abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56594936
Ja he?
pi_56612108
Hoi

Ik zit al een tijdje te denken om een rechtenstudie te doen in Maastricht volgend jaar (European Law School, in het Engels) alleen wordt het vooral door mijn omgeving afgeraden. Ik hoor vaak dat het een moeilijke studie is, dat je heel moeilijk stageplekken kunt vinden, laat staan, een baan later. Ook dat als je een baan krijgt je het vaak moet doen met een salaris van niks. Ik ben trouwens ook nog van buitenlands afkomst (Cyprioot) dus daarmee hoor ik dat het nóg moeilijker zou zijn. Ik vroeg me dus af of men hier ervaring mee heeft en of jullie in je omgeving het anders ervaren.

Wat zou het kans zijn dat ik met deze studies (european law school) ergens internationaal terecht kom, want daar zat ik uiteindelijk aan te denken. Iets bij de VN of binnen de EU.

Alvast bedankt
pi_56628484
Hallo,

Zelf volg ik de opleiding Nederlands recht aan de Universiteit van Maastricht. Ik ben de master privaatrecht aan het afronden. Daarvoor loop ik enkele keuzeblokken die ook in de master European Law School worden aangeboden.

Persoonlijk vind ik de moeilijkheidsgraad niet veel verschillen met de voor mij verplichtte blokken. Het zijn voornamelijk je persoonlijke interesses en competenties (analytisch inzicht) die er toe doen. Dat geldt natuurlijk voor het gros van alle opleidingen. In principe kan iedereen met de juiste vooropleiding deze opleiding met goed gevolg afronden. Natuurlijk vormen het Engels en diverse andere talen wel een afzonderlijke component.

Het vinden van stageplekken vormt niet zo’n probleem, ook niet in het kader van European law school. Als Nederlands recht student kan ik natuurlijk bij allerhande nationale instanties en kantoren aan de slag. Voor European law school studenten kan dat verschillen, in de zin dat je oriëntatie ruimer is. De faculteit beschikt over zodanige faciliteiten dat stageplekken altijd wel voor handen zijn. Goede studieresultaten zijn een steuntje in de rug om op uitzonderlijke plekken stage te mogen lopen.

Over de arbeidsmarkt voor European law school afgestudeerden is mij niet zoveel bekend. Er is onderzoek naar verricht door het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt. Volgens de resultaten vergroot je je kans op de arbeidsmarkt en verruim je je kans op een baan in het buitenland. De mogelijkheid om je minor af te stemmen op Nederlands of Belgisch recht, bied je tevens de gelegenheid om een component van zekerheid in te bouwen, zodat je ook op nationaal vlak aan de slag kunt.

Of je bij grote internationale instanties terechtkomt is afhankelijk van tal van factoren (ambitie, interesse die je in de loop van je studie voor een bepaald rechtsgebied ontwikkelt, studieresultaten). Met European law school leg je in ieder geval een goede basis. Na het afronden van de bachelor heb de keuze uit tal van internationaal georiënteerde masters. Als een bij uitstek juridische inslag je niet blijkt te liggen, kun je na het afronden van de bachelor ook kiezen voor een master met een politiek tintje.

Een aantal tips:
- Website European law school- Blog door studenten aan de faculteit- Video studenten- Video docent
Ga eens naar de open dag

Veel succes bij je studiekeuze!

[ Bericht 3% gewijzigd door Law. op 09-02-2008 20:08:20 ]
pi_56636201
Bedankt voor de links! Ik doe woensdag ook mee bij de meeloopdag daarzo dus ben benieuwd
pi_56646956
Zijn er hier ook mensen die in Utrecht het Utrecht Law College doen? Ben wel benieuwd wat daar nou echt de toegevoegde waarde van is, zo'n eliteclubje (dat is het toch min of meer?).
  zondag 10 februari 2008 @ 17:28:16 #181
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_56647477
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:02 schreef Bananenman het volgende:
Zijn er hier ook mensen die in Utrecht het Utrecht Law College doen? Ben wel benieuwd wat daar nou echt de toegevoegde waarde van is, zo'n eliteclubje (dat is het toch min of meer?).
Gaat er allemaal wat fanatieker op in, meer uren en meer verplichte dingen. Toen ik begon in 2004 was het er nog niet en nu krijg je van dat soort mensen dan te horen "Oh, jij doet 'gewoon' rechten.." Ze voelen zich vooral elite.. Of ze het ook zijn, weet ik niet. Kan ik niet over oordelen.
  zondag 10 februari 2008 @ 17:43:47 #182
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_56647758
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:28 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Gaat er allemaal wat fanatieker op in, meer uren en meer verplichte dingen. Toen ik begon in 2004 was het er nog niet en nu krijg je van dat soort mensen dan te horen "Oh, jij doet 'gewoon' rechten.." Ze voelen zich vooral elite.. Of ze het ook zijn, weet ik niet. Kan ik niet over oordelen.
Ik ben inderdaad ook in 2004 begonnen, dus voordat het er was. Maar ik kreeg er altijd precies hetzelfde gevoel bij als jij omschrijft. Er hebben in de juncto toen ook een aantal kritische artikelen gestaan over het hele plan. Of het echt meerwaarde heeft? Geen idee...
Nulla verba sed acta
pi_56663037
Zie dat er behoorlijk wat aandacht wordt besteed aan het Strafrecht hier, dus misschien is onderstaande bijeenkomst wel iets voor jullie?

Op 15 februari zal de eerste grote activiteit van de Strafrechtelijke Studievereniging M.P. Vrij Plaatsvinden!

M.P. Vrij organiseert een debat waarbij de vooraanstaande strafpleiters T. Hiddema, G. Spong, J. Taekema en I. Weski aanwezig zullen zijn.

Het thema dat centraal staat is de beroepsethiek van de strafrechtadvocaat. Hoever mag een advocaat gaan in zijn relatie met zijn cliënt? Hoe strikt is de geheimhoudingsplicht precies? En hoe gaan de uitgenodigde strafpleiters om met de ethische dilemma's in hun vakgebied?

De bijeenkomst zal plaatsvinden op vrijdag 15 februari 2008 in zaal D.008 van 19.30 tot 21.00 uur op de Oudemanhuispoort (Amsterdam) onder leiding van prof. mr. E.P.R. Sutorius. De zaal zal vanaf 19.00 uur geopend zijn.

www.mpvrij.nl
  maandag 11 februari 2008 @ 12:28:11 #184
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_56663112
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:24 schreef franky14 het volgende:
Zie dat er behoorlijk wat aandacht wordt besteed aan het Strafrecht hier, dus misschien is onderstaande bijeenkomst wel iets voor jullie?
Volgens mij klaagt iedeeren alleen maar over de ellendigheid van de tentamens strafprocesrecht . Ik krijg deze week overigens de uitslag, hoe spannend...
Nulla verba sed acta
pi_56665102
Dat was het eerste en meteen ook het laatste HC Rechtssociologie
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  maandag 11 februari 2008 @ 14:32:21 #186
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56665254
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:28 schreef Smash-it het volgende:

krijg je van dat soort mensen dan te horen "Oh, jij doet 'gewoon' rechten.." Ze voelen zich vooral elite.. Of ze het ook zijn, weet ik niet. Kan ik niet over oordelen.
Ik neem aan dat ze zich niet allemaal zo gedragen. In Tilburg ken ik er een aantal die zich buitengewoon bescheiden opstellen. Of dat verschil verklaarbaar is door het type mensen waar ik graag mee omga of wellicht door het verschil in mentaliteit tussen Utrecht en Tilburg kan ik niet inschatten.
  maandag 11 februari 2008 @ 14:35:22 #187
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56665318
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:23 schreef Addict89 het volgende:
Dat was het eerste en meteen ook het laatste HC Rechtssociologie
Bij ons is dat gelukkig een keuzevak
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56673354
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:03 schreef ScottTracy het volgende:
Nou, dat tentamen huwelijksvermogensrecht was ook niet simpel Maar ik hoop toch dat ik nét genoeg wist
Gehaaaaaaaaaaald Met een 6,7 nog wel
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  maandag 11 februari 2008 @ 23:50:52 #189
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56676278
quote:
Twee Duitse barkeepers zijn vandaag in de rechtbank van Berlijn veroordeeld wegens zware mishandeling van een 16-jarige 'comazuiper'. Ze schonken de scholier vorig jaar 44 tequilashots, waarna de jongen overleed.
De barkeepers, 21 en achttien jaar, moeten tien maanden een maatschappelijke training volgen. Ze hebben spijt betuigd. Een derde barkeeper is vrijgesproken en een vierde, die is aangeklaagd voor zware mishandeling met de dood tot gevolg, moet nog voorkomen.
De scholier deed vorig jaar februari een wedstrijdje tequila hakken met een barkeeper. De gymnasiast raakte in coma, met 4,8 promille alcohol in zijn bloed. Hij overleed vijf weken later.
De zaak zwengelde een nationaal debat aan over alcoholmisbruik bij jongeren en het gevaar van comazuipfeesten. De klanten betalen een vast bedrag bij binnenkomst en kunnen vervolgens drinken wat ze willen.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)ldig_aan_dood_c.html
pi_56676423
Oeh. 8,5 terug voor BPR.
pi_56678740
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:54 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Gehaaaaaaaaaaald Met een 6,7 nog wel
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:59 schreef Sessy het volgende:
Oeh. 8,5 terug voor BPR.
Ik stel voor dat jullie even je cijferlijst hier posten! Ter leering ende vermaeck zullen we maar zeggen
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:03:43 #192
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56681575
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:16 schreef The_Duce het volgende:

[..]

[..]

Ik stel voor dat jullie even je cijferlijst hier posten! Ter leering ende vermaeck zullen we maar zeggen
Ik heb van Justitie een 10 gekregen voor mijn gedrag.
pi_56683290
Aw, maar ik was er blij mee.

Hey weet je nog dat er eerst een of andere loser op marktplaats was die een boek van mij, "Faillissementsrecht", voor 10 euro wilde kopen, maar de verzendkosten een probleem vond, of ik het in Utrecht cq Arnhem kon komen brengen? Ik zei dat ik dat ding niet ging brengen, waarop hij zei dat de verzendkosten een probleem waren en toen heeft hij van de koop af gezien. Een week later of zo heeft hij gevraagd of hij het voor 10 euro inclusief verzendkosten mocht hebben (ja da-ag!) waar ik niet eens op gereageerd heb omdat dat geen serieus aanbod is naar mijn mening. Vervolgens heb ik dat boek voor 20 euro verkocht aan de volgende marktplaats-bieder.

... Nou eist hij dat hij het voor 12,64 (inclusief verzendkosten) mag kopen, want ja, ik was toch accoord met de koop?

Bwhahahahaha loser.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 13:50:58 #194
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56683357
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:47 schreef Sessy het volgende:
... Nou eist hij dat hij het voor 12,64 (inclusief verzendkosten) mag kopen, want ja, ik was toch accoord met de koop?

Bwhahahahaha loser.
Ik kan er de humor wel van inzien
pi_56683605
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik kan er de humor wel van inzien
Hoe zat dat ook alweer, Hofland/Hennis?
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  dinsdag 12 februari 2008 @ 14:17:11 #196
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56683778
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:06 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Hoe zat dat ook alweer, Hofland/Hennis?
Dat advertenties over het algemeen geen aanbod zijn, maar slechts uitnodigingen tot onderhandeling inderdaad.

Maar hier strandt het al eerder eigenlijk.
quote:
"waarop hij zei dat de verzendkosten een probleem waren en toen heeft hij van de koop af gezien.
Dat is een verwerping van het 1e aanbod, waarna hij het niet alsnog kan accepteren.
quote:
Een week later of zo heeft hij gevraagd of hij het voor 10 euro inclusief verzendkosten mocht hebben (ja da-ag!)
Dat is een nieuw aanbod zijnerzijds.
quote:
waar ik niet eens op gereageerd heb omdat dat geen serieus aanbod is naar mijn mening.
En dat was dus geen aanvaarding van het nieuwe aanbod door Sessy.

Kortom, die dude is nog helemaal niet toe aan Faillissementsrecht, maar kan op Marktplaats beter Brahn/Reehuis of Akkermans kopen voor wat elementaire privaatrechtelijke kennis.
pi_56684721
Leuke casus voor een tentamen Verbintenissenrecht A

Colleges volgen valt me een beetje tegen... Ruim 1,5 maand niks doen doet niet veel goeds voor je werkethos
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_56687498
Hmm en ik zit (cq, lig al de hele dag) met een laptop op schoot ziek in bed thuis in verband met - jawel - alweer de griep, want als ik m'n hoofd optil voelt het aan alsof m'n hoofd gaat barsten van de pijn. Dus wc strafprocesrecht morgen gaat voor mij niet door.
Heeft er iemand de aantekeningen daarvan van deze week voor me?

Als ik dat vak niet haal, heb ik een jaar uitloop op de bachelor en kan ik dus ook niet afstuderen op de master.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:07:54 #199
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56688388
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:17 schreef Sessy het volgende:
Hmm en ik zit (cq, lig al de hele dag) met een laptop op schoot ziek in bed thuis in verband met - jawel - alweer de griep, want als ik m'n hoofd optil voelt het aan alsof m'n hoofd gaat barsten van de pijn. Dus wc strafprocesrecht morgen gaat voor mij niet door.
Heeft er iemand de aantekeningen daarvan van deze week voor me?

Als ik dat vak niet haal, heb ik een jaar uitloop op de bachelor en kan ik dus ook niet afstuderen op de master.
Ik zit er morgenochtend fris & fruitig -vermits de Magisterborrel vanavond niet te leuk is-. Ik geloof dat er donderdag ook nog wc's zijn en anders kan je me even een PM sturen!
pi_56688714
Ik heb het net nagekeken, en op de donderdag zijn er helaas geen colleges:
http://studiegids.uvt.nl/it10.vakrooster?taal=n&pfac=FRW&vakcode=670063&nieuw=&groep=dummy
Dus ik heb je even een PMmetje gestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')