quote:Op zondag 20 januari 2008 20:02 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik behandel wel mijn eigen zaak hoor, ik hoef geen familierecht-advocateMaar goed, als roodharige mannen trouwe vurige types zijn hoeven we natuurlijk nooit te scheiden
.
quote:Een kwart van de vrouwen voelt zich het meest aangetrokken tot mannen met zwart haar en een op de vijf prefereert bruin haar. Blond wordt gewaardeerd door 17 procent, grijs door 2 procent en slechts 1 procent valt op roodharige mannen.
Geen wonder dat roodharige mensen uitsterven.quote:
"Verplicht" vak in je master? D.w.z. komt deze verplicht op je cijferlijst?quote:Op maandag 21 januari 2008 19:47 schreef Sessy het volgende:
Ik wil ook een diploma bij een pakje boter! *zeur*
Cum laude gaat helaas niet meer lukken. Uiteraard ga ik nog wel voor "met genoegen". Brrr. Nouja ik moet gewoon niet zeiken, ik heb pas 1 zes. Maar ja die verknalt wel gelijk alles. Stom ook, voor dat vak kon je ueberhaupt niet hoger dan een 8 halen (omdat het punt op je eindwerkstuk is gebaseerd, je daar maximaal een 8 voor kunt halen (een "goed"), en er alleen nog punten af getrokken worden voor afwezig, niet ingeleverde thuisopdrachten, onvoldoende ingeleverd etc. Bleh kutvak.
Gemiddeld 8 of hoger. Je mag geloof ik compenseren op de UvT. Als je verplichte clustervakken hebt moet je die sowieso meetellen om het gemiddelde te bereiken. Wat betreft keuzevakken kun je denk ik je hoogste punten mee laten tellen en als je extra keuzevakken doet, kun je de lagere punten buiten beschouwing laten voor het gemiddelde.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:28 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Mag je dan geen enkele 6 hebben om cum laude te slagen?
UU graagquote:Op maandag 21 januari 2008 19:37 schreef Addict89 het volgende:
Waar moet je erbij?
Reageerde je op mij? Ik heb niks gezegd over herkansen. Ik weet daarvoor de regels van de UvT ook niet uit m'n hoofd.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:53 schreef Smash-it het volgende:
Dat je een 7,5 mag herkansen vind ik echt wel vreemd. In Utrecht mag dat in ieder geval, naar mijn weten, niet. Anders zou niemand toch 6-en op zijn eindlijst hebben, als je mag herkansen bij een voldoende? Ik heb 1x een vak over gedaan (een jaar later dus, niet via een herkansing want ik had zowel voor deeltoets A als B een onvoldoende en dan mag je niet herkansen) en de tweede keer had ik een 9,5.
Maar goed, chill als het bij jou wel mag. Cijferlijsten zijn dus echt niet te vergelijken als je van verschillende uni's komt.
Donequote:
Nee, was op Sessy. Sorry, had haar maybe even moeten quoten.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:17 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Reageerde je op mij? Ik heb niks gezegd over herkansen. Ik weet daarvoor de regels van de UvT ook niet uit m'n hoofd.
Volgens mij mag je op de UvT voldoendes herkansen ja. Ach ja, dat zal het wel wat makkelijker maken, maar bijna niemand maakt hier gebruik van. Tenminste dat neem ik aan, want de cijfers van de herkansingen zijn meestal niet echt veel hoger dan de uitslagen van de eerste kans.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:45 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Nee, was op Sessy. Sorry, had haar maybe even moeten quoten.
Ja, leeronderzoek.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
"Verplicht" vak in je master? D.w.z. komt deze verplicht op je cijferlijst?
Geen excuses nodig joh. Ik las verkeerd.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:45 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Nee, was op Sessy. Sorry, had haar maybe even moeten quoten.
Dat was bij mij destijds voldoende/onvoldoende. Is dat veranderd nu?quote:
Het was slecht georganiseerd hé! Ik heb er uiteindelijk nog een halve punt bij weten te lullen, dus het was de moeite wel waard om er even naar toe te gaan.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo dit was ook de eerste en laatste keer dat ik naar een inzage voor strafrecht ga
Hoi btw
De boeken of de readers? De boeken zijn vrij beschikbaar. Ik heb vandaag nog de Prota van Lokin gekocht.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ga sowieso in de 3 weken dat ik nog vrij ben men staatsrecht helemaal bij lezen. voor de andere vakken kan ik nog niks doen want ik heb de boeken nog nietKunnen we pas kopen als het semester weer begint
Ah gelukkig, er is dus nog hoop voor ons 6jes-mensenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:50 schreef bladibladibla het volgende:
In mijn bachelor nam ik ook echt genoegen met een 6, maar nu in mijn master wordt ik wel een stuk streberiger merk ik. Heb vorige week dan ook een vak herkanst waar ik een 6 voor had. maar goed, dat is een van de in totaal 4 verplichte master-vakken en ik vond dat ik daar best hoger voor kon halen
Heel goed! Voor de opdracht of het tentamen?quote:Op maandag 21 januari 2008 19:05 schreef Smash-it het volgende:
Ha! Conform de OP ben ik gaaf. Maar dat is niets nieuws.
Wil ik tot slot graag nog even pronken met mijn 8,1 voor faillissementsrecht.
Ik doe nu inderdaad de R&M-master en die bevalt echt heel goed. Er is wel heel veel overlap met IBL, vooral omdat de keuzevakken (en een aantal verplichte vakken) hetzelfde zijn, zoals European Company Law. Ik vind alle vakken echt heel erg interessant, en de docenten zijn ook erg goed. Je merkt dat veel van de docenten echt zo enthousiast zijn over hun eigen vak. Dat maakt het extra leul. Ik vermaak me er prima meequote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:13 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Trouwens, jij deed toch Recht&Management bladibla? Welke master heb jij uiteindelijk gekozen?
Ik moet zelf over niet al te lange tijd ook een keuze maken voor een master, International Business Law heeft nu mijn voorkeur, maar was wel benieuwd wat jouw ervaringen met jouw master zijn
Ook voor elkaar. Ik wil nu wel weer beginnen, 6 weken vakantie is wat overdrevenquote:Op maandag 21 januari 2008 23:04 schreef Morendo het volgende:
Kan ik trouwens toegevoegd worden in de OP, Radboud Uni, bij voorbaat dank.
Kernvakken gedaan? Leuk he! Wat ga je doen in blok 3?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:33 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ook voor elkaar. Ik wil nu wel weer beginnen, 6 weken vakantie is wat overdreven.
Thanksquote:Op maandag 21 januari 2008 21:20 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Done. Oh, en ik zou ook wel willen herkansen bij een voldoende, had ik dat cijfer onder de 7 wel even weggepoetst. Maar dat mag idd niet op de UU
.
Voor de opdracht, tentamen is next week.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:41 schreef The_Duce het volgende:
Heel goed! Voor de opdracht of het tentamen?
Oeh rechtssociologie, beeeeh. Ben blij dat ik geschiedenis heb gekozenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:13 schreef Addict89 het volgende:
Yep, kernvakken zijn klaar! Ga 't toga traject in, begin met Criminal Law and Human Rights en Rechtssociologie.
Ik zou echt naar de inzage gaan, zeker als je bij Anatoli mag babbel je er zo een half punt bij, minimaal. Doe hem de groeten van me (ja, dit is mijn echte voornaam)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:24 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Voor de opdracht, tentamen is next week.
Net een 6 terug voor het verzekeringsrecht tentamen van vorige week. Ik baal wel een beetje. Heb nu twee 6-en en een 6,5 op mijn master eindlijst. Wat een kutcijfers, haha. Ik zou ze wel herkansen als dat kon hoor, in Utrecht. Alles in 1x halen is echt niet leuk op deze manier. Nu maar even knallen voor faillissementsrecht.
Over pakjes boter gesproken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:27 schreef Leonoor het volgende:
Ik zou echt naar de inzage gaan, zeker als je bij Anatoli mag babbel je er zo een half punt bij, minimaal. Doe hem de groeten van me (ja, dit is mijn echte voornaam).
Ik heb er vorig jaar 0,8 bijgebabbeld geloof ik...
Ja, ik ga er zeker weten naar toe. Zit net de standaardantwoorden te bekijken en ik heb echt wel heel veel goed. Dat is wel meer dan een 6 waard vind ik. Zucht..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:27 schreef Leonoor het volgende:
Ik zou echt naar de inzage gaan, zeker als je bij Anatoli mag babbel je er zo een half punt bij, minimaal. Doe hem de groeten van me (ja, dit is mijn echte voornaam).
Ik heb er vorig jaar 0,8 bijgebabbeld geloof ik...
Ja, nu is het "voldoende, onvoldoende, goed" en een goed is 8 en een "extra goed" of punten bij is er niet.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:58 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dat was bij mij destijds voldoende/onvoldoende. Is dat veranderd nu?
Ha mijn grote vriendinquote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:59 schreef Leonoor het volgende:
Wat gaan jullie snel zeg! Ik wilde eigenlijk alleen even zeggenmannen met rood haar
, er zouden er meer van moeten zijn in deze wereld.
Nu ga ik weer juridisch doen...
Wie haalt er in Tilburg géén 'met genoegen'? Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijkerquote:2. Indien een examinandus een examen heeft gehaald, wordt het predikaat 'met genoegen' verleend indien hij voor alle examenonderdelen gemiddeld ten minste het cijfer zeven (7) heeft behaald.
Die studenten waar Balkenende zo'n "fan" van isquote:Op woensdag 23 januari 2008 00:05 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wie haalt er in Tilburg géén 'met genoegen'? Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
Wij krijgen een diploma bij een bakje boter, zij een judicium bij inlevering van 3 spaarzegels..quote:Op woensdag 23 januari 2008 00:05 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wie haalt er in Tilburg géén 'met genoegen'? Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
En tijdens de Hamsterweken krijgen we allemaal een 8 als we alleen maar komen opdagen bij de tentamensquote:Op woensdag 23 januari 2008 08:49 schreef Leonoor het volgende:
Wij krijgen een diploma bij een bakje boter, zij een judicium bij inlevering van 3 spaarzegels..
Oeh, krijg je dan ook een soort kleurenkorting? Dat je met een paars outfitje 40% extra krijgt?quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:02 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
En tijdens de Hamsterweken krijgen we allemaal een 8 als we alleen maar komen opdagen bij de tentamens
Oja, die Elsevier met daarin die waardebon waarmee je een gratis UU-diploma kon ophalen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:03 schreef The_Duce het volgende:
Kijk daarom scoort de UvT zo hoog bij Elsevier!
Goed bezig!quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:42 schreef KneiterS het volgende:
Ik vind dit wel een mooie plek om even te patsen met me cijfers:
Ik studeer aan de Universiteit van Leiden:
Strafrecht - 8
Rechtseconomie - 8
Bedrijfseconomie - 8
Verbintenissenrecht - 8
Als je naar je tentamen komt en je hebt geen slobberige capuchontrui met vale spijkerbroek aan dan hoef je één vraag minder te beantwoorden.quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:23 schreef Leonoor het volgende:
Oeh, krijg je dan ook een soort kleurenkorting? Dat je met een paars outfitje 40% extra krijgt?
Ook hoiquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:42 schreef KneiterS het volgende:
Strafrecht - 8
Rechtseconomie - 8
Bedrijfseconomie - 8
Verbintenissenrecht - 8
Ooooh hadden ze dat op de UU maar gedaanquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:16 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Als je naar je tentamen komt en je hebt geen slobberige capuchontrui met vale spijkerbroek aan dan hoef je één vraag minder te beantwoorden.
Die puntengrens was het probleem niet. Zij was het probleem. Ze bracht op het allerlaatste moment in mijn geval wijzigingen aan in het reglement van het vak, die juist in mijn nadeel vielen. Heel vreemd.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:20 schreef Sessy het volgende:
Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt, captain Redbeard. Al is dat van mij toen achteraf nog heel netjes opgelost, alleen op het moment zelf was het frustrerend.
Ik denk trouwens dat als ze bij de Beste Docent Verkiezingen ook een categorie invoeren "meest impopulaire faculteitsmedewerker", dat zij dat dan met gemak wint ivm de puntengrens bij oefenrechtbank...
Ik ben in wat kledinggedrochten op tentamen geweest joh, daar maak ik anders niet eens de plee mee schoonquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:16 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Als je naar je tentamen komt en je hebt geen slobberige capuchontrui met vale spijkerbroek aan dan hoef je één vraag minder te beantwoorden.
Ik snap die meisjes die in hun hipste rokje op hoge laarzen naar tentamen komen ook nooit zoquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:46 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik ben in wat kledinggedrochten op tentamen geweest joh, daar maak ik anders niet eens de plee mee schoon
Zo werkt dat altijd: in de JB/UB zitten alle kerels ook altijd ongeschoren in gare joggingbroeken terwijl ze alleen maar stinken en koffie drinken. Alle vrouwen daarentegen lopen in hun kortste rokje en strakste truitje, strak in de make up kou te lijden en water te drinken. Kennelijk zijn daar ongeschreven regels voor...quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:25 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb altijd het idee dat kerels er een sport van maken om zo brak, ongeschoren en ongeinteresseerd mogelijk over te komen op zo'n dag.![]()
Met als absolute kampioen een maat van me die tien minuten te laat binnenkwam met een thermoskan ijskoude koffie, die hij met zeer zware tegenzin leegdronk om maar wakker te worden![]()
Waarom die meiden vervolgens hun best gaan doen is mij dan ook een raadsel
Dat waren nog eens tijdenquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:28 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Zo werkt dat altijd: in de JB/UB zitten alle kerels ook altijd ongeschoren in gare joggingbroeken terwijl ze alleen maar stinken en koffie drinken.
Daar hoor je me niet over klagen. Al lijkt kou lijden en veel water drinken mij geen goede combinatie op een tentamendag.quote:Alle vrouwen daarentegen lopen in hun kortste rokje en strakste truitje, strak in de make up kou te lijden en water te drinken. Kennelijk zijn daar ongeschreven regels voor...
Ah gut ben je volwassen aan het worden? Naar he!quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:38 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dat waren nog eens tijden![]()
Ben ik trouwens wel ontgroeid tegenwoordig.
[..]
Daar hoor je me niet over klagen. Al lijkt kou lijden en veel water drinken mij geen goede combinatie op een tentamendag.
Ik word nu opeens met "meneer" aangesproken. Ook door meiden met wie het volstrekt legaal zou zijn omquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:22 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ah gut ben je volwassen aan het worden? Naar he!
quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:42 schreef KneiterS het volgende:
Strafrecht - 8
Rechtseconomie - 8
Bedrijfseconomie - 8
Verbintenissenrecht - 8
Haha, erg he. Ik ben ook opeens "mevrouw", heel eng. Gelukkig is er niets op tv, want ik heb een nieuwe missie in mijn levenquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik word nu opeens met "meneer" aangesproken. Ook door meiden met wie het volstrekt legaal zou zijn om. Wat een knipbeurt en een colbertje opeens met je kan doen.
Ik kan morgen ook zo'n figuur aanwijzen (zie vorige post)quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:25 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb altijd het idee dat kerels er een sport van maken om zo brak, ongeschoren en ongeinteresseerd mogelijk over te komen op zo'n dag.![]()
Met als absolute kampioen een maat van me die tien minuten te laat binnenkwam met een thermoskan ijskoude koffie, die hij met zeer zware tegenzin leegdronk om maar wakker te worden![]()
Zo noemt UL zakenrechtelijke gedeelte van het vermogensrecht: boek 3 en 5 BW. Het andere gedeelte is verbintenissenrecht.quote:Op donderdag 24 januari 2008 02:44 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Wtf is goederenrecht nou weer?
Nog nooit van gehoord iig.
Zo noemt heel juridisch Nederland hetquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:18 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Zo noemt UL zakenrechtelijke gedeelte van het vermogensrecht: boek 3 en 5 BW. Het andere gedeelte is verbintenissenrecht.
Vind ik nog steeds de raarste actie ooit, het verwisselen van de termen zaak en goed in het nieuwe BW.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Zo noemt heel juridisch Nederland het. Zakenrecht != goederenrecht overigens! Alle zaken zijn goederen, sommige goederen zijn zaken (zaken moeten voor menselijke beheersing vatbaar en stoffelijk zijn, goederen zijn alle zaken en vermogensrechten).
Ja dat is ook een vreemde wissel, mijn tante heeft nog allerlei boeken "Zakenrecht" in de kast staan waar ik nu toch echt Goederenrecht heb (quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Vind ik nog steeds de raarste actie ooit, het verwisselen van de termen zaak en goed in het nieuwe BW.
Met name het strafrechtelijke Elektriciteitsarrest is daardoor echt niet meer uit te leggen.
"Ja, daar bepaalde de HR in dat elektriciteit strafrechtelijk gezien een goed is, ondanks de niet-stoffelijkheid."
-Maar een goed hoeft toch niet stoffelijk te zijn?
"Jawel, want toen noemde je een zaak nog een goed"
-Dus elektriciteit was eigenlijk geen goed?
"Ja, maar het recht op elektriciteit was wel een zaak"
-Maar dat kun je toch niet stelen?
"Nee, maar strafrechtelijk dus wel"
-
Dat verbaasd mij ook altijd. Ik moet bijna altijd over de tafels in de collegezalen klimmen omdat ik altijd midden in de rij zit en in dezelfde rij zit als een aantal überslomo's. Moet er niet aan denken dat ik dat een rokje moet doen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:17 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik snap die meisjes die in hun hipste rokje op hoge laarzen naar tentamen komen ook nooit zo. Ik bedoel, ik trek ook graag leuke outfitjes aan enzo normaal, maar op tentamen wil ik er vooral relaxed bij zitten, en niet in een te strak rokje op knellende schoenen om er maar vooral sexy uit te zien voor die ene jongen uit de werkgroep die waarschijnlijk nog aan de andere kant van de zaal van 800 man zit ook.. Maar he, wie ben ik?!
quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
![]()
Heel goed!!
Vraagjes:
- Hoe heb je economie voorbereid? Kan dat enkel op SIL-verslagen (ik heb geen zin om me in dit vak te verdiepen, ik kan en wil niks met dit vak)?
- Bedoel je het B1 cak Straf - en Strafprocesrecht of het B3 vak? Hoe heb je je voorbereid?
Kerel, ik hoop dat het goed ging. Goederenrecht is toch echt iets waar je wakker voor moet zijnquote:Op donderdag 24 januari 2008 02:43 schreef 360sjors het volgende:
Zodalijk () tentamen goederenrecht, echter ik lijd weer eens aan spontane insomnia. Dat wordt wat om 8:45.
Het is overigens wel opvallend hoe verschillend men over studieresultaten denkt. De een gaat een 7,5 herkansen, waar een ander blij is met een 'efficiente' 5,5. Ik ben doorgaans een echte havist, wat me gedurende mijn vorige opleiding regelmatig werd verweten. Met zo min mogelijk moeite overal doorheen freewheelen. Ik merk nu echter in mijn omgeving dat mooie cijfers meer worden gewaardeerd dan de studiepuntjes an sich, wat op zich wel motiverend werkt om er wat meer uit te halen.
Leverde geen problemen op, ik voorspel een zeventje. Mijn uitgebreide ervaring met het studentenleefritme heeft me immuun gemaakt voor slaaptekortenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Kerel, ik hoop dat het goed ging. Goederenrecht is toch echt iets waar je wakker voor moet zijn
Ik heb er een abb. op. Nog niet aan toekomen om te lezen trouwens. Gaat over straf enzo? Trieste reclame op tv is dat.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:57 schreef 360sjors het volgende:
En wat ik me ook afvroeg, hoeveel bezoekers van dit topic hebben deze maand de Quest gekocht
Dus jij hield vervolgens in de oefenrechtbank een uitgebreid betoog met als onderwerp "nullum crimen, nulla poena sine praevia lege poenali" en verwees tussen neus en lippen door naar art. 1 lid 2 sr.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Die puntengrens was het probleem niet. Zij was het probleem. Ze bracht op het allerlaatste moment in mijn geval wijzigingen aan in het reglement van het vak, die juist in mijn nadeel vielen. Heel vreemd.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:02 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dus jij hield vervolgens in de oefenrechtbank een uitgebreid betoog met als onderwerp "nullum crimen, nulla poena sine praevia lege poenali" en verwees tussen neus en lippen door naar art. 1 lid 2 sr.
Die boer met die schep op het eindequote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:59 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik heb er een abb. op. Nog niet aan toekomen om te lezen trouwens. Gaat over straf enzo? Trieste reclame op tv is dat.
Jij wilt heerlijk ontspannen Raaijmakers gaan lezen, met zijn goedlopende zinnen en vlot taalgebruik?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:44 schreef 360sjors het volgende:
Is hier toevallig iemand die Pitlo/Raaijmakers Ondernemingsrecht druk 5 in de verkoop gooit??
Het is weekend, des zondagavonds gaat de open haard aan en neem ik plaats in een comfortabele faiteuil de repos. Onder het genot van een heerlijk beugelbiertje op schenktemperatuur -ik prefereer 7,2 graden celcius- is het niet slechts het lichaam, maar ook de geest die ontspanning zoekt. Hopelijk komt mijn grote vriend Raaijmakers dan ten tonele.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Jij wilt heerlijk ontspannen Raaijmakers gaan lezen, met zijn goedlopende zinnen en vlot taalgebruik?![]()
Ik vermoed dat na 10 bladzijdes ploeteren bovengenoemd boek vrij snel in bovengenoemde open haard zal belanden, waarna nog een aantal beugelbiertjes inderhaast opengetrokken worden om de bittere smaak weg tte spoelen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:13 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Het is weekend, des zondagavonds gaat de open haard aan en neem ik plaats in een comfortabele faiteuil de repos. Onder het genot van een heerlijk beugelbiertje op schenktemperatuur -ik prefereer 7,2 graden celcius- is het niet slechts het lichaam, maar ook de geest die ontspanning zoekt. Hopelijk komt mijn grote vriend Raaijmakers dan ten tonele.
Gelukkig heb ik dan Corstens nog als steun en toeverlaat in donkere tijdenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:45 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik vermoed dat na 10 bladzijdes ploeteren bovengenoemd boek vrij snel in bovengenoemde open haard zal belanden, waarna nog een aantal beugelbiertjes inderhaast opengetrokken worden om de bittere smaak weg tte spoelen.
Haha, heldquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:37 schreef 360sjors het volgende:
Gelukkig heb ik dan Corstens nog als steun en toeverlaat in donkere tijden
Die vind ik wel redelijk aantrekkelijk geschreven hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:50 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Haha, held! Ik kan je Polak trouwens ook wel aanraden (faillissementsrecht), mocht je het echt allemaal niet meer zien zitten. Wat is er nou mooier dan verrekening en vereffening op een druilige zondagmiddag..
Laatste druk van M. Schellevis bevat wel 'veel' fouten. Zowel typo's als inhoudelijk!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Die vind ik wel redelijk aantrekkelijk geschreven hoor.
Bedoel je dat het internationale aspect niet voldoende aanwezig is?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik doe Internationaal en Europees recht ja. Ik vind het eik een beetje jammer uitgewerkt in Nijmegen.. Het betekend in het tweede jaar 1 vak internationaal recht en 2 europese vakken.. Maar waarschijnlijk veranderd dat nog in de verdere studie..
En 24 is niet te oud.. Er zitten mensen van 29 bij mij en zelfs nog ouder..
Europees en Internationaal doe ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:50 schreef FloggingMolly het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Europees en internationaal recht doen? Hoe bevalt die opleiding?
Is 24 trouwens erg oud om aan een bachelor rechten te beginnen?
Hier op de UL is Internationaal en Europees recht maar met 2 vakken vertegenwoordigd in de Bachelor Rechtsgeleerdheid.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik doe Internationaal en Europees recht ja. Ik vind het eik een beetje jammer uitgewerkt in Nijmegen.. Het betekend in het tweede jaar 1 vak internationaal recht en 2 europese vakken.. Maar waarschijnlijk veranderd dat nog in de verdere studie..
Deeltijd heb ik ook over zitten denken, ik had alleen begrepen dat je dan minstens vijf jaar bezig bent, maar dat is dus blijkbaar niet zo. Ik ben blij dat leeftijd geen probleem hoeft te zijn.quote:Op zondag 27 januari 2008 00:25 schreef cinnamongirl het volgende:
FloggingMolly: Je bent niet te oud. Ik ben nu 29 en doe B2 in deeltijd. Heb eerst in de ICT gewerkt en nu in de informatievoorziening. Ik hoop op mijn 32ste klaar te zijn, en dan wachten mij nog zeker 35 werkzame jaren.
Werkgevers kunnen het zich tegenwoordig niet meer permitteren om dertigers en ouderen af te wijzen vanwege hun leeftijd (vergrijzing, enzo)
Je zou kunnen overwegen om de studie in deeltijd te doen. De studenten zijn allemaal meestal wat ouder en gemiddeld iets serieuzer dan de voltijders. In Leiden mag je in deeltijd je eigen studietempo bepalen. Ikzelf doe het in voltijdtempo. Het enige verschil is dat ik 's avonds naar college ga. Voordeel is ook dat de avondcolleges gecomprimeerd zijn t.o.v. de dagcolleges.
Het advies voor het te volgen deeltijdprogramma is volgens de UL 5 jaar voor de Bachelor en nog 2 jaar voor de Master. Maar uiteindelijk bepaal je je eigen tempo.quote:Op maandag 28 januari 2008 06:47 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Deeltijd heb ik ook over zitten denken, ik had alleen begrepen dat je dan minstens vijf jaar bezig bent, maar dat is dus blijkbaar niet zo. Ik ben blij dat leeftijd geen probleem hoeft te zijn.
Hier nog zo'n persoon die pas op latere leeftijd is begonnen met zijn rechtenstudie. Daar is niets verkeerd aan hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:50 schreef FloggingMolly het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Europees en internationaal recht doen? Hoe bevalt die opleiding?
Is 24 trouwens erg oud om aan een bachelor rechten te beginnen?
Ieuw! Wat een naar plaatje! Ik ben "pas" om mijn 21e begonnen met rechten, geldt dat ook al als oud?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:58 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Hier nog zo'n persoon die pas op latere leeftijd is begonnen met zijn rechtenstudie. Daar is niets verkeerd aan hoor.
Je avatar overigens
[ afbeelding ]
Shane MacGowan van The Poguesquote:
Ieuw, hij is nog enger dan die vent van hoe-heet-die-band The towers of London ofzo? Die zanger zat in 1 van de meest hilarische afleveringen van Never mind the buzzcocks in elk geval.. Ik google wel even.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:04 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Shane MacGowan van The Pogues![]()
zie ook de gehele versie van de avatar van FloggingMolly:
[ afbeelding ]
Ik denk ruim de helft van de rechtenstudenten met jou.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:52 schreef Marloes het volgende:
Ik wil graag notarieel recht gaan doen maar ik heb helemaal geen economie gehad op 't vwo
Had ik eigenlijk best gewild.. Ik ben op mijn 17e begonnen, nu 21 en studeer dit jaar af. Wil echt nog niet fulltime aan de bak en heb dus geen idee wat ik hierna moet gaan doenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:01 schreef Leonoor het volgende:
Ik ben "pas" om mijn 21e begonnen met rechten, geldt dat ook al als oud?
Veel rechtsbijstandverzekeraars bieden denk ik wel de mogelijkheid om parttime te werken. Maar ik weet niet of jij zin hebt om daar te gaan werken?quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:25 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Had ik eigenlijk best gewild.. Ik ben op mijn 17e begonnen, nu 21 en studeer dit jaar af. Wil echt nog niet fulltime aan de bak en heb dus geen idee wat ik hierna moet gaan doen
Dat is precies de reden waarom ik er nog rechten bij ben gaan doen. Tweede studie, zeven jaar studeren ipv 5 (MSc) niets mis mee!quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:25 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Had ik eigenlijk best gewild.. Ik ben op mijn 17e begonnen, nu 21 en studeer dit jaar af. Wil echt nog niet fulltime aan de bak en heb dus geen idee wat ik hierna moet gaan doen
Voor zover ik weet zijn er heel weinig fiscaal recht studenten in deze reeks. Af en toe komt er eentje kijken maar niemand blijft plakken.quote:Op zondag 27 januari 2008 01:16 schreef Rutgerr het volgende:
Hier nog Fiscaal Recht studenten en hoe denken zij over de studie?
Ja, ik had best rechten dan als 'tweede' studie willen doen, want ik wil niks anders studeren. Ik ga na de zomer eerst een half jaar weg (Nieuw-Zeeland, Australie, Maleisie), daarna weet ik hopelijk wel wat ik wil.quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:52 schreef Leonoor het volgende:
Dat is precies de reden waarom ik er nog rechten bij ben gaan doen. Tweede studie, zeven jaar studeren ipv 5 (MSc) niets mis mee!
Ik ken wel een fokker die fiscaal recht studeert, maar die komt hier inderdaad nooit. Ik weet niet in hoeverre hij het gaat waarderen als ik zijn naam noem (aangezien ik hem ook eigenlijk meer irl ken dan van Fok, maar dat is weer een heel ander verhaal).quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:59 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er heel weinig fiscaal recht studenten in deze reeks. Af en toe komt er eentje kijken maar niemand blijft plakken.
Succes!quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:04 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Maaaaaarrrr, over een kleine anderhalf uur eerst mijn faillissementsrecht tentamen maken. Daarna kijken we wel weer verder
En dat natuurlijk ook! Je kunt het! (Of juist niet, dan duurt je studie weer wat langerquote:
Hoiquote:Op zondag 27 januari 2008 01:16 schreef Rutgerr het volgende:
Nee, ze houden (althans bij ons) wel rekening met het cliche dat juristen niet kunnen rekenen. D.w.z. genoeg inleidende economievakken in het begin om je bij te scholen, of je dat nodig hebt bij notiarieel recht is nog maar de vraag.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:52 schreef Marloes het volgende:
Ik wil graag notarieel recht gaan doen maar ik heb helemaal geen economie gehad op 't vwo (en alleen maar wiskunde a1), kan dit een probleem zijn?
En wat nu als het een onvoldoende is, als je, bijvoorbeeld, van een 6 naar een 5 gaat?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:35 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Hoi
Fiscaal is de ideale studie als zowel economie als recht je ligt. Mooiste is ook nog dat je geen bullshit vakken als rechtssociologie en filosofie krijgt![]()
Trouwens, over die herkansingen he, bij de EUR is het zo dat het cijfer voor je herkansingen sowieso telt, dus ook als deze lager is dan het cijfer van je eerste tentamen. Hoe zit dat bij jullie?
Een voldoende mag je niet herkansenquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
En wat nu als het een onvoldoende is, als je, bijvoorbeeld, van een 6 naar een 5 gaat?
De Radboud uni biedt het aan als een combi met de master van Notarieel recht. Je doet dan wel 5 jaar over de studie, maar dan heb je wel twee masters. Ik ken overigens niemand die dat doet.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:57 schreef KneiterS het volgende:
En zijn er hier ook mensen die zowel rechten als fiscaal recht doen? Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen over of het in het Master gedeelte te combineren is.
Dat is eigenlijk ook iets waar ik enigszins mee zit, ik ben ook op m'n 17e begonnen en studeer als alles goed is, over 2 jaar, op m'n 21e af.quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:25 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Volgens mij loopt het idd nog wel los. Die belangen zullen in het begin heus niet zo hoog zijn. Daarnaast is werken toch nog wel heel iets anders dan studeren, hoeveel werkgroepen etc daar nou in zitten. Ook daar moet je aan wennen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 02:05 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Daarna wil ik waarschijnlijk direct beginnen met werken, maar ik vraag me dan af: zitten advocatenkantoren te wachten op mensen die totaal niet geloofwaardig zijn in zo'n beroep? Dan denk ik aan het feit dat je 21 bent, je er nog redelijk jong uitziet en je toch grote belangen moet behartigen. Ik zou bijvoorbeeld zelf als cliënt liever niet iemand van 21 hebben die mijn belangen behartigt, ook niet als er nog controle op is omdat diegene nog advocaat-stagair is.
Is dat een beetje een realistische voorstelling van het beginnen met werken, of valt dat allemaal wel mee en loopt het wel los?
Dat overleef je wel. Eerder M&O zou makkelijk zijn dan Economie 1. In Utrecht heb je bijvoorbeeld een apart vak bedrijfseconomie. Dat is niets anders dan M&O op het VWO. Zelf heb ik dat vak op het VWO nooit gevolgd en prima gehaald!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:52 schreef Marloes het volgende:
Ik wil graag notarieel recht gaan doen maar ik heb helemaal geen economie gehad op 't vwo (en alleen maar wiskunde a1), kan dit een probleem zijn?
Goh, gelukkig zit ik niet met dat dillemma. Ik kan me je twijfels best voorstellen. Je kunt tijdens je studie natuurlijk een studentstage lopen. Dan doe je weer iets langer over je studie (tenzij je zo briljant bent dat je niet aan jezelf hoeft te gaan twijfelen), en ondertussen proef je van de praktijk. Op het moment je van het stagekantoor positieve feedback krijgt ondanks je leeftijd, lijkt me niets aan de hand. Een tussenjaar in de vorm van een opstap van juridisch medewerker naar advocaat-stagiair kan ook best leerzaam zijn. Dan hoef je zelf ook niet in 1x een hele grote stap te nemen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 02:05 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook iets waar ik enigszins mee zit, ik ben ook op m'n 17e begonnen en studeer als alles goed is, over 2 jaar, op m'n 21e af.
Daarna wil ik waarschijnlijk direct beginnen met werken, maar ik vraag me dan af: zitten advocatenkantoren te wachten op mensen die totaal niet geloofwaardig zijn in zo'n beroep? Dan denk ik aan het feit dat je 21 bent, je er nog redelijk jong uitziet en je toch grote belangen moet behartigen. Ik zou bijvoorbeeld zelf als cliënt liever niet iemand van 21 hebben die mijn belangen behartigt, ook niet als er nog controle op is omdat diegene nog advocaat-stagair is.
Is dat een beetje een realistische voorstelling van het beginnen met werken, of valt dat allemaal wel mee en loopt het wel los?
Oke, nou ik ben benieuwdquote:Op donderdag 31 januari 2008 02:55 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Dat overleef je wel. Eerder M&O zou makkelijk zijn dan Economie 1. In Utrecht heb je bijvoorbeeld een apart vak bedrijfseconomie. Dat is niets anders dan M&O op het VWO. Zelf heb ik dat vak op het VWO nooit gevolgd en prima gehaald!
Mss hier: http://216.239.59.104/search?q=cache:B1YHOVDBSeoJ:www.recht.nl/strafrecht/wetsvoorstellen/+wetsvoorstellen&hl=nl&ct=clnk&cd=5&gl=nlquote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weten jullie misschien waar je wetsvoorstellen kan vinden? Ik moet voor strafrecht een essay maken over het strafbaar stellen van deelnemen en meewerken aan een terroristisch trainginskamp. En ik moet het wetsvoorstel daarvan beoordelen.. Ik kan alleen de MvT vinden en mijn docente reageert niet op mijn mail
(wordt leuk ik heb sinds vandaag een kamer volgende week dus klussen, werken en essay makenTof dat de uni ons de info pas een week van te voren geeft. terwijl je makkelijk zonder had kunnen doen als ze er toch geen literatuuraanwijzingen bij geven
)
Mm.. had het iets te slecht gelezen. Sorry daarvoorquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Juh dat persbericht had ik ook wel gevonden maar daar zit nog steeds geen wetsvoorstel bij alleen mvT. Recht.nl moet ik me ook nog even aanmelden maar bedankt voor het zoeken iig! Ik ga morgen er even naar kijken
Ja, hier. Zit alleen wel me eerste jaar (bachelor), dus nog geen fiscale vakken.quote:Op zondag 27 januari 2008 01:16 schreef Rutgerr het volgende:
Ik zou echt uitkijken als ik jou was, straks krijg je nog aids.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:31 schreef Sessy het volgende:
Zo zijn er een aantal waarvan ik heel zeker weet dat ze geen wc papier gebruiken als ze hebben lopen pissen
Mevr. Jarigsma zeker. Waarom volg je dan geen lessen bij Kraniotis, dat vind ik een vrij goede docent.quote:
Dit is eigenlijk het enige dat ik schokkend vond in jouw opsomming. Ben ik nou zo afgestompt ?quote:eentje die in kookpannen kotst als hij bezopen is
Omdat ik meer als een halfjaar alle kijkavonden af heb gelopen voordat ik ueberhaupt een kamer had en daar niet zo'n zin in heb om dat weer te doen?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:22 schreef Morendo het volgende:
Als je je er zo aan ergert, waarom verhuis je dan niet gewoon?
Bij het NOS-journaal was net een of andere vent aan het woord die zei dat het vooral van belang was of Joran wel of niet 100% zeker was dat dat meisje dood was. Want op die opname van Peter R. de Vries zegt hij op een gegeven moment dat ze niet meer bewoog, en dat hij daarom dacht dat ze dus wel dood moest zijn. Mocht blijken dat hij dat niet goed gechecked heeft dan kon hem voorwaardelijke opzet ten laste worden gelegd, mocht hij haar wel zodanig onderzocht hebben dat ze zeker dood was dan kon Joran volgens hem alleen vervolgd worden voor het illegaal vervreemden van het lijk.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:30 schreef VeX- het volgende:
Ervan uitgaande dat het allemaal waar is wat Joran heeft verteld, waar denken jullie dat ze hem en zijn compaan op kunnen pakken en hoe? Ik denk dat deze zaak interessante jurisprudentie gaat opleveren.
Dat is nu dus het geval en hij wordt niet voor de derde keer aangehouden. Weet iemand waarom niet?quote:Op maandag 4 februari 2008 01:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
illegaal vervreemden van het lijk.
Dat, in combinatie met ne bis in idem.quote:Op maandag 4 februari 2008 10:53 schreef Addict89 het volgende:
Volgens de rechter omdat zijn bekentenis niet aan de eisen voldoet.
ne bis in idem telt toch pas als ze hem daadwerkelijk vervolgd hebben. Die OvJ op Aruba heeft hem nooit formeel aangeklaagd volgens mij (omdat hij toch wel wist dat er te weinig bewijs was om succes te hebben)quote:Op maandag 4 februari 2008 11:03 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat, in combinatie met ne bis in idem.
Ja, dat bedoel ik ook, dat ze daarom nu niets doen, omdat ze anders in de toekomst de lul zijn...quote:Op maandag 4 februari 2008 12:35 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
ne bis in idem telt toch pas als ze hem daadwerkelijk vervolgd hebben. Die OvJ op Aruba heeft hem nooit formeel aangeklaagd volgens mij (omdat hij toch wel wist dat er te weinig bewijs was om succes te hebben)
Nou, dat joch met de boot kun je op medeplichtigheid pakken i.v.m. hulp na de misdrijf bij het wegmaken van sporen.quote:Op maandag 4 februari 2008 18:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ook omdat op het illegaal vervreemden van een lijk max een half jaar staat..
Dan was het voorarrest langer dan de straf of iig iets met die verhoudingen..
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen (even goed lezen graag) dat wanneer ze nu vervolgen op dusdanig karig bewijs, ze het risico van ne bis in idem lopen wanneer ze op een later tijdstip meer bewijs hebben, maar dan niet meer mogen vervolgen.quote:Op maandag 4 februari 2008 21:27 schreef Sessy het volgende:
Ne bis in idem is inderdaad niet van toepassing.
Hey..ik volg nu ook strafprocesrecht. Heb dat boek alleen nog niet opengeslagenquote:Op donderdag 7 februari 2008 10:32 schreef bladibladibla het volgende:
De persoon die de opmaak van Het Nederlands Strafprocesrecht van Corstens heeft gedaan verdient een goed pak slaag. Onleesbaar dat boek, en dan heb ik al een leesbril![]()
Vandaag weer mijn eerste college van dit semester
Gaat er allemaal wat fanatieker op in, meer uren en meer verplichte dingen. Toen ik begon in 2004 was het er nog niet en nu krijg je van dat soort mensen dan te horen "Oh, jij doet 'gewoon' rechten.."quote:Op zondag 10 februari 2008 17:02 schreef Bananenman het volgende:
Zijn er hier ook mensen die in Utrecht het Utrecht Law College doen? Ben wel benieuwd wat daar nou echt de toegevoegde waarde van is, zo'n eliteclubje (dat is het toch min of meer?).
Ik ben inderdaad ook in 2004 begonnen, dus voordat het er was. Maar ik kreeg er altijd precies hetzelfde gevoel bij als jij omschrijft. Er hebben in de juncto toen ook een aantal kritische artikelen gestaan over het hele plan. Of het echt meerwaarde heeft? Geen idee...quote:Op zondag 10 februari 2008 17:28 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Gaat er allemaal wat fanatieker op in, meer uren en meer verplichte dingen. Toen ik begon in 2004 was het er nog niet en nu krijg je van dat soort mensen dan te horen "Oh, jij doet 'gewoon' rechten.."Ze voelen zich vooral elite.. Of ze het ook zijn, weet ik niet. Kan ik niet over oordelen.
Volgens mij klaagt iedeeren alleen maar over de ellendigheid van de tentamens strafprocesrechtquote:Op maandag 11 februari 2008 12:24 schreef franky14 het volgende:
Zie dat er behoorlijk wat aandacht wordt besteed aan het Strafrecht hier, dus misschien is onderstaande bijeenkomst wel iets voor jullie?
Ik neem aan dat ze zich niet allemaal zo gedragen. In Tilburg ken ik er een aantal die zich buitengewoon bescheiden opstellen. Of dat verschil verklaarbaar is door het type mensen waar ik graag mee omga of wellicht door het verschil in mentaliteit tussen Utrecht en Tilburg kan ik niet inschatten.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:28 schreef Smash-it het volgende:
krijg je van dat soort mensen dan te horen "Oh, jij doet 'gewoon' rechten.."Ze voelen zich vooral elite.. Of ze het ook zijn, weet ik niet. Kan ik niet over oordelen.
Bij ons is dat gelukkig een keuzevakquote:Op maandag 11 februari 2008 14:23 schreef Addict89 het volgende:
Dat was het eerste en meteen ook het laatste HC Rechtssociologie
Gehaaaaaaaaaaaldquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:03 schreef ScottTracy het volgende:
Nou, dat tentamen huwelijksvermogensrecht was ook niet simpelMaar ik hoop toch dat ik nét genoeg wist
http://www.nieuwnieuws.nl(...)ldig_aan_dood_c.htmlquote:Twee Duitse barkeepers zijn vandaag in de rechtbank van Berlijn veroordeeld wegens zware mishandeling van een 16-jarige 'comazuiper'. Ze schonken de scholier vorig jaar 44 tequilashots, waarna de jongen overleed.
De barkeepers, 21 en achttien jaar, moeten tien maanden een maatschappelijke training volgen. Ze hebben spijt betuigd. Een derde barkeeper is vrijgesproken en een vierde, die is aangeklaagd voor zware mishandeling met de dood tot gevolg, moet nog voorkomen.
De scholier deed vorig jaar februari een wedstrijdje tequila hakken met een barkeeper. De gymnasiast raakte in coma, met 4,8 promille alcohol in zijn bloed. Hij overleed vijf weken later.
De zaak zwengelde een nationaal debat aan over alcoholmisbruik bij jongeren en het gevaar van comazuipfeesten. De klanten betalen een vast bedrag bij binnenkomst en kunnen vervolgens drinken wat ze willen.
quote:Op maandag 11 februari 2008 21:54 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
GehaaaaaaaaaaaldMet een 6,7 nog wel
Ik stel voor dat jullie even je cijferlijst hier posten! Ter leering ende vermaeck zullen we maar zeggenquote:Op maandag 11 februari 2008 23:59 schreef Sessy het volgende:
Oeh. 8,5 terug voor BPR.
Ik heb van Justitie een 10 gekregen voor mijn gedrag.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:16 schreef The_Duce het volgende:
[..]
[..]
Ik stel voor dat jullie even je cijferlijst hier posten! Ter leering ende vermaeck zullen we maar zeggen
Ik kan er de humor wel van inzienquote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:47 schreef Sessy het volgende:
... Nou eist hij dat hij het voor 12,64 (inclusief verzendkosten) mag kopen, want ja, ik was toch accoord met de koop?
Bwhahahahaha loser.![]()
Hoe zat dat ook alweer, Hofland/Hennis?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik kan er de humor wel van inzien
Dat advertenties over het algemeen geen aanbod zijn, maar slechts uitnodigingen tot onderhandeling inderdaad.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:06 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook alweer, Hofland/Hennis?
Dat is een verwerping van het 1e aanbod, waarna hij het niet alsnog kan accepteren.quote:"waarop hij zei dat de verzendkosten een probleem waren en toen heeft hij van de koop af gezien.
Dat is een nieuw aanbod zijnerzijds.quote:Een week later of zo heeft hij gevraagd of hij het voor 10 euro inclusief verzendkosten mocht hebben (ja da-ag!)
En dat was dus geen aanvaarding van het nieuwe aanbod door Sessy.quote:waar ik niet eens op gereageerd heb omdat dat geen serieus aanbod is naar mijn mening.
Ik zit er morgenochtend fris & fruitig -vermits de Magisterborrel vanavond niet te leuk is-. Ik geloof dat er donderdag ook nog wc's zijn en anders kan je me even een PM sturen!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:17 schreef Sessy het volgende:
Hmm en ik zit (cq, lig al de hele dag) met een laptop op schoot ziek in bed thuis in verband met - jawel - alweer de griep, want als ik m'n hoofd optil voelt het aan alsof m'n hoofd gaat barsten van de pijn. Dus wc strafprocesrecht morgen gaat voor mij niet door.
Heeft er iemand de aantekeningen daarvan van deze week voor me?
Als ik dat vak niet haal, heb ik een jaar uitloop op de bachelor en kan ik dus ook niet afstuderen op de master.![]()
De borrel was naar mijn mening erg leukquote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:07 schreef 360sjors het volgende:
Ik zit er morgenochtend fris & fruitig -vermits de Magisterborrel vanavond niet te leuk is.
Geheel mee eens. Inmiddels 2 ibuprofen verder, maar wel vanochtend mijn beide wc's gevolgd. Applaus voor mezelfquote:Op woensdag 13 februari 2008 11:49 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
De borrel was naar mijn mening erg leuk
Veel plezierquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:42 schreef Cleese het volgende:
Nu dus bezig met het tweede semester, wat betekent dat ik helemaal niet hoor te Fok!ken maar druk bezig moet zijn met het doorlezen van het Handboek van het Nederlandse Staatsrecht. En die pil van arbeidsrecht. En die van goederenrecht.
P.S. mag ik in de OP
Idem dan maarquote:
studentsonly.nlquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:42 schreef Cleese het volgende:
Nu dus bezig met het tweede semester, wat betekent dat ik helemaal niet hoor te Fok!ken maar druk bezig moet zijn met het doorlezen van het Handboek van het Nederlandse Staatsrecht. En die pil van arbeidsrecht. En die van goederenrecht.
Van mij krijg je ook applaus.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:11 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Geheel mee eens. Inmiddels 2 ibuprofen verder, maar wel vanochtend mijn beide wc's gevolgd. Applaus voor mezelf
Ik probeer een beetje te minderen met het gebruik van uittrekselsquote:
*applaudisseert mee*quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:11 schreef 360sjors het volgende:
Geheel mee eens. Inmiddels 2 ibuprofen verder, maar wel vanochtend mijn beide wc's gevolgd. Applaus voor mezelf
Volgens mij is dat gewoon op rechtspraak.nl te vinden.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:55 schreef bear87 het volgende:
Weet iemand hier hoe je erachter komt welke rechtzaak wanneer dient bij de rechtbank?
Ik wil een bepaalde rechtzaak bijwonen maar is er niet een soort programmering van de rechtbank te krijgen oid?
Het specifieke zittingsrooster niet. Wat bij mij hielp was mailen vanaf mijn studenten emailadres dat ik graag een zitting bij wilde wonen voor het vak <vak> en of ik het zittingsrooster in mocht zien.quote:Op zondag 17 februari 2008 09:29 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon op rechtspraak.nl te vinden.
Nee, dat dacht ik dus ook altijd. Ik dacht ook altijd dat alle zittingen openbaar waren. (met uitzonder van jeugdzaken uiteraard). Ik heb dit nagevraagd en mij werd geadviseerd om voor de zitting (in casus arbeidsrechtzaak) beide advocaten te benaderen en uit te leggen dat je een student was. Als een van beide advocaten er geen zin in heeft schijn je niet naar binnen te mogen. Helaas ging de zaak niet door, waarschijnlijk geschikt ofzo en ben ik alsnog bij de politie snelrechter gaan zitten.quote:Op zondag 17 februari 2008 09:29 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon op rechtspraak.nl te vinden.
quote:
Ze zijn wel goedkoop. Je kunt ze per deel dowloaden door naar een 0900-nummer te bellen, dit kost 1,30 euro per gesprek. Een boek kan opgedeeld zijn in 2 delen, maar ook in 6.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:36 schreef Morendo het volgende:
Wat betaal je daar nu eigenlijk voor? Op het gebied van staats- en bestuursrecht kun je hier ook wel gratis samenvattingen vinden:
http://www.ru.nl/politikon/samenvattingen/tweede_jaar/
Ik win. M'n onderwerp voor masterscriptie is afgekeurd, terwijl ik echt al lang had willen typen nu. Ik ben weer helemaal bij 0. Diep ongelukkig.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Pff..wat is een onderwerp voor je bachelorscriptie zoeken toch naar werk... Al uren en uren doorgebracht in de universiteitsbieb en nog steeds geen fatsoenlijk onderwerp gevondenEn heb nog 2 dagen de tijd om het onderwerp in te leveren
![]()
Ah, de geweldige lijst met Recht & Management onderwerpenquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Mocht er iemand in het kader van conflictbeslechting , overnametraject of internal control en risicomanagement nog een leuk idee hebben dan is diegene van harte welkom om deze ter inspiratie van mij neer te dumpen
Inderdaad, die zijn dus elk jaar hetzelfde of wat?quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:43 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ah, de geweldige lijst met Recht & Management onderwerpenVermijd in ieder geval internal control: daar is helemaal niks over te vinden. Is de 13e Richtlijn over overnamebiedingen iets?
Wow...jij wint inderdaad... dat is wel zeer matigquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik win. M'n onderwerp voor masterscriptie is afgekeurd, terwijl ik echt al lang had willen typen nu. Ik ben weer helemaal bij 0. Diep ongelukkig.
Het aanlooptraject. Worstelfasequote:Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik win. M'n onderwerp voor masterscriptie is afgekeurd, terwijl ik echt al lang had willen typen nu. Ik ben weer helemaal bij 0. Diep ongelukkig.
Ik had het over partneralimentatie, begeleider wil liever over kinderalimentatie. Ik baal gewoon, had alle jurisprudentie en artikelen al verzameld. En daar heb ik nu eigenlijk niks meer aan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Het aanlooptraject. Worstelfase![]()
Is je vraag afgekeurd of het gehele onderwerp?
Begeleider of tiran?? Kom op zeg, als ze zelfs het onderwerp al gaan bepalen. Dat ze je met de hoofdvraag in een bepaalde richting sturen of zelfs een Tilburgse/Utrechtse visie opdringen, kan ik nog bijkomen. Maar dit vind ik raar. Hoe denken anderen daar over?quote:Ik had het over partneralimentatie, begeleider wil liever over kinderalimentatie. Ik baal gewoon, had alle jurisprudentie en artikelen al verzameld. En daar heb ik nu eigenlijk niks meer aan.
Ik kan me er iets bij voorstellen wanneer het specialisme niet aanwezig is op de Universiteit, maar de beginselen zijn toch basic personen- en familierecht.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zit nog lang niet in die fase maar toen ik het las dacht ik ook van ow okeHet is toch JOUW scriptie waar JIJ ik weet niet hoeveel tijd aan moet besteden. Hoe kan dan zo'n begeleider je onderwerp gaan bepalen.. Ik vind het in ieder geval errug vaag.
Zwaar onzin van die "begeleider" natuurlijk.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
WTF?
[..]
Begeleider of tiran?? Kom op zeg, als ze zelfs het onderwerp al gaan bepalen. Dat ze je met de hoofdvraag in een bepaalde richting sturen of zelfs een Tilburgse/Utrechtse visie opdringen, kan ik nog bijkomen. Maar dit vind ik raar. Hoe denken anderen daar over?
Nee, zo ging het echt niet. Ze zag er gewoon totaal geen scriptie in, terwijl ik echt al klaar was om te gaan schrijven (misschien ook te enthousiast).quote:Op zaterdag 23 februari 2008 07:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
was het niet gewoon een goedbedoeld advies in de zin van "joh, dit onderwerp is al vaker onderzocht, is kinderalimentatie niks?"
Ik snap nu ook waaromquote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:13 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Maar goed, ik ga wel bij haar verder schrijven. Want ze was de enige die nog plek had
Jij zit ook op de UU toch? Bij wie doe je je scriptie dan precies? Dan weet ik dat alvastquote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:13 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Maar goed, ik ga wel bij haar verder schrijven. Want ze was de enige die nog plek had (was in december al toen ik haar aanschreef) van de sectie Personen-en Familierecht.
Gelukkig ben ik een meisje. Inclusief lange blonde vlechtjes en strikjes in mijn haar.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:31 schreef Morendo het volgende:
Een echte vent gaat toch geen scriptie schrijven in de Personen- en Familierecht sfeer?
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:31 schreef Morendo het volgende:
Een echte vent gaat toch geen scriptie schrijven in de Personen- en Familierecht sfeer?
Haha, hoe raad je het zo! Weet je ook de naam? ..... vs ......quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:56 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Dat was die van die slak in dat drankje toch?
natuurlijk nietquote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:06 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Haha, hoe raad je het zo! Weet je ook de naam? ..... vs ......
Niet miemelen, meedoen.quote:
dat je dat in je masterjaar nog moet vragenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 09:50 schreef Sessy het volgende:
Ik voel me echt heel dom dat ik dit in mijn masterjaar nog moet vragen:
Weet iemand waar ik kan vinden welke jurisprudentie er allemaal bij een bepaald artikel is, zeg, 12 EG?
keihard overeenkomstenrecht.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 09:03 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Niet miemelen, meedoen.
En ik heb geen idee, Roodbaard, doe eens een hint, rechtsgebiedtechnisch ofzo?
Anders vertel je 't gewoon als je 't weet, in plaats van kinderachtig te doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:21 schreef hmmmz het volgende:
[..]
dat je dat in je masterjaar nog moet vragen![]()
Briljante quote van die politierechterquote:Een 36-jarige Somaliër is gistermiddag veroordeeld tot 300 euro boete waarvan 150 voorwaardelijk voor het seksueel intimideren van een vrouw op het perron van metrostation Spijkenisse-Centrum. De man, die enkele jaren in Rotterdam op straat zwierf en tegenwoordig in Steenwijk woont, had zijn geslachtsdeel uit zijn broek gehaald en aan een 56-jarige vrouw getoond.
De man begreep echter niet waarom hij voor de rechter moest verschijnen. ''In mijn land mag je tegen een vrouw wél zeggen dat je seks wilt en je broek laten zakken'' beweerde de Somaliër. Volgens hem had de vrouw ''seks nodig'' en liet zij ''haar borsten zien''.
Videobeelden tonen echter aan dat de vrouw als enige op het perron zat te wachten toen plotseling de man aan kwam lopen en zijn broekriem losdeed. Geschrokken ging ze naar de roltrap, waar de politie werd gebeld. Die sloeg de Somaliër, naar eigen zeggen, nogal hardhandig in de boeien.
De politierechter wees de Somaliër ogenblikkelijk terecht na diens opmerking dat het in zijn thuisland een normale gang van zaken was: ''Hier mag dat niet. Als we dit met zestien miljoen Nederlanders gaan doen, wordt het een zooitje. En als u van zo’n angstige vrouw al opgewonden raakt, dan is zelfs geen standbeeld veilig.''
Na de uitspraak bedankte de man de rechter hartelijk en vertrok.
Haha, meesterlijkquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:10 schreef bladibladibla het volgende:
Briljante quote van die politierechter
sorry hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:35 schreef Sessy het volgende:
[..]
Anders vertel je 't gewoon als je 't weet, in plaats van kinderachtig te doen.
Volgens mij is hmmmz 1e jaars en weet hmmmz het antwoord zelf ook nietquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:35 schreef Sessy het volgende:
[..]
Anders vertel je 't gewoon als je 't weet, in plaats van kinderachtig te doen.
Dit schijnt volgens het bericht de motivatie achter het schrappen van die bepaling te zijn.quote:Maar door nieuwe opsporingsmiddelen zoals DNA-onderzoek komen er regelmatig nieuwe feiten naar boven die wél door een veroordeling zouden kunnen leiden.
Ik heb niet eens goed opgelet, maar ik moest oa. denken aan Maurice de Hond en Ernst Lauwers en het 'mes' in het graf. Dat was een reden om de zaak te heropenen, nou dan ken ik er nog wel een paar...quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Inderdaad daar zijn toch die heropenings procedures voor.. Ook al is dat volgens mij nog een heel gedoe hoor..
Maar als er een nova is dan kan je ni bis in idem toch omzijlen?
Of heb ik echt zo slecht opgelet
Bij mij ging het toen allemaal heel informeel, behalve de laatste fase. Die werd trouwens in eerste instantie afgekeurd omdat de voetnoten niet in de juiste (lees: leidraad v/d jur. aut.) vorm waren gegoten. Hmmz.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:05 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Nou...mijn probleemstelling voor mijn bachelorscriptie is niet goedgekeurd. Maar gelukkig was ik niet de enige met het probleem, want van de 80 waren degenen die wel ok waren op een hand te tellen![]()
Was dat vorig jaar ook al zo'n ramp bladibla?
Hmm dankje voor de tip.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:20 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Volgens mij is hmmmz 1e jaars en weet hmmmz het antwoord zelf ook niet. Maar ik zoek mijn jurisprudentie altijd via Tekst en Commentaren. Dat bestaat natuurlijk niet voor EG, dus ik zou zeggen een combinatie van EUR-Lex voor Europese jurisprudentie en de NJ? Voor jurisprudentie over het CISG is overigens wel een online databank met alle jurisprudentie uit de hele EU, per artikel gegroepeerd, over het verdrag
Ja leuk is dat altijd, de onvindbaarheid van ALLES via eurlex. Ik ken het concept.. Sterktequote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:07 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hmm dankje voor de tip.
Ik heb via eurlex geprobeerd te zoeken naar een arrest waarvan ik weet dat die erin moet staan, en dat is niet gelukt. Vaag systeem. Ik ga 't morgen via kluwer proberen.
Nu slapen
quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:05 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Nou...mijn probleemstelling voor mijn bachelorscriptie is niet goedgekeurd. Maar gelukkig was ik niet de enige met het probleem, want van de 80 waren degenen die wel ok waren op een hand te tellen![]()
Was dat vorig jaar ook al zo'n ramp bladibla?
Mwah... beetje van beidequote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:10 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Mijn probleemstelling moest ook aangepast worden, maar dat was meer een kwestie van de wijze van formulering dan de daadwerkelijke inhoud. Is dat bij jou ook of moet jij ook echt alles gaan omgooien qua vraag?
Maar het is ook zo moeilijk om je probleemstelling al erg verdiepend te maken omdat je op dit moment gewoon nog niet genoeg van het onderwerp weet. Dat kwam bij mij ook pas toen ik aan het schrijven was. Ik werd ook helemaal ziek van dat vak: begeleiding is er eigenlijk totaal niet en dat groepswerkstuk slaat nergens op, maar kost erg veel tijd. Zeker als je ziet dat dit het belangrijkste vak uit je bachelor is is de kwaliteit echt schrikbarend laag.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:17 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Mwah... beetje van beideHet onderwerp was op zich wel goed, maar ze vond hem niet verdiepend genoeg ofzo. Maar dat commentaar had ze dus echt bij bijna iedereen
Dus ik moet ondanks dat de richting wel duidelijk is toch nog flink aan de bak om hem aan te passen.
Ik word een beetje moe van dat mens, het belangrijkste vak uit je bachelor en de begeleiding en kwaliteit ervan is gewoon ruk. Ik wou mijn onderwerp specificeren naar of de invloed van de 13de Overnamerichtlijn voor minderheidsaandeelhouders van een NV of de positie van minderheidsaandeelhouders bij tegenstrijdige belangen met het bestuur/overige aandeelhouders in een BV. Maar om beide stond ze niet echt te springen volgens mij...![]()
Ze zit steeds moeilijk te doen over dat het dan te beschrijvend wordt en wat jij dan zelf aan het onderwerp wil toevoegen/verbeteren aan het daarvoor geldende recht... alsof je in 2 maanden, naast een groepswerkstuk en presentatie voor dit vak en naast je overige vakken daar eens eventjes het wettelijke systeem kan verbeteren. Maar ja, het zal uiteindelijk wel loslopen... mocht iemand na dit gelezen te hebben een geniaal idee hebben voor een verdiepender onderwerp binnen het minderheidsaandeelhouderschap dan ben je van harte welkom om deze te spuien
quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit schijnt volgens het bericht de motivatie achter het schrappen van die bepaling te zijn.
Maar wat ik dan (als leek) niet snap is waarom je niet kunt redeneren:
nieuwe onderzoeksmethoden + oud bewijsmateriaal = nieuwe info binnen het onderzoek ---> het onderzoek wordt heropend.
Op deze manier moet het toch wel kunnen om iemand 2 keer voor de rechter te brengen? Dan hoef je die bepaling toch niet af te schaffen?
Nee, dat kan niet. Als iemand door de rechter is vrijgesproken en de beroepsmogelijkheden zijn uitgeput, dan kan diegene niet alsnog vervolgd worden voor hetzelfde feit. Ook niet met nieuw bewijs.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Inderdaad daar zijn toch die heropenings procedures voor.. Ook al is dat volgens mij nog een heel gedoe hoor..
Maar als er een nova is dan kan je ni bis in idem toch omzijlen?
Of heb ik echt zo slecht opgelet
inderdaad.... maar hoe zat het eigenlijk bij jullie met het slagingspercentage voor dit vak? Was dat een beetje redelijk of was de uitval heel hoog? Zie om mij heen al een heel aantal mensen die het nu al helemaal niet meer zien zittenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:12 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Maar het is ook zo moeilijk om je probleemstelling al erg verdiepend te maken omdat je op dit moment gewoon nog niet genoeg van het onderwerp weet. Dat kwam bij mij ook pas toen ik aan het schrijven was. Ik werd ook helemaal ziek van dat vak: begeleiding is er eigenlijk totaal niet en dat groepswerkstuk slaat nergens op, maar kost erg veel tijd. Zeker als je ziet dat dit het belangrijkste vak uit je bachelor is is de kwaliteit echt schrikbarend laag.
Dat vind ik dan dus niet logisch qua rechtszekerheid. Die zou dan naar beide kanten (slachtoffer cq. veroordeelde) gelijk moeten werken lijkt me.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:32 schreef Pool het volgende:
[..]
[..]
Van schuldig naar onschuldig kan dus wel.
Van onschuldig naar schuldig niet.
En terecht trouwens. Als je het OM meerdere kansen gaat geven, dan gaan ze ook sneller halfslachtig over tot vervolging. Dan kun je ook staatspesterijtjes krijgen, zoals een OM dat iemand steeds opnieuw weer oppakt na elke vrijspraak. Zoveel macht hoort de overheid niet te krijgen.
Wij hadden haar ook, en een graftak is inderdaad een heel mooie omschrijving. Heb haar één keer iets gevraagd over een aanpassing van een deelvraag. Dat moest per mail en ik heb niet eens antwoord terug gehadquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
inderdaad.... maar hoe zat het eigenlijk bij jullie met het slagingspercentage voor dit vak? Was dat een beetje redelijk of was de uitval heel hoog? Zie om mij heen al een heel aantal mensen die het nu al helemaal niet meer zien zitten![]()
Had jij vorig jaar ook die van Daelen? Wat een trieste graftak is dat zeg.... je kan net zo goed een struik als begeleider hebben, die zegt net zoveel nuttigs.
Ben je het woord 'slachtoffer' al ergens in het WvSv tegengekomen? Welke rechten hebben slachtoffers en vergelijk dit eens met de rechten die aan een verdachte toekomen?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat vind ik dan dus niet logisch qua rechtszekerheid. Die zou dan naar beide kanten (slachtoffer cq. veroordeelde) gelijk moeten werken lijkt me.
Ben je helemaal bezopen, je geeft een overheid niet zoveel macht.quote:En als er nieuwe info beschikbaar komt vanuit het OM dan kan dat toch ook gewoon door de rechter gewikt en gewogen worden? Dat voorkomt die pesterijen dan.
Ik studeer idd nog geen Rechten, maar ik kan wel een beetje logisch nadenken. En dan is de verhouding scheef en ik vraag me af waarom dat is. Dat het ergens niet instaat is niet relevant (is dit nou legalisme?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:24 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ben je het woord 'slachtoffer' al ergens in het WvSv tegengekomen? Welke rechten hebben slachtoffers en vergelijk dit eens met de rechten die aan een verdachte toekomen?
[..]
Ben je helemaal bezopen, je geeft een overheid niet zoveel macht.
Beetje een ne bis in idem gedachte dus? Alleen dan zonder vervolgingquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:32 schreef Pool het volgende:
[..]
En terecht trouwens. Als je het OM meerdere kansen gaat geven, dan gaan ze ook sneller halfslachtig over tot vervolging. Dan kun je ook staatspesterijtjes krijgen, zoals een OM dat iemand steeds opnieuw weer oppakt na elke vrijspraak. Zoveel macht hoort de overheid niet te krijgen.
Zei ik ook niet vanwege jou opmerking hoor, maar in dit draadje weet iedereen er (nog!) veel meer van af dan ik, dus dan ik hou ik me beter ff rustig.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Sowieso mag je dit draadje gerust "vervuilen" hoorIk bedoelde het meer om voor je op te komen.
Gelukkig is kluwer wel een fijn zoeksysteem.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:50 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja leuk is dat altijd, de onvindbaarheid van ALLES via eurlex. Ik ken het concept.. Sterkte
RvdW 2005, 37 staat in Plaza Kluwer. Daar staat ook nog als vindplaats JOL 2005, 147 genoemd. Je hebt zo een pmquote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:24 schreef Morrigun99 het volgende:
Topics uit het oog verloren...HALLO allemaaaaal!
![]()
Vraagje: wat is dit voor verwijzing? JAR 2005, 84; RvdW 2005, 37.
Heb dat arrest nodig namelijk, maar op deze verwijzing krijg ik hem niet gevonden. En ja, het zou gaan om een HR uitspraak. Iemand?
Ik heb dat arrest in mijn bundel rechtspraak Arbeidsrecht staan, de uitspraak is gedaan op 11-03-2005 en heet ABN AMRO/Nieuwenhuys. Je kunt denk ik het beste zoeken via Opmaat voor een online versiequote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:24 schreef Morrigun99 het volgende:
Topics uit het oog verloren...HALLO allemaaaaal!
![]()
Vraagje: wat is dit voor verwijzing? JAR 2005, 84; RvdW 2005, 37.
Heb dat arrest nodig namelijk, maar op deze verwijzing krijg ik hem niet gevonden. En ja, het zou gaan om een HR uitspraak. Iemand?
On-wijs bedankt!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
RvdW 2005, 37 staat in Plaza Kluwer. Daar staat ook nog als vindplaats JOL 2005, 147 genoemd. Je hebt zo een pm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |