En wat nu als het een onvoldoende is, als je, bijvoorbeeld, van een 6 naar een 5 gaat?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:35 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Hoi
Fiscaal is de ideale studie als zowel economie als recht je ligt. Mooiste is ook nog dat je geen bullshit vakken als rechtssociologie en filosofie krijgt![]()
Trouwens, over die herkansingen he, bij de EUR is het zo dat het cijfer voor je herkansingen sowieso telt, dus ook als deze lager is dan het cijfer van je eerste tentamen. Hoe zit dat bij jullie?
Een voldoende mag je niet herkansenquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
En wat nu als het een onvoldoende is, als je, bijvoorbeeld, van een 6 naar een 5 gaat?
De Radboud uni biedt het aan als een combi met de master van Notarieel recht. Je doet dan wel 5 jaar over de studie, maar dan heb je wel twee masters. Ik ken overigens niemand die dat doet.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:57 schreef KneiterS het volgende:
En zijn er hier ook mensen die zowel rechten als fiscaal recht doen? Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen over of het in het Master gedeelte te combineren is.
Dat is eigenlijk ook iets waar ik enigszins mee zit, ik ben ook op m'n 17e begonnen en studeer als alles goed is, over 2 jaar, op m'n 21e af.quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:25 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Had ik eigenlijk best gewild.. Ik ben op mijn 17e begonnen, nu 21 en studeer dit jaar af. Wil echt nog niet fulltime aan de bak en heb dus geen idee wat ik hierna moet gaan doen
Volgens mij loopt het idd nog wel los. Die belangen zullen in het begin heus niet zo hoog zijn. Daarnaast is werken toch nog wel heel iets anders dan studeren, hoeveel werkgroepen etc daar nou in zitten. Ook daar moet je aan wennen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 02:05 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Daarna wil ik waarschijnlijk direct beginnen met werken, maar ik vraag me dan af: zitten advocatenkantoren te wachten op mensen die totaal niet geloofwaardig zijn in zo'n beroep? Dan denk ik aan het feit dat je 21 bent, je er nog redelijk jong uitziet en je toch grote belangen moet behartigen. Ik zou bijvoorbeeld zelf als cliënt liever niet iemand van 21 hebben die mijn belangen behartigt, ook niet als er nog controle op is omdat diegene nog advocaat-stagair is.
Is dat een beetje een realistische voorstelling van het beginnen met werken, of valt dat allemaal wel mee en loopt het wel los?
Dat overleef je wel. Eerder M&O zou makkelijk zijn dan Economie 1. In Utrecht heb je bijvoorbeeld een apart vak bedrijfseconomie. Dat is niets anders dan M&O op het VWO. Zelf heb ik dat vak op het VWO nooit gevolgd en prima gehaald!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:52 schreef Marloes het volgende:
Ik wil graag notarieel recht gaan doen maar ik heb helemaal geen economie gehad op 't vwo (en alleen maar wiskunde a1), kan dit een probleem zijn?
Goh, gelukkig zit ik niet met dat dillemma. Ik kan me je twijfels best voorstellen. Je kunt tijdens je studie natuurlijk een studentstage lopen. Dan doe je weer iets langer over je studie (tenzij je zo briljant bent dat je niet aan jezelf hoeft te gaan twijfelen), en ondertussen proef je van de praktijk. Op het moment je van het stagekantoor positieve feedback krijgt ondanks je leeftijd, lijkt me niets aan de hand. Een tussenjaar in de vorm van een opstap van juridisch medewerker naar advocaat-stagiair kan ook best leerzaam zijn. Dan hoef je zelf ook niet in 1x een hele grote stap te nemen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 02:05 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook iets waar ik enigszins mee zit, ik ben ook op m'n 17e begonnen en studeer als alles goed is, over 2 jaar, op m'n 21e af.
Daarna wil ik waarschijnlijk direct beginnen met werken, maar ik vraag me dan af: zitten advocatenkantoren te wachten op mensen die totaal niet geloofwaardig zijn in zo'n beroep? Dan denk ik aan het feit dat je 21 bent, je er nog redelijk jong uitziet en je toch grote belangen moet behartigen. Ik zou bijvoorbeeld zelf als cliënt liever niet iemand van 21 hebben die mijn belangen behartigt, ook niet als er nog controle op is omdat diegene nog advocaat-stagair is.
Is dat een beetje een realistische voorstelling van het beginnen met werken, of valt dat allemaal wel mee en loopt het wel los?
Oke, nou ik ben benieuwdquote:Op donderdag 31 januari 2008 02:55 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Dat overleef je wel. Eerder M&O zou makkelijk zijn dan Economie 1. In Utrecht heb je bijvoorbeeld een apart vak bedrijfseconomie. Dat is niets anders dan M&O op het VWO. Zelf heb ik dat vak op het VWO nooit gevolgd en prima gehaald!
Mss hier: http://216.239.59.104/search?q=cache:B1YHOVDBSeoJ:www.recht.nl/strafrecht/wetsvoorstellen/+wetsvoorstellen&hl=nl&ct=clnk&cd=5&gl=nlquote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weten jullie misschien waar je wetsvoorstellen kan vinden? Ik moet voor strafrecht een essay maken over het strafbaar stellen van deelnemen en meewerken aan een terroristisch trainginskamp. En ik moet het wetsvoorstel daarvan beoordelen.. Ik kan alleen de MvT vinden en mijn docente reageert niet op mijn mail
(wordt leuk ik heb sinds vandaag een kamer volgende week dus klussen, werken en essay makenTof dat de uni ons de info pas een week van te voren geeft. terwijl je makkelijk zonder had kunnen doen als ze er toch geen literatuuraanwijzingen bij geven
)
Mm.. had het iets te slecht gelezen. Sorry daarvoorquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Juh dat persbericht had ik ook wel gevonden maar daar zit nog steeds geen wetsvoorstel bij alleen mvT. Recht.nl moet ik me ook nog even aanmelden maar bedankt voor het zoeken iig! Ik ga morgen er even naar kijken
Ja, hier. Zit alleen wel me eerste jaar (bachelor), dus nog geen fiscale vakken.quote:Op zondag 27 januari 2008 01:16 schreef Rutgerr het volgende:
Hier nog Fiscaal Recht studenten en hoe denken zij over de studie?
Ik zou echt uitkijken als ik jou was, straks krijg je nog aids.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:31 schreef Sessy het volgende:
Zo zijn er een aantal waarvan ik heel zeker weet dat ze geen wc papier gebruiken als ze hebben lopen pissen
Mevr. Jarigsma zeker. Waarom volg je dan geen lessen bij Kraniotis, dat vind ik een vrij goede docent.quote:
Dit is eigenlijk het enige dat ik schokkend vond in jouw opsomming. Ben ik nou zo afgestompt ?quote:eentje die in kookpannen kotst als hij bezopen is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |