Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:32 schreef g0nz0 het volgende:
[..]
Geld overboeken is wat anders. Maar een financieel product afsluiten, daar moet je toch echt een contract voor tekenen. Lijkt me zo goed als onmogelijk dat zoiets stand houdt voor een rechter? (als je het zover zou willen voeren)
En wat betreft de bewijslast: ander IP adres.
Zo'n bank zou trouwens wel gek zijn om per se iemand een dubieus deposito door z'n strot te willen duwen, met alle mogelijke negatieve reclame van dien. Kost ze veel meer potentiele klanten dan die klant z'n gelijk geven en één lullig depositootje cancellen.
En een kopie van je paspoort waarschijnlijk. Maar goed, wel een handtekening dus. Eén kan voldoende zijn. Nul niet, zoals bij een deposito wat door wat willekeurig geklik wordt afgesloten.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:00 schreef W00fer het volgende:
Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.
Maargoed ik heb voor mijn spaarrekening ook nauwelijks hoeven tekenen bij de ATB. Een vinkje op de site: ik ga akkoord met de voorwaarden was genoeg.
De enigste handtekening die ik heb hoeven zetten was op het aanmeldingsformulier. Bent u geboren in Nederlandteken hier
Ik snap de scepsis niet over dit het-zou-kunnen-gebeuren-maar-het-is-hoogst-onwaarschijnlijk-verhaal.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:54 schreef W00fer het volgende:
Het is te hopen.
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:29 schreef Nivard het volgende:
Misschien leuk om tijdens dat gesprek te vermelden dat mijn spaargeld naar de AT Bank gaat?Met als reden de veel hogere rente... Ben benieuwd hoe ze dan zal reageren...
Ik ook. Ze zal je waarschijnlijk vertellen dat die banken niet te vertrouwen zijn en een slechtere credit waardigheid hebben. Dan vertel je ze mooi dat Bear Stearns ook van AA naar -BBB is gegaan en dat die triple A van de rabo dus ook niets voorstelt !!quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:26 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?
Ik hoorde pas de reactie van ABN AMRO op de mededeling dat CreditEurope een veel hogere rente geeft: "Daar heb ik nog nooit van gehoord!"... Persoonlijk zou ik op dat punt direct al m'n contact met die bank opzeggen, dit betekent namelijk 1 van de volgende 2 opties:quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:26 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de Rabobank. Laat je het ons ook even weten?
Beetje overdreven gesteld. Een simpele bankmedewerker, kan prima de producten van de eigen bank aanprijzen. Meer hoeven de meeste medewerkers simpelweg niet te kunnen. Kennis van alle producten van de concurrentie is helemaal niet nodig. Bij de McDonalds hoef je ook niet van een Whopper gehoord te hebben om een "goede" BigMac te kunnen verkopen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:
dit betekent namelijk 1 van de volgende 2 opties:De medewerker liegt. De medewerker z'n vakgebied niet kent.
En in beide gevallen is dat een goed punt om de relatie te beeindigen.
zoek'n baan.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Het is dat ik geen geld heb!
Nou, je zegt wel het zal niet kunnen. Maar kijk maar eens naar de Franse Sociéte Générale. Daar was ook INEENS 5 miljard weg. Hoogst onwaarschijnlijk, want er zitten teams van honderden mensen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:56 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik snap de scepsis niet over dit het-zou-kunnen-gebeuren-maar-het-is-hoogst-onwaarschijnlijk-verhaal.![]()
Zeg nou zelf, wat vind je erger? Ongewild een deposito of gewoon je centen weg zoals bij een willekeurige andere bank?Zie een onrechtmatige overboeking maar eens aan te tonen.
En ze denken gelijk maar de hoogste rente van Nederland te hebben:quote:Op zondag 16 maart 2008 07:16 schreef Eslin het volgende:
Alex heeft zijn spaarrente verhoogd naar 3,8%. Het was, afhankelijk van het bedrag 3,4% of 3,6%
Ja leuk, maar dat zijn ze niet allemaal. Gelijkwaardige spaarrekeningen (dus ook zonder voorwaarden) die hogere rentes geven staan er niet bij. Sneu.quote:Renteoverzicht andere banken
In onderstaande tabel ziet u de rentepercentages van andere spaarrekeningen zonder voorwaarden:
Spaarrekening Rente
Alex Spaarrekening 3,80%
DSB bank Internetsparen 3,70%
ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%
Postbank Internetspaarrekening 2,50%
Fortis E-spaarrekening 2,50%
ING Bank Internet Sparen 2,40%
Rabobank Rabo TeleSparen 2,80%
SNS Internet Sparen 2,60%
Dat wordt opgevangen door de DNB maar goed, je vergelijkt nu de vermeende onveiligheid van inloggen op een site met het omvallen van een hele bank?quote:Op donderdag 20 maart 2008 01:17 schreef W00fer het volgende:
[..]
Nou, je zegt wel het zal niet kunnen. Maar kijk maar eens naar de Franse Sociéte Générale. Daar was ook INEENS 5 miljard weg. Hoogst onwaarschijnlijk, want er zitten teams van honderden mensen.
Niet dus.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:55 schreef W00fer het volgende:
Huh, ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,60%
Dat klopt niet:
4.10% is het.
Dannog, rentedaling !
Bij AKbank krijg je in principe toch ook per dag rente, ik bedoel ik zie elke dag een paar cent extra rent staan bij opgebouwde rente.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
TEB geeft elk kwartaal 4,52/4% rente. Effectief op jaarbasis is dat 4,60% want het wordt gewoon per dag berekend.
Dit is natuurlijk niet zo. Een wachtwoord is met een simpele keylogger te achterhalen, daar heb je helemaal geen bruteforce voor nodig. Two-factor authenticatie is per definitie veiliger dan een simpel wachtwoord.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:49 schreef g0nz0 het volgende:
een wachtwoord is niet minder betrouwbaar dan een digipas of identifier apparaatje ofzo.
Je hebt gelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:53 schreef RJD het volgende:
[..]
Niet dus.
ABN AMRO Internet Spaarrekening 2,6%
ABN AMRO InternetJaar Spaarrekening 4,1%
Zit wel degelijk verschil tussen deze twee spaarrekeningen.
Allemaal denk. Als de rente wordt bijgestort op de rekening zelf, dan is je saldo verhoogd en krijg je vervolgens de rente over je nieuwe saldo. Bij deposito's is het meestal anders; dan wordt de rente meestal op de tegenrekening gestort.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:23 schreef darktower het volgende:
van al die rekeningen met >4% spaarrente, welke geven er rente op rente?
Als die er waren zat iedereen daar wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:25 schreef darktower het volgende:
ja op jaarbasis is dat, maar dat bedoel ik niet (sorry, wellicht was ik niet duidelijk genoeg): ik zoek rekeningen die de rente dagelijks bijschrijven als het ware, zodat je dus veel meer rente opbouwt door de rente op rente.
Dat maakt bijna niks uit.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:25 schreef darktower het volgende:
ja op jaarbasis is dat, maar dat bedoel ik niet (sorry, wellicht was ik niet duidelijk genoeg): ik zoek rekeningen die de rente dagelijks bijschrijven als het ware, zodat je dus veel meer rente opbouwt door de rente op rente.
Ze zeggen het er niet bij, dus je moet zelf even je eigen ervaring doortrekken: Na 6 maanden nog 3,75%, na een jaar nog 3,25%, en over 2 jaar zit je gewoon weer met 1,75%, tenzij je een opname doet in dat jaar, dan zit je op 0,50%...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef tinny het volgende:
ik zag nu de postbank vandaag in een mailtje een aanbieding doen van 4.0% op een zg. TOPrekening, eerste 3 maanden zelfs 4,5% maar dan wel als voorwaarde ¤ 20.000,- op je rekening...
WTF?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ze zeggen het er niet bij, dus je moet zelf even je eigen ervaring doortrekken: Na 6 maanden nog 3,75%, na een jaar nog 3,25%, en over 2 jaar zit je gewoon weer met 1,75%, tenzij je een opname doet in dat jaar, dan zit je op 0,50%...
ik ben het met veel dingen eens, alleen met de tijd die nodig is voor een overschrijving niet, die tijd is 'normaal' geworden. Tenzj je nog met overschrijvingskaarten werkt of zoquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:18 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik snap mensen die bij de PB blijven echt niet, inclusief mijn eigen vriendin.... Wat leveren ze nu dat het echt waard is om te blijven?Overschrijven duurt een eeuwigheid, van eigen rekening naar eigen rekening ook, de rente is ruk. Is het nou die leeuw? De kleur blauw? De naamsbekendheid? Luiheid van de gemiddelde PB klant? Of hebben veel mensen hun hypotheek via die boevenbende lopen?
![]()
Dat moet dan sinds heel kort zijn? Van spaar naar giro duurde bij mijn vriendin zeker een dag. (PB naar PB) En een overschrijving naar onze gezamelijke rekening (Rabo) een paar dagen. Beiden overigens met telebankieren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 07:03 schreef Essebes het volgende:
[..]
ik ben het met veel dingen eens, alleen met de tijd die nodig is voor een overschrijving niet, die tijd is 'normaal' geworden. Tenzj je nog met overschrijvingskaarten werkt of zo![]()
Via internetbankieren van giro naar giro staat het er direct op. Van giro naar bank duurt 1 dag.
Sinds een jaar of vijf.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:02 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dat moet dan sinds heel kort zijn? Van spaar naar giro duurde bij mijn vriendin zeker een dag. (PB naar PB) En een overschrijving naar onze gezamelijke rekening (Rabo) een paar dagen. Beiden overigens met telebankieren.Ik zal vanmiddag eens kijken of het nu sneller gaat.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Scheelt me 1,2% met mn Amro kwartaalrekening en zelfs 2% met mn gewone spaarrekening.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:29 schreef hallowereld het volgende:
Iemand ervaringen met de TEB Ster Spaarrekening van 4,6%?
Op de site kan ik er maar vrij weinig over lezen. Brochure zal ik nog wel aanvragen.
Dat was voor mij de reden om het niet te doenquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:07 schreef Repeat het volgende:
Site ziet er nogal amateuristisch uit, of ik dat nou relaxed vind om al mn pieken daar te parkeren...
Die indruk had ik ook al ja, maar heb geen zin om over te stappenquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:06 schreef Nivard het volgende:
Volgens mij kan je geen 2 dezelfde spaarrekeningen openen bij dezelfde bank.
Ik heb sinds kort een spaarrekening bij de AT Bank. Moet alleen mijn wachtwoord nog krijgen en dan kunnen al de euro's van de rabo gehaald worden
AT Bank ziet er overigens wel professioneel uit.
dan heb je hier in dit topic niet veel te zoeken tochquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:07 schreef Slasher het volgende:
[..]
Die indruk had ik ook al ja, maar heb geen zin om over te stappen
Je hebt nep-sites die precies op echte banken lijken, wekt dat meer vertrouwen?!quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Site ziet er nogal amateuristisch uit, of ik dat nou relaxed vind om al mn pieken daar te parkeren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |