Gaat er allemaal wat fanatieker op in, meer uren en meer verplichte dingen. Toen ik begon in 2004 was het er nog niet en nu krijg je van dat soort mensen dan te horen "Oh, jij doet 'gewoon' rechten.."quote:Op zondag 10 februari 2008 17:02 schreef Bananenman het volgende:
Zijn er hier ook mensen die in Utrecht het Utrecht Law College doen? Ben wel benieuwd wat daar nou echt de toegevoegde waarde van is, zo'n eliteclubje (dat is het toch min of meer?).
Ik ben inderdaad ook in 2004 begonnen, dus voordat het er was. Maar ik kreeg er altijd precies hetzelfde gevoel bij als jij omschrijft. Er hebben in de juncto toen ook een aantal kritische artikelen gestaan over het hele plan. Of het echt meerwaarde heeft? Geen idee...quote:Op zondag 10 februari 2008 17:28 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Gaat er allemaal wat fanatieker op in, meer uren en meer verplichte dingen. Toen ik begon in 2004 was het er nog niet en nu krijg je van dat soort mensen dan te horen "Oh, jij doet 'gewoon' rechten.."Ze voelen zich vooral elite.. Of ze het ook zijn, weet ik niet. Kan ik niet over oordelen.
Volgens mij klaagt iedeeren alleen maar over de ellendigheid van de tentamens strafprocesrechtquote:Op maandag 11 februari 2008 12:24 schreef franky14 het volgende:
Zie dat er behoorlijk wat aandacht wordt besteed aan het Strafrecht hier, dus misschien is onderstaande bijeenkomst wel iets voor jullie?
Ik neem aan dat ze zich niet allemaal zo gedragen. In Tilburg ken ik er een aantal die zich buitengewoon bescheiden opstellen. Of dat verschil verklaarbaar is door het type mensen waar ik graag mee omga of wellicht door het verschil in mentaliteit tussen Utrecht en Tilburg kan ik niet inschatten.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:28 schreef Smash-it het volgende:
krijg je van dat soort mensen dan te horen "Oh, jij doet 'gewoon' rechten.."Ze voelen zich vooral elite.. Of ze het ook zijn, weet ik niet. Kan ik niet over oordelen.
Bij ons is dat gelukkig een keuzevakquote:Op maandag 11 februari 2008 14:23 schreef Addict89 het volgende:
Dat was het eerste en meteen ook het laatste HC Rechtssociologie
Gehaaaaaaaaaaaldquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:03 schreef ScottTracy het volgende:
Nou, dat tentamen huwelijksvermogensrecht was ook niet simpelMaar ik hoop toch dat ik nét genoeg wist
http://www.nieuwnieuws.nl(...)ldig_aan_dood_c.htmlquote:Twee Duitse barkeepers zijn vandaag in de rechtbank van Berlijn veroordeeld wegens zware mishandeling van een 16-jarige 'comazuiper'. Ze schonken de scholier vorig jaar 44 tequilashots, waarna de jongen overleed.
De barkeepers, 21 en achttien jaar, moeten tien maanden een maatschappelijke training volgen. Ze hebben spijt betuigd. Een derde barkeeper is vrijgesproken en een vierde, die is aangeklaagd voor zware mishandeling met de dood tot gevolg, moet nog voorkomen.
De scholier deed vorig jaar februari een wedstrijdje tequila hakken met een barkeeper. De gymnasiast raakte in coma, met 4,8 promille alcohol in zijn bloed. Hij overleed vijf weken later.
De zaak zwengelde een nationaal debat aan over alcoholmisbruik bij jongeren en het gevaar van comazuipfeesten. De klanten betalen een vast bedrag bij binnenkomst en kunnen vervolgens drinken wat ze willen.
quote:Op maandag 11 februari 2008 21:54 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
GehaaaaaaaaaaaldMet een 6,7 nog wel
Ik stel voor dat jullie even je cijferlijst hier posten! Ter leering ende vermaeck zullen we maar zeggenquote:Op maandag 11 februari 2008 23:59 schreef Sessy het volgende:
Oeh. 8,5 terug voor BPR.
Ik heb van Justitie een 10 gekregen voor mijn gedrag.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:16 schreef The_Duce het volgende:
[..]
[..]
Ik stel voor dat jullie even je cijferlijst hier posten! Ter leering ende vermaeck zullen we maar zeggen
Ik kan er de humor wel van inzienquote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:47 schreef Sessy het volgende:
... Nou eist hij dat hij het voor 12,64 (inclusief verzendkosten) mag kopen, want ja, ik was toch accoord met de koop?
Bwhahahahaha loser.![]()
Hoe zat dat ook alweer, Hofland/Hennis?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik kan er de humor wel van inzien
Dat advertenties over het algemeen geen aanbod zijn, maar slechts uitnodigingen tot onderhandeling inderdaad.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:06 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook alweer, Hofland/Hennis?
Dat is een verwerping van het 1e aanbod, waarna hij het niet alsnog kan accepteren.quote:"waarop hij zei dat de verzendkosten een probleem waren en toen heeft hij van de koop af gezien.
Dat is een nieuw aanbod zijnerzijds.quote:Een week later of zo heeft hij gevraagd of hij het voor 10 euro inclusief verzendkosten mocht hebben (ja da-ag!)
En dat was dus geen aanvaarding van het nieuwe aanbod door Sessy.quote:waar ik niet eens op gereageerd heb omdat dat geen serieus aanbod is naar mijn mening.
Ik zit er morgenochtend fris & fruitig -vermits de Magisterborrel vanavond niet te leuk is-. Ik geloof dat er donderdag ook nog wc's zijn en anders kan je me even een PM sturen!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:17 schreef Sessy het volgende:
Hmm en ik zit (cq, lig al de hele dag) met een laptop op schoot ziek in bed thuis in verband met - jawel - alweer de griep, want als ik m'n hoofd optil voelt het aan alsof m'n hoofd gaat barsten van de pijn. Dus wc strafprocesrecht morgen gaat voor mij niet door.
Heeft er iemand de aantekeningen daarvan van deze week voor me?
Als ik dat vak niet haal, heb ik een jaar uitloop op de bachelor en kan ik dus ook niet afstuderen op de master.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |