abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:12:10 #176
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_58642061
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:21 schreef SjonLok het volgende:

[ code verwijderd ]

Sneijder op rechts.
Von Kloothommel is de meest overschatte voetballer van ons kleine, koude kikkerlandje. Kan goed zeiken en vallen, maar voetballen ho maar!
Afellay heeft in oranje nog niets laten zien. Die had in oefen- en kwalificatiewedstrijden veel meer minuten moeten hebben om zich te bewijzen. Nu heb ik zo iets van: er zijn betere spelers en/of spelers die op meerdere posities inzetbaar zijn.
Kromkamp ... HAHAHA!!
Marcellis zie Afellay.
Bouma zie Kromkamp!
Ooijer zie Kromkamp!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_58642088
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:23 schreef SjonLok het volgende:
Ik vind het trouwens schandalig dat Afellay zo weinig wordt genoemd! Kijk eens naar PSV en hoeveel verschil Afellay daar maakt.

Als ie nou eens niet van suiker was gemaakt had je m'n stem. En zoals Angelo al zegt, de concurrentie is al moordend op die linie. Sneijder, Raffie en Van Persie zijn natuurlijk superieur aan Afellay.
pi_58642236
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
                Nistelrooij
                     o

Van Persie
                     o
   Vaart                         Sneijder
     o                               o

Bronckhorst        Zeeuw
             o               o

Bouma      Ooijer    Heitinga   Melchiot
    o           o          o          o

Sar
                      o

Van der Sar, Van Nistelrooij lijken mij duidelijk. Bouma op linksback, heeft dit seizoen alles bij Aston Villa gespeeld als linksback en is verdedigend en aanvallend beter dan Emanuelson en De Cler. Verdedigingsduo Heitinga en Ooijer, dat is naar mijn mening het beste wat we neer kunnen zetten. Kunnen beide ook redelijk goed opbouwen en hebben ervaring. Melchiot rechtsback, omdat daar niemand anders voor is.

Bronckhorst en De Zeeuw op het middenveld, ook omdat er weinig echte keuzes zijn (Van Bommel is er niet bij). Nigel de Jong zou ik wel meenemen. Sneijder rechts op het middenveld, denk dat hij daar wel uit de voeten kan, ook al is zijn favoriete positie op de plek van Van der Vaart.

Op de plek van Van der Vaart zijn de tweede en derde keus Robben en Babel. Op die van Sneijder zou Afellay ook kunnen spelen. Seedorf zou Van Persie kunnen vervangen en Huntelaar weer Van Nistelrooij.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:27:12 #179
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_58642327
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 09:06 schreef dieselnoi het volgende:
Ik vind het niveau hier echt schokkend. Kwalijk zelfs!

Seedorf - heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeelt voor het nederlands elftal in zijn hele leven. Noem mij echt maar 1 wedstrijd waar hij redelijk heeft gespeeld. Ik daag jullie uit! Hij is door 5 bondscoaches gepasseerd. Daarnaast past hij niet in het systeem dat Oranje wilt spelen en ook al past hij er wel in dan zijn er andere die beter zijn.
Op het EK in Portugal vond ik hem toch een van de betere spelers van het NL elftal, bovendien is hij gewoon een topspeler die bij elke topclub waar hij voetbalde in de basis stond.
quote:
Bronckhorst - een mislukte Cocu. Verdedigend zwak, opbouwend zwak. Hij is gewoon zwak over de gehele linie. Gezien bij Feyenoord? Of meenemen voor de linksback positie of thuislaten.
Ik vind hem linksback ook beter dan op het middenveld, maar bij gebrek aan beter...
quote:
Kuyt - technisch zeer zwak. Meenemen voor de rechtsback positie om eventueel de hele rechter kant te laten bestrijken of thuislaten. Maar niet als aanvaller of middenvelder. Daar hebben we betere mensen voor. Tja er is gewoon concurrentie
Voor de rechtshalf positie is er genoeg plaats voor een speler zoals Kuijt. Rechtsback heb je genoeg betere alternatieven.
quote:
Mathijssen - gewoon zwak. moet gewoon thuisblijven na zoveel missers in het NL elftal. 90% van de tegengoals tijdens te kwalificatie zijn tot stand gekomen door fouten van Mathijssen. Letterlijk 90%!
Wederom door gebrek aan beter, al zou hij wel een Kruiswijk of mischien wel Penders kunnen meenemen.
quote:
Robben - gewoon een goede speler die het verschil kan maken. De laatste paar weken is hij gewoon echt goed opdreef. Een aanwinst die in de basis hoort te spelen.
Ten koste van wie dan?
quote:
En 442 is trouwens zo statisch, ouderwets en achterhaald. Kom op zeg! Daar bereik je echt helemaal niets mee. 4-2-3-1 vind ik opzich wel een goede opstelling maar
1) dat wordt ook alleen maar genoemd omdat het in de media is gekomen
2) het is gewoon 4-3-3. Stel je daar Robben - Sneijder - van Persie op als 3 voorste middenvelders achter de spits op en dan heb je precies de 4-3-3 zoals van Basten al jaren lang gebruikt heeft. Noem het even wat anders en je hebt meteen het volk om de tuin geleidt. Ongelofelijk. Van Basten heeft zelf al is een keer gezegd in een interview dat hij exact het zelfde heeft gespeeld als voorheen. Hij noemt het nu alleen anders.
Niet helemaal hetzelfde, het is nu zo dat je 2 middenvelders voor de verdediging heb spelen ipv dat ze strak aan de flanken blijven spelen.
quote:
Wees gewoon wat creatiever!! Het meeloop/na-aperij gehalte in deze topic is extreem hoog! Nog nooit zoveel conformisten bij elkaar gezien. Denk voor jezelf en stel bijv. niet opeens Seedorf op de dag nadat hij op Voetbal Insite kwam terwijl je de dag ervoor hem nog haatte als de pest.
Seedorf is een baas, en ook altijd geweest.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:33:20 #180
30220 Barca
pi_58642422
Ray, sorry maar wat betreft Bouma en Ooijer ben ik het niet met je eens.
Wat betreft het meenemen van Nigel deel ik je mening wel.
Seedorf zou ik eerder gebruiken op de plek van Van der Vaart. Sneijder zou wel op de plek van Van Persie kunnen spelen. Dat geldt ook voor Van der Vaart.
Maduro en Engelaar kunnen op de posities van Van Bronckhorst en De Zeeuw spelen. Nigel de Jong kan dat ook. Landzaat ook. Die moet je nl. niet gebruiken op de positie van Sneijder. Denk dat Seedorf ook wel kan spelen op de posities van Van Bronckhorst en De Zeeuw. Heb je zelfs aanvallend wat meer kwaliteit. Seedorf is niet zo'n schopper en schaver maar kan positioneel goed spelen.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:35:17 #181
30220 Barca
pi_58642450
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:27 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Op het EK in Portugal vond ik hem toch een van de betere spelers van het NL elftal, bovendien is hij gewoon een topspeler die bij elke topclub waar hij voetbalde in de basis stond.
[..]

Ik vind hem linksback ook beter dan op het middenveld, maar bij gebrek aan beter...
[..]

Voor de rechtshalf positie is er genoeg plaats voor een speler zoals Kuijt. Rechtsback heb je genoeg betere alternatieven.
[..]

Wederom door gebrek aan beter, al zou hij wel een Kruiswijk of mischien wel Penders kunnen meenemen.
[..]

Ten koste van wie dan?
[..]

Niet helemaal hetzelfde, het is nu zo dat je 2 middenvelders voor de verdediging heb spelen ipv dat ze strak aan de flanken blijven spelen.
[..]

Seedorf is een baas, en ook altijd geweest.
Ben het dit keer met je eens.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:35:55 #182
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_58642464
Seedorf moet gewoon bedanken voor Oranje, het is nu wel leuk geweest met die penalty piet.
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_58642501
Seedorf kunnen we in ieder geval schrappen, Barca.

Eerlijk gezegd denk ik dat jij je opstelling basseert op Ajacieden en dat je daarom al bij voorbaat spelers als Bouma, Ooijer, Kromkamp etc passeert. Ik vind het allemaal wel heel toevallig. Bouma is serieus gewoon de beste linksback van de drie, je moet verdedigende én aanvallende kwaliteiten hebben, ervaring en de laatste tijd op een goed niveau hebben gevoetbald. Dat heeft Bouma als enige van de drie.

Echt, waarom zou je Maduro in hemelsnaam oproepen?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:45:14 #184
30220 Barca
pi_58642636
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:38 schreef RayMania het volgende:
Seedorf kunnen we in ieder geval schrappen, Barca.

Eerlijk gezegd denk ik dat jij je opstelling basseert op Ajacieden en dat je daarom al bij voorbaat spelers als Bouma, Ooijer, Kromkamp etc passeert. Ik vind het allemaal wel heel toevallig. Bouma is serieus gewoon de beste linksback van de drie, je moet verdedigende én aanvallende kwaliteiten hebben, ervaring en de laatste tijd op een goed niveau hebben gevoetbald. Dat heeft Bouma als enige van de drie.

Echt, waarom zou je Maduro in hemelsnaam oproepen?
Waarom Seedorf schrappen? Heeft hij inmiddels zelf bedankt?

Mijn opstelling is niet gebaseerd op enige clubliefde, want die heb ik niet! Het liefst zou ik nog een paar spelers noemen die niet bij de selectie zitten (Boulahrouz, Boateng en Drenthe). Geen van hen is een (ex-)Ajacied.

Ik vind Bouma, Ooijer, Kromkamp en De Cler (ex-Ajax) gewoon slechte spelers. Emanuelson en Van Bronckhorst kunnen verdedigen. Aanvallend vind ik ze beter dan Bouma. Omdat we typische buitenspelers missen heb je backs nodig die de achterlijn kunnen halen. Urby, Gio, Mario en Nigel kunnen dat beter dan Fredje en Jantje.

Waarom Maduro? Op meerdere plekken inzetbaar, vormde een goed duo met Heitinga, en die hoort in de basis. Maar heeft nog wel een defensieve middenvelder voor zich nodig. Hij heeft in Spanje genoeg weerstand opgedaan. Is een man voor de komende jaren, moet dus ervaring opdoen op zo'n toernooi.
pi_58642708
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 09:06 schreef dieselnoi het volgende:
Kuyt - technisch zeer zwak. Meenemen voor de rechtsback positie om eventueel de hele rechter kant te laten bestrijken of thuislaten.
pi_58642775
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:45 schreef Barca het volgende:

[..]

Waarom Seedorf schrappen? Heeft hij inmiddels zelf bedankt?
Ja; SEEDORF ZEGT AF VOOR EK!
quote:
Ik vind Bouma, Ooijer, Kromkamp en De Cler (ex-Ajax) gewoon slechte spelers. Emanuelson en Van Bronckhorst kunnen verdedigen. Aanvallend vind ik ze beter dan Bouma. Omdat we typische buitenspelers missen heb je backs nodig die de achterlijn kunnen halen. Urby, Gio, Mario en Nigel kunnen dat beter dan Fredje en Jantje.
Zoals ik zei, je moet verdedigende én aanvallende kwaliteiten hebben als back. Een mix. Emanuelson kan prima aanvallen, maar voert zijn verdedigende taken dan gewoon niet uit. Hij heeft dit seizoen al zoveel fouten gemaakt. De Cler is dan al een betere keus, maar vind ik maar een kleurloze speler die geregeld steken laat vallen en aanvallend niet altijd het beste brengt. Ik vind Bouma een goede mix hebben.

Kromkamp staat bij mij achter Melchiot.
quote:
Waarom Maduro? Op meerdere plekken inzetbaar, vormde een goed duo met Heitinga, en die hoort in de basis. Maar heeft nog wel een defensieve middenvelder voor zich nodig. Hij heeft in Spanje genoeg weerstand opgedaan. Is een man voor de komende jaren, moet dus ervaring opdoen op zo'n toernooi.
Maduro is veel te traag en zijn handelingssnelheid is ook slecht. Heel belangrijk op die positie. Ervaring opdoen doe je maar ergens anders, dit gaat om de titel. Niet om spelers ervaring mee te geven voor 2010.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:59:27 #187
30220 Barca
pi_58642868
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:54 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ja; SEEDORF ZEGT AF VOOR EK!
[..]

Zoals ik zei, je moet verdedigende én aanvallende kwaliteiten hebben als back. Een mix. Emanuelson kan prima aanvallen, maar voert zijn verdedigende taken dan gewoon niet uit. Hij heeft dit seizoen al zoveel fouten gemaakt. De Cler is dan al een betere keus, maar vind ik maar een kleurloze speler die geregeld steken laat vallen en aanvallend niet altijd het beste brengt. Ik vind Bouma een goede mix hebben.

Kromkamp staat bij mij achter Melchiot.
[..]

Maduro is veel te traag en zijn handelingssnelheid is ook slecht. Heel belangrijk op die positie. Ervaring opdoen doe je maar ergens anders, dit gaat om de titel. Niet om spelers ervaring mee te geven voor 2010.

Ja, een mix. Bouma kan niet aanvallen én niet verdedigen!

Maduro is in mijn ogen geen basisspeler trouwens maar vind wel dat hij meemoet. Zeker omdat spelers die ik in de verdediging zou zetten te boek staan als middenvelders. Je hebt wel middenvelders nodig.
pi_58643236
----------------------------------- v.d. Sar-----------------------
----- Melchiot --------- Heitinga ------ Ooijer -------- Bouma
------------------------------ v. Bronckhorst--------------------
------------------- Sneijder --------------------v. Persie--------
--------------------------------------------------------------------
Kuyt------------------------------------------------------Robben
-------------------------------v. Nistelrooy----------------------
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:21:48 #189
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_58643252
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:21 schreef RayMania het volgende:

Verdedigingsduo Heitinga en Ooijer, dat is naar mijn mening het beste wat we neer kunnen zetten. Kunnen beide ook redelijk goed opbouwen en hebben ervaring.
Kan ik me ook prima in vinden. De reden waarom ik Heitinga niet in de verdediging zette is omdat ik hem graag als verdedigende middelvelder wil. Jij zet daar nu Van Bronckhorst en De Zeeuw neer, maar ik denk dat Heitinga beter is dan die twee.

Ik denk bovendien dat Marcellis een goede vervanger is voor Heitinga in de verdediging. (Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld daarin).

Punt is dus:
Heitinga in de verdediging, wie komt er dan in als verdedigende middenvelder? Ik weet het niet?
Of Heitinga als verdedigende middenvelder, wie komt er dan in de verdediging? Marcellis.

Snap je?

Er is volgens mij nog een ander groot probleem: we hebben geen bikkel om gaten te stoppen. Iemand als Davids, Jan Wouters, Timmy Simons etc.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:26:36 #190
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_58643337
Ohja, ik vind ook dat Van Bronckhorst gefaald heeft bij Feyenoord. Hij heeft absoluut niet kunnen brengen wat je zou mogen verwachten van iemand met zoveel ervaring als hij.

Vergelijk hem nou eens met Rijkaard die Ajax op sleeptouw nam toen hij daar terugkeerde en de Champions League won.
Of Philip Cocu bij PSV na zijn terugkeer.
pi_58644110
Het beste is er lange tijd af bij Bronckhort inderdaad maar zijn ervaring in dit jonge elftal zie ik nog wel als toegevoegde waarde.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:16:09 #192
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_58644264
---------------------Van Nistelrooy---------------
VdV--------------Van Persie------------Afellay
------------De Zeeuw-----Van Bronckhorst-------------
De Cler-----Mathijsen-----------Ooijer-------Heitinga
------------------------vd Sar----------------------
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:23:31 #193
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_58644390
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 13:26 schreef SjonLok het volgende:
Ohja, ik vind ook dat Van Bronckhorst gefaald heeft bij Feyenoord. Hij heeft absoluut niet kunnen brengen wat je zou mogen verwachten van iemand met zoveel ervaring als hij.

Vergelijk hem nou eens met Rijkaard die Ajax op sleeptouw nam toen hij daar terugkeerde en de Champions League won.
Of Philip Cocu bij PSV na zijn terugkeer.
Rijkaard was bij bijvoorbeeld Milan een leidende speler. Zelfde geldt voor Cocu bij Barcelona. van Bronckhorst heeft bij de ultieme top (Arsenal/Barcelona) 'meegevoetbald' maar was zeker geen belangrijke pion in deze elftallen.

Hierbij ook mijn elf namen voor het EK :

van der Sar

Melchiot, Heitinga, Bouma, van Bronckhorst

Engelaar, Sneijder

Kuijt/van Persie, van der Vaart, Robben

van Nistelrooij.

Weinig andere keuzes denk ik, Ooijer zou eventueel rechtsback kunnen spelen, maar is geen moderne rechtsback die een hele zijde kan bestrijken en zowel aanvallend als verdedigend een toegevoegde waarde kan zijn. Met het wegvallen van Seedorf heb ik Sneijder een linie teruggezet en is er een plek vrij gekomen voor van der Vaart. Kuijt en van Persie twijfel ik over aangezien van Persie al maandenlang wat aankloot met blessures en vorm, maar je moet hem natuurlijk ten alle tijde meenemen. Als hij fit is zou ik hem op de 10 achter van Nistelrooij zetten en Kuijt de rechterflank laten bestrijken.

Robben is weer langzaam aan in vorm aan het komen en kan een kwelgeest zijn voor de backs van Frankrijk/Italie. Engelaar staat boven de Zeeuw omdat hij veel rust aan de bal heeft en omdat hij uitstekend kan worden aangespeeld met een man in zijn rug, waardoor je als team veel makkelijker op kan bouwen
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:44:38 #194
30220 Barca
pi_58646016
Hoe fit is Robben? Van der Vaart ... HSV is nou niet echt top.
pi_58653134
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:12 schreef Barca het volgende:

[..]

Afellay heeft in oranje nog niets laten zien. Die had in oefen- en kwalificatiewedstrijden veel meer minuten moeten hebben om zich te bewijzen. Nu heb ik zo iets van: er zijn betere spelers en/of spelers die op meerdere posities inzetbaar zijn.
Ik vind juist dat Afellay veel goede dingen heeft laten zien de 2 wedstrijden die hij in actie kwam.

Zie ook deze actie + assist:

En Afellay is ook op meerdere posities inzetbaar volgens mij.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:44:23 #196
30220 Barca
pi_58653391
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:29 schreef PastorOfMuppets het volgende:

[..]

Ik vind juist dat Afellay veel goede dingen heeft laten zien de 2 wedstrijden die hij in actie kwam.

Zie ook deze actie + assist:

En Afellay is ook op meerdere posities inzetbaar volgens mij.
Toen was ik zeker al in slaap gevallen. Kwalitatief vind ik 'm toch minder dan Sneijder, Van der Vaart, Van Persie en Seedorf.
pi_58653642
Eens. En daar zal hij ook wel vrede mee hebben hem kennende.

En zoals Robben de laatste weken speelt oog hij erg fit.

Heb het al eens eerder gezegd maar een Robben in vorm is simpelweg de beste, echte linksbuiten die je je maar kunt bedenken. Daar zouden al die andere landen stinkend toch wel jaloers op zijn.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:08:18 #198
30220 Barca
pi_58653865
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:58 schreef Cyberia18 het volgende:
Eens. En daar zal hij ook wel vrede mee hebben hem kennende.

En zoals Robben de laatste weken speelt oog hij erg fit.

Heb het al eens eerder gezegd maar een Robben in vorm is simpelweg de beste, echte linksbuiten die je je maar kunt bedenken. Daar zouden al die andere landen stinkend toch wel jaloers op zijn.
Afellay is wel een heel andere speler dan Robben. Als we het over een linksbuiten hebben dan vind ik Babel meer een linksbuiten. Alleen dan wel een die minder aan de lijn speelt dan Robben.

Babel deed het goed in de paddo-competitie. Ik kies voor Babel links en Kuyt rechts. Van Persie, mits fit, achter Van Nistelrooy of Koevermans. Huntelaar zou ik een beetje om Koef laten spelen.
pi_58654394
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:08 schreef Barca het volgende:

[..]

Afellay is wel een heel andere speler dan Robben. Als we het over een linksbuiten hebben dan vind ik Babel meer een linksbuiten. Alleen dan wel een die minder aan de lijn speelt dan Robben.

Kom op he Babel een échte linksbuiten? Babel is een speler die verschrikkelijk voorspelbaar is. Van hem kun je er altijd geheid vanuit gaan dat hij naar binnen kapt en met zijn rechterbeen verwoestend gericht of hopeloos (heupschot ) uithaalt. Ik hem heb altijd als een misvormde linksbuiten gezien en nog steeds. Dat is vanaf zijn periode bij Ajax al het geval. Van oorsprong is het ook een spits.

Robben daarentegen is juist een schoolvoorbeeld van een zeldzame linksbuiten. Heeft zeer bewegelijke/prachtige slalommen, heeft een goed overzicht en kan daardoor voor iedere rechtsback een bedreiging zijn.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:48:45 #200
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_58654714
-----Nistelrooy - Robben
Sneijder - Persie - Van der Vaart
----Bronckhorst - Heitinga
Boulah - Ooijer - Mathijsen
-------Van der sar----------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: