abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56911333
De lijst hier is verre van compleet. Aanvullingen van hoge-rente-banken zijn welkom, en vooral de Deposito-lijst is nog wat kort!

Vervolg van:
Banken met hoge rente (deel 4)
Banken met hoge rente (deel 3)
Banken met hoge rente (deel 2)
Banken met hoge rente

Klassement per 23 februari 2008:
Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN (o.a. van deze bron):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
TEB Ster Spaarrekening                    4,60%   (Was 4,25%)  De nominale rente is 4,52%, de spaarrente wordt 4 keer per jaar uitgekeerd. Door het rente op rente effect wordt een effectieve rente van 4,6% gehaald.
AK Internet Spaarrekening                 4,55% 
ATB Internet Spaarrekening                4,50%   Geen eigen rekeningnummer
Credit Europe Top-Interest                4,50%   Wekelijks papieren afschriften
YKB Euro-Plus Spaarrekening               4,43%*
AK Spaarrekening                          4,50% 
DHB Bank Save online                      4,25% 
GarantiBank Gouden internet Rekening      4,10%
Argenta internet spaarrekening            4,00%   (Was 4,25%) Let op: andere garantieregeling: http://www.dividendpagina.nl/sparen/argenta-internet-spaarrekening.asp
DHB VoorSpoedrekening                     4,00%
Gouden Klaver Rekening                    4,00%
Hyoptheker Solide Koers Internetbankieren 4,00%

*Deze bank claimt dat 4,43% per jaar bij uitkering per maand door rente-op-rente neerkomt op 4,50% per jaar. Echter, dan zullen ze 4,43/4% per kwartaal moeten uitkeren, er staat nergens dat ze dat doen, en daarom vind ik het raar dat ze 4,50% per jaar claimen te geven.

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG** (o.a. van deze bron):
1
2
3
4
5
SNS Maxisparen             4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen
AEGON Bank Spaarcomfort    4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen
ASN Bank ideaalsparen      4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen
REAAL LoyaalSparen         4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen
Regio Bank SnelSparen      4,25%     Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen

**Als je op een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:
1
2
3
4
5
6
7
Credit Europe Termijndeposito     5,40%   (Was 5,00%) 1 jaar  
DSB Bank Vaste Termijn Deposito   4,00%   (1 maand)  
                                  4,15%   (3,6 maand, 1-5 jaar)  
                                  4,50%   (10 jaar)
SNS Keuzedeposito                 4,00%   (1 t/m 5 jaar)
                                  4,25%   (6 t/m 9 jaar)
                                  4,50%   (10 jaar)

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN**** (o.a. van deze bron):
1
2
3
4
5
6
7
SNS Jaarsparen                  4,50%   2% over het hele spaarsaldo + 2,50% bonusrente over laagste bedrag
AK Plus spaarrekening           4,45%   (Was 4,20%)  Minimum saldo 1000 euro, maximaal twee opnames per maand. Rentebijschrijving per kwartaal.
Postbank Toprekening            4,00%   Eerste 3 maanden 4,50%, minimum saldo 20.000
ASN Bank optimaalplusrekening   4,00%   1% opnamekosten
OHRA Extra Spaarrekening        4,00%   2% opnamekosten
DSB Bank Internetsparen Extra   4,00%   Minimum saldo 25000 euro, daaronder 2% rente
Regio Bank Spaarplus            3,75%   1% opnamekosten   Saldo boven de 1.500.000 2,25%

****Deze rekeningen zijn eigenlijk helemaal niet interessant vergeleken met de rest...

Special:
Rekeningen MET WAARDELOZE RENTE (speciaal om deze banken te motiveren hier eens wat aan te doen!):

1
2
3
4
5
Postbank Plusrekening              0,50%   Was vroeger 6%.....
ING Eurospaarrekening              0,50%*  Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,50% over het minimumsaldo dat gedurende het hele kalenderjaar op de rekening staat
Postbank Kapitaalrekening          1,00%*  Tot ¤11250, daarboven 0,10% meer
ASN Sparen                         1,25%
Triodos Bank Spaar Vrij Rekening   1,75%
*Op de site van de banken kan ik deze rekeningen niet meer af sluiten.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt failliesement van de bank in ieder geval de eerste ¤20.000 voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende ¤20.000 voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal ¤20.000 per rekening.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag. Zie hieronder de yieldcurve.

Yieldcurve EURO staatsobligaties

Niet up-to-date, klik hier voor de huidige situatie

Handige links:
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 25

De OP vind je hier

[ Bericht 8% gewijzigd door DJKoster op 23-02-2008 14:13:58 ]
pi_56911376
De OP had ik gelukkig nog ergens op een .txt staan. Zal hem vanavond/morgen wel even uploaden.

Graag! aanvullingen/opmerkingen/wijzigingen voor de OP, ik loop de huidige lijsten iig na (vanavond/morgen)
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:54:37 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56911477
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:49 schreef DJKoster het volgende:
De OP had ik gelukkig nog ergens op een .txt staan. Zal hem vanavond/morgen wel even uploaden.

Graag! aanvullingen/opmerkingen/wijzigingen voor de OP, ik loop de huidige lijsten iig na (vanavond/morgen)
Yieldcurve update niet automatisch.
Hier is die van vandaag (flink gezakt aan de korte kant )

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_56911482
Ordinaire tvp, ik moet m'n spaargeld ergens anders neerzetten, bij SNS internetsparen krijg ik maar iets van 3% dacht ik.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_56911746
Mijn CEB papieren zijn nog niet binnen.

Nasty tvp dus
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 februari 2008 @ 19:21:19 #6
862 Arcee
Look closer
pi_56912023
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:54 schreef KhaZ het volgende:
Ordinaire tvp, ik moet m'n spaargeld ergens anders neerzetten, bij SNS internetsparen krijg ik maar iets van 3% dacht ik.
http://www.snsbank.nl/particulier/sparen/internet-sparen.html 2.6 dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:06:00 #7
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_56915555
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:49 schreef DJKoster het volgende:

Misschien wat nuttige links opnemen in de OP? Wellicht kan bijvoorbeeld http://www.rekeninginfo.nl/ genoemd worden.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:48:10 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56916452
En weer een nieuwe
censuur :O
pi_56917542
gaan we weer
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_56920138
Nu ik mijn spaarrekening gevonden heb dankzij dit topic en google (het wordt de ATB)
Zoek ik naar een goede betaalrekening.

ABN Amro begint me de keel uit te hangen, vooral vanwege hun service. Ben een paar keer slecht geholpen daar, waarbij ik na vele bezoeken aan de shops en mailtjes nog niet wist hoe en wat.
Ik zoek dus eigenlijk een bank met een bankshop (waar ik binnen kan gassen) OF met uitstekende e-mail/telefoon support.

Ik probeerde vanmiddag Credit Europe te bellen, na 10 min in de wachtrij (kutmuziek) de hoorn erop gemieterd. 1 euro kwijt en nog geen steek wijzer.

Support is dus belangrijk, evenals rente natuurlijk en gratis betaalpas. Biznerbank valt af, want die kost geld. De Rabo is misschien wat te standaard, evenals Fortis, SNS, ING.

Postbank wil ik niet, aangezien ik daar massa's slechte verhalen van ken.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_56920160
Oja, hoe maak je eigenlijk geld over naar de ATB, omdat je geen eigen rekeningnummer hebt ?
pi_56920585
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 02:30 schreef W00fer het volgende:
Oja, hoe maak je eigenlijk geld over naar de ATB, omdat je geen eigen rekeningnummer hebt ?
Je maakt geld over naar het algemene rekeningnummer met in de omschrijving je persoonlijke code. Een fout maken kan niet, want die code is gekoppeld aan je rekening.
pi_56921295
Bij hoogste spaarrentes zonder beperkingen ontbreekt The Economy Bank N.V. (TEB) nog. Zij bieden namelijk 4.6%.
Actueel rentestanden overzicht voor sparen en lenen http://www.e-rente.nl/
pi_56921357
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 02:28 schreef W00fer het volgende:
Nu ik mijn spaarrekening gevonden heb dankzij dit topic en google (het wordt de ATB)
Zoek ik naar een goede betaalrekening.

ABN Amro begint me de keel uit te hangen, vooral vanwege hun service. Ben een paar keer slecht geholpen daar, waarbij ik na vele bezoeken aan de shops en mailtjes nog niet wist hoe en wat.
Ik zoek dus eigenlijk een bank met een bankshop (waar ik binnen kan gassen) OF met uitstekende e-mail/telefoon support.

Ik probeerde vanmiddag Credit Europe te bellen, na 10 min in de wachtrij (kutmuziek) de hoorn erop gemieterd. 1 euro kwijt en nog geen steek wijzer.

Support is dus belangrijk, evenals rente natuurlijk en gratis betaalpas. Biznerbank valt af, want die kost geld. De Rabo is misschien wat te standaard, evenals Fortis, SNS, ING.

Postbank wil ik niet, aangezien ik daar massa's slechte verhalen van ken.
Als ik dat zo hoor heb je twee keuzes:
* Argenta
* DSB Bank

Beiden hebben een gratis bankrekening die ook nog creditrente vergoeden op die rekening. Argenta geeft 0,5% en DSB geeft 3,0%. Daarnaast bieden ze beide een gratis bankpas.
Nadelen: je kan niet contant geld storten en je kan geen betalingen aan het buitenland doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 09:57:10 #15
862 Arcee
Look closer
pi_56921821
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 02:28 schreef W00fer het volgende:
Die hebben toch geen betaalrekening?
quote:
Ik vind dat toch fishy klinken. Waarom heb je voor die bank gekozen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_56922199
Even meelezen
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  zaterdag 23 februari 2008 @ 11:16:02 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56922528
quote:
Dat heb je waarschijnlijk allemaal per email van ze ontvangen...
pi_56925106
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Yieldcurve update niet automatisch.
Hier is die van vandaag (flink gezakt aan de korte kant )

[ afbeelding ]
Heb je een linkje naar de pagina waar deze curve staat? Dan zet ik dat onder het plaatje in de OP

Zow, de OP is weer up-to-date, wat een pokkewerk weer
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:51:00 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56929016
Bijna een maand terug ondertussen heb ik een Argenta-erkening aangevraagd (precies bij de drukte vanwege een consumentenblad-artikel volgens mijn (verplichte!) assurantie-tussenpersoon)... Daarna kreeg ik te horen dat m'n PINpas rond half februari pas zou komen... Ondertussen is die er nog steeds niet, dit valt wel tegen van Argenta. M'n plan is om hierna m'n SNS pas ook op te zeggen, toen ik hem aanvroeg was-ie het eerste jaar gratis, en zou-ie 5 euro per jaar kosten, ondertussen schrijven ze maandelijks ruim een euro af, en krijg ik ook geen papieren afschriften meer, oftewel alle banken die geld kosten zeg ik op
En de 0.5% rente bij Argenta op de betaalrekening is niet echt interessant, de bijbehorende 4.25% spaarrekening natuurlijk weer wel!

De 3% rente bij DSB op de betaalrekening geldt trouwens alleen als je ook je maandelijkse salaris laat storten....

Vraagje:
Ik las dat bij DSB betalen naar het buitenland niet mogelijk is, kan dat bij Argenta eigenlijk wel?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:52:50 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56929052
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:15 schreef DJKoster het volgende:

[..]Zow, de OP is weer up-to-date, wat een pokkewerk weer
Dat viel mij inderdaad ook behoorlijk tegen (deel 3)! En jammer dat de OP niet gewoon up-to-date te houden is, voor dit onderwerp zou dat heel fijn zijn, en aanzienlijk minder werk voor een nieuw topic!
  zaterdag 23 februari 2008 @ 18:46:14 #21
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56930197
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:57 schreef Arcee het volgende:
Ik vind dat toch fishy klinken.
Wat is er fishy aan? Ben zelf een meer dan tevreden ATB klant, vorige week werkte mijn inlogcode niet meer en een telefoontje van 20 seconden later was er een brief met nieuwe code de deur uit. Geen wachttijd en de volgende dag lag hij op de mat, zulke service kan je bij de meeste banken alleen maar van dromen.
Net ook nog even een bedrag overgepompt, die 10% eigen risico over 20k~40k maak ik me niet zo druk om en ik wil ook weer geen oerwoud aan verschillende rekeningen hebben.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 18:48:09 #22
17709 hollander172
pi_56930236
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Bijna een maand terug ondertussen heb ik een Argenta-erkening aangevraagd
Ik ben heel benieuwd, moet nog steeds van de rabo af.
pi_56930421
quote:
Vraagje:
Ik las dat bij DSB betalen naar het buitenland niet mogelijk is, kan dat bij Argenta eigenlijk wel?
Nee, bij Argenta kan je ook niet naar het buitenland betalen. Dat vind ik toch wel een manco, vooral als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een buitenlands park. Dan kan je dus niet naar het buitenland overmaken. Je kan overigens wel gewoon in het buitenland pinnen en betalen met het Maestro logo.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:04:11 #24
17709 hollander172
pi_56930566
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 18:57 schreef RJD het volgende:

[..]

Nee, bij Argenta kan je ook niet naar het buitenland betalen. Dat vind ik toch wel een manco, vooral als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een buitenlands park. Dan kan je dus niet naar het buitenland overmaken.
Dat is wel op te lossen met een CC toch?
Enig idee waarom dit niet kan overigens? Het is geen groot gemis maar bij de meeste banken kan dit wel gewoon.
quote:
Je kan overigens wel gewoon in het buitenland pinnen en betalen met het Maestro logo.
Dat is het belangrijkste denk ik zo.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 19:28:43 #25
862 Arcee
Look closer
pi_56931099
quote:
Bijna een maand terug ondertussen heb ik een Argenta-erkening aangevraagd (precies bij de drukte vanwege een consumentenblad-artikel volgens mijn (verplichte!) assurantie-tussenpersoon)...
Hopen dat die rente daar hoog blijft. "Argenta heeft zich ook een beetje vergaloppeerd door te scherp aan de wind te zeilen" in de hypotheekmarkt: Prijsvechters druipen af van de hypotheekmarkt.
pi_56933870
zo zie je maar weer een tvp kan geld opleveren
pi_56934894
weet iemand hoe lang het normaliter duurt voordat je je pincode bij CE krijgt nadat je een rekeningnummer hebt gekregen>
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_56937111
quote:
En de 0.5% rente bij Argenta op de betaalrekening is niet echt interessant, de bijbehorende 4.25% spaarrekening natuurlijk weer wel!
Die rente bij Argenta van 4,25% is inmiddels al weer enkele weken 4,0%.
pi_56940801
Ik heb me nog niet aangemeld bij ATB. Mijn keus is er echter wel op gevallen. Waarom ? CEB nam niet eens op (vandaag ook weer niet), en ze zijn langzaam met aanmelden.

Helaas mis ik dan wel die 5,4% deposito, maja ik heb een 5% deposito bij een goede ATB.

Maar je zegt dat je geen fout kunt maken bij het overboeken, hoezo niet ?

Als ik overmaak naar het algemene rekeningnummer, en ik voer bij de omschrijving de code AABFSJDFJ in, ipv AABFSJDFG in dan komt het toch op iemand anders zijn rekening ?

En banken die niet naar het buitenland kunnen overboeken moet ik niet hebben.
Ff verder zoeken dus. Of voor die betaalrekening toch maar naar Rabo dan.
pi_56941500
quote:
Op zondag 24 februari 2008 02:48 schreef W00fer het volgende:
Als ik overmaak naar het algemene rekeningnummer, en ik voer bij de omschrijving de code AABFSJDFJ in, ipv AABFSJDFG in dan komt het toch op iemand anders zijn rekening ?
De omschrijving die je bij je storting moet meegeven is een 6-cijferige code. Deze code is gekoppeld aan je tegenrekening. Dus als je een storting doet met een verkeerde code, dan wordt je storting weer gestorneerd en wordt dus niet uitgevoerd ten gunste van een andere rekening.

Geen probleem dus.
  zondag 24 februari 2008 @ 10:43:15 #31
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56942189
Nu in de telegrof ook een artikel: sparen is hot, beleggen not
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_56942251
Ordinaire T.V.P.

-xxx-
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:21:28 #33
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_56946536
AK bank ook aangevraagd !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:31:56 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56950909
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 18:57 schreef RJD het volgende:

[..]

Nee, bij Argenta kan je ook niet naar het buitenland betalen. Dat vind ik toch wel een manco, vooral als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een buitenlands park. Dan kan je dus niet naar het buitenland overmaken. Je kan overigens wel gewoon in het buitenland pinnen en betalen met het Maestro logo.
Nouja, over een paar jaar lost de EU dat op door 18-cijferige bankrekeningnummers in te voeren... En net als het "gratis" pinnen-in-het-buitenland zal dit de vaste kosten wel weer opdrijven.
pi_56959654
Voor de ATB rekeninghouders:
quote:

Kosten overboeking naar tegenrekening

Geachte client, Wanneer u een overboeking doet naar uw tegenrekening kan het momenteel voorkomen dat uw bank hiervoor kosten in rekening brengt, met als omschrijving: �overboeking buitenland� of �spoedopdracht" . Deze kosten zijn aan u doorberekend op initiatief van uw bank en niet door Amsterdam Trade Bank, ondanks vastgestelde EU richtlijnen dat geen kosten in rekening mogen worden gebracht m.b.t. binnenlands- en buitenlands betalingsverkeer . Wij hebben inmiddels contact gezocht met desbetreffende banken om deze kosten terug te boeken en er is ons toegezegd dat terugbetaling van kosten zal plaastvinden. Indien deze kosten niet binnen 2 maanden zijn gecorrigeerd door uw bank, dan verzoeken wij u om direct contact met ons op te nemen via info@atbank.nl.
Met vriendelijke groet, Amsterdam Trade Bank N.V.
pi_56959737
Goed om te weten !
pi_56962313
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 07:02 schreef Eslin het volgende:
Bij hoogste spaarrentes zonder beperkingen ontbreekt The Economy Bank N.V. (TEB) nog. Zij bieden namelijk 4.6%.
Alleen die site trekt me niet echt over de streep. Ze vallen onder het garantiestelsel dus zou te vertrouwen moeten wezen
  maandag 25 februari 2008 @ 09:29:03 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56962653
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:11 schreef DJKoster het volgende:
Voor de ATB rekeninghouders:
[..
De enige opname die ik van ATB heb gedaan (naar Postbank, paar maanden terug) had ook als omschrijving "buitenland" en "spoedopdracht". Wat ik raar vond, want storten doe ik tenslotte gewoon naar een rekening in Nederland!
Wat ATB zegt over "Europese afspraken" is trouwens simpelweg niet waar, 't is een Russische bank, en aan de overschrijving is niet te zien uit welk land deze komt, maar alleen binnen de EU zijn internationale overboekingen (mits SHARED KOSTEN) gratis.
  maandag 25 februari 2008 @ 09:31:57 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56962702
quote:
Op maandag 25 februari 2008 08:56 schreef Slasher het volgende:

[..]

Alleen die site trekt me niet echt over de streep. Ze vallen onder het garantiestelsel dus zou te vertrouwen moeten wezen
Wat is er mis met http://www.tebnv.nl/ ?
pi_56962751
quote:
Op maandag 25 februari 2008 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is er mis met http://www.tebnv.nl/ ?
Weenie, ziet er een beetje uit of het op een regenachtige zaterdagmiddag in elkaar is gedraaid
  maandag 25 februari 2008 @ 19:06:17 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56969775
Ik vind het overzichtelijker dan abnamro.nl , postbank.nl , snsbank.nl en rabobank.nl ...
pi_56970257
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind het overzichtelijker dan abnamro.nl , postbank.nl , snsbank.nl en rabobank.nl ...
Heb jij daar een rekening?
pi_56971160
Rente verlaging bij dsb internetsparen , is nu 3,666%
  maandag 25 februari 2008 @ 20:43:19 #44
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56972039
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:26 schreef Slasher het volgende:

[..]

Heb jij daar een rekening?
Ik vond vandaag het aanvraagpakket van TEB NV in de bus
pi_56995519
ASN heeft nu trouwens een leuke actie : Bij de opening van een deposito voor 1 jaar krijg je 4.5% rente + een mooie DVD-serie 'natural history' van Sir D. Attenborough (bij een storting van minimaal ¤1.000)

Zelf heb ik er altijd een goed gevoel bij als ik bedenk dat de ASN m'n centen goed belegd

[ Bericht 0% gewijzigd door WVL_KsZeN op 26-02-2008 20:35:57 ]
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:11:49 #46
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_56998348
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:03 schreef corus het volgende:
ik zag het
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 26 februari 2008 @ 23:20:19 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57000481
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:36 schreef komrad het volgende:
weet iemand hoe lang het normaliter duurt voordat je je pincode bij CE krijgt nadat je een rekeningnummer hebt gekregen>
bij mij was het toendertijd ongeveer 3/4 weken..
jammer dat het lang duurt maar de rente maakt het weer goed
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 27 februari 2008 @ 12:35:47 #48
17709 hollander172
pi_57008413
Ik zie net dat het turks fruit deposito van Garanti ook niet meer mogelijk is?
pi_57009924
Turks Fruit Deposito is echt gokken met valuta's zo mooi was die constructie niet...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:14:19 #50
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_57013143
Op www.rekeninginfo.nl staan nu ook deposito's!
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:38:58 #51
17709 hollander172
pi_57013723
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:41 schreef Setambre het volgende:
Turks Fruit Deposito is echt gokken met valuta's zo mooi was die constructie niet...
Ligt eraan hoe je instapte idd maar ik vind het toch jammer dat het niet meer bestaat. Waren potentieel toch behoorlijke rendementen te behalen.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:37:27 #52
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_57014935
6 februari aanvraag voor een CEB Top-Interest rekening verstuurd, vandaag bevestiging ontvangen. Zo een testeuro overmaken en dan wachten op mijn pincode, ik ben wel benieuwd naar hun interface.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:31:44 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57017482
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:03 schreef corus het volgende:
Ik heb alles daar al weg gehaald. Het verschil met de top is nu echt te groot geworden.
Direct afstraffen dus. Het tegoed is naar TEB en YKB gegaan.
Mijn reisverslagen
pi_57017540
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb alles daar al weg gehaald. Het verschil met de top is nu echt te groot geworden.
Direct afstraffen dus. Het tegoed is naar TEB en YKB gegaan.
Idd.. Ik haal morgen alles weg. Even een signaal afgeven..
pi_57017704
Het heeft wel lang geduurd hoor. Zo ongeveer twee weken voordat CEB een bevestiging had gestuurd. Gisteren een ID-boeking overgemaakt. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren...
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:39:49 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57017726
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:33 schreef WVL_KsZeN het volgende:

[..]

Even een signaal afgeven..
Mijn reisverslagen
pi_57018187
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:11 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

ik zag het
Alles is verlaagd,
betaal rek. 2.5
deposito 4.0
zilvervloot 3.5
internetsparen 3.7
internetsparen extra 3.9
achtergesteld dep. voor 10 jaar blijft wel 7.5
pi_57073172
Fijn. Voor credit europe heb ik al een acceptgiro van m'n eerste ID-overboeking gekregen, maar nog steeds geen wachtwoord....
pi_57081131
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:13 schreef WVL_KsZeN het volgende:
ASN heeft nu trouwens een leuke actie : Bij de opening van een deposito voor 1 jaar krijg je 4.5% rente + een mooie DVD-serie 'natural history' van Sir D. Attenborough (bij een storting van minimaal ¤1.000)

Zelf heb ik er altijd een goed gevoel bij als ik bedenk dat de ASN m'n centen goed belegd
Ik zit er ook aan te denken om daar wat geld in een deposito te storten. Voor de kinderen heb ik daar al een jeugdspaarrekening geopend. Heb nu een deposito bij SNS, maar die loopt in november af. Ik denk er dus aan ook een deposito bij ASN te openen. 4,5% is best goed.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 maart 2008 @ 14:34:46 #60
862 Arcee
Look closer
pi_57081274
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:27 schreef RJD het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om daar wat geld in een deposito te storten. Voor de kinderen heb ik daar al een jeugdspaarrekening geopend. Heb nu een deposito bij SNS, maar die loopt in november af. Ik denk er dus aan ook een deposito bij ASN te openen. 4,5% is best goed.
5,4% is beter.
pi_57081348
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

5,4% is beter.
Klopt, maar dat is wel voor 4 jaar vast. Ik wil maximaal 1 jaar vast. Nou is dat bij CE nog 5,0%, maar als ik hier lees hoe traag alles gaat bij CE, dan kies ik liever voor de veel snellere ASN.
pi_57081352
Ah zitten jullie hier!

Mijn ATB-rekening is geopend Nu durf ik alleen mijn spaarcentjes niet over te hevelen Echt te stom voor woorden Er staat nu 100 euro op, de rest staat nog te verstoffen bij de Postbank.

Deze week maar eens moed verzamelen (ja vrouwending zeker..)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_57081399
Ik heb nu een half jaar een internetspaarrekening bij ATB en ik ben zeer tevreden. Bij mij staat er nu zelfs geen cent meer bij de Rabobank.
pi_57083009
Ik heb sinds oktober 2007 een ATBspaarrekening. In februari AKbank erbij. Ik stort nu alleen maandelijks bij de akbank. ATbank laat ik met rust
pi_57084065
ZIjn hier ook mensen die bedragen van rond de 5000e sparen? Of is dat niet rendabel genoeg voor jullie?
pi_57084203
Jahoor. Ik heb op 10 euro na 5000 euro op de ATB spaarrekening staan. Verder nog 1000e op een deposito voor 1 jaar. Meer hebben wij niet. Maar toch vond ik het reden genoeg om naar ATB te gaan ipv Rabobank. Hoe klein het bedrag ook, het kan altijd uit.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 maart 2008 @ 19:19:26 #67
862 Arcee
Look closer
pi_57087094
Van Credit Europe Bank:
quote:
De rente wordt jaarlijks op 31 december met valutadatum 1 januari bijgeschreven.
Meestal wordt de rente toch pas in 't nieuwe jaar bijgeschreven?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 20:37:57 #68
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_57089219
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:55 schreef Elwood1802 het volgende:
ZIjn hier ook mensen die bedragen van rond de 5000e sparen? Of is dat niet rendabel genoeg voor jullie?
Maandelijks ?

Wat bedoel je met rendabel, als je een kosteloze internet spaarrekening hebt ?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:08:20 #69
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_57090170
als de DSB bank failliet gaat... ben ik dan eigenlijk alles kwijt ?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 maart 2008 @ 21:10:11 #70
862 Arcee
Look closer
pi_57090218
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:08 schreef Het_Biertje het volgende:
Niet als je minder dan 20.000 euro daar hebt staan.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:11:20 #71
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_57090255
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

Niet als je minder dan 20.000 euro daar hebt staan.
thnx
pi_57091805
Heb ongeveer een week geleden een brief van CEB gekregen met mijn rekeningnummer. Mijn pincode zou snel volgen. Maar heb nog geen pincode ontvangen. Wel een een afschrift met mijn eerste storting

Duurde het bij jullie ook zo lang?
pi_57092019
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:08 schreef Het_Biertje het volgende:
0-20000 krijg je alles terug
20000-4000 krijg je 90% terug.

Bij een storting van 40000 krijg je dus 38000 terug.

Alles daarboven is weg.

Heb je een achtergesteld deposito dan ben je bij een faillesement wel alles kwijt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 maart 2008 @ 23:23:34 #74
862 Arcee
Look closer
pi_57095033
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:58 schreef Elwood1802 het volgende:
Heb je een achtergesteld deposito dan ben je bij een faillesement wel alles kwijt.
Hoeft niet, maar je hebt geen garantie.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 23:30:37 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57095222
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Als ze achtergestelde deposito's kunnen uitbetalen, zouden ze niet failliet zijn...
  zaterdag 1 maart 2008 @ 23:43:31 #76
17709 hollander172
pi_57095535
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:55 schreef Elwood1802 het volgende:
Of is dat niet rendabel genoeg voor jullie?
Het is altijd rendabel. Al heb je er maar 1000,- op staan. Is het niet voor de rente danwel om een signaal af te geven aan de "grote" banken om eens in actie te komen.
pi_57098510
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

werk er zelf, weet wel hoe het in elkaar zit bij een faillesement
pi_57103586
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:52 schreef SharkPB het volgende:
Heb ongeveer een week geleden een brief van CEB gekregen met mijn rekeningnummer. Mijn pincode zou snel volgen. Maar heb nog geen pincode ontvangen. Wel een een afschrift met mijn eerste storting

Hier precies hetzelfde
  dinsdag 4 maart 2008 @ 13:24:04 #79
107521 Furia
snoopy weer
pi_57148251
Ik ga ook nog maar even wat bij openen
pi_57167914
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:52 schreef SharkPB het volgende:

quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 23:14 schreef athlonkmf het volgende:
Fijn. Voor credit europe heb ik al een acceptgiro van m'n eerste ID-overboeking gekregen, maar nog steeds geen wachtwoord....
Niemand die hier een antwoord op weet?
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:02:13 #81
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_57167930
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:01 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[..]

Duurde bij mij een week of 6 a 7.
pi_57171041
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:19 schreef Arcee het volgende:
Van Credit Europe Bank:
[..]

Meestal wordt de rente toch pas in 't nieuwe jaar bijgeschreven?
Bij de grote banken doorgaans wel ja.

Bij de AT Bank werd de rente ook de 31e bijgeschreven.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 5 maart 2008 @ 12:21:14 #83
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57171072
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:01 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[..]

A weet ik niet waarom jij acceptgiro's krijgt van overschrijvingen

B bij mij was het geloof ik een week of 2 dat ik de pincode kreeg nadat ik het eerste bedrag had overgemaakt. Dat zou je na kunnen zoeken in eerdere topics aangezien meerdere mensen toendertijd ook op hebben geschreven hoe de vorderingen bij verschillende banken was.

Volgens mij zelfs nog een keer aan het begin van dit topic ook.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_57171096
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:39 schreef Syrena het volgende:
Ah zitten jullie hier!

Mijn ATB-rekening is geopend Nu durf ik alleen mijn spaarcentjes niet over te hevelen Echt te stom voor woorden Er staat nu 100 euro op, de rest staat nog te verstoffen bij de Postbank.

Deze week maar eens moed verzamelen (ja vrouwending zeker..)
Hehe ik heb het ook wil er nu 2000 erop gooien(en ik ben een man )
pi_57171877
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:22 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hehe ik heb het ook wil er nu 2000 erop gooien(en ik ben een man )
Ahhh gelukkig ben ik niet alleen Ik ga vanavond een poging wagen, voordat ik de procedure of mijn inlogcodes ben vergeten
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 5 maart 2008 @ 13:01:23 #86
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57171946
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:58 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ahhh gelukkig ben ik niet alleen Ik ga vanavond een poging wagen, voordat ik de procedure of mijn inlogcodes ben vergeten
Ben vrouw... en heb wel even goed uitgezocht hoe ik zeker wist dat ik mn geld niet kwijt was na de overschrijving....
eerst een paar keer kleinere bedragen... en toen ineens 5000.... en het staat er nog steeds op
pi_57175314
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:05 schreef tralalala het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde
Vandaag mijn wachtwoord ontvangen, duurde geloof ik 1,5 week
pi_57183501
ok stelt me weer gerust
  donderdag 6 maart 2008 @ 05:44:47 #89
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_57189779
tvp
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_57196423
Ook ik ben er zwaar over aan het denken om mijn spaargeld van de Rabobank weg te halen, en neer te zetten bij een bank waar je meer rente ontvangt.

Nu heb ik dit, en het voorgaande topic, gelezen en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat er drie banken echt uitspringen (veel genoemd/gebruikt, veel positieve reacties).
Ik twijfel tussen: Credit Europe Bank, AK Bank en ASN Bank.

Kan iemand mij vertellen waarvoor ik het beste kan kiezen? Ik wil sparen zonder risico en voorwaarden, en daarbij wel elk moment bij mijn geld kan wanneer er onvoorziene kosten optreden.
(NB, aan de voorwaarde op elke maand 50 euro te sparen kan ik iig voldoen).
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 6 maart 2008 @ 14:02:52 #91
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57196507
Ik denk dat hooguit mensen kunnen zeggen welke ze zelf gebruiken niv, zoals ik het zie heb jij de 3 banken met positieve geluiden er inderdaad al uitgefilterd.. dus zul je gewoon 1 van de 3 moeten kiezen... houd er wel rekening mee dat het geld dat je van je rabo spaar naar lopen overmaakt er binnen een paar uur is en vanaf 1 van de 3 genoemden pas een werkdag later.. dus dat is het enige nadeel tov je oude rabo...

Verder.. ik heb CEB en het bevalt me.
pi_57196747
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:02 schreef Wexy het volgende:houd er wel rekening mee dat het geld dat je van je rabo spaar naar lopen overmaakt er binnen een paar uur is en vanaf 1 van de 3 genoemden pas een werkdag later.. dus dat is het enige nadeel tov je oude rabo...
De boekdatum is 1 werkdag later, de rentedatum (of valutadatum) zal in de meeste gevallen 2 werkdagen later zijn. Je kunt het dan dus al wel pinnen of overschrijven, maar dan sta je op je betaalrekening ineens 'n dag valutair rood. En als je een bedrag vanaf die betaalrekening overschrijft naar een andere rekening, dan is de valutadatum van die overschrijving een dag eerder[0]. Wel iets om rekening mee te houden, bijvoorbeeld ook als je je spaargeld van rabo overmaakt naar de bank van je keuze.

[0] Dit is in ieder geval zoals het bij ABN Amro werkt (zie deze PDF) en ik verwacht dat de Rabo niet veel zal verschillen.
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:42:37 #93
17709 hollander172
pi_57197320
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:58 schreef Nivard het volgende:
Ik twijfel tussen: Credit Europe Bank, AK Bank en ASN Bank.
Vergeet AT Bank niet.
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:25:54 #94
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_57198237
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:58 schreef Nivard het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarvoor ik het beste kan kiezen? Ik wil sparen zonder risico en voorwaarden, en daarbij wel elk moment bij mijn geld kan wanneer er onvoorziene kosten optreden.
Hier een overzicht van precies de spaarrekeningen zonder voorwaarden en zonder kosten:

Rekeningen waar je minimaal 50 euro moet sparen hebben meestal ook als voorwaarde dat je maximaal 250 of 500 euro per maand mag sparen. Dat schiet dus niet echt op als je al wat spaargeld hebt om over te hevelen of wanneer je meer dan die maximumbedragen zou willen sparen in een (bepaalde) maand.
pi_57202264
Zo. vandaag eindelijk de pincode van crediteurope ontvangen. 1 week nadat ik de rekeningnummer ontvangen had.

Gelijk maar alvast een paar duizend euro heen en weer aan het pompen.
pi_57202735
Niemand die hier een achtergesteld dep. heeft?
pi_57218859
Moet trouwens zeggen dat het overmaken bij de AKBank zeer snel gaat met de postbank duurt 1 dag voor erna overmaken en 1 dag om het weer terug te storten
Toch altijd wel fijn om snel over je spaargeld te beschikken, ik was al bang dat het wel 3 dagen kon duren ofzo.

Trouwens moet je je geld er een jaar op hebben om rente te kunnen krijgen of wordt dat automatisch berekent per dag(bij AK en Postbank)?
pi_57220760
Toch maar eens bij de AT bank een rekening openen, ziet er solide uit
pi_57238081
Dit wordt een leuke om te kijken hoe het zit met de services van ATB bank.....
Ik ben namelijk mijn inlognaam kwijt... (@home heeft mijn webmail gebruikersmap gedelete waar alle correspondentie met ATB in stond) en ik heb dus nu nergens meer iets waar op het gebruikersnaam staat (ja stom ik weet het, ik had dat ook ergens moeten opschrijven). Het is zo erg dat ik zelfs niet eens mijn rekening nummer weet bij ATB (901....). Mijn wachtwoord weet ik nog wel ;-)

Ben benieuwd hoe snel dit opgelost kan worden...(want uiteraard zul je net zien dat ik het geld nu net nodig heb) ik hou jullie op de hoogte hier...
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:43:34 #100
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_57239170
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 07:58 schreef tinny het volgende:
Het is zo erg dat ik zelfs niet eens mijn rekening nummer weet bij ATB (901....). Mijn wachtwoord weet ik nog wel ;-)
Je rekening code kun je vinden in de afschriften van de betaal rekening.
pi_57250871
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 07:58 schreef tinny het volgende:
Dit wordt een leuke om te kijken hoe het zit met de services van ATB bank.....
Ik ben namelijk mijn inlognaam kwijt... (@home heeft mijn webmail gebruikersmap gedelete waar alle correspondentie met ATB in stond) en ik heb dus nu nergens meer iets waar op het gebruikersnaam staat (ja stom ik weet het, ik had dat ook ergens moeten opschrijven). Het is zo erg dat ik zelfs niet eens mijn rekening nummer weet bij ATB (901....). Mijn wachtwoord weet ik nog wel ;-)

Ben benieuwd hoe snel dit opgelost kan worden...(want uiteraard zul je net zien dat ik het geld nu net nodig heb) ik hou jullie op de hoogte hier...
En ik denk dat je gebruikers naam je voorletter(alleen de eerste) + achternaam + 01 is, tenminste dat is bij mij zo , en dan met hoofdletters.
pi_57250892
oops dubbelpost
pi_57252532
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 21:08 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

En ik denk dat je gebruikers naam je voorletter(alleen de eerste) + achternaam + 01 is, tenminste dat is bij mij zo , en dan met hoofdletters.
Dat denk ik niet. Het is bij mij totaal wat anders. Eerst drie letters, gevolgd door een vreemde combinatie van zeven cijfers.
pi_57257780
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 22:34 schreef RJD het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Het is bij mij totaal wat anders. Eerst drie letters, gevolgd door een vreemde combinatie van zeven cijfers.
Klopt... zoiets was het bij mij ook
Ik dacht eerst de 3 eerste letters van mijn achternaam + de overboekcode... echter die is het niet
pi_57264693
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 22:34 schreef RJD het volgende:

[..]

Vreemd bij mij was het wel zo... vandaar dat ik het dacht, gek he
  zondag 9 maart 2008 @ 19:24:07 #106
174940 W00fer
Maar echt
pi_57268291
Hoelang duurt het voordat de eerste storting bij de ATB is geaccepteerd ?

Ik kreeg zo'n mailtje, en daarin stond dat na de eerste storting ik de gebruikersnaam toegemaild zou krijgen, en het wachtwoord per post.

Kheb na die eerste storting alleen nog niets ontvangen....
pi_57268565
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:24 schreef W00fer het volgende:
Hoelang duurt het voordat de eerste storting bij de ATB is geaccepteerd ?

Ik kreeg zo'n mailtje, en daarin stond dat na de eerste storting ik de gebruikersnaam toegemaild zou krijgen, en het wachtwoord per post.

Kheb na die eerste storting alleen nog niets ontvangen....
Wanneer heb je de eerste storting gedaan? Ik kreeg een mailtje zodra de storting door hun was ontvangen. Meestal binnen een week.
  zondag 9 maart 2008 @ 21:52:11 #108
174940 W00fer
Maar echt
pi_57271588
Toch al een dag of 3-4 geleden.
pi_57273354
Vlak voor het weekend dus, dan zal ie deze week wel komen
pi_57279139
Mhh klantenservice van ATB was toch wel opmerkelijk.

Na 20 minuten te hebben gewacht.. kreeg ik iemand aan de lijn die na het noemen van mijn postcode al gelijk mijn usernaam gaf (over de tel.) ze vroeg ook nog of ik het wachtwoord nog wist... ik zei ja... maar volgens mij had ze me dat ook nog over de tel. willen geven... niet echt veilig lijkt me

ik weet dat je met die user en wachtwoord nog niks kan ivm het terugstorten op een vaste tegenrekeing maar ja... die kun je ook makkelijk vervangen dan lijkt me...
  maandag 10 maart 2008 @ 14:02:21 #111
17709 hollander172
pi_57283573
quote:
Op maandag 10 maart 2008 09:56 schreef tinny het volgende:
ze vroeg ook nog of ik het wachtwoord nog wist... ik zei ja... maar volgens mij had ze me dat ook nog over de tel. willen geven... niet echt veilig lijkt me
Echt niet hoor. Was zelf mijn wachtwoord kwijt en dan krijg je gewoon een nieuwe brief. Wel enorm klantvriendelijk de mensen bij ATB.
  maandag 10 maart 2008 @ 17:58:50 #112
164959 krimpenrik
Telefoonfreak
pi_57287750
heb eindelijk me rekening nr van credit europe binnen heeft wel ruim 2 maanden geduurt maargoed!

nu nog even wachten op me pincode voordat ik wat geld ga storten.
pi_57292195
zo.. woensdag staat er 20k op de rekening (ik moet oppassen met de valutering bij doorsluizen van geld)

Ik heb gelijk een inschrijving voor TEB gehaald, waar ik het resterende op gaat gooien.
pi_57312019
Heb een internet spaarrekening geopend bij de AT Bank. Alles uitgeprint en morgen op de bus. Ben benieuwd
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:42:49 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57312419
Ik wacht ondertussen een week of 3 op de pincode van m'n nieuwe pinpas van Argenta... Duurt allemaal erg lang daar (en dan gaat dit niet eens over sparen!).
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:53:55 #116
174940 W00fer
Maar echt
pi_57314229
Bevestigingsmail binnen van ATB met username

Nu nog dat wachtwoord per post.....
pi_57314263
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik wacht ondertussen een week of 3 op de pincode van m'n nieuwe pinpas van Argenta... Duurt allemaal erg lang daar (en dan gaat dit niet eens over sparen!).
dus voorlopig geen aanbeveling die gratis betaalrekening van ARG?
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 20:57:38 #118
13368 NiGeLaToR
pi_57314320
Loont het de moeite, een nieuwe rekening?
Ik krijg nu bij Fortis 4,25%, andere banken geven soms 4,5% bijvoorbeeld, maar moet dan een halve extra administratie bijhouden. En zoooveeel spaargeld heb ik niet dat dit zo'n verschil maakt
pi_57314632
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Loont het de moeite, een nieuwe rekening?
Ik krijg nu bij Fortis 4,25%, andere banken geven soms 4,5% bijvoorbeeld, maar moet dan een halve extra administratie bijhouden. En zoooveeel spaargeld heb ik niet dat dit zo'n verschil maakt
Volgens mij heb je dan zelf alle informatie al om te bepalen of het voor jou loont of niet... wat verwacht je voor antwoord van ons?
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 21:16:14 #120
13368 NiGeLaToR
pi_57314786
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:11 schreef MarBu het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dan zelf alle informatie al om te bepalen of het voor jou loont of niet... wat verwacht je voor antwoord van ons?
Of iemand die bank met wel echt serieus hoge rente heeft gevonden.
Deze dacht ik dat die het had, maar dat viel dus ... tegen
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:37:28 #121
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57315282
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:16 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]
Deze dacht ik dat die het had, maar dat viel dus ... tegen
Die gozer kan niet eens rekenen, want z'n 47 euro rente is toch echt maar de helft...
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:47:51 #122
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_57315553
Ah interessant topic. Ben zelf in januari ook overgestapt op ATB bank en ik moet zeggen dat ik er tevreden ben. Heb een leuke spaarcent en die rente prognose is toch wel om te smullen. Aan te raden dus.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 08:40:06 #123
13368 NiGeLaToR
pi_57321796
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die gozer kan niet eens rekenen, want z'n 47 euro rente is toch echt maar de helft...
Whu? Leg es uit

Anyway, ging om de wat merkwaardige reclame voor dit merkwaardige product.
pi_57322753
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

...van de totale rente van 1 jaar.

Aangezien die 6.25% voor een half jaar geldt, klopt die 47 euro dus wel eigenlijk ook nog niet, want dat gaat ervan uit dat die E1500 voor de volledige 6 maanden op de rekening staat. Da's ook al niet het geval, dus de rente over dat eerste half jaar is eigenlijk nog minder.

Verder snap ik zijn punt niet zo. Die 4.25% is een hele beste rente voor een 'startend spaarder' die nog niet zoveel heeft maar wel iedere maand die E250 (of waarschijnlijk tussen de E50 en E250) in kan leggen.
pi_57325202
6,25% over de eerste zes maanden geeft Ohra.

Stel dat je maximaal spaart, dus 250 euro per maand.
Dan krijg je rente over 0 + (6x250) = 1500 / 2 = 750 euro (dit is dus het gemiddelde saldo over die zes maanden)
750 euro x 6,25% = 46,87 euro op JAARbasis. Voor dat halve jaar krijg je dus 46,87 / 2 = 23,43 euro rente.

De volgende zes maanden krijg je dan 4,25% rente. We gaan er weer van uit dat je maximaal blijft door sparen.
Dan krijg je 4,25% rente over 6 x 250 = 1500 / 2 = 750 euro + 1500 euro (beginstand na zes maanden) = 2250 euro.
2250 euro x 4,25% = 95,62 euro op JAARbasis. Voor dat tweede halve jaar krijg je dus 95,62 / 2 = 47,81 euro rente.

In totaal krijg je dan dus 23,43 + 47,81 = 71,24 euro rente bij Ohra, bij maximaal sparen.

Zou je het op een spaarrekening hebben gezet met 4,5% rente, waarbij je ook 250 euro per maand spaart, dan krijg je devolgende rentevergoeding:
12 x 250 = 3000 / 2 = 1500 euro (gemiddeld saldo in het eerste jaar)
1500 euro x 4,5% = 67,50 euro rente voor een heel jaar.

Door bij Ohra het maximale te sparen krijg je dus slechts 3,74 euro rente EXTRA per jaar in vergelijking met een spaarrekening van 4,5% bij bijvoorbeeld de AT Bank. De meeste mensen kunnen zelfs niet eens maximaal sparen en zullen per maanden "slechts" 50-100 euro per maand sparen. Dan is het verschil in rente zelfs maar een paar cent.
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:51:02 #126
174940 W00fer
Maar echt
pi_57341604
Hoe kom je aan die 1500 / 2 ?

6x250 = 1500 dat snap ik, maar hoezo gedeeld door 2 ?

Je neemt 6 maanden rente op steeds 250 euro

Dat is dus de eerste maand 15,625 euro rente, de tweede maand 16.60 euro etc.

Samengestelde interest of niet ?
pi_57341714
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:51 schreef W00fer het volgende:

Dat is dus de eerste maand 15,625 euro rente, de tweede maand 16.60 euro etc.

Samengestelde interest of niet ?
Misschien word de rente overgemaakt naar de tegenrekening maandelijks? Dan is het natuurlijk niet rente over rente.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 maart 2008 @ 00:14:51 #128
862 Arcee
Look closer
pi_57342303
http://sparen.startpagina.nl/

Bij SNS Maxisparen staat nu max. ¤500 ipv ¤250 per maand.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 maart 2008 @ 00:15:21 #129
862 Arcee
Look closer
pi_57342324
TOPVIJF spaarrekeningen (zonder voorwaarden)

1 Akbank Internetrekening 4,55%
2 TEB Bank Sterrekening 4,52%
3 Akbank Spaarrekening 4,50%
4 CE Bank Top-Interest 4,50%
5 AT Bank internetrek. 4,50%

Flauw hoor, die 4,52%.
pi_57344540
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:51 schreef W00fer het volgende:

Jep, je hebt een punt. Foutje mijnerzijds. Maar hoe je het ook wendt of keert, feit blijft dat het slechts enkele centen of misschien net een paar euro scheelt. Daar ga ik dus geen moeite voor doen.
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:29:19 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57351626
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Update: ik moet eerst een overschrijving doen van m'n vaste tegenrekening, dat had ik even gemist...
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:33:09 #132
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57351710
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 00:15 schreef Arcee het volgende:
TOPVIJF spaarrekeningen (zonder voorwaarden)

1 TEB Bank Sterrekening 4,60%
2 Akbank Internetrekening 4,55%
3 Akbank Spaarrekening 4,50%
4 CE Bank Top-Interest 4,50%
5 AT Bank internetrek. 4,50%
TEB geeft elk kwartaal 4,52/4% rente. Effectief op jaarbasis is dat 4,60% want het wordt gewoon per dag berekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoDelft op 13-03-2008 21:38:40 ]
pi_57356283
Vandaag ook weer zo'n klant die boos was aangezien hij 139.95 moest ontvangen en hij maar 139.77 had gekregen
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:43:20 #134
164959 krimpenrik
Telefoonfreak
pi_57356880
en terrecht
pi_57357135
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:43 schreef krimpenrik het volgende:
en terrecht
Niet aangezien achteraf bleek dat meneer een klein rekenfoutje had gemaakt
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:51:18 #136
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57358566
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:55 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Niet aangezien achteraf bleek dat meneer een klein rekenfoutje had gemaakt
Februari heeft geen 30 dagen?
pi_57359394
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:13 schreef Elwood1802 het volgende:
Vandaag ook weer zo'n klant die boos was aangezien hij 139.95 moest ontvangen en hij maar 139.77 had gekregen
Boos worden is nooit handig.
Beter kan je gewoon vragen of de rente wel klopt dan gaan ze vanzelf wel nakijken of er een foutje ergens is ingeslopen.
pi_57364922
Vandaag mijn wachtwoordbrief gehad van ATB Totnutoe nog zeer tevreden over de service.
Snelheid is nog niet super, maargoed ik hou het er maar op dat ze honderden aanvragen hebben.

Wachtwoord zit op zo'n plakkertje, best grappig eigenlijk.

Alleen ik vind de beveiliging van het hele verhaal maar wazig. Bij mijn gewone bank moet ik een e-dentifier gebruiken etc etc, en bij ATB kan ik gewoon een wachtwoord kiezen als eeeee1 of appeltje8 ofzo.

Niet echt heel veilig. Nu zul je denken, wat boeit dat ? Het enigste wat je kan als dief is als baldadigheid geld overpompen naar je tegenrekening. Mis, want als die kwaadwillende een deposito opent voor 2 jaar en hij pleurt daar heel mijn saldo neer, ben ik de sjaak. Een deposito is onherroepelijk.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 07:42:26 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57367353
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 23:49 schreef W00fer het volgende:
Alleen ik vind de beveiliging van het hele verhaal maar wazig. Bij mijn gewone bank moet ik een e-dentifier gebruiken etc etc, en bij ATB kan ik gewoon een wachtwoord kiezen als eeeee1 of appeltje8 ofzo.

Niet echt heel veilig. Nu zul je denken, wat boeit dat ? Het enigste wat je kan als dief is als baldadigheid geld overpompen naar je tegenrekening. Mis, want als die kwaadwillende een deposito opent voor 2 jaar en hij pleurt daar heel mijn saldo neer, ben ik de sjaak. Een deposito is onherroepelijk.
Oftewel zorg voor een wachtwoord, niet een woordenboekwoord!
}2D7H$s;2,^& bijvoorbeeld (en nu niet deze nemen omdat-ie zo makkelijk op Fok! staat he
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:25:31 #140
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_57369487
quote:
Leuke theorie. Denk je echter echt dat iemand zo stom is om het risico op een hoge straf te nemen, zonder de mogelijkheid te hebben er zelf beter van te worden? Iemand die het risico wenst te nemen om een bankbeveiliging te kraken, zal dit alleen feitelijk doen als er voor hem wat te halen valt; lijkt mij althans.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:54:58 #141
17709 hollander172
pi_57371460
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:25 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Leuke theorie. Denk je echter echt dat iemand zo stom is om het risico op een hoge straf te nemen, zonder de mogelijkheid te hebben er zelf beter van te worden? Iemand die het risico wenst te nemen om een bankbeveiliging te kraken, zal dit alleen feitelijk doen als er voor hem wat te halen valt; lijkt mij althans.
Buiten dat komt AT Bank op mij heel schappelijk over en mocht dit (heel vergezochte) scenario plaatsvinden dit ook weer zo ontbonden kan worden.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 03:38:59 #142
174940 W00fer
Maar echt
pi_57390688
Zie maar eens aan te tonen bij de ATB dat jij niet een deposito hebt geopend, maar een hacker.
pi_57408624
Alex heeft zijn spaarrente verhoogd naar 3,8%. Het was, afhankelijk van het bedrag 3,4% of 3,6%
pi_57415499
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 03:38 schreef W00fer het volgende:
Zie maar eens aan te tonen bij de ATB dat jij niet een deposito hebt geopend, maar een hacker.
Laat het ATB maar aantonen dat jij wel een deposito hebt geopend. Geen handtekening = geen overeenkomst.

Je login en password volstaan om geld terug te boeken, maar niet om onherroepelijk een financieel product af te sluiten.
pi_57416153
quote:
Op zondag 16 maart 2008 07:16 schreef Eslin het volgende:
Alex heeft zijn spaarrente verhoogd naar 3,8%. Het was, afhankelijk van het bedrag 3,4% of 3,6%

[ Bericht 20% gewijzigd door Wokkel op 16-03-2008 17:32:20 (Alex.nl meldt nog niet overal de nieuwe rente) ]
  zondag 16 maart 2008 @ 21:46:55 #146
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57420864
quote:
Op zondag 16 maart 2008 16:57 schreef g0nz0 het volgende:

[..]

Laat het ATB maar aantonen dat jij wel een deposito hebt geopend. Geen handtekening = geen overeenkomst.

Je login en password volstaan om geld terug te boeken, maar niet om onherroepelijk een financieel product af te sluiten.
Denk niet dat je hiermee wegkomt...
Net als bij geld uit de muur halen en 10.000 euro overmaken naar Nigeria, zodra jij digitaal je gegevens hebt ingevuld, ligt de bewijslast bij jou...
pi_57421359
De verhoging van de spaarrente gaat in per 17-3-08.
pi_57421820
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Denk niet dat je hiermee wegkomt...
Net als bij geld uit de muur halen en 10.000 euro overmaken naar Nigeria, zodra jij digitaal je gegevens hebt ingevuld, ligt de bewijslast bij jou...
Geld overboeken is wat anders. Maar een financieel product afsluiten, daar moet je toch echt een contract voor tekenen. Lijkt me zo goed als onmogelijk dat zoiets stand houdt voor een rechter? (als je het zover zou willen voeren)

En wat betreft de bewijslast: ander IP adres.

Zo'n bank zou trouwens wel gek zijn om per se iemand een dubieus deposito door z'n strot te willen duwen, met alle mogelijke negatieve reclame van dien. Kost ze veel meer potentiele klanten dan die klant z'n gelijk geven en één lullig depositootje cancellen.
pi_57421921
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:12 schreef Eslin het volgende:
De verhoging van de spaarrente gaat in per 17-3-08.
Welke verhoging?
pi_57422072
alex
  maandag 17 maart 2008 @ 20:00:11 #151
174940 W00fer
Maar echt
pi_57437989
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:32 schreef g0nz0 het volgende:

[..]

Geld overboeken is wat anders. Maar een financieel product afsluiten, daar moet je toch echt een contract voor tekenen. Lijkt me zo goed als onmogelijk dat zoiets stand houdt voor een rechter? (als je het zover zou willen voeren)

En wat betreft de bewijslast: ander IP adres.

Zo'n bank zou trouwens wel gek zijn om per se iemand een dubieus deposito door z'n strot te willen duwen, met alle mogelijke negatieve reclame van dien. Kost ze veel meer potentiele klanten dan die klant z'n gelijk geven en één lullig depositootje cancellen.
Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.

Maargoed ik heb voor mijn spaarrekening ook nauwelijks hoeven tekenen bij de ATB. Een vinkje op de site: ik ga akkoord met de voorwaarden was genoeg.

De enigste handtekening die ik heb hoeven zetten was op het aanmeldingsformulier. Bent u geboren in Nederland teken hier
pi_57447710
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:00 schreef W00fer het volgende:
Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.

Maargoed ik heb voor mijn spaarrekening ook nauwelijks hoeven tekenen bij de ATB. Een vinkje op de site: ik ga akkoord met de voorwaarden was genoeg.

De enigste handtekening die ik heb hoeven zetten was op het aanmeldingsformulier. Bent u geboren in Nederland teken hier
En een kopie van je paspoort waarschijnlijk. Maar goed, wel een handtekening dus. Eén kan voldoende zijn. Nul niet, zoals bij een deposito wat door wat willekeurig geklik wordt afgesloten.

En natuurlijk is zo'n deposito niet zo lullig voor jou als klant die ineens een jaar niet bij z'n spaargeld kan. Maar voor hun als bank is dat peanuts vergeleken bij de schade die ze oplopen als je dat verhaal aan de grote klok hangt, met alle wantrouw en angst voor veiligheidslekken bij potentiële nieuwe klanten van dien. Dus ik ga er vanuit dat als dit je overkomt en je de situatie uitlegt, en zeker als je aankaart een punt te zullen maken van hun gebrek aan veiligheid en coulance, dat ze direct dat deposito ongedaan maken.

Trouwens de situatie was puur hypothetisch. De veiligheid is helemaal niet in het geding, een wachtwoord is niet minder betrouwbaar dan een digipas of identifier apparaatje ofzo. Zelfs al kies je een 'makkelijk' wachtwoord, hoe dacht je dat iemand dat kan brute-forcen? Een banking site staat beslist geen honderden login attempts per seconde toe hoor.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:54:11 #153
174940 W00fer
Maar echt
pi_57464723
Het is te hopen.
pi_57472428
Vandaag een e-mail gehad van ATB om mijn rekening te activeren. Toch nog wel redelijk snel. Had vorige week dinsdag het aanmeldingsformulier opgestuurd.

Toevallig gisteravond gebeld door een medewerkster van de Rabobank, waarin ze vroeg of we binnenkort een zogenoemd "onderhoudsgesprek" konden voeren. Ze zei dat ik wel een aardig bedrag had gespaard en of we daar nog iets mee konden doen. Zal ze wel mij proberen die Rabo RendeMix aan te smeren.

Misschien leuk om tijdens dat gesprek te vermelden dat mijn spaargeld naar de AT Bank gaat? Met als reden de veel hogere rente... Ben benieuwd hoe ze dan zal reageren...
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:56:25 #155
17709 hollander172
pi_57473069
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:54 schreef W00fer het volgende:
Het is te hopen.
Ik snap de scepsis niet over dit het-zou-kunnen-gebeuren-maar-het-is-hoogst-onwaarschijnlijk-verhaal.

Zeg nou zelf, wat vind je erger? Ongewild een deposito of gewoon je centen weg zoals bij een willekeurige andere bank? Zie een onrechtmatige overboeking maar eens aan te tonen.
pi_57473689
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:29 schreef Nivard het volgende:
Misschien leuk om tijdens dat gesprek te vermelden dat mijn spaargeld naar de AT Bank gaat? Met als reden de veel hogere rente... Ben benieuwd hoe ze dan zal reageren...
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:34:24 #157
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_57473866
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:26 schreef RJD het volgende:

[..]

Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?
Ik ook. Ze zal je waarschijnlijk vertellen dat die banken niet te vertrouwen zijn en een slechtere credit waardigheid hebben. Dan vertel je ze mooi dat Bear Stearns ook van AA naar -BBB is gegaan en dat die triple A van de rabo dus ook niets voorstelt !!
pi_57474531
Uiteraard meld ik dat hier ook. Echter is het pas in April, dus nog even geduld. Tegen die tijd zal trouwens wel al mijn spaargeld bij ATB zitten

En ze zullen idd wel met die dingen komen Sigmund_Freud, maar dat verdedig ik dan gelijk door te zeggen dat ze gewoon aangesloten zijn bij De Nederlanse Bank en het spaargeld tot 20k 100% verzekerd is!
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:27:30 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57479905
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:26 schreef RJD het volgende:

[..]

Ik hoorde pas de reactie van ABN AMRO op de mededeling dat CreditEurope een veel hogere rente geeft: "Daar heb ik nog nooit van gehoord!"... Persoonlijk zou ik op dat punt direct al m'n contact met die bank opzeggen, dit betekent namelijk 1 van de volgende 2 opties:

• De medewerker liegt.
  • De medewerker z'n vakgebied niet kent.

En in beide gevallen is dat een goed punt om de relatie te beeindigen.
  • censuur :O
      woensdag 19 maart 2008 @ 17:39:21 #160
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_57480163
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:
    dit betekent namelijk 1 van de volgende 2 opties:

• De medewerker liegt.
  • De medewerker z'n vakgebied niet kent.

En in beide gevallen is dat een goed punt om de relatie te beeindigen.
  • Beetje overdreven gesteld. Een simpele bankmedewerker, kan prima de producten van de eigen bank aanprijzen. Meer hoeven de meeste medewerkers simpelweg niet te kunnen. Kennis van alle producten van de concurrentie is helemaal niet nodig. Bij de McDonalds hoef je ook niet van een Whopper gehoord te hebben om een "goede" BigMac te kunnen verkopen.
    pi_57480332
    Het is dat ik geen geld heb !
      woensdag 19 maart 2008 @ 17:57:46 #162
    101282 Het_Biertje
    internet bierdrinkheld
    pi_57480568
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 17:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    Het is dat ik geen geld heb !
    zoek'n baan.
    pi_57480644
    ik heb een baan
    pi_57492293
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 11:56 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik snap de scepsis niet over dit het-zou-kunnen-gebeuren-maar-het-is-hoogst-onwaarschijnlijk-verhaal.

Zeg nou zelf, wat vind je erger? Ongewild een deposito of gewoon je centen weg zoals bij een willekeurige andere bank? Zie een onrechtmatige overboeking maar eens aan te tonen.
    Nou, je zegt wel het zal niet kunnen. Maar kijk maar eens naar de Franse Sociéte Générale. Daar was ook INEENS 5 miljard weg. Hoogst onwaarschijnlijk, want er zitten teams van honderden mensen.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2008 @ 09:27:55 #165
    862 Arcee
    Look closer
    pi_57515345
    quote:
    Op zondag 16 maart 2008 07:16 schreef Eslin het volgende:
    En ze denken gelijk maar de hoogste rente van Nederland te hebben:
    quote:
    Renteoverzicht andere banken
    In onderstaande tabel ziet u de rentepercentages van andere spaarrekeningen zonder voorwaarden:

Spaarrekening Rente
    Alex Spaarrekening 3,80%
    DSB bank Internetsparen 3,70%
    ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%
    Postbank Internetspaarrekening 2,50%
    Fortis E-spaarrekening 2,50%
    ING Bank Internet Sparen 2,40%
    Rabobank Rabo TeleSparen 2,80%
    SNS Internet Sparen 2,60%
    Ja leuk, maar dat zijn ze niet allemaal. Gelijkwaardige spaarrekeningen (dus ook zonder voorwaarden) die hogere rentes geven staan er niet bij. Sneu.
    pi_57516727
    TEB ziet je identiteitskaart niet als een officieel document en je sofinummer/burgerservicenummer zou er ook niet op staan ...
    Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
      vrijdag 21 maart 2008 @ 11:13:28 #167
    17709 hollander172
    pi_57516935
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 01:17 schreef W00fer het volgende:

[..]

Nou, je zegt wel het zal niet kunnen. Maar kijk maar eens naar de Franse Sociéte Générale. Daar was ook INEENS 5 miljard weg. Hoogst onwaarschijnlijk, want er zitten teams van honderden mensen.
    Dat wordt opgevangen door de DNB maar goed, je vergelijkt nu de vermeende onveiligheid van inloggen op een site met het omvallen van een hele bank?
    pi_57518350
    http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rentewijzigingen is wel aardig snel te kunnen zien wat de meest recente veranderingen zijn (Zoals CE dat sinds vandaag een deposito voor 4 jaar aanbiedt tegen 5.4% rente)
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
      vrijdag 21 maart 2008 @ 12:55:34 #169
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_57518854
    tvp
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
      vrijdag 21 maart 2008 @ 22:55:17 #170
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_57530603
    Huh, ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%

Dat klopt niet:

4.10% is het.

Dannog, rentedaling !
    pi_57535471
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 22:55 schreef W00fer het volgende:
    Huh, ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%

Dat klopt niet:

4.10% is het.

Dannog, rentedaling !
    Niet dus.
    ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,6%
    ABN AMRO InternetJaar Spaarrekening 4,1%

Zit wel degelijk verschil tussen deze twee spaarrekeningen.
    pi_57537710
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

TEB geeft elk kwartaal 4,52/4% rente. Effectief op jaarbasis is dat 4,60% want het wordt gewoon per dag berekend.
    Bij AKbank krijg je in principe toch ook per dag rente, ik bedoel ik zie elke dag een paar cent extra rent staan bij opgebouwde rente.
    Maar dit krijg je dan zeker 1x per jaar maar uitbetaald.
    pi_57538218
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 09:49 schreef g0nz0 het volgende:
    een wachtwoord is niet minder betrouwbaar dan een digipas of identifier apparaatje ofzo.
    Dit is natuurlijk niet zo. Een wachtwoord is met een simpele keylogger te achterhalen, daar heb je helemaal geen bruteforce voor nodig. Two-factor authenticatie is per definitie veiliger dan een simpel wachtwoord.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:58:59 #174
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_57549944
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 09:53 schreef RJD het volgende:

[..]

Niet dus.
    ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,6%
    ABN AMRO InternetJaar Spaarrekening 4,1%

Zit wel degelijk verschil tussen deze twee spaarrekeningen.
    Je hebt gelijk inderdaad.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:59:28 #175
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_57549956
    Hoe is de beveiliging bij de Yapi Kredi Bank, TEB etc ?

Ook allemaal met een wachtwoord ? Of ook ergens met een identifier ofzo ?
    pi_57583560
    tvp
      dinsdag 25 maart 2008 @ 01:23:37 #177
    20979 darktower
    www.twitter.com/locuta
    pi_57592076
    van al die rekeningen met >4% spaarrente, welke geven er rente op rente?
    Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
      dinsdag 25 maart 2008 @ 11:16:22 #178
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_57595952
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 01:23 schreef darktower het volgende:
    van al die rekeningen met >4% spaarrente, welke geven er rente op rente?
    Allemaal denk. Als de rente wordt bijgestort op de rekening zelf, dan is je saldo verhoogd en krijg je vervolgens de rente over je nieuwe saldo. Bij deposito's is het meestal anders; dan wordt de rente meestal op de tegenrekening gestort.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 12:25:57 #179
    20979 darktower
    www.twitter.com/locuta
    pi_57597214
    ja op jaarbasis is dat, maar dat bedoel ik niet (sorry, wellicht was ik niet duidelijk genoeg): ik zoek rekeningen die de rente dagelijks bijschrijven als het ware, zodat je dus veel meer rente opbouwt door de rente op rente.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 13:05:16 #180
    17709 hollander172
    pi_57597951
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:25 schreef darktower het volgende:
    ja op jaarbasis is dat, maar dat bedoel ik niet (sorry, wellicht was ik niet duidelijk genoeg): ik zoek rekeningen die de rente dagelijks bijschrijven als het ware, zodat je dus veel meer rente opbouwt door de rente op rente.
    Als die er waren zat iedereen daar wel. Als ze er al zijn zullen ze netto hoogstens rond die 4,5% komen.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 14:06:36 #181
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_57599059
    Locuta: die zijn er niet.
    Centraal Beheer heeft een rekening waarop je maandelijkse rentebijschrijving krijgt. Op jaarbasis levert je dit een geweldig rendement van 1,9% op. Dit is echter ongetwijfeld niet wat je zoekt. Is je bankrekening in IJsland niets geworden?
      dinsdag 25 maart 2008 @ 16:00:19 #182
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_57601425
    Rente op rente, zou mooi zijn.

Nee de meeste banken > 4% zitten gewoon jaarlijkse uitbetaling van rente op je spaarrekening.

Over die rente krijg je dan het volgende jaar weer rente. Depositorente weet ik zo niet.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 16:43:59 #183
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_57602371
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 12:25 schreef darktower het volgende:
    Dat maakt bijna niks uit.
    Als je op een 4,00% rekening de rente dagelijks bijschrijft en dus 'rente op rente' hebt levert dat per jaar 4,08% op, dus slechts 0,08% extra.
    Mijn reisverslagen
      dinsdag 25 maart 2008 @ 18:40:48 #184
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57604767
    Vrijwel alle banken in Nederland maken gebruik van samengestelde interest.
    pi_57607490
    ik zag nu de postbank vandaag in een mailtje een aanbieding doen van 4.0% op een zg. TOPrekening, eerste 3 maanden zelfs 4,5% maar dan wel als voorwaarde ¤ 20.000,- op je rekening...

ze beginnen het wel een beetje te snappen daar (zagen natuurlijk iedereen met 20K weglopen naar ATB en CE ) maar tja... het is het nog steeds niet he!
      dinsdag 25 maart 2008 @ 20:54:28 #186
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57608132
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef tinny het volgende:
    ik zag nu de postbank vandaag in een mailtje een aanbieding doen van 4.0% op een zg. TOPrekening, eerste 3 maanden zelfs 4,5% maar dan wel als voorwaarde ¤ 20.000,- op je rekening...
    Ze zeggen het er niet bij, dus je moet zelf even je eigen ervaring doortrekken: Na 6 maanden nog 3,75%, na een jaar nog 3,25%, en over 2 jaar zit je gewoon weer met 1,75%, tenzij je een opname doet in dat jaar, dan zit je op 0,50%...
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 maart 2008 @ 20:54:53 #187
    862 Arcee
    Look closer
    pi_57608148
    Vooral dat 'eerste 3 maanden' is het niet.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 23:18:05 #188
    17709 hollander172
    pi_57611801
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ze zeggen het er niet bij, dus je moet zelf even je eigen ervaring doortrekken: Na 6 maanden nog 3,75%, na een jaar nog 3,25%, en over 2 jaar zit je gewoon weer met 1,75%, tenzij je een opname doet in dat jaar, dan zit je op 0,50%...
    WTF? Is de PB gek geworden ofzo? Ik snap dat mensen niet verder lezen maar goed, dit is wel heel magertjes.

Ik snap mensen die bij de PB blijven echt niet, inclusief mijn eigen vriendin.... Wat leveren ze nu dat het echt waard is om te blijven? Overschrijven duurt een eeuwigheid, van eigen rekening naar eigen rekening ook, de rente is ruk. Is het nou die leeuw? De kleur blauw? De naamsbekendheid? Luiheid van de gemiddelde PB klant? Of hebben veel mensen hun hypotheek via die boevenbende lopen?
    pi_57612085
    Iemand ervaringen met de TEB Ster Spaarrekening van 4,6%?
    Op de site kan ik er maar vrij weinig over lezen. Brochure zal ik nog wel aanvragen.
    pi_57614838
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 23:18 schreef hollander172 het volgende:
    [..]

Ik snap mensen die bij de PB blijven echt niet, inclusief mijn eigen vriendin.... Wat leveren ze nu dat het echt waard is om te blijven? Overschrijven duurt een eeuwigheid, van eigen rekening naar eigen rekening ook, de rente is ruk. Is het nou die leeuw? De kleur blauw? De naamsbekendheid? Luiheid van de gemiddelde PB klant? Of hebben veel mensen hun hypotheek via die boevenbende lopen?
    ik ben het met veel dingen eens, alleen met de tijd die nodig is voor een overschrijving niet, die tijd is 'normaal' geworden. Tenzj je nog met overschrijvingskaarten werkt of zo
    Via internetbankieren van giro naar giro staat het er direct op. Van giro naar bank duurt 1 dag.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      woensdag 26 maart 2008 @ 09:02:12 #191
    17709 hollander172
    pi_57615655
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 07:03 schreef Essebes het volgende:

[..]

ik ben het met veel dingen eens, alleen met de tijd die nodig is voor een overschrijving niet, die tijd is 'normaal' geworden. Tenzj je nog met overschrijvingskaarten werkt of zo
    Via internetbankieren van giro naar giro staat het er direct op. Van giro naar bank duurt 1 dag.
    Dat moet dan sinds heel kort zijn? Van spaar naar giro duurde bij mijn vriendin zeker een dag. (PB naar PB) En een overschrijving naar onze gezamelijke rekening (Rabo) een paar dagen. Beiden overigens met telebankieren. Ik zal vanmiddag eens kijken of het nu sneller gaat.
    pi_57617235
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 09:02 schreef hollander172 het volgende:
    [..]
    Dat moet dan sinds heel kort zijn? Van spaar naar giro duurde bij mijn vriendin zeker een dag. (PB naar PB) En een overschrijving naar onze gezamelijke rekening (Rabo) een paar dagen. Beiden overigens met telebankieren. Ik zal vanmiddag eens kijken of het nu sneller gaat.
    Sinds een jaar of vijf.
    Maar let op: bij sommige spaarrekeningen van de Postbank duurt het inderdaad nog 1 werkdag om geld over te schrijven. Bij andere spaarrekeningen, bv. internetsparen, wordt het direct overgeboekt.
    Van giro- naar bankrekening overmaken duurt maximaal 1 werkdag (voor 12:00 uur, dezelfde werkdag, na 12:00 uur de werkdag erna). Er zijn overigens nog wel banken die geld dat van de Postbank komt, zelf een dag achterhouden (ik weet niet of de Rabo dat ook doet).

Het enige nadeel dat ik bij de Postbank kan verzinnen is de lage spaarrente. Ze hebben wel spaarvormen waarmee niet geadverteerd wordt, die wat meer rente geven, maar verder dan iets meer dan 3% komen ze niet.
      donderdag 27 maart 2008 @ 14:25:38 #193
    37777 Sigmund_Freud
    Whats On a Mans Mind
    pi_57647438
    Hej,

Hoelang duurt het eigenlijk iets overschrijven van je lopende rekening naar een internet spaarrekening bij de credit europe? heb gister al gedaan maar staat er nog niet op namelijk..

En bij de brief die ik heb gekregen van de Credit Europe staat dus mijn rekening nr maar als ik inlog bij CE en ik kijk daar mijn rekening nummer dan staat er nog een extra 0 voor..? maakt dit wat uit of?

Edit:

net weer gekeken en alles staat er netjes op maakt dus niks uit en duurt gewoon 1 dag.
    pi_57648286
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 23:29 schreef hallowereld het volgende:
    Iemand ervaringen met de TEB Ster Spaarrekening van 4,6%?
    Op de site kan ik er maar vrij weinig over lezen. Brochure zal ik nog wel aanvragen.
    Ben ik ook wel benieuwd naar. Scheelt me 1,2% met mn Amro kwartaalrekening en zelfs 2% met mn gewone spaarrekening.

Kan ik bv ook 2 spaarrekeningen openen?

Site ziet er nogal amateuristisch uit, of ik dat nou relaxed vind om al mn pieken daar te parkeren...
    pi_57648304
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 15:07 schreef Repeat het volgende:

Site ziet er nogal amateuristisch uit, of ik dat nou relaxed vind om al mn pieken daar te parkeren...
    Dat was voor mij de reden om het niet te doen
    pi_57649535
    Volgens mij kan je geen 2 dezelfde spaarrekeningen openen bij dezelfde bank.

Ik heb sinds kort een spaarrekening bij de AT Bank. Moet alleen mijn wachtwoord nog krijgen en dan kunnen al de euro's van de rabo gehaald worden

AT Bank ziet er overigens wel professioneel uit.
    pi_57649579
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 16:06 schreef Nivard het volgende:
    Volgens mij kan je geen 2 dezelfde spaarrekeningen openen bij dezelfde bank.

Ik heb sinds kort een spaarrekening bij de AT Bank. Moet alleen mijn wachtwoord nog krijgen en dan kunnen al de euro's van de rabo gehaald worden

AT Bank ziet er overigens wel professioneel uit.
    Die indruk had ik ook al ja, maar heb geen zin om over te stappen
    pi_57649922
    tvp
    pi_57666014
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 16:07 schreef Slasher het volgende:

[..]

Die indruk had ik ook al ja, maar heb geen zin om over te stappen
    dan heb je hier in dit topic niet veel te zoeken toch

de ATB en AK en TEB vallen allemaal onder de Nederlandse garantieregeling. Persoonlijk vindt ik dat voldoende.
    Ik heb inmiddels ervaring met de ATB en AK bank, zowel met geld storten als met geld opnemen. Het blijkt bij beiden 1 dag langer te duren dan ik gewend was (Spaarbeleg), maar 'hell yes' dat ik de moeite heb genomen over te stappen. Ik gun de gierige 'grote' banken gewoon mijn geld niet.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      vrijdag 28 maart 2008 @ 07:37:58 #200
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57666124
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 15:07 schreef Repeat het volgende:

[..]
    Je hebt nep-sites die precies op echte banken lijken, wekt dat meer vertrouwen?!
    WTF kan jou het schelen hoe de website er uit ziet? Het zit niet vol met flash en reclame, da's juist fijn.
    pi_57666274
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 07:03 schreef Essebes het volgende:

[..]

dan heb je hier in dit topic niet veel te zoeken toch
    WTF slaat dat nou weer op, ik hou het verder gewoon in de gaten
      vrijdag 28 maart 2008 @ 20:04:43 #202
    188877 Stupendous76
    pi_57680189
    Zo, aanmelding gedaan voor de TEB NV-bank, naast de CE Bank
    Repent, Pray, Forgive
    pi_57683793
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 20:04 schreef Stupendous76 het volgende:
    Zo, aanmelding gedaan voor de TEB NV-bank, naast de CE Bank
    Waarom aanmelden bij 2 banken? Ik ga mezelf denk ik aanmelden voor de CE Bank, is er een minimuminleg vereist? Aanmeld procedure duurt volgens mij ook een aantal weken voordat je bericht krijgt.
      vrijdag 28 maart 2008 @ 22:35:21 #204
    188877 Stupendous76
    pi_57684481
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 22:08 schreef hallowereld het volgende:

[..]

Waarom aanmelden bij 2 banken? Ik ga mezelf denk ik aanmelden voor de CE Bank, is er een minimuminleg vereist? Aanmeld procedure duurt volgens mij ook een aantal weken voordat je bericht krijgt.
    Ik spaar voor een huis, dat bedrag begint (eindelijk) vorm te krijgen.
    Repent, Pray, Forgive
    pi_57690399
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2008 22:08 schreef hallowereld het volgende:

[..]

Garantiestelsel enzo, denk ik.

Op mijn werk heb ik ook van die mensen, die willen bijv. een dep. openen van 22.000e en horen vervolgens dat ze alleen de 1e 20000e volledig terugkrijgen.

Man man man, een beetje risico moet je altijd nemen.

Zijn er hier btw nog mensen met een achtergesteld dep.?
    pi_57691861
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 03:17 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Op mijn werk heb ik ook van die mensen, die willen bijv. een dep. openen van 22.000e en horen vervolgens dat ze alleen de 1e 20000e volledig terugkrijgen.

Man man man, een beetje risico moet je altijd nemen.
    ik zie niet in waarom je risico zou moeten nemen, als dat te vermeiden is, zonder extra kosten?
    He tkost niks extra om een rekening bij een tweede bank te openen, dus waarom niet?
    (Roos Vonk)
      zaterdag 29 maart 2008 @ 10:54:58 #207
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_57692266
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 03:17 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Nou, ik kan die 2000 ballen goed gebruiken
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_57694317
    Ik twijfel nog tussen AK Bank en ATB. Eigenlijk wil ik altijd snel bij mijn geld kunnen, heeft iemand ervaring met de overboekingstijd bij deze banken?

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2008 13:31:55 ]
      zaterdag 29 maart 2008 @ 13:36:19 #209
    37777 Sigmund_Freud
    Whats On a Mans Mind
    pi_57694972
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 12:51 schreef Sloggi het volgende:
    Ik twijfel nog tussen AK Bank en ATB. Eigenlijk wil ik altijd snel bij mijn geld kunnen, heeft iemand ervaring met de overboekingstijd bij deze banken?
    ATB is snel. volgende dag volgens mij, bij AK nog niet geprobeerd
    pi_57695050
    Rekening geopend bij ATB. Ook prettig dat je die rekening gewoon online kunt openen. Bij AK moet je die zooi weer gaan opsturen, veel te veel werk .

Ik houd jullie op de hoogte.
      zondag 30 maart 2008 @ 14:13:14 #211
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57714264
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 12:51 schreef Sloggi het volgende:
    Met AK heb ik geen ervaring, ATB had m'n overboeking na 2 uur (!) al op m'n giro staan per internationale spoedoverboeking! Los hiervan vind ik storten op ATB erg omslachtig.
    pi_57716307
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 14:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Met AK heb ik geen ervaring, ATB had m'n overboeking na 2 uur (!) al op m'n giro staan per internationale spoedoverboeking! Los hiervan vind ik storten op ATB erg omslachtig.
    Waarom vind je dat omslachtig? Bij Rabo internetbankieren kan je gewoon alle gegevens in je adresboek opslaan. Wil je wat overmaken? Dan hoef je alleen nog voor ATB te kiezen in je adresboek en het aantal euro invoegen. Zo omslachtig lijkt me dat niet
    pi_57716350
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 15:49 schreef Nivard het volgende:

[..]

Waarom vind je dat omslachtig? Bij Rabo internetbankieren kan je gewoon alle gegevens in je adresboek opslaan. Wil je wat overmaken? Dan hoef je alleen nog voor ATB te kiezen in je adresboek en het aantal euro invoegen. Zo omslachtig lijkt me dat niet
    Idd, werkt prima.
    pi_57716565
    Ik heb sinds 2 weken ATB. Maar bij Rabo Internetspaarrekening berekenen ze de bonus rente over het laagste bedrag op de spaarrekening in een kwartaal. Nu heb ik mn geld nog niet overgezet naar ATB. Weet iemand welke data ze gebruiken voor de kwartalen? Want wellicht loopt het 1e kwartaal dan tot en met 31 maart, zodat ik beter nog even 2 dagen kan wachten met overzetten.
    pi_57716602
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 16:00 schreef Nivard het volgende:
    Want wellicht loopt het 1e kwartaal dan tot en met 31 maart, zodat ik beter nog even 2 dagen kan wachten met overzetten.
    Volgens mij dat.
    pi_57718198
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 16:00 schreef Nivard het volgende:
    Ik heb sinds 2 weken ATB. Maar bij Rabo Internetspaarrekening berekenen ze de bonus rente over het laagste bedrag op de spaarrekening in een kwartaal. Nu heb ik mn geld nog niet overgezet naar ATB. Weet iemand welke data ze gebruiken voor de kwartalen? Want wellicht loopt het 1e kwartaal dan tot en met 31 maart, zodat ik beter nog even 2 dagen kan wachten met overzetten.
    Klopt, beter even wachten tot 1 of 2 april.
    pi_57718234
    Rente wordt toch gewoon per dag bijgehouden en een keer per jaar uitgekeerd? Of zijn er 4 'berekenmomenten', aan het einde van elk kwartaal en wordt het aan het einde van het jaar uitgekeerd?
    pi_57720075
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 17:32 schreef Sloggi het volgende:
    Rente wordt toch gewoon per dag bijgehouden en een keer per jaar uitgekeerd? Of zijn er 4 'berekenmomenten', aan het einde van elk kwartaal en wordt het aan het einde van het jaar uitgekeerd?
    Dat ligt aan de voorwaarden van de rekening. Dit gaat blijkbaar over 'n kwartaalrekening, waarbij rente wordt berekend over het bedrag wat het gehele (kalender)kwartaal op de rekening heeft gestaan.
    pi_57720670
    Het gaat over Rabo InternetBonusSparen:
    quote:
    De rente van Rabo InternetBonusSparen bestaat uit een basisrente en een bonusrente. De basisrente wordt dagelijks berekend over het gehele saldo. De bonusrente tellen we daarbij op. Deze wordt berekend over het laagste saldo in een kwartaal. Hoe langer uw geld op de rekening staat, hoe meer u profiteert van de bonus. De totale rente ontvangt u jaarlijks op 1 januari.
    pi_57721385
    Ik las je bericht niet goed, ik dacht dat het ging over rente op de ATB-rekening .
    pi_57774451
    De kwartalen liepen inderdaad van 1 jan tot 1 april. De opgebouwde rente stond toen aanzienlijk hoger dan een paar dagen geleden. Gister dus meteen de eerste euro's naar de AT Bank overgeheveld
    pi_57786273
    ATB (en postbank) is heel snel met het terugboeken. Het stond een paar uur later op mijn postbankrekening.
    pi_57801151
    Echter geloof ik dat overschrijvingen na 14.00 niet meer diezelfde dag worden uitgevoerd maar dat dat de volgende dag wordt gedaan. Weet dat echter niet zeker.
      donderdag 3 april 2008 @ 12:20:10 #224
    107521 Furia
    snoopy weer
    pi_57801854
    Ik kan nog even niet blij worden van Credit Europe Heb alles in orde gemaakt, krijg ik met het inloggen een foutmelding. Na 3x proberen pincode geblokkeerd, krijg ik een nieuwe code en daarmee ook direct de melding dat het hele spul (weer? nog steeds?) geblokkeerd is!

Van TEB heb ik mijn code nog steeds niet binnen (week of 3).
    pi_57811283
    Nieuwe bank in Nederland: Anadolu Bank. Ze zouden 1-1-08 beginnen, maar eindelijk is het zover 4,55% op een spaarrekening zonder beperkingen. Alleen TEB is nog hoger met 4,6%. Zie: link
    pi_57825551
    Werk je daar toevallig Eslin?

Voor de mensen die enthousiast worden, wacht eerst even wat ervaringen af voordat je daar al je spaargeld zet. Al kan je zelf ook die ervaring op doen door een spaarrekening af te sluiten, tenslotte is dat gratis
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:56:05 #227
    101282 Het_Biertje
    internet bierdrinkheld
    pi_57825894
    weg bij de DSB en naar de anadolu bank. Zijn daar al fok!kers aanwezig?
      vrijdag 4 april 2008 @ 13:21:36 #228
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_57827773
    Let op: ik heb de kleine lettertjes van de Anadolubank even gelezen. Je mag maximaal twee keer per maand een bedrag van je spaarrekening halen bij hen.
    pi_57829089
    De mate waarin hier over banken wordt gesproken neigt een beetje naar risico .. en goed oplettendheid ' lees de kleine lettertjes !'

Wat ik me persoonlijk afvraag is of al die tijd het internet afstruinen voor net dat ene % rendement, het waard is?

Ik moet zelf toegeven dat ik eigenlijk vrij weinig gebruik maak van mn spaarrekening.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 4 april 2008 @ 14:33:49 #230
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57829322
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
    De mate waarin hier over banken wordt gesproken neigt een beetje naar risico .. en goed oplettendheid ' lees de kleine lettertjes !'

Wat ik me persoonlijk afvraag is of al die tijd het internet afstruinen voor net dat ene % rendement, het waard is?

Ik moet zelf toegeven dat ik eigenlijk vrij weinig gebruik maak van mn spaarrekening.
    Bij CEB mn spaargeld nu neergezet. In iets meer dan 2 maand tijd (van 24 januari tot vandaag) 41,50 rente nu.
    Op mijn oude rekening zou ik met deze situatie iets van 31.25 rente gehad hebben (en dan nog niet eens de regel meegerekend dat de bonusrente alleen over t laagste bedrag per kwartaal op de rekening gaat.
    Kortom met die berekening zou ik nog minder hebben..

Nu al meer dan 10 euro in 2 maand verdient dus. En dat alleen maar door een rekening te openen bij CEB en het geld er naar over te maken......
    pi_57829755
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:

Hangt van je spaargeld af, voor mij scheelt het 250-300 euro per jaar

Bij de normale banken mag je blij zijn als je 3% krijgt, en met een paar klikjes heb je een rekening geopend bij een andere bank met 4,5%
    pi_57835718
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 14:54 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Hangt van je spaargeld af, voor mij scheelt het 250-300 euro per jaar

Bij de normale banken mag je blij zijn als je 3% krijgt, en met een paar klikjes heb je een rekening geopend bij een andere bank met 4,5%
    dat snap ik, maar dat geld voor zo veel dingen om heel eerlijk te zijn. Bijvoorbeeld de ziektekosten!
    Je bent zo bij een ander goedkoper uit.

Maarja, misschien komt dat wel doordat ik liever 'overbodig' geld investeer in plaats van op een spaarrekening te zetten.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
      vrijdag 4 april 2008 @ 23:51:32 #233
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57841069
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 20:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

dat snap ik, maar dat geld voor zo veel dingen om heel eerlijk te zijn. Bijvoorbeeld de ziektekosten!
    Je bent zo bij een ander goedkoper uit.
    Elk jaar krijg ik een nieuwe offerte voor 50% tariefstijging, en elk jaar stap ik dan ook over op een andere.. Zo betaal ik nu 73,75 per maand incl. aanvulling tandarts/fysio/etc., wel met 650 eigen risico, maar die ene keer dat ik m'n been breek o.i.d. heb ik dat allang terugverdiend.
      zondag 6 april 2008 @ 04:11:11 #234
    17709 hollander172
    pi_57863396
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 20:11 schreef sitting_elfling het volgende:
    Maarja, misschien komt dat wel doordat ik liever 'overbodig' geld investeer in plaats van op een spaarrekening te zetten.
    Maar levert dat net zoveel op? De overstap levert me nu een 900,- extra op jaarbasis op en ik hoef er helemaal niks voor te doen.
      zondag 6 april 2008 @ 10:44:24 #235
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_57864670
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 04:11 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Maar levert dat net zoveel op? De overstap levert me nu een 900,- extra op jaarbasis op en ik hoef er helemaal niks voor te doen.
    Dat kan ik nu nog niet zeggen, met investeren bedoel ik uiteraard beleggen, en ik mag toch hopen dat daar meer dan 900 eu per jaar basis uitkomt, gezien het werk wat ik er aan besteed
      zondag 6 april 2008 @ 12:15:01 #236
    13987 tomic
    Tomic 4 life!
    pi_57866100
    TS: volgens mij klopt er een regel niet.:

Credit Europe Termijndeposito 5,40% (Was 5,00%) 1 jaar

Het is 5,00% voor 1 jaar volgens de website van CE. 5,40% kan wel maar dan voor 5(!) jaar. (dat wordt mij toch eventjes te gortig... Kan je hem ff aanpasen? or prove me wrong pls

[ Bericht 1% gewijzigd door tomic op 07-04-2008 22:38:19 ]
    Het leven is wat je ervan maakt!
    pi_57878883
    Afgelopen maandag brief op de bus gedaan en gisteren mijn wachtwoord binnengekregen van de ATB. Lekker snel!
      maandag 7 april 2008 @ 04:44:23 #238
    17709 hollander172
    pi_57882432
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 10:44 schreef sitting_elfling het volgende:
    Dat kan ik nu nog niet zeggen,
    &
    quote:
    gezien het werk wat ik er aan besteed
    Dat is dus juist waarom ik het liever wegzet. Zeker van het rendement en weinig tot geen omkijken naar. Natuurlijk kan beleggen meer opleveren maar als ik al zie hoeveel tijd beleggers om me heen alleen al besteden aan het checken van de koersen dan zakt de moed me in de schoenen. Op dit moment vind ik het persoonlijk geen goede optie en veel te risicovol...
    pi_57889451
    Het is anders veiliger om een gedeelte te sparen en een gedeelte te beleggen.
    pi_57890967
    Vandaag maar een nieuw wachtwoord aangevraagd Ik heb pas 1x keer iets overgemaakt
    Als ik 'm binnenheb toch maar onder de TV-kast plakken ofzo, kan ik 'm tenminste opzoeken
    pi_57894084
    Wat is het beste alternatief voor mensen die geen internet hebben? (ja die zijn er)
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 7 april 2008 @ 19:52:08 #242
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57895505
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 18:51 schreef hupsakee het volgende:
    Wat is het beste alternatief voor mensen die geen internet hebben? (ja die zijn er)
    van CEB krijg je gewoon bij elke bijschrijving een afschrift thuis. En kun je gewoon overmaken met normale overschrijvingspapieren.

Hoe het voor de andere banken is kan ik niet zeggen...
      maandag 7 april 2008 @ 21:07:14 #243
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_57897058
    quote:
    Beveiliging van ATB
    Om hier nog even op terug te komen.
    De DHB Bank werkt wél met externe beveiliging ala ABN Amro en Rabobank.

De Digipass heet dat daar.
    pi_57898701
    Ik wil een rekening openen maar ik ben onlangs verhuisd. Mijn oude adres staat nog op mijn rijbewijs, terwijl ik de rekening op mijn nieuwe wil openen. Lukt dat?
    pi_57899472
    Ja. Behalve dat je misschien met je paspoort moet identificeren.
    Rijbewijs/paspoort is namelijk ter identificatie, dat jij jij bent, niet ter bevestiging van je adres.
    Mijn paspoort liep wel eens twee adressen achter.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2008 22:45:01 ]
    pi_57905263
    Ik heb inmiddels al mijn spaargeld bij de ATB gezet. Toch wel vreemd om mijn spaarrekening van de Rabobank op 0,00 te zien staan
    Een paar weken geleden werd ik door de rabo gebeld voor een 'onderhoudsgesprek' (zie eerdere reactie). Echter tot op heden niks gehoord, en ook geen bevestiging gehad van de afspraak gehad (was wel afgesproken). Zullen ze misschien ook hier in dit topic lezen over mijn overstap
    pi_57906154
    ik heb toch 2500 euro op m'n normale internetspaarrekening overgehouden. Voor noodgevallen is het wel handig, anders zit je toch met de valutering. Met dezelfde bank zou het 0-1 dag zijn, maar vanuit extern 1-2. Moet je net weer wat debetrente betalen.
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 8 april 2008 @ 12:10:38 #248
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57907456
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 10:10 schreef Nivard het volgende:
    Ik heb inmiddels al mijn spaargeld bij de ATB gezet. Toch wel vreemd om mijn spaarrekening van de Rabobank op 0,00 te zien staan
    Ja dat zal inderdaad een vreemd gevoel zijn
    Ik heb naast mijn lopende rekening nog 2 spaarrekeningen bij de Rabo, die houd ik ook. Zoals athlonkmf aangeeft als je even snel geld nodig hebt. Op de spaarrekening die via de rabofoon te bereiken is staat standaard 200 euro voor directe noodgevallen. En op de internetspaarrekening momenteel nog 3000 euro. Dat gaat nog wel minder worden maar ivm vakantieplan enzo vond ik dit wel ff prettig.
    quote:
    Een paar weken geleden werd ik door de rabo gebeld voor een 'onderhoudsgesprek' (zie eerdere reactie). Echter tot op heden niks gehoord, en ook geen bevestiging gehad van de afspraak gehad (was wel afgesproken). Zullen ze misschien ook hier in dit topic lezen over mijn overstap
    Mijn ouders krijgen ook met regelmaat de vraag van de ABN voor gesprekjes, ik zelf van de Rabo niet. Heb er ook geen belang bij, als ik wat wil bespreken maak ik zelf wel een afspraak.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nizno op 08-04-2008 22:31:59 ]
    pi_57912228
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 10:56 schreef athlonkmf het volgende:
    ik heb toch 2500 euro op m'n normale internetspaarrekening overgehouden. Voor noodgevallen is het wel handig, anders zit je toch met de valutering. ....
    ik heb hier nog over gedacht, maar heb besloten dit niet te doen.
    Het geld staat nu bij AK en ATB (en ASN)
    Gisterenmorgen rond 07.00 overboeking bij ATB in systeem gezet. Na de lunch stond het op mijn vaste tegenrekening (giro). Zelfs voor mij was dat sneller dan verwacht!!
    (Roos Vonk)
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 8 april 2008 @ 18:34:47 #250
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57915424
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 15:55 schreef Essebes het volgende:

[..]

ik heb hier nog over gedacht, maar heb besloten dit niet te doen.
    Het geld staat nu bij AK en ATB (en ASN)
    Gisterenmorgen rond 07.00 overboeking bij ATB in systeem gezet. Na de lunch stond het op mijn vaste tegenrekening (giro). Zelfs voor mij was dat sneller dan verwacht!!
    en de rentedatum staat dan op vandaag?
    pi_57919329
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 18:34 schreef Wexy het volgende:

[..]

en de rentedatum staat dan op vandaag?
    neee, de valuta- en rentedatum staat gewoon op gisteren. Zoals het hoort dus.
    (net ff gecontroleerd )
    (Roos Vonk)
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:28:38 #252
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57921232
    ATB is inderdaad de snelste die ik ken qua overboeken! Als ze nu dat storten eens fixen met een eigen rekeningnummer is het helemaal geweldig.
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 8 april 2008 @ 22:33:15 #253
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57921452
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 21:26 schreef Essebes het volgende:

[..]

neee, de valuta- en rentedatum staat gewoon op gisteren. Zoals het hoort dus.
    (net ff gecontroleerd )
    en toch gok ik er niet op

Maar wel leuk dat t dus net zo snel is als tussen eigen rekeningen bij 1 bank.
    pi_57924819
    jammer dat we geen poll kunnen maken. Best interessant om te weten voor welke bank fokkers kiezen en waarom. Ervaringen, tips etc uitwisselen per bank. Nu staat alles in 5 delen, en van alle banken door elkaar. Niet zo overzichtelijk. Maar ok, dit draadje loopt ook al een tijdje.
      woensdag 9 april 2008 @ 00:55:27 #255
    17709 hollander172
    pi_57925473
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 14:48 schreef athlonkmf het volgende:
    Het is anders veiliger om een gedeelte te sparen en een gedeelte te beleggen.
    Leg eens uit? Of bedoel je sparen tot 20k en de rest beleggen vanwege die 10% eigen risico tot 40k?
    pi_57929550
    Wexy, dat verwacht ik ook wel ja. Het is zo dat de meeste van deze hooge rente banken boekingen in behandeling nemen tot 14.00. Althans dat is bij de ATB zo. Dus overmaken (ruim) voor die tijd heb je grote kans dat het dezelfde dag nog op je tegenrekening staat.

Overigens toevallig gister de uitnodiging van de Rabo ontvangen voor aanstaande zaterdag. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben nu mijn spaarrekening op 0,00 staat Ik laat het wel weten hier!
      woensdag 9 april 2008 @ 11:35:30 #257
    101282 Het_Biertje
    internet bierdrinkheld
    pi_57930664
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 00:17 schreef hupsakee het volgende:
    jammer dat we geen poll kunnen maken. Best interessant om te weten voor welke bank fokkers kiezen en waarom. Ervaringen, tips etc uitwisselen per bank. Nu staat alles in 5 delen, en van alle banken door elkaar. Niet zo overzichtelijk. Maar ok, dit draadje loopt ook al een tijdje.
    wat ik veel grappiger vind in dit topic is dat niemand loopt te pimpen met zijn of haar hoevelheid spaargeld
    'in de wat verdien jij' topics worden zonder boeh of bah salarissen vermeld de een verdient meer dan de ander blablabla maar hier is het stil
    pi_57931019
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 00:55 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Leg eens uit? Of bedoel je sparen tot 20k en de rest beleggen vanwege die 10% eigen risico tot 40k?
    Er werd gezegd dat je beter kan beleggen voor hoger rendement, maar dat brengt ook een risico mee. Dus veilger optie is gedeeltelijk beleggen, gedeeltelijk sparen. Alleen sparen is veiliger natuurlijk.

Voor die 20k spaarlimiet. Gewoon een extra rekening openen bij een andere bank.
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 april 2008 @ 11:53:49 #259
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57931046
    mwa ik heb toch al een aantal posts gezien met hoeveel rekeningen ze hebben hoor

Ben zelf ook lichtelijk schuldig trouwens
    pi_57931050
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 11:35 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

wat ik veel grappiger vind in dit topic is dat niemand loopt te pimpen met zijn of haar hoevelheid spaargeld
    'in de wat verdien jij' topics worden zonder boeh of bah salarissen vermeld de een verdient meer dan de ander blablabla maar hier is het stil
    Misschien interessant om een aparte topic daarvoor te openen (of het bestaat al).

Mijn crediteurope-rekening is in ieder geval al vol, ben nu bezig met een rekening te openen van TEB, en geljik AK en ATB aangevraagd.
    pi_57931216
    quote:

[..]

Ik heb net m'n vakantie betaald, dus 300 euro. Knappe jongen die daar overheen gaat .
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 april 2008 @ 12:04:44 #262
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57931306
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 11:54 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Misschien interessant om een aparte topic daarvoor te openen (of het bestaat al).

Mijn crediteurope-rekening is in ieder geval al vol, ben nu bezig met een rekening te openen van TEB, en geljik AK en ATB aangevraagd.
    Kan een rekening VOL raken?
    pi_57931338
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 12:04 schreef Wexy het volgende:

[..]

Kan een rekening VOL raken?
    20k gegarandeerd, dus ik noem het "vol" als dat bedrag is bereikt. Dan open ik gewoon een andere.
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 april 2008 @ 12:08:05 #264
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57931394
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 12:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

20k gegarandeerd, dus ik noem het "vol" als dat bedrag is bereikt. Dan open ik gewoon een andere.
    dat had ik stiekem wel door... maar kon het even niet laten
    pi_57931978
    quote:

[..]

Mag je best weten, hoor. Volgens mij heb ik het al eens ergens anders geplaatst, maar hier komt ie nog een keer:

Stand per 1-4-2008:
    ATB: 4.000
    Rabobank: 0 (alles naar ATB)
    SNS Maxisparen: 400
    SNS Keuzedeposito: 1.000
    Delta Lloyd Spaarloon: ca. 1.800 (geblokkeerd)
    ABC Spaarplan van mijn vrouw: 3.775
    pi_57932286
    En het nu van bovenstaande post is? Dit gaat over banken met een hoge rente, niet om te laten zien wat je verschillende saldi is
    pi_57932792
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 12:45 schreef Nivard het volgende:
    En het nu van bovenstaande post is? Dit gaat over banken met een hoge rente, niet om te laten zien wat je verschillende saldi is
    Heeft ook geen nut hier, maar er was iemand die het vroeg, en ik geef antwoord
    Misschien toch een apart topic van maken dan... "hoeveel spaargeld heb jij?"

Maar weer verder ontopic dan. Alleen heb ik niks nuttigs te melden op dit moment
      woensdag 9 april 2008 @ 13:15:18 #268
    101282 Het_Biertje
    internet bierdrinkheld
    pi_57932935
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 13:10 schreef RJD het volgende:

[..]

Heeft ook geen nut hier, maar er was iemand die het vroeg,
    hohoho ik merkte alleen iets op. Ik heb niemand (in)direct gevraagd om haar gegevens te posten.
      woensdag 9 april 2008 @ 14:12:11 #269
    211309 Spankin
    zachte heelmeesters...
    pi_57934208
    Weet iemand hier iets over het Ohra maandsparen (met 6,25% de eerste 6 maanden, vervolgens 4,25%). Ik kan nergens vinden of je je vastlegt, of dat er voorwaardes zijn voor het opnemen. Anders kun je dit voor 6 maanden doen toch en vervolgens overstappen?
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 april 2008 @ 14:17:56 #270
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57934296
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 14:12 schreef Spankin het volgende:
    Weet iemand hier iets over het Ohra maandsparen (met 6,25% de eerste 6 maanden, vervolgens 4,25%). Ik kan nergens vinden of je je vastlegt, of dat er voorwaardes zijn voor het opnemen. Anders kun je dit voor 6 maanden doen toch en vervolgens overstappen?
    Maand Spaarrekening
    Sparen gaat extra snel met de OHRA Maand Spaarrekening. De OHRA Maand Spaarrekening biedt de hoogste rente van Nederland! Op die manier bereikt u uw spaardoel tenminste snel. Ook is uw spaargeld altijd direct en zonder kosten opneembaar. Bij OHRA Bank kunt u al maandsparen vanaf 25 euro per maand.

De voordelen van de OHRA Maand Spaarrekening:

Hoogste rente van Nederland: de eerste 6 maanden
    6,25%*, daarna 4,25%*.
    Al mogelijk vanaf 25 euro per maand (max. 250 euro).
    Spaarsaldo direct en zonder kosten opneembaar.
    Direct en gemakkelijk te openen.
    Zonder omkijken sparen met een automatische incasso.

* Voor spaarrekeningen met direct opvraagbare tegoeden. Rente per 11-06-2007. Rentewijzigingen voorbehouden.

Voor mij al niet gunstig aangezien ik geen vast bedrag per maand wens te sparen...

En er staat inderdaad dat het vrij opneembaar is...
      woensdag 9 april 2008 @ 14:29:49 #271
    211309 Spankin
    zachte heelmeesters...
    pi_57934536
    Ja precies, ik krijg er het gevoel van dat ik iets mis. Zou er een verplichting zijn dat vaste bedrag voor bijvoorbeeld een jaar te sparen?
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 april 2008 @ 14:31:48 #272
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57934582
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef Spankin het volgende:
    Ja precies, ik krijg er het gevoel van dat ik iets mis. Zou er een verplichting zijn dat vaste bedrag voor bijvoorbeeld een jaar te sparen?
    Dat kan ik dus niet vinden. Ook niet of je in het eerste jaar je hele rekening ook leeg mag maken.
    Misschien zou ik daarvoor de hele voorwaarden door moeten lezen... Nu even geen tijd voor. Misschien laten vanmiddag.

Ik heb dus zelf ook het idee dat ik een stukje mis zo.
    pi_57934640
    De Ohra Maandspaarrekening zou je inderdaad zonder problemen na 6 maanden kunnen opzeggen. Er staat namelijk niets over een minimale termijn in de kleine lettertjes.
    Verder levert het echter niet veel meer op dan een spaarrekening zonder voorwaarden met 4,5% rente. Afhankelijk van het bedrag dat je spaart levert het tussen een paar cent (bij 50 euro sparen) tot een paar euro (bij 250 euro sparen) EXTRA op. Wanneer je het maximale bedrag spaart levert je dat de eerste zes maanden slechts 7,50 euro EXTRA op ten opzichte van de "normale" 4,25% rente.
      woensdag 9 april 2008 @ 16:03:36 #274
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_57936441
    Ze hadden ook een reclamecampagne kunnen bedenken waarbij iedere nieuwe klant 7,50 euro op zijn rekening gestort krijgt en een spaarpercentage van 4,25%; dat komt, doordat je maar 250 euro per maand mag sparen, eigenlijk op hetzelfde neer. Die 6,25 is eigenlijk geen echt percentage... maar een vorm van misleiding.

Ik vraag me af; wellicht valt de werkwijze van Ohra onder het verbod op 'oneerlijke handelspraktijken' (dat binnenkort van kracht wordt). De gemiddelde consument waarop deze reclame gericht is, ziet waarschijnlijk niet in dat hier een 'wassen neus' verkocht wordt; pas als je de kleine lettertjes gaat lezen en hier goed over nadenkt, kom je tot de conclusie dat het product een stuk minder mooi is dan het lijkt... De campagne "hoogste rente van Nederland" lijkt mij voor een hoop mensen nogal misleidend op deze manier.
    pi_57937684
    Kreeg net weer een alleraardigst mailtje van Argenta binnen.

Via dit bericht willen wij u het goede nieuws melden dat de rente op uw Internetspaarrekening
    bij Argenta vanaf 11 april 2008 met 0,25% zal stijgen naar 4,25%. Dit geldt voor saldi t/m
    ¤ 250.000,--.
    pi_57939028
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 17:03 schreef Berto het volgende:

Via dit bericht willen wij u het goede nieuws melden dat de rente op uw Internetspaarrekening
    bij Argenta vanaf 11 april 2008 met 0,25% zal stijgen naar 4,25%. Dit geldt voor saldi t/m
    ¤ 250.000,--.
    Ik snap ook niet waarom ze enkele maanden geleden de rente verlaagd hebben van 4,25 naar 4,0%. Volgens mij was daar eigenlijk helemaal geen reden voor.
    pi_57939891
    quote:

¤ 250.000,--.
    Wat voor reden heb je om bij een rekening te blijven met een lager rentepercentage dan de rest?
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 april 2008 @ 23:59:43 #278
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57947587
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 18:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Wat voor reden heb je om bij een rekening te blijven met een lager rentepercentage dan de rest?
    misschien heeft hij bij alle banken al 20.000 staan en is hij nu ook blij dat hij ook op de laatste 20.000 nu 4.25 rente komt
    pi_57949760
    Waarom geven die turkse banken hogere rentes dan de Nederlandse banken?
      donderdag 10 april 2008 @ 07:17:37 #280
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57949797
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 16:03 schreef Cottleston-Pie het volgende:
    Ze hadden ook een reclamecampagne kunnen bedenken waarbij iedere nieuwe klant 7,50 euro op zijn rekening gestort krijgt en een spaarpercentage van 4,25%; dat komt, doordat je maar 250 euro per maand mag sparen, eigenlijk op hetzelfde neer. Die 6,25 is eigenlijk geen echt percentage... maar een vorm van misleiding.

Ik vraag me af; wellicht valt de werkwijze van Ohra onder het verbod op 'oneerlijke handelspraktijken' (dat binnenkort van kracht wordt). De gemiddelde consument waarop deze reclame gericht is, ziet waarschijnlijk niet in dat hier een 'wassen neus' verkocht wordt; pas als je de kleine lettertjes gaat lezen en hier goed over nadenkt, kom je tot de conclusie dat het product een stuk minder mooi is dan het lijkt... De campagne "hoogste rente van Nederland" lijkt mij voor een hoop mensen nogal misleidend op deze manier.
    Dit is geen misleiding, OHRA doet precies wat ze zeggen! Dat de gemiddelde Nederlander te achterlijk is om te begrijpen dat het slechts 7,50 extra oplevert is juist goed om gebruik van te maken, ze verdienen het.
      donderdag 10 april 2008 @ 07:17:52 #281
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57949799
    quote:

¤ 250.000,--.
    2 maanden terug hadden ze de rente juist verlaagd....
    pi_57950506
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 23:59 schreef Wexy het volgende:

[..]

misschien heeft hij bij alle banken al 20.000 staan en is hij nu ook blij dat hij ook op de laatste 20.000 nu 4.25 rente komt
    Klopt, zit ook nog bij de andere banken, die wat hogere rentepercentages bieden.
      donderdag 10 april 2008 @ 09:19:37 #283
    211309 Spankin
    zachte heelmeesters...
    pi_57950805
    quote:
    Dit is geen misleiding, OHRA doet precies wat ze zeggen! Dat de gemiddelde Nederlander te achterlijk is om te begrijpen dat het slechts 7,50 extra oplevert is juist goed om gebruik van te maken, ze verdienen het.
    Ik denk dat de Nederlander die al nadenkt over deze percentages, en niet gewoon bij de PB lijft hangen al verder is dan de gemiddelde Nederlander. Daarnaast vind ik deze spaarrekening ook best geschikt voor sommigen. Als je bijvoorbeeld nog geen spaargeld hebt (ik heb net mijn studieschuld afbetaald) is dit mooi om te beginnen. Als het dan wat begint te worden, kun je altijd nog overstappen naar ATB of zo...
      donderdag 10 april 2008 @ 10:10:36 #284
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_57951650
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 07:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij van de gemiddelde Nederlander vindt... Of deze manier van adverteren onrechtmatig en daarmee verboden is, hangt nu juist af van de vraag of de gemiddelde persoon uit de doelgroep van de campagne er door misleid wordt of niet. Ik zeg niet dat dat in casu zo is, maar dat ik denk dat het zo zou kunnen zijn.
    pi_57962681
    Iemand actueel lijstje met rentes zonder voorwaarden?
      donderdag 10 april 2008 @ 19:27:25 #286
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57963614
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 10:10 schreef Cottleston-Pie het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij van de gemiddelde Nederlander vindt... Of deze manier van adverteren onrechtmatig en daarmee verboden is, hangt nu juist af van de vraag of de gemiddelde persoon uit de doelgroep van de campagne er door misleid wordt of niet. Ik zeg niet dat dat in casu zo is, maar dat ik denk dat het zo zou kunnen zijn.
    Maar wat is er misleidend aan? Ze doen precies wat ze zeggen! Dat iemand misschien denkt dat dit 50 euro extra oplevert (ik noem maar wat) doet toch helemaal niet ter zake, Ohra beweert dat niet!
    Okee, dat "de hoogste rente van Nederland" is wel dubieus...
    Wat ik veel vreemder vind, is dat er zo *veel* banken zijn met "50-250 euro per maand sparen, 4,25% rente", allemaal exact hetzelfde pakket!
      donderdag 10 april 2008 @ 20:29:05 #287
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_57964975
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 18:43 schreef Elwood1802 het volgende:
    Iemand actueel lijstje met rentes zonder voorwaarden?
    http://www.rekeninginfo.nl/?q=spaarproducten-zonder-voorwaarden
    pi_57988158
    Maar even een spaarrekening aangevraagd van 5 % zonder voorwaarden
      vrijdag 11 april 2008 @ 19:15:13 #289
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57988264
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 19:10 schreef Elwood1802 het volgende:
    Waar zie je die?
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 11 april 2008 @ 19:19:52 #290
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57988371
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 19:10 schreef Elwood1802 het volgende:
    vertel
    pi_57988383
    Helaas alleen voor werknemers dus die gaat aan je neus voorbij
      vrijdag 11 april 2008 @ 19:30:14 #292
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57988610
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 19:20 schreef Elwood1802 het volgende:
    Define "zonder voorwaarden" .....
    pi_57988870
    quote:
    Lekker belangrijk om hier te melden of wou je ons alleen "de ogen uitsteken"
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 11 april 2008 @ 20:06:22 #294
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57989351
    quote:
    kortom met voorwaarden dus
    pi_57989539
    Ik vond 't wel een leuk grapje hoor. Al die Fok!kers die geld ruiken .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2008 20:36:18 ]
    pi_57989888
    Daarom zei ik het ook, zag alle mensen alweer het internet afstruinen naar die 5 %
    pi_58006114
    de voorwaarden is dat je bij dat bedrijf moet werken... lijkt me... behoorlijk stringente voorwaarde dus... en dan maar 5%...
      zaterdag 12 april 2008 @ 17:40:40 #298
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_58006319
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2008 17:27 schreef tinny het volgende:
    de voorwaarden is dat je bij dat bedrijf moet werken... lijkt me... behoorlijk stringente voorwaarde dus... en dan maar 5%...
    Plus dat je baas weet hoeveel geld je hebt! Ohh Elwood1802 heeft geen salarisverhoging nodig
    pi_58006795
    Boeiend, ik heb er wel een genomen. 5% is een mooie rente en zit er nog wel een tijdje, dus waarom zou ik die rekening niet openen?
      zaterdag 12 april 2008 @ 18:44:37 #300
    101282 Het_Biertje
    internet bierdrinkheld
    pi_58007373
    postbank heeft een nieuwe spaarrekening waar je met 4,7% rente kan sparen met als voorwaarde je met 20.000 instapt.
    pi_58007592
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 07:03 schreef Bijsmaak het volgende:
    Waarom geven die turkse banken hogere rentes dan de Nederlandse banken?
    omdat ze daar geen euro's hebben, maar lira's en die hebben een hogere inflatie dan euro's, dus krijg je ook een hogere (inflatie)compensatie. + je loopt nog eens valutarisico als je het weer terug wilt wisselen naar eurootjes.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')