WTF slaat dat nou weer op, ik hou het verder gewoon in de gatenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 07:03 schreef Essebes het volgende:
[..]
dan heb je hier in dit topic niet veel te zoeken toch
Waarom aanmelden bij 2 banken? Ik ga mezelf denk ik aanmelden voor de CE Bank, is er een minimuminleg vereist? Aanmeld procedure duurt volgens mij ook een aantal weken voordat je bericht krijgt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:04 schreef Stupendous76 het volgende:
Zo, aanmelding gedaan voor de TEB NV-bank, naast de CE Bank
Ik spaar voor een huis, dat bedrag begint (eindelijk) vorm te krijgen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:08 schreef hallowereld het volgende:
[..]
Waarom aanmelden bij 2 banken? Ik ga mezelf denk ik aanmelden voor de CE Bank, is er een minimuminleg vereist? Aanmeld procedure duurt volgens mij ook een aantal weken voordat je bericht krijgt.
Garantiestelsel enzo, denk ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:08 schreef hallowereld het volgende:
[..]
Waarom aanmelden bij 2 banken? Ik ga mezelf denk ik aanmelden voor de CE Bank, is er een minimuminleg vereist? Aanmeld procedure duurt volgens mij ook een aantal weken voordat je bericht krijgt.
ik zie niet in waarom je risico zou moeten nemen, als dat te vermeiden is, zonder extra kosten?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 03:17 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Garantiestelsel enzo, denk ik.
Op mijn werk heb ik ook van die mensen, die willen bijv. een dep. openen van 22.000e en horen vervolgens dat ze alleen de 1e 20000e volledig terugkrijgen.
Man man man, een beetje risico moet je altijd nemen.
Nou, ik kan die 2000 ballen goed gebruikenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 03:17 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Garantiestelsel enzo, denk ik.
Op mijn werk heb ik ook van die mensen, die willen bijv. een dep. openen van 22.000e en horen vervolgens dat ze alleen de 1e 20000e volledig terugkrijgen.
ATB is snel. volgende dag volgens mij, bij AK nog niet geprobeerdquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik twijfel nog tussen AK Bank en ATB. Eigenlijk wil ik altijd snel bij mijn geld kunnen, heeft iemand ervaring met de overboekingstijd bij deze banken?
Met AK heb ik geen ervaring, ATB had m'n overboeking na 2 uur (!) al op m'n giro staan per internationale spoedoverboeking! Los hiervan vind ik storten op ATB erg omslachtig.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik twijfel nog tussen AK Bank en ATB. Eigenlijk wil ik altijd snel bij mijn geld kunnen, heeft iemand ervaring met de overboekingstijd bij deze banken?
Waarom vind je dat omslachtig? Bij Rabo internetbankieren kan je gewoon alle gegevens in je adresboek opslaan. Wil je wat overmaken? Dan hoef je alleen nog voor ATB te kiezen in je adresboek en het aantal euro invoegen. Zo omslachtig lijkt me dat nietquote:Op zondag 30 maart 2008 14:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met AK heb ik geen ervaring, ATB had m'n overboeking na 2 uur (!) al op m'n giro staan per internationale spoedoverboeking! Los hiervan vind ik storten op ATB erg omslachtig.
Idd, werkt prima.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:49 schreef Nivard het volgende:
[..]
Waarom vind je dat omslachtig? Bij Rabo internetbankieren kan je gewoon alle gegevens in je adresboek opslaan. Wil je wat overmaken? Dan hoef je alleen nog voor ATB te kiezen in je adresboek en het aantal euro invoegen. Zo omslachtig lijkt me dat niet
Volgens mij dat.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:00 schreef Nivard het volgende:
Want wellicht loopt het 1e kwartaal dan tot en met 31 maart, zodat ik beter nog even 2 dagen kan wachten met overzetten.
Klopt, beter even wachten tot 1 of 2 april.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:00 schreef Nivard het volgende:
Ik heb sinds 2 weken ATB. Maar bij Rabo Internetspaarrekening berekenen ze de bonus rente over het laagste bedrag op de spaarrekening in een kwartaal. Nu heb ik mn geld nog niet overgezet naar ATB. Weet iemand welke data ze gebruiken voor de kwartalen? Want wellicht loopt het 1e kwartaal dan tot en met 31 maart, zodat ik beter nog even 2 dagen kan wachten met overzetten.
Dat ligt aan de voorwaarden van de rekening. Dit gaat blijkbaar over 'n kwartaalrekening, waarbij rente wordt berekend over het bedrag wat het gehele (kalender)kwartaal op de rekening heeft gestaan.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:32 schreef Sloggi het volgende:
Rente wordt toch gewoon per dag bijgehouden en een keer per jaar uitgekeerd? Of zijn er 4 'berekenmomenten', aan het einde van elk kwartaal en wordt het aan het einde van het jaar uitgekeerd?
quote:De rente van Rabo InternetBonusSparen bestaat uit een basisrente en een bonusrente. De basisrente wordt dagelijks berekend over het gehele saldo. De bonusrente tellen we daarbij op. Deze wordt berekend over het laagste saldo in een kwartaal. Hoe langer uw geld op de rekening staat, hoe meer u profiteert van de bonus. De totale rente ontvangt u jaarlijks op 1 januari.
Bij CEB mn spaargeld nu neergezet. In iets meer dan 2 maand tijd (van 24 januari tot vandaag) 41,50 rente nu.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
De mate waarin hier over banken wordt gesproken neigt een beetje naar risico .. en goed oplettendheid ' lees de kleine lettertjes !'
Wat ik me persoonlijk afvraag is of al die tijd het internet afstruinen voor net dat ene % rendement, het waard is?
Ik moet zelf toegeven dat ik eigenlijk vrij weinig gebruik maak van mn spaarrekening.
Hangt van je spaargeld af, voor mij scheelt het 250-300 euro per jaarquote:Op vrijdag 4 april 2008 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
De mate waarin hier over banken wordt gesproken neigt een beetje naar risico .. en goed oplettendheid ' lees de kleine lettertjes !'
Wat ik me persoonlijk afvraag is of al die tijd het internet afstruinen voor net dat ene % rendement, het waard is?
dat snap ik, maar dat geld voor zo veel dingen om heel eerlijk te zijn. Bijvoorbeeld de ziektekosten!quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:54 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Hangt van je spaargeld af, voor mij scheelt het 250-300 euro per jaar![]()
Bij de normale banken mag je blij zijn als je 3% krijgt, en met een paar klikjes heb je een rekening geopend bij een andere bank met 4,5%
Elk jaar krijg ik een nieuwe offerte voor 50% tariefstijging, en elk jaar stap ik dan ook over op een andere.. Zo betaal ik nu 73,75 per maand incl. aanvulling tandarts/fysio/etc., wel met 650 eigen risico, maar die ene keer dat ik m'n been breek o.i.d. heb ik dat allang terugverdiend.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
dat snap ik, maar dat geld voor zo veel dingen om heel eerlijk te zijn. Bijvoorbeeld de ziektekosten!
Je bent zo bij een ander goedkoper uit.
Maar levert dat net zoveel op?quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Maarja, misschien komt dat wel doordat ik liever 'overbodig' geld investeer in plaats van op een spaarrekening te zetten.
Dat kan ik nu nog niet zeggen, met investeren bedoel ik uiteraard beleggen, en ik mag toch hopen dat daar meer dan 900 eu per jaar basis uitkomt, gezien het werk wat ik er aan besteedquote:Op zondag 6 april 2008 04:11 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Maar levert dat net zoveel op?De overstap levert me nu een 900,- extra op jaarbasis op en ik hoef er helemaal niks voor te doen.
"e:Op zondag 6 april 2008 10:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat kan ik nu nog niet zeggen,
Dat is dus juist waarom ik het liever wegzet.quote:gezien het werk wat ik er aan besteed
van CEB krijg je gewoon bij elke bijschrijving een afschrift thuis. En kun je gewoon overmaken met normale overschrijvingspapieren.quote:Op maandag 7 april 2008 18:51 schreef hupsakee het volgende:
Wat is het beste alternatief voor mensen die geen internet hebben? (ja die zijn er)
Om hier nog even op terug te komen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:49 schreef W00fer het volgende:
Beveiliging van ATB
Alleen ik vind de beveiliging van het hele verhaal maar wazig. Bij mijn gewone bank moet ik een e-dentifier gebruiken etc etc, en bij ATB kan ik gewoon een wachtwoord kiezen als eeeee1 of appeltje8 ofzo.
Ja dat zal inderdaad een vreemd gevoel zijnquote:Op dinsdag 8 april 2008 10:10 schreef Nivard het volgende:
Ik heb inmiddels al mijn spaargeld bij de ATB gezet. Toch wel vreemd om mijn spaarrekening van de Rabobank op 0,00 te zien staan![]()
Mijn ouders krijgen ook met regelmaat de vraag van de ABN voor gesprekjes, ik zelf van de Rabo niet. Heb er ook geen belang bij, als ik wat wil bespreken maak ik zelf wel een afspraak.quote:Een paar weken geleden werd ik door de rabo gebeld voor een 'onderhoudsgesprek' (zie eerdere reactie). Echter tot op heden niks gehoord, en ook geen bevestiging gehad van de afspraak gehad (was wel afgesproken). Zullen ze misschien ook hier in dit topic lezen over mijn overstap
ik heb hier nog over gedacht, maar heb besloten dit niet te doen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:56 schreef athlonkmf het volgende:
ik heb toch 2500 euro op m'n normale internetspaarrekening overgehouden. Voor noodgevallen is het wel handig, anders zit je toch met de valutering. ....
en de rentedatum staat dan op vandaag?quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:55 schreef Essebes het volgende:
[..]
ik heb hier nog over gedacht, maar heb besloten dit niet te doen.
Het geld staat nu bij AK en ATB (en ASN)
Gisterenmorgen rond 07.00 overboeking bij ATB in systeem gezet. Na de lunch stond het op mijn vaste tegenrekening (giro). Zelfs voor mij was dat sneller dan verwacht!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |