abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:47:21 #126
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56409956
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:35 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Hoi
Fiscaal is de ideale studie als zowel economie als recht je ligt. Mooiste is ook nog dat je geen bullshit vakken als rechtssociologie en filosofie krijgt

Trouwens, over die herkansingen he, bij de EUR is het zo dat het cijfer voor je herkansingen sowieso telt, dus ook als deze lager is dan het cijfer van je eerste tentamen. Hoe zit dat bij jullie?
En wat nu als het een onvoldoende is, als je, bijvoorbeeld, van een 6 naar een 5 gaat?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56410557
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef Morendo het volgende:

[..]

En wat nu als het een onvoldoende is, als je, bijvoorbeeld, van een 6 naar een 5 gaat?
Een voldoende mag je niet herkansen
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:16:46 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56410651
Ach so, ik meen me te herinneren dat dat bij de EUR wel mocht.
pi_56421975
En zijn er hier ook mensen die zowel rechten als fiscaal recht doen? Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen over of het in het Master gedeelte te combineren is.
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:26:25 #130
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56424196
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:57 schreef KneiterS het volgende:
En zijn er hier ook mensen die zowel rechten als fiscaal recht doen? Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen over of het in het Master gedeelte te combineren is.
De Radboud uni biedt het aan als een combi met de master van Notarieel recht. Je doet dan wel 5 jaar over de studie, maar dan heb je wel twee masters. Ik ken overigens niemand die dat doet.
pi_56425440
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:25 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Had ik eigenlijk best gewild.. Ik ben op mijn 17e begonnen, nu 21 en studeer dit jaar af. Wil echt nog niet fulltime aan de bak en heb dus geen idee wat ik hierna moet gaan doen
Dat is eigenlijk ook iets waar ik enigszins mee zit, ik ben ook op m'n 17e begonnen en studeer als alles goed is, over 2 jaar, op m'n 21e af.

Daarna wil ik waarschijnlijk direct beginnen met werken, maar ik vraag me dan af: zitten advocatenkantoren te wachten op mensen die totaal niet geloofwaardig zijn in zo'n beroep? Dan denk ik aan het feit dat je 21 bent, je er nog redelijk jong uitziet en je toch grote belangen moet behartigen. Ik zou bijvoorbeeld zelf als cliënt liever niet iemand van 21 hebben die mijn belangen behartigt, ook niet als er nog controle op is omdat diegene nog advocaat-stagair is.

Is dat een beetje een realistische voorstelling van het beginnen met werken, of valt dat allemaal wel mee en loopt het wel los?
  donderdag 31 januari 2008 @ 02:14:16 #132
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_56425503
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 02:05 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Daarna wil ik waarschijnlijk direct beginnen met werken, maar ik vraag me dan af: zitten advocatenkantoren te wachten op mensen die totaal niet geloofwaardig zijn in zo'n beroep? Dan denk ik aan het feit dat je 21 bent, je er nog redelijk jong uitziet en je toch grote belangen moet behartigen. Ik zou bijvoorbeeld zelf als cliënt liever niet iemand van 21 hebben die mijn belangen behartigt, ook niet als er nog controle op is omdat diegene nog advocaat-stagair is.

Is dat een beetje een realistische voorstelling van het beginnen met werken, of valt dat allemaal wel mee en loopt het wel los?
Volgens mij loopt het idd nog wel los. Die belangen zullen in het begin heus niet zo hoog zijn. Daarnaast is werken toch nog wel heel iets anders dan studeren, hoeveel werkgroepen etc daar nou in zitten. Ook daar moet je aan wennen.
Daarnaast is er ook nog zoiets als hoe volwassen iemand qua gedrag is en dat staat los van het uiterlijk.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_56425680
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:52 schreef Marloes het volgende:
Ik wil graag notarieel recht gaan doen maar ik heb helemaal geen economie gehad op 't vwo (en alleen maar wiskunde a1), kan dit een probleem zijn?
Dat overleef je wel. Eerder M&O zou makkelijk zijn dan Economie 1. In Utrecht heb je bijvoorbeeld een apart vak bedrijfseconomie. Dat is niets anders dan M&O op het VWO. Zelf heb ik dat vak op het VWO nooit gevolgd en prima gehaald!
pi_56428777
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 02:05 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook iets waar ik enigszins mee zit, ik ben ook op m'n 17e begonnen en studeer als alles goed is, over 2 jaar, op m'n 21e af.

Goh, gelukkig zit ik niet met dat dillemma. Ik kan me je twijfels best voorstellen. Je kunt tijdens je studie natuurlijk een studentstage lopen. Dan doe je weer iets langer over je studie (tenzij je zo briljant bent dat je niet aan jezelf hoeft te gaan twijfelen), en ondertussen proef je van de praktijk. Op het moment je van het stagekantoor positieve feedback krijgt ondanks je leeftijd, lijkt me niets aan de hand. Een tussenjaar in de vorm van een opstap van juridisch medewerker naar advocaat-stagiair kan ook best leerzaam zijn. Dan hoef je zelf ook niet in 1x een hele grote stap te nemen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:28:21 #135
57434 Marloes
Digital Love
pi_56432252
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 02:55 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Dat overleef je wel. Eerder M&O zou makkelijk zijn dan Economie 1. In Utrecht heb je bijvoorbeeld een apart vak bedrijfseconomie. Dat is niets anders dan M&O op het VWO. Zelf heb ik dat vak op het VWO nooit gevolgd en prima gehaald!
Oke, nou ik ben benieuwd
En als het zover is ken ik genoeg mensen die mij kunnen helpen
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:42:07 #136
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56456169
Over het leeftijd dilemma: bij bv de brauw begin je eerst in 'de brauwerij', met nog een stel groentjes. Je opleiding tot advocaat vindt grotendeels daar plaats en je doet zaken die bij de brauw terecht komen via rechtsbijstand. Die clienten hebben wat minder te kiezen dan clienten die de advocaat uit eigen zak betalen. Wellicht is je leeftijd in zo'n situatie wat minder 'bezwarend'. Maar zou je niet eerst een flinke reis gaan maken of iets dergelijks... werken kan altijd nog. Ik hoop zo rond mijn 26e eens aan de slag te gaan.

gisteren bezoekje aan het kantoor van de brauw gebracht, vandaar

Op naar Oostenrijk
pi_56462113
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:10:17 ]
pi_56464346
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weten jullie misschien waar je wetsvoorstellen kan vinden? Ik moet voor strafrecht een essay maken over het strafbaar stellen van deelnemen en meewerken aan een terroristisch trainginskamp. En ik moet het wetsvoorstel daarvan beoordelen.. Ik kan alleen de MvT vinden en mijn docente reageert niet op mijn mail

(wordt leuk ik heb sinds vandaag een kamer volgende week dus klussen, werken en essay maken Tof dat de uni ons de info pas een week van te voren geeft. terwijl je makkelijk zonder had kunnen doen als ze er toch geen literatuuraanwijzingen bij geven )
Mss hier: http://216.239.59.104/search?q=cache:B1YHOVDBSeoJ:www.recht.nl/strafrecht/wetsvoorstellen/+wetsvoorstellen&hl=nl&ct=clnk&cd=5&gl=nl

Via Google gevonden Je moet je wel even met behulp van je universiteitsmailadres aanmelden op die site om een gratis account te krijgen, heb ik ook nog eens gedaan... is best handig.

Edit: mm..hij geeft de link een beetje verneukt weer. Je moet gewoon even de hele link even kopieren om bij de wetsvoorstellen te komen. Heb niet gekeken of hij er ook daadwerkelijk tussen staat, maar het zijn iig strafrechtelijke wetsvoorstellen
pi_56464473
Gevonden

Volgens mij moet je deze hebben.. http://www.recht.nl/artikel/index.html?nid=27896&marker=60349,0,60348

Die link verwijst weer naar deze: http://www.justitie.nl/ac(...)skamp-strafbaar.aspx . Onderaan staat ook de MvT bij die hierbij hoort.
pi_56464628

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:10:17 ]
pi_56465087
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 19:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Juh dat persbericht had ik ook wel gevonden maar daar zit nog steeds geen wetsvoorstel bij alleen mvT. Recht.nl moet ik me ook nog even aanmelden maar bedankt voor het zoeken iig! Ik ga morgen er even naar kijken
Mm.. had het iets te slecht gelezen. Sorry daarvoor

Ik heb nog heel even gekeken en zag hier (http://www.justitie.nl/actueel/persberichten/archief-2007/71019deelnemen-en-meewerken-aan-training-voor-terrorisme-strafbaar.aspx ) een actueler persbericht staan. Hierin staat onderaan dit: "De ministerraad heeft ermee ingestemd dat het wetsvoorstel voor advies naar de Raad van State wordt gestuurd. De tekst van het wetsvoorstel en het advies van de Raad worden openbaar bij indiening bij de Tweede Kamer."

Weet je wel zeker dat het al ingediend is, anders zit je misschien naar iets te zoeken dat er nog niet is

Succes ermee nog iig
pi_56475220
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:16 schreef Rutgerr het volgende:
Hier nog Fiscaal Recht studenten en hoe denken zij over de studie?
Ja, hier. Zit alleen wel me eerste jaar (bachelor), dus nog geen fiscale vakken.
Ik vind het alleen wel jammer dat je (bij de UvA tenminste) niet standaard civiel effect kan krijgen met Fiscaal recht (bachelor & master). Het kan wel, mits je er procesvakken bijneemt als keuzevakken. Dat ben ik dus ook van plan. Alleen is mij nog iets onduidelijk (waarover ik niets kan terugvinden).

Op de UvA bestaat procesrecht uit vier onderdelen: burg. procesrecht, strafproc. recht, bestuursproc. recht en interne rechtsvergelijking van procesrecht.

Moet je echt alle vier onderdelen gehaald hebben om civiel effect te krijgen of kan je het ook krijgen door bijvoorbeeld alleen burgelijk procesrecht te nemen?
pi_56480248
Bij mij is het plan nou gewoon om op m'n 22ste af te studeren en te gaan werken, dit jaar nog dus. Ik had eigenlijk wat langer doorgewild maar ik eh, trek het denk ik niet om nog een jaar te studeren zonder dat ik kompleet gestoord word van huisgenoten met hun studentenlevens en kutherrie en de rotzooi die ze overal achterlaten. Kunnen mensen wel zeggen dat het went, maar hoe langer ik ertussen zit, hoe meer ik van mijn huisgenoten ga walgen. Zo zijn er een aantal waarvan ik heel zeker weet dat ze geen wc papier gebruiken als ze hebben lopen pissen, en nog een aantal die hun handen niet wassen nadat ze naar de wc zijn geweest, leuke typjes die op een vaatdoek gaan staan met hun buitenschoenen en die dan terughangen, eentje die in de wasbak snuit en dan niet wegspoelt, eentje die in kookpannen kotst als hij bezopen is, etc etc etc. Echt walgelijk!!!! Bovendien ben ik dat 0,0% respect voor elkaar ook wat zat. Is het nou ZOOOO moeilijk om voor de remkabels van mijn fiets uit te kijken als je je eigen fiets uit het hok haalt, en om mijn jasbeschermers niet te slopen? Om mijn schone onderbroeken niet met alle andere schone natte was niet op de grond te flikkeren? Om natte was niet van de waslijn te halen om er je eigen was op te hangen, en vervolgens opgefrot in een hoek te dumpen? Om van mijn spullen af te blijven? Ughhh.... Doe daar nog een paar huisgenoten bij die andere huisgenoten expres zwart lopen te maken en het scenario is compleet, ik wil hier gewoon z.s.m. weg en niet gewoon ergens anders op kamers, maar echt op mezelf.

En vrijheid van wat je doet is leuk, maar zoals ik studeer heb ik die toch niet echt. Bovendien wil ik ook wel eens gewoon dat je een avond thuis bent en niet meer hoeft te studeren. Plus, een auto en wat expendable income zou leuk zijn.

Mja en met serieuze kleding aan zie ik er stukken ouder uit dan ik ben dus dat loopt wel los.

[ Bericht 24% gewijzigd door Sessy op 02-02-2008 15:41:20 ]
pi_56481482
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:31 schreef Sessy het volgende:
Zo zijn er een aantal waarvan ik heel zeker weet dat ze geen wc papier gebruiken als ze hebben lopen pissen
Ik zou echt uitkijken als ik jou was, straks krijg je nog aids.
pi_56481760
Jaja okay ik heb daar niet zo'n last van, maar het blijft goor.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:22:04 #146
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56481832
Als je je er zo aan ergert, waarom verhuis je dan niet gewoon?
pi_56484583

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:10:17 ]
  zaterdag 2 februari 2008 @ 20:56:50 #148
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56486072
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:13 schreef Yashaaaaa het volgende:
Doet de docente in kwestie ook
Mevr. Jarigsma zeker. Waarom volg je dan geen lessen bij Kraniotis, dat vind ik een vrij goede docent.
pi_56486241

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:10:17 ]
pi_56495698
quote:
eentje die in kookpannen kotst als hij bezopen is
Dit is eigenlijk het enige dat ik schokkend vond in jouw opsomming. Ben ik nou zo afgestompt ?

Volgens mij woonde jij in een van die flats waar je met te veel mensen op een verdieping woont toch? Zoek snel een rustiger huis op. Kamers zijn er rond deze tijd van het jaar genoeg (er zijn net mensen IBG-technisch gestopt met hun studie). Een simpel huisje met 4 of 5 personen is zoveel relaxter.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')