Allemaal denk. Als de rente wordt bijgestort op de rekening zelf, dan is je saldo verhoogd en krijg je vervolgens de rente over je nieuwe saldo. Bij deposito's is het meestal anders; dan wordt de rente meestal op de tegenrekening gestort.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:23 schreef darktower het volgende:
van al die rekeningen met >4% spaarrente, welke geven er rente op rente?
Als die er waren zat iedereen daar wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:25 schreef darktower het volgende:
ja op jaarbasis is dat, maar dat bedoel ik niet (sorry, wellicht was ik niet duidelijk genoeg): ik zoek rekeningen die de rente dagelijks bijschrijven als het ware, zodat je dus veel meer rente opbouwt door de rente op rente.
Dat maakt bijna niks uit.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:25 schreef darktower het volgende:
ja op jaarbasis is dat, maar dat bedoel ik niet (sorry, wellicht was ik niet duidelijk genoeg): ik zoek rekeningen die de rente dagelijks bijschrijven als het ware, zodat je dus veel meer rente opbouwt door de rente op rente.
Ze zeggen het er niet bij, dus je moet zelf even je eigen ervaring doortrekken: Na 6 maanden nog 3,75%, na een jaar nog 3,25%, en over 2 jaar zit je gewoon weer met 1,75%, tenzij je een opname doet in dat jaar, dan zit je op 0,50%...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef tinny het volgende:
ik zag nu de postbank vandaag in een mailtje een aanbieding doen van 4.0% op een zg. TOPrekening, eerste 3 maanden zelfs 4,5% maar dan wel als voorwaarde ¤ 20.000,- op je rekening...
WTF?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ze zeggen het er niet bij, dus je moet zelf even je eigen ervaring doortrekken: Na 6 maanden nog 3,75%, na een jaar nog 3,25%, en over 2 jaar zit je gewoon weer met 1,75%, tenzij je een opname doet in dat jaar, dan zit je op 0,50%...
ik ben het met veel dingen eens, alleen met de tijd die nodig is voor een overschrijving niet, die tijd is 'normaal' geworden. Tenzj je nog met overschrijvingskaarten werkt of zoquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:18 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik snap mensen die bij de PB blijven echt niet, inclusief mijn eigen vriendin.... Wat leveren ze nu dat het echt waard is om te blijven?Overschrijven duurt een eeuwigheid, van eigen rekening naar eigen rekening ook, de rente is ruk. Is het nou die leeuw? De kleur blauw? De naamsbekendheid? Luiheid van de gemiddelde PB klant? Of hebben veel mensen hun hypotheek via die boevenbende lopen?
![]()
Dat moet dan sinds heel kort zijn? Van spaar naar giro duurde bij mijn vriendin zeker een dag. (PB naar PB) En een overschrijving naar onze gezamelijke rekening (Rabo) een paar dagen. Beiden overigens met telebankieren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 07:03 schreef Essebes het volgende:
[..]
ik ben het met veel dingen eens, alleen met de tijd die nodig is voor een overschrijving niet, die tijd is 'normaal' geworden. Tenzj je nog met overschrijvingskaarten werkt of zo![]()
Via internetbankieren van giro naar giro staat het er direct op. Van giro naar bank duurt 1 dag.
Sinds een jaar of vijf.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:02 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dat moet dan sinds heel kort zijn? Van spaar naar giro duurde bij mijn vriendin zeker een dag. (PB naar PB) En een overschrijving naar onze gezamelijke rekening (Rabo) een paar dagen. Beiden overigens met telebankieren.Ik zal vanmiddag eens kijken of het nu sneller gaat.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Scheelt me 1,2% met mn Amro kwartaalrekening en zelfs 2% met mn gewone spaarrekening.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:29 schreef hallowereld het volgende:
Iemand ervaringen met de TEB Ster Spaarrekening van 4,6%?
Op de site kan ik er maar vrij weinig over lezen. Brochure zal ik nog wel aanvragen.
Dat was voor mij de reden om het niet te doenquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:07 schreef Repeat het volgende:
Site ziet er nogal amateuristisch uit, of ik dat nou relaxed vind om al mn pieken daar te parkeren...
Die indruk had ik ook al ja, maar heb geen zin om over te stappenquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:06 schreef Nivard het volgende:
Volgens mij kan je geen 2 dezelfde spaarrekeningen openen bij dezelfde bank.
Ik heb sinds kort een spaarrekening bij de AT Bank. Moet alleen mijn wachtwoord nog krijgen en dan kunnen al de euro's van de rabo gehaald worden
AT Bank ziet er overigens wel professioneel uit.
dan heb je hier in dit topic niet veel te zoeken tochquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:07 schreef Slasher het volgende:
[..]
Die indruk had ik ook al ja, maar heb geen zin om over te stappen
Je hebt nep-sites die precies op echte banken lijken, wekt dat meer vertrouwen?!quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Site ziet er nogal amateuristisch uit, of ik dat nou relaxed vind om al mn pieken daar te parkeren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |