De Zeeuw, Landzaat,
Bouma, Mathijsen, Ooijer, Heitinga
Van der Sar

Dat wordt dus hélemáál niks!!
Dit zou een ramp zijn idd.
  maandag 12 mei 2008 @ 12:09:57 #151
30220 Barca
pi_58624351
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:45 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Babel Kuyt Maduro....hoe kom je daar bij?
Babel en Kuyt doen het goed bij Liverpool. Heb ze althans goed zien spelen in de paddo competitie.

Maduro ... bij gebrek aan beter. Alternatief: Urby linksback en Van Bronckhorst op positie Maduro. Wat ook nog kan is Gio laten staan en Engelaar op plek van Maduro.
  maandag 12 mei 2008 @ 12:11:42 #152
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_58624384
------------------van de sar--------------------
melchiot- ---ooijer--Bouma---de cler---------
-----------Heitinga---v bronkhorst------------
--sneijder------------------------Seedorf------
-------------------V d vaart-----------------------
------------V Nistelrooy---V Persie--------------

Van de Sar is onomstreden.
Melchiot - solide - weet wat hij wel en niet kan
Ooijer/Bouma - Heitinga is misschien beter dan bouma, maar ik zie hem liever een linie verder.
De Cler - Ik zie liever gio daar, maar die staat al een linie verder, dit is het bester alternatief. (urby is drama)
Heitinga/Gio - Heitinga heeft als verdediger nog zijn momentjes, hij dekt niet kort genoeg is 1 op 1 slap.
Sneijder/Seedorf - Sneijder is onomstreden - Seedord moet zich bewijzen, heeft babel/robben achter zich.
V D Vaart- moet zich eveneens bewijzen, sneijder kan hier spelen en dan affeley of seedorf op rechts.
Van Persie/ V Nistelrooy - Als het middenveld niet loopt - Van Persie linie naar achter, Klaas jan erin.

boschker - urby - maduro - Koevermans iig thuislaten.

V Basten moet gewoon tijdens de voorbereiding niet naar namen kijken, maar naar de vorm van de spelers.
Dit geld niet voor een vaste kern waar de mensen in vorm omheen moeten spelen.
Zeker van basisplaats. Vd Sar - Heitinga-Sneijder-V Persie-V Nistelrooij.
De rest kan aan de bak.
  maandag 12 mei 2008 @ 12:14:49 #153
30220 Barca
pi_58624448
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:11 schreef AgeEll het volgende:
------------------van de sar--------------------
melchiot- ---ooijer--Bouma---de cler---------
-----------Heitinga---v bronkhorst------------
--sneijder------------------------Seedorf------
-------------------V d vaart-----------------------
------------V Nistelrooy---V Persie--------------

Van de Sar is onomstreden.
Melchiot - solide - weet wat hij wel en niet kan
Ooijer/Bouma - Heitinga is misschien beter dan bouma, maar ik zie hem liever een linie verder.
De Cler - Ik zie liever gio daar, maar die staat al een linie verder, dit is het bester alternatief. (urby is drama)
Heitinga/Gio - Heitinga heeft als verdediger nog zijn momentjes, hij dekt niet kort genoeg is 1 op 1 slap.
Sneijder/Seedorf - Sneijder is onomstreden - Seedord moet zich bewijzen, heeft babel/robben achter zich.
V D Vaart- moet zich eveneens bewijzen, sneijder kan hier spelen en dan affeley of seedorf op rechts.
Van Persie/ V Nistelrooy - Als het middenveld niet loopt - Van Persie linie naar achter, Klaas jan erin.

boschker - urby - maduro - Koevermans iig thuislaten.

V Basten moet gewoon tijdens de voorbereiding niet naar namen kijken, maar naar de vorm van de spelers.
Dit geld niet voor een vaste kern waar de mensen in vorm omheen moeten spelen.
Zeker van basisplaats. Vd Sar - Heitinga-Sneijder-V Persie-V Nistelrooij.
De rest kan aan de bak.
Niet mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')