Ja leuk is dat altijd, de onvindbaarheid van ALLES via eurlex. Ik ken het concept.. Sterktequote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:07 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hmm dankje voor de tip.
Ik heb via eurlex geprobeerd te zoeken naar een arrest waarvan ik weet dat die erin moet staan, en dat is niet gelukt. Vaag systeem. Ik ga 't morgen via kluwer proberen.
Nu slapen
quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:05 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Nou...mijn probleemstelling voor mijn bachelorscriptie is niet goedgekeurd. Maar gelukkig was ik niet de enige met het probleem, want van de 80 waren degenen die wel ok waren op een hand te tellen![]()
Was dat vorig jaar ook al zo'n ramp bladibla?
Mwah... beetje van beidequote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:10 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Mijn probleemstelling moest ook aangepast worden, maar dat was meer een kwestie van de wijze van formulering dan de daadwerkelijke inhoud. Is dat bij jou ook of moet jij ook echt alles gaan omgooien qua vraag?
Maar het is ook zo moeilijk om je probleemstelling al erg verdiepend te maken omdat je op dit moment gewoon nog niet genoeg van het onderwerp weet. Dat kwam bij mij ook pas toen ik aan het schrijven was. Ik werd ook helemaal ziek van dat vak: begeleiding is er eigenlijk totaal niet en dat groepswerkstuk slaat nergens op, maar kost erg veel tijd. Zeker als je ziet dat dit het belangrijkste vak uit je bachelor is is de kwaliteit echt schrikbarend laag.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:17 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Mwah... beetje van beideHet onderwerp was op zich wel goed, maar ze vond hem niet verdiepend genoeg ofzo. Maar dat commentaar had ze dus echt bij bijna iedereen
Dus ik moet ondanks dat de richting wel duidelijk is toch nog flink aan de bak om hem aan te passen.
Ik word een beetje moe van dat mens, het belangrijkste vak uit je bachelor en de begeleiding en kwaliteit ervan is gewoon ruk. Ik wou mijn onderwerp specificeren naar of de invloed van de 13de Overnamerichtlijn voor minderheidsaandeelhouders van een NV of de positie van minderheidsaandeelhouders bij tegenstrijdige belangen met het bestuur/overige aandeelhouders in een BV. Maar om beide stond ze niet echt te springen volgens mij...![]()
Ze zit steeds moeilijk te doen over dat het dan te beschrijvend wordt en wat jij dan zelf aan het onderwerp wil toevoegen/verbeteren aan het daarvoor geldende recht... alsof je in 2 maanden, naast een groepswerkstuk en presentatie voor dit vak en naast je overige vakken daar eens eventjes het wettelijke systeem kan verbeteren. Maar ja, het zal uiteindelijk wel loslopen... mocht iemand na dit gelezen te hebben een geniaal idee hebben voor een verdiepender onderwerp binnen het minderheidsaandeelhouderschap dan ben je van harte welkom om deze te spuien
quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit schijnt volgens het bericht de motivatie achter het schrappen van die bepaling te zijn.
Maar wat ik dan (als leek) niet snap is waarom je niet kunt redeneren:
nieuwe onderzoeksmethoden + oud bewijsmateriaal = nieuwe info binnen het onderzoek ---> het onderzoek wordt heropend.
Op deze manier moet het toch wel kunnen om iemand 2 keer voor de rechter te brengen? Dan hoef je die bepaling toch niet af te schaffen?
Nee, dat kan niet. Als iemand door de rechter is vrijgesproken en de beroepsmogelijkheden zijn uitgeput, dan kan diegene niet alsnog vervolgd worden voor hetzelfde feit. Ook niet met nieuw bewijs.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Inderdaad daar zijn toch die heropenings procedures voor.. Ook al is dat volgens mij nog een heel gedoe hoor..
Maar als er een nova is dan kan je ni bis in idem toch omzijlen?
Of heb ik echt zo slecht opgelet
inderdaad.... maar hoe zat het eigenlijk bij jullie met het slagingspercentage voor dit vak? Was dat een beetje redelijk of was de uitval heel hoog? Zie om mij heen al een heel aantal mensen die het nu al helemaal niet meer zien zittenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:12 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Maar het is ook zo moeilijk om je probleemstelling al erg verdiepend te maken omdat je op dit moment gewoon nog niet genoeg van het onderwerp weet. Dat kwam bij mij ook pas toen ik aan het schrijven was. Ik werd ook helemaal ziek van dat vak: begeleiding is er eigenlijk totaal niet en dat groepswerkstuk slaat nergens op, maar kost erg veel tijd. Zeker als je ziet dat dit het belangrijkste vak uit je bachelor is is de kwaliteit echt schrikbarend laag.
Dat vind ik dan dus niet logisch qua rechtszekerheid. Die zou dan naar beide kanten (slachtoffer cq. veroordeelde) gelijk moeten werken lijkt me.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:32 schreef Pool het volgende:
[..]
[..]
Van schuldig naar onschuldig kan dus wel.
Van onschuldig naar schuldig niet.
En terecht trouwens. Als je het OM meerdere kansen gaat geven, dan gaan ze ook sneller halfslachtig over tot vervolging. Dan kun je ook staatspesterijtjes krijgen, zoals een OM dat iemand steeds opnieuw weer oppakt na elke vrijspraak. Zoveel macht hoort de overheid niet te krijgen.
Wij hadden haar ook, en een graftak is inderdaad een heel mooie omschrijving. Heb haar één keer iets gevraagd over een aanpassing van een deelvraag. Dat moest per mail en ik heb niet eens antwoord terug gehadquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
inderdaad.... maar hoe zat het eigenlijk bij jullie met het slagingspercentage voor dit vak? Was dat een beetje redelijk of was de uitval heel hoog? Zie om mij heen al een heel aantal mensen die het nu al helemaal niet meer zien zitten![]()
Had jij vorig jaar ook die van Daelen? Wat een trieste graftak is dat zeg.... je kan net zo goed een struik als begeleider hebben, die zegt net zoveel nuttigs.
Ben je het woord 'slachtoffer' al ergens in het WvSv tegengekomen? Welke rechten hebben slachtoffers en vergelijk dit eens met de rechten die aan een verdachte toekomen?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat vind ik dan dus niet logisch qua rechtszekerheid. Die zou dan naar beide kanten (slachtoffer cq. veroordeelde) gelijk moeten werken lijkt me.
Ben je helemaal bezopen, je geeft een overheid niet zoveel macht.quote:En als er nieuwe info beschikbaar komt vanuit het OM dan kan dat toch ook gewoon door de rechter gewikt en gewogen worden? Dat voorkomt die pesterijen dan.
Ik studeer idd nog geen Rechten, maar ik kan wel een beetje logisch nadenken. En dan is de verhouding scheef en ik vraag me af waarom dat is. Dat het ergens niet instaat is niet relevant (is dit nou legalisme?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:24 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ben je het woord 'slachtoffer' al ergens in het WvSv tegengekomen? Welke rechten hebben slachtoffers en vergelijk dit eens met de rechten die aan een verdachte toekomen?
[..]
Ben je helemaal bezopen, je geeft een overheid niet zoveel macht.
Beetje een ne bis in idem gedachte dus? Alleen dan zonder vervolgingquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:32 schreef Pool het volgende:
[..]
En terecht trouwens. Als je het OM meerdere kansen gaat geven, dan gaan ze ook sneller halfslachtig over tot vervolging. Dan kun je ook staatspesterijtjes krijgen, zoals een OM dat iemand steeds opnieuw weer oppakt na elke vrijspraak. Zoveel macht hoort de overheid niet te krijgen.
Zei ik ook niet vanwege jou opmerking hoor, maar in dit draadje weet iedereen er (nog!) veel meer van af dan ik, dus dan ik hou ik me beter ff rustig.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Sowieso mag je dit draadje gerust "vervuilen" hoorIk bedoelde het meer om voor je op te komen.
Gelukkig is kluwer wel een fijn zoeksysteem.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:50 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja leuk is dat altijd, de onvindbaarheid van ALLES via eurlex. Ik ken het concept.. Sterkte
RvdW 2005, 37 staat in Plaza Kluwer. Daar staat ook nog als vindplaats JOL 2005, 147 genoemd. Je hebt zo een pmquote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:24 schreef Morrigun99 het volgende:
Topics uit het oog verloren...HALLO allemaaaaal!
![]()
Vraagje: wat is dit voor verwijzing? JAR 2005, 84; RvdW 2005, 37.
Heb dat arrest nodig namelijk, maar op deze verwijzing krijg ik hem niet gevonden. En ja, het zou gaan om een HR uitspraak. Iemand?
Ik heb dat arrest in mijn bundel rechtspraak Arbeidsrecht staan, de uitspraak is gedaan op 11-03-2005 en heet ABN AMRO/Nieuwenhuys. Je kunt denk ik het beste zoeken via Opmaat voor een online versiequote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:24 schreef Morrigun99 het volgende:
Topics uit het oog verloren...HALLO allemaaaaal!
![]()
Vraagje: wat is dit voor verwijzing? JAR 2005, 84; RvdW 2005, 37.
Heb dat arrest nodig namelijk, maar op deze verwijzing krijg ik hem niet gevonden. En ja, het zou gaan om een HR uitspraak. Iemand?
On-wijs bedankt!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
RvdW 2005, 37 staat in Plaza Kluwer. Daar staat ook nog als vindplaats JOL 2005, 147 genoemd. Je hebt zo een pm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |