werk er zelf, weet wel hoe het in elkaar zit bij een faillesementquote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar je hebt geen garantie.
Hier precies hetzelfdequote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:52 schreef SharkPB het volgende:
Heb ongeveer een week geleden een brief van CEB gekregen met mijn rekeningnummer. Mijn pincode zou snel volgen. Maar heb nog geen pincode ontvangen. Wel een een afschrift met mijn eerste storting
Duurde het bij jullie ook zo lang?
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:52 schreef SharkPB het volgende:
Heb ongeveer een week geleden een brief van CEB gekregen met mijn rekeningnummer. Mijn pincode zou snel volgen. Maar heb nog geen pincode ontvangen. Wel een een afschrift met mijn eerste storting
Duurde het bij jullie ook zo lang?
Niemand die hier een antwoord op weet?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:14 schreef athlonkmf het volgende:
Fijn. Voor credit europe heb ik al een acceptgiro van m'n eerste ID-overboeking gekregen, maar nog steeds geen wachtwoord....
Duurde bij mij een week of 6 a 7.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
[..]
Niemand die hier een antwoord op weet?
Bij de grote banken doorgaans wel ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:19 schreef Arcee het volgende:
Van Credit Europe Bank:
[..]
Meestal wordt de rente toch pas in 't nieuwe jaar bijgeschreven?
A weet ik niet waarom jij acceptgiro's krijgt van overschrijvingenquote:Op woensdag 5 maart 2008 10:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
[..]
Niemand die hier een antwoord op weet?
Hehe ik heb het ookquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:39 schreef Syrena het volgende:
Ah zitten jullie hier!
Mijn ATB-rekening is geopendNu durf ik alleen mijn spaarcentjes niet over te hevelen
Echt te stom voor woorden
Er staat nu 100 euro op, de rest staat nog te verstoffen bij de Postbank.
Deze week maar eens moed verzamelen(ja vrouwending zeker..)
Ahhh gelukkig ben ik niet alleenquote:Op woensdag 5 maart 2008 12:22 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hehe ik heb het ookwil er nu 2000 erop gooien(en ik ben een man
)
Ben vrouw... en heb wel even goed uitgezocht hoe ik zeker wist dat ik mn geld niet kwijt was na de overschrijving....quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:58 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ahhh gelukkig ben ik niet alleenIk ga vanavond een poging wagen, voordat ik de procedure of mijn inlogcodes ben vergeten
De boekdatum is 1 werkdag later, de rentedatum (of valutadatum) zal in de meeste gevallen 2 werkdagen later zijn. Je kunt het dan dus al wel pinnen of overschrijven, maar dan sta je op je betaalrekening ineens 'n dag valutair rood. En als je een bedrag vanaf die betaalrekening overschrijft naar een andere rekening, dan is de valutadatum van die overschrijving een dag eerder[0]. Wel iets om rekening mee te houden, bijvoorbeeld ook als je je spaargeld van rabo overmaakt naar de bank van je keuze.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:02 schreef Wexy het volgende:houd er wel rekening mee dat het geld dat je van je rabo spaar naar lopen overmaakt er binnen een paar uur is en vanaf 1 van de 3 genoemden pas een werkdag later.. dus dat is het enige nadeel tov je oude rabo...
Vergeet AT Bank niet.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:58 schreef Nivard het volgende:
Ik twijfel tussen: Credit Europe Bank, AK Bank en ASN Bank.
Hier een overzicht van precies de spaarrekeningen zonder voorwaarden en zonder kosten:quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:58 schreef Nivard het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarvoor ik het beste kan kiezen? Ik wil sparen zonder risico en voorwaarden, en daarbij wel elk moment bij mijn geld kan wanneer er onvoorziene kosten optreden.
Je rekening code kun je vinden in de afschriften van de betaal rekening.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 07:58 schreef tinny het volgende:
Het is zo erg dat ik zelfs niet eens mijn rekening nummer weet bij ATB (901....). Mijn wachtwoord weet ik nog wel ;-)
En ik denk dat je gebruikers naam je voorletter(alleen de eerste) + achternaam + 01 is, tenminste dat is bij mij zoquote:Op zaterdag 8 maart 2008 07:58 schreef tinny het volgende:
Dit wordt een leuke om te kijken hoe het zit met de services van ATB bank.....
Ik ben namelijk mijn inlognaam kwijt... (@home heeft mijn webmail gebruikersmap gedelete waar alle correspondentie met ATB in stond) en ik heb dus nu nergens meer iets waar op het gebruikersnaam staat (ja stom ik weet het, ik had dat ook ergens moeten opschrijven). Het is zo erg dat ik zelfs niet eens mijn rekening nummer weet bij ATB (901....). Mijn wachtwoord weet ik nog wel ;-)
Ben benieuwd hoe snel dit opgelost kan worden...(want uiteraard zul je net zien dat ik het geld nu net nodig heb) ik hou jullie op de hoogte hier...
Dat denk ik niet. Het is bij mij totaal wat anders. Eerst drie letters, gevolgd door een vreemde combinatie van zeven cijfers.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:08 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En ik denk dat je gebruikers naam je voorletter(alleen de eerste) + achternaam + 01 is, tenminste dat is bij mij zo, en dan met hoofdletters.
Klopt... zoiets was het bij mij ookquote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:34 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Het is bij mij totaal wat anders. Eerst drie letters, gevolgd door een vreemde combinatie van zeven cijfers.
Vreemd bij mij was het wel zo... vandaar dat ik het dacht, gek hequote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:34 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Het is bij mij totaal wat anders. Eerst drie letters, gevolgd door een vreemde combinatie van zeven cijfers.
Wanneer heb je de eerste storting gedaan? Ik kreeg een mailtje zodra de storting door hun was ontvangen. Meestal binnen een week.quote:Op zondag 9 maart 2008 19:24 schreef W00fer het volgende:
Hoelang duurt het voordat de eerste storting bij de ATB is geaccepteerd ?
Ik kreeg zo'n mailtje, en daarin stond dat na de eerste storting ik de gebruikersnaam toegemaild zou krijgen, en het wachtwoord per post.
Kheb na die eerste storting alleen nog niets ontvangen....
Echt niet hoor.quote:Op maandag 10 maart 2008 09:56 schreef tinny het volgende:
ze vroeg ook nog of ik het wachtwoord nog wist... ik zei ja... maar volgens mij had ze me dat ook nog over de tel. willen geven... niet echt veilig lijkt me
dus voorlopig geen aanbeveling die gratis betaalrekening van ARG?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik wacht ondertussen een week of 3 op de pincode van m'n nieuwe pinpas van Argenta... Duurt allemaal erg lang daar (en dan gaat dit niet eens over sparen!).
Volgens mij heb je dan zelf alle informatie al om te bepalen of het voor jou loont of niet... wat verwacht je voor antwoord van ons?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Loont het de moeite, een nieuwe rekening?
Ik krijg nu bij Fortis 4,25%, andere banken geven soms 4,5% bijvoorbeeld, maar moet dan een halve extra administratie bijhouden. En zoooveeel spaargeld heb ik niet dat dit zo'n verschil maakt
Of iemand die bank met wel echt serieus hoge rente heeft gevonden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:11 schreef MarBu het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dan zelf alle informatie al om te bepalen of het voor jou loont of niet... wat verwacht je voor antwoord van ons?
Die gozer kan niet eens rekenen, want z'n 47 euro rente is toch echt maar de helft...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Deze dacht ik dat die het had, maar dat viel dus ... tegen
Whu? Leg es uitquote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die gozer kan niet eens rekenen, want z'n 47 euro rente is toch echt maar de helft...
...van de totale rente van 1 jaar.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die gozer kan niet eens rekenen, want z'n 47 euro rente is toch echt maar de helft...
Misschien word de rente overgemaakt naar de tegenrekening maandelijks? Dan is het natuurlijk niet rente over rente.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:51 schreef W00fer het volgende:
Hoe kom je aan die 1500 / 2 ?
6x250 = 1500 dat snap ik, maar hoezo gedeeld door 2 ?
Je neemt 6 maanden rente op steeds 250 euro
Dat is dus de eerste maand 15,625 euro rente, de tweede maand 16.60 euro etc.
Samengestelde interestof niet ?
Jep, je hebt een punt. Foutje mijnerzijds. Maar hoe je het ook wendt of keert, feit blijft dat het slechts enkele centen of misschien net een paar euro scheelt. Daar ga ik dus geen moeite voor doen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:51 schreef W00fer het volgende:
Hoe kom je aan die 1500 / 2 ?
6x250 = 1500 dat snap ik, maar hoezo gedeeld door 2 ?
Je neemt 6 maanden rente op steeds 250 euro
Update: ik moet eerst een overschrijving doen van m'n vaste tegenrekening, dat had ik even gemist...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik wacht ondertussen een week of 3 op de pincode van m'n nieuwe pinpas van Argenta... Duurt allemaal erg lang daar (en dan gaat dit niet eens over sparen!).
TEB geeft elk kwartaal 4,52/4% rente. Effectief op jaarbasis is dat 4,60% want het wordt gewoon per dag berekend.quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:15 schreef Arcee het volgende:
TOPVIJF spaarrekeningen (zonder voorwaarden)
1 TEB Bank Sterrekening 4,60%
2 Akbank Internetrekening 4,55%
3 Akbank Spaarrekening 4,50%
4 CE Bank Top-Interest 4,50%
5 AT Bank internetrek. 4,50%
Niet aangezien achteraf bleek dat meneer een klein rekenfoutje had gemaaktquote:Op donderdag 13 maart 2008 18:43 schreef krimpenrik het volgende:
en terrecht
Februari heeft geen 30 dagen?quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:55 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Niet aangezien achteraf bleek dat meneer een klein rekenfoutje had gemaakt
Boos worden is nooit handig.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:13 schreef Elwood1802 het volgende:
Vandaag ook weer zo'n klant die boos was aangezien hij 139.95 moest ontvangen en hij maar 139.77 had gekregen
Oftewel zorg voor een wachtwoord, niet een woordenboekwoord!quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:49 schreef W00fer het volgende:
Alleen ik vind de beveiliging van het hele verhaal maar wazig. Bij mijn gewone bank moet ik een e-dentifier gebruiken etc etc, en bij ATB kan ik gewoon een wachtwoord kiezen als eeeee1 of appeltje8 ofzo.
Niet echt heel veilig. Nu zul je denken, wat boeit dat ? Het enigste wat je kan als dief is als baldadigheid geld overpompen naar je tegenrekening. Mis, want als die kwaadwillende een deposito opent voor 2 jaar en hij pleurt daar heel mijn saldo neer, ben ik de sjaak. Een deposito is onherroepelijk.
Leuke theorie. Denk je echter echt dat iemand zo stom is om het risico op een hoge straf te nemen, zonder de mogelijkheid te hebben er zelf beter van te worden? Iemand die het risico wenst te nemen om een bankbeveiliging te kraken, zal dit alleen feitelijk doen als er voor hem wat te halen valt; lijkt mij althans.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:49 schreef W00fer het volgende:
Niet echt heel veilig. Nu zul je denken, wat boeit dat ? Het enigste wat je kan als dief is als baldadigheid geld overpompen naar je tegenrekening. Mis, want als die kwaadwillende een deposito opent voor 2 jaar en hij pleurt daar heel mijn saldo neer, ben ik de sjaak. Een deposito is onherroepelijk.
Buiten dat komt AT Bank op mij heel schappelijk over en mocht dit (heel vergezochte) scenario plaatsvinden dit ook weer zo ontbonden kan worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:25 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Leuke theorie. Denk je echter echt dat iemand zo stom is om het risico op een hoge straf te nemen, zonder de mogelijkheid te hebben er zelf beter van te worden? Iemand die het risico wenst te nemen om een bankbeveiliging te kraken, zal dit alleen feitelijk doen als er voor hem wat te halen valt; lijkt mij althans.
Laat het ATB maar aantonen dat jij wel een deposito hebt geopend. Geen handtekening = geen overeenkomst.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:38 schreef W00fer het volgende:
Zie maar eens aan te tonen bij de ATB dat jij niet een deposito hebt geopend, maar een hacker.
quote:Op zondag 16 maart 2008 07:16 schreef Eslin het volgende:
Alex heeft zijn spaarrente verhoogd naar 3,8%. Het was, afhankelijk van het bedrag 3,4% of 3,6%
Denk niet dat je hiermee wegkomt...quote:Op zondag 16 maart 2008 16:57 schreef g0nz0 het volgende:
[..]
Laat het ATB maar aantonen dat jij wel een deposito hebt geopend. Geen handtekening = geen overeenkomst.
Je login en password volstaan om geld terug te boeken, maar niet om onherroepelijk een financieel product af te sluiten.
Geld overboeken is wat anders. Maar een financieel product afsluiten, daar moet je toch echt een contract voor tekenen. Lijkt me zo goed als onmogelijk dat zoiets stand houdt voor een rechter? (als je het zover zou willen voeren)quote:Op zondag 16 maart 2008 21:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Denk niet dat je hiermee wegkomt...
Net als bij geld uit de muur halen en 10.000 euro overmaken naar Nigeria, zodra jij digitaal je gegevens hebt ingevuld, ligt de bewijslast bij jou...
Welke verhoging?quote:Op zondag 16 maart 2008 22:12 schreef Eslin het volgende:
De verhoging van de spaarrente gaat in per 17-3-08.
Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:32 schreef g0nz0 het volgende:
[..]
Geld overboeken is wat anders. Maar een financieel product afsluiten, daar moet je toch echt een contract voor tekenen. Lijkt me zo goed als onmogelijk dat zoiets stand houdt voor een rechter? (als je het zover zou willen voeren)
En wat betreft de bewijslast: ander IP adres.
Zo'n bank zou trouwens wel gek zijn om per se iemand een dubieus deposito door z'n strot te willen duwen, met alle mogelijke negatieve reclame van dien. Kost ze veel meer potentiele klanten dan die klant z'n gelijk geven en één lullig depositootje cancellen.
En een kopie van je paspoort waarschijnlijk. Maar goed, wel een handtekening dus. Eén kan voldoende zijn. Nul niet, zoals bij een deposito wat door wat willekeurig geklik wordt afgesloten.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:00 schreef W00fer het volgende:
Nou zo lullig is zo'n depositotje niet. Ze kunnen daar behoorlijk wat gezever mee krijgen bij de AFM, en DNB.
Maargoed ik heb voor mijn spaarrekening ook nauwelijks hoeven tekenen bij de ATB. Een vinkje op de site: ik ga akkoord met de voorwaarden was genoeg.
De enigste handtekening die ik heb hoeven zetten was op het aanmeldingsformulier. Bent u geboren in Nederlandteken hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |