abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2008 @ 20:00:11 #151
174940 W00fer
Maar echt
pi_57437989
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:32 schreef g0nz0 het volgende:

[..]

Geld overboeken is wat anders. Maar een financieel product afsluiten, daar moet je toch echt een contract voor tekenen. Lijkt me zo goed als onmogelijk dat zoiets stand houdt voor een rechter? (als je het zover zou willen voeren)

En wat betreft de bewijslast: ander IP adres.

Zo'n bank zou trouwens wel gek zijn om per se iemand een dubieus deposito door z'n strot te willen duwen, met alle mogelijke negatieve reclame van dien. Kost ze veel meer potentiele klanten dan die klant z'n gelijk geven en één lullig depositootje cancellen.
Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.

Maargoed ik heb voor mijn spaarrekening ook nauwelijks hoeven tekenen bij de ATB. Een vinkje op de site: ik ga akkoord met de voorwaarden was genoeg.

De enigste handtekening die ik heb hoeven zetten was op het aanmeldingsformulier. Bent u geboren in Nederland teken hier
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_57447710
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:00 schreef W00fer het volgende:
Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.

Maargoed ik heb voor mijn spaarrekening ook nauwelijks hoeven tekenen bij de ATB. Een vinkje op de site: ik ga akkoord met de voorwaarden was genoeg.

De enigste handtekening die ik heb hoeven zetten was op het aanmeldingsformulier. Bent u geboren in Nederland teken hier
En een kopie van je paspoort waarschijnlijk. Maar goed, wel een handtekening dus. Eén kan voldoende zijn. Nul niet, zoals bij een deposito wat door wat willekeurig geklik wordt afgesloten.

En natuurlijk is zo'n deposito niet zo lullig voor jou als klant die ineens een jaar niet bij z'n spaargeld kan. Maar voor hun als bank is dat peanuts vergeleken bij de schade die ze oplopen als je dat verhaal aan de grote klok hangt, met alle wantrouw en angst voor veiligheidslekken bij potentiële nieuwe klanten van dien. Dus ik ga er vanuit dat als dit je overkomt en je de situatie uitlegt, en zeker als je aankaart een punt te zullen maken van hun gebrek aan veiligheid en coulance, dat ze direct dat deposito ongedaan maken.

Trouwens de situatie was puur hypothetisch. De veiligheid is helemaal niet in het geding, een wachtwoord is niet minder betrouwbaar dan een digipas of identifier apparaatje ofzo. Zelfs al kies je een 'makkelijk' wachtwoord, hoe dacht je dat iemand dat kan brute-forcen? Een banking site staat beslist geen honderden login attempts per seconde toe hoor.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:54:11 #153
174940 W00fer
Maar echt
pi_57464723
Het is te hopen.
pi_57472428
Vandaag een e-mail gehad van ATB om mijn rekening te activeren. Toch nog wel redelijk snel. Had vorige week dinsdag het aanmeldingsformulier opgestuurd.

Toevallig gisteravond gebeld door een medewerkster van de Rabobank, waarin ze vroeg of we binnenkort een zogenoemd "onderhoudsgesprek" konden voeren. Ze zei dat ik wel een aardig bedrag had gespaard en of we daar nog iets mee konden doen. Zal ze wel mij proberen die Rabo RendeMix aan te smeren.

Misschien leuk om tijdens dat gesprek te vermelden dat mijn spaargeld naar de AT Bank gaat? Met als reden de veel hogere rente... Ben benieuwd hoe ze dan zal reageren...
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:56:25 #155
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_57473069
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:54 schreef W00fer het volgende:
Het is te hopen.
Ik snap de scepsis niet over dit het-zou-kunnen-gebeuren-maar-het-is-hoogst-onwaarschijnlijk-verhaal.

Zeg nou zelf, wat vind je erger? Ongewild een deposito of gewoon je centen weg zoals bij een willekeurige andere bank? Zie een onrechtmatige overboeking maar eens aan te tonen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_57473689
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:29 schreef Nivard het volgende:
Misschien leuk om tijdens dat gesprek te vermelden dat mijn spaargeld naar de AT Bank gaat? Met als reden de veel hogere rente... Ben benieuwd hoe ze dan zal reageren...
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:34:24 #157
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_57473866
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:26 schreef RJD het volgende:

[..]

Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?
Ik ook. Ze zal je waarschijnlijk vertellen dat die banken niet te vertrouwen zijn en een slechtere credit waardigheid hebben. Dan vertel je ze mooi dat Bear Stearns ook van AA naar -BBB is gegaan en dat die triple A van de rabo dus ook niets voorstelt !!
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_57474531
Uiteraard meld ik dat hier ook. Echter is het pas in April, dus nog even geduld. Tegen die tijd zal trouwens wel al mijn spaargeld bij ATB zitten

En ze zullen idd wel met die dingen komen Sigmund_Freud, maar dat verdedig ik dan gelijk door te zeggen dat ze gewoon aangesloten zijn bij De Nederlanse Bank en het spaargeld tot 20k 100% verzekerd is!
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:27:30 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57479905
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:26 schreef RJD het volgende:

[..]

Ik hoorde pas de reactie van ABN AMRO op de mededeling dat CreditEurope een veel hogere rente geeft: "Daar heb ik nog nooit van gehoord!"... Persoonlijk zou ik op dat punt direct al m'n contact met die bank opzeggen, dit betekent namelijk 1 van de volgende 2 opties:

• De medewerker liegt.
  • De medewerker z'n vakgebied niet kent.

En in beide gevallen is dat een goed punt om de relatie te beeindigen.
  • censuur :O
      woensdag 19 maart 2008 @ 17:39:21 #160
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_57480163
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:
    dit betekent namelijk 1 van de volgende 2 opties:

• De medewerker liegt.
  • De medewerker z'n vakgebied niet kent.

En in beide gevallen is dat een goed punt om de relatie te beeindigen.
  • Beetje overdreven gesteld. Een simpele bankmedewerker, kan prima de producten van de eigen bank aanprijzen. Meer hoeven de meeste medewerkers simpelweg niet te kunnen. Kennis van alle producten van de concurrentie is helemaal niet nodig. Bij de McDonalds hoef je ook niet van een Whopper gehoord te hebben om een "goede" BigMac te kunnen verkopen.
    pi_57480332
    Het is dat ik geen geld heb !
      woensdag 19 maart 2008 @ 17:57:46 #162
    101282 Het_Biertje
    internet bierdrinkheld
    pi_57480568
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 17:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    Het is dat ik geen geld heb !
    zoek'n baan.
    pi_57480644
    ik heb een baan
    pi_57492293
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 11:56 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik snap de scepsis niet over dit het-zou-kunnen-gebeuren-maar-het-is-hoogst-onwaarschijnlijk-verhaal.

Zeg nou zelf, wat vind je erger? Ongewild een deposito of gewoon je centen weg zoals bij een willekeurige andere bank? Zie een onrechtmatige overboeking maar eens aan te tonen.
    Nou, je zegt wel het zal niet kunnen. Maar kijk maar eens naar de Franse Sociéte Générale. Daar was ook INEENS 5 miljard weg. Hoogst onwaarschijnlijk, want er zitten teams van honderden mensen.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2008 @ 09:27:55 #165
    862 Arcee
    Look closer
    pi_57515345
    quote:
    Op zondag 16 maart 2008 07:16 schreef Eslin het volgende:
    Alex heeft zijn spaarrente verhoogd naar 3,8%. Het was, afhankelijk van het bedrag 3,4% of 3,6%
    En ze denken gelijk maar de hoogste rente van Nederland te hebben:
    quote:
    Renteoverzicht andere banken
    In onderstaande tabel ziet u de rentepercentages van andere spaarrekeningen zonder voorwaarden:

Spaarrekening Rente
    Alex Spaarrekening 3,80%
    DSB bank Internetsparen 3,70%
    ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%
    Postbank Internetspaarrekening 2,50%
    Fortis E-spaarrekening 2,50%
    ING Bank Internet Sparen 2,40%
    Rabobank Rabo TeleSparen 2,80%
    SNS Internet Sparen 2,60%
    Ja leuk, maar dat zijn ze niet allemaal. Gelijkwaardige spaarrekeningen (dus ook zonder voorwaarden) die hogere rentes geven staan er niet bij. Sneu.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_57516727
    TEB ziet je identiteitskaart niet als een officieel document en je sofinummer/burgerservicenummer zou er ook niet op staan ...
    Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
      vrijdag 21 maart 2008 @ 11:13:28 #167
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_57516935
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 01:17 schreef W00fer het volgende:

[..]

Nou, je zegt wel het zal niet kunnen. Maar kijk maar eens naar de Franse Sociéte Générale. Daar was ook INEENS 5 miljard weg. Hoogst onwaarschijnlijk, want er zitten teams van honderden mensen.
    Dat wordt opgevangen door de DNB maar goed, je vergelijkt nu de vermeende onveiligheid van inloggen op een site met het omvallen van een hele bank?
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_57518350
    http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rentewijzigingen is wel aardig snel te kunnen zien wat de meest recente veranderingen zijn (Zoals CE dat sinds vandaag een deposito voor 4 jaar aanbiedt tegen 5.4% rente)
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
      vrijdag 21 maart 2008 @ 12:55:34 #169
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_57518854
    tvp
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
      vrijdag 21 maart 2008 @ 22:55:17 #170
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_57530603
    Huh, ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%

Dat klopt niet:

4.10% is het.

Dannog, rentedaling !
    pi_57535471
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 22:55 schreef W00fer het volgende:
    Huh, ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%

Dat klopt niet:

4.10% is het.

Dannog, rentedaling !
    Niet dus.
    ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,6%
    ABN AMRO InternetJaar Spaarrekening 4,1%

Zit wel degelijk verschil tussen deze twee spaarrekeningen.
    pi_57537710
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

TEB geeft elk kwartaal 4,52/4% rente. Effectief op jaarbasis is dat 4,60% want het wordt gewoon per dag berekend.
    Bij AKbank krijg je in principe toch ook per dag rente, ik bedoel ik zie elke dag een paar cent extra rent staan bij opgebouwde rente.
    Maar dit krijg je dan zeker 1x per jaar maar uitbetaald.
    pi_57538218
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 09:49 schreef g0nz0 het volgende:
    een wachtwoord is niet minder betrouwbaar dan een digipas of identifier apparaatje ofzo.
    Dit is natuurlijk niet zo. Een wachtwoord is met een simpele keylogger te achterhalen, daar heb je helemaal geen bruteforce voor nodig. Two-factor authenticatie is per definitie veiliger dan een simpel wachtwoord.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:58:59 #174
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_57549944
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 09:53 schreef RJD het volgende:

[..]

Niet dus.
    ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,6%
    ABN AMRO InternetJaar Spaarrekening 4,1%

Zit wel degelijk verschil tussen deze twee spaarrekeningen.
    Je hebt gelijk inderdaad.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 23:59:28 #175
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_57549956
    Hoe is de beveiliging bij de Yapi Kredi Bank, TEB etc ?

Ook allemaal met een wachtwoord ? Of ook ergens met een identifier ofzo ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')