abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56326717
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:10:16 ]
pi_56326933
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik doe Internationaal en Europees recht ja. Ik vind het eik een beetje jammer uitgewerkt in Nijmegen.. Het betekend in het tweede jaar 1 vak internationaal recht en 2 europese vakken.. Maar waarschijnlijk veranderd dat nog in de verdere studie..

En 24 is niet te oud.. Er zitten mensen van 29 bij mij en zelfs nog ouder..
Bedoel je dat het internationale aspect niet voldoende aanwezig is?

Ik twijfel zelf tussen Groningen, Nijmegen en Maastricht, meer mensen hier met ervaringen?

Mooi dat 24 niet te oud is. Ik zou het toch niet prettig vinden met alleen 18-jarigen in een klas.
pi_56327036
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:50 schreef FloggingMolly het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Europees en internationaal recht doen? Hoe bevalt die opleiding?

Is 24 trouwens erg oud om aan een bachelor rechten te beginnen?
Europees en Internationaal doe ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.

Maar ik kan je wel vertellen dat 24 niet extreem oud is nee. Je zult zeker niet de jongste zijn, maar ik had in het eerste jaar in mijn werkgroep bijvoorbeeld iemand van 50 zitten. Nu is dat natuurlijk wel een uitzondering, maar er zijn genoeg mensen die eerst een paar jaar wat anders doen voordat ze aan Rechten beginnen. 24 is dus nog goed te doen... Dan ben je 28 als je klaar bent, iets aan de oude kant maar nog steeds 37 jaar de tijd om tot je pensioen in de juridische wereld werkzaam te zijn
pi_56328171
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:10:16 ]
pi_56331719
FloggingMolly: Je bent niet te oud. Ik ben nu 29 en doe B2 in deeltijd. Heb eerst in de ICT gewerkt en nu in de informatievoorziening. Ik hoop op mijn 32ste klaar te zijn, en dan wachten mij nog zeker 35 werkzame jaren.
Werkgevers kunnen het zich tegenwoordig niet meer permitteren om dertigers en ouderen af te wijzen vanwege hun leeftijd (vergrijzing, enzo)

Je zou kunnen overwegen om de studie in deeltijd te doen. De studenten zijn allemaal meestal wat ouder en gemiddeld iets serieuzer dan de voltijders. In Leiden mag je in deeltijd je eigen studietempo bepalen. Ikzelf doe het in voltijdtempo. Het enige verschil is dat ik 's avonds naar college ga. Voordeel is ook dat de avondcolleges gecomprimeerd zijn t.o.v. de dagcolleges.

[ Bericht 2% gewijzigd door cinnamongirl op 27-01-2008 00:36:00 ]
pi_56331822
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik doe Internationaal en Europees recht ja. Ik vind het eik een beetje jammer uitgewerkt in Nijmegen.. Het betekend in het tweede jaar 1 vak internationaal recht en 2 europese vakken.. Maar waarschijnlijk veranderd dat nog in de verdere studie..
Hier op de UL is Internationaal en Europees recht maar met 2 vakken vertegenwoordigd in de Bachelor Rechtsgeleerdheid.
Een 5 punts vak in B1 en een 10 ECTS-vak in B3.
Je kunt daarna een Master European Law doen. Volledig in het Engels.
Dat is dus ook niet om vrolijk van te worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door cinnamongirl op 27-01-2008 00:41:47 ]
pi_56332548
Hier nog Fiscaal Recht studenten en hoe denken zij over de studie?
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_56355002
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:25 schreef cinnamongirl het volgende:
FloggingMolly: Je bent niet te oud. Ik ben nu 29 en doe B2 in deeltijd. Heb eerst in de ICT gewerkt en nu in de informatievoorziening. Ik hoop op mijn 32ste klaar te zijn, en dan wachten mij nog zeker 35 werkzame jaren.
Werkgevers kunnen het zich tegenwoordig niet meer permitteren om dertigers en ouderen af te wijzen vanwege hun leeftijd (vergrijzing, enzo)

Je zou kunnen overwegen om de studie in deeltijd te doen. De studenten zijn allemaal meestal wat ouder en gemiddeld iets serieuzer dan de voltijders. In Leiden mag je in deeltijd je eigen studietempo bepalen. Ikzelf doe het in voltijdtempo. Het enige verschil is dat ik 's avonds naar college ga. Voordeel is ook dat de avondcolleges gecomprimeerd zijn t.o.v. de dagcolleges.
Deeltijd heb ik ook over zitten denken, ik had alleen begrepen dat je dan minstens vijf jaar bezig bent, maar dat is dus blijkbaar niet zo. Ik ben blij dat leeftijd geen probleem hoeft te zijn.

Ik zit nu trouwens ook in de IT, maar denk niet dat mijn toekomst hier ligt.

Iig bedankt voor de informatie allemaal!
pi_56355202
quote:
Op maandag 28 januari 2008 06:47 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Deeltijd heb ik ook over zitten denken, ik had alleen begrepen dat je dan minstens vijf jaar bezig bent, maar dat is dus blijkbaar niet zo. Ik ben blij dat leeftijd geen probleem hoeft te zijn.
Het advies voor het te volgen deeltijdprogramma is volgens de UL 5 jaar voor de Bachelor en nog 2 jaar voor de Master. Maar uiteindelijk bepaal je je eigen tempo.
Gewoon doen! Uiteindelijk hebben mensen altijd spijt van wat ze niet deden, dan van dingen die ze wel hebben gedaan...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:52:51 #110
57434 Marloes
Digital Love
pi_56398274
Ik wil graag notarieel recht gaan doen maar ik heb helemaal geen economie gehad op 't vwo (en alleen maar wiskunde a1), kan dit een probleem zijn?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_56398478
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:50 schreef FloggingMolly het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Europees en internationaal recht doen? Hoe bevalt die opleiding?

Is 24 trouwens erg oud om aan een bachelor rechten te beginnen?
Hier nog zo'n persoon die pas op latere leeftijd is begonnen met zijn rechtenstudie. Daar is niets verkeerd aan hoor.

Je avatar overigens

Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:01:19 #112
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_56398553
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:58 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Hier nog zo'n persoon die pas op latere leeftijd is begonnen met zijn rechtenstudie. Daar is niets verkeerd aan hoor.

Je avatar overigens

[ afbeelding ]
Ieuw! Wat een naar plaatje! Ik ben "pas" om mijn 21e begonnen met rechten, geldt dat ook al als oud? . Voor notariele vragen moet je overigens bij The_Duce zijn Marloes!
Nulla verba sed acta
pi_56398656
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:01 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ieuw! Wat een naar plaatje! [...]
Shane MacGowan van The Pogues

zie ook de gehele versie van de avatar van FloggingMolly:

Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:13:16 #114
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_56398900
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:04 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Shane MacGowan van The Pogues

zie ook de gehele versie van de avatar van FloggingMolly:

[ afbeelding ]
Ieuw, hij is nog enger dan die vent van hoe-heet-die-band The towers of London ofzo? Die zanger zat in 1 van de meest hilarische afleveringen van Never mind the buzzcocks in elk geval.. Ik google wel even.

edit: ja dus, Donny Tourette. En nu ben ik natuurlijk die aflevering gelijk weer aan het kijken (het is de legendarische aflevering waarin Noel Fielding ook voor t eerst gast is), en ik moet slapen .
Nulla verba sed acta
pi_56398944
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:52 schreef Marloes het volgende:
Ik wil graag notarieel recht gaan doen maar ik heb helemaal geen economie gehad op 't vwo
Ik denk ruim de helft van de rechtenstudenten met jou.
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:25:15 #116
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_56402643
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:01 schreef Leonoor het volgende:
Ik ben "pas" om mijn 21e begonnen met rechten, geldt dat ook al als oud?
Had ik eigenlijk best gewild.. Ik ben op mijn 17e begonnen, nu 21 en studeer dit jaar af. Wil echt nog niet fulltime aan de bak en heb dus geen idee wat ik hierna moet gaan doen
pi_56402869
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:25 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Had ik eigenlijk best gewild.. Ik ben op mijn 17e begonnen, nu 21 en studeer dit jaar af. Wil echt nog niet fulltime aan de bak en heb dus geen idee wat ik hierna moet gaan doen
Veel rechtsbijstandverzekeraars bieden denk ik wel de mogelijkheid om parttime te werken. Maar ik weet niet of jij zin hebt om daar te gaan werken?
Lelijke @@p!
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:52:42 #118
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_56402916
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:25 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Dat is precies de reden waarom ik er nog rechten bij ben gaan doen. Tweede studie, zeven jaar studeren ipv 5 (MSc) niets mis mee!
Nulla verba sed acta
pi_56403003
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:16 schreef Rutgerr het volgende:
Voor zover ik weet zijn er heel weinig fiscaal recht studenten in deze reeks. Af en toe komt er eentje kijken maar niemand blijft plakken.
Lelijke @@p!
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:04:47 #120
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_56403077
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:52 schreef Leonoor het volgende:

Dat is precies de reden waarom ik er nog rechten bij ben gaan doen. Tweede studie, zeven jaar studeren ipv 5 (MSc) niets mis mee!
Ja, ik had best rechten dan als 'tweede' studie willen doen, want ik wil niks anders studeren. Ik ga na de zomer eerst een half jaar weg (Nieuw-Zeeland, Australie, Maleisie), daarna weet ik hopelijk wel wat ik wil.
Rechtsbijstandverzekeraar trekt me inderdaad niet zo. Zou dan liever parttime bij een griffie kan werken ofzo.

Maaaaaarrrr, over een kleine anderhalf uur eerst mijn faillissementsrecht tentamen maken. Daarna kijken we wel weer verder
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:23:16 #121
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_56403325
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:59 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn er heel weinig fiscaal recht studenten in deze reeks. Af en toe komt er eentje kijken maar niemand blijft plakken.
Ik ken wel een fokker die fiscaal recht studeert, maar die komt hier inderdaad nooit. Ik weet niet in hoeverre hij het gaat waarderen als ik zijn naam noem (aangezien ik hem ook eigenlijk meer irl ken dan van Fok, maar dat is weer een heel ander verhaal).
Nulla verba sed acta
pi_56403339
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:04 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Maaaaaarrrr, over een kleine anderhalf uur eerst mijn faillissementsrecht tentamen maken. Daarna kijken we wel weer verder
Succes!
Lelijke @@p!
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:38:51 #123
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_56403543
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:24 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Succes!
En dat natuurlijk ook! Je kunt het! (Of juist niet, dan duurt je studie weer wat langer ).
Nulla verba sed acta
pi_56409668
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:16 schreef Rutgerr het volgende:
Hoi
Fiscaal is de ideale studie als zowel economie als recht je ligt. Mooiste is ook nog dat je geen bullshit vakken als rechtssociologie en filosofie krijgt

Trouwens, over die herkansingen he, bij de EUR is het zo dat het cijfer voor je herkansingen sowieso telt, dus ook als deze lager is dan het cijfer van je eerste tentamen. Hoe zit dat bij jullie?
pi_56409811
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:52 schreef Marloes het volgende:
Ik wil graag notarieel recht gaan doen maar ik heb helemaal geen economie gehad op 't vwo (en alleen maar wiskunde a1), kan dit een probleem zijn?
Nee, ze houden (althans bij ons) wel rekening met het cliche dat juristen niet kunnen rekenen. D.w.z. genoeg inleidende economievakken in het begin om je bij te scholen, of je dat nodig hebt bij notiarieel recht is nog maar de vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')