1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | AK Internet Spaarrekening 4,55% ATB Internet Spaarrekening 4,50% Geen eigen rekeningnummer Credit Europe Top-Interest 4,50% Wekelijks papieren afschriften YKB Euro-Plus Spaarrekening 4,43%* AK Spaarrekening 4,50% DHB Bank Save online 4,25% GarantiBank Gouden internet Rekening 4,10% Argenta internet spaarrekening 4,00% (Was 4,25%) Let op: andere garantieregeling: http://www.dividendpagina.nl/sparen/argenta-internet-spaarrekening.asp DHB VoorSpoedrekening 4,00% Gouden Klaver Rekening 4,00% Hyoptheker Solide Koers Internetbankieren 4,00% |
1 2 3 4 5 | AEGON Bank Spaarcomfort 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen ASN Bank ideaalsparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen REAAL LoyaalSparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen Regio Bank SnelSparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen |
1 2 3 4 5 6 7 | DSB Bank Vaste Termijn Deposito 4,00% (1 maand) 4,15% (3,6 maand, 1-5 jaar) 4,50% (10 jaar) SNS Keuzedeposito 4,00% (1 t/m 5 jaar) 4,25% (6 t/m 9 jaar) 4,50% (10 jaar) |
1 2 3 4 5 6 7 | AK Plus spaarrekening 4,45% (Was 4,20%) Minimum saldo 1000 euro, maximaal twee opnames per maand. Rentebijschrijving per kwartaal. Postbank Toprekening 4,00% Eerste 3 maanden 4,50%, minimum saldo 20.000 ASN Bank optimaalplusrekening 4,00% 1% opnamekosten OHRA Extra Spaarrekening 4,00% 2% opnamekosten DSB Bank Internetsparen Extra 4,00% Minimum saldo 25000 euro, daaronder 2% rente Regio Bank Spaarplus 3,75% 1% opnamekosten Saldo boven de 1.500.000 2,25% |
1 2 3 4 5 | ING Eurospaarrekening 0,50%* Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,50% over het minimumsaldo dat gedurende het hele kalenderjaar op de rekening staat Postbank Kapitaalrekening 1,00%* Tot ¤11250, daarboven 0,10% meer ASN Sparen 1,25% Triodos Bank Spaar Vrij Rekening 1,75% |
Yieldcurve update niet automatisch.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:49 schreef DJKoster het volgende:
De OP had ik gelukkig nog ergens op een .txt staan. Zal hem vanavond/morgen wel even uploaden.
Graag! aanvullingen/opmerkingen/wijzigingen voor de OP, ik loop de huidige lijsten iig na (vanavond/morgen)
http://www.snsbank.nl/particulier/sparen/internet-sparen.html 2.6 dus.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:54 schreef KhaZ het volgende:
Ordinaire tvp, ik moet m'n spaargeld ergens anders neerzetten, bij SNS internetsparen krijg ik maar iets van 3% dacht ik.
Misschien wat nuttige links opnemen in de OP? Wellicht kan bijvoorbeeld http://www.rekeninginfo.nl/ genoemd worden.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:49 schreef DJKoster het volgende:
De OP had ik gelukkig nog ergens op een .txt staan. Zal hem vanavond/morgen wel even uploaden.
Graag! aanvullingen/opmerkingen/wijzigingen voor de OP, ik loop de huidige lijsten iig na (vanavond/morgen)
Je maakt geld over naar het algemene rekeningnummer met in de omschrijving je persoonlijke code. Een fout maken kan niet, want die code is gekoppeld aan je rekening.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:30 schreef W00fer het volgende:
Oja, hoe maak je eigenlijk geld over naar de ATB, omdat je geen eigen rekeningnummer hebt ?
Als ik dat zo hoor heb je twee keuzes:quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:28 schreef W00fer het volgende:
Nu ik mijn spaarrekening gevonden heb dankzij dit topic en google (het wordt de ATB)
Zoek ik naar een goede betaalrekening.
ABN Amro begint me de keel uit te hangen, vooral vanwege hun service. Ben een paar keer slecht geholpen daar, waarbij ik na vele bezoeken aan de shops en mailtjes nog niet wist hoe en wat.
Ik zoek dus eigenlijk een bank met een bankshop (waar ik binnen kan gassen) OF met uitstekende e-mail/telefoon support.
Ik probeerde vanmiddag Credit Europe te bellen, na 10 min in de wachtrij (kutmuziek) de hoorn erop gemieterd. 1 euro kwijt en nog geen steek wijzer.
Support is dus belangrijk, evenals rente natuurlijk en gratis betaalpas. Biznerbank valt af, want die kost geld. De Rabo is misschien wat te standaard, evenals Fortis, SNS, ING.
Postbank wil ik niet, aangezien ik daar massa's slechte verhalen van ken.
Die hebben toch geen betaalrekening?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:28 schreef W00fer het volgende:
Ik probeerde vanmiddag Credit Europe te bellen, na 10 min in de wachtrij (kutmuziek) de hoorn erop gemieterd. 1 euro kwijt en nog geen steek wijzer.
Ik vind dat toch fishy klinken. Waarom heb je voor die bank gekozen?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:30 schreef W00fer het volgende:
Oja, hoe maak je eigenlijk geld over naar de ATB, omdat je geen eigen rekeningnummer hebt ?
Dat heb je waarschijnlijk allemaal per email van ze ontvangen...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:30 schreef W00fer het volgende:
Heb je een linkje naar de pagina waar deze curve staat? Dan zet ik dat onder het plaatje in de OPquote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Yieldcurve update niet automatisch.
Hier is die van vandaag (flink gezakt aan de korte kant)
[ afbeelding ]
Dat viel mij inderdaad ook behoorlijk tegen (deel 3)! En jammer dat de OP niet gewoon up-to-date te houden is, voor dit onderwerp zou dat heel fijn zijn, en aanzienlijk minder werk voor een nieuw topic!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:15 schreef DJKoster het volgende:
[..]Zow, de OP is weer up-to-date, wat een pokkewerk weer
Wat is er fishy aan?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:57 schreef Arcee het volgende:
Ik vind dat toch fishy klinken.
Ik ben heel benieuwd, moet nog steeds van de rabo af.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Bijna een maand terug ondertussen heb ik een Argenta-erkening aangevraagd
Nee, bij Argenta kan je ook niet naar het buitenland betalen. Dat vind ik toch wel een manco, vooral als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een buitenlands park. Dan kan je dus niet naar het buitenland overmaken. Je kan overigens wel gewoon in het buitenland pinnen en betalen met het Maestro logo.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Vraagje:
Ik las dat bij DSB betalen naar het buitenland niet mogelijk is, kan dat bij Argenta eigenlijk wel?
Dat is wel op te lossen met een CC toch?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:57 schreef RJD het volgende:
[..]
Nee, bij Argenta kan je ook niet naar het buitenland betalen. Dat vind ik toch wel een manco, vooral als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een buitenlands park. Dan kan je dus niet naar het buitenland overmaken.
Dat is het belangrijkste denk ik zo.quote:Je kan overigens wel gewoon in het buitenland pinnen en betalen met het Maestro logo.
Hopen dat die rente daar hoog blijft. "Argenta heeft zich ook een beetje vergaloppeerd door te scherp aan de wind te zeilen" in de hypotheekmarkt: Prijsvechters druipen af van de hypotheekmarkt.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Bijna een maand terug ondertussen heb ik een Argenta-erkening aangevraagd (precies bij de drukte vanwege een consumentenblad-artikel volgens mijn (verplichte!) assurantie-tussenpersoon)...
Die rente bij Argenta van 4,25% is inmiddels al weer enkele weken 4,0%.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:51 schreef RemcoDelft het volgende:
En de 0.5% rente bij Argenta op de betaalrekening is niet echt interessant, de bijbehorende 4.25% spaarrekening natuurlijk weer wel!
De omschrijving die je bij je storting moet meegeven is een 6-cijferige code. Deze code is gekoppeld aan je tegenrekening. Dus als je een storting doet met een verkeerde code, dan wordt je storting weer gestorneerd en wordt dus niet uitgevoerd ten gunste van een andere rekening.quote:Op zondag 24 februari 2008 02:48 schreef W00fer het volgende:
Als ik overmaak naar het algemene rekeningnummer, en ik voer bij de omschrijving de code AABFSJDFJ in, ipv AABFSJDFG in dan komt het toch op iemand anders zijn rekening ?
Nouja, over een paar jaar lost de EU dat op door 18-cijferige bankrekeningnummers in te voeren... En net als het "gratis" pinnen-in-het-buitenland zal dit de vaste kosten wel weer opdrijven.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:57 schreef RJD het volgende:
[..]
Nee, bij Argenta kan je ook niet naar het buitenland betalen. Dat vind ik toch wel een manco, vooral als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een buitenlands park. Dan kan je dus niet naar het buitenland overmaken. Je kan overigens wel gewoon in het buitenland pinnen en betalen met het Maestro logo.
quote:
Kosten overboeking naar tegenrekening
Geachte client, Wanneer u een overboeking doet naar uw tegenrekening kan het momenteel voorkomen dat uw bank hiervoor kosten in rekening brengt, met als omschrijving: �overboeking buitenland� of �spoedopdracht" . Deze kosten zijn aan u doorberekend op initiatief van uw bank en niet door Amsterdam Trade Bank, ondanks vastgestelde EU richtlijnen dat geen kosten in rekening mogen worden gebracht m.b.t. binnenlands- en buitenlands betalingsverkeer . Wij hebben inmiddels contact gezocht met desbetreffende banken om deze kosten terug te boeken en er is ons toegezegd dat terugbetaling van kosten zal plaastvinden. Indien deze kosten niet binnen 2 maanden zijn gecorrigeerd door uw bank, dan verzoeken wij u om direct contact met ons op te nemen via info@atbank.nl.
Met vriendelijke groet, Amsterdam Trade Bank N.V.
Alleen die site trekt me niet echt over de streep. Ze vallen onder het garantiestelsel dus zou te vertrouwen moeten wezenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 07:02 schreef Eslin het volgende:
Bij hoogste spaarrentes zonder beperkingen ontbreekt The Economy Bank N.V. (TEB) nog. Zij bieden namelijk 4.6%.
De enige opname die ik van ATB heb gedaan (naar Postbank, paar maanden terug) had ook als omschrijving "buitenland" en "spoedopdracht". Wat ik raar vond, want storten doe ik tenslotte gewoon naar een rekening in Nederland!quote:
Wat is er mis met http://www.tebnv.nl/ ?quote:Op maandag 25 februari 2008 08:56 schreef Slasher het volgende:
[..]
Alleen die site trekt me niet echt over de streep. Ze vallen onder het garantiestelsel dus zou te vertrouwen moeten wezen
Weenie, ziet er een beetje uit of het op een regenachtige zaterdagmiddag in elkaar is gedraaidquote:Op maandag 25 februari 2008 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is er mis met http://www.tebnv.nl/ ?
Heb jij daar een rekening?quote:Op maandag 25 februari 2008 19:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind het overzichtelijker dan abnamro.nl , postbank.nl , snsbank.nl en rabobank.nl ...
quote:Op maandag 25 februari 2008 20:03 schreef corus het volgende:
Rente verlaging bij dsb internetsparen , is nu 3,666%
bij mij was het toendertijd ongeveer 3/4 weken..quote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:36 schreef komrad het volgende:
weet iemand hoe lang het normaliter duurt voordat je je pincode bij CE krijgt nadat je een rekeningnummer hebt gekregen>
Ligt eraan hoe je instapte idd maar ik vind het toch jammer dat het niet meer bestaat.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:41 schreef Setambre het volgende:
Turks Fruit Deposito is echt gokken met valuta's zo mooi was die constructie niet...
Ik heb alles daar al weg gehaald. Het verschil met de top is nu echt te groot geworden.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:03 schreef corus het volgende:
Rente verlaging bij dsb internetsparen , is nu 3,666%
Idd.. Ik haal morgen alles weg. Even een signaal afgeven..quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb alles daar al weg gehaald. Het verschil met de top is nu echt te groot geworden.
Direct afstraffen dus. Het tegoed is naar TEB en YKB gegaan.
Alles is verlaagd,quote:
Ik zit er ook aan te denken om daar wat geld in een deposito te storten. Voor de kinderen heb ik daar al een jeugdspaarrekening geopend. Heb nu een deposito bij SNS, maar die loopt in november af. Ik denk er dus aan ook een deposito bij ASN te openen. 4,5% is best goed.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:13 schreef WVL_KsZeN het volgende:
ASN heeft nu trouwens een leuke actie : Bij de opening van een deposito voor 1 jaar krijg je 4.5% rente + een mooie DVD-serie 'natural history' van Sir D. Attenborough(bij een storting van minimaal ¤1.000)
Zelf heb ik er altijd een goed gevoel bij als ik bedenk dat de ASN m'n centen goed belegd
5,4% is beter.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:27 schreef RJD het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om daar wat geld in een deposito te storten. Voor de kinderen heb ik daar al een jeugdspaarrekening geopend. Heb nu een deposito bij SNS, maar die loopt in november af. Ik denk er dus aan ook een deposito bij ASN te openen. 4,5% is best goed.
Klopt, maar dat is wel voor 4 jaar vast. Ik wil maximaal 1 jaar vast. Nou is dat bij CE nog 5,0%, maar als ik hier lees hoe traag alles gaat bij CE, dan kies ik liever voor de veel snellere ASN.quote:
Meestal wordt de rente toch pas in 't nieuwe jaar bijgeschreven?quote:De rente wordt jaarlijks op 31 december met valutadatum 1 januari bijgeschreven.
Maandelijks ?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:55 schreef Elwood1802 het volgende:
ZIjn hier ook mensen die bedragen van rond de 5000e sparen? Of is dat niet rendabel genoeg voor jullie?
Niet als je minder dan 20.000 euro daar hebt staan.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:08 schreef Het_Biertje het volgende:
als de DSB bank failliet gaat... ben ik dan eigenlijk alles kwijt?
thnxquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niet als je minder dan 20.000 euro daar hebt staan.
0-20000 krijg je alles terugquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:08 schreef Het_Biertje het volgende:
als de DSB bank failliet gaat... ben ik dan eigenlijk alles kwijt?
Hoeft niet, maar je hebt geen garantie.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:58 schreef Elwood1802 het volgende:
Heb je een achtergesteld deposito dan ben je bij een faillesement wel alles kwijt.
Als ze achtergestelde deposito's kunnen uitbetalen, zouden ze niet failliet zijn...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar je hebt geen garantie.
Het is altijd rendabel.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:55 schreef Elwood1802 het volgende:
Of is dat niet rendabel genoeg voor jullie?
werk er zelf, weet wel hoe het in elkaar zit bij een faillesementquote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar je hebt geen garantie.
Hier precies hetzelfdequote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:52 schreef SharkPB het volgende:
Heb ongeveer een week geleden een brief van CEB gekregen met mijn rekeningnummer. Mijn pincode zou snel volgen. Maar heb nog geen pincode ontvangen. Wel een een afschrift met mijn eerste storting
Duurde het bij jullie ook zo lang?
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:52 schreef SharkPB het volgende:
Heb ongeveer een week geleden een brief van CEB gekregen met mijn rekeningnummer. Mijn pincode zou snel volgen. Maar heb nog geen pincode ontvangen. Wel een een afschrift met mijn eerste storting
Duurde het bij jullie ook zo lang?
Niemand die hier een antwoord op weet?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:14 schreef athlonkmf het volgende:
Fijn. Voor credit europe heb ik al een acceptgiro van m'n eerste ID-overboeking gekregen, maar nog steeds geen wachtwoord....
Duurde bij mij een week of 6 a 7.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
[..]
Niemand die hier een antwoord op weet?
Bij de grote banken doorgaans wel ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:19 schreef Arcee het volgende:
Van Credit Europe Bank:
[..]
Meestal wordt de rente toch pas in 't nieuwe jaar bijgeschreven?
A weet ik niet waarom jij acceptgiro's krijgt van overschrijvingenquote:Op woensdag 5 maart 2008 10:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
[..]
Niemand die hier een antwoord op weet?
Hehe ik heb het ookquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:39 schreef Syrena het volgende:
Ah zitten jullie hier!
Mijn ATB-rekening is geopendNu durf ik alleen mijn spaarcentjes niet over te hevelen
Echt te stom voor woorden
Er staat nu 100 euro op, de rest staat nog te verstoffen bij de Postbank.
Deze week maar eens moed verzamelen(ja vrouwending zeker..)
Ahhh gelukkig ben ik niet alleenquote:Op woensdag 5 maart 2008 12:22 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hehe ik heb het ookwil er nu 2000 erop gooien(en ik ben een man
)
Ben vrouw... en heb wel even goed uitgezocht hoe ik zeker wist dat ik mn geld niet kwijt was na de overschrijving....quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:58 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ahhh gelukkig ben ik niet alleenIk ga vanavond een poging wagen, voordat ik de procedure of mijn inlogcodes ben vergeten
De boekdatum is 1 werkdag later, de rentedatum (of valutadatum) zal in de meeste gevallen 2 werkdagen later zijn. Je kunt het dan dus al wel pinnen of overschrijven, maar dan sta je op je betaalrekening ineens 'n dag valutair rood. En als je een bedrag vanaf die betaalrekening overschrijft naar een andere rekening, dan is de valutadatum van die overschrijving een dag eerder[0]. Wel iets om rekening mee te houden, bijvoorbeeld ook als je je spaargeld van rabo overmaakt naar de bank van je keuze.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:02 schreef Wexy het volgende:houd er wel rekening mee dat het geld dat je van je rabo spaar naar lopen overmaakt er binnen een paar uur is en vanaf 1 van de 3 genoemden pas een werkdag later.. dus dat is het enige nadeel tov je oude rabo...
Vergeet AT Bank niet.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:58 schreef Nivard het volgende:
Ik twijfel tussen: Credit Europe Bank, AK Bank en ASN Bank.
Hier een overzicht van precies de spaarrekeningen zonder voorwaarden en zonder kosten:quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:58 schreef Nivard het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarvoor ik het beste kan kiezen? Ik wil sparen zonder risico en voorwaarden, en daarbij wel elk moment bij mijn geld kan wanneer er onvoorziene kosten optreden.
Je rekening code kun je vinden in de afschriften van de betaal rekening.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 07:58 schreef tinny het volgende:
Het is zo erg dat ik zelfs niet eens mijn rekening nummer weet bij ATB (901....). Mijn wachtwoord weet ik nog wel ;-)
En ik denk dat je gebruikers naam je voorletter(alleen de eerste) + achternaam + 01 is, tenminste dat is bij mij zoquote:Op zaterdag 8 maart 2008 07:58 schreef tinny het volgende:
Dit wordt een leuke om te kijken hoe het zit met de services van ATB bank.....
Ik ben namelijk mijn inlognaam kwijt... (@home heeft mijn webmail gebruikersmap gedelete waar alle correspondentie met ATB in stond) en ik heb dus nu nergens meer iets waar op het gebruikersnaam staat (ja stom ik weet het, ik had dat ook ergens moeten opschrijven). Het is zo erg dat ik zelfs niet eens mijn rekening nummer weet bij ATB (901....). Mijn wachtwoord weet ik nog wel ;-)
Ben benieuwd hoe snel dit opgelost kan worden...(want uiteraard zul je net zien dat ik het geld nu net nodig heb) ik hou jullie op de hoogte hier...
Dat denk ik niet. Het is bij mij totaal wat anders. Eerst drie letters, gevolgd door een vreemde combinatie van zeven cijfers.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:08 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En ik denk dat je gebruikers naam je voorletter(alleen de eerste) + achternaam + 01 is, tenminste dat is bij mij zo, en dan met hoofdletters.
Klopt... zoiets was het bij mij ookquote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:34 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Het is bij mij totaal wat anders. Eerst drie letters, gevolgd door een vreemde combinatie van zeven cijfers.
Vreemd bij mij was het wel zo... vandaar dat ik het dacht, gek hequote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:34 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Het is bij mij totaal wat anders. Eerst drie letters, gevolgd door een vreemde combinatie van zeven cijfers.
Wanneer heb je de eerste storting gedaan? Ik kreeg een mailtje zodra de storting door hun was ontvangen. Meestal binnen een week.quote:Op zondag 9 maart 2008 19:24 schreef W00fer het volgende:
Hoelang duurt het voordat de eerste storting bij de ATB is geaccepteerd ?
Ik kreeg zo'n mailtje, en daarin stond dat na de eerste storting ik de gebruikersnaam toegemaild zou krijgen, en het wachtwoord per post.
Kheb na die eerste storting alleen nog niets ontvangen....
Echt niet hoor.quote:Op maandag 10 maart 2008 09:56 schreef tinny het volgende:
ze vroeg ook nog of ik het wachtwoord nog wist... ik zei ja... maar volgens mij had ze me dat ook nog over de tel. willen geven... niet echt veilig lijkt me
dus voorlopig geen aanbeveling die gratis betaalrekening van ARG?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik wacht ondertussen een week of 3 op de pincode van m'n nieuwe pinpas van Argenta... Duurt allemaal erg lang daar (en dan gaat dit niet eens over sparen!).
Volgens mij heb je dan zelf alle informatie al om te bepalen of het voor jou loont of niet... wat verwacht je voor antwoord van ons?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Loont het de moeite, een nieuwe rekening?
Ik krijg nu bij Fortis 4,25%, andere banken geven soms 4,5% bijvoorbeeld, maar moet dan een halve extra administratie bijhouden. En zoooveeel spaargeld heb ik niet dat dit zo'n verschil maakt
Of iemand die bank met wel echt serieus hoge rente heeft gevonden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:11 schreef MarBu het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dan zelf alle informatie al om te bepalen of het voor jou loont of niet... wat verwacht je voor antwoord van ons?
Die gozer kan niet eens rekenen, want z'n 47 euro rente is toch echt maar de helft...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Deze dacht ik dat die het had, maar dat viel dus ... tegen
Whu? Leg es uitquote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die gozer kan niet eens rekenen, want z'n 47 euro rente is toch echt maar de helft...
...van de totale rente van 1 jaar.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die gozer kan niet eens rekenen, want z'n 47 euro rente is toch echt maar de helft...
Misschien word de rente overgemaakt naar de tegenrekening maandelijks? Dan is het natuurlijk niet rente over rente.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:51 schreef W00fer het volgende:
Hoe kom je aan die 1500 / 2 ?
6x250 = 1500 dat snap ik, maar hoezo gedeeld door 2 ?
Je neemt 6 maanden rente op steeds 250 euro
Dat is dus de eerste maand 15,625 euro rente, de tweede maand 16.60 euro etc.
Samengestelde interestof niet ?
Jep, je hebt een punt. Foutje mijnerzijds. Maar hoe je het ook wendt of keert, feit blijft dat het slechts enkele centen of misschien net een paar euro scheelt. Daar ga ik dus geen moeite voor doen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:51 schreef W00fer het volgende:
Hoe kom je aan die 1500 / 2 ?
6x250 = 1500 dat snap ik, maar hoezo gedeeld door 2 ?
Je neemt 6 maanden rente op steeds 250 euro
Update: ik moet eerst een overschrijving doen van m'n vaste tegenrekening, dat had ik even gemist...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik wacht ondertussen een week of 3 op de pincode van m'n nieuwe pinpas van Argenta... Duurt allemaal erg lang daar (en dan gaat dit niet eens over sparen!).
TEB geeft elk kwartaal 4,52/4% rente. Effectief op jaarbasis is dat 4,60% want het wordt gewoon per dag berekend.quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:15 schreef Arcee het volgende:
TOPVIJF spaarrekeningen (zonder voorwaarden)
1 TEB Bank Sterrekening 4,60%
2 Akbank Internetrekening 4,55%
3 Akbank Spaarrekening 4,50%
4 CE Bank Top-Interest 4,50%
5 AT Bank internetrek. 4,50%
Niet aangezien achteraf bleek dat meneer een klein rekenfoutje had gemaaktquote:Op donderdag 13 maart 2008 18:43 schreef krimpenrik het volgende:
en terrecht
Februari heeft geen 30 dagen?quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:55 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Niet aangezien achteraf bleek dat meneer een klein rekenfoutje had gemaakt
Boos worden is nooit handig.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:13 schreef Elwood1802 het volgende:
Vandaag ook weer zo'n klant die boos was aangezien hij 139.95 moest ontvangen en hij maar 139.77 had gekregen
Oftewel zorg voor een wachtwoord, niet een woordenboekwoord!quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:49 schreef W00fer het volgende:
Alleen ik vind de beveiliging van het hele verhaal maar wazig. Bij mijn gewone bank moet ik een e-dentifier gebruiken etc etc, en bij ATB kan ik gewoon een wachtwoord kiezen als eeeee1 of appeltje8 ofzo.
Niet echt heel veilig. Nu zul je denken, wat boeit dat ? Het enigste wat je kan als dief is als baldadigheid geld overpompen naar je tegenrekening. Mis, want als die kwaadwillende een deposito opent voor 2 jaar en hij pleurt daar heel mijn saldo neer, ben ik de sjaak. Een deposito is onherroepelijk.
Leuke theorie. Denk je echter echt dat iemand zo stom is om het risico op een hoge straf te nemen, zonder de mogelijkheid te hebben er zelf beter van te worden? Iemand die het risico wenst te nemen om een bankbeveiliging te kraken, zal dit alleen feitelijk doen als er voor hem wat te halen valt; lijkt mij althans.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:49 schreef W00fer het volgende:
Niet echt heel veilig. Nu zul je denken, wat boeit dat ? Het enigste wat je kan als dief is als baldadigheid geld overpompen naar je tegenrekening. Mis, want als die kwaadwillende een deposito opent voor 2 jaar en hij pleurt daar heel mijn saldo neer, ben ik de sjaak. Een deposito is onherroepelijk.
Buiten dat komt AT Bank op mij heel schappelijk over en mocht dit (heel vergezochte) scenario plaatsvinden dit ook weer zo ontbonden kan worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:25 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Leuke theorie. Denk je echter echt dat iemand zo stom is om het risico op een hoge straf te nemen, zonder de mogelijkheid te hebben er zelf beter van te worden? Iemand die het risico wenst te nemen om een bankbeveiliging te kraken, zal dit alleen feitelijk doen als er voor hem wat te halen valt; lijkt mij althans.
Laat het ATB maar aantonen dat jij wel een deposito hebt geopend. Geen handtekening = geen overeenkomst.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:38 schreef W00fer het volgende:
Zie maar eens aan te tonen bij de ATB dat jij niet een deposito hebt geopend, maar een hacker.
quote:Op zondag 16 maart 2008 07:16 schreef Eslin het volgende:
Alex heeft zijn spaarrente verhoogd naar 3,8%. Het was, afhankelijk van het bedrag 3,4% of 3,6%
Denk niet dat je hiermee wegkomt...quote:Op zondag 16 maart 2008 16:57 schreef g0nz0 het volgende:
[..]
Laat het ATB maar aantonen dat jij wel een deposito hebt geopend. Geen handtekening = geen overeenkomst.
Je login en password volstaan om geld terug te boeken, maar niet om onherroepelijk een financieel product af te sluiten.
Geld overboeken is wat anders. Maar een financieel product afsluiten, daar moet je toch echt een contract voor tekenen. Lijkt me zo goed als onmogelijk dat zoiets stand houdt voor een rechter? (als je het zover zou willen voeren)quote:Op zondag 16 maart 2008 21:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Denk niet dat je hiermee wegkomt...
Net als bij geld uit de muur halen en 10.000 euro overmaken naar Nigeria, zodra jij digitaal je gegevens hebt ingevuld, ligt de bewijslast bij jou...
Welke verhoging?quote:Op zondag 16 maart 2008 22:12 schreef Eslin het volgende:
De verhoging van de spaarrente gaat in per 17-3-08.
Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:32 schreef g0nz0 het volgende:
[..]
Geld overboeken is wat anders. Maar een financieel product afsluiten, daar moet je toch echt een contract voor tekenen. Lijkt me zo goed als onmogelijk dat zoiets stand houdt voor een rechter? (als je het zover zou willen voeren)
En wat betreft de bewijslast: ander IP adres.
Zo'n bank zou trouwens wel gek zijn om per se iemand een dubieus deposito door z'n strot te willen duwen, met alle mogelijke negatieve reclame van dien. Kost ze veel meer potentiele klanten dan die klant z'n gelijk geven en één lullig depositootje cancellen.
En een kopie van je paspoort waarschijnlijk. Maar goed, wel een handtekening dus. Eén kan voldoende zijn. Nul niet, zoals bij een deposito wat door wat willekeurig geklik wordt afgesloten.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:00 schreef W00fer het volgende:
Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.
Maargoed ik heb voor mijn spaarrekening ook nauwelijks hoeven tekenen bij de ATB. Een vinkje op de site: ik ga akkoord met de voorwaarden was genoeg.
De enigste handtekening die ik heb hoeven zetten was op het aanmeldingsformulier. Bent u geboren in Nederlandteken hier
Ik snap de scepsis niet over dit het-zou-kunnen-gebeuren-maar-het-is-hoogst-onwaarschijnlijk-verhaal.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:54 schreef W00fer het volgende:
Het is te hopen.
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:29 schreef Nivard het volgende:
Misschien leuk om tijdens dat gesprek te vermelden dat mijn spaargeld naar de AT Bank gaat?Met als reden de veel hogere rente... Ben benieuwd hoe ze dan zal reageren...
Ik ook. Ze zal je waarschijnlijk vertellen dat die banken niet te vertrouwen zijn en een slechtere credit waardigheid hebben. Dan vertel je ze mooi dat Bear Stearns ook van AA naar -BBB is gegaan en dat die triple A van de rabo dus ook niets voorstelt !!quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:26 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?
Ik hoorde pas de reactie van ABN AMRO op de mededeling dat CreditEurope een veel hogere rente geeft: "Daar heb ik nog nooit van gehoord!"... Persoonlijk zou ik op dat punt direct al m'n contact met die bank opzeggen, dit betekent namelijk 1 van de volgende 2 opties:quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:26 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?
Beetje overdreven gesteld. Een simpele bankmedewerker, kan prima de producten van de eigen bank aanprijzen. Meer hoeven de meeste medewerkers simpelweg niet te kunnen. Kennis van alle producten van de concurrentie is helemaal niet nodig. Bij de McDonalds hoef je ook niet van een Whopper gehoord te hebben om een "goede" BigMac te kunnen verkopen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:
dit betekent namelijk 1 van de volgende 2 opties:De medewerker liegt. De medewerker z'n vakgebied niet kent.
En in beide gevallen is dat een goed punt om de relatie te beeindigen.
zoek'n baan.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Het is dat ik geen geld heb!
Nou, je zegt wel het zal niet kunnen. Maar kijk maar eens naar de Franse Sociéte Générale. Daar was ook INEENS 5 miljard weg. Hoogst onwaarschijnlijk, want er zitten teams van honderden mensen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:56 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik snap de scepsis niet over dit het-zou-kunnen-gebeuren-maar-het-is-hoogst-onwaarschijnlijk-verhaal.![]()
Zeg nou zelf, wat vind je erger? Ongewild een deposito of gewoon je centen weg zoals bij een willekeurige andere bank?Zie een onrechtmatige overboeking maar eens aan te tonen.
En ze denken gelijk maar de hoogste rente van Nederland te hebben:quote:Op zondag 16 maart 2008 07:16 schreef Eslin het volgende:
Alex heeft zijn spaarrente verhoogd naar 3,8%. Het was, afhankelijk van het bedrag 3,4% of 3,6%
Ja leuk, maar dat zijn ze niet allemaal. Gelijkwaardige spaarrekeningen (dus ook zonder voorwaarden) die hogere rentes geven staan er niet bij. Sneu.quote:Renteoverzicht andere banken
In onderstaande tabel ziet u de rentepercentages van andere spaarrekeningen zonder voorwaarden:
Spaarrekening Rente
Alex Spaarrekening 3,80%
DSB bank Internetsparen 3,70%
ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%
Postbank Internetspaarrekening 2,50%
Fortis E-spaarrekening 2,50%
ING Bank Internet Sparen 2,40%
Rabobank Rabo TeleSparen 2,80%
SNS Internet Sparen 2,60%
Dat wordt opgevangen door de DNB maar goed, je vergelijkt nu de vermeende onveiligheid van inloggen op een site met het omvallen van een hele bank?quote:Op donderdag 20 maart 2008 01:17 schreef W00fer het volgende:
[..]
Nou, je zegt wel het zal niet kunnen. Maar kijk maar eens naar de Franse Sociéte Générale. Daar was ook INEENS 5 miljard weg. Hoogst onwaarschijnlijk, want er zitten teams van honderden mensen.
Niet dus.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:55 schreef W00fer het volgende:
Huh, ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%
Dat klopt niet:
4.10% is het.
Dannog, rentedaling !
Bij AKbank krijg je in principe toch ook per dag rente, ik bedoel ik zie elke dag een paar cent extra rent staan bij opgebouwde rente.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
TEB geeft elk kwartaal 4,52/4% rente. Effectief op jaarbasis is dat 4,60% want het wordt gewoon per dag berekend.
Dit is natuurlijk niet zo. Een wachtwoord is met een simpele keylogger te achterhalen, daar heb je helemaal geen bruteforce voor nodig. Two-factor authenticatie is per definitie veiliger dan een simpel wachtwoord.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:49 schreef g0nz0 het volgende:
een wachtwoord is niet minder betrouwbaar dan een digipas of identifier apparaatje ofzo.
Je hebt gelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:53 schreef RJD het volgende:
[..]
Niet dus.
ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,6%
ABN AMRO InternetJaar Spaarrekening 4,1%
Zit wel degelijk verschil tussen deze twee spaarrekeningen.
Allemaal denk. Als de rente wordt bijgestort op de rekening zelf, dan is je saldo verhoogd en krijg je vervolgens de rente over je nieuwe saldo. Bij deposito's is het meestal anders; dan wordt de rente meestal op de tegenrekening gestort.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:23 schreef darktower het volgende:
van al die rekeningen met >4% spaarrente, welke geven er rente op rente?
Als die er waren zat iedereen daar wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:25 schreef darktower het volgende:
ja op jaarbasis is dat, maar dat bedoel ik niet (sorry, wellicht was ik niet duidelijk genoeg): ik zoek rekeningen die de rente dagelijks bijschrijven als het ware, zodat je dus veel meer rente opbouwt door de rente op rente.
Dat maakt bijna niks uit.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:25 schreef darktower het volgende:
ja op jaarbasis is dat, maar dat bedoel ik niet (sorry, wellicht was ik niet duidelijk genoeg): ik zoek rekeningen die de rente dagelijks bijschrijven als het ware, zodat je dus veel meer rente opbouwt door de rente op rente.
Ze zeggen het er niet bij, dus je moet zelf even je eigen ervaring doortrekken: Na 6 maanden nog 3,75%, na een jaar nog 3,25%, en over 2 jaar zit je gewoon weer met 1,75%, tenzij je een opname doet in dat jaar, dan zit je op 0,50%...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef tinny het volgende:
ik zag nu de postbank vandaag in een mailtje een aanbieding doen van 4.0% op een zg. TOPrekening, eerste 3 maanden zelfs 4,5% maar dan wel als voorwaarde ¤ 20.000,- op je rekening...
WTF?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ze zeggen het er niet bij, dus je moet zelf even je eigen ervaring doortrekken: Na 6 maanden nog 3,75%, na een jaar nog 3,25%, en over 2 jaar zit je gewoon weer met 1,75%, tenzij je een opname doet in dat jaar, dan zit je op 0,50%...
ik ben het met veel dingen eens, alleen met de tijd die nodig is voor een overschrijving niet, die tijd is 'normaal' geworden. Tenzj je nog met overschrijvingskaarten werkt of zoquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:18 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik snap mensen die bij de PB blijven echt niet, inclusief mijn eigen vriendin.... Wat leveren ze nu dat het echt waard is om te blijven?Overschrijven duurt een eeuwigheid, van eigen rekening naar eigen rekening ook, de rente is ruk. Is het nou die leeuw? De kleur blauw? De naamsbekendheid? Luiheid van de gemiddelde PB klant? Of hebben veel mensen hun hypotheek via die boevenbende lopen?
![]()
Dat moet dan sinds heel kort zijn? Van spaar naar giro duurde bij mijn vriendin zeker een dag. (PB naar PB) En een overschrijving naar onze gezamelijke rekening (Rabo) een paar dagen. Beiden overigens met telebankieren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 07:03 schreef Essebes het volgende:
[..]
ik ben het met veel dingen eens, alleen met de tijd die nodig is voor een overschrijving niet, die tijd is 'normaal' geworden. Tenzj je nog met overschrijvingskaarten werkt of zo![]()
Via internetbankieren van giro naar giro staat het er direct op. Van giro naar bank duurt 1 dag.
Sinds een jaar of vijf.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:02 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dat moet dan sinds heel kort zijn? Van spaar naar giro duurde bij mijn vriendin zeker een dag. (PB naar PB) En een overschrijving naar onze gezamelijke rekening (Rabo) een paar dagen. Beiden overigens met telebankieren.Ik zal vanmiddag eens kijken of het nu sneller gaat.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Scheelt me 1,2% met mn Amro kwartaalrekening en zelfs 2% met mn gewone spaarrekening.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:29 schreef hallowereld het volgende:
Iemand ervaringen met de TEB Ster Spaarrekening van 4,6%?
Op de site kan ik er maar vrij weinig over lezen. Brochure zal ik nog wel aanvragen.
Dat was voor mij de reden om het niet te doenquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:07 schreef Repeat het volgende:
Site ziet er nogal amateuristisch uit, of ik dat nou relaxed vind om al mn pieken daar te parkeren...
Die indruk had ik ook al ja, maar heb geen zin om over te stappenquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:06 schreef Nivard het volgende:
Volgens mij kan je geen 2 dezelfde spaarrekeningen openen bij dezelfde bank.
Ik heb sinds kort een spaarrekening bij de AT Bank. Moet alleen mijn wachtwoord nog krijgen en dan kunnen al de euro's van de rabo gehaald worden
AT Bank ziet er overigens wel professioneel uit.
dan heb je hier in dit topic niet veel te zoeken tochquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:07 schreef Slasher het volgende:
[..]
Die indruk had ik ook al ja, maar heb geen zin om over te stappen
Je hebt nep-sites die precies op echte banken lijken, wekt dat meer vertrouwen?!quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Site ziet er nogal amateuristisch uit, of ik dat nou relaxed vind om al mn pieken daar te parkeren...
WTF slaat dat nou weer op, ik hou het verder gewoon in de gatenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 07:03 schreef Essebes het volgende:
[..]
dan heb je hier in dit topic niet veel te zoeken toch
Waarom aanmelden bij 2 banken? Ik ga mezelf denk ik aanmelden voor de CE Bank, is er een minimuminleg vereist? Aanmeld procedure duurt volgens mij ook een aantal weken voordat je bericht krijgt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:04 schreef Stupendous76 het volgende:
Zo, aanmelding gedaan voor de TEB NV-bank, naast de CE Bank
Ik spaar voor een huis, dat bedrag begint (eindelijk) vorm te krijgen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:08 schreef hallowereld het volgende:
[..]
Waarom aanmelden bij 2 banken? Ik ga mezelf denk ik aanmelden voor de CE Bank, is er een minimuminleg vereist? Aanmeld procedure duurt volgens mij ook een aantal weken voordat je bericht krijgt.
Garantiestelsel enzo, denk ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:08 schreef hallowereld het volgende:
[..]
Waarom aanmelden bij 2 banken? Ik ga mezelf denk ik aanmelden voor de CE Bank, is er een minimuminleg vereist? Aanmeld procedure duurt volgens mij ook een aantal weken voordat je bericht krijgt.
ik zie niet in waarom je risico zou moeten nemen, als dat te vermeiden is, zonder extra kosten?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 03:17 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Garantiestelsel enzo, denk ik.
Op mijn werk heb ik ook van die mensen, die willen bijv. een dep. openen van 22.000e en horen vervolgens dat ze alleen de 1e 20000e volledig terugkrijgen.
Man man man, een beetje risico moet je altijd nemen.
Nou, ik kan die 2000 ballen goed gebruikenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 03:17 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Garantiestelsel enzo, denk ik.
Op mijn werk heb ik ook van die mensen, die willen bijv. een dep. openen van 22.000e en horen vervolgens dat ze alleen de 1e 20000e volledig terugkrijgen.
ATB is snel. volgende dag volgens mij, bij AK nog niet geprobeerdquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik twijfel nog tussen AK Bank en ATB. Eigenlijk wil ik altijd snel bij mijn geld kunnen, heeft iemand ervaring met de overboekingstijd bij deze banken?
Met AK heb ik geen ervaring, ATB had m'n overboeking na 2 uur (!) al op m'n giro staan per internationale spoedoverboeking! Los hiervan vind ik storten op ATB erg omslachtig.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik twijfel nog tussen AK Bank en ATB. Eigenlijk wil ik altijd snel bij mijn geld kunnen, heeft iemand ervaring met de overboekingstijd bij deze banken?
Waarom vind je dat omslachtig? Bij Rabo internetbankieren kan je gewoon alle gegevens in je adresboek opslaan. Wil je wat overmaken? Dan hoef je alleen nog voor ATB te kiezen in je adresboek en het aantal euro invoegen. Zo omslachtig lijkt me dat nietquote:Op zondag 30 maart 2008 14:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met AK heb ik geen ervaring, ATB had m'n overboeking na 2 uur (!) al op m'n giro staan per internationale spoedoverboeking! Los hiervan vind ik storten op ATB erg omslachtig.
Idd, werkt prima.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:49 schreef Nivard het volgende:
[..]
Waarom vind je dat omslachtig? Bij Rabo internetbankieren kan je gewoon alle gegevens in je adresboek opslaan. Wil je wat overmaken? Dan hoef je alleen nog voor ATB te kiezen in je adresboek en het aantal euro invoegen. Zo omslachtig lijkt me dat niet
Volgens mij dat.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:00 schreef Nivard het volgende:
Want wellicht loopt het 1e kwartaal dan tot en met 31 maart, zodat ik beter nog even 2 dagen kan wachten met overzetten.
Klopt, beter even wachten tot 1 of 2 april.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:00 schreef Nivard het volgende:
Ik heb sinds 2 weken ATB. Maar bij Rabo Internetspaarrekening berekenen ze de bonus rente over het laagste bedrag op de spaarrekening in een kwartaal. Nu heb ik mn geld nog niet overgezet naar ATB. Weet iemand welke data ze gebruiken voor de kwartalen? Want wellicht loopt het 1e kwartaal dan tot en met 31 maart, zodat ik beter nog even 2 dagen kan wachten met overzetten.
Dat ligt aan de voorwaarden van de rekening. Dit gaat blijkbaar over 'n kwartaalrekening, waarbij rente wordt berekend over het bedrag wat het gehele (kalender)kwartaal op de rekening heeft gestaan.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:32 schreef Sloggi het volgende:
Rente wordt toch gewoon per dag bijgehouden en een keer per jaar uitgekeerd? Of zijn er 4 'berekenmomenten', aan het einde van elk kwartaal en wordt het aan het einde van het jaar uitgekeerd?
quote:De rente van Rabo InternetBonusSparen bestaat uit een basisrente en een bonusrente. De basisrente wordt dagelijks berekend over het gehele saldo. De bonusrente tellen we daarbij op. Deze wordt berekend over het laagste saldo in een kwartaal. Hoe langer uw geld op de rekening staat, hoe meer u profiteert van de bonus. De totale rente ontvangt u jaarlijks op 1 januari.
Bij CEB mn spaargeld nu neergezet. In iets meer dan 2 maand tijd (van 24 januari tot vandaag) 41,50 rente nu.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
De mate waarin hier over banken wordt gesproken neigt een beetje naar risico .. en goed oplettendheid ' lees de kleine lettertjes !'
Wat ik me persoonlijk afvraag is of al die tijd het internet afstruinen voor net dat ene % rendement, het waard is?
Ik moet zelf toegeven dat ik eigenlijk vrij weinig gebruik maak van mn spaarrekening.
Hangt van je spaargeld af, voor mij scheelt het 250-300 euro per jaarquote:Op vrijdag 4 april 2008 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
De mate waarin hier over banken wordt gesproken neigt een beetje naar risico .. en goed oplettendheid ' lees de kleine lettertjes !'
Wat ik me persoonlijk afvraag is of al die tijd het internet afstruinen voor net dat ene % rendement, het waard is?
dat snap ik, maar dat geld voor zo veel dingen om heel eerlijk te zijn. Bijvoorbeeld de ziektekosten!quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:54 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Hangt van je spaargeld af, voor mij scheelt het 250-300 euro per jaar![]()
Bij de normale banken mag je blij zijn als je 3% krijgt, en met een paar klikjes heb je een rekening geopend bij een andere bank met 4,5%
Elk jaar krijg ik een nieuwe offerte voor 50% tariefstijging, en elk jaar stap ik dan ook over op een andere.. Zo betaal ik nu 73,75 per maand incl. aanvulling tandarts/fysio/etc., wel met 650 eigen risico, maar die ene keer dat ik m'n been breek o.i.d. heb ik dat allang terugverdiend.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
dat snap ik, maar dat geld voor zo veel dingen om heel eerlijk te zijn. Bijvoorbeeld de ziektekosten!
Je bent zo bij een ander goedkoper uit.
Maar levert dat net zoveel op?quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Maarja, misschien komt dat wel doordat ik liever 'overbodig' geld investeer in plaats van op een spaarrekening te zetten.
Dat kan ik nu nog niet zeggen, met investeren bedoel ik uiteraard beleggen, en ik mag toch hopen dat daar meer dan 900 eu per jaar basis uitkomt, gezien het werk wat ik er aan besteedquote:Op zondag 6 april 2008 04:11 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Maar levert dat net zoveel op?De overstap levert me nu een 900,- extra op jaarbasis op en ik hoef er helemaal niks voor te doen.
"e:Op zondag 6 april 2008 10:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat kan ik nu nog niet zeggen,
Dat is dus juist waarom ik het liever wegzet.quote:gezien het werk wat ik er aan besteed
van CEB krijg je gewoon bij elke bijschrijving een afschrift thuis. En kun je gewoon overmaken met normale overschrijvingspapieren.quote:Op maandag 7 april 2008 18:51 schreef hupsakee het volgende:
Wat is het beste alternatief voor mensen die geen internet hebben? (ja die zijn er)
Om hier nog even op terug te komen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:49 schreef W00fer het volgende:
Beveiliging van ATB
Alleen ik vind de beveiliging van het hele verhaal maar wazig. Bij mijn gewone bank moet ik een e-dentifier gebruiken etc etc, en bij ATB kan ik gewoon een wachtwoord kiezen als eeeee1 of appeltje8 ofzo.
Ja dat zal inderdaad een vreemd gevoel zijnquote:Op dinsdag 8 april 2008 10:10 schreef Nivard het volgende:
Ik heb inmiddels al mijn spaargeld bij de ATB gezet. Toch wel vreemd om mijn spaarrekening van de Rabobank op 0,00 te zien staan![]()
Mijn ouders krijgen ook met regelmaat de vraag van de ABN voor gesprekjes, ik zelf van de Rabo niet. Heb er ook geen belang bij, als ik wat wil bespreken maak ik zelf wel een afspraak.quote:Een paar weken geleden werd ik door de rabo gebeld voor een 'onderhoudsgesprek' (zie eerdere reactie). Echter tot op heden niks gehoord, en ook geen bevestiging gehad van de afspraak gehad (was wel afgesproken). Zullen ze misschien ook hier in dit topic lezen over mijn overstap
ik heb hier nog over gedacht, maar heb besloten dit niet te doen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:56 schreef athlonkmf het volgende:
ik heb toch 2500 euro op m'n normale internetspaarrekening overgehouden. Voor noodgevallen is het wel handig, anders zit je toch met de valutering. ....
en de rentedatum staat dan op vandaag?quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:55 schreef Essebes het volgende:
[..]
ik heb hier nog over gedacht, maar heb besloten dit niet te doen.
Het geld staat nu bij AK en ATB (en ASN)
Gisterenmorgen rond 07.00 overboeking bij ATB in systeem gezet. Na de lunch stond het op mijn vaste tegenrekening (giro). Zelfs voor mij was dat sneller dan verwacht!!
neee, de valuta- en rentedatum staat gewoon op gisteren. Zoals het hoort dus.quote:
en toch gok ik er niet opquote:Op dinsdag 8 april 2008 21:26 schreef Essebes het volgende:
[..]
neee, de valuta- en rentedatum staat gewoon op gisteren. Zoals het hoort dus.
(net ff gecontroleerd)
Leg eens uit?quote:Op maandag 7 april 2008 14:48 schreef athlonkmf het volgende:
Het is anders veiliger om een gedeelte te sparen en een gedeelte te beleggen.
wat ik veel grappiger vind in dit topic is dat niemand loopt te pimpen met zijn of haar hoevelheid spaargeldquote:Op woensdag 9 april 2008 00:17 schreef hupsakee het volgende:
jammer dat we geen poll kunnen maken. Best interessant om te weten voor welke bank fokkers kiezen en waarom. Ervaringen, tips etc uitwisselen per bank. Nu staat alles in 5 delen, en van alle banken door elkaar. Niet zo overzichtelijk. Maar ok, dit draadje loopt ook al een tijdje.
Er werd gezegd dat je beter kan beleggen voor hoger rendement, maar dat brengt ook een risico mee. Dus veilger optie is gedeeltelijk beleggen, gedeeltelijk sparen. Alleen sparen is veiliger natuurlijk.quote:Op woensdag 9 april 2008 00:55 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Leg eens uit?Of bedoel je sparen tot 20k en de rest beleggen vanwege die 10% eigen risico tot 40k?
Misschien interessant om een aparte topic daarvoor te openen (of het bestaat al).quote:Op woensdag 9 april 2008 11:35 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
wat ik veel grappiger vind in dit topic is dat niemand loopt te pimpen met zijn of haar hoevelheid spaargeld
'in de wat verdien jij' topics worden zonder boeh of bah salarissen vermeld de een verdient meer dan de ander blablabla maar hier is het stil
Ik heb net m'n vakantie betaald, dus 300 euro. Knappe jongen die daar overheen gaatquote:Op woensdag 9 april 2008 11:35 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
wat ik veel grappiger vind in dit topic is dat niemand loopt te pimpen met zijn of haar hoevelheid spaargeld
'in de wat verdien jij' topics worden zonder boeh of bah salarissen vermeld de een verdient meer dan de ander blablabla maar hier is het stil
Kan een rekening VOL raken?quote:Op woensdag 9 april 2008 11:54 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Misschien interessant om een aparte topic daarvoor te openen (of het bestaat al).
Mijn crediteurope-rekening is in ieder geval al vol, ben nu bezig met een rekening te openen van TEB, en geljik AK en ATB aangevraagd.
20k gegarandeerd, dus ik noem het "vol" als dat bedrag is bereikt. Dan open ik gewoon een andere.quote:
dat had ik stiekem wel door... maar kon het even niet latenquote:Op woensdag 9 april 2008 12:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
20k gegarandeerd, dus ik noem het "vol" als dat bedrag is bereikt. Dan open ik gewoon een andere.
Mag je best weten, hoor. Volgens mij heb ik het al eens ergens anders geplaatst, maar hier komt ie nog een keer:quote:Op woensdag 9 april 2008 11:35 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Heeft ook geen nut hier, maar er was iemand die het vroeg, en ik geef antwoordquote:Op woensdag 9 april 2008 12:45 schreef Nivard het volgende:
En het nu van bovenstaande post is? Dit gaat over banken met een hoge rente, niet om te laten zien wat je verschillende saldi is
hohohoquote:Op woensdag 9 april 2008 13:10 schreef RJD het volgende:
[..]
Heeft ook geen nut hier, maar er was iemand die het vroeg,
Maand Spaarrekeningquote:Op woensdag 9 april 2008 14:12 schreef Spankin het volgende:
Weet iemand hier iets over het Ohra maandsparen (met 6,25% de eerste 6 maanden, vervolgens 4,25%). Ik kan nergens vinden of je je vastlegt, of dat er voorwaardes zijn voor het opnemen. Anders kun je dit voor 6 maanden doen toch en vervolgens overstappen?
Dat kan ik dus niet vinden. Ook niet of je in het eerste jaar je hele rekening ook leeg mag maken.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef Spankin het volgende:
Ja precies, ik krijg er het gevoel van dat ik iets mis. Zou er een verplichting zijn dat vaste bedrag voor bijvoorbeeld een jaar te sparen?
Ik snap ook niet waarom ze enkele maanden geleden de rente verlaagd hebben van 4,25 naar 4,0%. Volgens mij was daar eigenlijk helemaal geen reden voor.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:03 schreef Berto het volgende:
Kreeg net weer een alleraardigst mailtje van Argenta binnen.
Via dit bericht willen wij u het goede nieuws melden dat de rente op uw Internetspaarrekening
bij Argenta vanaf 11 april 2008 met 0,25% zal stijgen naar 4,25%. Dit geldt voor saldi t/m
¤ 250.000,--.
Wat voor reden heb je om bij een rekening te blijven met een lager rentepercentage dan de rest?quote:Op woensdag 9 april 2008 17:03 schreef Berto het volgende:
Via dit bericht willen wij u het goede nieuws melden dat de rente op uw Internetspaarrekening
bij Argenta vanaf 11 april 2008 met 0,25% zal stijgen naar 4,25%. Dit geldt voor saldi t/m
¤ 250.000,--.
misschien heeft hij bij alle banken al 20.000 staan en is hij nu ook blij dat hij ook op de laatste 20.000 nu 4.25 rente komtquote:Op woensdag 9 april 2008 18:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Wat voor reden heb je om bij een rekening te blijven met een lager rentepercentage dan de rest?
Dit is geen misleiding, OHRA doet precies wat ze zeggen! Dat de gemiddelde Nederlander te achterlijk is om te begrijpen dat het slechts 7,50 extra oplevert is juist goed om gebruik van te maken, ze verdienen het.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:03 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Ze hadden ook een reclamecampagne kunnen bedenken waarbij iedere nieuwe klant 7,50 euro op zijn rekening gestort krijgt en een spaarpercentage van 4,25%; dat komt, doordat je maar 250 euro per maand mag sparen, eigenlijk op hetzelfde neer. Die 6,25 is eigenlijk geen echt percentage... maar een vorm van misleiding.
Ik vraag me af; wellicht valt de werkwijze van Ohra onder het verbod op 'oneerlijke handelspraktijken' (dat binnenkort van kracht wordt). De gemiddelde consument waarop deze reclame gericht is, ziet waarschijnlijk niet in dat hier een 'wassen neus' verkocht wordt; pas als je de kleine lettertjes gaat lezen en hier goed over nadenkt, kom je tot de conclusie dat het product een stuk minder mooi is dan het lijkt... De campagne "hoogste rente van Nederland" lijkt mij voor een hoop mensen nogal misleidend op deze manier.
2 maanden terug hadden ze de rente juist verlaagd....quote:Op woensdag 9 april 2008 17:03 schreef Berto het volgende:
¤ 250.000,--.
quote:Op woensdag 9 april 2008 23:59 schreef Wexy het volgende:
[..]
misschien heeft hij bij alle banken al 20.000 staan en is hij nu ook blij dat hij ook op de laatste 20.000 nu 4.25 rente komt
Ik denk dat de Nederlander die al nadenkt over deze percentages, en niet gewoon bij de PB lijft hangen al verder is dan de gemiddelde Nederlander. Daarnaast vind ik deze spaarrekening ook best geschikt voor sommigen. Als je bijvoorbeeld nog geen spaargeld hebt (ik heb net mijn studieschuld afbetaald) is dit mooi om te beginnen. Als het dan wat begint te worden, kun je altijd nog overstappen naar ATB of zo...quote:Dit is geen misleiding, OHRA doet precies wat ze zeggen! Dat de gemiddelde Nederlander te achterlijk is om te begrijpen dat het slechts 7,50 extra oplevert is juist goed om gebruik van te maken, ze verdienen het.
Het gaat er niet om wat jij van de gemiddelde Nederlander vindt... Of deze manier van adverteren onrechtmatig en daarmee verboden is, hangt nu juist af van de vraag of de gemiddelde persoon uit de doelgroep van de campagne er door misleid wordt of niet. Ik zeg niet dat dat in casu zo is, maar dat ik denk dat het zo zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 10 april 2008 07:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit is geen misleiding, OHRA doet precies wat ze zeggen! Dat de gemiddelde Nederlander te achterlijk is om te begrijpen dat het slechts 7,50 extra oplevert is juist goed om gebruik van te maken, ze verdienen het.
Maar wat is er misleidend aan? Ze doen precies wat ze zeggen! Dat iemand misschien denkt dat dit 50 euro extra oplevert (ik noem maar wat) doet toch helemaal niet ter zake, Ohra beweert dat niet!quote:Op donderdag 10 april 2008 10:10 schreef Cottleston-Pie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij van de gemiddelde Nederlander vindt... Of deze manier van adverteren onrechtmatig en daarmee verboden is, hangt nu juist af van de vraag of de gemiddelde persoon uit de doelgroep van de campagne er door misleid wordt of niet. Ik zeg niet dat dat in casu zo is, maar dat ik denk dat het zo zou kunnen zijn.
http://www.rekeninginfo.nl/?q=spaarproducten-zonder-voorwaardenquote:Op donderdag 10 april 2008 18:43 schreef Elwood1802 het volgende:
Iemand actueel lijstje met rentes zonder voorwaarden?
Waar zie je die?quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:10 schreef Elwood1802 het volgende:
Maar even een spaarrekening aangevraagd van 5 % zonder voorwaarden
vertelquote:Op vrijdag 11 april 2008 19:10 schreef Elwood1802 het volgende:
Maar even een spaarrekening aangevraagd van 5 % zonder voorwaarden
Define "zonder voorwaarden" .....quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:20 schreef Elwood1802 het volgende:
Helaas alleen voor werknemers dus die gaat aan je neus voorbij
Lekker belangrijk om hier te melden of wou je ons alleen "de ogen uitsteken"quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:20 schreef Elwood1802 het volgende:
kortom met voorwaarden dusquote:Op vrijdag 11 april 2008 19:20 schreef Elwood1802 het volgende:
Plus dat je baas weet hoeveel geld je hebt! Ohh Elwood1802 heeft geen salarisverhoging nodigquote:Op zaterdag 12 april 2008 17:27 schreef tinny het volgende:
de voorwaarden is dat je bij dat bedrijf moet werken... lijkt me... behoorlijk stringente voorwaarde dus... en dan maar 5%...
omdat ze daar geen euro's hebben, maar lira's en die hebben een hogere inflatie dan euro's, dus krijg je ook een hogere (inflatie)compensatie. + je loopt nog eens valutarisico als je het weer terug wilt wisselen naar eurootjes.quote:Op donderdag 10 april 2008 07:03 schreef Bijsmaak het volgende:
Waarom geven die turkse banken hogere rentes dan de Nederlandse banken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |